eitaa logo
‹ میز تبیین و تحلیل ›
277 دنبال‌کننده
4.2هزار عکس
3.5هزار ویدیو
30 فایل
[ بسم الله الرحمن الرحیم🌱'! ] • . ‹ میز تبیین و تحلیل › . مملو از تحلیل های‌ دینی ، سیاسی ، فرهنگی ، اقتصادی ، اجتماعی و... آغاز فعالیت کانال‌ : ۱۴٠۱/٠۶/۳۱ ‹همزمان‌ با آغاز هفته‌ دفاع‌ مقدس› . • _دگر هیچ‌ مگر فرج‌ مولایمان ☁️ •
مشاهده در ایتا
دانلود
‼️ اطمینان به وقت نماز ‌ 🔷 هرگاه با شروع اذان برای مکلف اطمینان حاصل شود که وقت نماز داخل شده است، لازم نیست تا پایان اذان صبر کند و می تواند نماز بخواند.* * البته در مورد نماز صبح، برای رعایت احتیاط، حدود ده دقیقه بعد از شروع اذان، نماز صبح خوانده شود. 📕منبع: رساله نماز و روزه، مسأله ۲۱ @mizetahlil
10.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ تورم چیست و آیا امکان مهار آن وجود دارد؟ 🔹چرا دولت برای کمک به مردم پول چاپ نمی‌کند؟ 🔹 برای کاهش اینهمه مشکلات چه اقداماتی صورت گرفته است؟ 🔹نقش دولتها در ! 🔹آیا با کاهش ، جیب ما پُرپول‌تر می‌شود؟! 🔹راهکار کاهش و مهار تورم! 🔹چگونگی کاهش توسط دولت! 🔹ریشه‌ کاهش ارزش پول و راه تقویت آن! 🔹عواقب چاپ پول بر اقتصاد کشور!! @mizetahlil
ابعادمکتبامامرهموسیقی.mp3
1.56M
🔹مکتب امام یک بسته‌ی کامل است، یک مجموعه است، دارای ابعادی است؛ این ابعاد را باید با هم دید، با هم ملاحظه کرد. دو بُعد اصلی در مکتب امام بزرگوار ما، بُعد معنویت و بُعد عقلانیت است. ▪️بیانات در مراسم بیست‌ و دومین سالگرد رحلت امام خمینی (رحمه‌الله) ۱۳۹۰/۰۳/۱۴ @mizetahlil
عدالتدرمکتبامامرهموسیقی.mp3
3.44M
🔹از اول پیروزی انقلاب، امام تکیه‌ی بر طبقات ضعفا را اصرار کردند، تکرار کردند، توصیه کردند. تعبیر «پابرهنگان» و «کوخ‌نشینان» جزو تعبیراتی بود که در کلام امام بارها و بارها تکرار شد. ▪️بیانات در مراسم بیست‌ و دومین سالگرد رحلت امام خمینی (رحمه‌الله) ۱۳۹۰/۰۳/۱۴ @mizetahlil
13930314_8862_128k.mp3
1.79M
🔹هیچ قدرت و غلبه‌اى در مکتب امام که از تغلب و از اِعمال زور حاصل شده باشد، مورد قبول نیست. در نظام اسلامى قهر و غلبه معنا ندارد؛ قدرت معنا دارد، اقتدار معنا دارد، اما اقتدارِ برخاسته‌ى از اختیار مردم و انتخاب مردم؛ آن اقتدارى که ناشى از زور و غلبه و سلاح باشد، در اسلام و در شریعتِ اسلامى و در مکتب امام معنا ندارد. ▪️بیانات در مراسم بیست‌ و پنجمین سالگرد رحلت امام خمینی (رحمه‌الله) ۱۳۹۳/۰۳/۱۴ @mizetahlil
📸 آخرین وضعیت رنگبندی شهرهای کشور  وزارت بهداشت: 🔹️بر اساس آخرین به‌روز‌رسانی‌ها، تعداد شهرهای با وضعیت قرمز از ۱۰ به ۱۳ و تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی از ۳۳ به ۴۸ شهر افزایش یافت. 🔹️همچنین تعداد شهرهای با وضعیت زرد از ۱۹۸ به ۱۹۴ و تعداد شهرهای با وضعیت آبی از ۲۰۷ به ۱۹۳ شهر رسید. قرمز: ۱۳ شهر نارنجی: ۴۸ شهر زرد: ۱۹۴ شهر آبی: ۱۹۳ شهر @mizetahlil
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جواب دندان شکن وصداخفه کن اکبرعبدی به سلبریتی های بی هویتِ وطن فروش!! @mizetahlil
📰 بیانیه محور مقاومت درباره حملات امشب به اشغالگران آمریکایی 🔹 بسم الله الرحمن الرحیم پس از حمله اخیر آمریکا به دیرالزور، نیروهای مقاومت در سوریه به انتقام خون شهدایی که در این حمله به شهادت رسیدند، برای پاسخ شتافتند. مقاومت با شلیک موشک‌ و پهپادهایی پایگاه‌های نظامی آمریکا در میادین نفتی العمر و کونیکو و فرودگاه نظامی الشدادی را هدف قرار داد. این پاسخ منجر به تلفات و زخمی شدن نیروهای ارتش اشغالگر آمریکا و امتناع آن‌ها از ادامه حمله شد. از آنجایی که مقاومت در سوریه تایید می کند که چشم در برابر چشم و دندان در برابر دندان ، همواره آمادگی خود را برای پاسخ به هرگونه تجاوز اشغالگران آمریکایی به خاک سوریه و بازدارندگی در برابر آسیب به امنیت و زندگی شهروندان سوری اعلام می کند. @mizetahlil
✅تدبیر امام باقر علیه السلام برای شکستن واحد پول خارجی!! ✅راهی برای شکستن آقایی دلار آمریکایی و افزایش ارزش پول داخلی 🔺در سده ى اول هجرى زدن سکه در انحصار رومیان بود و مسیحیان مصر نیز که سکه میزدند به روش رومیان و بنا بر مسیحیت نشان «اب و ابن و روح »بر آن مى زدند،«عبد الملک خلیفهٔ اموى » سکه ای از این گونه را دید و در مارک آن دقیق شد و فرمان داد آن را براى او به عربى ترجمه کنند،و چون معناى آن را دریافت خشمگین شد که چرا باید در سرزمین مسلمين سکه ها چنین نشانى داشته باشد،بى درنگ به فرماندار مصر نوشت که از آن پس بر سکه ها شعار توحید-شهد الله انه لا اله الا هو-بنویسند و نیز به فرمانداران سایر ایالات اسلامى نیز فرمان داد سکه هایی که نشان مشرکانه ى مسیحیت دارد را از بین ببرند و از سکه هاى جدید استفاده کنند. 🔺سکه هاى جدید با نشان توحید اسلامى رواج یافت و به شهرهاى روم نیز رسید و خبر به قیصر بردند و او در نامه یى به «عبد الملک »نوشت: صنعت سکه هماره با نشان رومى مى بود و اگر کار تو درمنع آن درست است پس خلفاى گذشته ى اسلام خطا کار بوده اند و اگر آنان به راه درست رفته اند پس تو در خطا هستى ، من همراه این نامه براى تو هدیه اى لایق فرستادم و دوست دارم که سکه های نشان دار را به حال سابق واگذارى و پاسخ مثبت تو موجب سپاسگزارى ما خواهد بود. عبد الملک هدیه را نپذیرفت و به قاصد قیصر گفت:این نامه پاسخى ندارد. 🔺قیصر دیگر بار هدیه اى دو چندان دفعه ى پیش براى او گسیل داشت و نوشت: گمان مى کنم چون هدیه را ناچیز دانستى نپذیرفتى،اینک دو برابر فرستادم و مایلم هدیه را همراه با خواسته ى قبلى من بپذیرى.عبد الملک باز هدیه را رد کرد و نامه را نیز بى جواب گذاشت. 🔺قیصر این بار به عبد الملک نوشت:دو بار هدیه ى مرا رد کردى و خواسته مرا بر نیاوردى براى سوم بار هدیه را دو چندان سابق فرستادم و سوگند به مسیح اگر سکه های نشان دار را به حال پیش برنگردانى فرمان مى دهم تا زر و سیم را با دشنام به پیامبر اسلام سکه بزنند و تو مى دانى که ضرب سکه ویژه ى ما رومیان است، پس همان بهتر که هدیه را بپذیرى و خواسته ى ما را بر آورى تا روابط دوستانه مان چون گذشته پا بر جا بماند. 🔺عبد الملک در پاسخ بیچاره ماند..... و با مسلمانان به مشورت پرداخت ولى هیچکس نتوانست چاره اى بیندیشد،یکى از حاضران گفت:باید از«باقر»اهل بیت چاره ى این مشکل را بجویى. 🔺عبد الملک به فرماندار مدینه نوشت «امام باقر» (ع) را با احترام به شام بفرستد،و خود فرستاده ى قیصر را در شام نگهداشت تا امام علیه السلام بشام آمد و داستان را به او عرض کردند، فرمود: تهدید قیصر در مورد پیامبر (ص) عملى نخواهد شد و خداوند این کار را بر او ممکن نخواهد ساخت و راه چاره نیز آسان است،هم اکنون صنعتگران را گرد آور تا به ضرب سکه بپردازند و بر یک رو سوره ى توحید و بر روى دیگر نام پیامبر (ص) را نقش کنند و بدین ترتیب از مسکوکات رومى بى نیاز مى شویم.و توضیحاتى نیز در مورد وزن سکه ها فرمود تا وزن هر ده درهم از سه نوع سکه هفت مثقال باشد و نیزفرمود نام شهرى که در آن سکه مى زنند و تاریخ سال ضرب را هم بر سکه ها درج کنند. 🔺 (امام علیه السلام فرمود:سه نوع سکه ضرب شود،نوع اول هر درهم یک مثقال و ده درهم آن ۱۰ مثقال،و نوع دوم هر ده درهم ۶ مثقال و نوع سوم هر ده درهم ۵ مثقال باشد بدین ترتیب هر سى درهم از سه نوع ۲۱ مثقال مى شد و این برابر با سکه هاى رومى بود و مسلمانان موظف بودند سى درهم رومى که ۲۱ مثقال بود بیاورند و سى درهم جدید بگیرند.) 🔺 عبد الملک دستور امام را عملى ساخت و به همه ى شهرهاى اسلامى نوشت که معاملات باید با سکه هاى جدید انجام شود و هر کس از سابق سکه اى دارد تحویل دهد و سکه ى اسلامى دریافت دارد،آنگاه فرستاده ى قیصر را از آنچه انجام شده بود آگاه ساخت و باز گرداند. 🔺قیصر را از ماجرا خبر دادند و درباریان از او خواستند تا تهدید خود را عملى سازد،قیصر گفت: من خواستم عبد الملک را به خشم آورم و اینک این کار بیهوده است چون در بلاد اسلام دیگر با پول رومى معامله نمى کنند 📚(«المحاسن و المساوى بیهقى »ج ۲ ص ۲۳۲- ۲۳۶ چاپ مصر- «حیوه الحیوان دمیرى »چاپ سنگى ص ۲۴با اختصار و نقل به معنى در پاره اى از جملات.) . @mizetahlil
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا