فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ_منتخب #پاسخ_به_شبهات
⭕️#چراغ
👈کارشناس شبکه ی معاند میگه باید به افراد دین دار بفهمونیم که باید به ارزشهای مدرن پایبند باشن و دوران ارزشهای اسلامی تموم شده‼️
استاد جعفری اما پاسخ کوتاه و جالبی به این آقای کارشناس می دهند.
🎙استاد #جعفری
#شبکه_ولایت
🔰 @velayattv
🆔@mjafari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عظمت پیاده روی #اربعین
آیت الله جوادی آملی
🆔@mjafari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گویا مهدی نصیری به اشکالات تازه ای در مورد ولایت فقیه دست یافته!! که شهید مطهری، 42 سال قبل آنها را پاسخ داده است! ☺️
🆔@mjafari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حال و هوای #اربعین از نگاه دوربین توریستها و بلاگرهای اروپایی و آمریکایی:
🔺این حجم از سخاوت باورنکردنی است!
موکبها نشانی از انسانیت، سخاوت و محبت است؛ آرمانهایی که #حسین(علیهالسلام) با آن شناخته میشود.
✍️ اگر می گوییم که کنگره عظیم اربعین، فطرتها را برمی انگیزد و ارزشهای عالی انسانی را زنده می کند و این تجمع 20 میلیونی، نمادی از جامعه زیبای بعد از ظهور است، سخنی به گزاف نگفته ایم. این اعتراف افراد بی طرف و غیر مسلمان است.
خوشتر آن باشد که سر دلبران
گفته آید از زبان دیگران
🆔@mjafari_ir
✍️ حکایت پیاده روی اربعین، حکایت شگفتی است. دشواریهای این سفر و رنجهایش بسیار است اما هر سال برمی گردی ایران، سال بعد با اشتیاق بیشتر، هوای اربعین می کنی...
راز آن را باید در این آیه بیابیم که :
یا ایها الانسان انک کادح الی ربک کدحا فملاقیه؛ برای به خدا رسیدن باید رنج کشید اما لذت وصال، هزینه دارد.
#فرهنگ_اربعین
https://virasty.com/MJafari_ir
✍️ در زیارت اربعین می خوانیم :
و بذل مهجته فیک لیستنقذ عبدک من الجهاله و حیره الضلاله.
بله امام حسین جان خود را فدا کرد تا مردم از جهالت و ضلالت خارج شوند. در واقع امام پروانه وار سوخته تا به دیگران روشنایی بدهد. حال راز و رمز حماسه اربعین آشکار می شود. این ملت و جماعت، همه خود را مدیون حسین می دانند.
#اربعین
https://virasty.com/MJafari_ir
رسول الله فرمودند امام حسین، سفینه و کشتی نجات است. در زاویه زیبای دوربین عکاس خوش ذوق، این حقیقت به تصویر کشیده شده است. آری این عاشقان و زائران برای نجات از منجلاب دنیا و باتلاق مادیت، دست التجا به سمت کشتی حسین بن علی دراز کرده اند.
#سفینه_النجاه
#شب_جمعه
https://virasty.com/MJafari_ir
✍️ مشایه اربعین پایان پذیرفت اما مشایه زندگی ما، مدتهاست آغاز شده و ادامه دارد. درسهای مشایه اربعین را باید بازشناسی کرد و در مشایه زندگی به کار گرفت. مهمترین ویژگی مشایه اربعین، صراط مستقیم بودن آن بود چون به سمت و سوی امام بود.
جهت نمای مشایه زندگی مان را به سمت امام تنظیم کنیم تا ره را گم نکنیم.
#سبک_زندگی
🆔@mjafari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 برنامه « راه این جاست» رادیو معارف
🔺 ویژه بررسی مباحث کلام جدید
🎙با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد #جعفری
🔻موضوع این برنامه : نقد و بررسی معنویت سکولار ( جلسه سوم)
🔹موضوعات این برنامه : 👇
1. چرا انسان مدرن، بعد از سرخوردگی از بی خدایی و بی دینی به جای بازگشت به دین به سمت معنویت سکولار رفت؟
2. چه اندیشمندان و نظریاتی، زمینه ساز این انحراف معنوی شده اند ؟
3. آیا می توان معنای زندگی و بهداشت روان را بدون التزام به شریعت و اخلاق دینی به دست آورد؟
⏰ پخش شده در روز یکشنبه 5 شهریورماه 1402
🆔@mjafari_ir
🚦از رقص سلبریتیها تا حسینیه معلی و خونی بر دست روشنفکرانِ جامعهنشناس
✍ #دکتر_شهاب_اسفندیاری
📍گزارش اخیر آفکام از کاهش تماشای سنتی تلویزیون در بریتانیا خبر میدهد. رفته رفته از تعداد تماشاگرانی که در ساعات پربیننده «پای تلویزیون مینشینند تا ببینند چه نشان میدهد» کاسته میشود و تماشای انتخابی و شخصی بر سکوهای مختلف افزایش مییابد.
🔸البته رسانههای بزرگ خدمت عمومی مانند بیبیسی هم با راهاندازی پلتفرمهای جدید بر بستر اینترنت مانند iPlayer مخاطبان خود در فضای مجازی را افزایش دادهاند. همانطور که در ایران هم تلوبیون سکویی محبوب برای تماشای انتخابی و شخصی برنامههای تلویزیون را فراهم آورده است.
🔹نکته قابل توجه در گزارش آفکام آمار بینندگان مهمترین مناسک تلویزیونی و پربینندهترین برنامههای تلویزیونی در بریتانیا است. در سال ۲۰۲۲ مسابقه فوتبال انگلستان - فرانسه در جامجهانی با ۱۶/۱ میلیون بیننده در رتبهی اول و مراسم تشییع جنازه ملکه با ۱۳/۲ میلیون در جایگاه دوم قرار دارد.
🔸پر بینندهترین برنامهی تولیدی BBC در انگلستان یک مسابقهی رقص سلبریتیها است که ۱۹ سال سابقهی پخش دارد. این برنامه در موفقترین فصل خود ۱۱ میلیون بیننده داشته است. اگر جمعیت بالای ۱۲ سال آن کشور (حدود ۵۷ میلیون نفر) را در نظر بگیریم، این برنامه حدود ۲۰٪ بیننده داشته است.
🔹مقایسهی این آمار با آخرین نظرسنجی در مورد مخاطبان ویژه برنامههای محرم در تلویزیون ایران قابل توجه است. پر بینندهترین برنامهی دههی اول محرم در ایران حسینیهی معلی بود. بر اساس نتایج نظرسنجی ۳۰/۶ ٪ از مردم (بالای ۱۲ سال) تماشاگر این برنامه بودند؛ یعنی حدود ۲۰ میلیون نفر.
🔸این که یک برنامهی مذهبی مانند «حسینیه معلی» سهم مخاطبش از جامعهی ایران بزرگتر از سهم مخاطب یک مسابقهی رقص سلبریتیها از جامعهی بریتانیا است، قاعدتاً برای هر جامعهشناس حقیقتجو و تحلیلگر منصفی باید محل تأمل باشد.
🔹بیگمان جایگاه نهاد دین و گستره و عمق نفوذ آن در این دو جامعه بسیار بسیار متفاوت است. این که افرادی مثل نقل و نبات از «زوال مرجعیت دین»، «دینگریزی»، «افول باورهای مذهبی»، و حتی «فروپاشی اجتماعی» در ایران سخن میگویند بیشتر از جنس «آرزو اندیشی» است.
🔸این که برخی بدون توجه به این تفاوتهای بنیادین در جایگاه و قدرت نهادهای اجتماعی و سازمانهای مدنی و ساختارهای حقیقی قدرت، مطالبهی دگرگونی ناگهانی ساختارهای حقوقی و تحقق یک جامعهی سکولار و بیاعتنا به نهاد دین و ارزشها و هنجارهای آن را طرح میکنند، آرزو اندیشی است.
🔹ظاهراً برخی ترجیح میدهند که «جامعهنشناس» باشند و به ترویج و نشر پیشفرضهای ایدئولوژیک و گزارههای سیاسی خود اکتفا کنند. این رویکرد اگر صرفاً یک تفنن نظری بود اشکالی نداشت. فاجعه آنگاه رخ میدهد که برخی تصویر برساختهی این روشنفکران و جامعهشناسان از جامعه را باور کنند.
