🔘تبلیغات خاموش بهائیت
💢فرقه ضاله #بهائیت که از هر روشی برای ترویج افکار و اعتقادات باطل خود در ایران بهره میگیرد اخیراً سعی دارد با فروش اقلام با اِلِمانهای بهائی به نوعی تبلیغات خود را عمومی تر کنند. یکی از این اقلام #زیورآلات و بدلیجاتی است با عبارات بهاءو برخی متون کتب بهائی و بعضا کلام سرکرده فرقه که چون به زبان عربی است در ذهن خریدار -به غلط- عبارات قرآن را متبادر میسازد. بهائیان برای فروش این محصولات در فضای مجازی تبلیغات انجام میدهند.
👈🏻پیش از این تبلیغات بهائیت به صورت عیان و آشکار در بازار در قالب فروش #لباس_احرام و کفن دیده شده بود.
@mobahesegroup
سوالاتی درباره سیر و سلوک
و پاسخ از حجت الاسلام مظاهری سیف👇👇👇
@mobahesegroup
⚪استاد سلوک چه کسی است؟
⚫چگونه شناخته می شود؟
🔵آیا اجتهاد و عرفان با هم نسبتی دارند؟
🔹استاد سلوک کسی است که بتواند طالب سیر الی الله را در مسیرش پیش ببرد.لازم نیست استاد سلوک خودش تا آخر راه رفته باشد، همین که قدم از ما جلوتر باشد میتواند،به همین اندازه نقش استادی را ایفا کند.شما باید ارزیابی کنید و ببینید که آیا چیزی بیش از شما می داند و آیا شاخص های تقوا و دانش در او بالاتر از شما هست یا نیست.
🔸اما اگر منظور استاد کامل است.اینجا موضوع تغییر میکند.استاد کامل کسی است که به نفس طالب اشراف دارد، ظرفیت او را می بیند و می فهمد و راه سلوک دادن او را می شناسد.در اینجا فقط راه رفته بودن کافی نیست،بلکه باید با علوم مختلف آشنا باشد.خیلی ها حقایق را می بینند،اما نمیتوانند بیان کنند،نمیتوانند به دیگران منتقل کنند.چون انتقال معارف از آسمان شهود به زمین ذهن و زبان،کار ساده ای نیست.شهود انوار جلال و جمال الهی و سبحات وجه رب العالمین را با چه مفهوم و ذهنیتی و با چه واژه و زبانی میتوان بیان کرد؟
🔺عرفای بزرگ قرن ها زحمت کشیدند به تدریج یکی پس از دیگری آمدند و مشاهداتشان را با عباراتی بیان کردند،این عبارات از سوی عارفان بعدی که همان کشف ها را داشتند اصلاح شد،تدقیق شد تا اینکه دانش عرفان نظری امروزه به دست ما رسیده است و ما میتوانیم بزرگ ترین تجربه های عرفانی و کشف های ربانی را هم موضوع گفتگو قرار دهیم.
▪️استاد کامل باید بتواند با سالک بر حسب درجه و مرتبه ای که دارد از تجربه های عارفانه سخن بگوید،تجربه های او را تعریف کند و سالک را از بهت و حیرت مشاهدات بیرون آورد.این کار نیازمند ذهنی لطیف و زبانی دقیق است.اصل برخورداری از قلبی وسیع است که حقایق را دریابد،اما داشتن ذهنی دقیق و داشتن دانش کافی هم از ضروریات یک استاد کارآمد و موثر است.
▫️دانستن علم فقه در حد اجتهاد بسیار ضروری است.استاد باید بتواند با برهانی روشن وسوسه های شیطانی را از الهامات رحمانی جدا کند.شیطان به شکل های مختلف پیش می آید و فقط براهین روشن شرعی و تسلط بر روش اجتهاد میتواند راهنمای سالک باشد.گاهی سالک از شوق و هیجان عبادت،ممکن است به این ورطه بیافتد که واجبات را بیش از حد و مکرر انجام دهد،مثلا نماز واجبش را بخواند و بسیار لذت ببرد،ولی برای بهره بیشتر آن را اعاده کند.بعد به تدریج عادت کند که نمازها را دوبار بخواند،سپس این انگیزه در او ایجاد شود که سه بار بخواند گاهی شیطان این طور حدود الهی را در هم می شکند،اعاده نمازهای واجب بنابر نظر فقها اشکال ندارد.
🔻اما یک استاد مجتهد در مواقعی با رجوع به ادله فقهی میتواندحکم حرمت را برای سالکی که تحت تربیت اوست،تشخیص دهد و بر او حکم کند و او را به خواندن نمازهای نافله توصیه نماید و یا اساسا او را در محدوده ای که ظرفیت و استعدادش کشش دارد،محدود کند.به هر حال اینجا اجتهاد و تشخیص حکم شرعی در مورد خاص بسیار ضروری است.
#حمیدرضامظاهری_سیف
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
🔷شیوه شناسایی استاد سلوک چیست؟
🔶چگونه باید میزان بهره مندی استاد را از علم و عمل سنجید؟
♦️آیا روشی وجود دارد تا اجتهاد و عیار دانش فقهی استاد سنجیده شود؟
🔸شناسایی استاد سلوک سه مرحله دارد،چون موضوع بسیار خطیر و حساسی است.انسان به استاد عرفانی اش به شدت وابسته می شود،شاید مثل کودکی که به پدر و مادر وابسته است.
اولین مرحله شناسایی چندین شاهد عادل هستند که باید شهادت بدهند،این استاد واقعا استاد کاملی است.شاهد عادل در این زمینه کسی است که خودش استاد سیر و سلوک باشد و برای تشخیص کمال استاد یا ناکامل بودن استاد تجربه و دانش کافی را داشته باشد.با وجود این شاهدان شخص در این حد حجت دارد که به استاد نزدیک می شود و همدم و همراه او شود.
🔹مرحله دوم همراهی با استاد است.مدتی که شاید بین یک سال تا سه سال برای این کار لازم است.طالب باید همراه و همدم استاد شود و او را به دقت زیر نظر داشته باشد.اگر در این مدت هر چه از او دید برخلتف علم و عقل و شرع نبود.آنگاه میتواند برای مرحله سوم و آخر انتخاب استاد آماده شود.
🔸مرحله سوم موید غیبی است.یعنز اینکه در کشفی یا رویایی چیزز را بیابد که نشان دهنده او استاد کامل است.
این برهان قلبی برای حصول اطمینان شخص است.تا در راه سیر و سلوک مطیع استاد شود.توجه داشته باشید که این تنها مویدی است که سالک را براب تبعیت از استاد ثابت قدم و دلگرم میکند.حجت در مرحله اول و دوم با حصول علم نسبت به صالحیت استاد حاصل شده است.مرحله سوم هیچ حجیتی ندارد و از وجود حجت،تنها موید است.
▫️بگذریم از اینکه بعضی ها دنبال بازی با سیر و سلوک و استاد هستند.کسی که واقعا میداند میخواهد چه کند و در این کاری جدی است.تسلیم شدن به استاد ساده نیست.ما تسلیم خدا هم به راحتی نمی شویم،چه رسد به استاد.اگر استادبخواهد ما را به طاعت خدا فرابخواند،نفس در برابر ما ایستادگی میکند.شیطان دور استاد را خلوت میکند.این طور نیست که به سادگی هزاران نفر دور شمع وجود استاد جمع شوندائمه هم با این همه جاذبه شخصیتی افرا محدودی را به درجات بالا رسانده اند.قابلیت زیاد نیست.ثله من الاولین و قلیل من الاخرین.
▪️این مراحل دقیق است و باید با ترتیب طی شود.اگر مرحله اول طی نشده است،کسی نمیتواند به سراغ مرحله دوم و سوم برود.به طور قطع می گویم کسی که مرحله اول و دوم را طی نکرده است و بخواهد با تکیه به مویدات مرحله سوم درباره استاد تصمیم بگیرد،برخلاف حجت عمل کرده و عذری ندارد و مقصر است و قدم در راه هلاکت گذاشته،مگر اینکه انتخاب و عملش از قضا مطابق حجت باشد.
