eitaa logo
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
24.6هزار دنبال‌کننده
12.1هزار عکس
8.8هزار ویدیو
222 فایل
پاسخگویی به شبهات وشایعات ومباحث دینی مدعیان دروغین وعرفانهای کاذب مدیر کانال👇 @sollemassama ادمین کانال👇 @Morteza_Kahromi کانال خبری ما @news_revolution 👇 ادمین تبادل وتبلیغ @F_Gh14 👇کانال پرسمان‌دینی ما @porseman_onlin
مشاهده در ایتا
دانلود
فروش دعای کمیل در کلیسایی در مسکو!👇 ✍️یک وقتی دعای کمیل را به زبان روسی ترجمه کرده بودیم. [در مسکو] من به کلیسایی رفتم دیدم در این کلیسا دعای کمیل را می‌فروشند. یعنی جزء کتاب مذهبی آن‌هاست. به کشیشی که آن‌جا بود گفتم این کتاب چیست؟ گفت یک گفت‌وگوی بین خدا و انسان است. گفتم: شما خواندید؟ گفت: بله، کتاب خوبی است و زیاد هم می‌خرند. من برای این‌که تشویقش کنم صد نسخه از او خریدم و به او دادم که ارزان‌تر بفروشد. ✍️همان‌جا یک آذری به من گفت وقتی دعای کمیل ما را مسیحی‌ها این‌قدر خوششان می‌آید، اگر ما دعای عرفه را برای‌شان ترجمه کنیم چه اتفاقی می‌افتد؟ همان‌جا به ذهنم رسید که دعای عرفه را هم ترجمه کنیم. رفتیم یک مترجم پیدا کردیم و دو برابر معمول به او پول دادیم و به او گفتیم در ترجمه خیلی دقت کن و بحمدالله دعای عرفه هم ترجمه شد. به ذهنم رسید مجموعه منتخب ادعیه شیعه را نیز ترجمه کنیم. ✍️باور کنید الان مسیحی‌ها بیشتر از مسلمان‌ها از این ادعیه استفاده می‌کنند. آن‌چه که ما داریم و قابل عرضه برای جهان است، فوق‌العاده ارزشمند است. 🔸خاطره‌ای از دکتر ابراهیم ترکمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، خبرنامه آینده روشن، شماره نوزدهم، خرداد ۱۳۹۳ کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
عرفه بهترین فرصت برای پاک شدن گناهان @mobahesegroup
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 🌹 @mobahesegroup 🌷پرسش: چرا قرآن نعمتهای بهشتی را بصورت سطح پایین نقل می کند، واز پیشرفت وتکنولوژی در آنها خبری نیست؟ وهمیشه سخن از خوردن وحورالعین وامور مادی است؟ 🌷پاسخ: نعمتهای بهشتی حقیقت اعمال انسان است. وتجسم آنها می باشد. که آیات زیادی در قرآن کریم بیانگر این مساله است از باب نمونه: يَوْمَ تَجِدُ كُلُّ نَفْسٍ ما عَمِلَتْ مِنْ خَيْرٍ مُحْضَراً وَ ما عَمِلَتْ مِنْ سُوءٍ تَوَدُّ لَوْ أَنَّ بَيْنَها وَ بَيْنَهُ أَمَداً بَعيداً وَ يُحَذِّرُكُمُ اللَّهُ نَفْسَهُ وَ اللَّهُ رَؤُفٌ بِالْعِباد، امام صادق علیه السلام می فرماید: خداوند انسانها را در قیامت بر اساس نیتهایشان محشور می کند. نیت انسانها هم در دنیا نسبت به اعمالی که انجام می دادند، مختلف بوده است. هرچند ظاهر عمل یکی است. چنانچه امیرالمومنین علیه السلام می فرماید: وَ قَالَ ع إِنَّ قَوْماً عَبَدُوا اللَّهَ رَغْبَةً فَتِلْكَ عِبَادَةُ التُّجَّارِ وَ إِنَّ قَوْماً عَبَدُوا اللَّهَ رَهْبَةً فَتِلْكَ عِبَادَةُ الْعَبِيدِ وَ إِنَّ قَوْماً عَبَدُوا اللَّهَ شُكْراً فَتِلْكَ عِبَادَةُ الْأَحْرَار طائفه ای خداوند را بخاطر رغبت( در بهشت) عبادت کردند واین عبادت تجار است. وعده ای خداوند را بخاطر ترس(از جهنم) عبادت کردند واین عبادت بندگان است. وعده ای خداوند را بخاطر شکر از او عبادت کردند. واین عبادت احرار است. بنابراین نعمتهای بهشت نسبت به این افراد فرق می کند. وبه حسب درجه وجودی وسعه ای که دارند در مرتبه بالاتری قرار دارند. وکسی که جزء احرار است وخداوند را فقط بخاطر خودش عبادت کرده است بهشت او خود خداوند است. ودر همین زمینه جناب صدرا دربحث ماهیت بهشت وجهنم گفته اند که اهل بهشت بعضی متنعم در ذکر وتسبیح الهی هستند وهیچ لذتی بالاتراز این برای آنها نیست چون در این درجه از کمال هستند وآنها لذتی که از ذکر وتسبیح الهی می برند مسلما از حضور در کنار حورالعین نمی برند.وبعضی ها نیز به تناسب درجه کمالی پایین تری که دارند متنعم در لذات ظاهری بهشت از قبیل خوردن وآشامیدن ولذت بردن از حورالعین هستند. بنابراین کسی که به مرتبه عالی جنت که قرب الهی وفناء در او باشد رسیده باشد همه چیز را دارد وهیچ لذت ومقام ومنزلتی نیست که نداشته باشد چون بالاترین چیزها که چیزی با او قابل مقایسه نیست خداوند متعال است که حالا او به آن رسیده است. چنانچه امام حسین علیه السلام در دعای عرفه خطاب به خداوند متعال می فرماید: مَا ذَا وَجَدَ مَنْ فَقَدَكَ وَ مَا الَّذِي فَقَدَ مَنْ وَجَدَكَ لَقَدْ خَابَ مَنْ رَضِيَ دُونَكَ بَدَلًا وَ لَقَدْ خَسِرَ مَنْ بَغَى عَنْكَ مُتَحَوَّلا کسی که تو را یافت چه چیزی را از دست داد؟ وکسی که تورا از دست داد. چی به دست آورد؟ کسی که به غیر تو راضی شد... در عین اینکه پیشرفتهایی دنیایی که ما مشاهده می کنیم دارای ضررهای جانبی زیادی است وهمراه با فساد وتباهی هم هست به خلاف قیامت که نعمتهای سطح پایین آن از نظر برتری اصلا قابل مقایسه با نعمتهای دنا نیست ونمونه بارز آن اینکه شما هر چه اراده کنید برای شما حاضر خواهد شد ونیازی به این ابزارهای مادی نیست. واز یاد نبریم که تمام پیشرفتهای دنیایی برای رفاه مادی در دنیا، ودرآمد بیشتر برای صاحبان آن است واین رفاه در سطح غیر قابل تصور آن در بهشت مهیا می باشد. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
⁉️ما شیعه ها چرا نماز را سه وقت می خوانیم در حالی که در قرآن پنج وقت امر شده علت نخواندن پنج وقت چیه؟ ✅پاسخ تفصیلی برای پرداختن به این که ما شیعیان چرا در سه وقت نماز می خوانیم، ابتدا لازم است اوقات نماز را بشناسیم. اوقات نمازهای پنج گانه: معیار در اوقات نماز، طلوع و غروب خورشید است بر این اساس: اول وقت نماز صبح، زمانی است که شب به پایان رسیده و سفیدیی که در طرف مشرق در آسمان رو به بالا حرکت می کند کم کم پهن و گسترده شود و آخر وقت نماز صبح موقعی است که آفتاب بیرون می آید. [1] در این زمان وقت نماز صبح به پایان رسیده و نماز صبح قضاء می شود. [1] در مورد نمازهاى ظهر و عصر و نمازهاى مغرب و عشا این است که هر یک از نمازهاى ظهر و عصر و نمازهاى مغرب و عشا، یک وقت خاص دارند و یک وقت مشترک: وقت خاص نماز ظهر، از آغاز ظهر شرعى ( وقت زوال ) است تا مقدار زمانى که چهار رکعت نماز خوانده مى شود، در این مدت محدود تنها نماز ظهر را مى توان بجاآورد. وقت خاص نماز عصر، زمانى است که از آن لحظه تا وقت غروب، تنها به اندازه مدت خواندن نماز عصر فرصت باشد. وقـت مشترک بین دو نماز ظهر و عصر، از انتهاى وقت خاص نماز ظهر،تا ابتداى وقت خاص نماز عصر است. در تمام این وقت مشترک مى توانیم نماز ظهر و عصر را با هم و بدون فاصله بخوانیم. وقـت خـاص نـماز مغرب، از آغاز مغرب شرعى است تا مقدار زمانى که سه رکعت نمازخوانده شود و در این مدت محدود، تنها نماز مغرب را مى توان ادا نمود . وقـت خاص نماز عشا، زمانى است که از آن لحظه تا نیمه شب شرعى، تنها به اندازه خواندن نماز عشا فرصت باشد. در این مدت کوتاه، تنها نماز عشا را مى توانیم بجا آوریم . وقـت مشترک بین دو نماز مغرب و عشا، از انتهاى وقت خاص نماز مغرب تا ابتداى وقت خاص نماز عشا ادامه دارد. در طول این مدت مشترک، مى توانیم نماز مغرب و عشا را با هم و بدون فاصله بـخـوانـیم. ولى اهل تسنن معتقدند: از اول ظهر شرعى ( وقت زوال )تا آنگاه که سایه هر چیز بـه انـدازه خـود آن چـیـز گـردد به نماز ظهر اختصاص دارد و نباید نماز عصر , در این مدت خوانده شود و از آن پس تا موقع مغرب به نماز عصر اختصاص دارد و نمى توان نماز ظهر را در آن وقت بجا آورداز اول غروب تا هنگام زوال شفق ازمغرب، به نماز مغرب اختصاص دارد و نباید نماز عشا در این مدت خوانده شود و از هـنـگـام زوال شـفق از مغرب تا نیمه شب شرعى،به نماز عشا اختصاص دارد ونمى توان نماز مغرب را در آن وقت بجا آورد . نتیجه این که: بنابر نظریه شیعه، پس از فرا رسیدن ظهر شرعى، مى توانیم نمازظهر را بخوانیم و بـلافـاصـله به خواندن نماز عصر بپردازیم، یا نماز ظهر را تانزدیک اول وقت خاص نماز عصر، به تـاخیر اندازیم بگونه اى که نماز ظهر را پیش ازفرا رسیدن وقت خاص نماز عصر به پایان رسانیم و سـپـس نـماز عصر را بخوانیم و بدین سان، بین نماز ظهر و عصر، جمع نماییم، گرچه مستحب است نماز ظهر را پس اززوال و نماز عصر را هنگامى که سایه هر چیز به اندازه خود آن گردد، بجا آوریم. هـم چنین مى توانیم به هنگام فرارسیدن مغرب شرعى،نماز مغرب را ادا نماییم وبلافاصله پس از آن، به خواندن نماز عشا بپردازیم و یا نماز مغرب را تا نزدیک وقت خاص نماز عشا به تاخیر اندازیم بـطـورى کـه نـماز مغرب را پیش از فرا رسیدن وقت خاص نماز عشا، به پایان رسانیم و سپس به خواندن