eitaa logo
گام دوم|مصطفی جمالی
212 دنبال‌کننده
180 عکس
167 ویدیو
9 فایل
بیانیه گام دوم، نقشه حرکت تمدنی انقلاب اسلامی ذیل نقشه نبی اکرم(ص) در هدایت تاریخی بشریت می باشد. این کانال به دنبال تبیین الزامات تحقق این دو نقشه از ایده تا عینیت اجتماعی می باشد ارتباط با مدیر کانال @jamali_110
مشاهده در ایتا
دانلود
# مقالات ارائه شده در گردهمایی کمیسیون مدیریت تحول علوم انسانیِ هفتمین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی 🗓 پنجشنبه 25 آبان 1402 🔻صوت ارائه ها 1️⃣ حجت الاسلام و المسلمین دکتر مصطفی جمالی / عضو هیئت علمی فرهنگستان علوم اسلامی قم عنوان مقاله: الگوی حکمرانی مشارکتی در تحول علوم انسانی «مدیریت شبکه ای تحول علم»-چکیده 🎧 صوت ارائه 2️⃣ حجت الاسلام احمد عابدی/پژوهشگر فرهنگستان علوم اسلامی قم عنوان مقاله: الگوی روابط میان «حاکمیت، مردم و نهاد علم» در تحوّل علوم انسانی- چکیده 🎧 صوت ارائه 3️⃣دکتر اسماعیل شاطری احمدآبادی عنوان مقاله: ارائه الگوی مدیریت راهبردی دانش در تراز انقلاب اسلام؛ مبتنی بر نظریه علم شناسی توحیدی- چکیده 🎧 صوت ارائه 🔗 گزارش فرهنگستان علوم اسلامی قم ایتا | سایت | اندیشه منیر | انتشارات
🔰 فرهنگستان علوم اسلامی قم به مناسبت بزرگداشت شهید برگزار می کند: 🔻 تحولات در ریاضیات لازمه کارآمدسازی علوم انسانی - اسلامی حجت الاسلام والمسلمین عضو هیئت علمی فرهنگستان علوم اسلامی قم 🔻 تحول علوم پایه در اندیشه استاد حسینی (ره) حجت الاسلام والمسلمین عضو هیئت علمی فرهنگستان علوم اسلامی قم 🔻تحول گفتمان منجر به انقلاب علمی در قرن 17 حجت الاسلام و المسلمین عضو هیئت علمی فرهنگستان علوم اسلامی قم 🔻 دبیر علمی دکتر پژوهشگر فرهنگستان علوم اسلامی قم 🔻زمان و مکان: 12 آذر 1402 ساعت 10 قم، بلوار الغدیر، کوچه 10، ساختمان مفید، سالن جلسات طبقه دوم 🔗حضور مجازی فرهنگستان علوم اسلامی قم ایتا|سایت|اندیشه منیر|انتشارات
هدایت شده از عباس معلمی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پیام دختر فلسطینی به مردم دنیا پس از شهادت همه اعضای خانواده‌اش 🆔 @YjcNewsChannel
🔰 ارائه مقاله توسط دکتر با عنوان "جامعه‌شناسی معرفت از منظر ماکس وبر و " در کمیسیون ارتباطات و جامعه‌شناسیِ هفتمین کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی 🔻
🔰 ارائه مقاله توسط دکتر با عنوان "جامعه‌شناسی معرفت از منظر ماکس وبر و " در کمیسیون ارتباطات و جامعه‌شناسیِ هفتمین کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی ▪️ محمدرضا قائمی‌ نیک عضو هیئت علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی به این موضوع اشاره کردند که؛ در مقالۀ علم ‌به ‌مثابه حرفه، با اشاره به نیچه، صورت‌های معرفت انسانی را پدیده‌های منحصربه‌فرد تاریخی می‌داند که تحت تاثیر جریان زندگی شکل می‌گیرند. به‌ همین جهت، وبر برخلاف دیدگاه پوزیتیویستی که علم اجتماعی را همچون علوم طبیعی، قابل تبیین می‌داند، معتقد است که قلمرو علوم اجتماعی، قلمرو تفهم است. با این‌حال وبر برای گریز از نسبی‌گرایی ناشی از تاریخیت، با طرح ایده‌هایی نظیر قرابت گزینشی، علیت تاریخی و معنای خاصی از عینیت، از ابزار روشیِ ایده‌آل‌تایپ برای فهم پدیده‌های اجتماعی بهره می‌گیرد. ▫️ وی افزود: در این مقاله پس از توضیح مبسوط دیدگاه وبر دربارۀ جامعه‌شناسی معرفت، اشاره خواهیم کرد که راهکار وبر برای عبور از نسبی‌‌گرایی معرفت، گرفتار بحران خواهد شد. در پاسخ به این بحران، به طرح دیدگاه استاد در حوزۀ جامعه‌شناسی معرفت خواهیم پرداخت. ▫️در نظر مرحوم حسینی، اگر چه معرفت، امری اجتماعی است و هستی جامعه هم ذیل هستی تاریخی تعین می­یابد، اما هیچ­گاه معرفت تبدیل به امری نسبی و غیرثابت نمی­گردد، چرا که از منظر ایشان، قواعدی ربوبی وجود دارد که حاکم بر ساحات تاریخی و اجتماعی و فردی انسان است و امکان برون‌رفت از قاهریت آن قواعد هم وجود ندارد. ▫️قائمی‌نیک در ادامه سخنانش تصریح کرد: با این حال موضوع این مقاله بررسی جامعه‌شناسی معرفت ماکس وبر نیست، بلکه به دنبال انجام پژوهشی تطبیقی هستیم تا در ذیل آن، نظریۀ جامعه‌شناسی معرفت ماکس وبر را با دیدگاه سیدمنیرالدین حسینی الهاشمی مقایسه کنیم. سیدمنیرالدین حسینی یکی از متفکرین معاصری است که با نوآوری در سنتِ علمی اسلامی، سعی کرده است تا نوعی نظریۀ جامعه‌شناسی علم و معرفت ارائه کند. ▫️عضو هیئت علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی تأکید کرد: به‌ تعبیر دیگر اگر در جامعه‌شناسی علم و معرفت، چنان که در ادامه به تشریح خواهد آمد، به تأثیر زمینه‌های اجتماعی – تاریخی بر معرفت تأکید می‌شود، منیرالدین حسینی کوشیده است تا با تحفظ بر نگاه اسلامی به علم و معرفت، تأثیر این زمینه‌های تاریخی – اجتماعی بر علم و معرفت را در یک نظریۀ منسجم صورت‌بندی کند. تلاش وبر برای خروج از نسبی‌گرایی نیچه‌ای، چندان کامیاب نیست و بینش‌های استادمنیرالدین حسینی می‌تواند بر اساس دیدگاهی اسلامی، راهکارهایی برای آن ارائه کند. فرهنگستان علوم اسلامی قم ایتا | سایت | اندیشه منیر | انتشارات
💢 معیار های کدر را مفتضح کنید! نبايد ملاك ما در ميزان بهره‌دهی يك زن فقط تحصيلات و اطلاعات وی باشد. نگوئيد اين زنِ روستايی مجموعه چيزی كه می‌تواند توليد كند با واحد ريال اين قدر است و آن زنِ متخصصِ بی‌ايمان چند برابر اين زن ساده تولید ریال می‌کند! بلكه بگوئيد كدام يك از آنها در بالا بردن نسبت تأثير اسلام به كفر و نفوذ قدرت الهی در جامعه موثرترند... 🔅 مرحوم استاد سید منیرالدین حسینی ۱۳۶۹٫۸٫۷ ☑️ @AndisheMonir
هدایت شده از اطلاع‌رسانی‌دوره‌تمدن‌نوین‌اسلامی
⭕️ 🔰چهارمین جلسه دوره تمدن نوین اسلامی و نظام فکری توحیدی با عنوان: مأموریت تمدنی انقلاب اسلامی 👤مدرس:حجت الاسلام و المسلمین دکتر‌ جمالی ⏱️زمان:فردا‌ سه‌شنبه مورخ۱۴۰۲/۰۹/۱۴،رأس‌ساعت۱۸:۳۰ 📍مکان:دانشگاه فرهنگیان،پردیس آیت الله طالقانی(ره)،ساختمان آموزش،کلاس ۲۰۵
