معاونت آموزش المصطفی خراسان
💠#کارگاه آموزش #تست زنی💠 بررسی نکات مهم تست زنی ✍🏼مدرس : مهدی ارخودی دکتری روانشناسی تربیتی 🔶آ
پنجشنبه ساعت 9 کارگاه آموزش تست زنی در طبقه اول اتاق جلسات برگزار خواهد شد.
باتوجه به محدودیت مکان فقط طلابی که از قبل ثبت نام کرده اند در خدمتشان خواهیم بود.
ظرفیت تکمیل شده است
دفتر پذیرش:
https://eitaa.com/miumhd
پذیرش جامعه المصطفی خراسان
پاسخ به سوالات
https://eitaa.com/sanjesh22
تلفن 05132216163
#پذیرش_المصطفی_خراسان
هدایت شده از معاونت آموزش المصطفی خراسان
🔖اطلاع رسانی
❇️قابل توجه داوطلبان ایرانی و غیر ایرانی متقاضی شرکت در آزمون مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری و سطوح عالی حوزوی خرداد ماه 1402 نمایندگی خراسان
کتاب نسیم حیات جهت آمادگی در آزمون کتبی.
دریافت فایل⬇️⬇️
https://eitaa.com/miumhd
پذیرش جامعه المصطفی خراسان
پاسخ به سوالات
https://eitaa.com/sanjesh22
تلفن 05132216163
#پذیرش_المصطفی_خراسان
باسمه تعالی
سؤالات #تستی بخش #وضوء
1. کدام گزینه صحیح است؟
الف. در وضوء شستن صورت از پایین به بالا جایز است
ب. در وضوء شستن دست از سر انگشتان تا آرنج جایز است
ج. در وضوء مسح پا از برآمدگی پا به طرف سر انگشتان جایز است ✅
د. در وضوء لازم است که برآمدگی روی پاها هم مسح شود
2. مقتضای روایت ... ثم غمس کفّه الیسرى فغرف بها غرفۀ فافرغ ذراعه الیمنى فغسل بها ذراعه من المرفق الى الکف لا یردها الى المرفق ... عدم جواز شستن دستها از سر انگشتان به طرف آرنج میباشد
درست ✅
نادرست
3. در آیهی کریمه فاغسلوا وجوهکم و ایدیکم الى المرافق و امسحوا بروسکم و (ارجلکم اگر الی المرافق متعلق به اغسلوا باشد، نتیجه آن جواز شستن دست از سر انگشتان به طرف آرنج خواهد بود.
درست
نادرست ✅
4. در آیهی کریمه فاغسلوا وجوهکم و ایدیکم الى المرافق و امسحوا بر موسکم و ارجلکم اگر کلمۀ «رجل» به نصب خوانده شود، کدام گزینه صحیح است؟
الف. این کلمه عطف بر محل «روسکم» است ✅
ب. این کلمه عطف بر لفظ «روسکم» است
ج. این کلمه عطف بر «وجوهکم» است
د. این کلمه عطف بر ایدیکم» است
5. در مورد جواز شستن صورت از چانه به طرف بالا چه اصلی جاری است و مقتضای آن چیست؟
الف. برائت جواز اینگونه شستن
ب. اشتغال - عدم جواز اینگونه شستن ✅
ج. استصحاب - جواز اینگونه شستن
د. تخییر - جواز اینگونه شستن
6. روایت الرجل یتوضأ فیبدأ بالشمال قبل الیمین قال: یغسل الیمین و یعید الیسار بر چه مطلبی دلالت دارد؟
الف. منع از مقدم بودن دست چپ در شستن ✅
ب. منع از مقارنت بین شستن دست چپ و راست
ج. کراهت مقدم بودن دست چپ
د. الف و ب
7. به نظر مصنف ،غایت داخل در حکم مغیی نیست.
درست ✅
نادرست
8. کدامیک از موارد زیر از مدالیل آیه وضوء نیست؟
الف. لزوم مسح بر جلوی سر ✅
ب کفایت مسمای مسح در مسح سر
ج. کفایت مسمای مسح در مسح عرضی پا
د. لزوم مسح پاها
9. رابطه بین آیه وضوء و روایت مسح الرأس علی مقدمه چیست؟
الف. مطلق و مقید ✅
ب. عام و خاص
ج. تعارض
د. تزاحم
10. کدامیک جزء مدالیل روایت .... و اذا مسحت بشیء من رأسک او بشیء من قدمیک ما بین کعبیک الی اطراف الاصابع فقد اجزاک میباشد؟
الف. کفایت مسمای مسح در مسح سر
ب لزوم داخل کردن برآمدگی در مسح پاها
ج. عدم لزوم داخل کردن برآمدگی در مسح پاها
د. الف و ج ✅
11. بنابر نظر شیعه کلمۀ «ارجلکم» در آیه وضو بنابر قرائت نصب عطف .بر ... است و نتیجه آن لزوم .... پاها میباشد
الف. لفظ رءوسکم- مسح
ب. محل رءوسکم- مسح ✅
ج. وجوهکم- مسح
د. ایدیکم- مسح
12. از روایت لا بأس بمسح القدمین مقبلاً و مدبراً به دست میآید که مسح پا رو به قبله و پشت به قبله جایز است
درست
نادرست ✅
13. لازمه عبادی بودن وضوء ، لزوم انجام آن به قصد امتثال امر خدا است
درست ✅
نادرست
14. از عبارت امسح على القدمین و ابدأ بالشق الایمن چه مطلبی استفاده میشود؟
الف. لزوم تقدیم مسح سر
ب. لزوم تقدیم مسح پای راست ✅
ج. لزوم مسح قسمت راست پا
د. لزوم مسح پای راست با دست راست
15. از عبارت «وَ تَمْسَحُ بِلَّهِ یُمنَاکَ نَاصِیَتَکَ و مَا بَقِى مِن بِلَّهِ یَمِینِکَ ظَهْرَ قَدَمِکَ الْیُمْنَى وَ تَمْسَحُ بِبِلَّهِ یَسَارِکَ ظَهْرَ قَدَمِکَ الْیُسْرَى چه مطلبی به دست می آید؟
الف. لزوم مسح پای راست با دست راست
ب. لزوم مسح پای چپ با دست چپ
ج. لزوم انجام مسح با آب وضوء
د. همه موارد ✅
16. کدامیک از شرائط وضوء نیست؟
الف. المباشره
ب. الترتیب
ج. عدم المانع من استعمال الماء ✅
د. طهاره الماء
17. عبارت اذ بدونها لا یتحقق اسناد الفعل الى الفاعل الذى یدل على اعتباره ظاهر «الآیۀ دلیل بر لزوم موالات در وضوء است.
درست
نادرست ✅
18. به نظر مصنف اگر کسی با اعضای ،نجس در آب کر وضوی ارتماسی انجام دهد وضویش صحیح است
درست ✅
نادرست
19. عبارت «فلانه بدونها یکون التوضاً تصرفاً غصبیاً محرماً و بالتالی لا یمکن أن یتصف بالعبادیه» دلیل بر چیست؟
الف. شرطیت طهارت آب وضوء
ب. شرطیت موالات در وضوء
ج. شرطیت مباح بودن آب وضوء ✅
د. شرطیت مطلق بودن آب وضوء
20. کریمه فان لم تجدوا ماء فتیمموا بر چه مطلبی دلالت دارد؟
الف. شرطیت طهارت آب وضوء
ب. شرطیت موالات در وضوء
ج. شرطیت مطلق بودن آب وضوء✅
د. شرطیت ترتیب در وضوء
21. روایت «سُئِلَ أَحَدُهُمَا عَ عَنْ رَجُل بدأ بِیَدِهِ قَبلَ وَجهِهِ و بِرِجلَیْهِ قَبل یدیهِ قَالَ یبدأ بِمَا بَدَا اللَّهُ بِهِ وَ لْیُعِدْ مَا کَانَ» بر کدام مطلب از مطالب زیر دلالت دارد؟
الف. لزوم مقدم داشتن شستن صورت بر شستن دستها
ب. لزوم مقدم داشتن شستن دست راست بر شستن دست چپ
ج. لزوم مقدم داشتن مسح سر بر مسح پاها
د. الف و ج ✅
22. اگر فردی در صورت عطش وضوء بگیرد وضوی او به خاطر داشتن ملاک و مصلحت صحیح است
درست
نادرست ✅
23. کدامیک جزء مبطلات وضوء نیست؟
الف. رطوبت مشتبه ✅
ب استحاضه کثیره
ج. جنابت
د. بیهوشی
.
24. عبارت « ینقض الوضوء النوم حتى یذهب العقل» بر بطلان وضوء به واسطهٔ کدامیک از موارد زیر دلالت دارد؟
الف. خواب
ب. مستی
ج. بیهوشی
د. همه موارد ✅
25. عبارت «إِنْ کَانَ الدَّمُ لَا یَنْقُبُ الْکُرْسُفَ تَوَضَاتْ وَ دَخَلَتِ الْمَسْجِدَ وَصَلَّتْ کُلَّ صَلَاةَ بِوُضُوء» بر بطلان وضوء به واسطه کدامیک از موارد زیر دلالت دارد؟
الف. استحاضه کثیره
ب. استحاضه متوسطه
ج. استحاضه قلیله ✅
د. الف و ب
26. روایت « الْمُسْتَحَاضَةً إِذَا تَقَبَ الدَّمُ الْکرسفَ اغْتَسَلَتْ لِکُلِّ صَلَاتَینِ وَ لِلْفَجْرِ غسلا و إن لم یجز الدم الکرسف فعلیها الغسل کل یوم مرة و الوضوء لِکُلِّ صَلَاة» به کدامیک از اقسام استحاضه اشاره دارد؟
الف. کثیره متوسطه ✅
ب قلیله کثیره
ج. قلیله - متوسطه
د. کثیره
27. به دلیل اینکه نماز احتیاط جزئی از نماز ،است وضو گرفتن برای آن واجب است
درست ✅
نادرست
28. کسی که در اثناء نماز در طهارتش شک، نماید نمازش باطل است
درست
نادرست ✅
29. عبارت «فإن من عندنا یزعمون أنها الملاعبة مع الکنیز الملامسة فقال: لا والله ما بذلک بأس و ربما فعلته و ما یعنى بهذا إلا المواقعة فی الفرج» بر مبطل بودن کدام قسم برای وضوء دلالت دارد؟
الف. جنابت
ب. جماع ✅
ج. خروج منی
د. الف و ب
30. در کدامیک از موارد زیر وضوء واجب نیست؟
الف. برای نماز آیات
ب. برای نمازهای یومیه
ج. برای نماز میت ✅
د. برای سجده فراموش شده نماز
31. عبارت «... و سألته عن رجل طاف ثم ذکر انه على غیر وضوء. قال: یقطع طوافه و لا یعتد به» بر چه مطلبی دلالت دارد؟
الف. بطلان طواف بدون وضوء
ب وضو شرط حقیقی برای طواف است نه شرط علمی مانند طهارت برای نماز
.ج. وجوب قطع طواف بدون وضوء
د. همه موارد✅
32. کسی که اعضای وضویش نجس است اگر بعد از وضوء شک در تطهیر اعضای وضویش بنماید وضویش به خاطر استصحاب نجاست باطل است.
درست
نا درست ✅
33. کسی که در وجود مانع شک داشته باشد، وضویش باطل است
درست
نادرست ✅
34. ادله حجیت قاعدۀ فراغ لوازم آن را حجت می کند.
درست
نادرست ✅
35. روایت کل ما شککت فیه مما قد مضى فامضه کما هو مستند کدامیک از قواعد فقهی است؟
الف. قاعدة تجاوز
ب. قاعده فراغ ✅
ج. قاعده حیلوله
د. قاعده طهارت
36. اگر کسی در اثناء نماز در طهارتش شک نماید و حالت سابقه طهارت داشته باشد:
الف. نمازش صحیح است و باید آن را ادامه دهد ✅
ب. نمازش باطل است زیرا احراز شرط نماز لازم است
ج. نمازش باطل است زیرا قاعده فراغ در اینجا جاری نمی شود
د. نمازش به خاطر قاعده تجاوز صحیح است.
.