#حيعليالعزا🏴
عاشقانتمیفروشندعیشراغـممیخرند
دلبهپایروضهمیریزندماتممیخرند💔
﴿اللهمعجللولیکالفرج﴾
@mjavadmoj
♻️IRAN•313•
#حيعليالعزا🏴 عاشقانتمیفروشندعیشراغـممیخرند دلبهپایروضهمیریزندماتممیخرند💔 ﴿اللهمعجل
امامصادقعلیهالسلام:
هنگامیکههلالماهمحرمدیدهمیشود
ملائکهپیراهنامامحسیــنعلیهالسلام
راآویـــزانمیکننددرحالیکهپارهپارهشده
ازضربههایشمشیروآغشتهبهخوناست
ماوشیعیــــانماناینپیــــراهنراباچشم
بصیـرت(نهباچشمبصر)میبینیمپس
اشکهایمانجاریمیشود💔🏴
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
📚ثمراتالاعواد،ص۳۶و۳۷
♻️IRAN•313•
سلام علیکم و رحمهالله خیر مرحوم آیت الله خمینی در فتاوا و استفتائات به هیچوجه #شعیره_مقدس_تطبیر (#
سلام علیکم و رحمهالله🌺
عزیزان بنده دسترسی نداشتم به کتاب الاستفتائات مرحوم آقای خمینی برای سند جواز #شعیره_مقدس_تطبیر
این برادر زحمت مستند سازی ادعای حقیر رو قبول کردند.🙏🏻🖤
سلام علیکم و رحمهالله
درست میفرمایید
هیچکدام از ما معصوم نیستیم
اما برخی از عزیزان به بهانه #وحدت که امری محال بین شیعه و سنی است ، پا را از حد فراتر میگذارند و رو به کمرنگ کردن مبانی تشیع میارند
نمونه اش افرادی که ذکر شد ، مانند #مسائلی و همین آقای #مهدویارفع که مورد تأیید رهبری هم هست.
اللهمعجللولیکالفرج🌱
enc_16792288848468029009489.mp3
2.42M
.
+ حسین که تکراری نمیشه ؛
حسین اون عشق موندگاره ...
#کربلاییحسینستوده
ــــــــــــــ ــــ ــ ــ
@mjavadmoj
❗️ سلسله مباحثِ استدلالیِ #روشن_گری و #دفاع از شعیره مقدسه #تطبیر ( #قمه_زنی )
🖇 به مناسبت ایام عزاداری ماه #محرم
🔰بسم رب الحسین
💠 با توجه به #حملات و #تهمت ها و #تخریب های مخالفین علیه شعیره تطبیر (قمه زنی) بنا داریم در ایام ماه محزون محرم سلسله پست هایی جهت #دفاع و #تبیین جایگاه #شرعی و #اعتقادی این شعیره در این کانال بارگذاری کنیم.
✅برسی و تایید از نگاه:
🔅استدلال
🔅شرع و فقه
🔅تاریخ و کلام
🔅بیان علما و متخصصین
ان شاءالله
💠 پست هایی که قبلا راجع این موضوع بارگذاری شده مکررا تکرار میشود تا اعضا جدید هم مشاهده کنند
💠 با طرح این بحث صرفا قصد #رفع_شبهه و ایجاد #علم به صحت این موضوع و #دفاع از آن را داریم و خدایی نکرده قصد #توهین یا #جسارت به هیچ یک از #علما و #مراجع_شیعه را ندادیم
💠 اگر طی روند مباحث اشکال #علمی بود می توانید با ما در میان بگذارید.
⭕️لطفا تا پایان مباحث صبر داشته باشید.
اللهمعجللولیکالفرج
@mjavadmoj
♻️IRAN•313•
❗️ سلسله مباحثِ استدلالیِ #روشن_گری و #دفاع از شعیره مقدسه #تطبیر ( #قمه_زنی ) 🖇 به مناسبت ایام عزا
🛑 طبق #شرع و #روایات؛ اصل بر حلال بودن #قمه_زنی است و مخالفین باید برای #حرام بودن دلیل بیاورند
🖇 #الشعیره_المقدسه_التطبیر (1)
📛 #مخالفین قمه زنی همواره در بحوث #علمی برای حلال بودن آن، #نص_صریح از #قران یا #روایات طلب میکنند
❕درحالیکه اصلا چنین حقی ندارند به این دلیل که طبق روایات اهلبیت و حکم شرع اصل بر #جواز میباشد یعنی اساساً برای #حرام بودن دلیل لازم هست و نه برای حلال بودن👇🏻
♻️IRAN•313•
🛑 طبق #شرع و #روایات؛ اصل بر حلال بودن #قمه_زنی است و مخالفین باید برای #حرام بودن دلیل بیاورند 🖇 #
👤امام صادق فرمودند:
«كل شيء يكون منه حرام و حلال فهو لك حلال أبدا حتى تعرف الحرام منه بعينه فتدعه»
✅ «هر چیزی که قابلیت حلال و حرام دارد برای شما حلال هست همیشه تا زمانی که #یقین کنی #حرام است و از آن پرهیز کنی.»
➕یا در روایتی دیگر فرمودند
«كل شئ هو لك حلال حتى تعلم أنه حرام بعينه...»
✅ « همه چيز براى تو #حلال است تا آنگاه كه بدانى آن چيز حرام است »
📚 تهذیب الاحکام ج ۷ ص ۲۲۶
🔰 بطور کلی #فقهای_شیعه قاعده ای دارند به نام #اصالة_الحل یعنی همه چیز حلال هست مگر اینکه حرام بودن آن ثابت شود که فقها معمولا برای اثبات این قاعده به ایات و روایاتی استدلال می کنند ایضا قاعده ی دیگری در فقه هست به نام #قاعده_حلیت
⭕️ قاعده حلیت به معنای #جواز_تصرف در اشیای خارجی است که در حلال بودن انها تردید شده است
برای #مثال : هرگاه در حلال یا حرام بودن خوردن چیزی #شک شود یا #دلیلی مبنی بر حرام بودن مسئله ای نباشد با اجرای #اصل_حلیت یا #اصاله_الاباحه به حلال بودن ان حکم داده میشود.
📎بعضی از فقهای اصولی اصل حلیت را #مترادف اصل اباحه دانستهاند و حتی اگر کسی مترادف نداند طبق هر دو قاعده می توان حلال بودن تطبیر را ثابت کرد.
ایضا برای قاعده حلیت به روایتی دیگر نیز استناد کرده اند
👤امام صادق فرمودند:
«کل شیء مطلق حتی یرد فیه نهی»
✅ « هر چیزی مطلق (حلال) هست تا درباره ان نهی رسیده باشد »
📚وسائل الشیعه ج۱۸ ص۱۲۷
📌ختم کلام :
مخالفین شعیره مقدسه #تطبیر یا گوش به سخن مرجع شان بدهند و دیگر برای قمه زنی طلب نص و دلیل برای اصل جواز نکنند بلکه نهایت امر ادله #استحباب را طلب کنند و یا خود مبنی بر حرمت تطبیر اقامه دلیل کنند چون اصل بر حلال بودن آن است ان وقت ما دلایل شما را #نقد میکنیم!
🚫فلذا در مباحث علمی کسانی که اشکال به قمه زنی دارند خودشان باید دلیل بر حرام بودن بیاورند نه اینکه دلیل طلب کنند.
♻️IRAN•313•
👤امام صادق فرمودند: «كل شيء يكون منه حرام و حلال فهو لك حلال أبدا حتى تعرف الحرام منه بعينه فتدعه»
📌ختم کلام :
مخالفین شعیره مقدسه #تطبیر یا گوش به سخن مرجع شان بدهند و دیگر برای قمه زنی طلب نص و دلیل برای اصل جواز نکنند بلکه نهایت امر ادله #استحباب را طلب کنند و یا خود مبنی بر حرمت تطبیر اقامه دلیل کنند چون اصل بر حلال بودن آن است ان وقت ما دلایل شما را #نقد میکنیم!
🚫فلذا در مباحث علمی کسانی که اشکال به قمه زنی دارند خودشان باید دلیل بر حرام بودن بیاورند نه اینکه دلیل طلب کنند.
ادامه دارد...
اللهمعجللولیکالفرج
@mjavadmoj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#نازگیسوییمرادیوانهڪرد🔒!
خواستمنــازکنم،دستکشیتابهسَرَم
دیدماینمویچنینسوختهچهنازیدارد؟!
#برمنکروجودنازنینرقیهساداتلعنت
#محرم
﴿اللهمعجللولیکالفرج﴾
@mjavadmoj
♻️IRAN•313•
#نازگیسوییمرادیوانهڪرد🔒! خواستمنــازکنم،دستکشیتابهسَرَم دیدماینمویچنینسوختهچهنازید
مولا جان یا امیرالمؤمنین!
اگر برای کشیدن خلخال از پای یک زن یهودی جا دارد که انسان از غیرت بمیرد!
برای کشیدن گوشواره از گوش دختر حسین ، باید چه کنیم؟💔🥀
#کلبالرقیه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#دختراربابمـ315
نذركردمکهاگرصاحبدختربشوم
دخترملطمهزنِدختراربابشود³¹⁵
#اناکلبالرقیه
#محرم
﴿اللهمعجللولیکالفرج﴾
@mjavadmoj
‼️ برخی از دانشمندان بزرگ اهل تسنّن، به روش های گوناگون به مخالفت و مبارزه با زنده ماندن روز عاشورا و بقای نام سیّدالشهداء علیه السلام پرداخته اند. آنان به خوبی می دانستند که مسلمانان با شنیدن مقتل و مصیبت ها و بلاهایی که بر فرزند پیامبر صلی اللّه علیه وآله آورده اند، خود به خود حکومت های جور و ظلم را زیر سؤال خواهند برد، پس باید با زنده ماندن این روز مبارزه کنند.
📖 برگرفته از کتاب ناگفته هایی از حقایق عاشورا تألیف حضرت #آیتاللهسیدعلیحسینیمیلانی
#محرم
#کلام_فقیه
#صلـیاللهعلیکیــااباعبدلله
🆔 @mjavadmoj
✅عمر بن سعد نامه ای به عبیدالله زیاد نوشت و شرح واقعه کرد.
در این نامه نوشته بود :
📋《أَمَّا بَعْدُ؛ فَإِنِّي حَيْثُ نَزَلْتُ بِالْحُسَيْنِ بَعَثْتُ إِلَيْهِ رَسُولِي، فَسَأَلْتُهُ : عَمَّا أَقْدَمَهُ، وَ مَا ذَا يَطْلُبُ وَ يَسْأَلُ؟
فَقَالَ : كَتَبَ إِلَيَّ أَهْلُ هَذِهِ اَلْبِلاَدِ وَ أَتَتْنِي رُسُلُهُمْ فَسَأَلُونِيَ اَلْقَدُومَ فَفَعَلْتُ، فَأَمَّا إِذْ كَرِهُونِي فَبَدَا لَهُمْ غَيْرَ مَا أَتَتْنِي رُسُلُهُمْ فَأَنَا مُنْصَرِفٌ عَنْهُمْ》
♦️من همین که به کربلا رسیدم، رسولی را فرستادم تا با امام حسین(ع) مذاکره کند و از او بپرسد برای چه آمده است؟
پاسخ او این بود که مردم کوفه نامه نگاشته و از من درخواست آمدن کرده اند و من به درخواست آنان پاسخ گفته ام.
اگر اکنون تغییر نظر داده اند باز می گردم.
نامه در همان روز به عبیدالله رسید.
حسان بن فائد بن بکیر العبسی می گوید :
در هنگام دریافت نامه عمر بن سعد، من نزد عبیدالله بن زیاد بودم، همین که نامه را خواند این شعر را زمزمه کرد :
📋《اَلْآنَ إِذْ عَلِقَتْ مَخَالِبُنَا بِهِ،
يَرْجُو اَلنَّجَاةَ وَ لاٰتَ حِينَ مَنٰاصٍ》
♦️اکنون که پنجههای ما در گلوگاه اوست به رهایی میاندیشد، اما دیگر گریزگاهی نیست!(۱)
پس عبیدالله در جواب نامه عمر بن سعد نوشت :
📋《اِعْرِضْ عَلَى اَلْحُسَيْنِ(ع) أَنْ يُبَايِعَ يَزِيدَ وَ جَمِيعَ أَصْحَابِهِ فَإِذَا فَعَلَ ذَلِكَ رَأَيْنَا رَأْيَنَا وَ إِنْ أَبَى فَأْتِنِي بِهِ》
♦️از حسین(ع) و یارانش برای یزید بن معاویه امیرالمومنین(ع) بیعت بگیر تا بیندیشیم چه کنیم.
و گرنه او را نزد ما بیاور!(۲)
به نقل بلاذری عبیدالله بن زیاد نوشت :
📋《أَمَّا بَعْدُ فَحُلْ بَيْنَ اَلْحُسَيْنِ وَ أَصْحَابِهِ وَ بَيْنَ اَلْمَاءِ فَلاَ يَذُوقُوا مِنْهُ قَطْرَةً كَمَا صُنِعَ بِالتَقِيِّ اَلنَّقِيِّ عُثْمَانَ أَمِيرِ اَلْمُؤْمِنِينَ اَلْمَظْلُومِ》
♦️و اما بعد، حسین(ع) و یارانش را از آب فاصله بیانداز!
نباید یك جرعه آب بنوشد، هم چنان كه این كار، نسبت به عثمان بن عفان پرهیزكار انجام شد.(۳)
در نقلی دیگر آمده است که عبیدالله در جواب نوشت :
📋《أَمَّا بَعْدُ،.. فَاعْرِضْ عَلَى اَلْحُسَيْنِ(ع) أَن يُبَايِعَ لِيَزِيدَ بْنِ مُعَاوِيَةَ هُوَ وَ جَمِيعُ أَصْحَابِهِ، فَإِذَا فَعَلَ ذَلِكَ رَأَيْنَا رَأْيَنَا، وَ اَلسَّلاَم》
♦️از حسین بن على(ع) بخواه، تا او و تمام یارانش با یزید بیعت کنند.
اگر چنین کرد، ما نظر خود را خواهیم نوشت، والسلام!
وقتی نامه ابن زیاد به دست ابن سعد رسید، گفت :
📋《قَدْ حَسِبْتُ أَنْ لاَ يَقْبَلَ اِبْنُ زِيَادٍ اَلْعَافِيَةَ》
♦️تصوّر من این است که عبیدالله بن زیاد، خواهان عافیت و صلح نیست!(۴)
عمر سعد، متن نامه عبیدالله بن زیاد را نزد امام حسین(ع) فرستاد.
امام حسین(ع) فرمود :
📋《لا أُجیبُ اِبْنَ زِیادَ بِذلِکَ اَبَداً، فَهَلْ هُوَ إِلاَّ الْمَوْتَ، فَمَرْحَبَاً بِهِ》
♦️من هرگز به این نامه ابن زیاد پاسخ نخواهم داد. آیا بالاتر از مرگ سرانجامى خواهد بود؟!
خوشا چنین مرگى!(۵)
📚منابع :
۱)وقعة الطّف یوسفی غروی، ص۱۸۵
۲)مناقب ابن شهر آشوب، ج۴، ص۸۸
۳)انساب الاشراف بلاذری، ج۳، ص۱۸۰
۴)وقعة الطّف یوسفی غروی، ص۱۸۵
۵)اخبار الطوال دینوری، ص۲۵۴
کانال نقطه تَهِ خط
[پراکنده نویسی شیخ محسن امامی]
https://eitaa.com/noghte_tahe_khat
لینک دعوت و عضویت در کانال 👆🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رویقبـــرمبنویسیدڪهدرشـــوراگر
#لطمهبرخودزدهیادشَهبیسربوده
رویقبــــرمبنویسیدکهمرگاینمَرد
#وسطروضــهگوشوارهومعجربوده
اللهمعجللولیکالفرج🌱
@mjavadmoj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑 #قمه_زنی مثل #حجامت است و #ضرری ندارد؛ گول #عکس_های_خشن را نخورید
#تبیینودفاعازشعیرهمقدسهقمهزنی (2)
🎙در این کلیپ #قدیمی اذعان های جالبی از جناب #رائفی_پور در مورد قمه زنی می شنوید که پاسخ به بسیاری از سوالات #مخالفین است.
🔍نکات کلیپ:
1⃣ #تاریخ قمه زنی
(البته اینکه جناب رائفی پور در فیلم گفت #گوشه_ای از تاریخ قمه زنی هست و همه آن نیست بلکه تاریخ این شعیره #قدیمی تر است)
2⃣ قمه زنی مثل #حجامت است.
3⃣ قمه زدن کار #حرفه ای است و #ضرری ندارد و گول #عکس های خشن را نخورید.
4⃣ بیان فلسفه #احساسی قمه زنی
(فلسفه #فقهی و #روایی ان چیز دیگری است)
و....
🔔 استناد ما به کلام جناب رائفی پور صرفا از باب #الزام هست چون ایشون یکی از مخالفین قمه زنی هستند ولی با صراحت این نکات را بیان کردند.
اللهمعجللولیکالفرج
@mjavadmoj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#شعرخوانی
#استوری
#کربلاییحمیدرضاعلیمی
رِسیدهبهکوچههانَوایِدودَمِعِشْقْ
@hamidalimi184
@mjavadmoj
46.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#سینهزنی
#استوری
#کربلاییحمیدرضاعلیمی
شایَدْاَزَمْبِپُرْسَنْاینروزاهَنوزْدوسِشْداری؟
چیگِرفْتیازاینْسینهزَدَنْ؟ازاینعَزاداری؟
@hamidalimi184
@mjavadmoj
سلام علیکم و رحمهالله
همیشه پیش خودم میگفتم کاش سام یوسف شیعه بود و درباره امیرالمومنین نماهنگ میخوند و مدح میگفت
اما خب اون شیعه نیست و شکاف بینمون همینه
حالا میبینم شکاف بین بچه شیعه ها شده انقلابی بودن یا نبودن
#هیهات
#در_زیر_خیمهاش_همه_یک_خانوادهایم