🔸آن جوانی که فکر و ذهنش از این تصورات آکنده شده که «دین در حال زوال است»، و «جامعه در حال فروپاشی است»، و «نظام به زودی سقوط میکند»، طبعأ با محاسبات غلط ممکن است خطر کند و وارد میدان مبارزهای خیالی شود که پیروزی در آن خیلی نزدیک و در دسترس به نظر میرسد.
🔹بر این اساس، آنها که چنین تصاویر جعلی از جامعه را برمیسازنند و ترویج میکنند در همهی مصائب و هزینههایی که بر نسل جوان تحمیل شده، شریک و مسئولاند. در مرور وقایع تلخ پائیز سال گذشته، این حقیقت را بیپرده باید گفت که برخی روشنفکران و جامعهشناسان خون بر دستان خود داشتند.
📍پ.ن. ۱:
به قید «برخی» در جملهی آخر لطفاً دقت شود. بودند جامعهشناسان و فعالان اجتماعی و سیاسی که در بحبوحهی همان حوادث تلخ کف خیابانها، هشدار میدادند که این حکومت «پوشالی» نیست و «براندازی» آن نه ممکن است و نه مطلوب. البته شاید این صداها معدود بود و کمی هم دیر.
📍پ.ن.۲:
برخی دوستان نکتهسنج ممکن است بگویند اگر تلویزیون ایران هم رقص سلبریتیها پخش کند چه بسا بیشتر از حسینیه معلی بیننده داشته باشد. به این بزرگواران عرض شود که آفتاب آمد دلیل آفتاب! این که چنان برنامههایی از تلویزیون ایران پخش نمیشود، خود دلیل است بر نفوذ و قدرت نهاد دین.
#روشنفکران
#رسانه
#سواد_رسانه
🆔@mjafari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌نخواهید که اخرین روز شما، اولین روز #حجاب تان باشد...
🆔@mjafari_ir
✍️ محمد جعفری
📮آغازگر و خاستگاه نگارش این کتاب، سوالاتی است که از اوان نوجوانی در ذهنم چالش ایجاد می کرد؛ سوالاتی از قبیل آیا دین، تسلیم محض و بی چون چرا نسبت به تعالیم خدا است ؟ آیا شخص متدین نباید در مسائل و آموزه های دینی بیندیشد و تفکر کند؟ آیا خردورزی و تأمّل در مسائل دینی، از ایمان انسان می کاهد و او را بیش از آن که خداجو و خداپرست باشد، عقل محور و خردپرست می نماید ؟ آیا می توان در مسائل دینی هم چون و چرا کرد و آنها را به نقد و وزن کشی خواند؟
شاید امروزه همین سوالات را در ذهن و ضمیر بسیاری از جوانان و خصوصاً دانشجویان و قشر تحصیلکردة جامعه هم مشاهده می کنیم که البته سوالاتی در خور توجه و بررسی است. امروزه ما در فضای آزاد و چه بسا حتی افسار گسیخته اطلاعات و ارتباطات قرار گرفته ایم و برخورد ما با دنیای مدرن و علوم و عقلانیت جدید، هزاران از این دست سوالات را در جامعه ما که جامعه ای دینی است و بر اساس قوانین دینی هم اداره می شود، ایجاد و تشدید می کند.
بی تردید برای تبیین اندیشه دینی و دفاع از کیان آن، باید به بحث و گفتگویی کاملا علمی در این مورد و سایر موارد مشابه بنشینیم و ذهن پر سوال جوانان خود را در مورد دین اِقناع نماییم . البته نا گفته روشن است که برخی نویسندگان دیار ما و خصوصا روشنفکران دینی در دهه های اخیر به دامن زدن به این ذهنیت کمک کرده اند که دین با عقلانیت و خرد ورزی و تفکر، میانه ای ندارد . آنها اساس و محور دین را تعبد دانسته اند و تعبد را هم در نقطه مقابل عقلانیت قرار داده اند.
