eitaa logo
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
24.5هزار دنبال‌کننده
12.1هزار عکس
8.8هزار ویدیو
222 فایل
پاسخگویی به شبهات وشایعات ومباحث دینی مدعیان دروغین وعرفانهای کاذب مدیر کانال👇 @sollemassama ادمین کانال👇 @Morteza_Kahromi کانال خبری ما @news_revolution 👇 ادمین تبادل وتبلیغ @F_Gh14 👇کانال پرسمان‌دینی ما @porseman_onlin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 واقعیت با آنچه می‌بینید، فاصله دارد! 💢از رقص منتسب به پسر وزیر تا شایعه افشاگری‌های مزدک! @mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️📽 بالاخره اينستاگرام فيلتر شد‼️ ١٣٩٨/٥/٢٣ #تكذيب_شد #شايعه @mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ماجرای فیلم جنجالی از رقص پسر آقای وزیر در مراسم مختلط چیست؟ به تازگی فیلمی از رقص یک جوان که ادعا می‌شود، امیر حسین شریعتمداری فرزند محمد شریعتمداری وزیر کار است در حال پخش شدن در فضای مجازی است. در توضیح این فیلم نوشته اند: « اینم از آقازاده وزیر رفاه و امور اجتماعی جمهوری اسلامی. هزینه زندگی چندین خانوار ایرانی؛ در یک مراسم عین و نوش اینان صرف می‌شود. 🔍 #واقعیت فردی که در فیلم در حال رقصیدن است نه تنها فرزند محمد شریعتمداری نیست بلکه کوچکترین شباهت ظاهری هم با وی ندارد. فرد رقصنده «شاهرخ مشکین قلم»، رقصنده و بازیگر ایرانی و فرانسوی است که بیش از ۵۰ سال سن دارد 👈 در حالی که امیرحسین شریعتمداری متولد ۲ تیر ۱۳۶۷ است و سابقه بازی در چند فیلم و سریال مثل ” گلدانی که پاییز می‌شود”، “سونامی”، “نلسون ماندلا برای همیشه”، شهرزاد” و ” جاودانگی” را دارد. @mobahesegroup
⁉️متن شبهه:👇👇👇 میدانستید ایرانیان نزدیک به ۸۰ جشن در سال داشتند؟ میدانستید در آئین نیاکانمان گریه، سخت نکوهش شده؟ میدانستید ایرانیان، سیاه پوشیدن را اهریمنی میدانستند؟ میدانستید موسیقی و رقص نزد ایرانیان عبادت بوده؟ همه ما میتوانیم یک فردوسی باشیم، پس بیاییم فرهنگ پاک نیاکانمان را دوباره زنده کنیم. ✅پاسخ شبهه: 1⃣ در مراسم دينی زرتشتی، دعا و نيايش خوانده می‌شد. همانگونه که واژه «جشن» هم از ریشه «یزشن/یسن» به معنی نیایش و مراسم پرستش است. آن‌هم دعاهایی که هیچ جذابیتی برای طبع سالم ندارد. که نمونه بارز این دعاها را می‌توان در ستایش روان گاو مقدس (گئوش اوروان) دید که از ادعیه و نیایش‌های مشهور اوستایی (گاتهایی) است. به هر روی، بعضاً رقص و ساز و دهل نیز در این مراسم به کار می‌رود، ولی جشن در ادبیات زرتشتی لزوماً به معنی رقص و شادی نبوده، بلکه به تمامی مراسمات نیایش، جشن گفته می‌شود. مثلاً در ايران باستان، حتی مجلس ختم (پرسه) هم "جشن" نامیده می‌شد. عجیب‌تر اینکه شرکت در برخی از این جشن‌ها (مراسم‌های پرستش) اجباری بود! و مردم مجبور بودند که کارهایشان را تعطیل و در این جشن‌ها شرکت کنند. @mobahesegroup 2⃣اوستا را كه بخوانيم و نیز شاهنامه را، موارد بسیاری از رنج و آه و ناله مردمان ایرانی را می‌شنویم. نه فقط انسان‌ها، بلکه ایزدان نیز از غم و اندوه و رنج، تهی نبودند. آنچه مشخص است در ایران باستان سختی ها و رنج‌های فراوان در کنار فقر و نداری وجود داشته، مردم زحمت‌کش و رنجدیده همواره می‌بایستی حاصل دست‌رنج خود را به اربابان می‌دادند تا دردی بر دردهای ملت و لذتی بر سرخوشی‌های درباریان افزوده شود. مردم از سر فقر و فلاکت در جنگ‌ها به دنبال سواره نظام حرکت می‌کردند تا اجساد كشته‌شدگان را برهنه كنند و سربازان را خدمت نمايند، تا از این رهگذر اندکی از ابتدایی‌ترین نیازهای خود را تأمین کنند. @mobahesegroup 3⃣نکته‌ای شگفت انگیز آنجاست که "برخی" پادشاهان ایران باستان، در صورت نیاز و برای تأمین اهداف خود، سرزمین‌های ایرانی را به همراه مردمان ساکن آن به حکومت روم و... می‌فروختند. آیا این رنج نیست؟ @mobahesegroup 4⃣مردم ایران به قدری از دست شاهان و موبدان در رنج و عذاب بودند، که وقتی سپاه عرب به ایران رسید، اکثریت ایرانیان حاضر نشدند از حکومت ساسانی و آیین زرتشتی دفاع کنند و بخش اعظم سرزمین‌های ایرانی بدون جنگ فتح شد. حتی هنگامی که بعد از دو قرن حکومت به سلسله‌های ایرانی (همچون طاهریان و سامانیان و صفاریان و آل بویه و...) رسید، آنان هیچ تلاشی برای بازگشتن به آیین‌های دینی قبل از اسلام نکردند. بلکه همچنان مروّج شریعت اسلام بودند. همین امور نشانگر این است که ادعای رقص و شادی و خوشبختی مردم ایران در عصر باستان و غم و اندوه دائمی مردم در عصر اسلامی، دروغ است. 5⃣ اسلام هم خنده و هم گریه را جزئی از طبیعت انسان می‌داند (سوره نجم، آیه ۴۳) که به زندگی آدمی تعادل می‌بخشد و البته دانش بشری نیز اثبات کرده است که «گریستن» فواید جسمی و روانی بسیار زیادی دارد. لیکن زرتشتیگری با پی‌گرفتن یک روش افراط‌‌گریانه به شدت با گریه و گریستن مخالفت کرده است. حتی در منابع زرتشتی، مادر حق ندارد در غم از دست دادنِ فرزند خود اشک بریزد. و مسلماً چنین رویه‌ای موجب نابودی و انحطاط ذهن و روان آدمی است، و می‌بینیم که اسلام (برخلاف زرتشتیگری) اعتدال را پیش گرفته است. 6⃣قرآن، شادی و نشاط قلبی را از نشانه‌های اهل بهشت می‌داند.[۱] و همچنین از نشانه‌های مؤمن در دنیا، خشنودی و خوشحالی از فضل خداست.[۲] http://www.adyannet.com/news/1329 http://www.adyannet.com/news/1145 http://www.adyannet.com/news/12994 http://www.adyannet.com/news/10993 http://www.adyannet.com/news/10981 http://www.adyannet.com/news/12028 http://news/11037 http://www.adyannet.com/news/1438 http://www.adyannet.com/category/82 http://www.adyannet.com/news/13596 [۱]. سوره آل‌عمران، آیه ۱۷۰ [۲]. سوره یونس، آیه ۵۸ کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
⁉️متن شبهه:👇👇👇 👤چارلی چاپلین : من هرقدر با کار طنز، کوشش کردم تا مردم "بفهمند" اما آنها فقط "خندیدند" ! 👤امام سجاد (ع) : پدرم با برترین مردان زمان خویش در خون غلطید تا مردم "بفهمند" اما آنان فقط "گریه کردند" ! ✅پاسخ شبهه: 1⃣اصالت جمله چارلی چاپلین را نمی دانم، اما جمله منسوب به امام سجاد علیه‌السلام کذب است و در هیچ منبعی وجود ندارد. @mobahesegroup 2⃣ثانیا هر چند تا فهم کامل عاشورا فرسنگ ها فاصله هست، اما انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، جنگ ۳۳ روزه لبنان، دفاع از حرم و خلاصه تشکیل جبهه مقاومت اگر فهم و الگو گیری از عاشورا نیست، پس چیست؟ @mobahesegroup 3⃣و نهایتاً اینکه امام سجاد علیه‌السلام خود مبتکر و مروج فرهنگ روضه و گریه بوده اند. زیرا این فرهنگ حاوی اسرار زیادی است از جمله اینکه؛ بخش عظیمی از فهم و انتقال مفاهیم متعالی، تنها از طریق پیوند خوردن با احساسات پاک (که گریه اوج آن است) امکان پذیر است . کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
⁉️متن شبهه:👇👇👇 ارتباط میان باسن و نجابت!!! پیامبر اکرم (ص) در زمینه ازدواج می فرماید: علَیکُم بِذَواتِ الأوْراکِ، فَإنّهُنّ أنجَبُ: بر شما باد زنانى که باسن بزرگ دارند؛ زیرا آنان نجیب ترند. (کافی، ج5، ص334، ح1) ✅ پاسخ شبهه: برخی این حدیث را به عنوان زن ستیزیِ اسلامی و ظلم به زنان در اسلام منتشر کردند و گفتند: «چه رابطه ای است بین بزرگی باسن و نجابت؟!» ممکن است برخی با دیدن چنین حدیثی، خرافی بودن آن به ذهنشان خطور کند. اما مترجمان توجه نداشته اند که معنای دیگر «انجب» فرزند آوردن و بچه دار شدن و به طور کل از خود چیزی به جای گذاردن است. اینگونه زنان به دلیل بزرگی باسن و در نتیجه بهتر باز شدن لگن و استخوان های مربوط، بهتر زایمان می کنند و لذا سفارش شده که ازدواج با اینگونه زنان ترجیح دارد. در ساده ترین لغت نامه آمده است که اساساً انجب به معنای فرزندآوری است که آشنایان به زبان عربی می دانند که انجب، فعل ماضی باب افعال است که معنایش به کل متفاوت با مجرد آن یعنی نجیب است که به معنای شریف و بزرگ منش ترجمه می شود. (فرهنگ معاصر عربی فارسی، آذرنوش، ماده «نجب» ص1056) نیز در عربی صفاتی که مختص به زنان است، به همان حال مذکر باقی می ماند و نیازی به مونث بیان کردن آن نیست، مثلاً هنگامی که به مرد بزرگوار، کریم و به زن بزرگوار، کریمه گفته می شود، اما هنگامی که صفت مختص زنان شد، دیگر مونث نمی شود، مثلاً زن حائض و یا حامل (باردار)، از این رو مترجمین دقت نکرده اند که در این جا سخن از زنان است و اگر قرار باشد انجب به معنای نجابت باشد، باید برای زنان، مونث بیاید زیرا با مردان مشترک هستند در حالی که به همان حالت مذکر مانده است. حال به عنوان نمونه، موردی را که از آیت الله خویی پرسیده شده، می آوریم: «شخص یملک بیتاً وأنعاماً، تزوج والده من امرأه أخرى، وبعد أن أنجب منها عده أولاد، طرد ولده الکبیر...» شخصی که خانه و حیواناتی دارد، پدرش با زنی دیگر ازدواج کرده و بعد از آنکه از آن زن چند فرزند آورده، پسر بزرگش را طرد کرده است. (صراط النجاة، ج2، ص330) چنین استعمالاتی در عربی، متعارف است و باید هنگام ترجمه روایات شریف، دقت کافی را به خرج دهیم، زیرا پیامبر اسلام (ص) و اهل بیت (ع) فارغ از این که حکیم ترین و داناترین افراد هستند، دارای بلاغت و فصاحت تام نیز بوده اند و معمولا اشکالاتی که به روایات اهل بیت گرفته می شود از همین سنخ است که یا معلول عدم کوچکترین آگاهی به زبان عربی است و یا آشنا نبودن با لسان اهل بیت (ع). کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
⁉️ متن شبهه 👇👇👇 واکنش علما حوزه علمیه به اختلاس های نجومی: سکوت واکنش علما حوزه علمیه به املاک_نجومی: سکوت واکنش علما حوزه علمیه به فساد های اداری: سکوت واکنش علما حوزه علمیه به رشوه خواری ها: سکوت .... و اما ,,و اما ,,,, واکنش علما حوزه علمیه به تار موی زنان : وامصیبتا,! اسلام به خطر افتاده,,نیروی انتظامی اقدام کند,, واکنش علما حوزه علمیه به ورزشگاه رفتن زنان :وامصیبتا,اسلام به خطر می افتد! به نظر شما اسلام در ایران, دقیقا چه جوری به خطر میفته؟؟؟ [شبهه خلاصه شده است] ✅ پاسخ @mobahesegroup برای ارزیابی حساسیت های حوزه علمیه، چه ملاک بیانیه های رسمی باشد و چه موضع گیری های ائمه جمعه در خطبه های نماز جمعه باشد، ادعای شبهه افکن کاملاً غلط و مردود است. با یک آمارگیری ساده از کلید واژه هایی که در خطبه های نماز جمعه یا بیانیه های رسمی حوزه های علمیه به کار رفته می شود، اتفاقاً برعکس ادعای شبهه افکن ثابت می شود. به طور نمونه می توانید با مراجعه به پیوند http://yon.ir/7tyO9 محور خطبه های نماز جمعه سراسر کشور، که در هفته گذشته برگزار شده است ( 19 مرداد) مشاهده کنید که در آن نه تنها سخنی از حجاب ذکر نشده است، بلکه اکثرا به توصیه به مسئولان برای رسیدگی به مشکلات مردم و انتقاد از مباحث فساد اداری، بی عدالتی، دزدی، احتکار، تبعیض و ... پرداخته اند. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#براندازی_نرم افشاگری درباره اقدام دولت تدبیر درباره نفوذ غربگرایان و نئولیبرالیسم در کتب درسی دانشگاهی! اقدام دیگری در جهت براندازی نرم بر ضد جمهوری اسلامی ایران کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴صحبت‌های جدید سید حسن آقامیری ؛ روحانی خلع لباس شده درباره "بهشت" جنجال‌آفرین شد تمسخر آیات قران توسط این به اصطلاح روحانی آقامیری کم کم آن روی سکه خود را نشان داد بیچاره جوانانی که به امید دین پای صحبتهای این مرد نشستند و فریفته و فریب خورده ی وی شدند @mobahesegroup
🔴ترفندی تکراری و قدیمی برای فریب مردم در آستانه انتخابات مجلس پنجم درحالیکه دولت هاشمی با فساد و تورم ۵۰درصدی ملت را له کرده بود؛ فائزه هاشمی دوچرخه سواری زنان را مطرح و نفوذیها در انصارحزب الله هرروز تجمعی برگزار کردند تا در یک دوقطبی کاذب،کارگزاران انتخابات باخته را ببرد و فائزه رای دوم تهران شود. حالا دیگه خود دانید! #عبرتهای_تاریخ #غربگرایان #تقی_زاده_ها @mobahesegroup
غفلت از غدیر @mobahesegroup
🔴این یک اعلان جنگ تمام عیار است دقیقا زمانیکه ذهن بچه های انقلاب درگیر بازداشت استاد حسن عباسی بود ،ده ها پیج بزرگ انقلابی مانند افسران ، بیسیمچی ، فتن ،سربازان گمنام و.... با صدها هزار فالوور توسط مدیران اسرائیلی اینستاگرام مسدود شد. این دیگر یک اتفاق معمولی نیست یک جنگ تمام عیار است. در آستانه انتخابات مجلس تمام ظرفیت های جبهه انقلاب در عرصه روشنگری را دارند از بین میبرند از بازداشت و برخورد با سخنرانان انقلابی مانند حسن عباسی گرفته تا ترور شخصیتی و پرونده سازی علیه روشنگران فضای مجازی مانند روح الله مومن نسب و مدیران بیداری ملت و.... توسط یک قرارگاه فاسد دچار اختلال تا مسدود کردن اکانتها و پیج های بزرگ انقلابی در توییتر و اینستاگرام.....‌‌ اینکه چرا هیچ پیج یا اکانت حامی دولت و اصلاحطلبان و جریان ضدانقلاب در توییتر و اینستاگرام مسدود نمیشود تنها یک دلیل میتواند داشته باشد و آنهم هماهنگی جریان لیبرال داخلی با مدیران صهیونیستی اینستاگرام و توییتر و تلگرام برای یکدست کردن فضای مجازی ایرانیان به نفع جریان اصلاحات و غربگرایان در انتخابات مجلس ..... این اثبات حقانیت همان فریادهای استاد حسن عباسی است که بخاطر آن بازداشت شد مبنی بر ارتباط پنهان و پیدا یک جریان مدیریتی داخلی با ضدانقلاب و سرویسهای جاسوسی خارجی..... کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸از عرش خدا 🎊بانگ منادی آمد 🌸یعنی که 🎊 زمان عیش 🌸وشادی آمد 🎊نور دل حضرت جواد 🌸آمده است 🎊میلاد امام دهم 🌸هادی (ع) برهمه 🎊عاشقانش مبارک باد @mobahesegroup
❗️ منافات حضور قلب امام علی(ع) با انفاق ايشان در رکوع نماز! ⁉️ حضرت علی(ع) که موقع نماز تير را از پايشان بيرون آوردند و چيزی را حس نکردند، چطور هنگام رکوع متوجه حضور سائل شدند؟! ✍️ پاسخ اجمالی: 🔸 اولا: اين خرده گيرى ها ايراد بر قرآن است! چرا كه خداوند آن را ستوده و ولايت مؤمنين را شايسته چنين كسى دانسته است و اگر اين عمل غفلت از خدا بود نبايد تمجيد مي شد. ضمن اينکه مواردی شبيه اين کار برای پيامبر(ص) نيز رخ داده است؛ در مسند احمد از ابو هريره نقل شده است: ما با پيغمبر نماز عشاء مي خوانديم و وقتی كه پيغمبر به سجده مي رفت، امام حسن و امام حسين كه كوچك بودند بر پشت پيغمبر سوار مي شدند؛ «وقتی پيغمبر مي خواست بلند شود، با اين دو دست مباركش حسن و حسين را می گرفت و آرام روی زمين مي گذاشت و وقتی كه پيغمبر به سجده مي آمد، آنها روي پيغمبر سوار می شدند». آیا توجه به حسنين با حضور قلب پيامبر(ص) در نماز منافات ندارد؟! 🔸 ثانيا: شنيدن صداى سائل و كمك به او در نماز، نوعی توجّه به خداست. توجه امام علی(ع) وقتی به آن سائل جلب شد که خدا را صدا زد. ايشان با اين كار عبادتى را با عبادت ديگر درآميخت و برای خدا در حال نماز زكات داد. آنچه اشكال دارد پرداختن به خويشتن به هنگام نماز است، امّا پرداختن به نيازمند مظلوم، كه عبادت محسوب مى شود، اشكالى ندارد. @mobahesegroup
پاسخ تفصیلی: آیه ولایت و منافات آن با حضور قلب علی(علیه السلام)! در آیه 55 سوره مائده می خوانیم: «إِنَّما وَلِيُّکُمُ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذينَ آمَنُوا الَّذينَ يُقيمُونَ الصَّلاةَ وَ يُؤْتُونَ الزَّکاةَ وَ هُمْ راکِعُونَ»؛ (سرپرست و ولیّ شما، تنها خداست و پیامبر او و آنها که ایمان آورده اند همانها که نماز را برپا می دارند و در حال رکوع زکات می دهند). یکی از سؤالاتی که برخی ذیل این آیه مطرح کرده اند این است که: اگر این آیه همان گونه که شیعیان معتقدند در شأن امام علی(علیه السلام) نازل شده است و مربوط به انفاق انگشتر ایشان در نماز می باشد، چگونه با حضور قلب ایشان در نماز سازگار است؟ فخر رازى در اینجا مى گوید: «لایق به حال على(ع) این است که مستغرق در ذکر خدا باشد و کسى که چنین باشد نمى تواند کلام دیگرى را بشنود و بفهمد [بنابراین توجّه به حال سائل بر خلاف آداب نماز است]».(1) علی(علیه السلام) حضور قلب بسیار فوق العاده ای به هنگام ذكر و ياد خدا بطور كلّى، و به هنگام نماز بالخصوص داشت، كه غرق در صفات جلال و جمال الهى مى‏ گشت و هيچ توجّهى به غير خدا نداشت، بگونه ‏اى كه عمليّات جرّاحى و خارج نمودن پيكان تير، كه در حال عادى و غير نماز بر على(ع) سخت و دشوار بود، به هنگام نماز انجام شد.(2) در زمانى كه آن حضرت بسان عارفى دل‏سوخته فانى در خداوند شده بود و به شرحی که رفت به هيچ چيز جز او توجّه نداشت چگونه به هنگام نماز به سخنان سائل توجّه كرد و در ركوع نماز به او كمك كرد؟! اين مسأله با آن حضور قلب جامع و كامل على(ع) در نماز سازگار نيست. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
در پاسخ به این شبهه چند نکته لازم به ذکر است: 1) این نام خدا بود که نظر امام علی(علیه السلام) را به خود جلب کرد. شنيدن صداى سائل و كمك به او در نماز، نوعی توجّه به خداست. وقتی آن سائل خدا را صدا زد این نام خدا بود که نظر امام علی(ع) را به خود جلب کرد. سائل پس از نااميدى از دريافت كمك، ضمن راز و نياز با خدا، شكوه و گله خويش را با نام خدا شروع كرد: «اَللَّهُمَّ اِشْهَدْ أَنِّي سَأَلْتُ فِي مَسْجِدِ رَسُولِ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ لَمْ يُعْطِنِي أَحَدٌ شَيْئاً»(3)؛ (خدایا شاهد باش که من در مسجد پیغمبر(ص) از مردم تقاضای کمک کردم و هیچ کس به من چیزی عطا نکرد). بنابراين، اين نام خدا بود كه توجّه على را به سوى سائل جلب كرد و در غیر این صورت حضرت هرگز متوجه او نمی شدند؛ لذا اين توجه، منافاتى با حضور قلب و توجّه به خداوند در نماز ندارد. علاوه بر اين در پاسخی نقضی می توان پرسید، مگر مأموم در نماز جماعت صداى مكبّر، يا امام را نمى ‏شنود و از او تبعيّت نمى‏ كند؟ اگر نمى‏ شنود چگونه مى‏ تواند به همراه او نماز را اقامه كند؟ و اگر مى‏ شنود، پس در هيچ نماز جماعتى حضور قلب وجود ندارد.(4) 2) آنچه اشكال دارد پرداختن به خويشتن به هنگام نماز است، امّا پرداختن به نيازمند مظلوم، كه عبادت محسوب مى‏ شود، اشكالى ندارد. توجه حضرت علی(علیه السلام) به آن سائل از جهت دیگری نیز توجه به خدا می باشد و عبادتی همراه با عبادت دیگر انجام شده است. توضیح اینکه کسى که این ایراد را مطرح مى کند از این نکته غفلت دارد که شنیدن صداى سائل و مظلوم و کمک به او، نوعی عبادت و در واقع توجّه به خدا است خصوصا وقتی در روایات از او به فرستاده خدا تعبیر شده است و در آیات قرآن نیز به صدقه سفارش شده و تاکید شده است که هنگام پرداخت آن، نهايت ادب و احترام را به خرج دهند چرا كه گيرنده صدقه خدا است‏؛ چنانکه در آيه 104 سوره توبه می خوانیم: «أَلَمْ يَعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ هُوَ يَقْبَلُ التَّوْبَةَ عَنْ عِبَادِهِ وَيَأْخُذُ الصَّدَقَاتِ وَأَنَّ اللَّهَ هُوَ التَّوَّابُ الرَّحِيمُ»؛ (آيا نمى‏ دانند كه تنها خداوند توبه را از بندگانش مى‏ پذيرد و صدقات را مى‏ گيرد و خداوند توبه ‏پذير و مهربان است‏).(5) همین لزوم اهتمام ویژه به نیازمندان باعث شد قلب پاک امام على(ع) که در برابر صداى سائلان حسّاس بود به نداى آنها پاسخ دهد. او با این کار عبادتى را با عبادت دیگر آمیخت و در حال نماز زکات داد و هر دو براى خدا و در راه او بود. ضمن اینکه در همان لحظه انفاق نیز ایشان به جسم خود بی توجه بود و چیزی را حس نمی کرد.(6) کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
3) حالات اولیای الهی همیشه یکسان نیست. حالات امام علی(علیه السلام) و سایر اولیای الهی در نماز و حتی در غیر نماز یکسان نبوده است. آنها گاهی آنچنان غرق در عالم ملکوت می شدند که به جز ذات باری تعالی به هیچ چیزی توجه نداشتند و گاهی نیز با حفظ حضور قلب و توجه به خداوند به عالم کثرت و مظاهر مادی نیز توجه داشتند. البته توجه آنها به عالم کثرت نیز در راستای اجرای دستورات خداوند می باشد.(7) 4) قرآن کریم پرداخت زکات در رکوع را مورد ستایش قرار داده است. این ایراد و خرده گیرى که چرا در نماز به سائل توجه شده است در واقع ایراد بر قرآن مجید است! چرا که خداوند در آیه 55 سوره مائده که به آیه «ولایت» مشهور است، دادن زکات را در حال رکوع مورد تکریم و تمجید قرار داده است و اگر این عمل نشانه غفلت و بى خبرى از ذکر خدا بود نباید به عنوان یک صفت والا و با ارزش فوق العاده، روى آن تکیه شود. ضمن اینکه مواردی شبیه این کار که عبادت به شمار می رود توسط پیامبر(صلی الله علیه وآله) نیز در ضمن نماز صورت گرفته است ولی این بهانه جویان چون در پی انکار فضایل پیامبر(ص) نیستند آن را منافی حضور قلب ندانسته اند! به عنوان مثال در مسند احمد از ابو هريره نقل شده است: ما با پيغمبر نماز عشاء مي خوانديم و وقتي كه پيغمبر به سجده مي رفت، امام حسن و امام حسين كه كوچك بودند بر پشت پيغمبر سوار مي شدند: «فإذا رَفَعَ رَأْسَهُ أَخَذَهُمَا بيده من خَلْفِهِ أَخْذاً رَفِيقاً وَيَضَعُهُمَا علي الأَرْضِ فإذا عَادَ عَادَا حتي قَضَي صَلاَتَهُ»(8)؛ (وقتي پيغمبر مي خواست بلند شود، با اين دو دست مباركش حسن و حسين را مي گرفت و آرام روي زمين مي گذاشت و وقتي كه پيغمبر به سجده مي آمد، آنها روي پيغمبر سوار مي شدند). توجه به حسنين و گرفتن آنها و آرام زمين گذاشتن، آيا اين ها با حضور قلب در نماز منافات ندارد؟ متعصّبانی که مروجان و مبلغان این شبهه هستند در حقیقت مى خواهند فضیلت على(ع) را انکار کنند ولی در واقع به خدا و پیامبر(ص) نیز ایراد مى گیرند. باید از آنها پرسید اگر این کارها بر خلاف آداب نماز و حضور قلب است، پس چرا خداوند آن را ستوده و ولایت مؤمنین را شایسته چنین کسى دانسته است؟! به هر حال جاى شک نیست که شنیدن صداى سائلِ نیازمند و اجابت خواسته او در حال نماز، عبادتى است مضاعف که در یک لحظه صورت گرفته است و باید پناه به خدا ببریم از تعصب هایى که ما را از حقایق دور مى سازد.(9) کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
پی نوشت: (1). مفاتيح الغيب، فخرالدين رازى، ابوعبدالله محمد بن عمر، دار احياء التراث العربى، بيروت، 1420 هـ ق، چاپ سوم، ج ‏12، ص 386، [ذیل تفسیر آيه 55 سوره مائده]. (2). ر.ک: ارشاد القلوب، دیلمی، ابومحمد، انتشارات ناصر، قم، 1376 هـ ش، چاپ اول، ج 2، ص 25 و 26؛ المناقب المرتضویة، کشفی حنفی، محمد صالح، انتشارات روزنه، تهران، بی تا، چاپ اول، ص 373. (3). مفاتيح الغيب، همان، ج‏ 12، ص 383؛ المناقب، ابن شهرآشوب، محمد بن علی، انتشارات علامه، قم، بی تا، چاپ اول، ج 3، ص 3، باب (اَلنُّصُوصِ عَلَى إِمَامَتِهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ). (4). آيات ولايت در قرآن، مکارم شیرازی، ناصر، انتشارات نسل جوان‏، قم‏، 1386 هـ ش، چاپ سوم‏، ص 90. (5). تفسير نمونه، مکارم شیرازی، ناصر، دار الكتب الاسلاميه، تهران، 1374 هـ ش، چاپ سى و دوم‏، ج‏ 8، ص 121. (6). ر.ک: پیام قرآن، مکارم شیرازی، ناصر، با همکاری جمعی از فضلا و دانشمندان، دارالکتب الاسلامیه، تهران، 1386 هـ ش، چاپ ششم، ج 9، ص 211. (7). ر.ک: حیات عارفانه امام علی(علیه السلام)، جوادی آملی، عبدالله، مرکز نشر اسراء، قم، 1385 هـ ش، چاپ چهارم، ص 62-64. (8). مسند احمد، أبو عبد الله أحمد بن محمد بن حنبل، المحقق: السيد أبو المعاطي النوري، عالم الكتب، بيروت، 1419 هـ ق ـ 1998 م، الطبعة الأولى، ج 2، ص 513، ح 10669. (9). پیام قرآن، همان.
🔴🔴بودیسم، حرمسرا و تجاوز به دختران (بخش دوم) 🔸در ایالات متحده نیز جوشا ساساکی ۱۰۵ ساله !! که به عنوان مدرس هنرهای لئونارد کوهن شهرت دارد، مورد اتهام برای 50 سال!! تجاوز به زنان در معابد موجود در این کشور قرار دارد. @mobahesegroup
🔴🔴بودیسم، حرمسرا و تجاوز به دختران (بخش دوم) 🔸در چین یک راهب بودایی به نام شی چنگ، دست کم ۶ راهبه را با وسوسه یا تهدید مجبور به رابطه جنسی کرده که آن ها درخواست او را انجام داده اند. وکلای شاکیان مدعی شدند که وی با استفاده از تکنیک های کنترل ذهن، پیروان خود را وادار به برقراری رابطه جنسی با خود می کرده است. 🔸در ایالات متحده نیز جوشا ساساکی ۱۰۵ ساله !! که به عنوان مدرس هنرهای لئونارد کوهن شهرت دارد، مورد اتهام تلاش برای تجاوز به زنان در معابد موجود در این کشور به مدت ۵۰ سال قرار گرفته است. 🔸این فرد حتی در کهولت سن هم نتوانسته خود را از انحرافات جنسی نجات دهد و عجیب این است که او برای عده ای در سراسر دنیا بزرگ شمرده شده و مکتب و روش آنها توسط سینمای هالیوودی تبلیغ می شود. 🔸معلمان ارشد بودایی، با انتشار بیانیه ای اعتراف کردند که وی در بخش قابل توجهی از زندگی اش در ایالات متحده، دختران دانش آموز را مورد تجاوز و سوء استفاده های جنسی قرار داده است. 🔸با راه اندازی هشتگ اینترنتی در اروپا و ایالات متحده، توسط زنانی که مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفته بودند و همچنین گسترش این هشتگ به آسیا، بسیاری از زنانی که در معابد بودائی و هندو مورد تجاوز جنسی قرار گرفته بودند، اکنون جرات یافته و در حال افشاگری علیه رهبران مذهبی هستند. @mobahesegroup کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
قرآن کریم و اندیشه سیاسی: قرآن کریم، مطابق آیه ۸۹ نحل بیانگر هر چیز می‌باشد، و حدود ۵۰۰ آیه سیاسی دارد. قرآن کریم دارای اندیشه سیاسی است یکی «فلسفه سیاسی اسلام» و دیگری «فقه سیاسی اسلام» می‌باشد ارتباط عمیق فلسفه سیاسی و اعتقادی از آیه ۵۹ نساء أَطِیعُوا اللَّهَ وَ أَطِیعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِی الْأَمْرِ مِنْکُمْ فَإِنْ تَنازَعْتُمْ ای اهل ایمان، خدا و رسول و فرمانداران از طرف خدا و رسول را اطاعت کنید، اگر در امری کارتان به گفتگو و نزاع کشد به حکم خدا و رسول بازگردید، اگر به خدا و روز قیامت ایمان دارید چون اطاعت از خدا و رسول و اولوالامر یک مسأله سیاسی است، مترتب بر ایمان می‌باشد که یک مسأله اعتقادی شده همچنین این مطلب را از آیه ۱۴۴ نساء نیز استفاده می‌شود که حکومت باید بر مبنای ایمان باشد زیربنای تمامی اصول، در اندیشه‌های سیاسی اسلام، عدالت است تا جایی که واژه عدل ۲۹ بار و واژه ظلم ۲۹۰ بار در قرآن آمده است. @mobahesegroup
در قرآن کریم ۵۰۰ آیه سیاسی آمده است کسی که می‌گوید دین از سیاست جدا است باید این ۵۰۰ آیه را حذف کند. بی شک کتابی که برای اداره زندگی بشر آمده، نمی تواند از ابعاد سیاسی زندگی اجتماعی بی بهره باشد البته فهم نکات سیاسی آیات قرآنی نیازمند تفکر در آیات و تفسیر آنهاست و باید تفسیر آیات سیاسی قرآنی را همپای رشد فزاینده و تحولات اجتماعی، صنعتی و ارتباطی جهانی به پیش برد؛ آیات سیاسی: آیاتی در مورد آینده جهان و وارثان زمین ُصالحان و مستضعفان. حقوق فردی واجتماعی. حکومت و حاکمیت خدا. اطاعت از رهبری و ولایت. شوری. مبارزه با طاغوت و ظالمین و دیکتاتوری. عدم پذیرش بیگانگان. آزادی. داوری. معاملات. توزیع ثروت. تعاون.حج و کنگره اسلامی. اختلاف و شرائط صلح. جهاد و قتال و دفاع. مبارزه با نژاد پرستی. امر به معروف و نهی از منکر. برخورد با اسیران و مجروحان. عقد و قراردادنامه. ملک و پادشاهی. امه واحده. دموکراسی. قضایی .اقتصاد. عدالت اجتماعی. ربا قرض الحسنه و بانکداری. سازش کاری با غیر خودی. طرح دوستی با دشمن و کافران و.... کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
آیات اجتماعی و سیاسی قرآن خود از این واقعیت کارکردی خویش سخن میگوید  لِیَقومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ  (حدید۲۵) کتاب و میزان که فرآیند عدالت را در پی دارد هر دو ساحت حقوق و سیاست را پوشش می دهد اگر قرآن را برای ساختن یک جامعه سالم در نظر بگیریم آیات الأحکام قرآن از ۵۰۰ به ۲۰۰۰ آیه می رسد، چون مسائل اجتماعی و سیاسی، داخل در آن حوزه می شود و ده ها آیه بیانگر احکام مدنی، جزایی، قضا، احکام اقتصادی و مالی و نیز احکام دولت داری، سیاست داخلی و خارجی، حقوق عمومی و خصوصی می باشد داستان های قرآنی، آیات مربوط به پیامبران پیشین و آن گروه از آیاتی که سنت های الهی در جوامع تاریخ انسانی را بازمی گوید از قلمروهایی است که می تواند خاستگاه قواعد حقوقی و اندیشه های سیاسی و دولت داری قرار گیرد البته قرآن بر اساس دو ویژگی جهان شمولی و جاودانگی به جزئیات و فروع سیاست و حقوق نپرداخته است، بلکه تنها به راهبردها و هدایت کلی بسنده کرده و ریز کردن و دریافت های جزئی را به سایر منابع و ابزارها که مهم ترین آنها سنت و عقل است وانهاده است کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup