💠جلسه شورای اساتید و نخبگان
حوزه های علمیه اصفهان
◀️ با حضور اعضای محترم شورا
سه شنبه ۱۴ آذر ماه ۱۴۰۲ در محل بسیج
اساتید برگزار گردید.
🔵اهم موضوعات:
۱. انتخابات پیش رو مجلس
و خبرگان رهبری واهمیت این دوره از انتخابات
۲. محوریت تبلیغ اولویت اول حوزه های علمیه
۳. عفاف و حجاب و ناهنجاری های اجتماعی در سطح جامعه
۴. مسائل فلسطین و غزه
🇮🇷بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه اصفهان🇮🇷
🔴 @misagh_asatid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌐🔏ایشان آذر منصوری دبیر کل حزب مشارکت که از احزاب اصلاح طلب میباشند،اخیرا دستور جدیدی برای وهن دین از اربابان صهیونیست خود گرفته اند،ایشان با افتخار ابراز کرده اند که این سگ را پسرم برای من آورده و نمیتوانم از آن دل بکنم،حالا دستور دارد که این حیوان عین نجاست را در سجاده به اصطلاح نماز خود همراه داشته باشد،یقینا نماز اصلاح طلبها با نماز دیگر مسلمانان متفاوت است و بستگی به چگونگی انجام عبادات با دستورات دیکته شده اربابان خود دارند.امروز قرار است اینطوری باشه،مشت نمونه خرواره!!!!!!
✅ به رادار انقلاب بپیوندید:
@Radar_enghelab
#اطلاعیه
#نماز_جمعه_اصفهان
🔺نماز جمعه ۱۷ آذر ١۴٠٢🔺
✅ خطیب: حضرت آیت الله حاج سید یوسف طباطبائی نژاد، نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان.
✅ سخنران: جناب آقای دکتر حسین هرسیج، رئیس محترم دانشگاه اصفهان.
✅ موضوع: روز دانشجو و هفته پژوهش و فناوری.
🔺برنامه میزهای خدمت
• دادگستری کل استان اصفهان
• مرکز منطقه ۶ و بازرسی کل استان اصفهان
• اداره کل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان
• مرکز وکلای قوه قضائیه استان اصفهان
• اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان
• اداره کل ثبت احوال استان اصفهان
• ویزیت تخصصی پزشکی رایگان
• اداره کل بیمه سلامت استان اصفهان
📌 مکان: خیابان مصلی - مصلای امام خمینی (ره) اصفهان
🕙 بازگشایی درب ها ساعت ۱۱:۰۰ صبح
#همیشه_مردمی
#همیشه_انقلابی
💬ارتباط با ما از طریق سامانه پیامکی 100036651032
🔰کانال ستاد برگزاری نماز جمعه اصفهان↙️
@namazjomeh_esfahan
هدایت شده از عنترنشنال | antarnational
🔴 حالا میفهمیم که چرا لایحه عفاف و حجاب تصویب و اجرایی نمیشه!
🇮🇷 کانال رسمی #عنتر_نشنال 👇🏻
@antarnational
هدایت شده از بیسیمچی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃🌹برنامه تشییع ۱۲ شهید گمنام در استان اصفهان
#مدیون_شهداییم
انتقال یافت
🌐🔏ایشان آذر منصوری دبیر کل حزب مشارکت که از احزاب اصلاح طلب میباشند،اخیرا دستور جدیدی برای وهن دین ا
خیر ایشان آن نیست
لطفا در ارسالی کلیپها دقت کنید
هدایت شده از آرشیو خبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یک دلیل منطقی برای حجاب
🔹با زبان طنز
هدایت شده از صالح پرور «شیخ صالح»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#پاکت_منبر بگیریم یا نه ؟ قرآن چی میگه ؟ نظر استاد قرائتی رو ببینیم.
بعضیا طی میکنن 😳
بعضیا از قبل شماره حساب میدن 🧮
بعضیا بعد جلسه مطالبه میکنن 💰
بعضیا اصن نمیگیرن ⛔️
کدوم روش درسته ؟
@salehparvar
💢 عضو شوید 👆💢
💠 کلام ناب
يُمتَحَنُ الرّجُلُ بفِعلِهِ لا بِقَولِهِ؛
امام علی علیه السلام:
مرد به كردارش آزموده مى شود، نه به گفتارش.
