eitaa logo
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
24.5هزار دنبال‌کننده
12.1هزار عکس
8.8هزار ویدیو
222 فایل
پاسخگویی به شبهات وشایعات ومباحث دینی مدعیان دروغین وعرفانهای کاذب مدیر کانال👇 @sollemassama ادمین کانال👇 @Morteza_Kahromi کانال خبری ما @news_revolution 👇 ادمین تبادل وتبلیغ @F_Gh14 👇کانال پرسمان‌دینی ما @porseman_onlin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻دفتر آیت‌الله‌العظمی سیستانی: ⛔️ انتشار مطالب ناامید کننده و فتنه‌انگیز در شبکه‌های اجتماعی جایز نیست ◻️ انتشار و تبلیغ کلیپ های صوتی یا تصویری در شبکه‌های اجتماعی که موجب تضعیف مؤمنین یا فتنه انگیزی می‌شود، جایز نیست. ◻️ انتشار اینگونه مطالب از گردن نشر دهنده آن ساقط نمی‌شود و اگر این موارد موجب گسترش حالت شکست یا ناامیدی یا فتنه انگیزی میان فرزندان کشور واحد شود، انتشار آن در شبکه های اجتماعی است. این کارها مسئولیت شرعی دارد. https://www.hawzahnews.com/news/908879 @mobahesegroup کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup https://www.instagram.com/mobahesegroup2
⁉️متن سوال👇👇 سلام آیا افرادی مانند ادیسون مخترع برق با توجه به این اختراع موثر ومفید در آخرت به بهشت می رود لطفا با مثال وتوضیح مناسب جواب داده شود؟ ✅ پاسخ : 👇👇👇 1⃣ در يك نگاه كلي دربارة نتيجه اعمال نيك افراد غير مسلمان سه ديدگاه عمده وجود دارد: 1. نظر افراط: برخي از روشنفكران عقيده دارند كه بين مسلمان و غير مسلمان در پاداش و رفتن به بهشت فرقي وجود ندارد. شهيد مطهري مي‌نويسد: " معمولاً كساني كه داعيه روشنفكري دارند، با قاطعيت مي‌گويند هيچ فرقي ميان مسلمان و غير مسلمان، بلكه موحد و غير موحد نيست. هر كس عمل نيكي انجام دهد! خدمتي از راه تأسيس يك مؤسسة خيريه و يا اكتشاف و اختراع و يا از راه ديگر انجام دهد، استحقاق ثواب و پاداش از جانب خداوند دارد. مي گويند خداوند عادل ميان بندگان خود تبعيض نمي‌كند. . . ". (1) طرفداران اين نگرش هم به دليل عقل استدلال كرده‌اند و هم به دليل نقل. دليل عقلي آنان بر دو مقدمه استوار است: يكم: خداوند با همه موجودات نسبتي مساوي داشته . . . بندگان و مخلوقات براي او يكسان هستند و با هيچ‌ كس خويشاوندي و رابطه خصوصي ندارد؛ بر اين اساس به افعال و عملكرد همگان پاداش و ثواب مي‌دهد؛ و چون نسبت خداوند به همة موجودات يكسان است، دليلي ندارد كه عمل نيك از يك نفر مقبول باشد و از يك نفر ديگر مقبول نباشد. (2) دوم: خوبي و بدي اعمال، قراردادي نيست، بلكه واقعي است، يعني حسن و قبح افعال ذاتي بوده و هر كدام آثار خود را دارد؛ از اين رو پاداش و ثواب آن در راستاي حسن ذاتي آن است. هر گاه اعمالي به‌وجود آمد كه حسن ذاتي داشته باشد، ثواب دارد. شهيد مطهري مي‌نويسد: ". . . از اين دو مقدمه چنين نتيجه مي‌گيريم كه چون خداوند اهل تبعيض نيست و چون عمل نيك از هر كس نيك است، پس هر كس كار نيك بكند ضرورتاً و الزاماً از طرف خداي متعال پاداش نيك خواهد داشت. . . ". (3) دليل نقلي نيز دليل عقل را تأييد و تأكيد مي كند؛ زيرا در آيات و روايات تصريح شده است كه عمل نيك پاداش و عمل بد عذاب را در پي دارد: "فَمَن يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ خَيْرًا يَرَهُ * وَ مَن يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ شَرًّا يَرَهُ. (4) پس هر كس هموزن ذرّه‏اى كار خير انجام دهد آن را مى‏بيند! و هر كس هموزن ذرّه‏اى كار بد كرده آن را مى‏بيند " يا آياتي مشابه كه در همين رابطه معنا مي شود (5) از اين قبيل آيات استفاده مي‌شود كه پاداش و عذاب بر اعمال مترتب بوده و مسلمان بودن در اعطاي پاداش شرط نشده، همان ‌طوري كه در عذاب شدن غير مسلمان بودن شرط نشده است. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup https://www.instagram.com/mobahesegroup2
2⃣ 🔰2. نظر تفريط:👇 برخي ديگر عقيده دارند كه به فعاليت‌هاي نيكوي غير مسلمانان پاداش داده نشده و به بهشت نمي‌روند. اين نگرش معمولاً از سوي مقدس مآب ها ابراز شده است. طرفداران اين نگاه نيز به دليل عقل و نقل استدلال نموده‌اند. دليل عقلي اين گروه اين است كه اگر بنا باشد اعمال غير مسلمان و يا مسلمان غير شيعه مقبول درگاه خداوند باشد، پس فرق ميان مسلمان و غير مسلمان در چيست؟ اصولاً اگر تفاوت مسلمانان با غير مسلمانان در پاداش ظهور نكند، اسلام و تشيع لغو خواهد بود. برخي از آيات نيز آمده است كه عمل كافر غير مقبول است. در آيه 18سوره ابراهيم اعمال كفار به خاكستري تشبيه شده است كه به وسيلة تند بادي پراكنده شود: " مَثَلُ الَّذينَ كَفَرُوا بِرَبِّهِمْ أَعْمالُهُمْ كَرَمادٍ اشْتَدَّتْ بِهِ الرِّيحُ في‏ يَوْمٍ عاصِفٍ لا يَقْدِرُونَ مِمَّا كَسَبُوا عَلى‏ شَيْ‏ءٍ ذلِكَ هُوَ الضَّلالُ الْبَعيد؛ (6) اعمال كساني كه به پروردگارشان كافر شدند. همچون خاكستري است در برابر تندباد در يك روز طوفاني، آن‌ها توانايي ندارند كمترين چيزي از آن چه را انجام داده‌اند ، به دست آورند و اين گمراهي دور و درازي است. " شهيد مطهري بعد از بررسي اين آيات مي‌نويسد: « . . . از ضميمه ساختن اين آيه با آيه قبل چنين استنباط مي‌كنيم كه اعمال نيك كافران با همه ظاهر فريبا، سرابي بي واقعيت است و اما اعمال بد ايشان وامصيبتا شر اندر شر و ظلمت روي ظلمت است» . (7) 🔰3ـ ديدگاه اعتدال:👇 ديدگاه سوم، ديدگاه اعتدال است كه از آيات و روايات استفاده مي‌شود. شهيد مطهري و برخي از نظريه سازان اسلامي، طرفداران اين ديدگاه هستند. بر اساس اين نگرش فعاليت و خدمات غير مسلمانان مثل افرادي كه اعمال نيكي را انجام داده اند همچون مخترعان و مكتشفان و خادمان به بشريت ، پاداش داشته و در عذاب آن‌ها تخفيف داده مي‌شود . شهيد مطهري بعد از بررسي آيات و روايات درباره وضع مخترعان و مكتشفان غير مسلمان مي‌نويسد:" افرادي اين‌چنين كه البته در همه زمان‌ها كم يا بيش پيدا مي‌شوند، حداقل اين است كه در عذاب آن‌ها تخفيف داده مي‌شود و يا عذاب آن‌ها به كلي برداشته مي‌شود ". (8) پس عمل نيك فردي همچون اديسون نمي تواند او را بهشتي گرداند زيرا شرط مهم بهشتي شدن يعني ايمان در او وجود نداشت ؛ در تفسير نمونه در اين خصوص مي خوانيم : « از نظر جهان بيني اسلام مطالعه نفس عمل به تنهائي كافي نيست، بلكه عمل به ضميمه، محرك و انگيزه آن ارزش دارد، بسيار ديده شده كساني بيمارستان يا مدرسه يا بناي خير ديگري مي‌سازند و تظاهر به اين هم دارند كه هدف شان صد در صد خدمت انساني است به جامعه‌اي كه به آن مديونند، در حالي كه زير اين پوشش مطلب ديگري نهفته شده است و آن حفظ مقام يا مال و ثروت يا جلب توجه عوام، و تحكيم منافع مادي خود، و يا حتي دست زدن به خيانت هائي دور از چشم ديگران است!. ولي به عكس ممكن است كسي كار كوچكي انجام دهد، با اخلاص تمام و انگيزه‌اي صد درصد انساني و روحاني. مسلماً خداوند عالم عادل آن ها را محروم نمي كند، اما چگونه و چطور ؟ جزئياتش بر ما روشن نيست، همين اندازه مي توان گفت "خداوند اجر چنين نيكوكاراني را ضايع نمي‌كند" (البته اگر آن‌ها در مورد پذيرش ايمان ، مصداق جاهل قاصر باشند، مسئله بسيار روشن تر است). دليل بر اين مسئله علاوه بر حكم عقل، اشاراتي است كه در آيات و يا روايات آمده است. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup https://www.instagram.com/mobahesegroup2
3⃣ ما هيچ دليلي نداريم كه جملة « َإِنَّ اللَّهَ لا يُضيعُ أَجْرَ الْمُحْسِنينَ(9) خداوند پاداش نيكوكاران را ضايع نخواهد كرد » شامل اين‌گونه اشخاص نشود، زيرا محسنين در قرآن فقط به مؤمنان اطلاق نشده است، هم بندهاي يوسف در زندان بي آن كه او را بشناسند به او گفتند:« ِ إِنَّا نَراكَ مِنَ الْمُحْسِنينَ ؛(10) ما تو را از نيكوكاران مي‌دانيم». از اين گذشته آيه: « هر كس به اندازه سنگيني ذره اي كار نيك كند آن را مي‌بيند و هر كس به مقدار ذره اي كار بد كند آن را خواهد ديد» (11) به وضوح شامل اين‌گونه اشخاص مي‌شود. از پيامبر اكرم(ص) دربارة عبدالله بن جدعان كه از مشركان معروف جاهليت و از سران قريش بود، نقل شده : " كم عذاب ترين اهل جهنم ابن جدعان است، سؤال كردند : چرا؟ فرمود : گرسنگان را سير مي‌كرد". (12) در روايت ديگري مي‌خوانيم كه پيامبر به عدي بن حاتم (فرزند حاتم طائي ) فرمود: دفع عن ابيك العذاب الشديد بسخاء نفسه : " خداوند عذاب شديد را از پدرت به خاطر جود و بخشش او برداشت". (13) ؛ در نتيجه هرچند در صدق عنوان عمل صالح براي رفتارهاي غير مسلمانان تاملاتي وجود دارد ، اما در هر حال كارهاي نيك آنان مورد توجه قرار مي گيرد . در عين حال اين نكته هم حائز اهميت است كه ما معتقد نيستيم تنها شرط ورود در بهشت مسلمان بودن است زيرا مشكل كفر و دوري از اسلام مربوط به افرادي است كه حقانيت دين اسلام بر آن ها آشكار و واضح گشت، ولي از روي تعصب و يا عناد و يا هواي نفس و يا عوامل ديگر از حق پيروي نكردند ؛ اين افراد قطعا در قيامت در عذاب خواهند بود . اما كساني كه در كشف حقيقت كوتاهي نكردند، ولي دين حق را نيافتند و يا اصلا در محيطي بودند كه امكان دسترسي به دين حق نداشتند و يا خوب به آن ها معرفي نشده، به آنان منكر و مخالف اطلاق نمي شود كه مستحق عقوبتي باشند. شهيد مطهرى (ره) در اين باره مى‏گويد : «اگر كسى در روايات دقت كند، مى‏يابد كه ائمه (ع) تكيه‏شان بر اين مطلب بوده كه هر چه بر سر انسان مى‏آيد، از آن است كه حق بر او عرضه بشود و او در مقابل حق، تعصب و عناد بورزد و يا لااقل در شرايطى باشد كه مى‏بايست تحقيق و جستجو كند نكند اما افرادى كه ذاتاً و به واسطه قصور فهم و يا به علل ديگر در شرايطى به سر مى‏برند كه مصداق منكر و يا مقصر به شمار نمى‏روند، آنان در رديف منكران و مخالفان نيستند. ائمه اطهار بسيارى از مردم را از اين طبقه مى‏دانند. اين گونه افراد داراى استضعاف و قصور هستند و اميد عفو الهى درباره آنان مى‏رود». وى از مرحوم علامه طباطبايى نقل مى‏كند: «همان طورى كه ممكن است منشأ استضعاف، عدم امكان تغيير محيط باشد، ممكن است اين جهت باشد كه ذهن انسان متوجه حقيقت نشده باشد و به اين سبب از حقيقت محروم مانده باشد». (14) اين گروه در فرهنگ دين به عنوان مستضعفان فكري و فرهنگي شناخته مي شوند. اگر واقعاً و حقيقتاً به دنبال حقيقت و دين حق بودند، اما به دلايلي بر آن دست نيافتند ،ولي بر اساس باورهاي فطري و عقلي و يا ديني كه داشتند ،مؤمن بودند و انسان هاي درستكار بودند ،مورد عفو الهي اند. در قرآن هم خداوند مي فرمايد: ما از هر كس بيش از اندازه وسع و توانش تكليف نمي خواهيم (15)، پس محاسبه اعمال آنان، و بهشتي بودن يا نبودن و رتبه آنها در بهشت بر پايه عدل خداوندى به نسبت توان شان و ميزان مطابقت اعمال و كردار آنها با امور وجداني و فطري و عقلاني بشري و علم و باورهاي ديني آن ها صورت مي گيرد . بر اين اساس بدون آنكه بخواهيم در مورد اشخاصي همچون اديسون و ... و ماهيت دوري آنان از اسلام قضاوتي بنماييم ، اصل اين نكته حائز اهميت و قابل توجه خواهد بود و ممكن است بر اين اساس بسياري از غير مسلمانان اعم از مخترعان و نيكوكاران بزرگ يا افرادي عادي و ساده اهل بهشت گردند . در اين خصوص مطالعه كتاب عدل الهي استاد شهيد مرتضي مطهري را توصيه مي نماييم . کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup https://www.instagram.com/mobahesegroup2
پي نوشت ها: 1. شهيد مطهري، مجموعه آثار، نشر صدرا، تهران 1374 ش ، ج 1 ص 279 . 2. همان، ص 337 ـ 338. 3. همان، ص 339. 4. زلزال (99) آية 7 ـ 8. 5. كهف (18) آيه 30. 6. ابراهيم (14) آية 18. 7. عدل الهي، همان، ص 347. 8. همان، ص 377. 9. هود (11) آيه 115 . 10. يوسف (12) آيه 36 . 11. زلزال (99) آيه 7 و 8 . 12. محدث نوري، ميرزا حسين، مستدرك الوسايل، موسسه آل البيت، قم، 1408ه.ق، ج7، ص247. 13. همان، ج7، ص14. 14. مرتضى مطهرى، همان، ج 1، ص 320 به بعد. 15. بقره (2) آيه 282 . کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup https://www.instagram.com/mobahesegroup2
⁉️ متن شبهه: 👇👇 @mobahesegroup آیا معنی خطبه عقد را به زبان فارسی میدانید...!!! فکر میکنید چند درصد معنی این خطبه رو میدونن؟ ترجمه مقدمه خطبه : ((از شر نفس و اعمال خود به الله پناه میبریم. کسی را که الله راهنمایی کند هیچکس نمیتواند گمراهش کند.ای کسانی که ایمان اورده اید همیشه به الله روی کنید و به او متکی باشید.و به الله متکی شوید و به خویشان یگانگی کنید و بدانید که الله مراقب شماست.والله منش شما را درست خواهد کرد و گناهان شما را خواهد بخشید و هر کس از الله و پیامبرش فرمانبرداری کند به پیروزی خواهد رسید)). بعد از خواندن جملات بالا عاقد (فرقی نمیکنه عمامه داشته باشه یا بدون عمامه باشه) از عروس میپرسد:((آیا وکیلم شما را به عقد آقای ..... در بیاورم؟))هنگامی که عروس پاسخ مثبت داد رو به داماد میکند و همین پرسش را از او میکند. حالا ببینیم پس از شنیدن پاسخ مثبت داماد آخوند از طرف عروس چی میگه (برای این قسمت متن عربی رو هم مینویسم): ((انکحتک و زوجتک نفسی الی صداق المعلوم)) واژه ((انکحتک)) از ریشه ((نکح)) میاد که کلمه ((نکاح)) هم از همین ریشه میاد (و در لسان عرب به معنی پاره کردن و سوراخ کردن است ) . معنی این جمله که از طرف عروس به داماد گفته میشه : ((من در برابر پول معینی که به من میدهی خود را در مقابل تو به گا...ن میدهم)) یا اجازه میدهم پاره و سوراخ بکنی . عروس در برابر شنیدن جمله بالا که از طرف وکیلش (همون عاقد) گفته میشه میگوید: ((قبول میکنم)). در فرهنگ دهخدا(جلد ن صفحه ۷۲۱) ((نکاح)) دارای دو معنی ((جماع کردن)) و ((گ ا ی ی د ن)) میباشد. همچنین در فرهنگ عربی به عربی((التوقیف علی مهمات التعاریف)) نکاح به این صورت توضیح داده شده: ((ایلاج ذکر فی الفرج لیصر بذالک کالشی الواحد)) که معنی کلمه به کلمه آن میشود:((وارد کردن آلت تناسلی مرد در آلت تناسلی زن برای اینکه یک جسم واحد بشود)). منبع : ((زن در ادیان ابراهیمی)) امیدوارم از شنیدن حقایق و واقعیتهای زنگیمان آزرده خاطر نشویم . ✅پاسخ شبهه: 👇👇👇 گر چه نويسنده خواسته با استناد به معناي لغوي لفظ و واژه"نكاح" معناي زشتي به اذهان متبادر كند و دين را زشت جلوه دهد، ولي تلاشش ناكام است. نكاح يعني ازدواج و ايجاد زوجيت؛ يعني زن و مردي با هم عهد و پيمان ببندند كه همديگر را از لحاظ نياز جنسي تامين كنند و يك زندگي مشترك تشكيل دهند و هر دو به يگانگي برسند از اين رو به هر كدام از زن و شوهر "زوج" يعني همسر گفته مي شود كه جمع آن هم "ازواج" است. زن، زوج مرد و مرد، زوج زن مي شود. البته در عمل جنسي به طور طبيعي مرد فاعل و زن پذيرنده است. چون زن پذيرنده و مرد فاعل است، از اين رو در نكاح اين زن است كه بايد به مرد تسليم و پذيرندگي خود را اعلام كند و بگويد انكحتك نفسي يعني خود را به همسري و زوجيت تو در آوردم و مرد هم قبول مي كند. صداق هم از اركان نكاح نيست و اگر اصلا نباشد و ذكر نگردد يا شيي كم ارزشي باشد يا اصلا مادي نباشد مثلا تعليم يك سوره قرآن ، عقد صحيح است. صداق نشانه صداقت مرد در خواستگاري و اظهار عشق به زن است نه قيمت زن يا بهاي لذتي كه به مرد مي دهد. در نكاح، زن و مرد لذت مي برند و هر كدام نياز ديگري را برآورده مي سازد از اين رو قرآن خطاب به مردان و زنان مؤمن بلكه خطاب به همه انسان ها مي فرمايد: وَ مِنْ آياتِهِ أَنْ خَلَقَ لَكُمْ مِنْ أَنْفُسِكُمْ أَزْواجاً لِتَسْكُنُوا إِلَيْها(1) و از نشانه‏هاى او اينكه همسرانى از جنس خودتان براى شما آفريد تا در كنار آنان آرامش يابيد، هُنَّ لِباسٌ لَكُمْ وَ أَنْتُمْ لِباسٌ لَهُن(2) زنان لباس(مايه زينت و رفع نياز و پوشاندن عيوب و كاستي هاي شما) هستند و شما لباس آنهاييد. بنا بر اين نكاح يعني ازدواج و ايجاد عقد و عهدي كه زن و مرد را به هم حلال ساخته و نسبت به هم متعهد مي گرداند و با اجراي آن عقد هر كدام نسبت به ديگري حقوق و وظايفي مي يابند. اين كه ما با توجه به معناي لغوي اين كلمه كه با معناي اصطلاحي هم تناسب دارد و در ضمن آن هست، بخواهيم اين الفاظ را آن گونه معنا كنيم و ايراد بگيريم، اين نشانه مريضي روحي است و تلاش اين مريض ها جز بردن آبروي خودشان، نتيجه اي بار نخواهد آورد. پي نوشت ها: 1. روم(30) آيه 21. 2. بقره(2) آيه 187. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup https://www.instagram.com/mobahesegroup2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ_تصویری🎬 ⭕️در آخرالزمان بی عقلی بیداد میکند‼️ ⚠️رکورد_های_گینس #استاد_رائفی_پور🎤 @mobahesegroup
انتقاد آیت‌الله مکارم شیرازی از خونسردی مسؤولان در برابر گرانی لجام گسیخته ❌قابل توجه کسانی که میگن چرا مراجع در برابر گرانی سکوت می‌کنند یا مردم را به نخوردن و صبر، توصیه می‌کنند😳 🔹دیگر، اجاره مسکن، خرید جهیزیه و مایحتاج زندگی جز با وام‌های سنگین ممکن نیست. 🔹برخی بیان می‌کنند که چرا مراجع تقلید در برابر این وضع سکوت کرده‌اند؟! ما نه‌تنها سکوت نکرده‌ایم، بلکه بارها دراین‌باره سخن گفته‌ایم و بازهم می‌گوییم. 🔹مساله مهم، خونسردی مسئولان است! که با وعدۀ حل مشکلات و مسئولیتی که دارند، اکنون حتی اظهار شرمندگی هم نمی‌کنند! 🔹قوای سه‌گانه عوامل گرانی را پیدا کرده، با توجه به محدودیت‌های موجود همچون تحریم‌های ظالمانه، با ارائه راهکارهای مناسب، جلوی این وضع نابسامان را بگیرند. 👇 @mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آیا اسلام برای تورم برنامه ای دارد؟ 🔸این ادعا که اسلام دین تمام قرن‌هاست و در عین حال کاملترین دین است، آیا برای تورم که مشکل امروز بسیاری از جوامع است، برنامه‌ای دارد؟! @mobahesegroup
27.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴#شبهه 16: جهان با این همه بی نظمی مثل زلزله، آتشفشان،صاعقه،سیل و... نشون میده که هرگز یه خالق هوشمند نداره . + ✅پاسخ @mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴#شبهه 15: مگه استفاده از زن برای تبلیغات اشکال نداره؟؟ پس چرا خدا برای تبلیغ بهشت ، از حوری استفاده کرده ؟؟ + ✅پاسخ @mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تجویز سند ۲۰۳۰ برای ایرانیان و خویشتن‌داری جنسی برای خودشان...! ⚠️ کشورهای جهان اولی و توسعه یافته بعد از شکست در نحوه اجرای آموزش‌های جنسی به فرزندان خود، حالا شیوه جدیدی را برای کنترل و مراقبت تربیت جنسی ارائه داده‌اند. @mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅واکنش امام خامنه ای وقتی از ایشان سوال پرسیدند که برجام را به نام شما نوشته اند @mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚫️استاد رائفی پور 🔺ماجرای قرآن خواندن یکی از خواننده های لس آنجلسی که با رفتار غلط چندتا ادم به ظاهر مذهبی مسیر زندگیش عوض شد 🔺سعی کنیم از این به بعد بیشتر مراقب رفتارمون باشیم 🔺هرچی بی نمازه تو این مملکت بخاطر بد نمازاس ‌@mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سوالی که ادعا می‌شد ۴۱ساله جواب داده نشده در ۱۰ ثانیه جواب داده شد! @mobahesegroup
🚫شایعه ورود و استقرار چینی‌ها در جزیره کیش ✅پاسخ👇👇👇 🔸در روزهای اخیر و در ادامه دروغ‌ پردازی‌های ضدانقلاب درباره‌ی تفاهم‌نامه همکاری راهبری ایران و چین و انتشار شایعات متعدد علیه این توافقنامه که با محوریت شایعه واگذاری جزیره کیش به چینی‌ها منتشر و توزیع شده است، کانال‌های تلگرامی و اکانت‌های توییتری وابسته به ضدانقلاب با انتشار عکسی، شایعه ورود و استقرار اولین گروه از چینی‌ها در کیش را منتشر کردند. 🔹با بررسی‌های مرکز مقابله با شایعات سایبری مشخص گردید این شایعه کذب بوده و تصویر مذکور مربوط به ۹۶ نفر از پرسنل مالزیایی یک سکوی نفتی‌ست که و برای انجام تست #کرونا ، به جزیره کیش مراجعه کرده‌اند. #سواد_رسانه 👇👇👇👇👇 @mobahesegroup @mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😷ماجرای ماسک‌های بازیافتی چیست؟ 🎥کلیپی در فضای مجازی دست به دست می‌شود که نشان می‌دهد عده‌ای درحال جداسازی و بسته بندی ماسک‌ در یک مخروبه هستند و منتشرکنندگان این کلیپ مدعی شده اند ماسک‌های ارزان‌قیمت موجود در بازار، ماسک‌های بازیافتی اند. 📌اما اصل ماجرا چیست؟ در ساختمان کنار محل گودبرداری، کارگاه تولید ماسک بوده که شب عید فطر، بر اثر گودبرداری بخشی از ساختمان مجاور تخریب شده است که در کلیپ نیز موجود است. 🔹تولیدکننده ماسک‌ها از پیمانکار شکایت و درخواست پرداخت خسارت می‌کند، کارشناس می‌گوید که برای برآورد خسارت نیاز به وجود و دانستن تعداد ماسک‌های مدفون شده است لذا به همین دلیل چند هفته قبل به سراغ ماسک‌های مدفون شده می‌روند و کارگران همان ساختمان شروع به شمارش ماسک ها میکنند که همسایه ای اقدام به فیلم‌برداری می‌کند. / عصر هوشمندی asrehooshmandi.ir #شایعه @mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 خسارت هایی که زنگنه شخصا به ایران زده است!؟ 💬 #علیرضا_زاکانی 🔹 آقای زنگنه بفرمائید این همه قراردادها را به چه دلیل جلوشو گرفتید؟ چه کسی باید خسارت شما و همفکران شما را بدهد؟ مردم؟ 💢 پ.ن: دادگاه زنگنه چرا برگزار نمی شود؟ @mobahesegroup
1_404885755.pdf
1.39M
📖کتاب توهم بازگشت 📌نقد و بررسی جریان منصورهاشمی خراسانی ✍علی محمدی هوشیار هزینه دانلود: مطالعه و مقابله با انحرافات جریان @mobahesegroup جهت تهیه کتاب، به شماره زیر پیامک بدهید: 09905567588
تکذیب شایعه بگو مگوی روحانی و قالیباف در جلسه سران قوا از سوی سخنگوی دولت. /مصاف ✅ @mobahesegroup
▪️توضیح حسن شمشادی خبرنگار صداوسیما در خصوص فیلمی که در فضای مجازی منتشر شده با عنوان جمع آوری ماسک‌ها از سطل‌های زباله و بسته بندی و فروش دوباره‌ها 🔻اینجا انبار یک کارگاه تولید ماسک بوده که شب عید فطر، بر اثر گودبرداری غیرحرفه‌ای تخریب شده است.... @mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ تحریم‌ها بی‌اثر خواهد شد 🔺 آقامحمدی: اگر توافق با چین اتفاق بیوفتد و دلار کنار گذاشته شود، تحریم‌ها بی‌اثر می‌شود 🔸 البته شاید براتون جالب باشه، علاوه بر آمریکا و ضدانقلاب، اصلاح‌طلبان هم ازین توافق ناراحتند تو خود حدیث مفصل بخوان ... 🎥 #مهم ببینید 👇👇👇👇👇 @mobahesegroup @mobahesegroup
✅ امام صادق عليه السلام: 🔸 هيچ مردى نيست كه تكبّر يا گردنفرازى كند، مگر به خاطر ذلّتى كه آن را در خويش مى يابد 🔹 ما مِن رَجُلٍ تَكَبَّرَ أو تَجَبَّرَ إلاّ لِذِلَّةٍ وَجَدَها في نَفسِهِ 📚 الكافی جلد 2 صفحه 312 #حدیث @mobahesegroup
🔴به زبان ساده: درسته چند روز پیش برای پدر رومینا اعدام بکنید راه انداخته بودیم ولی امروز نون تو اعدام نکنید هست! فضای بی در و پیکر مجازی شده "هرکسی رو که ما میگیم رو اعدام کنید و هرکسی رو که فری زدیم آزادش کنید! " همین‌قدر بی‌منطق و رای‌های احساسی! @mobahesegroup
▪️متاسفانه دولت از سال ۹۴ تاکنون اقدام به حذف بودجه خودکفایی گندم نموده است؛ این موضوع باعث شده علاوه بر آسیب دیدن جدی خودکفایی گندم، امنیت غذایی مردم نیز مورد مخاطره قرار گیرد. لذا #وزیر_کشاورزی باید ضمن ارائه توضیح درخصوص علت این تصمیم، پاسخگوی رانت واردات برای افراد خاص باشد. 💬علی خضریان @mobahesegroup