eitaa logo
مشکات🏴
731 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
382 ویدیو
90 فایل
💢ردّ شبهات، کفریّات و خرافات وهابیان 🔔در اینجا خواهید دانست که وهابیان با اهل سنت هیچ نسبتی ندارند. بلکه خود گرفتار شرک و کفر هستند. 💢گروه:https://eitaa.com/joinchat/233635852C92da00590d تبادل @meshkat113
مشاهده در ایتا
دانلود
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عقاید وهابیان سراسر متعارض با قرآن و در تضاد با مبانی وحی است به عنوان نمونه وهابیان برای تکفیر مسلمین و مشرک خواندن آنان، تعریف عبادت را تحریف کرده و رکن بودن نیت را در آن نادیده می‌گیرند تا بدین وسیله دايره شرک را گسترش داده و اعمال مسلمین را بر آن منطبق کنند. وهابیان جدای از بحث حلال و حرام، سجده برای غیرخدا را شرک و کفر می‌دانند و می‌گویند: هرکس برای غیر خدا سجده کند مرتکب شرک شده است(۱) و توحیدش باطل شده کافر می‌شود. (۲) ❌این سخن وهابین نیز در تعارض با قرآن کریم است؛ زیرا خداوند در قرآن، شرک را ظلم عظیم خوانده (۳) و در عین حال در جریان خلق آدم، به فرشتگان دستور می‌دهد برای آدم سجده کنند. (۴) ❓آیا خداوند دستور به شرک می‌دهد؟ ❓آیا صحیح است بگوییم: ابلیس که برای آدم سجده نکرد، هرچند معصیت کرده، موحد است و مرتکب شرک نشده؟ ❓و آیا می‌توان گفت: فرشتگان هرچند اطاعت خدا کردند لکن با سجده بر آدم مشرک شدند و شرک ورزیدند؟ (۱). مجموع فتاوی و مقالات متنوعه، ابن باز، ج ۲۷، ص ۲۳۵. (۲). همان، ج ۲۸، ص ۱۴۶. (۳). سوره لقمان، آیه ۱۳. (۴). سوره بقره، آیه ۳۴. 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
👳‍♂سخاوي شافعی میگوید: اهل صلیب (مسیحیان) شب میلاد پیامبرشان را جشن می گیرند و آن را شبی بزرگ می پندارند و بزرگترین عید خود قرار داده اند مسلمانان به این تکریم در حق پیامبرشان اولویت دارند. 📗سخاوی، محمد، الاجوبة المرضیة فی ما سئل السخاوی، ج 3، ص 1117. وهابیت این جشن را بدعت می داند ❌ در حالی که بسیاری از علمای اسلامی مثل سیوطی،ابن حجر،سخاوی و..... قائل به این جشن هستند پس از نظر وهابیت آیا همه این علما بدعت گذار هستند ⁉️ 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
🥷محمد بن عبدالوهاب به جهت حرص فراوان بر تکفیر مسلمین، در آثارش دچار تناقض‌گویی شده است از جمله: او خواندن غیرخداوند را مطلقا شرک می‌داند چه به نیت عبادت باشد یا غیر آن و به آیات ناهی از پرستش غیر خدا استناد می‌کند. او زمانی که متوجه می‌شود طبق این مبنا احدی در دایره اسلام باقی نمی‌ماند حتی خودش؛ برای آن قیودی تعریف کرد از جمله: قید قدرت و توان، بدین صورت که ((خواندن غیر خدا در اموری که قادر بر آن باشد جایز است و با توحید منافاتی ندارد)).1 اما درباره شفاعت‌خواهی مسلمین از پیامبر، آن را شرک و حرام می‌داند و در جواب این اشکال که پیامبر به اذن الهی قادر بر شفاعت است پس چرا شرک باشد؟ گفته: ((هرچند پیامبر قادر بر شفاعت است ولی خواندن غیر خدا (مطلقا) شرک و حرام است)).2 ⚔ او از طرفی خواندن غیرخدا در اموری که قادر بر آن است را جایز می‌داند ولی شفاعت‌خواهی از پیامبر را با اینکه قادر بر شفاعتند، حرام و شرک می‌خواند تا مسلمینی که از پیامبر طلب شفاعت می‌کنند را از دایره اسلام خارج کند. تناقض کلام او چنین است: خواندن غیرخدا در اموری که قادر بر آن است: ✅ جایز است. شفاعت‌خواهی از پیامبر با اینکه به اذن الهی قادر بر آن است: ❌ شرک و حرام است. ١.ثلاثة الأصول و الشرايط، ص ٤٣، کشف الشبهات، ص ۱۳۱. ٢.كشف الشبهات، ص ٩٢. 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
📜 یکی از آموزه‌های قرآن کریم، تواضع و فروتنی نسبت به مؤمنان (۱) والدین است. خداوند متعال در بیان لزوم فروتنی نسبت به والدین می‌فرماید: ((و اخفض لهما جناح الذل من الرحمه)) و بالهای فروتنی خود را برای والدین خویش فرود آر. (۲) 🥷 این درحالی است که وهابیان عبادت را تنها خضوع و فروتنی دانسته‌اند و می‌گویند: العبادة هي الخضوع و الذل (۳). آنان معنای عبادت را تحریف کرده و آن را صرفا خضوع و تذلل معرفی می‌کنند تا از این طریق، تواضع و خضوع مسلمین نسبت به رسول‌الله و اولیای الهی را مصداق عبادت غیرالله و شرک معرفی کنند. ❌ این مبنای وهابیان، با قرآن در تضاد است و لازمه‌اش این است که خداوند با دستور به فروتنی برای والدین و مؤمنین، به پیامبر اکرم، دستور به شرک داده و یکی از صفات مؤمنان را شرک در عبادت معرفی کرده باشد.(۴) (۱). سوره حجر، آیه ۸۸. (۲). سوره اسراء، آیه ۲۴. (۳).مجموع فتاوی و مقالات متنوعه، ابن باز، ج ۲، ص ۱۵. (۴). سوره مائدة، آيه ۵۴. 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
💢 توسل امام شافعی به اهل بیت پیامبر ﷺ.. آلُ النَّبــــيِّ ذَريــــــعَتي وَ هُــــم إلَيهِ وَسيــــلـَتي أرجُو بِهِــــم أُعطَي غَداً بِيَدِ اليـــَمينِ صَحيـــفَتي 👳‍♂️محمد بن ادریس شافعی می گوید: اهل بیت پیامبر ص دستاویز نجات من هستند و آنها وسیله های من به پیشگاه خدا هستند و امید دارم که خدا در روز قیامت به خاطر آنان نامه اعمالم را به دست راستم بدهند 📚 منبــع : دیوان امام شافعی، تحقیق: عمر الطباع ص۵۰ ✅همان‌طور که دیده می‌شود، شخصیت بزرگ اهل سنت محمد بن ادریس شافعی، که پیشوای شافعی‌هاست، استفاده از وسیله را تنها در اعمال خوب خود محدود نکرده است. او بر خلاف دیدگاه وهابی‌ها، که تنها عمل فرد را به عنوان وسیله قبول دارند و می‌گویند انبیاء و اولیاء نمی‌توانند وسیله باشند، تأکید می‌کند که اولیاء و افراد صالح نیز می‌توانند به عنوان وسیله‌ای برای نزدیک شدن به خداوند مطرح شوند. 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
🥷یکی از وجوه تکفیر مسلمین، خصوصا اهل‌سنت توسط وهابیان، مسئله خواندن غیرخدا (توسل، استغاثه و شفاعت) است. آنان خواندن غیرخدا را مطلقا شرک می‌دانند مگر در کارهای جزئی که می‌گویند: غیر خدا نیز قادر بر آن است و دعای من‌دون‌الله در این امور، عین توحید است.۱ ⚔اگر وهابیان مرادشان از قدرت غیرالله در امور جزئی، قدرتی استقلالی است، یعنی غیرخدا در امور جزئی، نیازی به اذن خدا ندارد، خودشان دچار شرک شده‌اند که برای مخلوق، قدرتی مستقل از قدرت خدا تصور کرده‌ و سخنی در تضاد با قرآن گفته‌اند ❌ زیرا قرآن، تمام قدرت را از آن خدا دانسته و کار مخلوقین را بسته به اذن و قدرت او توصیف می‌کند و اساسا از منظر قرآن، کاری که غیرخدا به صورت مستقل، قادر بر آن باشد وجود ندارد چه جزئی باشد چه کلان؛ چون تمام قدرت مال خداست.۲ و اگر منظورشان از قدرت غیرخدا، همراه با اذن الهی و غیرمستقل است، اولا: این همان عقیده تمام مسلمین غیروهابی است و آنان هیچ‌گاه در توسل، استغاثه و شفاعتشان قصد استقلال ندارند لذا تکفیرشان توسط وهابیان، اساسا غلط است. ثانیا: تقسیم امور به کوچک و بزرگ غلط خواهد بود و نتیجه‌ این است که با اذن خدا، بشر قادر بر هرکاری می‌شود، چه جزئی باشد چه کلان. ۱. کشف الشبهات، ص ۱۳۶. ۲. سوره البقره، آیه ۱۶۵. 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
👳‍♂️شیخ احمد صاوی مالکی می گوید: ... و آنان فرقه ای هستند در سرزمین حجاز به نام و هابیت که گمان میکنند کسانی هستند ، آگاه باشید که آنان همان دروغ گویانند که شیطان بر آنان غلبه کرده و یاد خدا را به فراموشی انداخته اند و آنها حزب شیطان اند. آگاه باشید که ، حزب شیطان همان زیان کارانند از خدای کریم میخواهیم که ریشه آنان را قطع کند». مراه النجدیه، ص۸۶ ❌وهابیت با تأویل نادرست و سطحی‌نگرانه از آموزه‌های اسلامی، به ایجاد تفرقه و جدایی در جامعه اسلامی پرداخته است. همان‌طور که شیخ صاوی مالکی اشاره می‌کند، این جریان با تحریف معنای واقعی قرآن و سنت، خون و مال مسلمانان را حلال می‌شمارد و این رویکرد شبیه به عملکرد خوارج در صدر اسلام است که به نام دین، جنایات و خشونت‌های بی‌رحمانه‌ای مرتکب شدند.🥷⚔ 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
👳‍♂مولوی محمد عمر سربازی می گوید: بدان که از بعضی از اولیاء بعد از موت هم تصرفات و کرامات عجیب و غریب سر می زند و این نمونه بسیار واقع شده است؛ چرا که ولایت بعد از موت گرفته نمی شود؛ بلکه همراه ولی است 📗سربازی، محمد عمر، خلاصه التصوف ص۱۸۷ 🥷در مقابل، وهابیت به شدت این باور را رد کرده و معتقد است که اولیا در برزخ قدرت تصرف در این دنیا را ندارند. در فتاوی اللجنه الدائمه، تصریح شده که هر کسی به تصرف اولیاء در عالم برزخ اعتقاد داشته باشد، کافر است. 📗فتاوی اللجنه الدائمه ج۱ص۵۷۴ 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
📜 ابن‌ابی‌شیبه باسند صحیح از مالک الدار، نقل می‌کند: در زمان خلیفه دوم قحطی سختی مردم را گرفتار کرد. مردی نزد قبر پیامبر آمد و عرض کرد: ای رسول خدا! برای امتت آب طلب کن که همانا از شدت قحطی هلاک شدند.۱ از میان محدثان اهل‌سنت گروه کثیری آن را تصحیح کرده‌اند از جمله ابن‌حجر عسقلانی و ابن کثیر.۲ محمد بن عبدالوهاب می‌گوید: استغاثه به پیامبر بعد از وفات و نزد قبر ایشان، استغاثه شرکی است و هیچ‌گاه از سلف اتفاق نیفتاده و آنان حتی خواندن خداوند را نزد قبر پیامبر ممنوع می‌دانستند چه برسد به اینکه کسی خود پیامبر را بخواند.۳ ❌تضاد این سخن وهابیان با اعتقاد اهل‌سنت و سلف، آشکار است؛ زیرا طبق این حدیث، نه‌تنها استغاثه به پیامبر بعد از وفات و نزد قبر ایشان، شرک نیست، بلکه از سلف نیز صادر شده و مورد تایید آنان بوده است. ۱. فتح الباری، ج ۲، ص ۴۱۲. ۲.همان؛ البدایه و النهایه،ج ۷، ص ۱۰۱؛ ابن تیمیه در اقتضاء الصراط المستقیم، ص ۳۷۳ آن را نقل کرده است. ۳. کشف الشبهات، صص ۱۳۶ _ ۱۳۸. 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
🥷🥷شورای فتوای وهابیان می‌نویسند: «توسل به ذات پیامبرصلی الله علیه وآله و غیر او (از انبیا و صالحان) جایز نیست؛ همچنین توسل به جاه پیامبرصلی الله علیه وآله و غیر او حرام است … 📗البدع و المحدثات و ما لا اصل له، ص ۲۶۵ و ۲۶۶ 👳‍♂️زینی دحلان می‌گوید: «هر کس که ذکرهای پیشینیان و دعاها و اوراد آنان را دنبال کند، در آن‌ها مقدار زیادی از توسل به ذوات مقدسه می‌یابد. و کسی هم بر آنان ایراد نگرفت، تا این که این منکران (وهابیان) آمدند. و اگر قرار باشد که نمونه‌های توسل را جمع کنیم کتابی عظیم می‌شود … ». - 📗الدرر السنیة، زینی دحلان، ص ۳۱. ✅دیدگاه وهابیت درباره توسل با سنت و سیره تاریخی مسلمانان در تضاد است. علمای اهل سنت مانند زینی دحلان تأکید می‌کنند که منکران توسل از سنت پیشینیان فاصله گرفته‌اند. توسل یکی از راه‌های تقرب به خدا و بهره‌مندی از شفاعت اولیای الهی است. نقد اساسی بر وهابیت این است که با بدعت‌انگاری این عمل، ارتباط مسلمانان با پیامبر (ص) و اولیاءالله را مخدوش کرده و باعث ایجاد تفرقه میان مسلمانان شده است. 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
👳‍♂ناصرالدین البانی در پیشنهادش به آل سعود برای تخریب گنبد سبز پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله می‌گوید: «از جمله اموری که جای تأسّف دارد این که: مدت زیادی است که بر روی ساختمان قبر پیامبرصلی الله علیه وآله گنبدی سبز ساخته شده است … به اعتقاد من اگر دولت سعودی می‌خواهد داعی توحید داشته باشد، باید مسجد نبوی را به حالت سابقش برگرداند». 📗 تحذیر المساجد من اتخاذ القبور مساجد، البانی، ص ۶۸ و ۶۹. 📝در حالی که در منابع اصیل و تاریخی اهل سنت عکس این مطلب اشاره شده است به عنوان نمونه: ✅همچنین ابن شبه نقل می‌کند که: عقیل بن ابی طالب در خانه خود چاهی کند. در آن هنگام به سنگی برخورد کرد که در آن نوشته بود: این قبر حبیبه دختر صخر بن حرب است، عقیل چاه را پر از خاک کرد و روی آن اتاقی بنا نمود» 📗تاریخ المدینة المنورة، ج ۱، ص ۱۲۰ 👳‍♂بخاری نقل می‌کند که بعد از وفات عبدالرحمن بن ابوبکر، عایشه دستور داد تا سر قبر او خیمه ای زده شود و کسی را نیز موکّل بر آن قبر نمود … 📗صحیح بخاری، ج ۲، ص ۱۱۹ . با مراجعه به تاریخ مسلمین بعد از ظهور اسلام پی می‌بریم که بنای بر قبور، سیره عملی مسلمین در طول تاریخ بوده و مورد اعتراض هیچ یک از صحابه و تابعین تا این زمان واقع نشده است، تنها گروهکی به نام وهابیان در عمل و گفتار با این کار مخالفت نموده اند. 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
👳‍♂از دیدگاه برخی از علمای دیوبندی ایران مانند مفتی خدانظر، جشن گرفتن سالروز تولد پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) به‌عنوان عملی مستحب و موجب ثواب تلقی می‌شود، به شرطی که از بدعت به‌دور باشد. در کتاب محمود الفتاوی، مفتی خدانظر در پاسخ به سؤالی دربارهٔ برگزاری جشن میلاد پیامبر (ص)، بیان می‌کند که پخش شیرینی و تشکیل جلسات مذهبی ساده در این مناسبت، اگر با نیت احترام به پیامبر و بدون نوآوری‌های نامناسب باشد، مورد تایید است و موجب رضای خداوند خواهد بود. 📗محمود الفتاوی ،خدانظر،ج4ص335 🥷این دیدگاه با رویکرد وهابیت که برگزاری هرگونه جشن دینی را بدعت و انحراف از سنت پیامبر می‌داند، تفاوت چشمگیری دارد. از نظر علمای دیوبندی مانند مفتی خدانظر، بزرگداشت ولادت پیامبر (ص) با تأکید بر خلوص نیت و رعایت اصول دینی، نه تنها مشکلی ندارد، بلکه باعث نزدیکی بیشتر مسلمانان به سیره پیامبر می‌شود. این موضع باعث شده است که دیوبندیان در ایران، برخلاف وهابیت، به برگزاری این جشن به عنوان نشانه‌ای از عشق و ارادت به پیامبر بنگرند و آن را فرصتی برای یادآوری ارزش‌های انسانی و دینی ایشان بدانند. 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽تفاوت تکفیری با اهل تسنن ❌️فرزندان اینگونه به باباشون خدمت میکنند. تا آخر ببینید تا بفهمید با چه موجوداتی طرفیم... 👈پاسخ‌های دندان‌شکن یک عالم اهل‌تسنن به شیوخ وهابی؛ بروید از کودکان عقاید ناب اسلامی را بیاموزید. 💥ببینید و انتشار دهید 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👳‍♂ تنها شیعیان در کنار فلسطین ایستاده‌اند!"🇵🇸 این روزها صدایی متحد از سراسر جهان به گوش می‌رسد؛ صدایی که از اعماق دل مردم فلسطین برمی‌خیزد: "تنها شیعیان با ما ایستاده‌اند!" در حالی که حکام برخی از کشورهای عربی چشم بر روی درد و رنج مردم فلسطین بسته‌اند و حتی برخی در مسیر کمک به دشمنان اسلام گام برداشته‌اند، این شیعیان هستند که بی‌درنگ در کنار ملت مظلوم فلسطین حضور دارند. ✨در ویدئویی پر از احساس و صمیمیت، پیرمردی فلسطینی به عنوان یک مسلمان سنی شهادت می‌دهد: "من در مقابل همه جهان ایستاده‌ام و شهادت می‌دهم؛ تنها شیعیان و پیروان حسین بن علی (علیه‌السلام) در این جنگ کنار ما ایستادند و از ما حمایت کردند." 📢📣بیایید این صدای پرقدرت اتحاد را به گوش همه برسانیم و پیام عشق و حمایت از فلسطین را با همه به اشتراک بگذاریم 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
🥷وهابیان خود را از اهل‌سنت می‌دانند در حالی که اهل‌سنت را تکفیر و عقایدی بر خلاف آنان اتخاذ کرده‌اند. از اموری که وهابیان برای تکفیر مسلمین و ابطال توحیدشان استفاده می‌کنند تطهیر مشرکین از شرک ربوبی است. آنان معتقدند که مشرکین، همه، ربوبیت را منحصر در خدای متعال می‌دانستند. ۱ 📜 این در حالی است که چنین عقیده ای بر خلاف قرآن و مبانی اهل‌سنت است. طبری به عنوان یکی از دانشمندان بزرگ و به نام اهل‌سنت و مفسر مورد وثوق وهابیان، علت شرک مشرکین و بنی‌اسرائیل را انکار ربوبیت خدا می‌داند و می‌گوید: ((بنی‌اسرائیل و دیگر مشرکین، ربوبیت پروردگار را انکار کردند لذا از این جهت غیر او را پرستیدند)). ۲ ۱.کشف الشبهات، ص ۸۰ . ۲.تفسیر طبری، ج ۱۰، ص ۲۹۲. 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
👳‍♂️فضیلت دفن اموات در ڪنار قبور افراد صالح... ◾️ قرطُبی می گوید: ڪه علمای ما می فرمایند: سنت است ڪه مرده را نزد قبور افراد صالح و در محل دفن اهل خیر و صلاح به نیت تبرڪ و توسل به حق تعالی دفن ڪرد، تا رحمت حق تعالی شامل حال میت گردد. و از دفن مرده در ڪنار غیر افراد صالح دوری ڪنید، تا مبادا به دلیل همجواری با افراد گناه ڪار و مشاهده احوال آن ها مطابق آن چه در روایات آمده، مورد اذیت واقع شود 📗التذڪرة، قُرطُبی، ج۱ص۳۱۵ 👳‍♂براساس دیدگاه علمای بزرگ اهل سنت همچون قرطبی، تبرک به صالحان و دفن مردگان در کنار قبور نیکان سنتی پذیرفته شده و عاملی برای جلب رحمت الهی است. قرطبی تصریح می‌کند که این عمل باعث نزول برکات و رحمت بر متوفی می‌شود و هدف آن احترام و بهره‌گیری از دعای خیر و مقام معنوی نیکان در نزدیکی به خداوند است، نه شرک یا انحراف که وهابیت به آن معتقد است در نتیجه، دیدگاه وهابیت در مورد تبرک و توسل به دلیل نگرانی از ایجاد بدعت، برخلاف سنت‌های اسلامی مورد تأیید علمای اهل سنت است. 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
💢 دارالافتاء هایی ڪه حکم به مشروعیت احتفال جشن میلاد داده اند: ۱←دارالإفتاء مصر🇪🇬 ۲←وزارت دینی الجزائر🇩🇿 ۳←وزارة الأوقاف مغرب 🇲🇦 ۴←مفتی اهل سنت عراق🇮🇶 ۵←مفتی فلسطین 🇵🇸 ۶←هیئت إفتاء شیشان [چچن] 🇷🇺 ۷←هیئة فتوی کویت🇰🇼 ۸←هیئت عامه اسلامی الامارات🇦🇪 ۹←دار الافتاء اردن🇯🇴 ۱۰←وزارت اوقاف سوریة🇸🇾 ۱۱←دار الفتوی البنان🇱🇧 ۱۲←مفتی بوسنی🇹🇰 ۱۳←وزارت اوقاف عمان🇴🇲 ۱۴←وزارت اوقاف بحرین🇶🇦 ۱۵←شئون دینیة ترکیة🇹🇷 ۱۶←وزارت اوقاف مالزی🇲🇾 ۱۷←وزارت اوقاف اندونزی🇮🇩 ۱۸←مجلس شئون اسلامی چاد 🇷🇴 ۱۹←مجلس شئون اسلامی سنگال 🇸🇳 ۲۰←هیئت إفتاء تونس🇹🇳 ۲۱←دار الإفتاء موریتانی🇲🇷 ۲۲←وزارت اوقاف سودان🇸🇩 ۲۳←ورازت تشئون دینی پاکستان🇵🇰 ۲۴←وزارت اوقاف أفغانستان🇦🇫 ۲۵←هیئت أوقاف لیبی🇱🇾 ⬅️ دار الفتوایی ڪه احتفال را غیر مشروع دانسته اند: ۱←لجنة الدائمه إفتاء عربستان سعودی🇸🇦 ◾️دارالإفتای همه کشورهای اسلامی حکم به جواز برگزاری جشن مولد النبی داده اند به غیر از عربستان؛ به نظر شما چه تفکری در عربستان باعث شده برخلاف دیگر مسلمانان احتفال و تعظیم پیامبر ﷺ را جایز ندانند؟! ◾️عبدالله بن عمر میگوید: ڪه رســـول الله ﷺ فرمودنــد: حق تعالی، امت من را بر ضلالت و گمراهی جمع نمی ڪند و دست خداوند با جماعت است و هر ڪس تڪ روی را برگزیند، به تنهایی رهسپار آتش دوزخ است. 📚 منابــع : ✍ سنن ترمذی 2167 ✍ شرح السنة البغوی 105 ✍ السنة ابن ابی عاصم 80 ✍ مسند الفردوس الدیلمی 8116 ✍ معجم الکبیر الطبرانی 13623 ــ13624 ✍ مستدرڪ الصحیحین حاڪم 399 ــ 400 ــ 401 ــ 402 ــ 403 ــ 404 ــ 405 ــ 406 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
🥷حکم به کفر و ارتداد امت اسلامی سليمان بن عبدالوهاب برادر محمد بن عبدالوهاب خطاب به برادرش میگوید: توسل به پیامبر گرامی که تو موجب شرک و کفر مسلمانان میدانی پیش از احمد بن حنبل و در زمان پیشوایان اهل سنت نیز مطرح بوده است و در سراسر بلاد اسلامی مردم متوسل میشدند با این که برخی از آنان این امور را انکار می کردند؛ ولی هیچ یک از پیشوایان آنان را کافر و مرتد نمیدانستند و دستور جهاد با آنان را نمی دادند و بلاد مسلمانان را بلاد شرک و یا دارالحرب نمی نامیدند؛ ولی تو کسانی را که متوسلین به پیامبر گرامی را تکفیر نکنند نیز کافر میدانی گرچه خود به آن حضرت توسل نجویند. -- تو می پنداری که علمای اسلام اتفاق نظر دارند که واسطه قرار دادن پیامبر اکرم نزد خدا موجب کفر میشود هشتصد سال از زمان ائمه چهارگانه می گذرد از هیچ عالمی از علمای اسلام نقل نشده است که این امور را کفر دانسته باشد. به خدا سوگند لازمه سخن تو این است که تمامی علما أمرا و عموم مسلمانان بعد از زمان احمد بن حنبل کافر و مرتدند. 📗سلیمان عبدالوهاب، الصواعق الالهیه فی الرد الوهابیه، ص۴ 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
👳‍♂️عز الدین شافعی: وی با تندی و لحن شدید در توبیخ ابن تیمیه می گوید: خداوند ابن تیمیه را ذلیل و گمراه ساخته، لباس خواری بر تن او پوشانده و چنان مبتلا به تهمت و کذب ساخت که جز خفت، بی آبرویی نتیجه دیگری برای او نداشت. 📗عزامی شافعی، فرقان القرآن بین صفات الخالق و صفات الاکوان، ص۱۳۲ ابن تیمیه به دلیل دیدگاه‌های افراطی درباره توسل و شفاعت، مورد نقد علمای بزرگ اسلام قرار گرفته است. علمایی چون عزالدین شافعی،صفدی شافعی و حتی ذهبی که از شاگردان ابن تیمیه بود دیدگاه‌های او را انحرافی دانسته و بر اهمیت وحدت و اعتدال در اسلام تأکید کرده‌اند. 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
👳‍♂ابن جوزی درباره برگزاری جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) بیان می‌کند که این مراسم، برکت و سلامت جسمی را برای شرکت‌کنندگان در طول سال به ارمغان می‌آورد و باعث می‌شود که آن‌ها به آرزوها و اهداف خود دست یابند. این دیدگاه نشان‌دهنده جایگاه ویژه محبت به پیامبر (ص) در میان مسلمانان است و با رویکرد وهابیت که چنین مراسم‌هایی را بدعت می‌داند، در تضاد قرار دارد. از دیدگاه ابن جوزی و بسیاری از علمای اهل سنت، جشن میلاد پیامبر نه تنها از نظر دینی مقبول است، بلکه مایه برکت و گشایش در زندگی مؤمنان نیز محسوب می‌شود. 📗حلبی شافعی السیره الحلبیه فی سیره الامین المامون ج۱ص۱۳۷ 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
👳‍♂علمای شیعه به روشنی بر این باورند که هیچ مسلمانی حق تکفیر مسلمان دیگر را ندارد و هرگونه نسبت کفر به دیگر مسلمانان، برخلاف اصول اخلاقی و دینی اسلام است. این دیدگاه به‌ویژه در مواجهه با دیدگاه‌های افراطی وهابیت اهمیت پیدا می‌کند که در آن‌ها تکفیر به عنوان ابزاری برای رد دیگران استفاده می‌شود. به اعتقاد علمای شیعه، منظور از «کفر» در روایات، در مقابل «ایمان» است نه «اسلام»، و این نشان می‌دهد که اختلافات فکری و اعتقادی نباید مبنای خروج از اسلام تلقی شود. به‌عنوان مثال، صاحب جواهر در کتاب «جواهر الکلام» تاکید کرده است که روایات مرتبط با تکفیر منکرین ولایت حضرت علی (ع) به کفر در برابر ایمان اشاره دارند، نه خروج از اسلام. این دیدگاه نشان می‌دهد که اسلام، دین رحمت و اتحاد است و هر گونه تفرقه‌افکنی و تکفیر از سوی وهابیت، برخلاف اصول اسلامی و آموزه‌های اصیل دین است. 📗نجفی، محمد حسن، جواهر الكلام، ج 6، ص 60 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مبلغ وهابی می گوید: جهاد بدون اذن حاکم مشروع نیست عالم اهل سنت می گوید: در هیچ یک از کتاب و سنت و اجماع و فقه مذاهب این مطلب وجود ندارد بلکه ولی امر میتواند یک نفر از سه نفری باشد که در یک سفر هستند👳‍♂ 💥 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👳‍♂تقابل عالم اهل سنت با مبلغ وهابی 🥷 🥷مبلغ وهابی می گوید: اموات نمی شنوند این را شیخ بن باز می گوید 👳‍♂عالم اهل سنت میگوید: پیامبر ص فرموده برای اموات سوره یاسین بخوانید به نظرتان نظر کدام صحیح است پیامبر ص یا بن باز ✅❌ 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
خداوند متعال در قران کریم می فرماید : وَمَنْ لَمْ يَحْكُمْ بِمَا أَنْزَلَ اللَّهُ فَأُولَٰئِكَ هُمُ الْكَافِرُونَ ترجمه :و آنها که به احکامی که خدا نازل کرده حکم نمی‌کنند، کافرند. 🥷 وهابی ها میگویند :حکم به غیر ما انزل الله موجب خروج از ملت می شود 📗طرطوسی، الحوار المفتوح مع أعضاء منتدى الأنصار، ص36. ✅اما اهل سنت نظری برخلاف وهابی ها دارند به عنوان مثال : طاووس شاگرد ابن عباس می گوید :حکم به غیر ما انزل الله کفر نیست که انسان را از اسلام خارج کند بلکه پایین تر از خروج ملت است 📗ابن عبدالبر، یوسف بن عبدالله، التمهید، ج۴ص۲۳۷ همچنین ابن عباس می گوید : هر کس شریعت خدا را انکار کند کافر اما کسی که به شریعت اقرار کند ولی به ان حکم نکند فاسق است 📗 اخرجه الطبری فی جامع البیان 1/166 باسناد صحیح 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii