eitaa logo
میرهاشم حسینی
13.6هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
199 ویدیو
12 فایل
تنها کانال رسمی اطلاع رسانی استاد میرهاشم حسینی (این صفحه توسط ادمین اداره میشود) 🔰 برای "مادر امام زمان(ع)" حمد و صلوات هدیه بفرمایید ▪️ یا باب الحوائج یا حضرت علی‌اصغر(ع) 📲 ارتباط با ادمین کانال 👇 🌐 @Mirhashem
مشاهده در ایتا
دانلود
🌸جشن عید سعید غدیر🌸 🔰سخنران استاد میرهاشم حسینی 🔰مداح حاج علی جهانبخش ⏰جمعه ۱۶ تیر ماه /ساعت ۱۱ صبح مکان :حوزه علمیه آیت الله مجتهدی (ره) ◀️ جلسه مشترک دو حوزه علمیه آیت‌الله‌مجتهدی(ره) و آیت‌الله‌حق‌شناس(ره) 🔴مجلس برای خواهران برقرار است ---------- 📬 تنها کانال رسمی استاد میرهاشم حسینی https://eitaa.com/joinchat/188809216Cd6eff9e6f5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سرور سپید رویان عالم 🔰استاد میرهاشم حسینی 🔸محفل انس با قرآن و عترت ⭕️دریافت فایل با کیفیت بالا https://aparat.com/v/XBA30 ---------- 📬 تنها کانال رسمی استاد میرهاشم حسینی https://eitaa.com/joinchat/188809216Cd6eff9e6f5
📸 تصاویر مراسم 🔰محفل انس با قرآن و عترت 🔴جشن تولد شهید آرمان علی وردی 🕌 جلسه مشترک دو حوزه علمیه ◀️ آیت‌الله‌مجتهدی(ره) و آیت‌الله‌حق‌شناس(ره) ⏰ سه شنبه / ۱۳ تیر ماه ۱۴۰۲ ---------- 📬 تنها کانال رسمی استاد میرهاشم حسینی https://eitaa.com/Mirhashem_ir
هدایت شده از اندیشکده مستعدان
❇️ سلسله یادداشت های غدیریه ⬅️ حلقه ی اول « و حدیث غدیر» ✅ ذهبی کیست؟ 🔰 شمس الدین ذهبی از بزرگترین عالمان اهل سنت در قرن هشتم بوده است. تخصص وی در تاریخ و رجال و حدیث بوده و تمایلات سلفی گری در وی مشهود است، به طوری که از ابن تیمیه تمجید کرده و تا حدود زیادی از وی متاثر بوده است. 🔰 آثار وی را بیش از 200 عنوان شمرده اند که از معروف ترین آنها «سیر اعلام النبلاء» و «میزان الاعتدال فی نقد الرجال» می باشد. سیر أعلام النبلاء یک کتاب تراجم عمومی است، یعنی به معرفی شخصیت‌ها و تاریخ آن‌ها می‌پردازد. 🔰 عظمت ذهبی نزد بزرگان اهل سنت بر اهل فن پوشیده نیست. برای نمونه صرفا به این سخن سیوطی بسنده می کنیم: «هم‌اکنون محدثان در علم رجال و دیگر فنون حدیث، مدیون سه کس هستند» و ذهبی را در زمره ی این سه نفر ذکر می کند ✅ بیان ذهبی درباره ی حدیث غدیر: 🔰 ۱- ذهبی در کتاب سیر اعلام النبلاء می گوید: « جمع طرق حدیث غدیر خم فی اربعة اجزاء رایت شطره فبهرنی سعة روایاته وجزمت بوقوع ذلک» یعنی « (طبری) طُرُق حدیث غدیر خم را در چهار جلد جمع کرده است، برخی از این طرق را دیدم به طوری که کثرت و فراوانی روایات غدیر مرا مبهوت ساخت و یقین کردم که حدیث غدیر واقع شده است.» (ج ۱۴، ص ۲۷۷) 🔰۲- ذهبی در کتاب «تذکره الحفاظ» نیز تعبیری مشابه دارد. وی درباره ی حدیث غدیر می‌گوید: از کثرت طریقی که برای حدیث غدیر در یک جلد از کتاب طبری ذکر شده است، شگفت زده شدم: « رایت مجلدا من طرق الحدیث لابن جریر فاندهشت له و لکثره تلک الطرق»(ج۲ ص ۷۱۳) تصاویر مطالب بالا را می توانید در تصاویر پیوست زیر مشاهده کنید. 📎لینک دعوت به کانال اندیشکده مستعدان https://eitaa.com/joinchat/1079706013Ceed9a368e3 ❇️ عضو کانال اندیشکده مستعدان شوید
هدایت شده از اندیشکده مستعدان
❇️ سلسله یادداشت های غدیریه ⬅️ حلقه دوم « و حدیث غدیر » ✅ البانی کیست؟ 🔰 ناصر الدین البانی یکی از عالمان سلفی و متعصب قرن بیستم اهل سنت است که در حقیقت از شاگردان فکری مکتب ابن تیمیه به حساب می آید و به همین جهت مخالفان و موافقان زیادی از علمای اهل سنت دارد. 🔰 یکی از کتاب های معروف وی « سلسله الاحادیث الصحیحه فی الاسلام» است. مقبولیت زیادی نزد علمای وهابیت دارد به طوری که برخی از آنان گفته اند البانی، تکرار دوباره ی عالمان بزرگی چون ابن حجر عسقلانی و ابن کثیر در عصر حاضر است. ✅ بیان البانی درباره ی حدیث غدیر 🔰 ابن تیمیه از معدود کسانی است که حدیث غدیر را انکار کرده است. البانی بعد از ذکر حدیث غدیر چنین می گوید: « و جمله القول ان حدیث الترجمه حدیث صحیح بشطریه، بل الاول منه متواتر عنه صلی الله علیه و آله و سلم کما ظهر لمن تتبع اسانیده و طرقه و ما ذکرت منها کفایه» معنای عبارت این است« حاصل کلام این است که حدیث غدیر، هر دو جزئش صحیح است (منظور «من کنت مولاه فعلی مولاه» و « اللهم وال من والاه و عاد من عاداه» می باشد.) بلکه جزء اول آن به صورت متواتر از پیامبر (ص) نقل شده است و این مساله برای کسی که اسناد و طرق حدیث غدیر را بررسی نموده است آشکار است و همین مقدار طرقی که خودم ذکر کردم نیز کفایت می کند» (ج4، ص 343) 🔰 جالب آن است که البانی بعد از این بیان به نظر ابن تیمیه می پردازد و آن را این چنین مورد نقد قرار می دهد: «... اننی رایت شیخ الاسلام بن تیمیه قد ضعف الشطر الاول من الحدیث و اما الشطر الاخر فزعم انه کذب و هذا من مبالغته الناتجه فی تقدیری من تسرعه فی تضعیف الاحادیث قبل ان یجمع طرقها و یدقق النظر فیها و الله المستعان» مضمون کلام وی این است: « ابن تیمیه گفته است جزء اول حدیث ضعیف است و جزء دوم آن کذب است. و این بیان ابن تیمیه مبالغه آمیز و ناشی از شتاب زدگی وی در تضعیف احادیث است قبل از آن که به طرق روایت بپردازد و در آن دقت نظر نماید.» 🔰 البانی بار دیگر به نظر ابن تیمیه می پردازد و رد حدیث غدیر توسط ابن تیمیه را ناشی از شتاب زدگی و زیاده روی ابن تیمیه در اشکال کردن بر شیعیان می داند: « فلا ادری بعد ذلک وجه تکذیبه للحدیث الا التسرع و المبالغه فی الرد علی الشیعه» 🔰 البته به نظر می آید استاد از شاگرد در این زمینه زیرک تر بوده است. ابن تیمیه می داند اگر حدیث غدیر را بپذیرد نمی تواند منکر دلالت آن بر خلافت و ولایت امیرالمومنین (ع) شود. و لذا از ابتدا می خواهد آن را به نحوی از سر باز کند. اما شاگرد مکتبی وی که نمی تواند اسناد و طرق حدیث غدیر را نادیده بگیرد، می خواهد با پذیرش حدیث غدیر به تحریف معنوی آن روی بیاورد و مولا را دوست معنا کند!! اما این روشی است که احمد بن حنبل هم می دانست با شکست مواجه می شود و لذا از خیر این تحریف گذشته بود. توضیح ماجرا بماند برای حلقه ای دیگر 📎لینک دعوت به کانال اندیشکده مستعدان https://eitaa.com/joinchat/1079706013Ceed9a368e3 ❇️ عضو کانال اندیشکده مستعدان شوید
🔰سلسله یادداشت های غدیریه 📌کاری از تشکل علمی مستعدان اجتهاد ♦️با مدیریت حجت الاسلام و المسلمین استاد میثم رستمی ---------- 📬 تنها کانال رسمی استاد میرهاشم حسینی https://eitaa.com/joinchat/188809216Cd6eff9e6f5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 افضل از انبیاء 🔰استاد میرهاشم حسینی 🔸محفل انس با قرآن و عترت ⭕️دریافت فایل با کیفیت بالا https://aparat.com/v/HfPkM ---------- 📬 تنها کانال رسمی استاد میرهاشم حسینی https://eitaa.com/joinchat/188809216Cd6eff9e6f5