💥 دستگاه تولید محتوا لازم داریم.
🔵 رهبر معظم انقلاب اسلامی (در دیدار اعضای شورای عالی فضای مجازی):
«...یک مسأله، مسألهی تولید محتواست. دستگاه #تولید_محتوا لازم داریم. ما در زمینهی تولید محتوا نمیتوانیم اطمینان کنیم به تصادفات و آنچه پیش میآید. بانکهای اطلاعاتی هستند البته. [اما] باید بنشینید روی این مسأله -تولید محتوا- طراحی کنید، فکر کنید.
ما البته جوانهای خوشفکر متدین داریم، افراد به دردبخوری برای تولید محتواهای اجتماعی داریم، حوزههای علمیه را داریم که دستشان در این زمینه واقعاً باز است. بعضی از دانشگاهیها را داریم، همینطور که عرض کردم، جوانهای خیلی خوبی در این زمینه داریم. البته بانکهای اطلاعاتی را هم داریم. از اینها باید استفاده کنید.
دستگاه تولید محتوا را تقویت کنید؛ ما به این مسأله احتیاج داریم.» (۱۳۹۶/۱۱/۳)
https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=47633
📢 یکی از ضرورتهای پیشِ روی کانال حاضر، تشکیل واحد تولید محتوا و سپس تنظیم و بهینۀ قالبهای ارائۀ محتواست.
برادرانی که میتوانند در زمینۀ استخراج و گزینش نکتههای موضوعی از اندیشه استاد (بر اساس گفتارهای موجود در پایگاه اطلاعرسانی استاد یا کتابهای ایشان و...) مشارکت کنند، به ادمین پیام دهند.
🔗 نمونۀ نکتههای موضوعی:
https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/2193
https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/3239
در محضر آیتالله میرباقری
💥 در دورۀ صدرالمتألهين و حتی در دورۀ شيخ اشراق، حدّ اوليۀ فلسفه _ که مفهوم مرکزی فلسفه است و همه مفا
🔺لینک پرونده فلسفه (در حال تکمیل)🔻
🔗 https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/3398
◀️ موضوع نکتههای پایانیِ پرونده فلسفه: محاسن و خلأهای حکمت صدرایی
⬇️⬇️
در محضر آیتالله میرباقری
💥 در دورۀ صدرالمتألهين و حتی در دورۀ شيخ اشراق، حدّ اوليۀ فلسفه _ که مفهوم مرکزی فلسفه است و همه مفا
💥 بعد از آشنایی با معارف اهلبیت(ع)، زود با پشتِ دست، اَسفار و شِفا را رد نکنیم.
💠 استاد سیّد محمّدمهدی میرباقری:
«اگر خدا به شما طلبههای عزیز كمك كرد و الحمدلله كمكم أبواب فهم برایتان باز شد زود انكار دیگران را نكنید! اینکه با یك پشتِ دست اسفار ملاصدرا و شفا و همه را رد کنیم، درست نیست. آنها هم شیعه بودند و آنها زحمت كشیدند و آنها هم به معارف اهلبیت(ع) معتقدند. اگر نقد و اشكال به اینها دارید، بحث دیگری است؛ دو تا فقیه هم به هم اشكال میكنند.
اینكه جایگاه #ملاصدرا باید معین شود و بالاتر نبریم، معنایش این نیست كه پایینش بیاوریم! بله، ملاصدرا را جای امام صادق(ع) گذاشتن، ظلم عظیم است و اسفار را جای کتاب توحید صدوق گذاشتن، ظلم عظیم است؛ ظلم به علم و به امام صادق(ع) و به تشیع است. اما از طرف دیگر، باب نشود که بعد از آشنایی با معارف اهل بیت(ع) همه چیز را انكار كنیم. اگر باب انسان باب انكار شد، این همان «جدال و مراء» میشود و شخص میخواهد معارف یاد بگیرد که برود با فیلسوفان #مراء و #مباهات بكند! اگر بخواهد این کار را بکند، چیزی به او نمیدهند! یعنی اینطور نشود كه ما معارف اهل بیت(ع) را میخواهیم تا بعد برویم با فیلسوف و عارف #جدال كنیم. بله، بر اساس معارف اهل بیت(ع) اگر احیاناً یك جایی، بزرگی هم حرفش از این معارف فاصله گرفته، معیار ما باید كلام معصوم باشد. مگر فقهاء غیر از این عمل میكنند؟ یك فقیه بزرگی مثل شیخ طوسی اگر یك جایی از روایات فاصله گرفته باشد دیگران میگویند ایشان اینجا اشتباه كردهاند. این امر، نسبت به حكماء هم هست و نسبت به عرفا هم هست. معیار شما معارف اهل بیت(ع) باشد ولی معیار بودن معارف، بهمعنی انكار مطلق سرمایههای گذشته نباشد. بیدلیل و بیقاعده و با پشتِ دست و با برخورد سیاسی، سرمایههای گذشته خودمان را انكار نكنیم.
گرچه قبول دارم که این اشتباه بزرگ هم در تاریخ تشیع افتاده است که خیلی جاها ما هم آن شأنی كه باید برای امیرالمومنین(ع) و اهل بیت(ع) قائل باشیم، قائل نیستیم و اینگونه نشده که با همه وجود به درِ خانه حضرت امیر(ع) برویم و بگوییم علم همین جا است. ولی این آسیب بهمعنی انكار مطلق سرمایههای گذشته خودمان نیست.» (۱۳۸۹)
🔗 https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/3398
☑️ @mirbaqeri_ir
🔺 دیدار آیتالله میرباقری با #آیتالله #سید_احمد_مددی و گفتوگوی چندساعته در باب «حدیثشناسی، تاریخ فقه و روش تفقه» (۴ تیرماه ۱۴۰۰)
☑️ @mirbaqeri_ir
در محضر آیتالله میرباقری
💥 بعد از آشنایی با معارف اهلبیت(ع)، زود با پشتِ دست، اَسفار و شِفا را رد نکنیم. 💠 استاد سیّد محمّ
💥 صدرالمتألهین تلاش کرده است که مفهوم مرکزی فلسفه را بر پایه توحید بنا بگذارد.
💠 استاد سيد محمّدمهدی ميرباقری:
«بیتردید فرهنگ قرآن و فرهنگ اهلبیت(ع) در پیشرفت دانش عرفان و حکمت و _ نه فقط این دو _ بلکه در سایر دانشهای تخصصی در دنیای اسلام بسیار مؤثر بودهاند؛ نه به این معنا که تحریک به دانش و علمآموزی می کردند، بلکه فرایندی را برای تحقق دانش ایجاد می کردند و قطعاً فضایی را که اسلام و فرهنگ اهل بیت(ع) ایجاد کردهاند، بر فرهنگ عرفان و فلسفه اثرگذار بوده است و نظام موضوعات و مسائل مورد تحقیق در حوزه فلسفه را بهشدت تحت تأثیر قرار داده است. اگر چه حکمت و فلسفه ما متأثر از فلسفه یونان است، لیکن بیتردید توسعه مسائل و اولویتی که به نظام مسائل داده شده است، در دنیای اسلام کاملاً متفاوت با حوزه یونان است.
کاری که صدرالمتألهین کرده است این است که مفهوم مرکزی فلسفه را بر پایه توحید بنا گذاشته است و سعی کرده است همه هستی را بر پایه حضرت حق تفسیر کند و همه مراتب و عوالم خلقت را که در کتب متفرقه خودشان تبیین کردهاند، از عالم ملک تا عالم مثال تا عالم عقل و... همه را مراتب تجلی آن حقیقت و تنزل آن حقیقت و تطور آن حقیقت بداند. البته ممکن است که در این مفاهیم، اشکالی باشد، اما به هر حال، سعی کرده است تا مفاهیم را متأثر از توحید تبیین کند. بنابراین، حکمت ما در این مقیاس، تحت تأثیر ادبیات وحی بوده و در مفهوم مرکزی و حتی در نظام مسائل و اولویت مسائل و در غایات، مقید به وحی بوده است.» (۱۳۹۰)
🔗 https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/3398
☑️ @mirbaqeri_ir