آقای جعفریان دین اسباب کسب و کار نشده است بلکه بخش مهمی از دین و دیانت همین حضور و بصیرت است. مگر نه این است که تا این حضور در کف میدان نباشد، "ظهور" آن امام هم سودی نخواهد داشت.
بله مهدویت، سکولار نیست و نمی تواند هم باشد.
https://virasty.com/MJafari_ir/1709048998279583624
#انتخابات_مجلس
📸 #عکس_نوشت | #ضعف_تفکر_اسلامی
مرحوم آیت الله مصباح یزدی:
☑️ ما باید سعی بکنیم کسانی را شناسایی کنیم که نقایصشان کمتر و امتیازاتشان بیشتر باشد...
اینطور کمبودها را یعنی کسی یا نسبت به #اصل_اصالت_اسلام و #فکر_اسلامی و #فکر_انقلاب_اسلامی ضعف داشته باشد.... این نقص را نمیشود گذاشت پهلوی اینکه فلان کس در فلان مسئله اداری ( اجرایی) نقصی داشته.... آدم باید مجموعه برآیند اینها را پیش بینی کند.
🎤 بیانات در جمع دانشجویان دانشگاه امام صادق علیه السلام ۲۵ /۳ /۱۳۹۱
🆔@mjafari_ir
🌀 بزرگترین کمپین تحریم انتخابات در ۴۵ سال گذشته شکست خورد
🔸 پروژهٔ بیسابقهٔ تحریم انتخابات که از سال گذشته توسط دشمنان خارجی و دنبالههای داخلی آنها طراحی شده بود با مشارکت حدود ۲۵ میلیونی مردم ناکام ماند.
♨️ رسانههای ضدانقلاب که تلاش داشتند مشارکت زیر ۲۰ درصد را رقم بزنند و در این مسیر طیف گستردهای از دولتهای خارجی و گروهکهای تروریستی را همراه کردند نتوانستند میزان مشارکت را از دور قبل کمتر کنند.
✅ مشارکت بیش از ۴۰ درصدی مردم در شدیدترین شرایط تحریم اقتصادی رقم خورد و بهرغم تهدیدات دشمن در امنیت و سلامت کامل برگزار شد.
🆔@mjafari_ir
جلسه سوم.mp3
3.92M
⭕️ درس گفتار مباحث مقدماتی « الحاد معاصر»
🗓جلسه سوم
❇️ ادامه بحث الگوها و گونه های الحاد فلسفی
❇️ مقابله با الحاد استقرائی با استدلالهای استقرائی به نفع خداباوری
❇️ شاخه دوم الحاد: الگوی الحاد گرا ( در برابر ایمان گرایی دینی)
❇️ شاخه سوم الحاد : الحاد عمل گرا ( و تفاوت آن با الحاد توصيه اي و الحاد بی تفاوت )
🔸 برای استماع جلسات قبل : 👇👇
جلسه اول
جلسه دوم
🎙حجة الاسلام و المسلمین دکتر محمد جعفری
#الحاد_معاصر
🆔@mjafari_ir
#حدیث #دنیا
امام علی علیه السلام:
♦️كفاكَ مِن عُيوبِ الدُّنيا ألاّ تَبقى.
🔸از عيب هاى دنيا، همين تو را بس كه نمى مانَد.
📚المواعظ العدديّة ص60
🆔@mjafari_ir
💢 این چند روزه کلیپی از سخنان رهبری در شبکه های مجازی، دست به دست می شود که مربوط به دو دهه قبل می باشد. ایشان در این کلیپ در نقد انتخابات در برخی کشورهای غربی و مدعی دموکراسی می فرمایند که " ننگ است برای یک ملتی که در انتخابات ریاست جمهوری ۳۵درصد، ۴۰درصد شرکت میکنند. پیداست مردم به نظام سیاسىِشون نه اعتماد دارند، نه اعتنا دارند، نه امید دارند... "
معاندین با طرح این شبهه که الان هم در انتخابات جاری کشور، حضور مردم 40 درصدی بوده است، به مقوله عدم اعتماد مردم به نظام دامن می زنند.
💠 به پاسخهایی چند به این شبهه در ذیل اشاره می کنم:
1. رهبر معظم در این سخنرانی، به انتخابات ریاست جمهوری اشاره می کنند که طبعا مربوط به انتخاب عالیترین مقام اجرایی کشور است و انگیزه بیشتری باید برای انتخاب او توسط مردم وجود دارد نه انتخابات پارلمانی که در نوع کشورها، آمار ضعیفتری نسبت به انتخابات ریاست جمهوری دارد. البته بدیهی است در کشورهایی که پارلمانی اداره می شود و مسوولین اجرایی توسط نمایندگان مجلس و احزاب تعیین می شوند، میزان مشارکت در انتخابات مجلس بیشتر و با انگیزه بالاتری است.
با این توصیف، هیچ گاه انتخابات ریاست جمهوری ایران آمار 40 درصدی را تجربه نکرده است و در پایینترین حد مشارکت که انتخابات ریاست جمهوری 1400 است، میزان مشارکت مردم نزدیک به 49 درصد بوده است.
2. اشتباه مسئولین وزارت کشور و سازمان ثبت احوال این است که بر اساس شناسنامه افراد دارای تابعیت ایران که سن آنها ۱۸ سال است، آمار می دهند در حالی که توجه ندارند که در انتخابات مجلس _برخلاف ریاست جمهوری_ ایرانیان ساکن در خارج کشور حق رای ندارند که در این صورت با کسر این واجدین شرایط، شرکت کنندگان در انتخابات جاری کشور به جای 41 درصد، به ۴۸_ ۴۹ درصد می رسد.
3. نباید 41 در صد شرکت کنندگان ایرانی را با موارد مشابه در کشورهای غربی و اروپایی مقایسه کرد. چون در بسیاری از آن کشورها، شرکت نکردن در انتخابات، جریمه های مالی سنگین و بعضا محرومیت از خدمات اجتماعی را در پی دارد ولی در ایران شرکت نکردن جرم نیست و جریمه ندارد. جالب این جاست که رای اجباری اقدامی است که به صورت قانونی در دموکراسی های مدرن و به دلیل پایین آمدن نرخ مشارکت در جامعه تجویز شده است.
4. مضاف بر این همه ، در هیچ از این کشورها، یک جنگ ترکیبی تمام عیار بر علیه نظام سیاسی در کار نبوده و از چند ماه مانده به انتخابات هزاران تحلیل و مصاحبه و جنگ روانی علیه شرکت در انتخابات شکل نگرفته است در حالیکه در کشور ما از ماهها قبل در تمامی شبکه های معاند و با استفاده از تمام ظرفیت رسانه ای،مردم را به عدم حضور و دلسردی نسبت به انتخابات تشویق و تحریک کرده اند که طبعا با توجه به رها بودن فضای مجازی کشور، اذهان بخشی از مردم را مسموم و آلوده کرده است.
5. نکته پایانی این که بی تردید و به هیچ وجه، نمی توان و نباید نقش گله مندی های اقتصادی را در کاهش مشارکت این نوبت انکار نمود که نوعی واکنش اعتراضی به عسرت معیشت است و البته بدیهی است که این متمایز از عدم اعتماد مردم به اصل نظام و یا ضدیت با آن است.
✍️ محمد جعفری
🆔@mjafari_ir
این سه کس زندگی خوش ندارند!
امیر مؤمنان فرمود:
سه صفت است که صاحب آنها هیچ وقت زندگی خوشی نخواهند داشت:
۱-کینه
۲-حسد
۳- بد اخلاقى.
"ثَلاَثٌ لاَ يَهْنَأُ لِصَاحِبِهِنَّ عَيْشٌ اَلْحِقْدُ وَ اَلْحَسَدُ وَ سُوءُ اَلْخُلْق"
------
چاره زندگی خوش!
براي هر چيز چاره و كليد و راه حلي است و كليد زندگاني راحت، چهار خصلت دارد:
قناعت،
حق گویی
ترك كينه
و همنشيني با نيكوكاران.
لِكُلِّ شَيْءٍ حِيلَةٌ، وَ حِيلَةُ اَلْعَيْشِ اربع خصال اَلْقَنَاعَةُ، وَ بَذْلُ اَلْحَقِّ، وَ تَرْكُ اَلْحِقْدِ، وَ مُجَالَسَةُ أَهْلِ اَلْخَيْرِ.
روایت اولی در غرر الحکم و
دومی در بحارالانوار.
🆔@mjafari_ir
هدایت شده از گروه کلام و فلسفه دین موسسه امام خمینی ره
1_10118520976.mp3
27.41M
#نشست_علمی #فلسفه_دین
🔰برهان پذیری خداوند؛ چالشها و تبیینها
🔷 بخش اول
ارائه دهندگان:
🎤حجتالاسلام عسگری سلیمانی امیری
🎤دکترمحمد محمدرضایی
🎤دکتر یوسف دانشور
دبیر علمی:
🎤حجتالاسلام محمد جعفری
🗓پنج شنبه، ۱۴۰۲/۱۲/۳
🆔@meshkatnoor
هدایت شده از گروه کلام و فلسفه دین موسسه امام خمینی ره
1_10118623783.mp3
22.65M
#نشست_علمی #فلسفه_دین
🔰برهان پذیری خداوند؛ چالشها و تبیینها
🔷 بخش دوم
ارائه دهندگان:
🎤حجتالاسلام عسگری سلیمانی امیری
🎤دکترمحمد محمدرضایی
🎤دکتر یوسف دانشور
دبیر علمی:
🎤حجتالاسلام محمد جعفری
🗓پنج شنبه، ۱۴۰۲/۱۲/۳
🆔@meshkatnoor
#اعلام_برنامه
💡#برنامه_زنده "چــــــراغ"
🎙کارشناس این هفته : استاد دکتر محمد جعفری
📤بامــــــوضوع : پاسخ به شبهات دین ستیزان
⏱ روز چهارشنبه 16 اسفند ماه ساعت پخش: 19:30 به وقت تهران
🔹این برنامه از طریق سایت شبکه ولایت به صورت زنده پخش می شود. 👇👇
https://velayat.tv/
🆔@mjafari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟡 چرا شما از تکنولوژی تولید غرب استفاده میکنید اما دنبال نابودی غربید؟
👆[کلیپ منتشره یک آتئیست]:
🔺یک مسلمان با نگاه به ساعتی که توسط پیتر هنلاین اختراع شده، فهمید وقت اذان است و با اتومبیلی که توسط کارل بنز، اختراع شده به مسجد رفت و با میکروفونی که امیل برلاینر اختراع کرد اذان گفت و بعد از خدا خواست که کفار را هلاک کند!!
🟢 پاسخ را بشنوید.👆👆
🆔@mjafari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 بخوای یا نخوای...
ما را دارن میبرن مهمانی خدا...
ما نمیرویم میبرن...
🤲 اَللّهُمَّ اِنْ لَمْ تَکُنْ غَفَرْتَ لَنا فیما مَضى مِنْ شَعْبانَ فَاغْفِرْ لَنا فیما بَقِىَ مِنْهُ
🎙مرحوم آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی
🆔@mjafari_ir
cheragh 1402.12.16.mp3
11.95M
🔊#فایل_صوتی #چراغ
#برنامه_زنده
✍🏼در این برنامه استاد جعفری به شبهات زیر پاسخ میدهند : 1.اگر خداوند قادر مطلق است چرا برای خلق چیزها به مواد مختلف نیاز دارد؟ 2.آیا خداوند اراده خود را نمی شناسد؟
#تاریخ_پخش : 1402.12.16
📡مرکز رسانه ای ولایت
📲مدیریت فضای مجازی
🔰 @velayattv
🔺پاسخ شیرین و محکم استاد شهید مطهری به دلباختگان فرهنگ و تمدن غرب
🔸امثال من گاهی با سؤالاتی مواجه میشویم که با لحن تحقیر و مسخره آمیزی میپرسند: آقا سواره (ایستاده) غذا خوردن شرعاً چه صورتی دارد؟! با قاشق و چنگال خوردن چطور؟! آیا کلاه لگنی به سر گذاشتن حرام است؟! آیا استعمال لغت بیگانه حرام است؟! ...
🔹در جواب اینها میگوییم: اسلام دستور خاصی در این موارد نیاورده است. اسلام نه گفته با دست غذا بخور و نه گفته با قاشق بخور؛ گفته به هر حال نظافت را رعایت کن. از نظر کفش و کلاه و لباس نیز اسلام مد مخصوصی نیاورده است. از نظر اسلام زبان انگلیسی و ژاپنی و فارسی یکی است. اما ...
🔸اما اسلام یک چیز دیگر گفته است؛ گفته شخصیت باختن حرام است، مرعوب دیگران شدن حرام است، تقلید کورکورانه کردن حرام است، هضم شدن و محو شدن در دیگران حرام است، طفیلیگری حرام است، افسون شدن در مقابل بیگانه (مانند خرگوشی که در مقابل مار افسون میشود) حرام است، الاغ مرده بیگانه را قاطر پنداشتن حرام است، انحرافات و بدبختیهای آنها را به نام «پدیده قرن» جذب کردن حرام است، اعتقاد به اینکه ایرانی باید جسماً و روحاً و ظاهراً و باطناً فرنگی بشود حرام است، چهار صباح به پاریس رفتن و مخرج «را» را به مخرج «غین» تبدیل کردن و به جای «رفتم» «غفتم» گفتن حرام است.
📚برگرفته از کتاب نظام حقوق زن در اسلام؛ شهید مرتضی مطهری(ره)
🆔@mjafari_ir
جلسه چهارم.mp3
4.75M
⭕️ درس گفتار مباحث مقدماتی « الحاد معاصر»
🗓جلسه چهارم
❇️ تبیین الحاد علمی و گونه های آن
❇️ معرفی شخصیتها و اندیشه های الحاد علمی
❇️ معرفی کتابهایی در معرفی و نقد الحاد
🔸 برای استماع جلسه قبل : 👇👇
جلسه سوم
🎙حجة الاسلام و المسلمین دکتر محمد جعفری
#الحاد_معاصر
#الحاد_علمی
🆔@mjafari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این فیلم چقدر زیبا به ما نشان می دهد که هر وقت زمین می افتی و در اهداف زندگی شکست می خوری، می توانی برخیزی و دوباره به همان جایگاه قبل خود و حتی بالاتر برسی البته در صورتی که اراده و عزم راسخ برای بلند شدن داشته باشی.
این درس مهم را باید با نکته ای مهمتر تکمیل کرد و آن این که در جبران شکستها یک شرط لازم و اساسی دیگر وجود دارد و آن امید به خدا و توکل به او در زندگی است.
اللّهُمَّ فاسقِنا غَيثَكَ ، و لا تَجعَلنا مِن القانِطينَ
بار خدايا! ما را از بارانت سيراب گردان و از نوميدان، قرارمان مده .( نهج البلاغة : الخطبة ۱۴۳)
🆔@mjafari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ_منتخب #پاسخ_به_شبهات
#چراغ
👈آیا خداوند می تواند جهان را بدون تغییر، در یک تخم مرغ جای دهد؟⁉️
شبهه ی پرتکرار و قدیمی در مورد قدرت مطلق خداوند که با وجود پاسخ مشخص و منطقی، برای بسیاری درگیری ذهنی ایجاد می کند.
پاسخ منطقی و تمثیلی استاد جعفری را در مورد این شبهه ببینید👌🙏
🎙استاد#جعفری
#تاریخ_پخش : 1402.12.16
☑️کانال رسمی شبکه جهانی ولایت
🔰 @velayattv
🆔@mjafari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هر که دارد هوس ماه خدا بسم الله
هر که دارد سر سودای خدا بسم الله
🌙حلول #ماه_رمضان ماه بندگی خدا بر تمامی مسلمانان جهان تبریک و تهنیت باد.🌷
🆔@mjafari_ir
#حدیث #غرور
امام علی علیه السلام:
🔺بَيْنَكُمْ وَ بَيْنَ الْمَوْعِظَةِ حِجَابٌ مِنَ الْغِرَّةِ.
🔸ميان شما و پندپذيرى، پرده اى از غرور و خودخواهى وجود دارد.
📚حکمت 282 نهج البلاغه
🆔@mjafari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 صحبتهای دلنشین امام خمینی(ره) درباره ماه مبارک رمضان.
رحمت و رضوان الهی بر آن پیر عارف. 🌷
🆔@mjafari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ_منتخب #پاسخ_به_شبهات
#چراغ
👈چرا بسیاری از دعاها و حاجات ما محقق نمی شوند؟مگر خداوند خیرخواه ما نیست؟⁉️
این سوال تقریبا برای همه ی مردم به وجود می آید که چرا بسیاری از دعاهای ما برای رفع مشکلات در زندگی محقق نمی شوند.
پاسخ استاد جعفری به این پرسش همگانی را از دست ندهید👌🙏
🎙استاد#جعفری
#تاریخ_پخش : 1402.12.16
☑️کانال رسمی شبکه جهانی ولایت👇
🔰 @velayattv
🆔@mjafari_ir
نگاهی حقوقی به ماجرای درمانگاه
«نسرین مقیمی، حقوقدان»
ماجرای درمانگاه قرآن و عترت قم که تصاویر آن سر از «اینترنشنال» درآورد، تحلیلها و واکنشهای متفاوتی را به همراه داشته که باتوجه به مبهم بودن زوایای مختلف واقعه، صحت و اصالت بسیاری از این تحلیلها محل تردید است.
اما در این میان، نظرات تکبعدی برخی حقوقدانان اعجابانگیز است؛
چرا که فارغ از هر علتی، پرخاش و ناسزاگویی در برابر یک فرد از آحاد جامعه که واکنشی از خود نشان نمیدهد، وفق ماده ۶۰۸ قانون مجازات اسلامی بخش - تعزیرات و مجازاتهای بازدارنده - با هر انگیزهای که باشد قابل پذیرش نیست و برای آن مجازات در نظر گرفته شده است: «توهین به افراد از قبیل فحاشی و استعمال الفاظ رکیک، چنانچه موجب حد قذف نباشد، [مستوجب] جزای نقدی درجه ۶ خواهد بود».
حال اگر فرد روحانی اقدام به تصویربرداری از جرم مشهود «کشف حجاب» نکرده باشد که اتهام خانم هتاک به واسطه ایجاد اخلال در نظم عمومی مشدد هم میشود.
اما اگر روحانی واقعاً اقدام به تصویربرداری کرده باشد، براساس تبصره ۱ ماده ۴۵ آیین دادرسی کیفری - که اشعار دارد: «چنانچه جرایم موضوع بندهای (الف)، (ب)، (پ) ماده۴۵ و (ت) ماده (۳۰۲) قانون آیین دادرسی کیفری به صورت مشهود واقع شود، در صورت عدم حضور ضابطان دادگستری، تمام شهروندان میتوانند اقدامات لازم را برای جلوگیری از فرار مرتکب جرم و حفظ صحنه جرم به عمل آورند» - عملی متعهدانه و در راستای حفاظت از حریم اخلاقی جامعه انجام داده است.
بنابراین، آن خانم نه تنها حقی برای هتاکی نداشته بلکه باید به مطالبه عملی اجرای قانون توسط فرد روحانی تمکین میکرد؛ زیرا عمل کشف حجاب در اماکن عمومی حسب تبصره ماده ۶۳۸ قانون مجازات محکوم است: «زنانی که بدون حجاب شرعی در معابر و انظار عمومی ظاهر شوند به حبس از ۱۰ روز تا دو ماه و یا از ۲میلیون تا ۱۰میلیون ریال جزای نقدی محکوم خواهند شد». همچنین، باتوجه به نوع اعتراض آن خانم به تصویربرداری از کشف حجابش توسط فرد روحانی، داشتن علم به جرم بودن عمل حرام کشف حجاب توسط ایشان محرز است و بر این اساس، مرتکب جرم توهین هم شده است.
در این میان سعه صدر فرد روحانی و در اختیار قرار ندادن تلفن همراهش به آن خانم، به باور قانونگذار رفتاری ستودنی است؛ چرا که از گسترش درگیری جلوگیری کرده است. اما در این میان، تذکر ندادن به موقع مأموران حراست درمانگاه نسبت به وقوع کشف حجاب و حضور نیافتن بهنگام آنان در صحنه هتاکی خانم و عدم حراست دقیق از حریم اطلاعاتی دوربینهای مداربسته، تخلف اداری به شمار میرود و اگر انگیزه همکاری با دول متخاصم از سوی فردی که فیلم را منتشر کرده احراز شود، بر اساس ماده ۵۰۸ قانون مجازات اسلامی، مجرم نیز شناخته خواهند شد.
بنابراین باید توجه داشت، این نگاه که فرد به واسطه شرایط یا تصوراتش مجاز به انجام عمل مجرمانه است، اگر به جامعه رسوخ پیدا کند، هر سارق، مختلس، قاتل و مرتکبی، عمل مجرمانه خود را به واسطه فقر یا حالات روانیاش توجیه میکند و به خود اجازه میدهد نظم اجتماعی را برهم بزند. از این رو، مصلحان حقیقی جامعه و عالمان حقوق نباید اجازه دهند تفاسیر شخصی از قانون یا نگاه سیاسی، فصلالخطاب بودن قانون را زیر سؤال ببرد و قانونمداران را از مطالبه اجرای قانون دلسرد و قانونگریزان را به اشاعه قانونگریزی دلگرم کنند.
کما اینکه لزوم مقابله با برهمزنندگان نظم و امنیت جامعه در هر سطح و میزانی در قواعد شرعی نیز مشهود است و نباید اجرای اصول صحیح قانونی و شرعی را به واسطه یک نابهنجاری ملغی نمود.
🆔@mjafari_ir