.
⏰ زمــان شروع ثبت نــام:
👈 دوشنبـــه 19 آذرمـــاه
👈 ساعت 4 بعد از ظهــــر
.
.
👈 هزینه سرمایگذاری اصلی دوره منطق یک میلیون و دویست هزار تومن
✅ که با تخفیف ویژه 290 هزار تومن تقدیمتون میشه
🫵 دوستان هزینه دوره حتی به شهادت خود بچــههــای دوره خیلی کم در مقابل اون چیزی که دریافت میکنید
╔══ঊ➿⚖️➿ঈ══╗
🆔 @mizan_alhekmah
╚══ঊ➿🔑➿ঈ══╝
.
خوب الآن که درس آفــلاینـــه بفرمایید ما سؤالاتمون رو چطوری بپرسیم؟
راحت بگم رها میشیم یا پشتیبانی می کنید؟
بلـــــــــه پیشتیبـــانی داریـــــــم
هر سوالی داشتید 24 ساعته در تمام ایام هفته می تونید بپرسید، ما پاسخگو هستیم
پشتیبانی ما فقط پــاسخ به سؤالات شما نیست بلکه تک تک تمارین کارگاتون رو چک می کنیم و اشتباهتون رو به خودتون میگیم
و بالاتر از آن هــــر وقت وسط راه خستــــه شدی،
کم انگیــــزه شدی، کــــافیه با استــاد ارتباط بگیـــــــری
⚠️ توجه کنید برای دوره منطق که 40 جلسه است تا 60 روز کاری کنارتون هستیم و پشتیبانــــی میشید
🫵 البته پشتیبانیتون از زمان سوال کردنتون شروع میشه
🫵 البته فعلاً در بازه زمانی ۶ ماه
🌹مـــا هستیم تا در کنارتــــــان باشیــم🌹
╔══ঊ➿⚖️➿ঈ══╗
🆔 @mizan_alhekmah
╚══ঊ➿🔑➿ঈ══╝
.
👈 بـــــــــله
✓ یه پیشنیاز برای عموم افرادی که ثبت نام می کنند
و اون چیزی نیست جزء همّت و انگیزه برای رشد تراز
✓ و یه پیش نیاز به طور خصوص برای کسانی که نیاز به این پیش نیاز دارند و اون مطالعه درس قضایا یعنی درس هشتم منطق ۱ منتظری مقدم
👈 مــا این پیش نیــاز رو به مدت زمــان 2 ساعت به صورت کلیپ یا فایل صوتی تقدیمتون میکنیم
╔══ঊ➿⚖️➿ঈ══╗
🆔 @mizan_alhekmah
╚══ঊ➿🔑➿ঈ══╝
.
سلام سلام 🙏
بنده ادمین کانال #میزانالحکمة هستم☘
امیـدوارم کـــــه حـــــالتــون عــالــی بـــاشه👌
اینجا قراره همراه با استاد دوره رو بهتون معرفی کنم✌️
╔══ঊ➿⚖️➿ঈ══╗
🆔 @mizan_alhekmah
╚══ঊ➿🔑➿ঈ══╝
.
سلااااام 👋
سلااااام 👋
سلااااام 👋
حالتون چطوره؟ خوبید؟🌹
بنــــده ادمیـــــن هستـــــــم
🫵 آمادهاید از معرفی دوره بازم براتون بگم؟
.
.
✅ امـــــــا پــــــــاسخ سؤال اول:👇
هر کـــدام از دورههـــای آنــــــلاین و آفـــــلاین
یـــه محـــذوریـــــتهـــــایی داره
مثلاً دوره آنلاین در یه بازه زمانی تشکیل میشه
که خیلی از افراد به دلایل مختلف شاید نتوانـن
در آن بــازه زمـــــانی شرکت کـــنن
امــا دوره آفـــلاین این مزیت رو داره که دیــگه
مــحدودیــــت زمــــانـــــی نـــــداره
✍ خلاصه مزایای دوره آفلاین
📌نداشتن محدودیــت زمـــانی
📌نداشتن محدودیــت مکـــانی
📌نداشتن محدودیــت پــرسش
📌داشتن فــــــرصـــت تــکــــرار
📌داشتن فــــــرصت فکــر کردن
📌داشتن مزیت دیــــدن محتـوا
✍ پس دوره ما یــــه دوره آفـــــلاینه 😋😃|🤦♂🙆♂
✅ امـــــــا پـــــــاسخ سوال دوم:👇
ایــــــن درس نه در بستر بلـــــه و نه در بستر روبیکــــــاه
بلکه در فضای ایتــــــا خواهد بود
البته ما در یک کانــال خصوصی دوره رو برقرار می کنیم
و لیـنک اون رو به ثبت نام کنندگان بعد از تکمیل ثبت نام میدیم 🫡🫡
╔══ঊ➿⚖️➿ঈ══╗
🆔 @mizan_alhekmah
╚══ঊ➿🔑➿ঈ══╝
☘️
جــــواب👇
✅ تـمـرکـــز و مــوضوع مـحوری (و به اصطلاح «نیــچ بودن») یکی از سنت های صحیح در یک آموزش کارآمد هست.
حالا ما در این دوره میخوایم گُــل منطق، اصــل منطق، رو آموزش بدیم یعنی 👈 #قیـــاس
📌 خوب به پست های که براتون ارسال میکنم توجه کنید
۱
╔══ঊ➿⚖️➿ঈ══╗
🆔 @mizan_alhekmah
╚══ঊ➿🔑➿ঈ══╝
.
تــوی ایــن دوره فـقط قیــــاس آمـــوزش میدیـــــم
چــــــــــــــــرا؟👇
✅ چـــون ( ۱ )
⬅️ مسئله تعریفات به طوری که بتوان اشیاء را تعریف تام و تمام کرد و به اصطلاح «حــد تـام» اشیاء را کشف کرد از نظر فلاسفه امری دشوار و در برخی موارد نــاممکن است و لــهذا مـنطقیین چندان توجهی به باب معرف ندارند.
علیهذا بـــا تـــوجــه به اینکه مــوضــوع منطق «مــعرف و حجت» است
و با توجه به اینکه مبـــاحث «مــعرف» کــوتـــاه و ناچیز است
و بــــا تــوجـــه به اینکه عمده حجتهـــا «قیـــــاس» است
معلوم می شود که 👈 محور منطق «قیاس» است.
(کلیات علوم اسلامی، ص74 ت 75)
👈 ادامه دارد
۲
╔══ঊ➿⚖️➿ঈ══╗
🆔 @mizan_alhekmah
╚══ঊ➿🔑➿ঈ══╝
.
✅ چــــــــون ( ۲ )
1️⃣ کــلید فهم علوم، مــنطق است.
2️⃣ محــور منــطق، قیـــاس است.
👈 بنابراین کلید فهم علوم، قیاس است.
✅ دلیل مقدمه اول:👇
چـــون تــنها علمی كه عهدهدار روششناسی علوم حصولی است، منطق است كه روش فكر است
( عین نضّاح، جوادی آملی، ص43 )
به همین جهت است که ارسطو بر در مــدرسه خود نوشته بود: «لا یدخل الباب من لا یعلم المنطق»
و به همیــن جهت است که سیـــره فــلاسفه و متکـلّمان در تألیف کتاب هایشان بر آن بوده که پـیش از تــألیف در کلام و فــلسفه، یک دوره منــطق مینـگاشتند چنانــکه «تـجرید المــنطق» جــناب نصیــر الـدین طوسی پیـشتر از «تـجرید الاعتقاد» نگاشته شده است.
و در پایان به همین علت است که می گویند: «من لا منطق له لا حکمة له»
✅ دلائل مقدمه دوم 👇
1⃣ چـرا که مــوضوع مــنطق «مـعرّف و حـجت» است، و با توجه به اینکه مبــاحث «مــعرّف» کوتاه و به دلیل اینکه تــعریف در برخـی موارد دشوار، و در برخـی موارد ناممکن است، و با توجه به اینکه عمده حجّتها «قیاس» است معلوم می شود که محور منطق «قیاس» است.
(کلیّات علوم اسلامی، شهید مطهری، ص74ـ75)
2⃣ به ایــن جهت که منــطق در استـدلالات خود از قیــاس استفاده می کند.
(همان، ص88)
3⃣ بیشتر قــواعد منطق به طور مستقیم و یا غیر مستقیم مربوط به چگونگی بایدهای قیاس است، و اگر قیاس فاقد ارزش و اعتبار باشد اکثر قواعد منطق بلا موضوع است. (همان، ص88)
۳
👈 ادامه دارد
╔══ঊ➿⚖️➿ঈ══╗
🆔 @mizan_alhekmah
╚══ঊ➿🔑➿ঈ══╝
.
✅ چـــــــون ( ۳ )
1️⃣ علومحقیقی(مثلفلسفهوکلام) بر پایه برهاناستوار است.
2️⃣ برهان بر پایه قیاس منطقیاستوار است.
👈 پس علوم حقیقی بر پایه قیاسمنطقی استوار است.
دلیــل مقدّمه اوّل: زیرا عــلوم حقیقی بر محور قطع دور می زند و از میان صناعات پنجگانه تنها برهان مفید علم و قطع است زیرا:
در شعر در حقیقت تصدیقی نیست، و
در مغالطه اصلاً حقیقت راه پیدا نمی کند و
در جدل جزء افحام و اسکات خصم هدفی در بین نیست
می ماند خطابه و آن هم بیش از مظنّه افاده ای ندارد و از گمان در علوم حقیقی که در محور قطع دور می زند کاری بر نمی آید.
( عین نضاح، تحریرتمهید القواعد، ج1، ص119 ـ 120 )
دلیل مقدمّه دوم: زیرا در بین انواع استدلال های سه گانه ( قیاس ـ استقراء ـ تمثیل ) تنها قیاس است که می تواند مفید یقین باشد.
✅ عین نضاح شرح یکی از کتب عرفانی درسی حوزه علمیه است.
۴
╔══ঊ➿⚖️➿ঈ══╗
🆔 @mizan_alhekmah
╚══ঊ➿🔑➿ঈ══╝