eitaa logo
کانال خادمان قرآن و عترت نورالیقین
1.1هزار دنبال‌کننده
5.5هزار عکس
1.5هزار ویدیو
53 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عملی در صبح جمعه جهت بخشش گناهان 🔵 در روایت آمده است کسى که پیش از نماز صبح روز جمعه سه مرتبه (از روى خلوص نیّت) بگوید: 🌕 اَسْتَغْفِرُ اللّهَ الَّذی لا اِلهَ إِلاَّ هُوَ الْحَىُّ الْقَیُّومِ، وَ أَتُوبُ إِلَیْهِ گناهانش آمرزیده مى شود، هرچند که بیشتر از کف دریا باشد. 📚 بحارالانوار ج ۸۶ ، صفحه ۳۵۹ حدیث ۳۶ 📚 مفاتیح الجنان انتهای اعمال شب جمعه @moassese_nooralyaghin
🌸 کلام مهدوی 🌸 حدیث روز 🔻امام مهدى عليه‌‏السلام: إنّا يُحيطُ عِلمُنا بأنبائِكُم و لايعَزُبُ عَنّا شَى‏ءٌ مِن أخبارِكُم ❇️ ما از همه خبرهاى شما آگاهيم و چيزى از خبرهاى شما از ما پنهان نيست. 📚 بحارالأنوار: ج ۵۳، ص ۱۷۵ @moassese_nooralyaghin
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 امنیت در عصر ظهور (۱ ) 🎙 زنده یاد 🌸 @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
مناجات شعبانیه @moassese_nooralyaghin
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
‏صلوات شعبانیه @moassese_nooralyaghin
•••🌸•••༻﷽༺•••🌸••• # معرفتی # مناجات_شعبانیه_فراز سومتَعْلَمُ ما فى نَفْسى وَ تَخْبُرُ حاجَتى وَ تَعْرِفُ ضَمیرى وَ لا یَخْفى عَلَیْكَ اَمْرُ مُنْقَلَبى وَ قَدْ جَرَتْ مَقادیرُكَ عَلَىَّ یا سَیِّدى وَ بِیَدِكَ لا بِیَدِ غَیْرِكَ زِیادَتى وَ نَقْصى وَ نَفْعى وَ ضری ✅موضوع : ۱-آگاهی خداوند متعال به تمام اسرار بندگان ۲- تقدیر الهی بودن تمامی امور در زندگی بنده ۳-در اختیار داشتن سود و زیان در زندگی تمامی مردم 1⃣ذکر عبارت🌹تعلم ما فی نفسی🌹در اول نیایش،بیانگر چیست؟ ⬅️ ذکر این عبارت،هم به معنای ستایش از محبوب است که خود یکی از آداب دعاست. هم گلگشتی است سریع در یکی از زیباترین منازل عالیه عرفانی 👈توضیح آنكه، اولیاى الهى در عین حال كه اهلِ دعا و خواستن می باشند، گاهى نیز در اوجِ احوال روحانى خویش و در ورود به یكى از مراحل والاى سیر وسلوك خویش، دست از دعا نمودن بر می دارند؛ به این زبان حال كه «عِلْمُهُ بِحالی حَسْبى مِنْ سُئوالى؛ علم او به حالِ من، مرا كافى است كه از او سوال نمایم🌹 ✅تقدیر الهی 2⃣اگر بنا باشد، هر آنچه كه در زندگى آدمى پیش می آید و اتفاق می افتد،بر طبق قضا و قدر الهى باشد، پس چه فایده‏اى براى دعا می توان تصور كرد واساسا تلاش در زندگى بشر چه سودى می تواند داشته باشد؟ ⬅️اولاً : قضا و قدر همانند درختى با شاخه‏ هاى انبوه است. از جمله شاخه‏ هاى آن این است كه: دعا نمودن و به دنبال آن، استجابت دعا،خود از مصادیق قضاى الهى است؛ یعنى قضا و تقدیر الهى بر آن تعلق گرفته است كه در زندگى آدمى، دعایى باشد و اجابتى. ⬅️ثانیا : در مورد دعا، مطلب بالاتر از این حرف‏هاست؛ یعنى تأثیر دعا تاآنجاست كه می تواند قضاىِ الهى را نیز تغییر دهد. همان‏گونه كه از امام باقر علیه‏ السلام چنین نقل شده است كه: «اَلدُّعاءُ یَرُدُّ الْقَضاءَ وَ قَدْ اُبْرِمَ اِبْراما؛ دعا، قضاى الهى را تغییرمى‏دهد، اگرچه آن قضا، كاملاً محكم شده باشد»؛ یعنى در واقع، بنده توسط قضاى الهى كه دعا باشد ـ می تواند قضاى دیگرى را رفع كند و این یكى از شگفتیهاى این شاهكار خلقت، یعنى انسان است كه تا این حدمی تواند در جهان هستى ـ به اذن الهى ـ تأثیرگذار باشد. در حدیث آمده است كه از رسول اكرم صلی الله‏ علیه‏ و‏آله سؤال شد با وجود اینكه هر حادثه اى كه در جهان رخ مى‏دهد به تقدیر الهى وقضاى حتمى او است، دعا و دوا چه اثرى می تواند داشته باشد؟ در پاسخ فرمودند: دعا نیز از قضا و قدر است. ⬅️سخن آخر درباره مبحث قضا و قدر، موضوع «بَداء» است كه در واقع،ارمغانى بزرگ از ناحیه اهل بیت علیهم‏ السلام براى انسان‏هاست. بَداء به زبان ساده یعنى «اصل تغییرپذیرى تقدیرات الهى و اینكه هیچ یك ازامور عالم جز به تقدیر خداوند تحقق نمی یابد، و البته این تقدیر، حتمى نیست.» ناگفته نماند كه «بَداء» از آن دسته از اسرارِ الهى است كه احدى را جز خدا،بدان راه نیست. حاصلِ سخن آنكه، با وجود «بَداء» موضوع ناامیدى و افسردگى از میان می رود و منتفى می شود و همواره آنچه درجلوه است، ستاره امید است؛ چون همواره، احتمال تغییر شرایط می رود. ✅در اختیار داشتن سود و زیان در زندگی تمامی مردم 3⃣آیا سود و زیان انسان در دست خودش است؟ ⬅️خداوند نه تنها «زیادت» و «نفعى» را كه نصیب آدمى می گردد از سوى خود می داند، بلكه «نقصان» و «ضرر» و «مصایبى» نیز كه به انسان وارد می شود به خود،منتسب می داند؛ همان‏گونه كه در قرآن، بدان اشاره فرموده است كه: وَ ما أَصابَ مِنْ مُصیبَةٍ فِی اْلأَرْضِ وَ لا فی أَنْفُسِكُمْ الاّ فی كِتابٍ مِنْ قَبْلِ أَنْ نَبْرَأَهاإِنَّ ذلِكَ عَلَى اللّهِ یَسیرٌ. (حدید: 22) بنابراین، نفع و یا ضررى كه به گمان ما از دیگران به ما می رسد، در واقع ازطرف خداوند و به اذن و مشیَت او است. ✅فلسفه نقصان و ضرر بنده از طرف خدا ⬅️خداوند، حكیم است و آنچه از او به ظهور می رسد از سرچشمه حكمت ومصلحت جارى مى‏شود. بنابراین اگر نقصان و ضررى نيز متوجه انسان می گردد،از حكمت و مصلحتى پنهانى برخوردار است، گرچه آدمى به سببِ علم اندكش ازآن مصالح بی خبر است. •••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈••• موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
*•═•••◈﷽◈•••═•* ✳️گام هایت آنقدر استوار ست ک دنیا را به لرزه انداخته ! برخیز ک قدم هایت منتظر لمس قله اند ! و تو لایق ترین فردی ک میتوانسته گام در این مسیر بگذارد.... ذهنت را خالی از نداشته ها کن و همه ی دارایی ات را در کوله ات بگذار. ♻️نعمت های پروردگارت را یکی یکی بردار... تکیه ات را فقط ب او بده ! ک محکم ترین تکیه گاه جهان است....❤️ از حقت نگذر ! از حقی ک تمام و کمال مال ِ توست ! ♻️ب خستگی پاهایت اعتنا نکن ، ک بزرگی هدفت تلاش ِ زیاد می خواهد  و کسی هست ک می بیند همه ی این خستگی ها را.... و برایت دقیق محاسبه میکند ! ♻️اراده ی پولادین تو همه ی موانع را کنار میزند ، تا درخشندگی قله روشنای نگاه تو باشد ! مرد ِ روزهای ِ سخت   ! خسته نشو ... ک فرصت اندک است ! دلت را بند بزن ب وعده ی معبود ِ مهربانی.... صبوری کن بر روزهای سخت ، صبوری کن تا معجزه ی دستان خدا را ببینی ... ک الرحم الراحمین است...ک پناه ِ همه ی دردهاست... ♻️تو دلت را ب سمت او پر بده ، تا ببینی چگونه نفس ب نفس همراه گام های توست مراقب بالارفتن توست و دستت را محکم میگیرد برای صعود ! رهایش نکن... ک جواب ِ تمام ِ آرزوهای ِ بزرگت دست اوست... این جاده منتظر حضور توست ! ♻️برای ِ اجابت باید بخواهی...مُرادت را بگو و برایش بجنگ.... بجنگ قهرمان ِ این روزها !💪 خدا پشت و پناهت🙂 منبع: کانال حفظ قرآن 📌توجه : انتشار مطالب اختصاصی این کانال با ذکر منبع، بلامانع است. •••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈••• @moassese_nooralyaghin موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
┅═✼🌺🌺✼═┅ مَا کَانَ لِنَبِیٍّ أَنْ یَكُونَ لَهُ أَسْرَى حَتَّى یُثْخِنَ فِی الْأَرْضِ تُرِیدُونَ عَرَضَ الدُّنْیَا وَاللَّهُ یُرِیدُ الْآخِرَةَ وَاللَّهُ عَزِیزٌ حَكِیمٌ • لَوْلَا کِتَابٌ مِنَ اللَّهِ سَبَقَ لَمَسَّكُمْ فِیمَا أَخَذْتُمْ عَذَابٌ عَظِیمٌ ؛ هیچ پیامبری حق ندارد اسیرانی (از دشمن) بگیرد تا کاملاً بر آنها پیروز گردد (؛ و جای پای خود را در زمین محکم کند)! شما متاع ناپایدار دنیا را می‌خواهید؛ (و مایلید اسیران بیشتری بگیرید، و در برابر گرفتن فدیه آزاد کنید؛ ولی خداوند، سرای دیگر را (برای شما) می‌خواهد؛ و خداوند قادر و حکیم است! •اگر در آنچه گرفته اید از جانب خدا نوشته اى نبود قطعا به شما عذابى بزرگ مى رسید (۶۷- ۶۸) ✅موضوع : اسیران جنگی ⁉️چرا گرفتن اسیران جنگی پیش از شكست کامل دشمن ممنوع شده است؟ ✍مشغله گرفتنِ اسیر و جابه جایی آنها، لشکریان را از هدف اصلی جنگ غافل میسازد و دشمن با استفاده از این سرگرمی، تجدید قوا می کند و ضربه خود را میزند. مسلمانان این تجربه تلخ را در جنگ احد چشیدند زیرا آن ها بیش از روشن شدن شکست و پیروزی، برای جمع آوری غنایم، دهانه حساس میان دو کوه را رها کردند و دشمن از پشت ضربه کاری به آنها وارد ساخت. ⬅️ بنابراین گرفتن اسیر و پرداختن به کارهای فرعی جهاد در صورتی مجازاست که از پیروزی بر دشمن اطمینان حاصل شده باشد. ⬅️ آن گاه آن گروه را که بر خلاف این دستور عمل کردند، ملامت کرده و می فرماید شما تنها جنبه های مادی غنایم را منظور میکنید درحالی که خداوند سرای آخرت رابرای شما میخواهد (تُریدونَ عَرَض الدُّنیا وَ اللهُ یُریدُ الاخِرهَ) و خداوند مقتدر و حکیم است، شما به تکلیف خود درست عمل کنید و پیروز شدن شما به قدرتِ اوست و او هر چه دستور میدهد حکیمانه است (وَ الله عَزیزٌ حَكیمٌ) 🔰 این آیه ضمن توبیخ و ملامت کسانی که برای منافع زودگذر مادی مانند اسیر گرفتن یا اخذ فدیه از اسیران، مصالح مهم اجتماعی را به خطر انداختند، میفرماید: ⬅️اگر فرمان پیشین خدا نبود، عذاب وکیفر بزرگی به خاطر اسیرانی که گرفته اید به شما میرسید (لَو لا کِتابٌ مِنَ اللهِ سَبَقَ لَمَسَّكُم فیما اَخَذتُم عَذابٌ عَظیمٌ) یعنی اگر نه این بود که خدا از پیش مقرّر داشته است که تا حکمی به وسیلة پیامبرش به بندگان ابلاغ نشده، آنها را مجازات نکند و یا به خاطر اینکه تا تو در میان امت هستی عذابی برآنان نازل نکند، شما را به خاطر اینکه به اسیرگیری مشغول شدید و پیروزی نهایی را به مخاطره انداختید، سخت کیفر میداد. ⬅️ ولی سنت الهی این است که نخست حکم را بیان کند سپس متخلف را کیفر دهد (و ما کُنّا مُعَذِّبینَ حتَّی نَبعَثَ رسولا) ┄┅═✼🌺🌸🌺✼═┅ 📌برگرفته از بیانات استاد ارجمند حسینی آل مرتضی در کلاس تفسیر عمومی طرح جامع رضوان(تفسیر کل قرآن کریم برمبنای تفاسیر المیزان،نمونه،نور،ونسیم حیات) 📌توجه هر گونه نشر وکپی برداری ازو تمام یا بخشی از پیام بدون ذکر نام کانال،اشکال شرعی دارد. 🌺مؤسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر وعلوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
🌸✋ السَّلَامُ عَلَیْکَ یَا ابْنَ الْهُدَاةِ الْمَهْدِیِّینَ... 🔵 سلام بر تو ای فرزند امامان هدایتگر! سلام بر تو و بر روزی که واژه واژه، هدایت را معنی میکنی برای قلب‌های تشنه هدایت... 📚 صحیفه مهدیه،زیارت حضرت صاحب الامر در سرداب مقدس، ص ۶۱۰ ┄┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیا ما هم در چشم امام زمانمان جا می‌گیریم؟ 🔹 یکی از بالاترین توفیقاتی که در طول تاریخ شامل حال برخی شیعیان شده یاری کردن امام زمانشان بوده است. 🔹 این توفیق برای برخی افراد انقدر برجسته و زیاد بوده است که ائمه معصومین علیهم السلام نسبت به وجود برخی یارانشان مباهات می‌کرده‌اند زیرا به بهترین نحو امام زمان خودشان را یاری کرده‌اند و به بهترین نحو از امام زمان خودشان دفاع کرده‌اند و حوائج امام زمانشان را برطرف کرده اند 🔹 مالک اشتر، عمار، ابوذر و برخی افراد دیگر بوده‌اند که امیرالمومنین علیه السلام بارها به انها مباهات می‌کردند. یا امام حسین علیه السلام در وصف یارانش می‌فرمایند من یارانی باوفاتر و بهتر از یاران خود سراغ ندارم و یا امام صادق علیه السلام به وجود شخصیتی چون محمد ابن مسلم که یکی از شاگردانش بود مباهات می‌کرد و دیگران را برای پاسخ به مسائلی که داشتند به ایشان رجوع می‌داد. 