eitaa logo
محمدجواد عادلیان
147 دنبال‌کننده
52 عکس
77 ویدیو
2 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
با آمدن آراء استان ها مشخص شد که انتخابات ۱۴۰۳ اولین انتخاباتی در عرصه ریاست جمهوری بود که در آن، قومیت در کنار سایر عوامل، نقش پر رنگی در پیروزی یک کاندیدا داشت. آسیب شناسی و جلوگیری از تحقق دوباره چنین ابتذالی ، از اولین کارهای نخبگان است. بی شک ادامه این روند، منجر به گسست اجتماعی و تفرقه در ایران واحد می‌شود‌. 👈 محمدجواد عادلیان https://eitaa.com/mjadel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 | خداروشکر محرّمتو دیدم دوباره آقاجون نمردم و دیدم که‌ چشام بارون می‌باره آقاجون 🎙 از دل آرشیو؛ قطعه‌ای کوتاه که بر جان و دل نشیند به تاریخ بیستم دی‌ماه سال ۱۳۸۶ 👈 محمد جواد عادلیان https://eitaa.com/mjadel
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 همزمان با فرارسیدن ایام سوگواری امام حسین (ع) و یاران باوفایشان ☑️ از سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین عادلیان ☑️ با موضوع ایمان عاشورایی بر اساس کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن ☑️ به مدت ۱۰ شب بهره مند خواهیم شد ☑️ مکان: مسجد امیرالمومنین محله کوشکباج ☑️ زمان: بعد از نماز مغرب و عشا 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 👈 محمدجواد عادلیان https://eitaa.com/mjadel
🏴 در کربلا چه گذشت... ▪️یک محرم الحرام 🏴 دیدار امام حسین علیه السلام با عبیدالله حر جعفی در نزدیکی کربلا و دعوت از او برای یاری حضرت 🏴وقایع نگار روزانه محرم 👈 محمدجواد عادلیان https://eitaa.com/mjadel
🔺پایین ترین میزان رای از کل واجدین شرایط برای یک رئیس جمهور در طول عمر جمهوری اسلامی در این دوره با ۲۶/۷ درصد به نام آقای پزشکیان ثبت شد و ۴۹/۸ درصد از واجدین شرایط در انتخابات شرکت کردند. ❇️ در دوره شهید رییسی ۴۸/۹ درصد شرکت کردند و ایشان با رأی ۳۰/۲ درصد کل واجدین شرایط رییس جمهور شد. ❇️ طبق مبنای اسلامی ملاک مقبولیت (و نه مشروعیت) لزوما اعلام رضایت اکثریت افراد جامعه نیست، بلکه ملاک، حضور «من به الکفایه» برای نصرت امام جامعه و نظام اسلامی است (طبق فرموده امیرالمومنین علیه السلام: حضور الحاضر و قیام الحجة بوجود الناصر) و در قالب انتخابات، اعلام رضایت اکثریت شرکت کنندگان کفایت میکند ولو شرکت کنندگان اقلیت باشند. در مورد رییس جمهور هم همین قاعده جاری است. لذا طبق این مبنا که در قانون هم آمده است، دکتر پزشکیان چون منتخب اکثریت شرکت کنندگان است پس رییس جمهور همه است. در نظام‌های دموکراتیک هم همین قاعده آن هم برای مشروعیت جاری است. یعنی حتی اگر مشارکت ۳۰ درصد هم باشد منتخب اکثریت شرکت کنندگان یعنی کسی که بالای ۱۵ درصد رای بیاورد مشروعیت دارد. ⛔️ نکته جالب اینست که آن کسانی که میگفتند رییسی با رای ۳۰/۲ درصدی رییس جمهور اقلیت بود و چون مشارکت زیر ۵۰ درصد بود اساسا مشروعیت نداشت، الان میگن مشارکت زیر ۵۰ درصد مشروعیت دارد و پزشکیان با رأی ۲۶/۷ درصدی رأی رییس جمهور اکثریت است.😊 ⛔️کسی که یک را بزرگتر از پنج میداند طبیعتاً ۲۶ را از ۳۰ که هیچ از ۵۰ هم بزرگتر میداند.😉 سیاست‌و‌دیانت|حجت‌الاسلام‌ابوطالبی @aboutalebi57
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴این رو برای ذخیره کردم😭 یا قمر بنی هاشم 👈 محمدجواد عادلیان https://eitaa.com/mjadel
23.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
گفت من رفته است از یادم او که من را نمی‌برد از یاد😭 🏴 به مناسبت فرارسیدن ایام عزاداری حضرت سیدالشهدا (علیه‌السلام) 😭😭😭 شعر زیبای خاطره از مادربزرگ حسینی همه ما 👈 محمد جواد عادلیان https://eitaa.com/mjadel
♨️دستگیری حجت‌الاسلام سیدکاظم روحبخش در عربستان بخاطر ستیز با اسرائیل کودک‌کش و احتمالا تولید این کلیپ 👈 محمدجواد عادلیان https://eitaa.com/mjadel
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌ نماهنگ رسم ادب با نوای حاج 👈 محمد جواد عادلیان https://eitaa.com/mjadel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
معجزه حضرت رقیه سلام الله علیها در بیمارستان 😭😭😭😭 روایتگر: استاد 👈 محمدجواد عادلیان https://eitaa.com/mjadel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑🎥 یا اباعبدالله؛ تو رو به مادرت زهرا(س) خیطمون نکن... 👈 محمدجواد عادلیان https://eitaa.com/mjadel
جاسوس انگلیسی در لباس روحانیت نام »جیکاک« برای مردم مناطق نفت خیز جنوب و خصوصًا مردم مسجدسلیمان و عشایر بختیاری نامی کام ًال آشناست. نامی که به نماد شیادی، نیرنگ بازی و حیلهگری آن هم از نوع خطرناک آن یعنی انگلیسی تبدیل شده، با گذشت قریب به 60 سال مردم این مناطق به کسانی که به نیرنگ، مکر و حیله و البته سیاستمداری از نوع خاص کلمه مشهورند لقب جیکاک می دهند! »میجر جیکاک« مامور سازمان اطالعاتی »اینتلیجنس سرویس« انگلیس بود که سالها در مناطق جنوبی کشور به جاسوسی و اجرای برنامههای دولت متبوعش اقدام نمود. وی سالها زیر نظر »آندروود« که با اسامی »ماژور آندروود« و » کلنل آندروود« معروف است، آموزش دیده و تجربه کافی کسب نمود. آندروود چهره مرموز و سیاسی بود که مدتی ریاست بندر بصره را به عهده داشت و با قدرت عجیبی منطقه شط العرب را اداره میکرد. چند سال بعد با درجه کلنلی ریاست اداره اطالعات شرکت نفت انگلیس و ایران را عهده دار گردید و مدتی نیز در تهران در کسوت تاجر فعالیتهای جاسوسی انگلیس را سازماندهی می کرد. نقل می کنند، جیکاک به مدت هفت سال برای شخصی از طایفه »موری« به عنوان شخصی کر و الل چوپانی کرد و در این فرصت توانست با گویش، فرهنگ، باورها و اعتقادات بختیاری ها کام ًال آشنا گردد. جیکاک بعد از آن نیز اغلب اوقات خود را در میان عشایر بختیاری می گذراند و با توجه به استعداد خارق العاده خود در یادگیری زبان در مدت بسیار کوتاهی توانست زبان فارسی و از آن مهم تر گویش بختیاری را همچون زبان مادری خود یاد بگیرد. به حدی که تشخیص او از غیر بختیاری ها بسیار مشکل اینکه با شگردهای خاص تفاوت ظاهری خود را نیز بوسیله گریم های مداوم با چهره بختیاریها به حداقل میرساند و البته چنانچه حکایت میکنند آنقدر بر بود. خصوصًا زبان و گویش و تاریخ و فرهنگ بختیاری مسلط بود که چنانچه کسی نیز می خواست از ظاهر او به خارجی بودنش مشکوک شود با صحبت کردن و روبرو شدن با اطالعات او یقین پیدا میکردند که وی بختیاری است! جیکاک عالوه بر قدرت فوق العاده اش در زمینه یادگیری و تطبیق با محیط برگ برنده دیگری نیز داشت و آن شوخ طبعی ذاتی وی بود! سرهنگ »جیکاک« مأمور ورزیده، مکار و سری سازمان اطالعاتی » اینتلیجنس سرویس « انگلیس در سه ماموریت ویژه به دولت متبوعش خدمات ارزنده ای ارائه کرد. -1 در طی جنگ جهانی دوم و پس از آن در ایران نقش زیادی را در جهت منافع کشورش ایفا نمود. جیکاک در جنگ جهانی دوم تالش وافری مصروف داشت تا بر ناامنی و تنشهای موجود در بین بختیاریها فائق آید و ناآرامیهای منطقه بختیاری که به وسیله ابوالقاسم خان بختیاری رهبری می شد، خاموش سازد. در سال 1322 شمسی دولت ایران با پشتیبانی انگلیسیها مرتضی قلی خان صمصام را به عنوان فرماندار شهرکرد و بختیاری منصوب کرد تا بتواند بر اوضاع نابسامان بختیاری تسلط پیدا کند. » جیکاک « افسر و مأمور اطالعاتي اينتلیجنس سرويس بريتانيا که رابطه ای صمیمانه و دوستانه با مرتضی قلی خان داشت و مرتب به دیدار خان می آمد، نیز دست به کار شد تا از گسترش ناامني به مناطق نفت خيز جلوگيري کند. مهراب اميري به نقل از يكي از خوانين بختياري آورده است كه روزي جيكاك در حضور تمام سران و رؤساي طوايف بختياري با لحن تملق آميزي خطاب به جمعيت در حالي كه به مرتضي قلي خان اشاره مي كرد گفت: حضرت اشرف)يعني مرتضي قلي خان( پدر من است و هرچه امركند ما)انگليسي ها( انجام خواهيم داد. اين اظهار تملق از جانب كسي كه مأمور رسمي انگليس يعني نماينده دولتي بود كه مي رفت در جنگ جهاني دوم فاتح شود به معناي آن بود كه انگليس در رقابت ميان ابوالقاسم خان بختياري- طرفدار آلمان- و مرتضي قلي خان طرفدار انگليس حمايت تمام و كمال را از مرتضي قلي خان خواهد داشت. )گارثویت؛:1374 229؛ غفارپور، :1384 127(جیکاک در دوران جنگ جهانی دوم، در تحریک سران قبایل و عشایر جنوب و برپایی »نهضت جنوب« سهم زیادی داشت. چنانکه برخی منابع از جمله روزنامه »ایران ما« نیز به نقل از »یک مسافر مطلع« در این باره نوشت: 👇👇👇 ادامه
»قریب به دو هفته پیش از اولتیماتوم ناصر قشقائی و طغیان جنوب )۲۵/۶/۲۹( مستر جیکاک به همراهی » حشمتالدوله فرنود « مشاور قضائی شرکت نفت برای بازرسی تشکیالت محقر شرکت نفت شیراز که بیش از دو تلمبه در سراسر شهر ندارد، به شیراز آمد و پس از مالقاتی که در باغ ارم با خسرو قشقائی نمود غفلتا سر زیر آب کرده ، منطقه عشایری است، در ظرف چند روز با اتوموبیل طی کرد. گفته میشد که ناپدید شد. مستر جیکاک با طّیاره از خوزستان به بوشهر آمد و از بوشهر تا شیراز که تمامًا نامبرده در سر راه مالقاتی با خوانین حیات داودی و تنگستانی و بویراحمدی و ممسنی به عمل آورده است.«)ایران ما ، 21/7/25 شماره ۶۵۲ (-3 با خاتمه جنگ جهانی دوم جیکاک به استخدام شرکت نفت ایران و انگلیس درآمد. می گویند حکومت واقعی مناطق نفت خیز در دست او بود. در سال 1329 شمسی که موضوع ملی شدن نفت مطرح گردید، جیکاک برای جلوگیری از ملی شدن صنعت نفت تمام تالش خود را بکار برد تا بتواند الف:نهضت ملی شدن نفت را بی اثر و مضمحل کند. ب:سلطه استعمار انگلیس بر ایران و به ویژه مناطق نفتی همچنان استمرار داشته باشد. او عالوه بر تشویق بختیاریها به بی توجهی به ملی شدن صنعت نفت، کوشش نمود تا در کار هیئت خلع ید از شرکت نفت ایران و انگلیس خلل ایجاد نماید. به گفته حسین مکی به هنگام عزیمت هیئت خلع ید به آبادان، جیکاک تصمیم گرفت عدهای را تحریک کند تا اتومبیل اعضای هیئت را از روی پل بهمنشیر به داخل رودخانه بیندازد اما این توطئه ناکام ماند. سرانجام دولت ایران که به کارشکنی و اخالل جیکاک در امر ملی شدن صنعت نفت پی برده بود وی را از ایران اخراج نمود. جیکاک در راستای تحقق این اهداف یک جریان شبه دینی را در مناطق نفتی به ویژه محل استقرار شاخه هفت لنگ بختیاری، سازماندهی کرد. این جریان مرموز که بیش از هر چیز بر انکار دنیا، ترک آن، کناره گیری از امور دنیوی و بی ارزش بودن خاک و نفت تاکید داشت، »تولویی« یا »طلویی« و »سروشی« نام داشت. می گویند طلوعی ناشی از حالتی بود که جیکاک انگلیسی با اتصال برق بر بدن مردم ایجاد میکرد و نوعی شوک به افراد وارد می ساخت. برخی از شنیده ها نیز حکایت از آن دارد که احتما ًال قرص های روان گردان استفاده می کرد و نوعی حالت گیجی، بی تعادلی و هذیان گویی در اشخاص ایجاد می کرد. زیرا »ُسروشی« در بین مردم به معنی دیوانه، مجنون، شیدا و ناهشیارمی باشد. جیکاک ابتدا با کمک عصای الکتریکی، عمامه و ریش نسوز، شعبده بازی و ساختن اشکال مار و افعی، باران مصنوعی و... در بین عشایر قدرت نمایی کرد و با تحقیر و غلبه بر برخی سادات و مالهای محلی، توانست اعتماد بسیاری از عامه مردم را جلب کند. مالها و برخی روحانیون کم سواد بی خبر از مکر و حیله جیکاک مقهور و مغبون شده در »سر طلویی« یا سر دسته شدند. بسیاری با تاثیر پذیری از القائات جیکاک و ایادی آن، گروههای را تشکیل دادند گوشه ای منزوی شدند و یا به جیکاک پیوسته و اصطالحًا که در راس آن یک سردسته )سرطلوعی( قرار داشت. این افراد ضمن کناره گیری از فعالیتهای دنیوی و امور روزمره، در کوی و برزن و روستاها گشت وگذار کرده و شعار می داند » هرکی مهر علی در دلسه ، نفت ملی سی چنسه « ) کسی که مهر حضرت علی در دلش جای دارد، به نفت ملی نیاز ندارد( .یا تو که مهر علی من دلته نفت ملی سی چنته یا هر کی مهر علی من دلسه نفت ملی سی چنسه یعنی: هر کسی که مهر حضرت علی )ع( را در دل دارد ، ملی شدن نفت چه ارزشی برای وی دارد. یاهر که مهر علی به دلسه هونه و زندیی سی چنسه یعنی: هر کسی مهر حضرت علی در دل دارد خانه و زندگی برایش ارزشی ندارد. بعضی از عشایر بختیاری زندگی خود را رها کرده و با تشکیل دسته جات متعدد و درست کردن پرچم و علم های گوناگون علی علی گویان به امامزاده ها رفته و طلب عفو و بخشش می کردند. نکته جالب اینکه جیکاک در کسوت و با لباس روحانی با سوء استفاده از معتقدات مردم دست به انحراف افکار عمومی و عوام فریبی زد و به این اشخاص ساده لوح و بی خبر از همه جا تلقین کرده بود که وطن مشتی خاک بی ارزش است باید به فکر بهشت بود. کسی که روش و مرامش دوستی و محبت اهل بیت به ویژه عاشق حضرت علی )ع( است، نباید خود را درگیر امور بی ارزشی مانند نفت نماید. فتنه جيکاک زمانی اوج گرفت که برای مقابله با ملی شدن نفت به امام زمان )عج(متوسل گردید و خطاب به عشاير بختياری اعالم کرد، که در مالقاتی که با امام زمان در منطقه بختیاری داشت، امام از ایشان خواست تا به مردم اعالم کند هر کس ازحضرت علی )ع( و خاندانش پيروی می کند، دست از ملی شدن نفت بردارد. 👇👇👇 ادامه
در برخی از مناطق کار به جایی کشید که در یکی از گروهها طلویی در روستایی از توابع اردل، شخصی ادعا کرد خداست، فرد دیگری مدعی شد حضرت علی )ع( است و فرد دیگری خود را قنبر، غالم حضرت علی )ع( نامید. این اشخاص با هدف اجرای فرامین الهی، زنی را با تبر به قتل رساندند. در منطقه کوهرنگ پیامدهای این جریان، وضعیت اسفباری را برجای گذاشت. بین عشایر شایع گردید ظرف دو سه روز همه مردم نابود و یا به پشه تبدیل می شوند. عشایر به بهانه اینکه آخرالزمان است اموال و دارایی خود را رها ساخته و متواری شدند، اموال و دارایی آنها بوسیله فرصت طلبان به چپاول رفت. در بین عشایر اردل این شایعه سبب گردید تا عشایر مواد غذایی ذخیره خود را به مصرف برسانند و بسیاری از دامهای خود را ذبح کرده و خوردند. حکایتهای زیادی از حضور سرهنگ جیکاک که بعدها به »مستر جیکاک« و در اواخر حضورش در ایران به »سیدجیکاک« معروف شد نقل می شود که برخی از آنها عبارت است از: -1 جیکاک در اوایل حضورش در شرکت نفت ایران و انگلیس به عنوان سرپرست یک دکل حفاری مشغول به کار شد. یک روز یکی از کارگران محلی از باالی دکل به زمین افتاد و در دم جان باخت. افراد محلی که از فوت فامیلشان به شدت عصبانی بودند و جیکاک را مسئول این واقعه می دانستند، بسوی او حمله کردند. جیکاک که مرگ را در یک قدمی خود می دید ناگهان به سمت دکل حفاری حمله ور شد و با مشت و لگد به جان دکل افتاد. مردم محلی که شگفت زده بودند ناگهان ایستادند جیکاک که مردد شدن مردم را دید و فهمید انگار نقشه اش گرفته این بار سر خود را به دکل می کوبید و با صدای بلند ضمن ناله و زاری به دکل بد و بیراه می گفت: که » نامرد تو برادرم را از من گرفتی« و از این گونه صحبتها... نقل می کنند که چند دقیقه بعد مردم دوباره به سمت جیکاک دویدند ولی این بار نه برای زدن و انتقام گرفتن بلکه برای دلداری دادن به او و ممانعت از کوبیدن سرش به دکل! -2 از دیگر حکایات جیکاک عصای معروف است که با آن معجزه می کرد و وقتی آنرا به بدن کسی می زد به آن شوک عجیبی منتقل می شد! جیکاک مدعی بود عصای او بهترین وسیله برای تشخیص حالل زاده بودن افراد است و با همین شگرد بسیاری از کسانی را که به دلیل مختلف می خواست از وجهه اجتماعی و قدرت بیندازد، تخریب می کرد ! بعدها فاش شد که در عصای معجزه آسای مستر جیکاک جز یک پیل خشک الکتریکی و یک مدار ضعیف انتقال برق هیچ چیز وجود نداشته و جریان ضعیف برق باعث انتقال شوک الکتریکی به افراد نگون بختی می شده که مستر جیکاک هنگام تماس عصا با آنها ، دکمه وصل جریان را فشار میداده !! جیکاک برای اثبات حقانیت خود نیز از این عصا استفاده بسیار برد و به مردم می گفت که چون صاحب کرامت است شبها به اذن خدا نوری در پیش پایش روشن می شود تا بتواند راه را از بیراه تشخیص دهد. مردم شگفت زده بارها شب به دنبال وی راه می افتادند تا شاهد درخشش نور در پیش قدمهای وی باشند. وی با این کار نه تنها اعتماد و اعتقاد مردم را به خود جلب می کرد بلکه جایگاه و موقعیت سادات و برخی روحانیون را بسیار تضعیف می ساخت. -3 در مجلسی او حاضران را دروغگو معرفی می کرد و هنگامی که قرار بر اثبات شد، کبریتی روشن کرد و گفت: هر کس راست بگوید این کبریت ریشش را نمی سوزاند. اول کبریت را به ریش خود گرفت که نسوخت سپس ریش تمام افراد ساده لوح حاضر را سوزاند. به آنها قبوالند که دروغ گفته اند و البته بعد ها مشخص شد که ریش او مصنوعی و نسوز بود. -4 اقدام بعدی جیکاک پوشیدن لباس روحانیت و عمامه گزاری وی بود! جیکاک مجلس وعظ و منبر برپا می کرد و آخرش هم روضه امام حسین میخواند و وسط روضه موقعی که همه داغ می شدند ناگهان عمامه خود را به درون آتشی که وسط مجلس بود پرتاب میکرد! عمامه نمیسوخت و جیکاک آنرا به عنوان معجزه خود بیان میکرد و ادعا می کرد که سید واقعی اوست. هیچکس را به سیدی قبول نداشت چون عمامه آنها در آتش میسوخت! از اینجا بود که او به »سید جیکاک« معروف شد. وی بارها درحضور جمع کثیری از مردم، سادات را به مبارزه می طلبید و با نمایش دقیقی که ارائه میداد، مردمان شگفت زده را به خود متمایل می کرد و سادات را مغبون و منزوی می ساخت. اعتقاد مردم را به سادات دچار شبهه و تردید می نمود. منبع مقاله : پایگاه جامع تاریخ معاصر 👈 محمدجواد عادلیان https://eitaa.com/mjadel
14.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💔 برای نخستین بار در دنیا، اجرای دقیق و مو به موی تمام وقایع جنگی روز عاشورا در کشور عراق انجام گرفت. 💔 این صحنه آرایی باشکوه و خارق العاده روز عاشورا که منطبق بر مقاتل معتبر موجود می باشد، توسط هزاران نفر از هنرمندان زن و مرد عرب، طی شش ماه تمرین مداوم و سخت، در خاک کربلا به تصویر کشیده شده است! ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈ 👈محمدجواد عادلیان https://eitaa.com/mjadel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اول سمت راستی روببینید بعدسمت چپ. التماس دعای خیر 👈 محمدجواد عادلیان https://eitaa.com/mjadel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
من خود آن گوشوار میدادم در به آن نابکار میدادم...💔 👈 محمدجواد عادلیان https://eitaa.com/mjadel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️مارمولک برگی یا دُم برگی یکی از شگفتی‌های آفرینش🦎 🔹این جانور می‌تونه جوری استتار کنه که فقط میتونی با دوربین حرارتی پیداش کنید! 👈 محمدجواد عادلیان https://eitaa.com/mjadel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑🎥 شهیدی متفاوت که در کربلا اسیر شد ◾️موقع بن ثمامه، یکی از یاران سیدالشهدا علیه‌السلام در کربلاست که روایت جنگاوری‌اش در رکاب اباعبدالله علیه‌السلام شکل و رنگ متفاوت‌تر از بقیه دارد 👈 محمدجواد عادلیان https://eitaa.com/mjadel