🚩🚩🚩🚩
🚩🚩🚩
🚩🚩
#رایة_الحق
#اندیشکده
#سفیانی
#برائت_از_اعداء_الله
🔺 مرحوم طبرسي دركتاب خود نقل ميكند:
در روز عاشورا مخالفان اظهار فرح و شادى كرده، بهترين لباسهاى رنگى خود را مى پوشند و دست و پا را حنا مى نهند و مشغول انواع ملاهى و دف زدن و رقص مى شوند. حتى سنتى گذاشته اند كه روز عاشورا سوره «انا فَتَحنا» را مى خوانند، از روى شادى به آن هدف كه دولت و پيروزى نصيب يزيد شد و توانست عترت رسول و اصحاب را بكشد.
📓فضایل اهل بیت (علیهم السلام) طبرسي، ص ۲۲۷
🔺 و در بخشي ديگر از همين كتاب مرحوم طبرسي نقل نموده است:
كه در شهرهاى زيادى (از ديار مغرب) در شب عاشورا، سر يك الاغ مرده را گرفته و آن را سر نيزه مىكنند و مى گويند: اين سر ... است. مردم هم گرد آن جمع مى شوند و در شب مشعلها روشن كرده و به دف زدن و غنا مشغول مىشوند و در هر خانهاى مىايستند و مىگويند:
يا ستى المرؤوسة أطعمينا المنطفسة.
منطفسه نوعى شيرينى است كه در آن شب مىخورند و شادى مىكنند.
📓فضایل اهل بیت (علیهم السلام) طبرسي، ص ۳۷۵
🔴 یزید ملعون خود اساس و بنيان اين فرح و شادي را گذارد، آن زمان كه از ورود خاندان آل الله به شهر شام مطلع گشت، دستور داد همه مكانهاي شهر شام، از جمله مجلس خود را آذين ببندند و به جشن و پايكوبي بپردازند.
و هنگامي كه آل الله را به مجلس منحوس آن خبيث مخبث وارد كردند، فردي سر مبارك امام را در طشت گذارده و به نزد آن ملعون برد و سپس يزيد لعين دستور داد تا فردي ديگر قضيبي (چوب خيزران) برايش بياورد، آنگاه بر سر مبارك حضرت اباعبدالله (عليه السلام) جسارت نمود و فرح و شادي خود را از قتل اباعبدالله (عليه السلام) با خواندن اشعاري ابراز كرد:
➖لیت أشیاخی ببدرٍ شَهِدوا جزعَ الخزرجِ من وَقْع الأسَلْ
▫️ای کاش بزرگانی از قبیله من که در جنگ بدر کشته شدند، هم اکنون بودند و زاری قبیله خزرج را از زدن شمشیرها و نیزه ها می دیدند!
▪️لأهلّوا و استهلّوا فرحاًثُمّ قالوا یایزیدُ لاتُشَلْ
▫️در آن هنگام از شدت فرح و خوشحالی فریاد می زدند و می گفتند: ای یزید دستت درد نکند!
✨قدْقَتَلْنا القَرْم من ساداتهِمْ و عدَلْناه بِبَدْرٍ فاعتدَلْ
▫️ما بزرگان اینها را به جای کشتگانمان در بدر کشتیم که سربه سر شد
➖لعِبَتْ هاشمُ بالملکِ فلا خبرٌ جاءَ ولاوحی نَزَلْ
➖لستُ من خُنْدُفٌ ان لم انتقمْ من بنی أحمدَ ماکانَ فَعَلْ
❇️ حضرت زینب عليهاالسلام درباره آن قضیب منحوس كه بر سرِ مبارك اباعبدالله (عليه السلام) جسارت نمود، چنين فرمودند:
⚜️حتّى دَنا بَدرُ الدُّجى رأسَ الامامِ المُرْتَجى
⚜️بيْنَ يدَىْ شرِّ الورى ذاكَ الّلعينُ القَاتِلُ
⚜️يظِلُّ فى بَنانِهِ قَضيبَ خَيْزَرانِهِ
⚜️ينْكُتُ فى أسنانِهِ قُطِّعَتِ الاَنَامِلُ
📓 بحارالانوار ج۴۵، ص۲۲۸
عوالم ج۱۷، ص۵۸۵
🚩🚩
🚩🚩🚩🚩
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
t.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
ble.ir/mobahesegroup
🚩🚩🚩🚩
🚩🚩🚩
🚩🚩
#رایة_الحق
#اندیشکده
#سفیانی
#برائت_از_اعداء_الله
🔺 و امروز اعقاب آن شجره خبيثه ملعونه به پيروي از أم الرأس طغاة و بغاة، در ايام حزن و اندوه و مصيبت اعظم خاندان آل الله جهت قتل امام حسين صلوات الله عليه، اظهار فرح و شادي ميكنند.
❌ شیخ عبدالعزیز بن عبدالله آل شیخ مفتی اعظم عربستان، یکی از أولاد و اعقاب آن بغاة و طغاة، است كه مراسم عروسي فرزند خود را در ايام حزن و مصيبت آل الله برگزار كرد.
👈او از قبیله بنی تمیم و از اعقاب بنونعل و بنو سراويل است.
👈بني تميم از قبايلي است كه علاوه بر مشاركت در قتل اباعبدالله الحسین علیه السلام، در سرقت پیراهن امام حسین علیه السلام (توسط بحر بن کعب تمیمی) و همچنین دواندن اسب بر جسم شریف و مبارک حضرت (توسط عبدالله بن حوزه تمیمی) مشارکت داشتند و به شکرانه پیروزی و قتل حضرت اباعبدالله علیه السلام، يوم عاشورا را به شادي و فرح گذراندند.
👈 لذا فرزندان آنها براي تكريم و تعظيم اعمال پدران لعين و طاغي شان، خود را بنونعل و بنو سراویل ناميدند.
📓معجم قبائل العرب، ص۱۳۱
➖عبدالله بن حوزه تمیمی
📓طبری، تاریخ، ج۵، ص۴۳۱
📓ابومخنف، وقعة الطف، ص۲۲۰
📓قمی، نفس المهموم، ۲۳۴
📓وقعة الطف، ص: ۲۱۹
➖بحر بن کعب تمیمی
📓وقعة الطف، ص: ۲۴۵
❌ متعب بن خالد بن سليمان القضيبي شاهزاده رياض، يكي ديگر از اولاد البغايا ميباشد كه مجلس عروسي خود را در ايام شهادت حضرت اباعبدالله (عليه السلام) برگزار كرد.
👈او از جانب پدر به قبيله بنی عنزه (یهودیان خیبر) و از جانب مادر به قبيله بنی تمیم مي رسد و از اعقاب بنونعل و بنو سراويل و بنو القضيب (فرزند كسي كه چوب خيزران را به دست يزيد ملعون داد) است.
👈عنزی ملعون از قبيله بنی عنزه (یهودیان خیبر) در کربلا جزو قتله امام حسین علیه السلام و غارتگران خیام حسینی بوده است.
📓 معجم النسابون العرب، آل بنی القضیب
📓وقعة الطف، ص: ۲۰۳ و ۲۵۶
❇️ «یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّـهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّـهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُون»؛
▫️آنان مى خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش کنند، در صورتى که خدا نور خود را به کمال مى رساند، هر چند کافران آن را خوش نداشته باشند.
http://uupload.ir/files/lspx_capture.jpg
🚩🚩
🚩🚩🚩🚩
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
t.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
ble.ir/mobahesegroup
✅ امام حسن عسکری علیه السلام فرمودند:
🔸 ادْفَعِ المسْاَلَةَ ما وَجدْتَ التَّحمُّلَ یُمْکِنُکَ فإنَّ لِکُلِ یومٍ رزقاً جدیداً، و اعْلَم انَّ الإلحاحَ فی المَطالبِ یَسْلُبُ البَهاءَ؛
🔹تا وقتی که می توانی تحمل کنی، دست نیاز مگشای، چرا که هر روز را روزی و رزق تازه ای است و بدان که اصرار در خواسته ها، شکوه و آبرو را می برد.
نزهه الناظر فی تنبیه الخواطر، ص 143
@mobahesegroup
❇️ یازده کلام نورانی از امام یازدهم
▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات به مناسبت شهادت امام حسن عسکری علیهالسلام یازده کلام نورانی از آن حضرت را منتشر می کند.
💠 بهترین برادر انسان کیست؟
قال الْحَسَنَ بْنَ عَلِيٍّ عَلَيْهِ السَّلَام: خَيْرُ إِخْوَانِكَ مَنْ نَسِيَ ذَنْبَكَ إِلَيْهِ. (1)
بهترين برادر تو كسى است كه خطايت را فراموش كند.
💠 مواظب تربیت خردسالان باشیم
قَالَ (ع) جُرْأَةُ الْوَلَدِ عَلَى وَالِدِهِ فِي صِغَرِهِ تَدْعُو إِلَى الْعُقُوقِ فِي كِبَرِهِ. (2)
گستاخى فرزند بر پدر و مادر در خردسالى، به نافرمانى در بزرگْ سالى مى انجامد.
💠 دو نشانه متواضعان
قَالَ (ع): مِنَ التَّوَاضُعِ السَّلَامُ عَلَى كُلِّ مَنْ تَمُرُّ بِهِ وَ الْجُلُوسُ دُونَ شَرَفِ الْمَجْلِسِ. (3)
سلام كردن به هر كس كه بر او مى گذرى و نشستن در جايى كه پايين تر از جايگاه (توست)، نشانه تواضع و فروتنى است.
💠 گناه نابخشودنی
قَالَ (ع): مِنَ الذُّنُوبِ الَّتِي لَا تُغْفَرُ لَيْتَنِي لَا أُؤَاخَذُ إِلَّا بِهَذَا. (4)
از گناهان نابخشودنى اين است كه گفته شود: اى كاش مرا به غير از اين گناه مؤاخذه نكنند!
💠 شیوه قضاوت امام مهدی (عج)
قَالَ (ع): فَإِذَا قَامَ قَضَى بَيْنَ النَّاسِ بِعِلْمِهِ كَقَضَاءِ دَاوُدَ ع لَا يَسْأَلُ الْبَيِّنَةَ. (5)
زمانى كه (حضرت مهدى عليه السلام) قيام كند، در ميان مردم با علم خودش قضاوت مى كند، همان گونه كه حضرت داود عليه السلام قضاوت مى كرد و از مردم، بيّنه و شاهد نمى طلبد.
💠 نوید ظهور حضرت حجت(عج)
قَالَ (ع): أَمَا إِنَّ لَهُ غَيْبَةً يَحَارُ فِيهَا الْجَاهِلُونَ وَ يَهْلِكُ فِيهَا الْمُبْطِلُونَ وَ يَكْذِبُ فِيهَا الْوَقَّاتُونَ ثُمَّ يَخْرُجُ وَ كَأَنِّي أَنْظُرُ إِلَى الْأَعْلَامِ الْبِيضِ تُحَقَّقُ [تَخْفِقُ] فَوْقَ رَأْسِهِ بِنَجَفِ الْكُوفَةِ. (6)
حضرت مهدى عليه السلام داراى غيبتى است (طولانى) كه نادان ها در آن زمان متحير مى شوند، اهل باطل در آن غيبت به هلاكت مى رسند و کسانی به دروغ، زمان ظهور او را تعیین کنند، سپس ظهور و خروج مى كند، گويا مى بينم پرچم هاى سفيدى را كه در نجفِ كوفه بالاى سر او به اهتزار در آمده است.
💠 بی پروا نباشیم
قَالَ عَلَيْهِ السَّلَامُ: مَنْ لَمْ يَتَّقِ وُجُوهَ النَّاسِ لَمْ يَتَّقِ اللَّهَ. (7)
کسی كه از چهره هاى مردم پروا نكند، از خداوند پروا نمى كند.
💠 خواب زیاد ممنوع
قَالَ عَلَيْهِ السَّلَامُ: مَنْ أَكْثَرَ مِنَ الْمَنَامِ رَأَى الْأَحْلَامَ. (8)
کسی كه زياد بخوابد، خواب هاى پريشان می بيند.
💠 مرکب رسیدن به خداوند
قَالَ (ع): إِنَّ الْوُصُولَ إِلَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ سَفَرٌ- لَا يُدْرَكُ إِلَّا بِامْتِطَاء اللَّيْلِ. (9)
رسيدن به خداوند عزّ و جلّ سفرى است كه جز با نشستن بر مركب شب، پيموده نشود.
💠 در برابر قضای الهی قوی باشیم
قَالَ عَلَيْهِ السَّلَامُ: إِذَا كَانَ الْمَقْضِيُّ كَائِناً فَالضَّرَاعَةُ لِمَا ذَا؟. (10)
اگر قضاى الهى واقع شدنى است، بی تابی چرا؟!
💠 بهتر از زندگی و بدتر از مرگ چیست؟
قَالَ (ع) خَيْرٌ مِنَ الْحَيَاةِ مَا إِذَا فَقَدْتَهُ أَبْغَضْتَ الْحَيَاةَ وَ شَرٌّ مِنَ الْمَوْتِ مَا إِذَا نَزَلَ بِكَ أَحْبَبْتَ الْمَوْتَ. (11)
بهتر از زندگى، چيزى است كه هرگاه از دستش دهى از زندگى بيزار شوى و از مرگ بدتر چيزى است كه هرگاه گرفتارش گردی آرزوی مرگ کنی.
پاورقی:
(1)- نزهة الناظر و تنبيه الخاطر، ص: 145.
(2)- تحف العقول، النص، ص: 489.
(3)- همان، ص: 487.
(4)- همان.
(5)- الكافي، ج1، ص: 509.
(6)- كفاية الأثر في النص على الأئمة الإثني عشر، ص: 296.
(7)- نزهة الناظر و تنبيه الخاطر، ص: 145.
(8)- همان، ص 146.
(9)- بحار الأنوار، ج75، ص: 380.
(10)- نزهة الناظر و تنبيه الخاطر، ص: 147.