🆔@mjafari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 برنامه « راه این جاست» رادیو معارف
🔺 ویژه بررسی مباحث کلام جدید
🎙با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد #جعفری
🔻موضوع این برنامه : نقد و بررسی معنویت سکولار ( جلسه چهارم)
🔹موضوعات این برنامه : 👇
1. معنویت سکولار و معنویت دینی در مورد حقیقت رنج در این جهان، چه تفاوت نظری دارند؟
2. سازوکار این دو نوع معنویت برای مواجهه با رنج و مدیریت آن در زندگی چیست و کدام کارآمد است ؟
⏰ پخش شده در روز شنبه 11 شهریورماه 1402
🆔@mjafari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 سرگذشت ندیمه یک سریال با دستورالعمل امنیتی است که قبل از اغتشاشات سال گذشته در غرب تولید شد و الهاماتی برای دست اندرکاران فتنه سال گذشته در برداشت و هم اکنون نیز در برخی شبکه های ماهوارهای و مجازی در حال پخش است.
بدیهی است که امروزه رسانه، تاثیرگذارترین و فراگیرترین ابزار در اختیار تفکر ضد دینی است و ما نیز باید از این ظرفیت به نحو احسن در مقابله با این جریان فکری بهره ببریم.
جا داشت در طی یک سال اخیر، صدا و سیما و سینمای ارزشی ما به تولید یک سریال و فیلم سینمایی فاخر و اقناعی در عرصه حجاب و تحلیل حوادث سال اخیر می پرداخت.
کلیپ فوق مروری است بر مخاطرات و ماهیت این سریال ضد دینی.
🆔@mjafari_ir
🔖 نکته معرفتی...
جمله پیامبر مکرم کوتاه است و البته گویا و پر نکته: الحسن و الحسين امامان قاما او قعدا؛ امام حسن و امام حسین امام و راهبر شمایند چه صلح کنندو چه قیام کنند. آری انتظار نمی رود امام جامعه به دلخواه و تشخیص من و شما عمل نماید. این ما هستیم که باید ببینیم امام جامعه، الان چه راهبردی را در پیش گرفته است.
🔻 ما را در ویراستی دنبال کنید 👇
https://virasty.com/MJafari_ir
هدایت شده از ديانت و عقلانيت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 روز جمعه است؛ به نوایی آسمانی و دلنشین، دلمان را به ساحت قدس ولی الله الاعظم، تجلی همه زیباییهای هستی، گره بزنیم. 🌷
حضرت آیت الله مصباح(ره):
🔹دستهاى خودمان را خاضعانه به پيشگاه حضرت مهدی سلام الله علیه دراز كنيم و عرض كنيم يَا أَيُّهَا الْعَزِيزُ مَسَّنَا وَأَهْلَنَا الضُّرُّ وَجِئْنَا بِبِضَاعَةٍ مُزْجَاةٍ فَأَوْفِ لَنَا الْكَيْلَ وَتَصَدَّقْ عَلَيْنَا إِنَّ اللَّهَ يَجْزِي الْمُتَصَدِّقِينَ؛ آقا! بر ما منت بگذارید و گوشه چشمى [به ما بفرمایید]، اگر عنايت شما باشد مشكلات ما خيلى آسان حل میشود.
🔸 البته خداوند متعال خواسته كه همه اينها از راه اختيار خودمان حل شود و الا اگر از راه اختيار نبود كه فلسفه خلقت تحقق پيدا نمیكرد. ما بايد دعا كنيم تا او ما را كمك كند تا ما با اختيار خودمان راه صحيح را پيش ببريم و به او، به هدف او و به رسالت او كمك كنيم؛ إِنَّ اللَّهَ يَجْزِي الْمُتَصَدِّقِينَ
بیانات حضرت آیت الله مصباح(ره) در همايش مهدويت و انتظار در تاریخ ۱۳۸۷/۰۵/۲۳
🆔@mjafari_ir
🔖 نکته معرفتی...
حقیقتا زیارت امام رضا، لذت بخش و روح فزاست. راز آن را باید در این جمله خود حضرت جست :
الإِمامُ الأَنيسُ الرَّفيقُ وَالوالِدُ الشَّفيقُ وَالأَخُ الشَّقيقُ وَالاُمُّ البَرَّةُ بِالوَلَدِ الصَّغيرِ.
کتاب كافي : 1 / 200.
امام، همدم و رفيق است و پدری مهربان و برادری همسان و مادری دلسوز برای فرزند.
🔻 ما را در ویراستی دنبال کنید 👇
https://virasty.com/MJafari_ir
✍️ محمد جعفری
✅ کاهش و افت دینداری!
زیارت یکی از نمادها و نمودهای بارز دینداری است که هیچ تبیین غیر دینی ندارد. شخصی که به زیارت امام معصوم می رود، رفتار و کنشی مبتنی بر یک عقبه شناختی دارد. بی تردید وی، اعتقادات و باورهایی ویژه نظیر اعتقاد به امامت و ولایت تکوینی امام و به تبع آن محبت قلبی به امام را در دل داشته که رو به سوی امام نهاده و جان و دل خود را متوجه آن مضجع شریف می نماید.
این سالها از جانب بسیاری کسان و خصوصا روشنفکران، مبتنی بر برخی شواهد موردی و جزیره ای، ادعای کاهش دینداری مردم در دوره انقلاب مطرح شده است. حال سوال این جاست که کسانی که مدعی کاهش دینداری مردم در نظام جمهوری اسلامی اند، چه توجیهی برای این کنش دینی دارند؟
اجتماع میلیونی در حرم امام رضا و قبل از آن مقوله زیارت اربعین را باید چگونه تبیین کرد؟
اگر سخن از مقایسه است، باز هم مشکلی نیست بروید واقعیات و فکتهای قبل از انقلاب را در این زمینه بیاورید و با وضعیت الان مقایسه نمایید.
اگر سخن از بی دینی نسل نو و جوان است، کافی است ساعتی در حرم مطهر دوری بزنید و ببینید که بیش از پنجاه درصد این جمعیت، جوانان و نوجوانان اند. آیا وقت تامل و تفکر برای این مدعیان نرسیده است؟
از سویی دیگر، برخی دلسوزان و دین اندیشان از رشد یک نوع معنویت بدون شریعت در سالیان اخیر در بین جوانها سخن می گویند. بدیهی است که شاید التزام به پاره ای از حدود و ثغور مذهبی در سالیان گذشته کم شده باشد اما رشد مقولاتی مانند زیارت و اعتکاف که متضمن مناسک دینی مشخصی است، دلیل روشنی بر گرایش به دینداری شریعت مدارانه می باشد .
🆔@mjafari_ir
1_5203173508.pdf
20.1M
📗اسرار فضل بن شاذان از امام رضا علیه السلام
📝مولف: فضل بن شاذان نیشابوری/
تعداد صفحات 149
زبان:فارسی
🔹توضیح:
کتاب حاضر برگردانی از کتاب «علل ابن شاذان» است. «فضل بن شاذان نیشابوری» در جلسات متعددی خدمت امام هشتم حضرت علی بن موسیالرضا علیه السلام حاضر میشد و اسرار و علل اعتقادات و احکام دین را از ایشان سؤال میکرد.
این کتاب مجموعه نفیسی است که او از مطالب این جلسات گردآوری کرده و در اختیار مسلمانان و شیعیان قرارداده است.
یکی از دلایل اعتبار این مجموعه، شخصیت والا و جایگاه علمی و معنوی «فضل بن شاذان» در میان شیعیان و ائمه اطهار است.
از سوی دیگر امام رضا در این کتاب با بیانی شیوا و عقلانی،سوالات فضل که سوال بسیاری از انسانهای متفکر است، را پاسخ داده اند. از این رو خواندن کتاب فوق برای اهل تفکر بسیار جذاب خواهد بود.
