من الدنیا الی الجنة
از دنیا تا بهشت
نقشه زیبای ترسیمی از دنیا و مراحل آن تا قیامت و شفاعت و بهشت و آتش برای مؤمن و كافر چگونه خواهد بود.👆
📍البته خالی از نقد هم نیست.
#مکتبه_نقیب_سادات
#نقشه_دنیاتابهشت
🆔️ @mnse30
امروز دوشنبه متعلق به سیدا شباب اهل الجنة امامین الکریمین الحسن و الحسین علیهما سلام است.
بجهت مظلومیت و غربت امام مجتبی علیه السلام در عزای سیدالشهداء علیه السلام القاب حضرتش کریم اهل البیت را خدمت دوستان ارائه می کنیم .
گوشه چشمی از حضرتش بر ما بس...
#مکتبه_نقیب_سادات
#القاب_امام_حسن علیه السلام
#کریم_اهل_البیت
🆔️ @mnse30
مکتبه نقیب سادات اصفهان
من الدنیا الی الجنة از دنیا تا بهشت نقشه زیبای ترسیمی از دنیا و مراحل آن تا قیامت و شفاعت و بهشت و آ
راه میانبر هم هست ۰ کالبرق ۰۰۰ از جمله کسانی که عطاء میکنند به کسانی که آنها را محروم کرده اند۰۰ ولی راه عادی همین است که آورده اید۰
مکتبه نقیب سادات اصفهان
راه میانبر هم هست ۰ کالبرق ۰۰۰ از جمله کسانی که عطاء میکنند به کسانی که آنها را محروم کرده اند۰۰ ولی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از ووشو کاران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📍اگر خواستی دوباره زندگیت رو شروع کنی... دیگه حق نداری مثل قبل زندگی کنی؟!
#ووشوکاران #امید #زندگی #موفقیت
🆔️ @wushucaran
١٧مردادماه سالروز ارتحال فقیه عالیقدر اهل بیت عصمت وطهارت(علیهم السلام)،سیدالعلماء و المجتهدین حضرت آیت الله العظمی سیدابوالقاسم موسوی خوئی(ره)تسلیت باد. هدیه به روح ملکوتی این عالم ربانی صلواتی ختم بفرمائید.
#مکتبه_نقیب_سادات
#سیدابوالقاسم_خوئی
🆔️ @mnse30
مکتبه نقیب سادات اصفهان
بسمه تعالی ان شاءالله در روز های آتی از شجره سادات هاشمیه علویه محمدیه از نسل سیدمحمدالحنفیه ابن اما
سادات هاشمیه علویه محمدیه از نسل محمد الحنفیه و ذریه امامزاده سلطان نورالدین علی الغازی مدفون به قصبه اردکان فارس و سیدشمس الدین محمد العلوی صلوات الله عليهم که سراسر نور و فضیلت اند.
درخواست شجره این سادات بزرگوار جهت کتابت که جای بسی افتخار است برای دارالنقابه سادات اصفهان.
#مکتبه_نقیب_سادات
#سادات_هاشمی_محمدی
#مشجرات_صادره
🆔️ @mnse30
در فضیلت جناب محمّد بن الحنفیه علیه السلام همین بس که آقا امیرالمومنین علیه السّلام فرمودند : محامده معصیت خدا را نخواهند کرد ۰ محمدبن حنفیه و سه محمد دیگر ۰۰۰
🟢 کشف جدیدترین سند تاریخی مرتبط با حضرت رقیه (س)
👈 یک نسخه خطی در ترکیه + روش تجمیع ظنون = یک گام رو به جلو!
1⃣ یکی از موضوعات جنجالی در تاریخ عاشورا، بحث وجود یا عدم وجود دختر خردسالی برای امام حسین علیه السلام است که در شام به شهادت رسید. چنانکه پیشتر بدان اشارت رفت، قدیمیترین سندی که از وجود دختری به نام حضرت رقیه برای امام حسین (علیهماالسلام) حکایت میکند، کتاب لباب الانساب از بیهقی مشهور به ابن فندق است؛ وی رجالی و مورخ پرآوازه شیعی قرن پنجم و ششم هجری میباشد. ابن فندق در بیان فرزندان باقیمانده از امام حسین (ع) صراحتا نام حضرت رقیه سلام الله علیها را ذکر میکند. نسخه چاپی این کتاب در دهه ۸۰، راهی بازار شد و جو سنگینی را که در انکار آن حضرت به راه افتاده بود شکست و مستند تاریخی جدیتری را پیش دید محققین نهاد. نسخه خطی لباب الانساب قبلا در همین کانال منتشر شد و البته هنوز بحثهایی درباره آن طرح میشود
2⃣ جستجو همچنان استمرار داشت مثلا چندی قبل، برخی از پژوهشگران ادعا کردند: "به تازگی به کتاب تاریخی کنز الغرائب فی قصص العجائب (نگارش: ۸۸۲ق) اثر مذمکینی در کتابخانه ملی فرانسه (نسخه ش ۱۹۹) دست یافتند که در آن کتاب مصیبت حضرت رقیه به عنوان دخت سالار شهیدان (ع) آمده است. روضه الشهدای کاشفی نیز روضه حضرت رقیه (س) را از همین ماخذ روایت میکند".
3⃣ در اینجا سه نکته باقی ماند:
▫️ اولاً: لباب الانسابِ مرحوم بیهقی چون اثر یک رجالی شاخص قرن ششم است، اهمیتی فراتر از یک منبع صرفا تاریخی دارد. معالوصف، در آن فقط نام و نسبت حضرت آمده و به روضه ایشان نپرداخته.
▫️ثانیاً: تا سالها کهنترین سند روضه حضرت رقیه (س)، کتاب "کامل بهائی" از عماد الدین طبری (م حدود ۷۰۰ق) قلمداد میشد. کتاب مزبور، چون از آثار قرن هفتم ق بود و پژوهشگران امروزی بیشتر دنبال منابع پیش از قرن هفتم هستند، مورد بیاعتنایی قرار میگرفت.
▫️ثالثاً: ماخذ و منبع اصلی آثاری چون "کامل بهائی" و "کنز الغرائب"، کتاب "الحاوِيَةُ فِي مَذَمّاتِ مُعاوِيه يا مَثالِبُ بنياُمَيَّة" نوشتة قاسم بن محمد بن احمد مأموني (م حدود ۵۰۰ق) است که مربوط به قرن پنجم بوده و اکنون اصل آن در دسترس ما نیست.
4⃣ خوشبختانه در فرایند یکی از تازهترین جستجوهای پژوهشی، نسخهای گرانسنگ و نایاب از یکی از کتابهای مأمونی فراچنگ آمده که نامش السنی فی قتل أولاد النبی (ص) است وماجرای شهادت حضرت رقیه (علیها سلام) در آن ثبت است. نسخه خطی مزبور از جمله نسخ مهم کتابخانه سلیمیه شهر ادرنه ترکیه میباشد. بنابراین، هر چند کتاب مثالب معاویه را نداریم ولی کتاب دیگر مامونی - که موضوعش تناسب بیشتری دارد - در اختیار قرار گرفته و قدمت اسناد مرتبط با شهادت حضرت رقیه علیها سلام را تا قرن پنجم هجری به سینه تاریخ میسپارد.
5⃣ در ص 104 نسخه خطی مزبور آمده:
▪️«انّ یزید لمّا أنزل آل النبی بیتاً من بیوت داره کان فیهم صبیة.. ابنة أربع سنین، وکانت مشتاقة إلی ابیها، وکانوا یکتمون ذلک عنها.. فانتبهت من منامها فی الهاجرة وقالت: یا امّاه رأیت أبی فی المنام.. وأین هو؟ فصیحن بأجمعهنّ. فبعث إلیهنّ یزید أن یسألهنّ؛ وذلک أنه کان فی مقیله فانتبه لصحیهنّ، فسألهنّ فقلن: إنّ هذه الصبیة رأت أباها فی المنام، وقصصن علیه القصة. فأخبره بذلک وأمره اللعین بطرح رأس أبیها فی حجرها. فعلوا کذلک فصاحت: ما هذا؟ فقالوا: رأس أبیک. ففزعت الصبیة وفاضت وماتت».
▫️ترجمه: هنگامی که یزید خاندان پیامبر را در یکی از خانه ها ساکن کرد در میان آنها دختری چهارساله وجود داشت که خیلی برای دیدار پدرش مشتاق بود ولی [شهادت پدرش] را از او مخفی کرده بودند،... شبی از خواب بیدار شد و گفت: ای مادرم من پدرم را در خواب دیدم... پدرم کجاست؟ پس همه زنان شیون و فریاد کردند. یزید از صدای گریه زنان بیدار شد و شخصی را فرستاد تا علت این سروصدا را از آنها بپرسد، زنان جریان را برای او تعریف کردند که این دختر پدرش را در خواب دیده است. وقتی این خبر به یزید رسید، آن ملعون دستور داد که سر پدرش را در دامن آن کودک بگذارند. پس وقتی این کار را کردند دختر فریاد زد: این کیست؟ به او گفتند: سر پدرت است. پس دختر بیتابی و گریه فراوانی کرد و از دنیا رفت.
6⃣ این سند، نسبت به نام دختر خردسال و نسبت او با امام حسین (ع) ساکت است. اما ماجرا، دقیقا مطابق جریان شهادت حضرت رقیه (س) میباشد. لذا در یک فرایند علمی، با ضمیمهکردن سایر اسناد حضرت رقیه (س) + کرامات مسلم و استفاده از روش تجمیع ظنون، به نتیجه قابل قبولی میرسیم.
ضمناً برخی اصرار داشتند که مامونی حضرت رقیه (س) را دختر اصحاب معرفی کرده که این سند هرگز چنین نیست
#مکتبه_نقیب_سادات
#رقیه_بنت_الحسین
🆔️ @mnse30