نماز عشا مبادرت ورزیم و بدین سان، بین نماز مغرب و عشا جمع کنیم، گرچه مستحب است نماز مغرب را پس از مغرب شرعى و نماز عشا را بعد از زوال شفق از جانب مغرب بجا آوریم. ایـن بود نظریه شیعه،لیکن اهل سنت، جمع بین دو نماز ظهر و عصر و یا دو نمازمغرب و عشا به این نحو را بطور مطلق در همه جا و همه وقت، جایز نمى دانند. بنابراین،محل بحث، عبارت است از جمع میان دو نماز در همه زمان ها و مکان ها، بطورى که هر دو نماز , در وقت یکى از آنها ادا شود. نقطه اشتراک و افتراق: الف- جمع بین دو نماز مزدلفه وعرفه [1] : همه فقها جمع بین این دو نماز را افضل می دانند چه شیعه و چه سنی. ب- جمع بین دو نماز در سفر: بیشتر فقهاء اهل سنت (جز ابو حنیفه و حسن و نخعی) قائل به جواز جمع بین دو نماز در سفر هستند. [1] . ج- جمع بین دو نماز در غیر سفر به خاطر عذر: که مشهور جواز جمع بین مغرب و عشاء را قائل هستند فقط ابوحنیفه جمع را مطلقا جایز ندانسته است مگر در حج در عرفه و مزدلفه. د- جمع بین دو نماز اختیاراً: علماء امامیه اتفاق نظر دارند که این مسئله جایز است اگر چه جدا خواندن بهتر است خوب در این چهار مسئله در سه مسئله نظر شیعه با اهل سنت موافق است (جز ابوحنیفه که با نظر بقیه فقها در دو مسئله مخالف بود) و در مسئله چهارم اختلاف نظر دارد و جمع را واجب نمی داند. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobah
اما این که این کار ما حجیّت شرعی دارد یا نه، سوالی است که آیات و روایات به آن پاسخ می دهند. دلائل جواز نماز در اوقات سه گانه: الف- قرآن: هرچند قرآن کریم در موارد متعددی [2] از اصل وجوب نماز بحث کرده وبه جزئیات نپداخته ولی در مورد اوقات نماز می فرماید: نماز را از زوال خورشید (هنگام ظهر) تا نهایت تاریکی شب ( نیمه شب‏) برپا دار؛ و همچنین قرآن فجر (نماز صبح) را؛ چرا که قرآن فجر، مشهود (فرشتگان شب و روز) است. [3]  بنابراین در قرآن کریم سه وقت برای نماز ذکر شده است نه پنج وقت [4] ب- سنت: 1- در روایتی آمده است که پیامبر اکرم (ص) بین نماز ظهر و عصر جمع کرد. و همینطور بین نماز مغرب و عشاء.از او در این مورد پرسیدند فرمود: اینگونه عمل کردم تا حرج و مشقت بر امتم نباشد [5] . 2- همچنین نقل شده است که پیامبر جمع بین ظهر و عصر و مغرب و عشاء کرد. در حالی که نه خوف و نه سفری در کار بود. [6] 3- امام صادق علیه السلام می‏فرماید: هنگامی که خورشید به حد زوال رسید وقت نماز ظهر وعصر فرا می‏رسد؛ جز آنکه نماز ظهر قبل از نماز عصر انجام می‏گیرد. آنگاه تو آزادی که آن دو را در هر وقتی خواستی بخوانی تا زمانی که خورشید غروب کند. [7] 4- امام باقر علیه السلام می‏فرماید: آنگاه که خورشید از وسط آسمان رد شد وقت انجام دادن نماز ظهر و عصر فرا می‏رسد و آنگاه که خورشید غروب کرد هنگام انجام نماز مغرب و عشاء خواهد بود. [8] 5- مـسـلم روایت مى کند پـیـامـبر گرامى جمع بین نمازها را در مسافرت خود در غزوه تبوک انجام داد وبین نماز ظهر و عصر و نماز مغرب و عشا جمع نمود . سـعـید بن جبیر مى گوید: از ابن عباس سبب آن را پرسیدم ؟ گفت : پیامبر مى خواست که امت خود را در رنج و سختى نیندازد. [9] و البته روایات فراوانی از پیامبر اکرم (ص) و علمای اهل سنت در جواز جمع بین دو نماز حتی در غیر سفر و خطر وارد شده است. [10] جمع بندی بحث: مسلما خواندن نماز در پنج نوبت افضل است، ولی برخلاف دیدگاه اهل سنت این مسأله واجب نیست. سبب اختلاف در اوقات نمازها، اختلاف در طریق اخذ احکام است؛ زیرا مطابق روایاتی که از ائمه اهل‏بیت(ع) رسیده، و همچنین بر طبق اطلاق آیه شریفه «اَقم الصلاة لدلوک الشمس الی غسق اللیل» وقت نماز ظهر و عصر از اول ظهر شرعی تا غروب آفتاب است و در تمام این وقت خواندن نماز ظهر و عصر پشت سر هم یا با فاصله جایز است. ولی برای هر یک از ظهر و عصر یک وقت فضیلت است که خواندن نماز در اوقات فضیلت خودشان مستحب است. وقت فضیلت نماز ظهر از اوّل ظهر است تا وقتی که سایه شاخص بعد از ظهر به اندازه «دو هفتم» خودش اضافه شود و فضیلت عصر هنگامی است که سایه شاخص به اندازه خودش اضافه شود و اگر کسی در اول ظهر نافله ظهر و نماز ظهر را بخواند بهتر است بلافاصله نماز عصر و نافله آن را بخواند.طبق روایات رسول خدا و اهل بیت(ع) مستحب است نمازهای یومیه در پنج وعده خوانده شود ولی با هم خواندن هم جایز است. اختلاف شیعیان با اهل تسنن بر سر جواز این مسأله است؛ یعنی، آنها می گویند ظهر و عصر و مغرب و عشا جایز نیست با هم خوانده شود ولی شیعیان می گویند جایز است، گرچه مستحب در جدا خواندن است. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
منابع👆👆👆👆👆👆👆 👇👇👇👇👇👇👇 2] قرآن کریم در 82 آیه از مسئله نماز یاد می کند، مثل آیات 3، 43، 45، 83 بقره و بقره، 110، 125، 153، 177، 238، 277 و سوره های دیگر قرآن. [3] أَقِمِ الصلَوةَ لِدُلُوکِ الشمْسِ إِلی غَسقِ الَّیْلِ وَ قُرْءَانَ الْفَجْرِ  إِنَّ قُرْءَانَ الْفَجْرِ کانَ مَشهُوداً؛ سوره الاسراء آیه 78 ، اقتباس از سؤال 11008 [4] .نک، القرطبی، محمد بن رشد، بدایه المجتهد، ج 1، ص 170، تحت عنوان الفعل الثانی فی الجمع و ص 173-174، همان ج 2، ص 374 ، دار المعرفة ، بیروت 1403 ه ق؛ صحیح مسلم، ج 4 ،ص 39 –42، باب حجه النبی (ص)، دار الاحیاء التراث العربی، بیروت؛ الشوکانی، محمد بن علی بن محمد، نیل الاوطار، ج 3، ص 213، دار الکتب العلمیة، بیروت. تفسیر کبیر، ج 21، ص 27. [5] «جمع النبی‏صلی الله علیه و آله و سلم بین الظهر و العصر وبین المغرب و العشاء فقیل له فی ذلک فقال صنعت هذا لئلا تحرج أمتی» شرح زرقانی بر موطأ مالک، ج 1 ، باب جمع بین دو نماز در حضر و سفر، ص 294. [6] النووی، ابوزکریا، شرح صحیح مسلم النووی، ج 5، ص 213-218، باب الجمع بین الصلوتین فی الحضر، دار القلم، بیروت، 1407 ه ق. [7] «إذا زالت الشمس فقد دخل وقت الظهر و العصر جمیعا إلا ان هذه قبل هذه، ثم أنت فی وقت منهما جمیعا حتی تغیب الشمس» وسائل الشیعه:ج4، أبواب مواقیت، باب 4، روایت 4 و 6. نرم افزار جامع الاحادیث. [8] «إذا زالت الشمس دخل الوقتان الظهر و العصر و إذا غابت الشمس دخل الوقتان المغرب والعشاء الآخره» وسائل‏الشیعة ج 4 ، ص183   باب 17- همان ج : 4 ص : 126 أبواب مواقیت، باب 4، روایت 1. نرم افزار جامع الاحادیث. [9] ان رسول اللّه - صلى اللّه علیه [ و آله ] و سلم - جمع بین الصلاه فى سفره سافرها فى غزوه تبوک فجمع بین الظهر و العصر , و المغرب و العشاء . قال سعید :فقلت لابن عباس : ما حمله على ذلک ؟ قال : اراد ان لا یحرج امته . الصراط المستقیم، ج : 3 ، ص : 291 چاپ : انتشارات کتابخانه حیدریه، نجف اشرف‏، نوبت چاپ : اول‏، سال انتشار : 1384 هجرى‏ [10] نک، سبحانی، جعفر، الانصاف فی مسائل دام فیها الخلاف علامه جعفر سبحانی، جزء اول (ج اول)، بحث الجمع بین الصلوتین، ص 275 -322، موسسة الامام الصادق (ع)، چاپ اول، قم، 1381 ه ش. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
▪️کوفه لبریز بلا گشته میا کوفه حسین ▪️قسمتم سنگ جفا گشته میا کوفه حسین ▪️کوفه ای که پدرت حاکم آن بود قدیم ▪️عاری شرم و حیا گشته میا کوفه حسین 🔳 نهم ذی الحجه (ع) تسلیت باد. @mobahesegroup 👈
⁉️سوال:👇👇 🔰علت بیعت شکنی کوفیان با مسلم بن عقیل چه بود؟ ✅✍️پاسخ: ✅این موضع بیشتر مربوط می شود به حضور عبیدالله بن زیاد در کوفه و اقدامات سخت و خشن او در مقابله با شیعیان و همه کسانی که به نوعی به امام حسین(علیه السلام) عشق و ارادت داشتند. وی بگونه ای عمل کرد که عده ای زیاد به طمع سکه های او کنار کشیدند و عده ای هم زندانی شدند. از جمله از اقدامات ابن زياد در كوفه، زندانى كردن بزرگان شيعيان بود. در ميان زندانيان افرادى چون مختار، حارث اعور همدانى، و همراهان او از جمله مسيب بن نجبه، رفاعة بن شداد بودند. طبرى مى نويسد: ابن زياد در نامه اى به يزيد نوشت: كسى را كه احتمال مى دادم بر ضد شما حركتى كند و قيامى صورت دهد، باقى نگذاشتم، مگر اين كه در زندان شما به سر مى برد.(۱) يكى از كارهاى بسيار مهم ديگر، محاصره شهر كوفه بود. وى دستور داد تمام مسيرهائى كه به اين شهر منتهى مى شود، به شدّت نظارت شوند. لذا قيس بن مسهّر كه حامل نامه امام حسين عليه السلام براى اهل كوفه بود دستگير شد و به شهادت رسيد. هم چنين عبداللّه بن يقطر كه از طرف امام حسين عليه السلام به سوى مردم كوفه فرستاده شده بود، دستگير شد. به دستور ابن زياد وى را همانند قيس بن مسهّر از بالاى دار الاماره به زير انداختند و به شهادت رسيد. اين نظارت به قدرى شديد بود كه وقتى برخى از كوفيان به سيدالشهداء عليه السلام در بين راه برخوردند درباره اوضاع كوفه گفتند: به خدا سوگند! نظارت به قدرى شديد است كه نه مى توانيم داخل شهر كوفه شويم و نه مى توانيم از شهر خارج شويم.(۲) ابن زياد در اقدامى ديگر، دستور داد كه عدّه اى در داخل شهر كوفه، شايعاتى پخش كنند و مردم را از لشگر يزيد و كسانى كه از شام اعزام مى شوند، بترسانند و آنان را به پراكنده شدن و پراكنده كردن يكديگر از اطراف حضرت مسلم عليه السلام وادار كنند. اين شايعات تا حدّى در ميان مردم اثر گذارده بود، به گونه اى كه مورّخان مى نويسند: مردم هم ديگر را مى ترساندند و وحشت زده به يكديگر از سپاه اعزامى شام، خبر مى دادند.( ۳) 📚پی نوشت ها : ۱. تاريخ طبرى: ۴ / ۳۸۷، الكامل فى التاريخ: ۴ / ۱۳۱. ۲.الارشاد: ۲ / ۷۲، تاريخ طبرى: ۴ / ۲۹۵. ۳. الارشاد: ۲ / ۵۴، بحار الانوار: ۴۴ / ۳۵۰، تاريخ طبرى: ۴ / ۲۷۷. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
◀️◀️ مختصر اعمال روز ▶️▶️ 💥1_ غسل كه مستحب است قبل ازظهر انجام شود. 💥2_ زيارت امام حسين كه ازهزار حج وهزارعمره و هزارجهاد بالاتر است. 💥3 _ بعدازنمازعصروقبل ازدعاي عرفه , دوركعت نمازبجااورد ونزدخدابه گناه خوداعتراف کندتابه ثواب عرفات رستگارشودوگناهان او امرزیده شود. دراین نمازدررکعت اول بعدازحمد توحید ودررکعت دوم بعدازحمد سوره کافرون رابخواند 💥4_ مستحب است نماز امیرالمومنین خوانده شودکه چهاررکعت است دردوتا دورکعتی درهر رکعت بعدازحمد پنجاه مرتبه سوره توحید را بخواند. 💥5_ روزه , برای کسی که می تواند روزه بگیردو مانع دعا خواندن او نشود. 💥6_ صدمرتبه سوره توحید صدمرتبه ایه الکرسی صدمرتبه صلوات برمحمدوالش 💥7_ ده مرتبه استغفار: استغفرالله الذي لااله الاهو الحي القيوم واتوب اليه. 💥8_ ده مرتبه ياالله. ده مرتبه يارحمان . ده مرتبه يارحيم. ده مرتبه يابديع السموات والارض ياذالجلال والاكرام . ده مرتبه ياحي ياقيوم . ده مرتبه ياحنان يامنان . ده مرتبه يالااله الاانت. ده مرتبه امين. 💥9_ خواندن دعای پرفیض عرغه امام حسين(ع) اگرهمه این موارد رانمی توانید انجام بدهید , بعضي هارا كه مي توانيد , انجام بدهيد. آب دريا را اگر نتوان کشید هم بقدرتشنگی باید چشید التماس دعای فرج کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
⁉️ سوال: 👇👇👇 🔰از دیدگاه روایات، دعا و نیایش در چه فضیلتی دارد؟ ✅✍️پاسخ: ✅روز عرفه روز دعا و نیایش است و اگر چه روزه آن روز مستحب است، لیکن اگر روزه گرفتن آن روز موجب ضعف شود، آن گونه که انسان نتواند دعاهای این روز را بخواند، خواندن دعا بر روزه گرفتن مقدم است.(۱) نقش نیایش در وصول به رحمت بیکران الهی، با بیان امام صادق(ع) که فرمود: «الدُّعاء کهف الإجابه کما أنّ السّحاب کهف المطر» (۲) به خوبی روشن است. طبق این بیان نورانی همان طور که ابر، قرارگاه باران است، دعا نیز قرارگاه اجابت است. به بیان دیگر، اجابت در درون دعاست، همانطور که باران در نهاد ابر تعبیه شده است، بنابراین، چنانچه کسی با حسن ظن و خالصانه و عارفانه و به نحو عام دعا کند، خدا هم اجابت خواهد کرد. بخش مهمّی از پیروزی انبیای بزرگ(ع) نیز به برکت دعا بوده است؛ زیرا تظاهرات و عملیات، بخش «جسمانی» پیروزی را تشکیل میدهد ولی دعا و نیایش «روح» ظفر است؛ چنانکه امام علیبن موسیالرضا(ع) همواره به اطرافیان خویش میفرمود: بر شما باد به سلاح پیامبران: «علیکم بسلاح الأنبیاء» آنگاه در پاسخ اینکه سلاح آنان چه بود؟ میفرمود: دعا. (۳) دعا تنها چیزی است که خدا آن را به انسان تملیک کرده است. انسان جز دعا و تضرع در پیشگاه خداوند مالک چیزی نیست: «یا سریع الرضا اغفر لمن لا یملک إلّا الدّعاء» (۴) از این رو در برابر دشمن درون، سلاحی جز ناله ندارد: «و سلاحه البکاء» (۵) دشمن بیرون را میتوان با سلاح سبک و سنگین از پا درآورد ولی شیطان و دشمن سرسخت درون را تنها با اشک در برابر خدا میتوان رام کرد. بنابراین، کسی که اهل ناله نیست، مسلح نیست و اگر کسی مسلح نباشد پیروز نخواهد شد؛ زیرا انسان تا زمانی که خود را میبیند، خدا را نمیبیند و به درگاه او تضرّع و اظهار عجز نمیکند، وقتی ننالد در نبرد با اهریمن درون و بیرون شکست میخورد. گرچه همه حالات زندگی برای نیایش مناسب است ولی دوران پربار حج و حضور در مواقف آن، شکوه بیشتری برای دعا و تأثیر فراوانتری برای نیایش به درگاه پروردگار جهان دارد و چون دعا از ضمیر صاف، مورد قبول است و احرام و آهنگ کعبه آزاد و پاک، در تصفیه ضمیر تأثیر به سزایی دارد، نیایش در حج و دعا در مواقف آن بهترین اثرها را به همراه خواهد داشت. از این رو برای هر برنامه از مناسک حج. دستور ویژهای در مورد نیایش داده شده است و عمده آن دعای عرفه در صحرای عرفات و همراه توده مردم گرد آمده از سراسر جهان و عُشاق مشعر و مشتاقان کوی مناست. روایات فراوانی درباره اعمال روز عرفه و هنگام وقوف در عرفات، به ویژه کیفیت دعا در آن موقف نقل شده که بخشی از آنها در خصوص دعاهای آن روز، مانند دعای عرفه امام حسین و دعای امام سجّاد(ع) است و بخشی نیز در اهتمام و ترغیب به دعا کردن به دیگران است، به گونهای که برخی شاگردان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) همه همّ خود را در آن سرزمین که دعاها در آن مستجاب است، صرف دعا برای غیر میکردند. علیبن ابراهیم در این باره از پدرش نقل کرده که گفت: عبدالله بن جندب را در عرفات دیدم که زمانی طولانی دست به سوی آسمان بلند کرده، سیلاب اشک از گونههایش بر زمین سرازیر بود، به گونهای که من شخص دیگری را اینچنین در حال مناجات ندیدم. هنگامی که مردم از عرفات عازم مشعر بودند به او گفتم: کسی را بهتر از تو در حال نیایش ندیدم. عبدالله گفت: به خدا سوگند در آن حال فقط برادرانم را دعا میکردم؛ زیرا از امام کاظم(ع) شنیدم که فرمود: کسی که به دور از چشم برادر (ایمانی)اش در حق وی دعا کند از جانب عرش ندا داده میشود که صدهزا برابر آنچه برای او خواستی نصیب تو خواهد شد: «من دعا لأخیه بظهر الغیب نودی من العرش: ولک مأه ألف ضعف مثله». پس شایسته نبود که من صدهزار برابر دعای مستجاب را به خاطر یک دعا که برآورد شدنش معلوم نیست واگذارم. (۶) مشابه این نقل، درباره دیگر صحابه نیز روایت شده است. (۷) 📚پی نوشت: ۱- بحار، ۹۴/۱۲۳ ـ ۱۲۴ ۲- کافی، ۲/۴۷۱ ۳- کافی، ۲/۴۷۱ ۴- مفاتیح الجنان، دعای کمیل ۵- مفاتیح الجنان، دعای کمیل ۶- کافی، ۲/۵۰۸ و ۴/۴۶۵ ۷- کافی، ۴/۴۶۵ ـ ۴۶۶ کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
❓بهترین خواسته ها در روز عرفه؟ دفع شر استکبار از سر مسلمانان ، دعای اصلی مردم در روز عرفه است @mobahesegroup
عید سعید قربان بر همه مسلمانان مبارک
🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀 🌹 @mobahesegroup 🍀 🔶به بهانه های جور وا جور تو را از عرب بیزار کردند!!! هدف آنها فقط پیامبرت (ص) بود,, نه عربهای سعودی وهابی که خودشان ساپورت میکنند!!! مدام میگویند عربی حرف نزنید!!؟ و ننویسید!!! اما یکبار هم جلوی زبان انگلیسی که در دهانمان بیشتر از عربی جاری ست!!! را گرفتند!!!؟؟ اصلا میتوانند در شبکه هایشان از غربی ها بد بگویند!؟؟ دیگر کی به آنها جا دهد!!!😕 عید غدیر و قربان را تحقیر میکنند, اما جلوی کریسمس و ولنتاین و....را نمیگیرند!!! بودن آنها فقط برای هاست نه ها!!!☹️ 🔶 شما را تحریک میکنند, که عرب با حمله و زور آنها را مسلمان کردند!!!😳 و شما را به روح آریایی تان تحریک میکنند که انتقام بگیرید…🤐 اما شما حتی حاضر به مطالعه کتاب و منبع هم نیستید!! تا بدانید در زمان ساسانیان آنقدر اوضاع بهم ریخته بود و مردم از آنها ناراضی بودند, که اگر اسلام هم نمیامد, دین دیگری مثل مسیحیت جایگزین میشد!!! و آنها به زور مسلمان نشدند, بروید بخوانید!!! که این بزرگترین توهین به ایرانیهاست که بگوییم به زور و تجاوز به زنانشان، مسلمان شدند؟! یعنی از روی ترس و بی غیرتی؟! 😳😞 دریغا بر این همه جهل و بی خبری! و تحریف روشن تاریخ... چطور میشود به زور مسلمان شد و این همه به اسلام خدمت کرد؟! این همه عاشق اسلام شد؟! 🤔 چطور روشن ترین حقیقت تاریخ ایران را انکار می کنند. یعنی اینکه: ما ایرانی ها عاشق اسلام شدیم. ❤️ مثل خیل عظیم مسلمانان در بقیه کشورها. 🔶 نگذارید باورتان را هدف بگیرند فقط بخاطر کم مطالعه بودنتان!!! اسیر چه شدی!!؟ فقط بخاطر کلاس و مد و به به و چه چه چند بهائی و وهابی که خود را می خوانند, شدی ضد اسلام و قرآنت تا دیگران مدحت کنند!!! این روشنفکری نیست. این اوج تاریکی است.. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
💢آدرس غلط! ✅بعضی ها با حرفهای قشنگ و استدلالهای ظاهرا درست، به مردم میدهند. ✅اساسا تجربه در کشور ما متاسفانه از صدر مشروطه مساوی شده است با مخالفت همیشگی با دین و نمادهای دینی. هر آن چیزی که بوی دین و یا سنت بومی بدهد مورد حمله قرار میگیرد ✅عید قربان و سنت حسنه قربانی کردن را میتوان جور دیگر دید، اینکه در این اعیاد نیز به فکر آیا نکته مهمی نیست؟ اینکه اگر همه مسلمانان در این در اندیشه کمک به همنوع خود هستند جای تامل ندارد؟ ✅دوستان که در پارتی های شبانه با برگر و کباب... شب را به صبح ختم میکنند، چگونه است که بفکر نیستند! اما در عید قربان طرفدار گوسفندها شده اند!!!! ✅بوی تناقضهای فکری و عملی شما، همه ی فضای مجازی را فرا گرفته است. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
حجت الاسلام فرحزاد: 🌱 جفا نکنیم !! از دو الی سه ماه پیش تمامی شیعیان برای عاشورا و اربعین روز شمار زدند! این علاقهء به سید الشهدا علیه السلام قابل ستایش است. اما قبل از محرم، ما مناسبتی داریم که افضل بر تمام مناسبتهای ما است. اساس مذهب ما به بزرگداشت این روز است. برای غدیر چه کردیم؟ برای غدیر کار نکردیم، متاسفانه انکار و تفسیر به رای شد! امام حسین علیه السلام کشته احیایِ غدیر است. باید برای غدیر صد هزار برابر عاشورا و فاطمیه توان گذاشت‌. اگر غدیر فراموش نمی شد که عاشورا و فاطمیه ای در کار نبود. پس باید با تمام توان برای غدیر کار کنیم. برای روز شمار بزنید، پوستر پخش کنید. بنر بزنید، جشن بگیرید، دسته شادی در خیابان راه بندازید. طنین علیا ولی الله باید عالم را بلرزاند. کم کاری نکنید، در حق امیرالمومنین علیه السلام و غدیر کم کاری کنیم، جفا کردیم! مانند ایام شعبانیه ایستگاه صلواتی بر پا کنید. خیابان ها را آزین ببندید. دست به دست هم دهید. از عید قربان تا مباهله جشن غدیریه بگیرید. خطبه غدیریه را چاپ کنید پخش کنید. ستون اسلام و تشیع غدیر است، اما متاسفانه برای این ستون و استحکامش کم کاری کردیم. از هر مناسبتی که داریم غدیر واجب تر و مهمتر است. ولایت امیرالمومنین علیه السلام را جار بزنید، شور به پا کنید. هر کس هم که توان دیدن ندارد کور شود. برای غدیر کم گذاشتیم انکار شد، وقت بلند شدن است، رزق محرم در غدیر داده میشود، هر کس برای غدیر کم بگذارد، در محرم کمش میگذارند! برای غدیر کاری کنید این مملکت بلرزد! این مملکت از عید قربان تا مباهله باید غوغا شود، صدای گوش فلک را کَر کند. دسته به خیابان ها بیاورید، بزنید، شهرهای خودتان را کنید. ان شاء الله امام عصر روحی فداه دعایی برای همه کند. روز عید غدیر، روزی است که خدا نعمتش را کامل کرده است، چرا شکر نعمت نکنیم؟ صد هزار برابر هر سال توان بگذارید، کاری کنید مرحم بر سینهء مجروح صدیقه طاهره سلام الله علیها شوید. تمام معصومین به شهادت رسیدند بخاطر غدیر، چرا ما ساکتیم؟ چرا ما بی تفاوتیم. کاری کنید که کسی جرات نکند خدشه بر غدیر وارد کند. من کنت مولا فهذا علی مولا را بلند بگویید، روز غدیر روز بیعت با امام عصر روحی فداه است. دست به دست هم بدهیم احیایِ غدیر کنیم. با پولمان، با وقتمان، با هیئتمان؛ با وسائلمان؛ با هر عملی که میتوانیم احیایِ غدیر کنیم. "اگر دلسوز غدیر و ولایت هستید دهید" کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 اعتراف رسانه های عربی: ایران، امارات را اشغال کرده است! صبح تا شب رسانه های مخالف جمهوری اسلامی، امارات و قطر را بر سر ما می‌کوبند اما این حقایق را هرگز نمی‌گویند. @mobahesegroup
💢 مصطفی تاجزاده از سران اصلاحات و بازداشتی سال ۸۸ توییت زده معاون دادستان گفته که اینستاگرام قرار است فیلتر شود!!! خبرگزاری قوه قضائیه به شدت خبر فیلترینگ اینستاگرام را تکذیب کرد و اعلام کرد دادستان کل کشور اصلا معاون اول ندارد که چنین ادعایی کرده باشد. @mobahesegroup
