eitaa logo
اعتقادی ، مواجهه فعال
171 دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
5.9هزار ویدیو
181 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از حقیقت شیعه
13.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 گفتگوی جالب با بیننده اهل سنت که میگوید چگونه میشود بعد از صلی‌الله‌علیه‌وآله بد شوند؟ این نشان از ضعف صلی‌الله‌علیه‌وآله نیست؟ 💥ببینید و انتشار دهید 🚩کانال حقیقت شيعه 🆔 @hagigatshia14
هدایت شده از مغز خاکستری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖼♦️هشدار❗️ ♦️امروز اگه بفکر فرزندآوری و تکثیر نسل نباشیم فردا بشدت دیر است، همین امروز 🎥برای بعضی از کارها اگر دیر به فکر بیفتید، در آینده گیر می‌افتید ... 🇮🇷 اتحادیه عماریون 🔺همدلی 🔻انقلابی گری @khakestary_amar
هدایت شده از حقیقت شیعه
واکنش جالب امام جمعه به سخنان در کسی که پیمان با یهودیان مدینه و انصار رو ببیند و را نبیند و مدعی اسلام شناسی هم باشد مغرض است. ایمانش، یک بعدی و منفعت طلبانه و مصداق بارز «وَمِنَ النَّاسِ مَنْ يَعْبُدُ اللهَ عَلَى حَرْف» خواهد بود. 💥ببینید و انتشار دهید 🚩کانال حقیقت شيعه 🆔 @hagigatshia14
🔴قسمت چهارم: 🔺مذهب مالکی: 👤ابن الحاج از فقهای مالکی مذهب اهل تسنن درباره توسل به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می نویسد: «توسل به ایشان (یعنی پیامبر) _سلام و درود بر ایشان_ محل پایین گذاشتن بارهای سنگین گناهان است. زیرا برکت شفاعت آن حضرت و بزرگی آن نزد خداوند چنان است که دیگر برای گناه در برابر شفاعت پیامبر عظمتی نمی ماند. چون شفاعت پیامبر از همه چیز بزرگتر است. پس به کسی که او را زیارت کرده است، بشارت ده. و کسی که او را زیارت نکرده باید با شفاعت پیامبر به خدا پناه ببرد. خدایا به حرمت پیامبر در نزدت ما را از شفاعتش محروم نکن. آمین یا رب العالمین. و کسی که خلاف این عقیده را داشته باشد، او محروم و بی نصیب است. آیا او گفتار خدا را نشنیده که فرموده است: «و اگر آنان، هنگامی که به خود ستم می‌ کردند، به نزد تو (پیامبر) می‌ آمدند؛ و از خدا طلب آمرزش می‌ کردند؛ و پیامبر هم برای آنها استغفار می‌ کرد؛ خدا را توبه پذیر و مهربان می‌ یافتند.(۶۴نساء)» پس کسی که به نزد پیامبر آمد و در برابر او ایستاد و به پیامبر توسل جست، خدا را توبه پذیر و بخشنده خواهد یافت. زیرا خداوند منزه از خلف وعده است. و خداوند وعده داده است کسی که به نزد پیامبر آید و در برابرش بایستاد و از ایشان درخواست نماید و از پروردگارش طلب مغفرت کند، توبه اش را بپذیرد. و این حقیقتی است که جز منکر دین و معاند خدا و رسول در آن شک نمی کند. از محرومیت به خدا پناه می بریم.» 📚(المدخل، ج۱،ص۲۶۰) 🆔@meshkatehedayat
📚اسکن کتاب «المدخل» 🆔@meshkatehedayat
هدایت شده از مشکات🏴
✧❁﷽❁✧ ➕ مسلمان: توحیدِ محمّد بن عبدالله [صلّ الله علیه و آله]؟ ➖ وهّابی: نه ممنون، توحیدِ محمّد بن عبدالوهّاب. ❥༻⃘⃕࿇مشکات༻⃘⃕❀༅⊹━┅┄ @sonnatenabavii
هدایت شده از مشکات🏴
✍ آیا فهم سلف از دین، برای ما حجّت است؟ «❶» ┄┅┅❥✺مشکات✺❥┅┅┄ ایتا-تلگرام-روبیکا: @sonnatenabavii
وهذا منصوص أيضا فإن العباس وأولاده وعلياً وزوجته وأولاده لم يحضروا حلقة البيعة وخالفكم أصحاب السقيفة. اين نيز منصوص است (با روايات ثابت شده) كه همانا ابن عباس و فرزندانش، علي عليه السلام و همسرش و فرزندانش در حلقه بيعت حاضر نشدند و اصحاب سقيفه نيز با شما مخالفت كردند (و خواستار خلافت غير ابي بكر بودند). الغزالي، ابوحامد محمد بن محمد (متوفاى505هـ)، سرّ العالمين وكشف ما في الدارين، ج 1، ص 18تحقيق: محمد حسن محمد حسن إسماعيل وأحمد فريد المزيدي، ناشر: دار الكتب العلمية - بيروت / لبنان، الطبعة: الأولى، 1424هـ 2003م. أبي الحزم القرشي، علاء الدين ابن النفيس،(المتوفى : 687هـ) الشامل في الصناعة الطبية، ج 1، ص
اینم یکی دیگه که بیعت نکرده سعد بن عباده صحابی سعد را به خانه‏اش بردند و چند روز بعد كس پيش او فرستادند كه بيا بيعت كن كه همه مردم بيعت كرده‏اند. جواب سعد چنين بود كه: «بخدا بيعت نكنم تا هر چه تير در تيردان دارم بيندازم و سر نيزه‏ام را خونين كنم، و چندان كه بتوانم با شمشير شما را بزنم و به كمك خاندان و پيروان خويش با شما جنگ كنم، بخدا اگر جنيان و انسيان با شما همدست شوند بيعت نكنم تا به پيشگاه خدا روم و حساب خويش بدانم.» و چون جواب وى را با ابو بكر بگفتند عمر گفت: «ولش نكن تا بيعت‏ كند.» اما بشير بن سعد گفت: «وى لج كرده و بيعت نمى‏كند تا كشته شود و كشته نشود مگر آنكه فرزندان و كسان و جمعى از قوم وى كشته شوند، كارش نداشته باشيد كه براى شما ضررى ندارد كه يكى بيشتر نيست.» مشورت بشير را پذيرفتند و متعرض سعد نشدند و او در نماز جماعت حضور نمى‏يافت و در جمع آنها نمى‏آمد. و چون به حج مى‏رفت در مواقف با قوم همراه نمى‏شد. و چنين بود تا ابو بكر رحمه الله بمرد. الطبري، أبو جعفر محمد بن جرير بن يزيد بن كثير بن غالب (متوفاى310)، تاريخ الطبري، ج 2، ص 244، ناشر: دار الكتب العلمية - بيروت
اینم صحابه دیگه ای که بیعت نکرد قال أبو جعفر وكان سبب عزل أبي بكر خالد بن سعيد فيما ذكر ما حدثنا ابن حميد قال حدثنا سلمة عن ابن إسحاق عن عبدالله بن أبي بكر أن خالد بن سعيد لما قدم من اليمن بعد وفاة رسول الله تربص ببيعته شهرين يقول قد أمرني رسول الله ثم لم يعزلني حتى قبضه الله وقد لقي علي بن أبي طالب وعثمان بن عفان فقال يا بني عبد مناف لقد طبتم نفسا عن أمركم يليه غيركم فأما أبو بكر فلم يحفلها عليه وأما عمر فاضطغنها عليه. سبب عزل خالد بن سعيد چنانكه در روايت عبد الله بن ابى بكر آمده، چنان بود كه وى پس از در گذشت پيامبر صلى الله عليه وآله از يمن آمد و دو ماه در كار بيعت درنگ كرد و مى‏گفت: «پيمبر مرا اميري داده و تا وقتى وفات يافته مرا معزول نكرده» و هم او على بن ابى طالب عليه السلام و عثمان بن عفان را ديده بود و گفته بود: «اى پسران عبد مناف چرا رضايت داده‏ايد كه كار شما به دست ديگرى افتد؟» گويد: ابوبكر به كار وى اهميت نداد اما عمر كينه او را به دل گرفت ... الطبري، أبو جعفر محمد بن جرير بن يزيد بن كثير بن غالب (متوفاى310)، تاريخ الطبري، ج 2، ص 331 ، ناشر: دار الكتب العلمية – بيروت
روايت را جناب حاكم نيشابوري از احمد بن حنبل ، يحيي بن حماد از ابي بلث از ابن عباس نقل مي كند تا آنجايي كه مي گويد پيامبر اكرم به اميرالمومنين فرمود: اما ترضي أن تكون مني بمنزلة هارون من موسي الا انه ليس بعدي نبي انه علي آيا دوست نداري كه رتبه تو نسبت به من همانند هارون به موسي باشد مگر اينكه نبي بعد از من نيستي بعد فرمود: لا ينبغي ان اذهب الا وأنت خليفتي من از مدينه به طرف منطقه تبوك نخواهم رفت مگر اينكه تو خليفه و جانشين من باشي. المستدرك - الحاكم النيسابوري - ج 3 ص 134