#امام_رضا_علیه_السلام
#اعتقادات
🆔@mjafari_ir
✍️ محمد جعفری
✅ پرده ای از عقلانیت در مناظرات امام رضا علیه السلام
مناظرات اهل بیت را باید یکی از سرفصهای افتخار آفرین برای مانور عقلانیت دانست. آن فرزانگان، در گفتگوهای علمی و دینی که با ارباب ملل و نحل داشتند، تلاش می کردند با منطقی قوی،معرفتی عمیق و روشی اقناعی و عقلانی، با مخالف فکری خود به بحث بپردازند و او را نسبت به لغرش فکریش مجاب نمایند. یکی از روشهای به کار گرفته در این عرصه هم استفاده از جدل احسن است که امام با تکیه بر اخلاق نقد، با تمسک به مسلمات فکری خود شخص، او را متوجه انحراف و ضعف اندیشه اش می نمایند؛ روشی که دیگر هیچ جای چون و چرا برای شخص باقی نمی گذارد . گفتگوی امام رضا علیه السلام با رهبران دینی مخالف در مجلس مأمون، یکی از مصادیق بارز مناظرات عقلانی اهل بیت است . شاید یکی از زیباترین پرده های این مناظره را باید گفتگوی امام با جاثلیق مسیحی دانست که امام از روش جدل احسن در گفتگو با او بهره می برد :👇👇
ما ننقم على عيسى شيئا إلا ضعفه و قلة صيامه و صلاته قال الجاثليق أفسدت و الله علمك و ضعفت أمرك و ما كنت ظننت إلا أنك أعلم أهل الإسلام قال الرضا ع و كيف ذلك قال الجاثليق من قولك إن عيسى كان ضعيفا قليل الصيام و الصلاة و ما أفطر عيسى يوما قط و ما نام بليل قط و ما زال صائم الدهر قائم الليل قال الرضا ع فلمن كان يصوم و يصلي فخرس الجاثليق و انقطع (احتجاج طبرسي، جلد دوم، ص 418).
جاثلیق، بزرگ و عالم مسیحیان در زمانه خویش است و مسیحیان عیسی را فرزند خدا می دانند . امام رضا به او می گوید که ما به حضرت عیسی این اشکال را داریم که در نماز و روزه کوتاهی می کرد. جاثلیق که از این حرف شگفت زده شده، رو به امام می نماید و می گوید که من تصور می کردم که شما عالمترین شخص در میان مسلمانان هستید، اما الان برایم واضح شد که از نظر علمی بسیار ضعیف هستید ! ☺️
امام می فرمایند چطور!؟ جاثلیق ادامه می دهد زیرا می گویی عیسی در نماز و روزه کوتاهی داشت و حال آن که عیسی هر روز، روزه بود و هر شب تا به صبح عبادت می نمود . امام با خونسردی تمام رو به جاثلیق نمود و فرمود : عیسی برای چه کسی به نماز و روزه می پرداخت ؟! این جا بود که تازه جاثلیق متوجه شد که امام او را دور زده است و با روش جدل از کلام خود او، بطلان اندیشه مسیحیت را بیرون کشیده است . آری اگر عیسی ابن الله بود که دیگر نیازی به نماز و روزه نداشت! آیا خدا برای خود به عبادت می پردازد؟!
امید است سیره عقلانی اهل بیت در مواجهه با اندیشه های نادرست ، همیشه در منظر ما بوده باشد و بدون شعار زدگی و برخورد احساسی، به عمق بخشی به معارف دینی خود و دیگران بپردازیم.
#امام_رضا_علیه_السلام
#مناظرات
🆔@mjafari_ir
🔖 نکته معرفتی...
یکی از شواهد آشکار بر عقلانیت تفکر شیعی، اعتدال در منش و روش و توجه به همه نیازهای روحی و روانی انسان از جمله حزن در وقت عزا و شادی به وقت سرور است. ماه ربیع آمده،ماهی که به عنوان فصل شادی اهل بیت شناخته می شود و ما هم به شادی آنها، مسروریم. دهه سازی های ادعایی و تداوم حزن و بکاء، خلاف سیره و عقلانیت اهل بیت است و آسیب آن،تضعیف و کوچک شماری اهمیت ماههای محرم و صفر است.
#ماه_ربیع
🔻 ما را در ویراستی دنبال کنید 👇
https://virasty.com/MJafari_ir
32.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹امروزه، ما با نسلی جدید به عنوان نسل دیجیتال روبرو هستیم که به راحتی زیر بار ارزشهای جامعه خصوصا ارزشهای دینی نمی رود. یکی از دغدغه های جدی خانواده های این طیف از دختران، عدم موفقیت و ناکامی در اقناع عقلانی و فکری دختران نوجوان و جوانشان در مورد حجاب است.
تحلیل فوق یکی از بهترین تحلیلهای ارائه شده در مورد چرایی حجاب در جامعه است که می تواند در تغذیه و توجیه فکری این نسل، والدین ما را یاری می دهد.
🆔@mjafari_ir