eitaa logo
اعتقادی ، مواجهه فعال
173 دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
5.9هزار ویدیو
181 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از مشکات🏴
تاریخ وهابیت.pdf
10.53M
📜 نگاهی به تاریخ وهابیت و آل سعود 📒مروری ساده و کوتاه بر 📛تاریخ وهابیت 🚩تاریخ آل سعود ⛔️جنایات فکری و رفتاری وهابیت 🚩 پیوند ال سعود و استعمار ➖➖➖➖➖➖➖ 💠 مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی ایتا، تلگرام، روبیکا @sonnatenabavii
هدایت شده از پاسخ به شبهات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
2️⃣9️⃣9️⃣ غدیر به روایت ابن حجر عسقلانی 🤔قضاوت با شما عزیزان🤔 نشر کلیپ با شما عزیزان می باشد به جمع ما بپیوندید👇🏻👇🏻👇🏻 تلگرام https://t.me/shobhe133 واتساپ https://chat.whatsapp.com/HkM4I5Vr2RlFBjEGsiZMPe ایتا eitaa.com/shobhe133
هدایت شده از منتظر ظهور
۲۰ بیست دلیل بر اینکه کلمه ( مولا ) در حدیث غدیر، منظور ولایت و سرپرستی است نه دوستی؟👌 ⛔️ آیا ( مولی ) به معنای دوستی است یا سرپرستی و اولی در تصرف؟ 🆔 @Shobhe_Shenasi
لقب «امیرالمؤمنین» برای عمر بن خطّاب ! 254 🤔 : چه کسى لقب امیرالمؤمنین را بر عمر نهاد؟ 💠 اجمالی💠 در روایتی از عایشه نقل شده که پیامبر(ص) عمر را امیرالمؤمنین نامید. این روایت از جعلیّات ابو حمزه است و بر خلاف نقل هایى است که علماى اهل سنت در این رابطه دارند؛ از جمله: سیوطى مى نویسد: لبید بن ربیعه و عدىّ بن حاتم او را امیرالمؤمنین نامیدند. طبرى از حسّان کوفى نقل کرده: خود عمر خود را امیر مؤمنان دانست، پس امیرالمؤمنین نامیده شد. ابن خلدون نوشته: به طور اتّفاقى برخى صحابه به عمر گفتند: اى امیرالمؤمنین! پس مردم آن را پسندیدند. پاسخ تفصیلی: واقدى نوشته است: «ابوحمزه(1) یعقوب بن مجاهد از محمّد بن ابراهیم از ابو عمرو نقل کرده است : به عایشه گفتم: چه کسى عمر فاروق را امیرالمؤمنین نامید؟ گفت: پیامبر(صلى الله علیه وآله) فرمود: امیر المؤمنین او است»(2) . در پاسخ مى گوئیم: این روایت از جعلیّات ابو حمزه است که بر خلاف نقل هایى است که علماى اهل سنت در این رابطه دارند؛ از جمله: سیوطى در «شرح شواهد مغنى» مى نویسد(3) : ما با سند صحیح روایت کرده ایم : لبید بن ربیعه و عدىّ بن حاتم بودند که وقتى از عراق بر عمر وارد شدند او را امیرالمؤمنین نامیدند . و طبرى در «تاریخ»(4) خود با سند خود از حسّان کوفى نقل کرده است : چون عمر کار را به دست گرفت گفته شد : «یا خلیفة خلیفة رسول الله!»؛ ( اى جانشینِ جانشینِ رسول خد)؛ پس عمر گفت : «هذا أمر یطول ، کلّ ما جاء خلیفة قالوا: یا خلیفة خلیفة خلیفة رسول الله ، بل أنتم المؤمنون وأنا أمیرکم؛ فسُمّی أمیرالمؤمنین»؛ ( این، سخنى است که به درازا مى کشد که هرگاه خلیفه اى بر سر کار آید بگویند: اى جانشینِ جانشینِ جانشینِ رسول خدا، بلکه شما مؤمن هستید و من امیر شما هستم ; پس امیرالمؤمنین نامیده شد) . و ابن خلدون در مقدّمه «تاریخ»(5) خود نوشته است : به طور اتّفاقى برخى صحابه به عمر گفتند: اى امیرالمؤمنین! پس مردم آن را پسندیدند و سخنى بجا شمردند و او را با همین لفظ صدا زدند . پس صریح روایت طبرى این است که خودِ عمر این نام را براى خویش قرار داد و روایات دیگر مى رساند که مردم این نام رابراى او برگزیدند نه پیامبر(صلى الله علیه وآله) لازم به ذکر است کسى که رسول خدا(صلى الله علیه وآله) او را امیرالمؤمنین نامید على بن ابى طالب (علیه السلام) است؛ چنانچه حافظ ابوالعلا حسن بن احمد عطّار از طریق ابن عبّاس در حدیثى نقل کرده است : رسول خدا(صلى الله علیه وآله) فرمود: «یا اُمّ سلمة! اشهدی واسمعی هذا علیّ بن أبی طالب أمیر المؤمنین»؛ ( اى اُمّ سلمه! شاهد باش و بشنو که این على بن ابى طالب امیرالمؤمنین است). همچنین ابونعیم در «حلیة الأولیاء» از طریق ابن عبّاس نقل کرده است که: رسول خدا(صلى الله علیه وآله) فرمود : «ما أنزل الله آیة فیها یا أیّها الّذین آمنوا إلاّ وعلیّ رأسها وأمیرها»؛ (خداوند آیه اى که «یا ایّها الذین آمنوا» دارد را نازل نکرده مگر اینکه على در رأس آن و امیر آن است) (6) .(7) پی نوشت: (1). در تاریخ ابن کثیر به همین صورت آمده ولى صحیح «أبوحَزْرَه» است . (2). البدایة والنهایة، ج 7 ، ص 137 [ج7، ص154 ، حوادث سال 23 ه] . (3). شرح شواهد المغنی ، ص 57 [ج1، ص155 ، شماره 59] . (4). تاریخ الاُمم والملوک، ج 5 ، ص 22 [ج4، ص208] . (5). مقدّمه ابن خلدون ، ص 227 [ج1، ص283 ، فصل 32] . (6). مراجعه شود حلیة الأولیاء، ج 1 ، ص 64 [شماره 4] ؛ الریاض النضرة، ج 2 ، ص 206 [ج3، ص158] ؛ کفایة الکنجی ، ص 54 [ص 140 ، باب 31] ؛ تذکرة السبط ، ص 8 [ص 13] ؛ دررالسمطین، جمال الدین زرندى [ص 89]؛ الصواعق، ابن حجر، ص 76 [ص 127]؛ کنز العمّال، ج 6، ص 291 [ج11، ص604، ح 32920]؛ تاریخ الخلفاء، ص 115 [ص 160]. (7). گردآوري از کتاب: گزیده ای جامع از الغدیر، محمد حسن شفیعی شاهرودی، قلم مکنون، قم، 1428 ه.ق ، ص 734. 👈🏻در ثواب نشر سهیم باشید👉🏻 ••┈┈••✾❀☘️🌹☘️❀✾••┈┈•• ✅پرسش: 🆔 @aabaad_iran 📞 09395956464 ╭─═ঊঈ🔻🔻ঊঈ═─╮ 🆔 @alimaalhagh110 👈عضویت ╰─═ঊঈ🔺🔺ঊঈ═─╯
هدایت شده از مغز خاکستری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥شیعه شدن محقق سنی« دکتر محمد صالح هشیر» با تحقیق در آیه وضو : 🇮🇷 اتحادیه عماریون 🔺همدلی 🔻انقلابی گری @khakestary_amar
هدایت شده از مغز خاکستری
34.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دین بهایی یک مافیای سیاسیست اینو بکنید تو چشم بهایی های معاند که به قوانین قصاص اسلامی تخریب میکنن میگن هشتگ نه به اعدام بزنید... 🇮🇷 اتحادیه عماریون 🔺همدلی 🔻انقلابی گری @khakestary_amar
هدایت شده از مغز خاکستری
5.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬جهالت آخر الزمان ⭕️شدت جهالت مردم در آخرالزمان ⭕️مسخ شدن مردم 🇮🇷 اتحادیه عماریون 🔺همدلی 🔻انقلابی گری @khakestary_amar
هدایت شده از بیداری ملت
🔴 دین کاریکاتوری به سبک حسن آقامیری 📝 یعقوب ربیعی ▪️ بعد از آتش زدن و هتک حرمت قرآن در سوئد، حسن آقامیری در توییتی نوشته است که «پیامبر اکرم _ سلام الله علیه _ قطعاً از قرآن بالاتره. خاکستر و شکمبه شتر روی سرش ریختند، دندانش را شکستند، دیوانه‌اش خواندند و ایشان با جاهلانی که مرتکب این امور شدند چه کردند؟» ▪️ سیره پیامبر عفو جاهلان از یکسو و برخورد با هتاکان از سوی دیگر است. پیامبر ۶۸ اسیر جنگ بدر را می بخشد اما دستور به قتل غافلگیرانه افرادی مانند کعب بن اشرف شاعر جاهلي و از يهوديان بني نضير، سفيان بن خالد بن نبيح الهذلي اللحياني و کشتن کسانی مانند نذر بن ‌حارث و عقبه‌ بن‌ ابی‌معیط می دهد. ▪️امثال آقامیری فقط قسمت اول را روایت می کنند و پیامبر(ص) و دین را شکلی کاریکاتوری می دهند. این تفریط لبه دیگر قیچیِ افراطِ تکفیری هاست. رهبری سالها قبل به شکل گیری اهل تسنن آمریکایی و تشیع انگلیسی هشدار داده بودند. 🔴 👇 @bidariymelat
♦️سَأَلَ سائِلٌ بِعَذابٍ واقِعٍ... ⚡️عذابِ دنیوی اولین کسی که علنی با «غدیر» مخالفت کرد... (روایت از کتب اهل سنت) سبط بن جوْزی از علمای اهل تسنن می‌نویسد: حارث بن نعمان فهرى پس از مخالفت آشكار خطاب به رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله گفت: اى محمد! ما را به خدا خواندى پذیرفتم، نبوت خود را مطرح كردى، لااله الا الله و محمد رسول الله گفتیم، ما را به اسلام دعوت كردى اجابت كردیم، گفتى نماز در پنج وقت بخوانید، خواندیم، به زكات و روزه و حج و جهاد سفارش كردى، اطاعت كردیم، حال پسر عموى خود را امیر ما ساختى كه نمى‌دانیم این حكم از طرف خداست یا با اراده شخصى شما پیدا شده است؟ 🔹رسول خدا (صلی الله و علیه و آله) پاسخ دادند: سوگند به خدا كه جز او پروردگارى نیست، این دستور از طرف اوست. 🔻حارث بن نعمان فهرى با غروری که تمام وجودش را فرا گرفته بود تقاضاى عذاب كرد و سر به آسمان بلند كرد و گفت: خدایا اگر آنچه را كه محمد (صلی الله علیه و آله) درباره علی (علیه السلام) می‌گوید از طرف تو است و به امر توست، سنگی از آسمان بر من فرود آید و مرا عذاب كند. فَو اللِّه ما بَلغَ ناقتَه حتّى رَماهُ اللّهُ مِن السماءِ بِحَجَرٍ فَوقعَ علَى هامَّتِه فخَرجَ من دُبرهِ و مٰات 🔸به خدا قسم، هنوز به کنار شترش نرسیده بود كه از آسمان سنگی بر فرق سرش فرود آمد و از دُبُر او خارج شد و او را به هلاكت رساند. در این هنگام بود که آیه شریفه: «سَأَلَ سائِلٌ بِعَذابٍ واقِع؛ لِلْكافِرينَ لَيْسَ لَهُ دافِعٌ‌.» (معارج :۱و۲) 🔹«درخواست‌کننده‌ای درخواست عذاب کرد كه اختصاص به كافران دارد و آن را بازدارنده‌ای نیست.» نازل شد. 📚 تذكره الخواص،سبط بن جوزی، ص۳۰ @maghaatel
♦️ حکایت «رَمیْ‌جَمَرات» إمام باقر علیه‌السلام، به شیاطینِ حقیقی... راوی گوید: به همراه امام باقر علیه‌السلام در مِنا بودم. هنگام رمیْ جمرات، بعد از اینکه امام علیه‌السلام رمی جمرات را تمام کرد؛ در دست مبارکشان پنج سنگ باقی ماند، حضرت دو تا از سنگ‌ها را به طرفی پرتاب کردند و سه تای دیگر را به طرفی دیگر. 🔻راوی گوید: به آن حضرت عرض کردم: فدایت شوم، دیدم که شما رمی جمرات کرده، پس از آن پنج سنگ پرتاب کردید، سه تا از آن‌ها را در ناحیه و دوتای دیگر را در ناحیه دیگر پرتاب کردید! (علت چیست؟) إمام باقر علیه‌السلام فرمودند: إِذَا کَانَ کُلَّ مَوْسِمٍ أُخْرِجَ الْفَاسِقَانِ الْغَاصِبَانِ ثُمَّ یُفَرَّقُ بَیْنَهُمَا هَاهُنَا لَا یَرَاهُمَا إِلَّا إِمَامٌ عَدْلٌ، فَرَمَیْتُ الْأَوَّلَ اثْنَتَیْنِ وَ الْآخَرَ ثَلَاثَةً، لِأَنَّ الْآخَرَ أَخْبَثُ مِنَ الْأَوَّلِ 🔹آری، در هر موسم حج ، آن دو فاسق غاصب (اولی و دومی) بیرون آورده می‌شوند. سپس همین جا آن دو از هم جدا شده و تنها امام معصوم آن‌ها را می‌بیند، آن دو سنگ را به اولی و سه سنگ را به دومی پرتاب کردم؛ زیرا دومی از اولی خبیث‌تر است. 📚بصائر الدرجات،ص۳۶۰ 📚بحارالانوار ج۳۰ ص۱۸۷ @Maghaatel
♦️ حال و روز شیطان در روز «غدیر» و روز «سقیفه» از لسان مبارک إمام باقر علیه‌السلام... جابر از إمام باقر‌ علیه‌السلام نقل می‌کند که حضرت فرمودند: هنگامی که رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله در روز غدیر، دست مولا علی علیه‌السلام را گرفتند، ابلیس بر سر سربازان خود نعره‌ای کشید و تمامی آن‌ها از خشکی و دریا به سوی او آمدند و گفتند: ای سرور و ای مولای ما! چه اتفاقی برایت افتاده است؟ ما تاکنون فریادی به این وحشتناکی از شما نشنیده بودیم!؟ شیطان به آنان گفت: فَعَلَ هَذَا اَلنَّبِيُّ فِعْلاً إِنْ تَمَّ لَمْ يُعْصَ اَللَّهُ أَبَداً 🔹این پیامبر کاری انجام داد که اگر به سرانجام برسد، دیگر هیچ کس خداوند را معصیت نمی‌کند. سربازان او به او گفتند: ای سرور ما! شما کسی هستید که با آدم ابوالبشر آن چنان کردید. (چگونه از خود مأیوس شده‌ای؟!) 🔻در همین هنگام بود که منافقان آهسته بر در گوش یکدگر گفتند: او (رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله) از روی هوس سخن می‌گوید! و یکی از آن دو [ابوبکر و عمر] به دیگری گفت: آیا نمی‌بینی که چشمان او (رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله) چطور مانند دیوانگان در سرش می‌چرخد؟! 🔸در این‌جا بود که شیطان فریاد بلندی از خوشحالی برآورد و دوستان خود را جمع کرد و گفت: آیا از آن کاری که من پیش از این با آدم کردم خبر دارید؟ گفتند: آری. گفت: آدم عهد خدا را شکست، اما به خداوند کافر نشد، اما این‌ها هم عهد را شکستند و هم به رسول او کافر شدند. 🔸در این‌جا إمام باقر‌ علیه‌السلام فرمودند: هنگامی که رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله به شهادت رسیدند و مردم فردی غیر از مولا علی علیه‌السلام را برای خلافت برگزیدند، لَبِسَ إِبْلِيسُ تَاجَ اَلْمُلْكِ وَ نَصَبَ مِنْبَراً وَ قَعَدَ فِي اَلْوَثْبَةِ وَ جَمَعَ خَيْلَهُ وَ رَجْلَهُ ثُمَّ قَالَ لَهُمْ 🔻شیطان تاج پادشاهی بر سر نهاد و منبری برای خود فراهم نمود و با زیورآلاتش بر آن نشست، و سواره نظام و پیاده نظام خود را جمع کرد و سپس به آنان گفت: اِطْرَبُوا لاَ يُطَاعُ اَللَّهُ حَتَّى يَقُومَ اَلْإِمَامُ 🔻جشن بگیرید که تا زمانی که امام (زمان علیه‌السلام) قیام‌ نکند، خداوند اطاعت نمی‌شود. و امام باقر علیه السلام این آیه را تلاوت کردند: «وَ لَقَدْ صَدَّقَ عَلَیْهِمْ إِبْلِیسُ ظَنَّهُ فَاتَّبَعُوهُ إِلَّا فَرِیقًا مِّنَ الْمُؤْمِنِینَ» (سبأ / ۲۰) 🔹و قطعا شیطان گمان خود را در مورد آن‌ها راست یافت و جز گروهی از مؤمنان [بقیه] از او پیروی کردند} و فرمودند: ابلیس گمانی درباره آن‌ها کرد و آنان نیز گمان او را به تحقق رساندند. 📚 الکافی، ج۸ ص۳۴۴ @Maghaatel