🔹خواب و مکاشفه برای کسی که سلوک نکرده،احتمال شیطانی بودن داره،احتمالش هم موجب می شود که خواب و مکاشفه از حجیت حتی برای خودش بیافتد.حتی اگر با خووب و مکاشفه یقین حلصل کرد،موظف به جستجوی حجت است و باید تفحص کند و دو مرحله قبل را به جا آورد و در مرحله سوم آن مویدات قرار دهد و آنگاه به یقینش اعتنا کند.برای شیطان کاری ندارد که یک رویایی برای ما ایجاد کند و یا مکاشفه ای خیالی را پدید آورد.شیطان خیلی از این کارها را میکند.شیطان مختال است و انسان ها را به سوی مختال شدن پیش می برد.یعنی خیال پرداز می کند.مسائل معنوی چون ماورا عالم ماده است.به راحتی موضوع خیال پردازی قرار میگیرد و نشانه مختال بودن و گرفتار خیالات شیطانی بودن"فخور"بودن استانسان به خودش به آنچه در خیالش بافته افتخار میکند،خود را سرآمد دیگران میبیند،خود را و هم خیال های خودش را برتر میبیتد،این ها نشانه های یک راه غیر معنوی و شیطانی است.تکبر و فخور بودن این ها نشانه های روشنی است که خداوند در راه شیطان قرار داده،اهل معنا این نشانه ها را میبیند و حقیقت را کشف میکنند.
🔸به هر حال روش عرفا و بزرگان هم همین بوده است.اگر می شنوید که میگویند فلان شخصیت بزرگ استادش را در رویایی دید و با مویدی معنوی او را انتخاب کرد،این بیان آخرین مرحله است.اگر به منابع رجوع کنید میبینید که آنها بر اساس حجت عمل می کرده اند،شواهدی را می جسته اند ،مدتی با استاد همدم می شدند،تا علم و تقوای او را احراز کنند.
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎦 آپارتاید اسرائیلی؛
با یهودیان سیاهپوست ازدواج نمیکنیم؛آنها را به مدارسمان راه نمیدهیم؛تولید مثلشان را تحت کنترل قرار میدهیم؛ خونهایی که آنها برای بیماران ما اهداء کردهاند را بیرون میریزیم؛ اینها کارهایی است که یهودیان سفید علیه یهودیان سیاه انجام میدهند.
#یهود_علیه_یهود
@mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴⭕️ درد دل همراه با افشاگری علیرام نورایی
علیرام نوری:
🔹 من اجاره نشین هستم!
🔻من را تهدید کردند که ادرس منزلت را داریم!
🔹من اتفاقات مملکتم برایم ارزش دارد و به فکر گرین کارت و مهاجرت نیستم
🔻آن دوستانی که شعارای خوشگل میدن، دلشان برای اپوزیسیون سینمایی بیشتر میسوزه!
🔹قبل از قلادههای طلا، تفکرات من خیلی نزدیک بود به همین هایی که الان به من فحش میدن!
🔹بعد از این هجمهها تازه فهمیدم که قبل از قلادههای طلا چه جای اشتباهی ایستاده بودم، اینها فقط شعارهای خوشگل بلدند، زنده باد مخالف من کو؟!
🔻به جای «زنده باد مخالف من»، به من فحش ناموس میدهند جلوی تئاتر شهر! من که از خودتون بودم... شماها فاشیست تریدکه!
و...
@mobahesegroup
قرآن کریم و اندیشه سیاسی:
قرآن کریم، مطابق آیه ۸۹ نحل بیانگر هر چیز میباشد، و حدود ۵۰۰ آیه سیاسی دارد.
قرآن کریم دارای اندیشه سیاسی است یکی «فلسفه سیاسی اسلام» و دیگری «فقه سیاسی اسلام» میباشد
ارتباط عمیق فلسفه سیاسی و اعتقادی از آیه ۵۹ نساء
أَطِیعُوا اللَّهَ وَ أَطِیعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِی الْأَمْرِ مِنْکُمْ فَإِنْ تَنازَعْتُمْ
ای اهل ایمان، خدا و رسول و فرمانداران از طرف خدا و رسول را اطاعت کنید، اگر در امری کارتان به گفتگو و نزاع کشد به حکم خدا و رسول بازگردید، اگر به خدا و روز قیامت ایمان دارید
چون اطاعت از خدا و رسول و اولوالامر یک مسأله سیاسی است، مترتب بر ایمان میباشد که یک مسأله اعتقادی شده
همچنین این مطلب را از آیه ۱۴۴ نساء نیز استفاده میشود که حکومت باید بر مبنای ایمان باشد
زیربنای تمامی اصول، در اندیشههای سیاسی اسلام، عدالت است تا جایی که واژه عدل ۲۹ بار و واژه ظلم ۲۹۰ بار در قرآن آمده است.
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
در قرآن کریم ۵۰۰ آیه سیاسی آمده است
کسی که میگوید دین از سیاست جدا است باید این ۵۰۰ آیه را حذف کند.
بی شک کتابی که برای اداره زندگی بشر آمده، نمی تواند از ابعاد سیاسی زندگی اجتماعی بی بهره باشد
البته فهم نکات سیاسی آیات قرآنی نیازمند تفکر در آیات و تفسیر آنهاست و باید تفسیر آیات سیاسی قرآنی را همپای رشد فزاینده و تحولات اجتماعی، صنعتی و ارتباطی جهانی به پیش برد؛
آیات سیاسی:
آیاتی در مورد آینده جهان و وارثان زمین ُصالحان و مستضعفان. حقوق فردی واجتماعی. حکومت و حاکمیت خدا. اطاعت از رهبری و ولایت. شوری. مبارزه با طاغوت و ظالمین و دیکتاتوری. عدم پذیرش بیگانگان. آزادی. داوری. معاملات.
توزیع ثروت. تعاون.حج و کنگره اسلامی. اختلاف و شرائط صلح. جهاد و قتال و دفاع. مبارزه با نژاد پرستی. امر به معروف و نهی از منکر. برخورد با اسیران و مجروحان. عقد و قراردادنامه. ملک و پادشاهی. امه واحده. دموکراسی. قضایی .اقتصاد. عدالت اجتماعی. ربا قرض الحسنه و بانکداری. سازش کاری با غیر خودی. طرح دوستی با دشمن و کافران و....
@mobahesegroup
آیات اجتماعی و سیاسی
قرآن خود از این واقعیت کارکردی خویش سخن میگوید
لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ (حدید۲۵)
کتاب و میزان که فرآیند عدالت را در پی دارد هر دو ساحت حقوق و سیاست را پوشش می دهد
اگر قرآن را برای ساختن یک جامعه سالم در نظر بگیریم آیات الأحکام قرآن از ۵۰۰ به ۲۰۰۰ آیه می رسد، چون مسائل اجتماعی و سیاسی، داخل در آن حوزه می شود و ده ها آیه بیانگر احکام مدنی، جزایی، قضا، احکام اقتصادی و مالی و نیز احکام دولت داری، سیاست داخلی و خارجی، حقوق عمومی و خصوصی می باشد
داستان های قرآنی، آیات مربوط به پیامبران پیشین و آن گروه از آیاتی که سنت های الهی در جوامع تاریخ انسانی را بازمی گوید از قلمروهایی است که می تواند خاستگاه قواعد حقوقی و اندیشه های سیاسی و دولت داری قرار گیرد
@mobahesegroup
آیات اجتماعی و سیاسی
دلایل سیاسی دیگر تاریخی :
(نامه های امام علی علیه السلام به فرمانداران و ارائه الگوی حکومت در دوره 5 ساله)
(کشته شدن امامان معصوم با توطئه خلفای بنی امیه و بنی عباس تا امام عسکری "ع" )
(تلاش حضرت زهرا س در دفاع از ولایت و جان باختن در این راه)
(فعالیت های پیامبر در تشکیل حکومت و جایگاه مسجد)
(خطاب به حضرت موسی علیه السلام اذْهَبَا إِلَى فِرْعَوْنَ إِنَّهُ طَغَى)
…و شاورهم فی الأمر فإذا عزمت فتوکّل علی الله» آل عمران۱۵۹ والذین استجابوا لربّهم و أقاموا الصلوة و أمرهم شوری بینهم شوری۳۸
واضح است که این آیات دلالت بر نظرخواهی و مشورت در کارها دارند. پیامبر(ص) نیز در عمل چنین بود، یعنی با دیگران مشورت می کرد و گاه حتی نظر یکی از افراد را می پذیرفت
@mobahesegroup
آیات سیاسی
ضرورت وجود حکومت از دیدگاه اسلام :
این مسئله که جامعه نیاز به وجود احکام و مقررات اجتماعی و حقوقی دارد امری بدیهی است، ضرورت وجود حکومت برای هر جامعه، به دلیل عقلی اثبات می شود، قبل از اینکه ادله تعبدی در کار بیاید
دین اسلام ویژگی ها و خصوصیاتی دارد که آن را از ادیان دیگر متمایز نموده است و باعث گردیده که در سایه این ویژگی ها سعادت انسان ها میسر گردد
اسلام دینی است دارای کامل ترین و مطلوب ترین نظام حقوقی که تا روز قیامت از ارزش و اعتبار برخوردار است و مدعی است که برای جمیع ابعاد و وجوه زندگی فردی و اجتماعی همه آدمیان در همه اعصار احکام و مقررات دارد
بنا به دلیل عقلی قطعی، اسلام هم برای حکومت احکام و مقرراتی دارد و هم وجود حکومت را برای جامعه مسلمین ضروری می داند؛ احتمال اینکه این دین ضرورت وجود حکومت را نفی کند یا حتی درباره این مسئله ساکت باشد، به کلی منتفی است
اگر بحثی هست در خصوص کیفیت حکومت و چگونگی تعیین حاکم و حدود وظائف و اختیارات او و امثال این است
@ghuraan
دیگر آیات سیاسی
۱- آیات مربوط به امر به معروف و نهی از منکر (آل عمران۱۰۴-۱۱۰- توبه۷۱)
۲- آیات لزوم اطاعت از اولی الامر نساء ۱۰-۶۵-۵۹)
۳- نپذیرفتن ولایت و سرپرستی بیگانگان ، کافران، ظالمان، فاسقان، جاهلان (آل عمران ۱۱۸-۲۸- نسا۱۶-۱۴۴- مائده ۵۱-۵۷- هود ۱۱۳)
۴- ولایت پیامبر (ص) بر امت و ولایت مومنان بر یکدیگر (احزاب۶ توبه ۷۱)
۵- لزوم مشورت با مومنان و مشارکت دادن آنان در امور سیاسی و اجتماعی (آل عمران ۱۱۵- ۱۵۱ شوری ۳۸)
۶ -وجوب نجات مظلومان و مستضعفان (نساء ۷۵)
و همه آیات مربوط به جهاد و دفاع
۷- برپایی عدالت اجتماعی، و قوانین الهی به مثابه یکی از اهداف دین و بعثت پیامبران (نساء ۵۸- نساء ۱۳۵- حدید ۲۹- مائده ۸- نحل ۹۰)
۸- آیات نهی کننده از حکمرانی به غیر از دستورات الهی (مائده ۴۴- ۴۵- ۴۷-۵۰)
۹- بیان خصوصیات جامعه اسلامی (اعراف ۱۵۷- فتح ۲۹)
۱۰- بیان لزوم تهیه نیرو و تجهیزات لازم برای حکومت اسلامی و پاسداشت آن (انفال ۶۰)
11- بیان ویژگی های رهبر و کسی که مردم از او اطاعت و پیروی می کنند و اصلح بودن او از همه (یونس ۳۵)
12- اعلام پیروزی دین خدا بر همه ادیان و قرار گرفتن حکومت در دست صالحان (ق
@mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تصاویری که دیشب از کمپ منافقین مقیم #تیرانا ی آلبانی منتشر شد را دیدید⁉️
🔺این پیرمردان و پیرزنان که پشت اکانتهای فیک اینستاگرامی توییتری وفیسبوکی و نشستهاند و به فعالیت علیه ملت ایران مشغولند، تا همین چندسال پیش حتی گوشی موبایل هم نداشتند و حالا اینطور سازماندهی و تجهیز شدهاند!
کاش وجود دشمن را باور کنیم!
یگان فیکِ باند رجوی ملعون ، سه شیفت مشغولند!
براساس دستورالعملهای مربوطه به روش کار سایبری، درطول روز چندین جلسه برای سوژهیابی و سوژهپردازی و بررسی وضعیت عملکردها دارند..
عزم دشمن در دشمنی را جدی بگیریم!
#دشمن_شناسی #سوادرسانه_ای #تروریسم_رسانه_ای #فیک_ها
@mobahesegroup
#تعجب_نکنید!
اینها همان لشکری هستند که در فضای مجازی بی در و پیکر کشور با ظاهر آخوند و طلبه و بسیجی و... در حال فعالیت افراطی بر علیه کشور هستند و خود را در لباس انقلابی ها جا میزنند.
اینها لشکر سایبری منافقين در شهر #تیرانا آلبانی هستند.
منافقين به خوبی فهمیده اند که جنگ امروز جنگ در روان و افکار عمومی است، لذا ماموریتشان ایجاد اختلاف بین مردم، تغییر اولویت و فضا سازی کاذب هست.
آیا برخی میفهمند که نباید فضای مجازی را بی صاحب گذاشت!!
@mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥اردوگاه فریب قسمت اول
🔸از یگان سایبری سازمان مجاهدین خلق چه میدانید؟
👌حتما ببینید
@mobahesegroup
🔴 اولین تصاویر لو رفته از سوله های یگان #سایبری #منافقین خلق در #آلبانی
ببینید #شایعه ها، #اکانت های #فیک و #جعلی، پستهای ضدنظام و #ضداسلامی، انواع #شبهات، گمراه کردن #سلبریتی ها با #کامنت های انحرافی در تمجید از پستهای ساختارشکن و حمله #زامبی وار به پستهای مفید و انقلابی و.. از کجا آب میخوره👆
آنها که روزی جسم مردم #ایران را کشتند، الان پشت کیبورد به مغز و روح مردم ایران شلیک میکنند..🎳
#مجاهدین_خلق #رجوی #گروهک_رجوی #تروریست #آدمکش #تروریسم #جلاد #اصلاحات #توئیتر #اینستاگرام #تلگرام #فضای_مجازی #جنگ_رسانه #جنگ_روانی
@mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فروش و توزیع سالاد الویه با گوشت خوک در یزد !!
@mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تلاش منافقين برای خرابکاری مجازی در ايران
⛔️ امنیت ملی
@mobahesegroup
🌱 سؤال:
بیرون بودن موی سر زن صرفاً از روی عادت ونه برای جلب توجه مردان، جایز است؟
🌱جواب:
زن باید تمام موی خود ر ا از نگاه نامحرم بپوشاند و صرف عادت مجوز گناه نیست.
📗استفتائات مقام معظم رهبری
#پرسش_و_پاسخ
#احکام
@mobahesegroup
🌺به مناسبت روز جمعه🌺
چطوره که خدا هنوز اذن ظهور مهدی فاطمه(عج) رو نداده؟
قالُوا يَا أَبَانَا مَا لَكَ لَا تَأْمَنَّا عَلَىٰ يُوسُفَ و َإِنَّا لَهُ لَنَاصِحُونَ ﴿یوسف11)
(گفتند: ای پدر، چرا به ما اطمینان نمیکنی که یوسف را به ما بسپاری، حال
آنکه مابه او ارادتمندیم و خیر خواه)
🔺- نکته اینجاست که برادران یوسف میدونستن که چرا پدرشان اجازه نمیده یوسف با آنها برود به همان دلیل تاکیدکردند که:
۱- به ما اطمینان کن و یوسف رو به ما بسپار.
۲- و اینکه ما مخلص و خیرخواه او هستیم (نسبت به او خلوص داریم)
اما ما هنوز متوجه نشدیم که چرا خدا هنوز اذن نداده تا یوسف فاطمه(عج)
به نزد ما بیاید.
باید حقیقتا آن دو ویژگی در ما تحقق یابد تا ظهور برقرار شود، و الّا ما
نیز چون برادران یوسف دروغی بیش نگفته ایم:
کاری کنیم که خداوند در یاری رساندن و پاسداری از حجتش به ما اطمینان پیدا کند و ثابت کنیم که ما در قلب و عمل ارادتمند و مخلص واقعی مهدی فاطمه(عج) هستیم
این باید هدف ما در برنامه روزانه خودسازی مهدوی مون باشه
کارهایی رو انجام بدیم که خدا بهمون اعتماد کنه و اذن ظهور رو بدهد
ان شاء الله
الّلهمّ عَجّل لولیک الفرج
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
🔸️ این بابا که در تصویر میبینید به عنوان عضو هیئت علمی از جمهوری اسلامی پول میگیرد و تبلیغ #رضاشاه را میکند و نسلی را در دانشگاه تربیت میکند که جمهوری اسلامی را عامل بدبختی خودشان تصور می کنند
@mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دوست دارین خادم امام رضا (ع) باشین؟😊
واکنشهای جالب مردم به اولین دوربین مخفی تو حرم امام رضا رو ببینید👌😄
@mobahesegroup
👤 توییت استاد #رائفی_پور :
#تیراناسوروس
نه تنها نام دایناسور خونخوار معروف
که ما به ازای امروزی آن،
منافق فسیل شده خونخوار محبوس در کمپ #تیرانا است که با آموزه های جورج #سوروس،مشغول جنگ نرم در فضای مجازی با مردمی است که دیگر کسی توان نبرد سخت با آنها را ندارد
ابزار نبرد جدید، آگاهی و #سواد_رسانه_ای ما است
@mobahesegroup
🌕 مناظرات امام رضا(ع) درسی برای علمای جهان اسلام
✍️ متن اجمالی:
درسهايی که از مناظرات امام رضا(ع) قابل استفاده است عبارتند از:
1- برخورد اسلام با پيروان مكتب های ديگر قبل از هر چيز بايد برخورد منطقي باشد.
2- قدرت منطق اسلام به قدري است كه از منطق مكتب هاي ديگر ابداً واهمه ندارد.
3- علمای اسلام در هر زمان بايد از تمام مكاتب و مذاهب با خبر و با زبان هاي زنده دنيا آشنايی داشته باشند.
4- از وسايل ارتباط جمعی موجود در جهان حداكثر بهره گيری را داشته باشند و صدای اسلام و تعليمات قرآن را به گوش همه جهانيان برسانند.
✍️ متن تفصیلی:
https://eitaa.com/mobahesegroup/12325
#رسانه #ارتباطات #زبان
#مناظره #مکاتب #مذاهب
#امام_رضا #دهه_کرامت #کرامت
#ایران #مشهد #خراسان #زیارت
#اسلام #منطق_شیعه #تشیع #شیعه
@mobahesegroup
مناظرات امام رضا(ع) درسی برای علمای جهان اسلام
⁉️پرسش :👇👇👇
مناظرات امام رضا(علیه السلام) چه ره آورد و پیام هایی برای علما و دانشمندان جهان اسلام در عصر حاضر دارد؟
🔰پاسخ اجمالی:👇👇
درسهایی که از مناظرات امام رضا(ع) قابل استفاده است عبارتند از: 1- برخورد اسلام با پيروان مكتب هاي ديگر قبل از هر چيز بايد برخورد منطقي باشد. 2- قدرت منطق اسلام به قدري است كه از منطق مكتب هاي ديگر ابداً واهمه ندارد. 3- علماي اسلام در هر زمان بايد از تمام مكاتب و مذاهب با خبر و با زبان هاي زنده دنيا آشنايي داشته باشند. 4- از وسايل ارتباط جمعي موجود در جهان حداكثر بهره گيري را داشته باشند و صداي اسلام و تعليمات قرآن را به گوش همه جهانيان برسانند.
✅پاسخ تفصیلی:👇👇👇
مناظرات امام علي بن موسي الرضا(عليه السلام) مسئله اي تاريخي و متعلق به گذشته نيست، بلكه از نظر پاسداري از حريم اسلام و حفط مكتب، سرمشق پر اهميت و بسيار جامعي براي امروز و هر زمان ديگر است.
جالب اين است كه در آن روز وسايل ارتباط جمعي مثل امروز گسترده نبود، ولي امام(عليه السلام) از جلسات مناظره دربار مأمون به عنوان يكي از مؤثرترين وسايل ارتباط جمعي آن روز بهره كافي گرفت؛ زيرا اخبار اين جلسات به دليل شرايط خاص حاكم بر آن، در سرتاسر كشورهاي اسلامي پخش مي شد.
امام از اين طريق نه تنها توطئه هاي تخريبي مأمون را خنثي فرمود و او را ناكام گذاشت، بلكه جامعه اسلامي آن روز را كه در شرايط بسيار حساسي از نظر فكري و فرهنگي به سر مي برد، از انحراف رهايي بخشيد. آری بعيد نيست يكي از دلايل امام براي پذيرش ولايت عهدي تحميلي مأمون، انجام اين رسالت بزرگ باشد.(دقت كنيد)
كيفيت برخورد آن حضرت با پيروان مكاتب مختلف نيز از جهات متعددي براي ما درس آموز و الهام بخش است؛ از جمله:
1ـ برخورد اسلام با پيروان مكتب هاي ديگر قبل از هر چيز بايد برخورد منطقي باشد. تا جنگ را بر مسلمانان تحميل نكرده اند، آنان نبايد دست به اسلحه برند و از منطق و استدلال چشم بپوشند. اسلام در گذشته، از طريق تبليغ و منطق پيش رفته است و در آينده نيز چنين خواهد بود. «لا إِکْراهَ فِی الدِّینِ قَدْ تَبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ».(1)
2ـ قدرت منطق اسلام به قدري است كه از منطق مكتب هاي ديگر ابداً واهمه ندارد، و به همين دليل، در تاريخ اسلام به همه آن ها مجال كافي داده شده است تا عقايد خود را نشر دهند و پاسخ خود را بشنوند. حتي به كساني كه اصلاً ايمان به خدا و مكتب انبيا نداشتند، آزادي بحث داده مي شد، هر چند متأسفانه آنها از اين آزادي سوء استفاده كردند و برنامه ها به شكل ديگري در آمد و توطئه هاي گوناگون شروع شد، اقدامات تخريبي ادامه يافت و آن چه ما مايل نبوديم بشود، شد.
3ـ علماي اسلام در هر زمان بايد از تمام مكاتب و مذاهب باخبر باشند و بايد بتوانند با منطق خودشان با آنان سخن بگويند و برتري آيين اسلام را بر هر مكتب ديگر اثبات كنند. بنابراين، بحث و گفت وگو درباره تمام مكتب ها ـ بدون استثنا ـ بايد در متن دروس حوزه هاي علميّه باشد.
4ـ در ميان علماي اسلام بايد كساني باشند كه با زبان هاي زنده دنيا آشنايي داشته باشند و بتوانند به هنگام لزوم، بدون وساطت مترجمان كه گاه بر اثر ناآگاهي و گاه براي اعمال غرض شخصي، مسائل را تحريف مي كنند، با اهل زبان هاي ديگر سخن بگويند. از اين جا ضرورت تدريس زبان هاي خارجي در كنار دروس حوزه هاي علميّه احساس مي شود.
5 – علماي اسلام بايد از وسايل ارتباط جمعي موجود در جهان حداكثر بهره گيري را داشته باشند و صداي اسلام و تعليمات قرآن را به گوش همه جهانيان برسانند. بديهي است كه اين كار بدون وجود يك حكومت نيرومند اسلامي كار بسيار مشكلي است؛ چرا كه حكومت هاي ديگر هرگز چنين فرصتي را به پيروان مكتب اسلام نمي دهند و نه تنها با سانسور شديد مانع از نشر دعوت اسلامي مي شوند، بلكه با ايجاد خفقان و سلب آزادي نفس را در سينه ها حبس مي كنند.
اين ها قسمتي از درس ها و الهاماتي است كه از برنامه مناظرات امام علي بن موسي الرضا(عليه السلام) مي توان گرفت.(2)
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup