نگاه کودکیات دیده بود قافله را
تمام دلهرهها را، تمام فاصله را
هزار بار بمیرم برات، میخواهم
دوباره زنده کنم خاطرات قافله را
تو انتهای غمی، از کجا شروع کنم
خودت بگو، بنویسم کدام مرحله را؟
چقدر خاطرهی تلخ مانده در ذهنت،
ز نیزهدار که سر برده بود حوصله را
چه کودکی بزرگی است اینکه دستانت
گرفته بود به بازی گلوی سلسله را
میان سلسله مردانه در مسیر خطر
گذاشتی به دل درد، داغ یک گِله را
چقدر گریه نکردید با سه ساله، چقدر
به روی خویش نیاوردهاید آبله را
دلیل قافله میبرد پا به پای خودش
نگاه تشنهی آن کاروان یک دله را
هنوز یک به یک، آری به یاد میآری
تمام زخم زبانهای شهر هلهله را
مرا ببخش که مجبور میشوم در شعر
بیاورم کلماتی شبیه حرمله را
بگو صبور بلا در منا چه حالی داشت
که در تلاطم خون دید قلب قافله را؟
سید حمیدرضا برقعی
@foeq_ir
هدایت شده از فرهنگستان علوم اسلامی
#صوت
🎧 صوت ارائه اساتید و محققین فرهنگستان علوم اسلامی قم در گردهمایی ششم از سلسله گردهماییهای اصحاب علوم انسانی و اجتماعی در یادبود "شهدای پرواز اردیبهشت"
🗓 پنجشنبه: ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
📍 فرهنگستان علوم اسلامی قم
▪️ حجت الاسلام و المسلمین استاد محمدجعفر حسینیان:
🎧 دولت تراز
▪️ حجت الاسلام دکتر مصطفی جمالی:
🎧 انسان وقف تمدنی
▪️ حجت السلام علی محمدی :
🎧 تأملی کوتاه پیرامون جایگاه ریاست جمهوری در میانه انقلاب سیاسی و انقلاب فرهنگی
▪️ حجت الاسلام سیدپیمان غنایی:
🎧 شرح صدر فعال،ضرورتی راهبردی وفراتراز فضیلت اخلاقی
▪️ حجت الاسلام حسین مهدیزاده:
🎧 دولت شهید رئیسی، دولت رواداری فعال در زمانه گذار
▪️ استاد ابراهیم نیک منش:
🎧 نگاهی گذرا به رویکرد و عملکرد مردمی سازی دولت سیزدهم از منظر سیدالشهید
▪️ حجت الاسلام محمدرضا کتابی:
🎧 دولتمرد تراز
▪️ حجت الاسلام محمد متقیان تبریزی:
🎧 دولتمردی در فقه سیاسی
▪️ دکتر حمید ابدی:
🎧 شهید جمهور و تمهید عقل اداره
▪️ حجت الاسلام احمد زنگنه:
🎧 الگوی امامت ـ امت اساس دولت مردمی
▪️ حجت الاسلام حمید ساجدیان:
🎧 کارآمدی دولت و ضرورت به کارگیری نیروی سوم
▪️ جناب آقای اشکان شاه محمدی:
🎧 ایده سیاست خارجی دولت خدمت
#ملت_ابراهیم
#شهید_جمهور
فرهنگستان علوم اسلامی قم
ایتا|وبگاه|اندیشه منیر|انتشارات
34.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اینکه طلبه ها اصرار دارن تفسیر و برداشت از قران یک علمه، به خاطر همین چیزاست.
قرآن با اعتماد به نفس تفسیر نمیشه و راهکار نمیده. باید سعی کنی خودش را بفهمی، نه اینکه اون را توجیه گر فعل خودت قرار بدی
بررسی آیات مورد اشاره آقای دکتر ظریف، توسط حاج آقای قاسمیان را هم بشنوید.
حدیث سه باب صبر از کتاب اصول کافی را هم ببینید که توی فقه سیاسی و نظامی شیعه، ترکیب صبر و مدارا و جنگ با کفار چطور شکل میگیره...
🆔 @social_theory
هدایت شده از چندرسانهای | foeq_ir
38.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#ببینید...
🖥 ارائه حجت الاسلام دکتر مصطفی جمالی در ششمین نشست از سلسله گردهماییهای اصحاب علوم انسانی و اجتماعی در یادبود "شهدای پرواز اردیبهشت" با عنوان "انسان وقف تمدنی"
🗓 پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
🔗مشاهده در آپارات (کیفیت بالا)
🔗 دیگر ارائه ها
فرهنگستان علوم اسلامی قم
ایتا|وبگاه|اندیشه منیر|انتشارات
💥 علت شکست مذاکرات دولت اعتدال برای رفع تحریمها، علاوهبر خباثت و بدعهدی دشمن، فقدان قدرت روحی و دانشی در جبهۀ خودی برای مذاکرۀ تمدنی بود.
🔰 آیتالله میرباقری:
◀️ مذاکره دو گونه است: مذاکره انفعالی (از موضع ضعف) و مذاکره تمدنی (از موضع قدرت).
مذاکره انفعالی یعنی مذاکره کنیم که شاید یک امتیازاتی به ما بدهند و ما را نیز در جامعه جهانی بپذیرند و گشایشهایی برای ما ایجاد کنند.
اما مذاکره تمدنی، مذاکره از موضع ملتی است که آغازگر عصر جدید و پرچمدار یک حرکت تمدنی در برابرِ تمدن رقیب است. ما گفتوگو را قبول داریم، اما گفتوگو از موضع قدرت تمدنی، نه از موضع ضعف و انفعال.
◀️ مذاکرۀ تمدنی، تفکر و دانش و قدرتِ روحیِ خاصِ خودش را میطلبد و کسانی که تفکر و دانش و شجاعت و جسارتِ این نوع مذاکره را ندارند، نمیتوانند پرچمدار این کار بشوند و اگر پرچمدار بشوند، نتیجهای عائد نخواهد شد و به نظر میرسد علت شکست مذاکرات دولت اعتدال برای رفع تحریمها، علاوه بر خباثت و بدعهدی دشمن، همین فقدان قدرت روحی و دانشی در جبهۀ خودی برای مذاکرۀ تمدنی بود. البته بنده نمیخواهم زحمات را نادیده بگیرم و بگویم هیچ دستاورد مثبتی نداشتهایم، بلکه ریشۀ نتیجهبخش نبودنِ این نوع مذاکرات را دارم عرض میکنم.
حتی وقتی عدهای، گفتوگوی تمدنها را طرح میکردند، ظرفیتشان ظرفیت گفتوگوی تمدنی نبود. این که با ادبیات تمدن غرب و در چارچوب جهانیسازی غربی با خودِ غرب مذاکره کنیم، گفتوگوی تمدنی نیست؛ گفتوگفت است نه گفتوگو! (۱۴۰۰)
☑️ @mirbaqeri_ir
به بهانه #مناظره_فرهنگی:
✅ ایکاش به #لزوم_تهاجم در درگیری فرهنگی با #تمدن_غرب هم اشاره میشد
https://eitaa.com/s_h_taba
متاسفانه هیچکدام از نامزدها سخن از تهاجم فرهنگی ،شبیخون فرهنگی ،ناتوی فرهنگی و جنگ نرم دشمن سخنی به میان نیاورد و سخن از مبارزه فرهنگی به عنوان بهترین مولفه در توسعه فرهنگی کشور سخن به میان نیاورد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌿او فقط یکبار التماس کرد
غرب زدهها را کنار بزنید!
لطفا به التماسش اینروزها گوش کنید ...
شبکه جهانی اسلام ناب
https://eitaa.com/islamnaab
8.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آقا این ویدئو رو ببینید، خیلی عجیبه
موزهی بروکلین نیویورک. عکس آقا رو در ابعاد بزرگ نمایش میدن، زیر عکس نوشته: رهبر از شما پسران و دختران امریکایی تشکر میکنه
انشاءالله فتح نزدیک است
35.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙 دوگانۀ اصلی انتخابات ریاست جمهوری
(۲ تیر ۱۴۰۳)
💥 چالش حقیقی در انتخابات ریاست جمهوری، بین «رویکرد استقامت و پایداری در برابر ظلم و استکبار» با «رویکرد سازش و تسلیم» است.
چالش با جریانی است که بهدنبال اتّصال با سرمایهداری جهانی و بازتولید آن در داخل است.
چالش با کسانی است که برای ورود سرمایههای خارجی به کشور میخواهند از منطق استقامت دست بردارند.
💥 از «استقامت»، تعبیر به «دعوا» کردند! در حالی که استقامت یک منطقِ معقول برای کسب استقلال و مقابله با ظلم و تعدّیِ مستکبرین است! برخلاف دعوا که یک درگیریِ ناشی از غضب و خشونت و عواطف نامعقول است.
به این معنا، ملت ایران یک لحظه هم با کسی دعوا نکرده است.
💥 اینکه سیاستمداران ما با قرآن و نهجالبلاغه آشنا باشند، موجب خرسندی است، اما اینکه قرآن و معارف را در جهت توجیه سیاستورزیها یا سیاستبازیهای خودشان تحریف کنند مورد پذیرش نیست.
💥 قرائتی از اسلام که طرفدار سرمایهداری است، با نظام سرمایهداری جهانی ارتباط برقرار میکند و در داخل نیز یک سرمایهداریِ دستساخته و رفاقتی و حزبی به وجود میآورد!
اتّصال قدرت و ثروت در کشور و ایجاد سرمایهداری وابسته و حزبی، از عوامل مهم گسترش فقر است.
☑️ @mirbaqeri_ir