(11)- تحف العقول، النص، ص: ۴۸۹
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا، بله و سروش
t.me/mobahesegroup
eitaa.com/mobahesegroup
ble.ir/mobahesegroup
sapp.ir/mobahesegroup
www.instagram.com/mobahesegroup2
⁉️طبق کدام روایت تاریخی امام حسن عسکری(ع) فرزندی داشته است؟ چرا امام (ع) مادر خود را وصی در اموالشان قرار دادند؟
✅پاسخ شبهه 👇👇👇
(پاسخ اول از کتب اهل سنت)
مسئله فرزند نداشتن حضرت امام حسن عسکری (ع) یک جوّ است، و گرنه دهها نقل و سند معتبر از علما و اکابر اهل سنّت در خصوص تولد امام زمان (عج)، با اسم، رسم و مشخصات وجود دارد که ذیلاً فقط به ذکر چند نمونه بسنده میشود:
✔️ علامه محمد عبدالرئوف المناوی: روایات مربوط به مهدی (ع) فراوان و مشهور است به حدی که گروه زیادی به نگاشتن کتاب مستقل درباره ایشان مبادرت کردهاند. (فیض القدیر شرح جامع الصغیر، ج 6، ص 279،)
✔️ ابن خلدون: [شیعه] اثنی عشریه که گاهی نزد متأخران آنها به طور ویژه امامیه نامیده میشوند به امامت موسای کاظم فرزند جعفرالصادق معتقد شدهاند؛ زیرا برادر بزرگترش اسماعیل در زمان حیات پدرشان جعفر درگذشت و (پدر) بر امامت موسی تصریح کرد. پس از وی فرزندش علی الرضا که مأمون او را ولیعهد خویش کرد به امامت رسید، ولی پیش از مأمون درگذشت و به خلافت نرسید. سپس فرزندش محمدالتقی و پس از او علی الهادی و پس از او ابومحمدحسن العسکری و سپس فرزندش محمدالمهدی المنتظر که پیشتر دربارهاش سخن رفت به امامت رسیدند. (المقدمه ، ص 159)
✔️امام شمسالدین الذهبی (که همیشه بیان تندی نیز علیه شیعه داشته است): شریف ابوالقاسم محمدبن الحسن العسکری... آخرین کس از امامان دوازدهگانه بنیهاشم است که امامیه مدعی عصمت آنهایند ... این محمد کسی است که آنان گمان میبرند خلف حجت، صاحب الزمان، غایب شده در سرداب سامرا و زنده است تا گاه ظهورش، پس زمین را پر از قسط و عدل خواهد کرد آنگونه که از ظلم و جور آکنده شده باشد. (سیر اعلام النبلاء ، ج 13، صص 119- 122، مؤسسه الرسالة، بیروت ، چاپ نهم ، 1413 ق)
✔️ عزالدین معروف به ابن اثیر: «به سال 260 هجری حسن بن علی (ع) ابومحمد علوی العسکری یکی از امامان دوازدهگانه شیعه امامیه، پدر «محمد»ی که شیعه او را منتظر میدانند از دنیا رفت.» (عزالدین بن الاثیر الکامل فی التاریخ ج 7 ص 274، دار صادر ، بیروت ، 1402 ق)
✔️ مجدالدین بن الاثیر: وی در مجلدات مختلف کتابش «النهایه فی غریب الحدیث و الاثر» احادیث بسیاری درباره امام مهدی (ع) نقل کرده و درباره ویژگیها و غیبت ایشان مطالبی را آورده است.(النهایة فی غریب الحدیث، ابن الاثیر ، جب 1 صص 20، 290؛ ج 2 صص 172، 325، 386؛ ج 4 ص 33 و ج 5 ص 254؛)
✔️ علی بن الحسین المسعودی: امام یازدهم؛ به سال 260، ابو محمد حسن بن علی (ع)، به روزگار معتمد وفات یافت در حالی که 29 سال سن داشت و او پدر مهدی (ع) منتظر و امام دوازدهم نزد فرقه امامیه که بیشتر شیعیان را تشکیل میدهند، هست.(مروج الذهب و معادن الجوهر ، ج 4 ص 112، دار الاندلس، بیروت،)
✔️ خیرالدین زرکلی: محمدبن الحسن العسکری بن علی الهادی، ابوالقاسم، آخرین امام از امامان دوازدهگانه نزد امامیه است که نزد ایشان «مهدی» شهرت یافته... او در حالی که حدود پنج سال سن داشت پدرش را از دست داد (الاعلام ، ج 6 ص 80، دار العلم للملایین ، بیروت ، چاپ دهم ، 1992 م.)
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا، بله و سروش
t.me/mobahesegroup
eitaa.com/mobahesegroup
ble.ir/mobahesegroup
sapp.ir/mobahesegroup
www.instagram.com/mobahesegroup2
⁉️طبق کدام روایت تاریخی امام حسن عسکری(ع) فرزندی داشته است؟ چرا امام (ع) مادر خود را وصی در اموالشان قرار دادند؟
✅پاسخ شبهه(پاسخ دوم شیعه)👇👇
در کتب روائی شیعه روایات بسیار زیادی وجود دارد که دلالت دارند امام حسن عسکری (ع) دارای فرزند بوده اند و تعداد این روایات به قدری است که به حد تواتر رسیده است. برای مطالعه و آگاهی کامل از این روایات می توانید به کتب روایی نظیر کافی (کتاب الحجه ، باب الاشارة و النص الی صاحب الدار(ع) و باب فی تسمیة من رءاه و هم چنین ابواب التاریخ ، باب مولد الصاحب (ع) ) و بحارالانوار (کتاب الغیبة) مراجعه فرمائید.
برای نمونه به یکی از روایات کافی که از نظر سند کاملا معتبر است و محتوای آن نیز بسیار واضح و روشن است، اشاره می کنیم: محمد بن یحیی از احمد بن اسحاق و او از ابی هاشم جعفری نقل کرده است که گفت من به امام حسن عسکری (ع) عرض کردم: جلالت شما مانع سؤال من می شود پس اجازه بفرمایید از شما سؤال بپرسم. حضرت فرمود: بپرس. عرض کردم: آقای من آیا شما فرزندی دارید؟ فرمود: بلی ... [1].
در سند این حدیث 3 نفر قرار گرفته اند. اکنون تک تک آنان را از نظر علم رجال مورد بررسی قرار می دهیم.
1-محمد بن یحیى العطار.
او کسی است که نجاشی (از بزرگان علم رجال) و هم چنین علامه حلی در مورد او گفته اند: او شیخ اصحاب ما در زمان خودش بوده و مورد وثوق و اطمینان است.[2]
2- أحمد بن إسحاق بن عبد الله بن سعد الأشعری .
او دومین کسی است که در سند حدیث قرار دارد و کشی (از بزرگان علم رجال ) و شیخ طوسی و علامه حلی او را از نظر وثاقت تایید کرده اند[3]و شیخ طوسی در مورد او گفته است: جایگاه بزرگی دارد و از اصحاب خاص امام حسن عسکری (ع) است و حضرت صاحب الزمان (ع) را دیده و او شیخ قمیین است.[4]
3- داود بن القاسم الجعفری.
مرحوم نجاشی ، شیخ طوسی و علامه حلی علاوه بر توثیق در مورد او گفته اند نزد ائمه (ع) جلیل القدر بوده و از جایگاه والایی برخوردار است.[5]
همان طور که ملاحظه فرمودید افرادی که در سند حدیث قرار دارند از نظر علم رجال کاملا موثق هستند و حدیث را بدون واسطه هر یک از دیگری اخذ کرده اند. اصطلاحاً به جنین حدیثی مسند و صحیح گفته می شود که هیچ خدشه ای به سند حدیث نمی توان وارد کرد و چون مفهوم آن هم واضح است فقها و بزرگان این چنین حدیثی را معتبر دانسته و در مواردی که دلالت بر حکمی داشته باشد بر طبق محتوای آن فتوا می دهند.
علاوه بر روایت مذکور مرحوم کلینی (ره) (که او هم عصر با نواب اربعه در غیبت صغری است و علمای شیعه نه تنها در وثاقت او بلکه بر جلالت قدر و عظمت شان او هیچ شک و اختلافی ندارند) در مورد ولادت حضرت صاحب الامر (عج) در ابتدای باب مولد الصاحب (ع) کتاب شریف کافی فرموده است: حضرت ولی عصر (عج) در نیمه شعبان سال 255 دیده به جهان گشود.[6]
اگر هیچ روایتی دال بر تولد امام زمان (ع) نداشتیم همین گواهی مرحوم کلینی برای ما حجت بود؛ چون او در زمان حضرت می زیسته و گواهی چه کسی معتبرتر از او برای ما می تواند باشد؟
علاوه بر کتب روایی شیعی برخی کتب تاریخی مشهور که نویسندگان اغلب آنها از اهل سنت هستند نیز این مطلب را نقل کرده اند. به عنوان مثال به چند نمونه اشاره می کنیم :
ادامه در پست بعدی👇👇👇👇👇
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا، بله و سروش
t.me/mobahesegroup
eitaa.com/mobahesegroup
ble.ir/mobahesegroup
sapp.ir/mobahesegroup
www.instagram.com/mobahesegroup2
ادامه پست بالا 👆🔻👇👇
1- ذهبی در تاریخ خود چنین نوشته است: و اما فرزندش (فرزند امام حسن عسکری) محمد بن الحسن کسی است که رافضی ها (شیعیان) او را قائم خلف حجت می خوانند ، در سال 258 یا طبق قولی دیگر در سال 256 متولد شد و دو سال بعد از پدرش زندگی کرد سپس ناپدید شد... .[7]
البته او این روایت را بدون این که در سندش مناقشه ای داشته باشد قبول نکرده و مورد تمسخر قرار داده است اما این موضع گیری از شخصی همانند او که غرق در تعصب است بعید به نظر نمی رسد.
2- ابن اثیر در الکامل خود در توصیف امام حسن عسکری نوشته است: او پدر محمد است که (شیعیان) معتقد هستند در سرداب سامرا غیبت کرد و منتظر ظهور او هستند.[8]
اما پاسخ قسمت دوم سؤال شما را از روایت احمد بن ابراهیم نقل می کنیم . در این روایت آمده است: در سال 262 (2 سال بعد از شهادت امام حسن عسکری(ع) ) وارد بر حکیمه خاتون (دختر امام جواد و خواهر امام هادی (ع)) شدم ...عرض کردم شیعیان به سوی چه کسی استغاثه کنند؟ فرمود: به سوی جده یعنی مادر امام حسن عسکری (ع)، گفتم : به کسی که به زنی وصیت کرده است اقتدا کنم؟ فرمود: بلی همانند حسین بن علی (ع). حسین بن علی (ع) در ظاهر به خواهرش زینب دختر علی (ع) وصیت کرد و آن علمی که از علی بن حسین (ع) صادر می شد به جهت مخفی ماندن علی بن حسین (ع) به زینب (س) نسبت داده می شد.[9]
چند نکته از این روایت در جواب سؤال مورد بحث قابل توجه است:
1- امام حسن عسکری (ع) شیعیان را به مادرشان ارجاع دادند.
2- دلیل مخفی ماندن امر امام زمان (عج) مسائل امنیتی و حفاظتی برای حفظ خانواده امام از اذیت و آزار عباسیان یا جان امام زمان (ع) بوده است.
3-وصیت اموال امام (علیه السلام) به مادرشان در این روایت مطرح نیست بلکه گفته شده که امام (ع)به صورت کلی مادر خود را وصی خود قرار دادند.
منابع: 👆👆👆 👇👇👇
[1] کلینی، کافی (کتاب الحجه ، باب الاشاره و النص الی صاحب الدار(ع) ، حدیث 2، ج 1، ص 328، چاپ چهارم، ناشر دار الکتب الإسلامیة، تهران، سال 1407 ق. مُحَمَّدُ بْنُ یَحْیَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ إِسْحَاقَ عَنْ أَبِی هَاشِمٍ الْجَعْفَرِیِّ قَالَ قُلْتُ لِأَبِی مُحَمَّدٍ (ع) جَلَالَتُکَ تَمْنَعُنِی مِنْ مَسْأَلَتِکَ فَتَأْذَنُ لِی أَنْ أَسْأَلَکَ فَقَالَ سَلْ قُلْتُ یَا سَیِّدِی هَلْ لَکَ وَلَدٌ فَقَالَ نَعَمْ ... .
[2] رجال نجاشی، ص 353؛ خلاصه حلی، ص 157.
[3] رجال کشی، ص 558؛ رجال طوسی ، ص 397.
[4] فهرست طوسی، ص 63.
[5] رجال نجاشی،ص 156؛ فهرست طوسی، ص 182؛ رجال طوسی ص 375؛ خلاصه حلی ص 68.
[6] کافی ، ج 1، ص 514.
[7] الذهبی، شمس الدین محمد بن احمد، تاریخ الاسلام ، ج 19 ، ص 113 ، چاپ دوم، ناشر، دار الکتب العربی، بیروت، سال 1413ق.
[8]عز الدین علی ابن اثیر، کامل تاریخ بزرگ اسلام و ایران (ترجمه الکامل)، ترجمه عباس خلیلی و ابوالقاسم حالت، ج 18،ص 129، ناشر، موسسه مطبوعاتی علمی، تهران، سال 1371ش.
[9] علامه مجلسی، بحار الانوار، ج 46، ص 19 و ج 51، ص 363، مؤسسة الوفاء بیروت، لبنان، 1404 ق؛ شیخ صدوق، کمال الدین ، ج 2 ،ص 501 و 507؛ شیخ طوسی، الغیبة ، ص 229.
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا، بله و سروش
t.me/mobahesegroup
eitaa.com/mobahesegroup
ble.ir/mobahesegroup
sapp.ir/mobahesegroup
www.instagram.com/mobahesegroup2
⁉️ رحلت یا شهادت امام حسن عسکری(ع)؟
✍️ پاسخ اجمالی:
در این باره که آیا امام حسن عسكري(ع) به مرگ طبیعی بدرود حیات گفته و یا به شهادت رسیده؟ اختلاف نظر وجود دارد.
برخی از علمای شیعه با استناد به این سخن امام صادق(ع) که فرمود: «مَا مِنَّا اِلَّا مَسْمُومٌ أَوْ مَقْتُولٌ»؛ حتی درباره امامانی که روایتی درباره شهادتشان در دست نیست، بر این باورند که خلفای جور، آنان را به شهادت رسانده اند.
سوابق بازداشت امام حسن(ع)، وجود خطر از طرف حكومت، رحلت در سنین جوانی و این که حضرت یک شخصیت مخالف سیاسی به حساب می آمد، همگی می تواند مؤید شهادت ايشان باشد.
✍️ پاسخ تفصیلی:
https://eitaa.com/mobahesegroup/29451
#امام_حسن_عسکری #شهادت #رحلت
#مسموم #مقتول #بنی_عباس #عسکری
👇👇👇
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
┏⊰✾✾⊱━━━─»»»━━┓
🆔 @mobahesegroup
┗━━─»»»━━━⊰✾✾⊱┛
رحلت یا شهادت امام حسن عسکری(ع)؟
⁉️ پرسش :👇👇
گزارشات تاريخی دليل و نحوه رحلت امام حسن عسکری(علیه السّلام) را چگونه منعکس نموده است؟
✅ پاسخ تفصیلی: 👇👇
رحلت امام عسکری(علیه السّلام) در هشتم ربیع الاول سال 260 بوده است. در این باره که آیا امام(عليه السلام) به مرگ طبیعی بدرود حیات گفته و یا به شهادت رسیده است؟ کماکان اختلاف نظر وجود دارد؛ گرچه بنا به نقل «طبرسی»، برخی از علمای شیعه با استناد به این سخن امام صادق(علیه السّلام) که فرمود: «مَا مِنَّا اِلَّا مَسْمُومٌ أَوْ مَقْتُولٌ»(1)؛ حتی درباره امامانی که روایتی درباره شهادتشان در دست نیست، بر این باورند که خلفای جور، آنان را به شهادت رسانده اند.
البته روایتی درباره شهادت امام عسکری(علیه السّلام) در یکی از منابع تاریخی قرن ششم وجود دارد.(2) از این روی شهادت آن حضرت امری کاملاً محتمل است. سوابق بازداشت و خطری که همواره از طرف دستگاه حاکم متوجه جان حضرتش بود و این که حضرت یک شخصیت مخالف سیاسی به حساب می آمد و نیز رحلت آن حضرت در سنین جوانی، همگی می تواند مؤید شهادت باشد. از آنجا که امام یک چهره کاملاً شناخته شده در سامرا بود، هنگام رحلتش هاله ای از غم و بهت زدگی فضای «سامرا» را فرا گرفت. «احمد بن عبیدالله» در روایتی، این صحنه را چنین وصف کرده است: «وقتی امام عسکری(علیه السّلام) رحلت کرد، صدای شیون و فریاد همه جا را فرا گرفت. مردم فریاد می زدند: «ابن الرضا» رحلت کرد. آنگاه برای تدفین آماده شدند، بازار به حال تعطیل درآمد. پدر من [وزیر معتمد عباسی]، بنی هاشم، شخصیت های نظامی و قضایی و منشیان و مردم به سوی جنازه هجوم آوردند، آن روز در «سامرا» قیامتی برپا بود.(3)
با حضور امام(علیه السّلام) و پدرش - به مدت حداقل 17 سال - در سامرا، نه تنها مردم جذب آنان شده بودند؛ بلکه بسیاری از شیعیان نیز بدین شهر هجوم آورده بودند. در چنین وضعیتی، طبیعی بود که هنگام رحلت آن حضرت، «سامرا» یکپارچه در ماتم فرو رود و در سوگ از دست دادن فرزند رسول خدا(صلّی اللّه علیه و آله) بی تابی کند و عزا بگیرد.(4)
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا، بله و سروش
t.me/mobahesegroup
eitaa.com/mobahesegroup
ble.ir/mobahesegroup
sapp.ir/mobahesegroup
www.instagram.com/mobahesegroup2
ادامه پست بالا 👆🔻👇👇
1- ذهبی در تاریخ خود چنین نوشته است: و اما فرزندش (فرزند امام حسن عسکری) محمد بن الحسن کسی است که رافضی ها (شیعیان) او را قائم خلف حجت می خوانند ، در سال 258 یا طبق قولی دیگر در سال 256 متولد شد و دو سال بعد از پدرش زندگی کرد سپس ناپدید شد... .[7]
البته او این روایت را بدون این که در سندش مناقشه ای داشته باشد قبول نکرده و مورد تمسخر قرار داده است اما این موضع گیری از شخصی همانند او که غرق در تعصب است بعید به نظر نمی رسد.
2- ابن اثیر در الکامل خود در توصیف امام حسن عسکری نوشته است: او پدر محمد است که (شیعیان) معتقد هستند در سرداب سامرا غیبت کرد و منتظر ظهور او هستند.[8]
اما پاسخ قسمت دوم سؤال شما را از روایت احمد بن ابراهیم نقل می کنیم . در این روایت آمده است: در سال 262 (2 سال بعد از شهادت امام حسن عسکری(ع) ) وارد بر حکیمه خاتون (دختر امام جواد و خواهر امام هادی (ع)) شدم ...عرض کردم شیعیان به سوی چه کسی استغاثه کنند؟ فرمود: به سوی جده یعنی مادر امام حسن عسکری (ع)، گفتم : به کسی که به زنی وصیت کرده است اقتدا کنم؟ فرمود: بلی همانند حسین بن علی (ع). حسین بن علی (ع) در ظاهر به خواهرش زینب دختر علی (ع) وصیت کرد و آن علمی که از علی بن حسین (ع) صادر می شد به جهت مخفی ماندن علی بن حسین (ع) به زینب (س) نسبت داده می شد.[9]
چند نکته از این روایت در جواب سؤال مورد بحث قابل توجه است:
1- امام حسن عسکری (ع) شیعیان را به مادرشان ارجاع دادند.
2- دلیل مخفی ماندن امر امام زمان (عج) مسائل امنیتی و حفاظتی برای حفظ خانواده امام از اذیت و آزار عباسیان یا جان امام زمان (ع) بوده است.
3-وصیت اموال امام (علیه السلام) به مادرشان در این روایت مطرح نیست بلکه گفته شده که امام (ع)به صورت کلی مادر خود را وصی خود قرار دادند.
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات t.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup ble.ir/mobahes
⚜️💐⚜️💐⚜️💐⚜️💐⚜️💐
💐⚜️
⚜️
#هر_خانه_یک_حسینیه
#بکاء
⚜️ انا قتیل العبرات
🔹حضرت ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) در حدیثی میفرمایند:
✨ 👈«انا قتيل العبرات» من کشته اشکهايم.¹
🔹اين ویژگی خاص ابا عبدالله الحسین( علیه السلام)، در زيارتنامه ها هم برای سید الشهداء چنین آمده است:
✨ «و صل علي الحسين المظلوم، الشهيد الرشيد، 👈قتيل العبرات و اسير الکربات...».²
❇️در حدیثی از رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) داریم که فرمودند:
👈«هیچ مؤمنی متذکر حضرت سید الشهداء نمیشود مگر آنکه گریان شود.³
❇️در روايت آمده است هيچ روزی نبود كه اسم امام حسين (عليه السّلام )در نزد امام صادق (عليه السّلام) برده شود و آن امام در آن روز تبسمی بر لب بياورند.
👈 آن حضرت در تمام روز گريان و محزون بودند و می فرمودند:
👈امام حسين( عليه السّلام) سبب گريه هر مؤمن است.
❇️شيخ جليل جعفر بن قولويه در كامل از ابن خارجه روايت كرده است:
🔹روزی در خدمت امام صادق (عليه السّلام) بوديم و امام حسين (عليه السّلام) را ياد كرده و از او نام برديم.
👈حضرت صادق (عليه السّلام) بسيار گريستند و ما نيز به تبع ايشان گريستيم.
پس حضرت صادق( عليه السّلام) فرمودند كه امام حسين( عليه السّلام) می فرمودند:
✨👈«اناقتيل العبرة، لا يذکرني مؤمن الا استعبر»⁴ من کشته اشکم، هیچ مؤمنی مرا یاد نمیکند مگر آنکه اشک در چشمانش میآید.
📌فاذْكُرُونِي أَذْكُرْكُمْ؛⁵ پس مرا ياد كنيد تا شما را ياد كنم، به محض اینکه مومنی در قلب خویش ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) را یاد کند، اشک و بکائی که خودِ حسین (علیه السلام) است از چشمانش جاری میگردد، چرا که در زیارت حضرت میخوانیم:
✨السلام علیک یا عبرة کل مومنٍ و مؤمنة، ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) اشک دیده ی هر مومن و مومنه ای است.
📌و اینگونه است که امام حیّ عصر و زمان ماحضرت بقیه الله الاعظم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) هزار و چند صد سال است که تمام وقایع سرزمین کرب و بلا را در قلب مبارک خویش صبح و شام مشاهده میکنند و از چشمان مبارکشان بجای اشک خون میگریند.
ایشان خطاب به جد غریبشان ابا عبدالله الحسین( علیه السلام) در فرازی از زیارت ناحیه مقدسه می فرمایند:
🔹یا جداه! فَلَئِنْ أَخَّرَتْنِي الدُّهُورُ، وَ عَاقَنِي عَنْ نَصْرِكَ الْمَقْدُورُ،... فَلَأَنْدُبَنَّكَ صَبَاحاً وَ مَسَاءً، وَ لَأَبْكِيَنَّ عَلَيْكَ بَدَلَ الدُّمُوعِ دَما»؛
✨جدّ غریبم! اگر زمانه مرا به تاخیر انداخت و نتوانستم تو را در کربلا یاری کنم، پس صبح و شام بر تو ندبه میکنم و به جای اشک بر تو خون می گریم.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
¹.مستدرک الوسائل ج۱۰ص۳۱۸
². مفاتيح الجنان، ص ۴۶۰ (زيارت مخصوص اول).
³. منتهي الامال، محدث قمي ج۱ ص۵۳۸
اثبات الهداة، ج۵، ص۱۹۸(عبارت آن قتيل العبرةاست).
⁴. امالي، صدوق، ص۱۱۸
مناقب، ابن شهرآشوب، ج ۴، ص ۸۷
⁵.سوره مبارکه بقره، آیه۱۵۲
💐⚜️
💐⚜️💐
💐⚜️💐⚜️💐⚜️💐⚜️💐⚜️
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
t.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
ble.ir/mobahesegroup
📰خبرسازی کذب اصلاحطلبان درباره تصویب محرمانگی اموال مسوولان در مجلس
🔹️روح الله متفکر آزاد عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود نوشت: طرح رسیدگی به اموال مسوولان حتی به صحن مجلس نرسیده است لذا هیچ کدام از نمایندگان از این مسله حتی خبر هم ندارند.
🔹️جالب اینجاست که این خبرسازی دروغ دقیقاََ همزمان با مصوبه تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در مجلس انجام میشود.
#اخبار_جبهه_انقلاب_اسلامی
🇮🇷اخبار جبهه انقلاب اسلامی
@News_Revolution 📡
عزاداری يا عزاسازی؟!
در چند سال اخیر، یک جریان خاص در قم، با تکیه بر سرمایههای عظیم مالی و شبکههای ماهوارهای در حال ترویج عزاسازی در آغاز ماه ربيع الأول به نام دهه محسنیه است.
بحث ایام محسنیه فراتر از صرف افراط در عزاداری است به طوریکه حتی برخی علما در این باره موضع گرفتند.
این بدعتها را متاسفانه در وهله اول جریان سید صادق شیرازی بنا نهاد و مدیریت کرد، همانانی که:
1⃣قمه زنی را در بین شیعیان رواج دادند تا مذهب شیعه را بعنوان مذهب خشونت و خونریزی در شبکههای جهانی و ذهن غیرمسلمانان معرفی کنند.
2️⃣ توهین و لعن مقدسات اهل سنت را در برنامه خود قرار دادند تا جنگ شیعه و سنی و فتنههای مذهبی را شعله ور نگه دارند.
3️⃣ خود را مخالف با جمهوری اسلامی و گروههای مقاومت ضد اسرائیلی نشان دادند تا روحیه ایثار، شهادت و همدلی را در بین شیعیان منطقه تضعیف کنند و از بین ببرند.
✍️ به همین منظور جریان انقلابی حوزوی و دانشگاهی، باید استراتژی بلند مدت برای مقابله با جریانات انحرافی شیعی را در برنامه خود قرار دهد تا به وسیله روشنگریهای عالمانه برای نشان دادن اسلام ناب، ذات پلید آنان را برای مردم دنیا آشکار کند.
✍️علی ابراهیمی
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
👇👇👇👇👇
@mobahesegroup
#بازنشر به مناسبت شهادت امام حسن عسکری (ع)
عسگـــری یا عسکـــری ⁉️
⬅️ عسگری به معنای عقیم و بیدانه است؛
🍇همانطور که انگور عسگری به جهت بی دانه بودنش به این نام مشهور شده🍇
🗡 لذا دشمنان از این شهرت برای اثبات عقیم بودن امام و عدم وجود امام زمان استفاده میکرده و میکنند.
⬅️ عسکر محلهای بوده در شهر سامرا که لشکرگاه و محل توقف سپاه خلفای عباسی در آنجا قرار داشت.
😡 خلفای عباسی برای زیر نظر داشتن فعالیتهای فرهنگی، علمی و سیاسی امام هادی(علیه السلام)، آن حضرت را در سال 236 ه.ق از مدینه به سامرا انتقال و در محله عسکر سکونت دادند. چون امام حسن عسکری(علیه السلام) و پدر بزرگوارش امام هادی(علیه السلام) در محله عسکر قرارگاه سپاه در شهر سامرا زندگی میکردند و به عسکری لقب یافتند و این لقب مشترک بین آن حضرت و پدرشان امام هادی(علیه السلام) است و آنها را عسکریین گفتهاند.
😳 اگر بنا بود این لفظ به (گاف) نوشته یا تلفظ شود، باید امام هادی نیز عقیم میبود و از نعمت فرزند محروم تلقی میشد.
✏️ از سوی دیگر عسکر لفظی عربی است و اصولا در زبان عربی حرف گاف وجود ندارد. پس آنچه صحیح است، عسکری (با کاف) است، نه عسگری (با گاف).
📢 در به وجود آمدن شایعه عقیم بودن حضرت، عوامل مختلفی چون خلفای عباسی، جعفر کذاب و فردی به نام زبیری تاثیری بهسزا داشتند.
🚨 شایسته است با نشر این مطلب کمر همت بسته و در ترویج کلمه صحیح عسکری به جای عسگری کوشش کنیم.
⛅ألـلَّـهُـمَــ عَـجِّـلْ لِـوَلـیِـکْ ألْـفَـرَج⛅
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
👇👇👇👇👇
@mobahesegroup
◼️⚜️◼️⚜️◼️⚜️◼️⚜️◼️
⚜️
#حضرت_قرآن
بسم الله الرحمن الرحیم
✨منَ الَّذِینَ هَادُواْ یُحَرِّفُونَ الْکَلِمَ عن مَّوَاضِعهِ وَ یَقُولُونَ سَمِعنَا وَ عصَیْنَا وَ اسْمَع غَیْرَ مُسْمَع وَ رَاعنَا لَیًّا بِأَلْسِنَتِهِمْ وَ طَعنًا فِی الدِّینِ وَ لَوْ أَنَّهُمْ قَالُواْ سَمِعنَا وَ أَطَعنَا وَ اسْمَع وَانظُرْنَا لَکَانَ خَیْرًا لَّهُمْ وَ أَقْوَمَ وَ لَکِن لَّعنَهُمُ اللّهُ بِکُفْرِهِمْ فَلاَ یُؤْمِنُونَ إِلاَّ قَلِیلاً
✨برخی از آنان که یهودی اند، کلمات را از جاهای خود برمی گردانند و با پیچانیدن زبان خود و به قصد طعنه زدن در دین میگویند: شنیدیم و نافرمانی کردیم و بشنو (که کاش) ناشنوا گردی و (نیز از روی استهزا) میگویند: راعنا (که در عربی یعنی به ما التفات کن ولی در عبری یعنی خبیث ما) و اگر آنان میگفتند: شنیدیم و فرمان بردیم و بشنو و به ما بنگر، قطعا برای آنان بهتر و درست تر بود، ولی خدا آنان را به علت کفرشان لعنت کرد؛ در نتیجه جز (گروهی) اندک ایمان نمی آورند].
📓 سوره مبارکه نساء ، آیه ۴۶
🔲 امام عسکری (علیه السلام) فرمودند:
واژه «رَاعنا» از الفاظی بود که مسلمانان برای مخاطب قرار دادن رسول خدا (صلی الله علیه و آله) از آن استفاده میکردند و معنی آن 👈 «به احوال ما رسیدگی بفرما و از ما بشنو، همچنان که ما از شما میشنویم» میباشد.
🔲 این واژه در زبان یهود به معنی «بشنو، کر شوی» بود. هنگامی که یهودیان شنیدند که مسلمانان پیامبر (صلی الله علیه و آله) را با واژه «راعنا» مخاطب قرار میدهند، گفتند: پیش از این، ما محمد را مخفیانه دشنام میدادیم، اما اکنون میتوانیم آشکارا او را دشنام دهیم.
پس یهودیان با «راعنا» پیامبر (صلی الله علیه و آله) را خطاب میکردند و قصد آنان دشنام بود.
🔲 سعد بن معاذ انصاری، به نیت پلید آنها پی برد و گفت: ای دشمنان خدا! لعنت خدا بر شما باد، میبینم قصد دارید به پیامبر خدا (صلی الله علیه و آله) آشکارا دشنام دهید در حالی که ما را به این گمان بیندازید که دارید با استفاده از شیوه مخاطبه ما
وَعصَیْنَا وَاسْمَع غَیْرَ مُسْمَع وَرَاعنَا لَیًّا بِأَلْسِنَتِهِمْ وَطَعنًا فِی الدِّینِ وَلَوْ أَنَّهُمْ قَالُواْ سَمِعنَا وَأَطَعنَا وَاسْمَع وَانظُرْنَا لَکَانَ خَیْرًا لَّهُمْ وَأَقْوَمَ وَلَکِن لَّعنَهُمُ اللّهُ بِکُفْرِهِمْ فَلاَ یُؤْمِنُونَ إِلاَّ قَلِیلاً» و فرمود: «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ لاَ تَقُولُواْ رَاعنَا»(سوره مبارکه بقره، آیه ۱۰۴. )
[ای کسانی که ایمان آورده اید نگویید راعنا] 👈دشمنان شما از قوم یهود از این واژه برای دشنام به پیامبر (صلی الله علیه و آله) و شما استفاده میکنند و به جای آن بگویید: «وَقُولُواْ انظُرْنَا»
[و بگویید انظرنا] به معنی شنیدیم و اطاعت کردیم، از این پس واژه «انظرنا» را به کار برید و واژه «راعنا» را رها کنید.
چون مانند لفظ «راعنا» نمی توانند از آن سوء استفاده کنند.
«وَاسْمَعوا» [و (این توصیه را) بشنوید] هر چه رسول خدا (صلی الله علیه و آله) به شما میگوید، بشنوید و اطاعت کنید و منظور از: «وَلِلکَافِرِینَ»
[و (گرنه) کافران را] یعنی یهودیان دشنام دهنده به رسول خدا (صلی الله علیه و آله)
👈و منظور از «عذَابٌ أَلِیمٌ»
[عذابی دردناک است] یعنی دردی سخت در دنیا و در صورت تکرار دشنام، در آخرت، آتش جهنم ابدی در انتظار آنهاست.
📓 تفسیر منسوب به امام حسن عسکری، ص ۴۷۸، ح ۳۰۵.
⚜️
◼️⚜️◼️⚜️◼️⚜️◼️⚜️◼️
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
t.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
ble.ir/mobahesegroup
◼️ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا مَوْلايَ يَا أَبا مُحَمَّدٍالْحَسَنِ بْنَ عَلِيٍّ الْهادِي الْمُهْتَدِي وَرَحْمَةُ اللّٰهِ وَبَرَكاتُهُ ◼️
⚜️ هم نام "حسن" بی برو برگرد کریم است ⚜️
▪️ برایِ اسمِ «حسن (علیه السلام)»، حق نوشته غربت را
▪️ چه عسکری (علیه السلام) بشود یا که مجتبی (علیه السلام) باشد!
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
t.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
ble.ir/mobahesegroup
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات t.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup ble.ir/mobahes
✨✨✨✨✨✨✨✨✨
✨
#بقیة_الله_ارواحنا_له_الفداء
ا❁﷽❁ا
⚜️ المصباح ⚜️
«اللهُ نُورُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ مَثَلُ نُورِهِ كَمِشْكاةٍ فيها مِصْباحٌ الْمِصْباحُ ...»؛
خداوند نور آسمانها و زمين است؛ و مَثَل نورش همانند چراغدانى است كه در آن چراغى پرفروغ باشد ... .
﴿ سوره مبارکه نور، آیه ۳۵ ﴾
ا┅═✧❁ ⚜️ ❁✧═┅ا
⚜️ «مصباح» به معنای چراغ فروزانی است که بذاته روشن کننده می باشد (۱) و اصل آن به رنگ سرخ است (۲). مصباح از القاب مشترک ائمه اطهار (علیهم السلام)، خاصه حضرت أبی عبدالله الحسین (علیه السلام) (۳) و وارث الأنبیاء و الأوصیاء حضرت مولانا بقیة الله الأعظم (أرواحنا فداه) می باشد.
خداوند متعال در معراج، اوصیای رسول الله، حضرات ائمه اطهار (علیهم السلام) را با عنوان «مصابیح الدُّجی» یعنی چراغ فروزان و روشنی بخش تاريكى معرفی فرمود؛ «يَا مُحَمَّدُ! فَهَؤُلَاءِ الْأَئِمَّةُ مِنْ بَعْدِكَ، أَعْلَامُ الْهُدَى، وَ مَصَابِيحُ الدُّجَى ...» (۴). چنانچه «المصباح» در آیه ۳۵ سوره مبارکه نور نیز به وجود مقدس امام از مشکات فاطمی تعبیر شده است؛ «الْمِصْبَاحُ هُوَ الْإِمَامُ» (۵).
از آنجا که وجود مقدس خاتم الأوصیاء حضرت حجة بن الحسن المهدی العسکری (أرواحنا فداه) نور فروزان پس از لیالی ظلمانی می باشند و خلق به سبب ایشان به حقیقت و نور هدایت می شوند، ایشان نیز به صورت خاص در نصوص به «مصباح الدّجی» و «المصباح من البحر العميق الشديد الضياء» توصیف شده اند:
▪️ «ذاكَ الْمَهْدِيُّ مِنْ آلِ مُحَمَّدٍ ... مِصْبَاحُ الدُّجَى ...» (۶)؛
▪️ او مهدی آل محمد (علیهم السلام) است ... همو كه چراغ هدایت در تاریکى هاى مطلق است.
▪️ امام حسن عسکری (سلام الله علیه) پس از ظهور نورانی فرزندشان، ایشان را چنین خطاب نمودند:
▪️ «تكلّم يا حجّة اللّه و بقية الأنبياء، و خاتم الأوصياء، و صاحب الكرة البيضاء، و المصباح من البحر العميق الشديد الضياء، تكلّم يا خليفة الأتقياء، و نور الأوصياء» (۷).
ا┅═✧❁ منابع ❁✧═┅ا
(۱) «السراج الثاقب المضيء».
مجمع البحرين، ج ۲، ص ۳۸۲
(۲) «... قالوا أصله الحمرة ...».
التحقيق في كلمات القرآن الكريم، ج ۶، ص ۱۷۸
(۳) چنانچه در حدیثی از پیغمبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) آمده است: «... و الّذي بعثني بالحقّ نبيّا، إنّ الحسين بن عليّ في السماوات، أعظم ممّا هو في الأرض و اسمه مكتوب عن يمين العرش: إنّ الحسين مصباح الهدى و سفينة النجاة».
مدينة معاجز الأئمة الإثني عشر، ج۴، ص ۵۲
(۴) دلائل الإمامة (ط - الحديثة)، ص ۴۷۶
(۵) الهداية الكبرى، ص۳۶۰
(۶) بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج ۸۳، ص ۸۱
(۷) إلزام الناصب في إثبات الحجة الغائب عجل الله تعالى فرجه الشريف، ج ۲، ص ۴۳۵؛ مشارق أنوار اليقين في أسرار أمير المؤمنين عليه السلام، ص ۱۵۷.
✨
✨✨✨✨✨✨✨✨✨
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
t.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
ble.ir/mobahesegroup
❌متن شایعه: 👇👇👇
فروش دختران شیعه توسط جنایتکاران طالبان
🔹روزنامه جمهوری اسلامی در صفحه اول خود تصویری از یک کودک دختر با دستانی روی صورت و غمزده در میان جمعی از مردم افغانستان منتشر کرده و برای آن چنین تیتری را انتخاب کرده است: "فروش دختران شیعه توسط جنایتکاران طالبان در بازار بردهفروشی غزنی و ننگرهار" و بالای عکس نوشته: "تصویری که باید دنیا را تکان دهد"
✅پاسخ شایعه: 👇👇👇
این تصویر مربوط به زمان فعلی نیست و متعلق به ۱۰ سال پیش است!
این موضوع هیچ ارتباطی به بردهفروشی و طالبان و شیعه و سنی ندارد
تصویر مربوط به دختربچه ای است که خانوادهاش را در حملات شبانه اشغالگران آمریکایی از دست داده است
این جزییات را همان ۱۰ سال پیش رویترز و اشپیگل اعلام کردهاند
متاسفانه روزنامه جمهوری اسلامی که با گرایش کارگزارانی و اصلاحطلبی عنوان بسیار پرطمطراقی را هم یدک میکشد بدون هیچ جستجوی ساده این دروغ بزرگ منتشر کرده
خیلی از روایتهای رسانهای از افغانستان که این روزها در فضای مجازی منتشر میشود تکرار همین حکایت است
✍#محمدصادق_سلطانزاده_بشرویه
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
👇👇👇👇👇
@mobahesegroup
مستندات تاریخی شهادت امام عسکری ع در پاسخ به منکرین !!!!!
⁉️پرسش👇👇👇
❓برخی در شهادت امام عسکری ابهاماتی مطرح می کنند و در این زمینه تردید و سوال هایی مطرح می کنند ❗️آیا برای اثبات شهادت ایشان مستندی است ❗️❗️
✅پاسخ👇👇👇
👌ما بر اساس روایاتی که از معصومین علیهم السلام به ما رسیده است , معتقدیم که امامان گرامی ما به مرگ غیر طبیعی از دنیا رفته اند و شهید شده اند , چنان که امام حسن علیه السلام فرمود:
«هیچ یک از ما نمی باشد جز آنکه یا توسط شمشیر از دنیا می رود و یا توسط سم از دنیا می رود» " َ مَا مِنَّا إِلَّا مَسْمُومٌ أَوْ مَقْتُولٌ "
📚بحار الانوار ج27 ص217 _ کفایه الاثر ص227
👌امام رضا علیه السلام فرمود:
«همه ما مقتول و شهید از دنیا می رویم و من نیز با سم مقتول و شهید می شوم » " وَ مَا مِنَّا إِلَّا مَقْتُولٌ وَ إِنِّي وَ اللَّهِ لَمَقْتُولٌ بِالسَّم "
📚الفقیه ج 2 ص 585 _ عیون الاخبار ج 2 ص 203
❕بر همین اساس , شیخ صدوق می گوید :
" اعتقاد شیعه آن است که امام حسن بن علی عسکری ع توسط معتمد خلیفه عباسی , مسموم شد و به شهادت رسید " " وَ الْحَسَنُ بْنُ عَلِيٍّ الْعَسْكَرِيُّ- عَلَيْهِ السَّلَامُ- قَتَلَهُ الْمُعْتَمِدُ بِالسَّمِّ. "
📚إعتقادات الإمامية (للصدوق)، ص: 99
❕جدای از آنچه بیان شد , در کتاب سیره پیشوایان در رابطه با شهادت امام عسکری ع چنین می خوانیم :
" معتمد عباسى كه همواره از محبوبيت و نفوذ معنوى امام در جامعه نگران بود، چون ديد توجه مردم به امام روز به روز بيشتر مىشود و زندان و اختناق و مراقبت تأثير معكوس دارد، سرانجام به همان شيوۀ مزورانۀ ديرينه متوسل شد و امام را پنهانى مسموم ساخت.
❕دانشمند نامدار جهان تشيع، «طبرسى» ، مىنويسد: بسيارى از دانشمندان ما گفتهاند: امام عسكرى عليه السلام بر اثر مسموميت به شهادت رسيد، چنانكه پدرش و جدش و همه امامان، با شهادت از دنيا رفتهاند.
📚اعلام الوری ص ٣٦٧
❕«كفعمى» ، دانشمند معروف شيعه، مىگويد: او را «معتمد» مسموم ساخت .
📚 الانوار البهیه , شیخ عباس قمی , ص ١٦٢
❕ «محمد بن جرير بن رستم» ، از دانشمندان شيعى در قرن چهارم، معتقد است كه: امام عسكرى عليه السلام در اثر مسموميت به درجۀ شهادت رسيد.
📚دلائل الامامه ص ٢٢٣
💠#ادامه 👇
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا، بله و سروش
t.me/mobahesegroup
eitaa.com/mobahesegroup
ble.ir/mobahesegroup
sapp.ir/mobahesegroup
www.instagram.com/mobahesegroup2