eitaa logo
موج خروشان
1.5هزار دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.3هزار ویدیو
47 فایل
کانون فرهنگی تبلیغی موج خروشان شناسه سازمان تبلیغات: ۳۲۶۰۱۰۰۶۳ #همسرداری #حاج_قاسم #تربیت_فرزند #مبانی_فرایند_انقلاب پشتیبانی: ۰۹۱۰۷۷۴۷۵۲۱ https://rubika.ir/mjkh_ir ثبت نام و نوبت مشاوره دینی @mjkhir مدیر: @ehfakh
مشاهده در ایتا
دانلود
مبانی فکری انقلاب. جلسه ۴ توحید.mp3
2.37M
سلسله مباحث #مبانی_فکری_انقلاب جلسه۴ رکن اول #توحید کانال #موج_خروشان 👇👇 @mojkhorooshan
🔅بسم الله الرحمن الرحیم 🔅 رَبَّنَا إِنَّكَ مَنْ تُدْخِلِ النَّارَ فَقَدْ أَخْزَيْتَهُ وَمَا لِلظَّالِمِينَ مِنْ أَنْصَارٍ = اى پروردگار ما، هر كس را كه به آتش افكنى رسوايش كرده‌اى و ظالمان را هيچ ياورى نيست. رَبَّنَا إِنَّنَا سَمِعْنَا مُنَادِيًا يُنَادِي لِلْإِيمَانِ أَنْ آمِنُوا بِرَبِّكُمْ فَآمَنَّا رَبَّنَا فَاغْفِرْ لَنَا ذُنُوبَنَا وَكَفِّرْ عَنَّا سَيِّئَاتِنَا وَتَوَفَّنَا مَعَ الْأَبْرَارِ = اى پروردگار ما، شنيديم كه مناديى به ايمان فرا مى‌خواند كه به پروردگارتان ايمان بياوريد. و ما ايمان آورديم. پس، اى پروردگار ما، گناهان ما را بيامرز و بديهاى ما را از ما بزداى و ما را با نيكان بميران. (آل عمران/۱۹۳_۱۹۲) ✅آیات قبل از اینها همه مقدمه است، مقدمه است برای اینکه را از توی این آیات، درست لمس کنیم، ✅ربنا انك من تدخل النار فقد أخزيته» پروردگار ما، آن کسی را که تو به آتش وارد کنی، رسوا و خار و زبون کردی، و ما للظالمين من أنصار» و ستمگران را که تو داخل آتش کردی، هیچ یاور و پشتیبانی نیست، نه از تکوین و نه دستی از غیب، به هیچ صورت. ♻️ یعنی آن کسانی که در راه ظلم و ستم، در راه کفر و نفاق، در راه باطل حرکت می کنند، محکوم به زوال و نیستی اند، هیچ چیزی در این عالم آنها را حمایت نمی کند. ، این خردمندان باهوش، این اولی الالباب، این متفکران در آسمان و زمین، این کسانی که فهمیده اند که در این جهان به بیهوده نیامده اند و این جهان به بیهوده آفریده نشده است. ادامه سخن می‌دهند: ✅می رسیم اینجا به ایمان می گویند: «ربنا» ای پرورد ما، سمعنا ما شنیدیم و فهمیدیم، با گوش تن و با گوش دل، » منادی و غریو دهی را که » برای ایمان ندا می کرد، صلای ایمان می داد، « آمنوا بربکم می گفت به پروردگارتان ایمان بیاورید، «، آن وقت ما ایمان آوردیم. ❓چه جور ایمان آوردند اینها؟ 🔰 يك نفر گفته ایمان بیاورید، ایمان آوردند؟ نه؛ اینها همان اولی الالبابند،همان . 🔰 این منادی ممکن است به ظاهر پیغمبری باشد، اما در باطن، پیامبر عقل و تفکر و بینش آنهاست که آنها را به سوی ایمان خدا فرامی خواند و دعوت می کند❗️ ♻️پس منادی به آنها گفته ایمان بیاورید، آنها از روی ، از روی ، از روی شعور و آگاهی کامل آوردند. این جور ایمانی در اسلام مطلوب است: . 🔰 چون ایمان آگاهانه از نظر اسلام مطلوب است، چون که خدای متعال ایمان نا آگاهانه را قبول ندارد و ارج و ارزشی برایش قائل نیست؛ لذا چندین جای قرآن، ایمانهای ، که غالبا هم این جور ایمانها آدم را با مغز به زمین می گویند، این چنین ایمانهایی را با شدت می کند. ❇️و اذا قيل لهم تعالوا إلى ما أنزل الله و إلى الرسول - صحبت از کافران و مرتجعان است - و چون به آنان گفته شود که بیایید به سوی آنچه خدا فرستاده است و بیایید به سوی پیامبر. و چون به آنان گفته شود که بیایید و آنچه را خدا فرستاده و پیامبر می آموزد، بیازمایید و بفهمید. خب بیایید نزديك بفهمید دیگر، بیایید گوش کنید، ببینید چه می گوید پیغمبر، حرفی دارد پیغمبر؟ جوابشان چیست؟ به جای اینکه بیایند، به جای اینکه فکر کنند، به جای اینکه سعی کنند تا بفهمند و راهشان را انتخاب بکنند، « گویند: « ما وجدنا عليه آباءنا، راه و رسمی که پدران خود را بر آن یافتیم، ما را بس، ما دنبال این حرفهای تازه نمی رویم. کافر، ✅ به گفته یکی از محققین، کفار در قرآن، همه جا يك اسم و تعمیر دیگری هستند از قرنها و عصرها. همه جا ، روشنفکر زمان است، حرف نو دارد، راه نو دارد، به سوی نو دعوت می کند، اما کافران و مخالفان، متعصبان و مقلدان و متحجران و مرتجعانی هستند که راه نوی او را نمی پسندند و نمی پذیرند. حرفشان هم این است که ره چنان رو که رهروان رفتند. ⬅️ ما پدر، مادرهایمان را این جور ندیدیم، ما پدرهایمان را جور دیگری دیدیم، می خواهیم همان جور بفهمیم، همان جور عمل کنیم. ⬅️ آن وقت قرآن در جواب چه می گوید؟ كان آباؤهم لا يعلمون شيئا و لا يهتدون»، اینها کار ، این تقلید از پدران را به آنجا رساندند که هر چند پدرانشان چیزی نمی دانستند و راه نمی یافتند نیز، قرآن به اینها می گوید: ولو پدرهایتان هیچ چیز نمی فهمیدند، هیچ راهی نمی یافتند، نمی توانستند درست خیر و شر خودشان را بفهمنده باز هم شما از آنها تقلید می کنید؟ ببینید تقلید را چطور ملامت و شماتت می کند. ۷ هر روز یک آیه قرآن کریم برگرفته از کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن در کانال 👇👇👇👇👇 @mojkhorooshan
مبانی فکری انقلاب جلسه۵ توحید.mp3
2.59M
سلسله مباحث #مبانی_فکری_انقلاب جلسه ۵ رکن اول #توحید #نگاه_متفاوت در توحید و مسئله #خداشناسی کانال #موج_خروشان 👇👇 @mojkhorooshan
دلیل شرعی برخورد حکومت با منکرات اجتماعی مثل حجاب.mp3
2.48M
کجای دین اسلام آمده که با برخورد بشه و بازداشت بشه؟ تبیین دلیل و وجه برخرد حکومت با و سایر تبیین شرعی کانال 👇👇 @mojkhorooshan
موج خروشان
کجای دین اسلام آمده که با #بدحجاب برخورد بشه و بازداشت بشه؟ تبیین دلیل و وجه #شرعی برخرد حکومت با #
فرمایشات مقام معظم رهبری در تبیین شرعی برخورد حکومت با و 👇👇 آن کاری که در ملأ انجام میگیرد، در خیابان انجام میگیرد، یک کار عمومی است، یک کار اجتماعی است، یک تعلیم عمومی است؛ این [خطا]، برای حکومتی که به نام اسلام بر سرِ کار آمده است تکلیف ایجاد میکند. حرام کوچک و بزرگ ندارد؛ آنچه حرام شرعی است نبایستی به‌صورت آشکار در کشور انجام بگیرد. حالا یک نفر یک غلطی برای خودش میکند، [به] کنار، آن بین خودش و خدا است؛ امّا آنچه در مقابل چشم مردم است، در محیط جامعه است، حکومت اسلامی -مثل حکومت امیرالمؤمنین، مثل حکومت پیغمبر- وظیفه دارد در مقابل آن بایستد. این منطقی که میگوید «آقا شما اجازه بدهید مردم خودشان انتخاب بکنند»، خب در مورد شراب‌فروشی هم هست؛ شراب را هم آزاد کنیم در کشور، هر کسی خودش دلش میخواهد بخورد، هر کس نمیخواهد نخورد! این حرف شد؟ در مورد همه‌ی گناهان بزرگ اجتماعی، این حرف وجود دارد؛ این حرف شد؟ شارع مقدّس بر حکومت اسلامی تکلیف کرده است که مانع از رواج حرام الهی در جامعه بشود؛ حکومت اسلامی موظّف است در مقابل حرام بایستد، در مقابل گناه بایستد. ........ این‌که ما بیاییم قوانین را همین‌طور دائم دُور بزنیم برای اینکه یک جوری میل غلط انحرافی فرهنگ غربی را در کشورمان ایجاد کنیم، خطای بزرگی است؛ یک عدّه‌ای این خطا را میکنند. برشی از بیانات رهبری پیرامون برخورد حکومت با کشف حجاب عمومی 17 اسفند 96 کانال 👇👇 @mojkhorooshan
مبانی فکری انقلاب. ج۶ انسان محوری.mp3
2.28M
سلسله مباحث #مبانی_فکری_انقلاب جلسه ۶ رکن دوم #تکریم_انسان #انسان_محوری کانال #موج_خروشان 👇👇 @mojkhorooshan
🔅بسم الله الرحمن الرحیم 🔅 الَّذِينَ آمَنُوا وَلَمْ يَلْبِسُوا إِيمَانَهُمْ بِظُلْمٍ أُولَئِكَ لَهُمُ الْأَمْنُ وَهُمْ مُهْتَدُونَ (سوره انعام/۸۲) ✅ ، بر طبق فرهنگ قرآن، صرفا يك امر قلبی نیست. درست است که ایمان یعنی ، و باور مربوط است به دل، اما قرآن هر باوری را، هر ایمانی را به رسمیت نمی شناسد. مجرد، ایمان قلبی خشك و خالی، ایمانی که در جوارح و اعضای مؤمن شعاعش مشهود نیست؛ این ایمان از نظر اسلام ارزشمند نیست. 🔴 اول مؤمن به خدا، شیطان است. ابلیس پیش از آنکه بندگان پروردگار و فرزندان آدم به این سرزمین خاکی بیایند، سالیانی خدای متعال را عبادت می کرد و دلش کانون معرفت خدا بود، اما در آن بزنگاه، در آنجایی که ایمانها همه آنجا به کار می آیند؛ یعنی در هنگام انتخاب، در هنگام تعیین راه نهایی، این ایمان به کار ابلیس نیامد، این ایمان در همان دل ماند. 🔷 ایمانی که در دل می ماند و به دست و پا و چشم و گوش و مغز و اعضا و جوارح و زندگی و نیروها و انرژی های ما نمی رسد، آن ایمان از نظر فرهنگ قرآنی ارزشمند نیست. ✅ایمان زاینده ⬅️ایمانی همراه با تعهد، ایمانی که باری بر دوش مومن میگذارد. ایمانی که همراش عمل است. * ان الذين آمنوا و عملوا الصائحات * ها در قرآن دهها مورد، ایمان همراه با عمل صالح آمده است. ایمان تنها، ایمان بی تعهد، اما همراه آن احساس مسئولیتی نباشد، نه به درد می خورد، نه به درد می خورد منطق قرآن است. 🔴 اگر احساس نکردی، در بودن خودت شک کن، ای که به ایمانی عمل نمی کند، نام خود را نگذارد. ⬅️و لا تحزنوا وأنتم الاعلون ان کنتم مومنين سست نشوید، غمگین نشوید، اگر مؤمن باشید از همه برترید. این آیه فقط زمان ظهور امام عصر نیست. وعده الهی حق است ، هم زمان ظهور و هم هر جایی که ایمان صورت ببندد. اما ایمانی که همراه با باشد. 🔷 اگر فقط تصدیق و پذیرش در صدق کلمۂ ایمان کافی بود، به پیغمبر بود یا بود. آن هوشمندان عرب خیلی خوب می فهمیدند که رسول خدا دروغ نمی گوید، دلیلش اینکه می نشستند با هم تصمیم می گرفتند پیغمبر را رسوا کنند. می رفتند می نشستند، فردا می آمدند، می گفتند نه، این کلام بشر نیست، این سخن خدای بشر است. پس قبول می کردند، تصدیق می کردند که او از سوی خدا سخن می گوید. اما بعد از ۱۴ قرن از آن تاریخ، او را مؤمن نمی دانی. اگر او مؤمن نیست؛ به دلیل اینکه این ایمانش، این تصدیقش با تعهدهای متناسب همراه نبوده. 🔹اگر فقط تشخیص و ایمان قلبی و باور کافی بود، باید عالم باشد. عمروعاصی که درباره امام على علیه السلام شعر می گوید. و در دم احتضار، در آن حساسترین ساعتها و لحظه هایی که برای ذهن يك انسان مطرح است، اظهار ندامت می کند، اظهار پشیمانی می کند، می گوید دینم را به دنیای معاویه فروختم، با علی که می دانستم حق است، جنگیدم. پس عمروعاص عمیق تر و علمی تر از شیعه قرن ۱۴ هجری به ولایت بلافصل امیرالمؤمنین پی برده و تصدیق کرده بود، اما آیا است؟ نه. چرا شیعه نیست؟ برای خاطر اینکه اعتقاد به امامت امیرالمؤمنین تعهدهایی می آورد. تعهدش با معاوية است. عمروعاصی که با معاویه همدست می شود و با همین علی می جنگد؛ یعنی به تعهدهای تشیع، به مسئولیت ها و تکلیف هایی که این باور به انسان متوجه می کند، پایبند نمی ماند، شیعه نیست. ♻️قرآن در این باره صریحا نفی می کند ایمان را از آن کسانی که به طور مطلق پایبند به تعهدات ایمانی خود نیستند. بنابراین ایمانی که در اسلام معتبر است است. آن ایمانی است که با تعهدهای عملی همراه باشد، اگر همراه نبود، منتظر نتیجه هایش هم نباش، منتظر نصرت در دنیا نباش، منتظر امنیت در دنیا مباش. 🔶اینها از اصول اعتقادی اسلام و تشیع است 🔶«الذین آمنوا ولم يلبسوا ايمانهم بظلم أولئك لهم الأمن و هم مهتدون. الذين آمنوا آن کسانی که ایمان آوردند، و لم يلبسوا ایمانهم بظلم، با ستمگری، ایمان خود را نیامیختند، «أولئك لهم الأمن، امنیت برای آنهاست. ⬅️آن ایمانی که با ستمگری همراه است، امنیت برنمی دارد. آن ایمانی که تعهد در کنارش نیست، نصرت به مؤمن نمی دهد، پیروزی او را تضمین نمی کند، یاری خدا و یاری ذرات طبیعت و تکوین را برای او به ارمغان نمی آورد، خوشبختی و رستگاری دنیا و خلاصه يك کلام، بهشت دنیوی و اخروی را به او نمی دهد. 🔶 امام علیه السلام در روایتی به این مضمون : شفاعت ما نمی رسد یا نمی رسد به شفاعت ما، مگر به وسیله کوشش و جدوجهد. ۸ هر روز یک آیه قرآن کریم برگرفته از کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن در کانال 👇👇👇 @mojkhorooshan
سلام و عرض ادب و احترام خدمت همراهان بزرگوار عرض خیر مقدم و خوش آمدگویی به بزرگوارانی که به تازگی به جمع ما پیوستند 🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺
مبانی فکری انقلاب.ج۷. رکن سوم تداوم حیات پس از مرگ.mp3
1.9M
سلسله مباحث #مبانی_فکری_انقلاب جلسه ۷ رکن سوم: #تداوم_حیات بعد از مرگ کانال #موج_خروشان 👇👇 @mojkhorooshan
حقیقت ایمان.mp3
2.39M
روایتی درباره #حقیقت_ایمان و نکته های #کاربردی در زندگی #پرهیزازحرص و طمع #منبرهای_مجازی #روایت_خوانی #کافی ج۲ ص ۵۳ @mojkhorooshan
موج خروشان
روایتی درباره #حقیقت_ایمان و نکته های #کاربردی در زندگی #پرهیزازحرص و طمع #منبرهای_مجازی #روایت_خوا
الكافي ج2، ص: 53 عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ ع قَالَ: بَيْنَا رَسُولُ اللَّهِ ص فِي بَعْضِ أَسْفَارِهِ إِذْ لَقِيَهُ رَكْبٌ فَقَالُوا السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا رَسُولَ اللَّهِ فَقَالَ مَا أَنْتُمْ فَقَالُوا نَحْنُ مُؤْمِنُونَ يَا رَسُولَ اللَّهِ قَالَ فَمَا حَقِيقَةُ إِيمَانِكُمْ قَالُوا الرِّضَا بِقَضَاءِ اللَّهِ وَ التَّفْوِيضُ إِلَى اللَّهِ وَ التَّسْلِيمُ لِأَمْرِ اللَّهِ فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص عُلَمَاءُ حُكَمَاءُ كَادُوا أَنْ يَكُونُوا مِنَ الْحِكْمَةِ أَنْبِيَاءَ فَإِنْ كُنْتُمْ صَادِقِينَ فَلَا تَبْنُوا مَا لَا تَسْكُنُونَ وَ لَا تَجْمَعُوا مَا لَا تَأْكُلُونَ وَ اتَّقُوا اللَّهَ الَّذِي إِلَيْهِ تُرْجَعُونَ. ترجمه: امام باقر عليه السّلام فرمود: رسول خدا صلى اللَّه عليه و آله در مسافرتى بود كه كاروانى بآن حضرت برخوردند و گفتند: السلام عليك يا رسول اللَّه فرمود شما كيستيد؟ گفتند: اى رسول خدا ما مؤمنين هستيم، فرمود: حقيقت ايمان شما چيست؟ گفتند: راضى بودن بقضاء خدا و واگذاردن كار بخدا و تسليم امر خدا بودن، رسول خدا صلى اللَّه عليه و آله فرمود: (اينها كه شما گفتيد) دانشمندان و حكيمانى باشند كه از شدت حكمت بپغمبران نزديك گشتهاند، پس اگر شما راست ميگوئيد بنائى را كه در آن نمىنشينيد نسازيد و چيزى را كه نميخوريد جمع نكنيد و از خدائى كه بسويش- بازگشت داريد پروا كنيد. أصول الكافي / ترجمه مصطفوى، ج3، ص: 89 کانال 👇👇 @mojkhorooshan