💢یک نکته عجیب ✅ما در اسلام، برای اکثر گناهان کبیره، استثنائاتی داریم ولی برای قهر کردن، هیچ استثنائی وجود ندارد! مثلا غیبت، که از زنا بدتر است، چند استثناء دارد، مثل: غیبت از کسی که آشکارا گناه می‌کند، غیبت از ظالم، از قاضی ناعادل و... و یا درباره شراب، اگر در معرض مرگ بودیم و هیچ خوراکی جز شراب نباشد، می‌توان به قدر نیاز، شراب خورد. حتی دروغ که کلید همه پلیدی‌هاست؛ برای اصلاح رابطه دو نفر یا جلوگیری از ریخته شدن خونی، جائز است. ولی قهر کردن، هیچ استثنائی ندارد! حتی امام صادق علیه‌السلام حاضر به قهر کردن با پسرعموی گمراه خود که با چاقو به ایشان حمله کردند هم نبودند! پس چطور ما انقدر راحت با نزدیک‌ترین اقواممان قهر می‌کنیم؟ با پدر قهر می کنیم چون به ما اخم کرد؟ با مادر قهر می کنیم چون فلان حرف را زد؟ با برادر قهر می کنیم چون احترام ما را حفظ نکرد؟ با خواهر قهر می کنیم چون برای فلان مراسم، ما را دعوت نکرد؟ با دوست قهر می کنیم... با همسایه قهر می کنیم... با همسر... هیچ چیزی ارزش قهر کردن ندارد. اگر با کسی قهر هستید، همین حالا با او آشتی کنید که در این صورت به گواهی امام معصوم، زودتر از آن شخص وارد بهشت می‌شوید. همین حالا... کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
🍀پرسش: آیا میتوان از گوشت قربانی برای مصرف خودمان هم استفاده کنیم یا حتما بایستی به فقیر داد؟ 🍀پاسخ: اگر قربانی مستحب است، استفاده خودتان اشکال ندارد، ولی به مقداری که خودتان استفاده می کنید ثواب صدقه یا اطعام را ندارد. 📗پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری @mobahesegroup
👇👇👇 ⛔️هشدار امیر مؤمنان در مورد استفاده ناروا از بیت المال ✍️نامه علی ( ع) به «اشعثبن قيس» فرماندار آذربايجان : 🍀 اين فرماندارى، براى تو وسيله آب و نان نيست، بلکه امانتى است در گردنت و (بدان) تو از سوى مافوق خود تحت مراقبت هستى. هرگز حق ندارى درباره رعيّت، استبداد به خرج دهى و حق ندارى در کارهاى مهم و خطير بدون اطمينان وارد شوى.⛔️ ❣️در دست تو بخشى از اموال 💰خداوند عزّوجلّ است و تو يکى از خزانه داران 🔐 او هستى، بايد آن را حفظ کنى تا به دست من برسانى، اميد است من رييس بدى براى تو نباشم والسلام.🍀 📚نهج البلاغه ، نامه5. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
🌸 حسن ظن! ☘ حسن ظن چیز خیلی بزرگی است. اصلاً خداوند در قرآن، سوءظن را نهی کرده است. ☘ خال صورت، صورت را زیبا می کند. اگر در زندگی خال سیاهی دیدی، برای نشان دادن آن سفیدی هاست. ☘ همانطور که شیرینی های زندگی را می خورید، ترشی های آن را هم بخورید. 📚 میرزا اسماعیل دولابی، طوبای محبت۱، ص۱۳۹ کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
🌓 سحر خیزی! ⭐️ خیلی سفارش شده به سحرخیزی و نماز شب وقرآئت قرآن در دل شب. ⭐️ ولی اگر یک شب حال نماز و دعا هم نبود، کسی سحر بیدار شد ولو نشسته و چای خورده است، همین خوب است، خود بیداری شب، اثر دارد. ⭐️ بنشین، یک کم در عظمت خدا فکر کن، در خودت فکر کن که من کجا بودم؟ کجا آمدم؟ به کجا می روم؟ کی من را اینجا آورد؟ همین را فکر بکنی، برایت کافی است. ⭐️ ببین حال تو چه می شود؟ خدا می داند. در مورد اعمالت فکر کن به خدا بگو: «شیطان من را فريب داد. نمی خواستم مخالفت تو را بکنم». 🎤 آیةاللّه ناصری حفظه اللّه کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
بسم الله الرحمن الرحیم قابل توجه اعضای محترم کانال از آنجایی که کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات خانواده ها و دانش آموزانی را از سطح تهران تحت پوشش دارد و هرساله برای دانش آموزان لوازم تحریر تهیه می شود امسال هم طبق روال سالهای قبل در حال تهیه ی لوازم تحریر برای تعداد زیادی از دانش آموزان نیازمند بی سرپرست و بدسرپرست هستیم . باتوجه به گرانی بسیار زیاد لوازم و دوبرابر و حتی سه برابر شدن قیمتها و همچنین از برکت این دولت فخیمه و فقیر تر شدن خانواده های نیازمندمان تعداد زیادی دانش آموز به بچه های ما اضافه شده به همین منظور برآن شدیم تا شما عزیزان را هم در این خیر کثیر سهیم کنیم چرا که هر یک کلمه ای که دانش آموزان تحت پوشش با این لوازم یاد گرفته و بخوانند و بنویسند تا آخر عمر برای شما باقیات و صالحات خواهد بود گزارش تصویری هم ارائه خواهد شد . تصاویر زیر گزارشی از کارهای انجام شده است امسال بدلیل محرم زودتر اقدام میکنیم 🔺ضمنا کلیه لوازم از محصولات ایرانی اسلامی تهیه می شود. شماره کارت مسئول خرید : 6221_0611_0448_9655 بانک پارسیان . بنام آزادی باتشکر مدیریت کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات @mobahesegroup اجرکم عندالله
امسال لوازم برای دانش آموزان سیل زده تهیه و ارسال خواهد شد بدلیل نزدیک شدن به ماه محرم از همراهان گرامی تقاضا میکنیم واریزی های خود را هرچه سریعتر انجام دهند اجرتان با سیدالشهدا