eitaa logo
سبک زندگی اسلامی
82 دنبال‌کننده
884 عکس
506 ویدیو
28 فایل
کانال عمومی شامل سبک زندگی اسلامی ؛با راههکارهای معنوی؛اخلاقی؛طبی. ✅ پیامبر اکرم(ص) : این #قرآن، میهمانیِ ویژهٔ خداوند است. پس تا آنجا که توان دارید از این ضیافت بهره ببرید. ارتباط با ادمین @ZzzzMmm40 https://eitaa.com/joinchat/266036
مشاهده در ایتا
دانلود
✨❧🔆✧ ﷽ ✧🔆❧✨ 📜 ۲ 1⃣. انتصاب وحیانی: 🔸حادثۀ ، به روشنی نشان داد که امر وصـایت و خـلافت یـعنی جانشینی رسول خدا نیز مانند رسالت و نبوت خـود پیـامبر انتصاب الهی است نه انتخاب مردمی یعنی باید از جانب خدا تعیین شود نه از سوی مردم. 🔹 همان حقیقتی که سـالها پیـش در سـورة احزاب به صراحت آمده بود و خداوند دستور داده بود که مـردم در مقابل امر خدا و رسول او حق انتخاب ندارند و حق مخالفت با امر پیامبر را هم ندارند به ویژه در مسئلة امـر خـلافت و امـامت. 🔸بنابراین، رهبری امت اسلام پس از رسول خدا(صلی الله علیه و آله و سلم ) انتصابی است یعنی شخص مـعینی بـه دستور خدا و با انتخاب او باید به این مقام منصوب شود چنان که پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم ) پیوسته و با تـأکید و تـکرار ایـن موضوع را بیان می داشت از جمله: 🔹هنگامی که پیامبر اسلام را به قبیلة عـامر بـن صـعده عرضه کرد و از آنان خواست که مسلمان شوند، رئیس قبیلة آنها گفت: 🔸اگر ما از تـو پیـروی کـردیم و تو پیروز شدی و مکتبت برقرار شد آیا پس از خود کار را به ما وامی گذاری و رهـبری مـردم بر عهده ما می شود؟ ✨پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم ) فرمود: اِنَّ الاَمْرَ اِلَی الله یَضَعَهُ حَیْثَ یَشَاءُ.[2] 🔺کـار دیـن بـه دست خداست. او خود در هر جا بخواهد قرار می دهد و به هر کس بخواهد می سپارد. ✨ادامه دارد.. 🌷هدیه به لبخند علیه السلام 🔻پی نوشت: [2] الغدیر‌ عبدالحسین‌ امـینی، (قـم‌، مرکز الغدیر، چاپ اول، 1416 هـ . ق)، ج 7، ص 134. ┅═✧❁🔆❁✧═┅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Page431.mp3
711.7K
روزی یک صفحه از صفحه ی " 431 " سوره ی سبا جزء بیست و دوم در ختم قرآن با ما همراه باشید❤️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ارتباط موفق_35.mp3
11.58M
۳۵ - ریز شدن در رفتارهای دیگران - مُچ‌گیری -سخت‌گیری - اشتباهات دیگران را به رویِشان آوردن - سرزنش‌گری و .... ▪️درست در مقابلِ صفت (خود را به نفهمیدن زدن) قرار دارد. 🎈 اهل تغافل، نرم‌اَند و جذب بالایی دارند، و آنانکه ازاین صفت خالی‌اَند؛ هرقدر هم اهل ارتباطات زیادی باشند؛ محال است قدرت جذب بالایی داشته باشد. ✗ 🎤 @Ostad_Shojae
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شرح دعای ندبه_3.mp3
10.97M
۳ ✨ زُهد؛ شرط رسیدن است! محال است به چیزی چنگ بیندازی و گرفتارش شوی ... اما بتوانی باقیِ راه کمال را طی کنی! هرچه جلوتر می‌روی، باید سبک تر شوی! دلت که رها شود، پَرهایت وا می‌شوند! 🎤 @ostad_shojae
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨❧🔆✧ ﷽ ✧🔆❧✨ 📜۳ 🔹از نـظر عـقل نیز چنین است. چگونه می شود پیامبری از جانب خدا بیاید سپس امت و دین خـود را رهـا کـند تا مردم به دلخواه خود در آن اعمال سلیقه کنند و هر کسی را با انتخاب و هوا و هوس خـویش وصـیّ پیامبر تعیین نمایند؟! آنها مجاز نبودند که در مقابل «نصّ»، «اجتهاد» کنند: 📖وَمَا کـانَ لِمـُؤْمِنٍ وَلاَ مـُؤْمِنَةٍ إِذَا قَضَی اللَّهُ وَرَسُولُهُ أَمْراً أَن یکونَ لَهُمُ الْخِیرَةُ مِنْ أَمْرِهِمْ وَمَن یعْصِ اللَّهَ وَرَسُولَهُ فـَقَدْ ضـَلَّ ضـَلاَلاً مُّبِیناً (احزاب: 36) 🔺هیچ مرد و زن با ایمان حق ندارد هنگامی که خدا و پیـامبرش بـه کاری فرمان دهند، اختیاری از خود داشته باشد و هر کس نافرمانی خدا و رسولش را کند به گمراهی آشـکاری گـرفتار شده است. ✨پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: یَا عِبَادَ اللَّهِ أَنْتُمْ کَالْمَرْضَی وَ اللَّهُ رَبُّ الْعـَالَمِینَ کَالطَّبِیبِ فَصَلَاحُ الْمَرْضَی فِیمَا یَعْلَمُهُ الطَّبِیبُ وَ یـُدَبِّرُهُ بـِهِ لَا فـِیمَا یَشْتَهِیهِ الْمَرِیضُ وَ یَقْتَرِحُهُ أَلَا فَسَلِّمُوا لِلَّهِ أَمْرَهُ تـَکُونُوا مـِنَ الْفَائِزِینَ. [3] 🔺ای بندگان خدا! شما همچون بیمار و خدا مانند طبیب است، مصلحت مریض در نـسخة طـبیب است نه آنچه بیمار تـمایل دارد و پیـشنهاد می کند، پس تـسلیم امـر خـدا باشید تا رستگار گردید. 🔸بنابراین در نـظام ولایـی و حکومت دینی، اصل بر خدامحوری است و نه دموکراسی و مردم سالاری غیردینی. 🔺نظر مـردم مـادامی ارزش دارد که مخالف حکم خدا نباشد. ✨ادامه دارد.. 🌷هدیه به لبخند علیه السلام 🔻پی نوشت: [2] الغدیر‌ عبدالحسین‌ امـینی، (قـم‌، مرکز الغدیر، چاپ اول، 1416 هـ . ق)، ج 7، ص 134. [3] میزان الحکمه، مـحمدی ریـ‌شهری، (قـم، دفتر تبلیغات اسلامی، چاپ اول‌، 1362 هـ . ش)، ج 4، ص 545. ┅═✧❁🔆❁✧═┅