🔹 در زمان ما نیز امام زمانمان از ما انتظار یاری دارند. آن حضرت از ما انتظار دارند که مددکارش باشیم و از او دفاع کنیم 🔺 آیا تا به حال به این فکر کرده‌ایم که به مرحله ای برسیم که امام زمان به ما دلگرم باشد و به ما مباهات کند. به مرحله ای برسیم که به چشم امام زمانمان بیاییم و در دل امام زمانمان جا بگیریم به نحوی که اگر مسأله و یا کاری پیش بیاید امام زمان بگوید برای انجام این کار فلانی هست. ایشان این مسأله را برطرف می‌کند. 🔹اللّهُمَّ اجْعَلْنِي مِنْ أَنْصارِهِ وَأَعْوانِهِ، وَالذَّابِّينَ عَنْهُ، الْمُسارِعِينَ إِلَيْهِ فِي قَضاءِ حَوَائِجِهِ، وَالْمُمْتَثِلِينَ لِأَوامِرِهِ ، وَالْمُحامِينَ عَنْهُ، وَالسَّابِقِينَ إِلى إِرادَتِهِ، وَالْمُسْتَشْهَدِينَ بَيْنَ يَدَيْهِ @moassese_nooralyaghin
🌸 کلام مهدوی 🌸 حضرت مهدى(علیه‏السلام ) فرمودند: وَالْحَمْدُ لِلّهِ رَبِّ الْعالَمینَ حَمْداً لا شَریکَ لَهُ عَلى إحْسانِهِ إلَیْنا وَ فَضْلِهِ عَلَیْنا، أبَى‏اللّه‏ُ عَزَّوَجَلَّ لِلْحَقِّ إلاّ إتْماماً وَ لِلْباطِلِ إلاّ زَهُوقاً؛ حمد و ستایش مخصوص خداوندى است که پروردگار جهانیان است و همتایى ندارد. ستایش به خاطر احسانش به ما و نیکى او بر ما، خداوند بزرگ و با عظمت براى حق جز پایدارى و کمال چیزى نمى‏ پسندد و براى باطل نیز جز نابودى چیزى مقدر نکرده است. [بحارالانوار، ج ۵۳ ص ۱۹۳ ┄┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
•••🌸•••༻﷽༺•••🌸••• «اِلهی اِنْ حَرَمْتَنی فَمَنْ ذَا الَّذی یَرْزُقُنی؟ وَ اِنْ خَذَلْتَنی فَمَنْ ذَا الَّذی یَنْصُرُنی؟اِلهی اَعُوذُ بِکَ مِنْ غَضَبِکَ وَ حُلُولِ سَخَطِک» ⁉️در این فراز از مناجات شعبانیه چه نکات مهمی بیان شده است؟ امام العارفین علی علیه السلام در این فراز از مناجات, سه نکته دقیق عارفانه را درضمن مناجات باحق تعالی در میان می گذارد: 👈"اِلهی اِنْ حَرَمْتَنی فَمَنْ ذَا الَّذی یَرْزُقُنی؟"موضوع: خداوند، تنها روزی رسانِ بنده 1⃣در این فراز نیز در واقع جلوه ای از توحید ناب الهی، متجلی شده است، تمامی رزق ها، به حق تعالی منتسب شده و اینکه روزی تنها به دست اوست. حیات معنوی و دنیوی انسان, وابسته به رزق مادی (غذا، لباس و ...) و رزق معنوی (علم، تقوی، آبرو و....) او می باشد و از آنجا که تمام این رزق های مادی, معنوی در ید قدرت حق تعالی است و انسان سرسفره آماده و بی منت حق تعالی نشسته و از این روزیها بهره می برد, حیات دنیویش استمرار پیدا می کند و اگر حق تعالی بنده اش را محروم کند چه کسی می تواند رزق او را تامین کند؟ «إِنَّ اللّهَ هُوَ الرَّزّاقُ ذُو الْقُوَّةِ الْمَتینُ: همانا روزی دهنده، تنها خداست که صاحب قدرت و اقتدار ابدی است»(۸۵/ذاریات) «وَ لَوْ لا فَضْلُ اللّهِ عَلَیْکُمْ وَ رَحْمَتُهُ ما زَکی مِنْکُمْ مِنْ أَحَدٍ أَبَدًا وَ لکِنَّ اللّهَ یُزَکّی مَنْ یَشاءُ وَ اللّهُ سَمیعٌ عَلیمٌ; و اگر فضل و رحمت و عنایت خداوند، نصیبِ شما نمی شد، احدی از شما به تزکیه نفس و تقوی موفق نمی شدید، ولی این خداست که هرکه را خواهد مُهذَّب می سازد و خداوند شنوا و داناست.» 👈"وَ اِنْ خَذَلْتَنی فَمَنْ ذَا الَّذی یَنْصُرُنی؟"موضوع: عزّت و ذلّت به دست خدا 2⃣عزت، آبرومندی و شوکت و نیز ذلت و خواری انسان در دست قدرت الهی است. عزتی که خدا به بنده اش بدهد, هیچکس و هیچ قدرتی نمی تواند آن را از بنده بگیرد، وهمچنین ذلت و خواری بنده نیز به ید قدرت حضرت باریتعالی است. گر ز چشمِ همه خلق بیفتم سهل است تو مینداز که مخذول تو را ناصر نیست 👈"اِلهی اَعُوذُ بِکَ مِنْ غَضَبِکَ وَ حُلُولِ سَخَطِک"موضوع: بهترین پناه از غضب خدا، خودِ خدا 3⃣ "غضب" در مناجات امام العارفین به معنای تغییر نفسانی که به انسان نسبت داده می شود, نیست, زیرا تغییر حالت نفسانی، در ذات احدیت الهی محال است، بلکه معنای غضب خداوند، همان "عقاب و عذاب" او می باشد؛ آن هم به سبب گناهان خودِ آدمی است. گاهی انسان به دلیل انجام گناهان و غوطه ور شدن در خطاها، در ظلمت عقاب و بلای الهی گرفتار می شود. "وَ لا تَطْغَوْا فیهِ فَیَحِلَّ عَلَیْکُمْ غَضبی وَ مَنْ یَحْلِلْ عَلَیْهِ غَضَبی فَقَدْ هَویْ" در روی زمین طغیان نکنید تا خشمِ من بر شما فرود آید و هرکس موردِ غضبِ من باشد سقوط خواهد کرد. و اگر خشم و غضب الهی تبدیل به سخَط شود, یعنی به قهری که دیگر قابل آشتی نیست, غضب بسیار سخت خواهد بود و همه پل های پشت سر خراب خواهد شد. از همین رو امام علیه السلام خطاب به حق تعالی می فرماید: من به تو پناه می برم از آن لحظه ای که "غضبت" به "سخَط" یعنی قهر آشتی ناپذیر تبدیل شود.   •••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈••• موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⬅️ نام‌گذاری روز ۱۴ اسفند به نام «ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه» ↩️ مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهرایران گفت: 👈 با تصمیم شورای فرهنگ عمومی، ۱۴ اسفند به نام روز «ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه» در تقویم رسمی کشور نام‌گذاری شد. به گزارش روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهرایران، مرتضی اکبری در این باره اظهارکرد: شورای فرهنگ عمومی به پیشنهاد بانک قرض‌الحسنه مهرایران و با هدف ترویج سنت نیکوی قرض‌الحسنه به منظور تقویت حس نوع دوستی در میان آحاد جامعه، روز ۱۴ اسفند را به نام روز «ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه» نام‌گذاری کرد. مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهرایران در این خصوص گفت: این بانک پیشنهاد نام‌گذاری روزی خاص به نام «قرض‌الحسنه» را با هدف احیای فرهنگ قرض‌الحسنه که نقش بسزایی در توانمندسازی اقشار متوسط و ضعیف جامعه ایفا می کند به دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی ارائه داد. @moassese_nooralyaghin