[غرر الحكم، ح11026]
✅دو صد گفتار چون نيم کردار نيست.
🇮🇷بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه اصفهان🇮🇷
🔴 @misagh_asatid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 اذعان کارشناسان بیبیسی به شکست رژیم صهیونیستی:
بعد از گذشت بیش از ۲ ماه، هنوز اسرائیل به هیچ یک از اهداف خود نرسیده است.
حملات گسترده اسرائیل و کشتار جمعی فلسطینیان، تلاش برای ترمیم مشروعیت فرو ریخته خود است.
اختلافات در کابینه اسرائیل شدید است و این اختلافات به اقشار مختلف جامعه کشیده شده است.
🇮🇷بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه اصفهان🇮🇷
🔴 @misagh_asatid
بیشتر شیعیان معتقدند که حضرت فاطمه زهرا(ع) در جریان منازعهی خلافت و بیعت گرفتن از امام علی(ع) متحمل رنجها و آسیبهای جسمی و سقط جنین شدند و به خاطر بیماری ناشی از آن، از دنیا رفتند و به شهادت رسیدند. گزارشهایی در منابع شیعی در اینباره وجود دارد که شیعیان معمولا به آنها استناد میکنند، اما در میان اهلسنت فقط مستنداتی برای تهدید به آتش زدن خانه امام علی(ع) وجود دارد و برای فراتر از آن، یعنی مضروب شدن حضرت زهرا(ع) نقل تاریخی اثباتی وجود ندارد. منابعی از اهلسنت که معمولا آدرس آنها برای اثبات این موضوع فهرست میشود، به ذکر اعتقادات شیعیان یا معتزلیانِ متمایل به شیعه اشاره میکنند و خود این منابع چنین باوری را باطل میدانند.(نمونهاش نقل شهرستانی در الملل و النحل و ذهبی در میزان الاعتدال)
بر این اساس، اهلسنت معتقد به مضروب شدن حضرت زهرا(ع) و شهادت ایشان نیستند و چنین گناهی را برای عمر و ابوبکر ثبت نمیکنند. پس قبول خلافت آنها و احترام بدیشان، ملازمهای با روا دانستن آسیب زدن به حضرت زهرا(ع) ندارد. از این گذشته، در کتابهای حدیثی اهلسنت فضائل بسیار و والایی برای حضرت فاطمه زهرا نقل شده است و آن حضرت نه تنها از مقدسات شیعه بلکه از مقدسات تمام مسلمانان است. با این مقدمه چند نکته را عرض میکنم:
۱. با تمسک بر منابع اهلسنت راهی برای علم یا حتی گمان به وقایع مورد اعتقاد شیعه وجود ندارد. بسیاری از شیعیان با اعتماد و تکیه بر منابع حدیثی خودشان، معتقد به عنوان شهادت برای حضرت زهرا(ع) هستند و برای ایشان عزاداری میکنند ولی نمیتوان این عقیده را به اهلسنت تحمیل کرد و آنها را در تنگنای انتخاب اهلبیت(ع) یا خلفا قرار داد.
۲. مخالفان وحدت و برادری اسلامی در میان شیعه معمولا از این سخن میگویند که ما با قاتل حضرت زهرا(ع) دوست نمیشویم. این در حالیست که اهلسنت اعتقادی به قتل حضرت فاطمه(ع) ندارند، و قدر و منزلت آن حضرت نزد آنان بدان حد است که در صورت اثبات چنین امری، آنها نیز هرگز با قاتل آن حضرت رفاقت ندارند.
۳. سیره اهلبیت(ع) در برابر عموم مسلمانان هیچگاه پیش کشیدن موضوع رنجهای حضرت زهرا(ع) و گسست فاصلهها نبوده است و مجادلاتی از این دست مورد توصیه امامان واقع نشده و گزارش و روایتی برای آن نداریم. در این موضوع هرکس میتواند اعتقاد خویش را داشته باشد ولی هنگامی اعتقاداتمان تنشزا میشود که بخواهیم آنها را به دیگران تحمیل کنیم و لوازم اعتقادی خودمان را به دیگران نسبت دهیم...
بگذریم
◀️ نویسنده: مهدی مسائلی
انتقال یافت
بیشتر شیعیان معتقدند که حضرت فاطمه زهرا(ع) در جریان منازعهی خلافت و بیعت گرفتن از امام علی(ع) متحمل
لطفا اساتید بزرگواری که مایل هستند نظر تخصصی خودشون را اعلام بفرمایند.
برخی از جوانان و نوجوانان که مقاله بالا به دستشون رسیده و ابهاماتی براشون بوجود آمده درخواست دارن نظر اساتید حوزه علمیه را بدانند.
دو ماه جمادی الاولی و جمادی الثانی نسیم مصائب بانوی عترت ، علت خلقت ، حضرت صدیقه کبری ، فاطمه الزهراء بر مشام عشاق اهل بیت عصمت و حکمت می رسد. مصائب و مظالمی که شاید قابل احصاء نباشد، ظلم هایی که امت بعد از نبی مکرم بخاطر دست برداشتن از دامان ولایت انجام دادند.
بی شک یکی از این مصائب، آتش زدن در خانه ی فاطمه الزهراست.
این مطلب یکی از ظلم های بزرگی است که مردمانی بی ولایت بر دخت نبی خود روا داشتند.اما اکنون با جست و جویی ساده در کتب مشهور و غیر مشهور اهل سنت در عین ناباوری می بینیم که هیچ اثری از ماجرای احراق بیت حضرت زهرا ، دخت مکرم پیامبر عظیم الشأن اسلام نیست، گویا اصلا این ظلم و مصیبت بزرگ اتفاق نیفتاده است.
اما در مقابل در کتب علمای شیعی از صدر تا کنون بوضوح مبحث احراق ذکر گردیده است ، تا آنجا که در کتاب «الحاشیة علی شرح التجرید» تألیف مقدّس اردبیلی(متوفّای ۹۹۳ ه.ق) مذکور است که:
وَ کانَ الْإضْرامُ مُتَحَـقِّقاً . . .
و آتش زدن (در(درب) خانه حضرت زهرا س) قطعی است...
باید توجه داشت که این کلام کسی است که میان عامه و خاصه محبوبیت و مقبولیت دارد.
لذا با توجه به این امر باور نکردنی ، یعنی نپرداختن و ذکر نکردن کتب عامه از ماجرای احراق، درصدد این برآمدیم که با کنکاشی مجدانه و هدفمند به بررسی بعض نسخ خطی از کتب اهل سنت بپردازیم ، تا ببینیم آیا واقعا این مهم در هیچ کدام از کتاب های اهل سنت نیامده است ، یا اینکه دستخوش تحریف و سانسور واقع شده و عده ای مغرضانه این مطلب مهم را از کتب اهل سنت حذف نموده اند!
نتیجه کاملا واضح است ، در عین سانسور شدید در کتب اهل سنت به برخی مدارک دست یافتیم که تصریح بر وقوع احراق بیت فاطمی نموده اند ، برای نمونه به ذکر مواردی پرداخته ایم که در ادامه ذیلا ذکر می گردد:
۱-کتاب «مروج الذهب» تألیف مسعودی (۳۴۵ ه.ق ) :
آتش زده شدن خانه حضرت فاطمه (س) چنان معروف و مشهور بوده که وقتی عبدالله بن زبیر بر شهر مکه مسلط گردید اعلام کرد هرکس با من بیعت ننماید خانه او را آتش می زنم آنگونه که خانه فاطمه را آتش زدند و سپس حسن بن محمد بن حنفیه که بیعت ننموده بود را دستگیر و زندانی کرد و خانه او را آتش زد، و بنی هاشم را در شعب جمع کرده و می خواست آنها را زنده زنده در آتش بسوزاند.
(مروج الذهب، ج ۳، ص ۷۷)
توضیحی درباره مسعودی و کتاب مروج الذهب او :
نویسنده مروج الذهب همان علی بن حسین مسعودی مشهور متوفای ۳۴۵ ق می باشد .
-اما خود کتاب مروج الذهب :
کتاب مروج الذهب و معادن الجوهر یکی از مهمترین منابع دست اول در مورد ۴ قرن آغازین تاریخ اسلام است. کتاب توسط علی بن حسین معروف به مسعودی نوشته شده است. مسعودی اعتقاد داشت برای نگارش تاریخ، تنها اتکا به روایات دیگران کافی نیست بلکه باید با مشاهده و معاینه (تحقیقات میدانی) گستره و عمق اطلاعات تاریخی را به محک نقد زد. همین امر سبب شد تا مسعودی بیش از ۲۵ سال از عمر خود را صرف سفرهای طولانی به گوشه و کنار جهان کند و پس از بازگشت از سفرهای طولانی اقدام به نگارش این کتاب کرد.لذا استناد به این کتب خود موجب تقویت مدّعا و موضوع بحث است. کتاب مروج الذهب آن قدر مود توجه و استناد بوده است که اشپرنگر برخی از آن را به انگلیسی ترجمه کرده و در لندن به سال ۱۸۴۱م منتشر کرده است. باربیه دومینار نیز متن کامل آن را تحقیق و به فرانسوی ترجمه و بین سالهای ۷۷-۱۸۶۱م در پاریس منتشر کرده است. همچنین در باب اهمیت کتاب مروج الذهب این نکته هم قابل توجه است که ابن خلدون این اثر را در مقدمه و تاریخ "العبر" خود ذکر می کند و از آن تعریف وآن را کتاب ارزش مند می داند. او می گوید که آثار مسعودی یک منبع اساسی است که مورخان بعد به او وابسته بودند.
(علیرضا عسگری، مسعودی و «التنبیه و الاشراف»، ۱۳۷۶ش.)
۲- کتاب « الامامه و الخلافه » تألیف مقاتل بن عطیه (۵۰۵ ه.ق) :
ان ابابکر بعد ما اخذ البیعه لنفسه من الناس بالارحاب والسیف و القوه ارسل عمر ، و قنفذا و جماعه الی دار علی و فاطمه علیها السلام و جمع عمر الحطب علی دار فاطمه علیها السلام و احرق باب الدار .
مقاتل بن عطیه می گوید: ابابکر بعد از آن که با تهدید و ترس و شمشیر از مردم بیعت گرفت عمر و قنفذ و جماعتی را به درب خانه علی و زهرا (علیهما السلام) فرستاد، عمر هیزم را درب خانه ی فاطمه جمع نمود و درب خانه را به آتش کشید. هنگامی که فاطمه ی زهرا (علیهما السلام) که پشت درب آمد عمر و اصحاب او جمع شدند و عمر آن چنان حضرت فاطمه را پشت درب فشار داد که فرزندش را سقط نمود و میخ درب به سینه ی حضرت فرو رفت و بر اثر آن صدمات حضرت به بستر بیماری افتاد تا آن که از دنیا رفت.
(الامامه و الخلافه، مقاتل بن عطیّه ص ۱۶۰-۱۶۱.)
توضیحی درباره مقاتل بن عطیه و کتاب او :
-مقاتل بن عطیه (۵۰۵ ه.ق) :
مقاتل بن عطیه، ملقب به شبلالدوله (۵۰۵ق) شاعر و ادیب بوده است.
وی تقریبا به سراسر ایران آن روزگار سفر کرده است، اما منابع، مطلب عمدهای درباره او بیان نکردهاند و آن مقدار اندکی که معاصرانش نقل کرده بودهاند، گویا از میان رفته است. از جمله این معاصران، یکی رشید وطواط است که مدتی پس از وی زیسته و به اشاراتی مختصر درباره او اکتفا کرده است.
ابوالهیجاء یکی از امیرزادگان عرب بود. در حجاز به دنیا آمد و در همان جا پرورش یافت، اما به سبب کدورتی که بین او و برادرانش رخ داد، به بغداد رفت و از آنجا رهسپار خراسان و غزنه شد و باز به خراسان بازگشت. در آنجا به خدمت خواجه نظامالملک (۴۰۸ - ۴۸۵ق) درآمد و نزد وی تقرب یافت، تا آنجا که داماد وی گردید و تا هنگام قتل نظامالملک همچنان در خراسان باقی ماند. ظاهرا به دنبال این ماجرا ابوالهیجاء به بغداد بازگشت، اما پس از چندی به قصد دیدار با ناصر الدین مکرم بن العلاء، وزیر ادبپرور تورانشاه، از سلجوقیان کرمان، عازم کرمان شد و برای اطمینان خاطر، از خلیفه المستظهربالله (۴۷۸ - ۵۱۲ق) درخواست کرد که نامهای دایر بر سفارش وی به وزیر کرمان بنویسد. سرانجام با توقیع خلیفه و قصیدهای که خود در مدح وزیر سروده بود، به خدمت مکرم درآمد. این قصیده که بسیار مورد توجه ادبا قرار گرفته، گویا بالغ بر ۴۰ بیت بوده است، اما اینک جز یک بیت از آن در دست نیست.
نحوه صله دادن وزیر نیز در منابع، اندکی متفاوت است، وی با صلههای گران، خلعت بسیار و اسبی نیکو به بغداد بازگشت. پس از چندی به ماوراءالنهر و خراسان رفت و در هرات به عشق زنی گرفتار آمد و در این باب، غزلهای بسیار سرود، سپس رهسپار مرو شد و در آنجا سکنی گزید، تا سرانجام بیمار شد و در بیمارستان شهر درگذشت.
(دایرةالمعارف بزرگ اسلامی، ج ۶، ص ۴۱۲، به قلم رضوان مساح.
کتاب الامامه و الخلافه ، متعلق به مقاتل ابن عطیه :
این کتاب در بیروت و در موسه البلاغ این شهر به چاپ رسیده است و یکی از اساتید دانشگاه عین الشمس قاهره بنام دکتور حامد حنفی داود،استاد ادبیات عرب دانشگاه مذکور بر این کتاب مقدمه نوشته است.
کتاب مقاتل از آنجا که متعلق به بیش از ۹ قرن پیش است و در بحث وقوع احراق (نه تهدید) بیت فاطمه، بنت النبی علیها السلام صراحت دارد ،بسیار مورد توجه محقان و پژوهشگران می باشد و همیشه در بحوث مربوط به هجوم به خانه ی حضرت زهرا و احراق آن بیت شریف مورد استدلال و احتجاج در بخش منابع عامه می باشد.
این دو مورد مشتی از خروار است ، چرا که مدارک متعدد ی از عامه که تصریح بر وقوع احراق دارند وجود دارد که بحمدالله تعالی توسط محققین استخراج گردیده است ، در این زمینه کتاب « اثبات احراق بیت فاطمی در منابع عامه و خاصه » تألیف حجج الاسلام شربیانی و کریمی طبرسی توسط انتشارات ریرا ، بسیار عالی و مناسب تحقیق پژوهشگران معارف ناب اهل بیت (ع) است.
امید که این مکتوب مقبول و مرضی حضرت صدیقه باشد.
انتقال یافت
سلام علیکم
از این موارد زیاد است.
البته این نظام که تنها نظام مقتدر شیعی در جهان است ، باید با رعایت مسائل تفرقه انگیزی که دامن زدن به آنها به نفع دشمنان شیعه است ،حفظ شود بتمامه.
هدایت شده از معاونت فرهنگی مدرسه حضرت ولیعصر عجّل الله تعالی فرجه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥آیت الله العظمی جوادی آملی
«مرگ از بهترين عوامل پويايی و حرکت است. اينکه غرب خيال ميکند انسان قبرستان برود مرده را ببيند اين نوارهای سياه را ببيند، از کار ميماند، اينها #خيال ميکنند مرگ پوسيدن است مرگ آخر خط است؛ اما در اسلام اين مرگ عامل پويايی است. ميگويد من اين حادثه برای من هم هست و اولين چيزی که از من ميپرسند ميگويند: «عمرک فيما أفنيت» مهمترين عامل حرکت و فعاليت شبانه روزی، #ياد مرگ است.ما گاهی اسلامی حرف ميزنيم و غربی فکر ميکنيم، خيال ميکنيم مرگ و قبرستان رفتن و اينها آدم را سُست ميکند، اين جور نيست مرگ بهترین واعظ است: «کفی بالموت واعظا»، چون ميدانيم همين که رفتيم پا از پا حرکت نميکند مگر اينکه سؤال ميکنند: «عمرک فيما أفنيت» چکار کردی؟ چه چيزی آوردی؟ انسان با دست پُر که بميرد هم روح و ريحان است هم به آسانی جان ميدهد، هم جواب نقد است.»
درس تفسیر ٩۶/١/٢٩
👈🏻کانال رسمی دفتر آیت الله العظمی جوادی آملی
هدایت شده از قاسمی
🔴 سخنان مهم رئیس قوه قضائیه درباره تخلفات چای
⬅️ عمده تخلف مربوط به سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ است
⬅️ در سال ۹۸ دو میلیون دلار و در سال ۹۹ حدود ۲۱ میلیون دلار اختصاص داده بودند
⬅️ دولت از حدود ۶۰ نفر متخلفان دولتی که می گویند برکنار کردند، هنوز کسی را به قوه قضائیه معرفی نکرده است و صرفا گروه "دبش" معرفی شده است