34.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
گام دوم / مصطفی جمالی, مهندسی تمدن نوین اسلامی ـ جلسه 19 🌐آدرس کانال گام دوم: 🔸https://eitaa.com/mo_jamali_110
36.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
گام دوم / مصطفی جمالی, مهندسی تمدن نوین اسلامی ـ جلسه 20 🌐آدرس کانال گام دوم: https://eitaa.com/mo_jamali_110
38.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
گام دوم / مصطفی جمالی, مهندسی تمدن نوین اسلامی ـ جلسه21 🌐آدرس کانال گام دوم: https://eitaa.com/mo_jamali_110
40.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
گام دوم / مصطفی جمالی, مهندسی تمدن نوین اسلامی ـ جلسه 22 🌐آدرس کانال گام دوم: https://eitaa.com/mo_jamali_110
38.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
گام دوم / مصطفی جمالی, مهندسی تمدن نوین اسلامی ـ جلسه 23 🌐آدرس کانال گام دوم: https://eitaa.com/mo_jamali_110
🔰 دوره تخصصی مجازی و آفلاین «تربیت مربی تمدن اسلامی» 🌺 حجج اسلام قرائتی، یاوری، بابائی، جمالی و دکتر نوروزی 📝 اطلاعات‌بیشتر و ثبت‌نام تا ۱۸ آذر: B2n.ir/t35753 ••✦•┈┈┈••❅✾❅••┈┈┈•✦•• 🆔(اطلاع رسانی کارگاه، ضمن خدمت، همایش، مسابقات، جشنواره ها و ...) 🔸https://eitaa.com/esf_anjoman 🔹https://t.me/+99Cgbb7inScyZTc0 🔸http://rubika.ir/esf_anjoman
بسم الله الرحمن الرحیم امروز کلمه‌ای در غـزه شـهید شد. شما دارید به عکس نگاه می‌کنید. او نـظامی نبود. اگر بخواهم کامل صدایش کنم، باید بگویم استاد دکتر رفعت العریر. رفعت در دانشگاه ادبیات درس می‌داد. شعر می‌گفت. داستان می‌نوشت. رفعت کلمات را می‌فهمید. وزن واژه‌ها را حس می‌کرد. در صفحه‌اش به میوه‌ها و گل‌ها دقیق می‌شد. ظرافت‌شان را ادراک می‌کرد. رفعت زبان می‌دانست. به شاگردانش انگلیسی درس می‌داد. داستان نوشتن یادشان می‌داد. رفعت، شصت روز مداوم، پشت یک صفحه ایستاده بود [که نزدیک به ۹۰ هزار نفر عضو داشت] این ایدهٔ او بود: «ما عدد نیستیم.» او شصت روز، لاینقطع، قصهٔ شـهدای غـزه را برای دنیا تعریف می‌کرد. با چشم خیس می‌نوشت و می‌نوشت و می‌نوشت تا دنیا بداند بیست هزار نفر شـهید طی دو ماه، یک گزارش آماری از غـزه نیست، بیست‌هزار زندگی، بیست‌هزار روایت، بیست‌هزار داستان است که در گور دسته‌جمعی زیر خاک رفته. امروز، دکتر رفعت العریر، تبدیل شد به شـهید رفعت العریر. امروز اسـرائیل خانهٔ او را بمــباران کرد و رفعت و هر شش نفر عضو خانواده‌اش با هم شـهید شدند. امروز، تمام شاعران آزادهٔ جهان، تمام نویسندگان روشن‌ضمیر جهان در غـزه شهید شدند. امروز کلمه‌ای در غـزه زیر آوار ماند که مثلش نبود و نیست. واژه‌ای به آسمان رفت که بلند بود، خیلی بلند، آن‌قدر که به سرانگشت آرزو، دستم به بلندای قامت نستوهش نرسد؛ رفیع، درست مثل اسمش. رفعت العریر، اسطورهٔ من بود. تقلا می‌کردم بین او و خودم قرابتی پیدا کنم از جنس ادبیات و کلمات و زبان. آرزوبه‌دل بودم مثل او مؤثر باشم. او نظامی نبود، اما کلمه را مثل سـلاحی بی‌مانند میان انگشتانش می‌چرخاند و سمت ظالمان جهان شـلیک می‌کرد. رفعت، حاشیه‌نگار رنج فلـسطین بود. عکسش را ورق بزنید. به کلماتش برسید. این شعر اوست. رفعت نوشته «اگر من باید بمیرم، پس تو باید زنده بمانی تا داستانم را برای بقیه تعریف کنی. تا خرت‌وپرت‌هایم را بفروشی… و از لباس‌هایم، از بند کفنم، نخ بلند بادبادکی بسازی تا بچه‌ای در غـزه که بهشت در نگاهش خانه کرده در جست‌وجوی پدری که در چشم‌به‌هم‌زدنی شـهید شده، این بادبادک را، بادبادکی را که تو از من ساختی، ببیند و شده برای لحظه‌ای تصور کند فرشته‌ای‌ست که عشق را به او بازگردانده. اگر من باید بمیرم، بگذار این مرگ امیدی بیافریند، بگذار این مرگ افسانه‌ای باشد.» کلمهٔ عزیز من که امروز شـهید شدی تو کلمه‌ای. عدد نیستی. دنیا شاید اعداد را فراموش کند، اما کلمات را هرگز از یاد نخواهد برد؛ به‌خصوص اگر این کلمات، حماسه‌ای باشند، چنان که تو بودی. نوشته‌ی: پرستو علی‌عسگرنژاد @hamshenasi https://eitaa.com/Habibollah_Babai
الکساندر دوگین، تحلیلگر مسائل تمدنی روس: یمن چهره و حیثیت تمام تمدن اسلامی را حفظ کرده است شیعه خالص همیشه آماده قربانی شدن و تحمل سختی های بیشتر برای دفاع از حق است و این قانون تشیع است! 🔴 👇 @bidariymelat
🔰 استاد سید منیرالدین حسینی الهاشمی: «ما معتقديم "فرهنگستان" یک عنوان و نام برای یک مکان خاص نيست، بلکه به‌معنای وجود فلسفه‌ای است كه هماهنگ‌كنندۀ سنجش‌هاست. براساس این فلسفه، الگوی جريان انديشه اسلامی، از اعتقاد تا عمل، ارائه می‌شود.» ◀️ جهت اطلاع از اخبار علمی، صفحات ، را در فضای مجازی دنبال نمایید: 🔗 ایتا: Eitaa.com/Foeq_ir 🔗 بله: Ble.ir/Foeq_ir 🔗 ویراستی: Virasty.com/Foeq_ir 🌐 وبگاه: Foeq.ir 🌐انتشارات: Tamadonenovin.ir
✅ مرکز آموزش‌های کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی با همکاری میز تمدن اسلامی برگزار می‌کند: 🔷 دوره مجازی تربیت مبلّغ تمدّن اسلامی 🔸 حجةالإسلام بابایی غرب شناسی 🔸 حجةالإسلام یاوری تمدن در اندیشه و عمل علماء شیعه 🔸 حجةالإسلام جمالی نسبت دین، حوزه و تبلیغ با تمدن 🔸 حجةالإسلام قرائتی تمدن در تاریخ و سیره 🔸 آقای رسول نوروزی انقلاب اسلامی و تمدن نوین اسلامی ▫️ مزایای دوره: ▪️ صدور گواهی پایان دوره معتبر 📌 ویژه برادران و خواهران به صورت آفلاین در سامانه آموزش مجازی ⏳ مهلت ثبت‌نام: ۳۰ دی ۱۴۰۲ 🔻 ثبت‌نام و آشنایی بیشتر با سرفصل‌ها و اساتید در سایت مرکز آموزش‌های کاربردی: 🌐 el.balagh.ir/doreh/6800 👇👇 🌻 @ahlebait110
💢 سیر استعمار؛ تحقیر، تحبیب، انحلال «بدترین اسارت، اسارت فرهنگی است. استعمار برای ایجاد وابستگی فرهنگی، سیری را شروع می‌کند و آن را قدم به قدم پیش می‌برد...» 🔰 مرحوم استاد سید منیرالدین حسینی الهاشمی ☑️ @AndisheMonir