eitaa logo
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
24.5هزار دنبال‌کننده
12هزار عکس
8.7هزار ویدیو
220 فایل
پاسخگویی به شبهات وشایعات ومباحث دینی مدعیان دروغین وعرفانهای کاذب مدیر کانال👇 @sollemassama ادمین کانال👇 @Morteza_Kahromi کانال خبری ما @news_revolution 👇 ادمین تبادل وتبلیغ @F_Gh14 👇کانال پرسمان‌دینی ما @porseman_onlin
مشاهده در ایتا
دانلود
⁉️ متن شبهه:👇👇👇 *مناظره بین احمد کسروی و آخوند نواب صفوی *آخوند از کسروی پرسید: *شما اسلام را دينِ زن‌ستيز می‌ناميد، درصورتى كه اسلام زنان بزرگى تربيت كرده است. احمد کسروی محترمانه گفت: می‌توانيد چند نمونه از آنها را بفرمایيد، آخوند گفت : يكى فاطمه زهرا، يكى هم زينب كبرا. احمد کسروی گفت: لطف كنيد خدمات اين دو بانو به بشريت به اسلام و یا حتی به ساکنان مکه و مدینه را بيان كنيد؟ آخوند گفت: فاطمه زهرا با خطبه‌ فدكيه به انسان‌ها درس بزرگى داد! احمد کسروی گفت: خطبه‌ فدکيه‌ فاطمه زهرا فقط و فقط براى دفاع از يک باغ شخصی بود كه پدرش(پیامبر) آن را بدون رعایت قانونِ تقسیم غنایم خودشان به او بخشیده بودند و توسط خليفه‌ دوم مسلمانان(عمر) از او بازپس گرفته شد. بنابراین بفرمائید، دفاع يك نفر از منافع شخصی خود، چه درسى به بشريت داده و چه خدمتى به انسانیت كرده است؟! آخوند گفت: زينب كبرا هم در كاخ يزيد با خطبه آتشين خود، كاخ يزيد را به لرزه درآورد. احمد کسروی گفت : اول اينکه این مطلب نشان از آزادى بيان در بارگاه یزید دارد، كه به يک مخالف در کاخش آزادانه اجازه‌ بيان و ابراز مخالفت و بیان عقائدش را داده است. دوم اینکه ايشان يک زنِ مصیبت دیده بود و در غم كشته‌ شدن برادران و خویشاوندانش مطالبى را بيان كرده که بسیار هم طبیعی است. سوم، مگر كاخ يزيد بعد از این سخنان سرنگون شد؟! مگر مردم پس از آن مطالب، عليه يزيد شورش كردند؟! عزادارى و مويه بر برادرانِ كشته شده که کاملا امری طبیعی است چه درسى به بشريت داده است؟! و چهارم اینکه وقتی یزید یک مقرری مادام‌العمر و یک مکان اختصاصی در مدینه برای ایشان و بقیه‌ خانواده‌اش تعیین نمود، دیگر تا پایان عمر، هیچ ‌کدام از ایشان، نه به یزید و نه به جانشینانش اعتراضی نکردند. آخوند خشمگین شد و گفت: امیدوارم شما هم با همان يزيد محشور شويد، به‌ حق پنج تن آل‌عبا. شما مزدوران ضد دین هستيد كه با اهل بيت در افتاده‌ايد. و از ديد ما هركسى با اهل بيت شيعه دشمنى كند زنازاده است !!! احمد کسروی گفت: سپاس از منطق قانع‌كننده‌ شما. من كاملاً قانع شدم و به حقانيت ادعاهاى شما پی بردم !!! شاید گمان کنید که این نوشتار داستانگونه‌ برای انتقاد بر باورهای دینی مذهبیون است. خیر، این متن يك حقيقت و تنها بخشی کوچک از تلاش یک آخوندِ متعصب وجنایت‌ پیشه به‌نام "نواب صفوی" برای غلبه بر قاضی فرهیخته، محقق، کنشگر، تاریخ‌نگار و میهن پرست برجسته‌ کشورمان "احمد کسروی"است که پس از چند جلسه، وقتی نواب صفوی می‌بیند از پس منطق شیوای او‌ برنمی‌آید، در پى صدورِ حکم تکفیر از سوی آیت الله ها و حمایت بازاریان مذهبی اقدام به ترور و قتل ناجوانمردانه او می‌نمایند و ایشان را به ضرب گلوله و ۲۷ ضربه چاقو توسط فدائیان اسلام در ساختمان کاخ دادگستری به قتل میرسانند!!! ✅ پاسخ شبهه 👇👇👇 1️⃣ بین شهید نواب صفوی و احمد کسروی، مناظراتی برقرار شده اما متن چنین گفتگویی را در آن مناظرات پیدا نکردیم. ضمن اینکه این استدلال های ضعیف و غلط از هر دو طرف(یعنی احمد کسروی و شهید نواب صفوی) بعید به نظر می رسد. بعید است که احمد کسروی با سابقه تحصیل در حوزه و دانشگاه و آگاهی اش از تاریخ، با خطبه فدکیه و ماجرای فدک آشنا نباشد و نیز بعید است که شهید نواب صفوی نتواند پاسخ سخنان سست او را بدهد، لذا به صحت این مناظره نمی توان اعتماد کرد و به نظر می رسد شخصی ناشی و کم اطلاع آن را نوشته باشد. 2️⃣ خطبه فدکیه حضرت زهرا س، اگرچه به نام فدک معروف شده اما بیش از آن که خطابه ای در دفاع از حق شخصی حضرت زهرا س یعنی سرزمین فدک باشد، مجموعه‌ای از معارف در زمینه‌های خداشناسی، معادشناسی، نبوت و بعثت پیامبر اسلام(ص)، عظمت قرآن، فلسفه احکام و ولایت و نیز دفاع از حق حضرت علی ع را در بردارد. این معارف با سند متواتر در منابع تاریخی ثبت شده است. متن و سند و توضیحاتی پیرامون خطبه فدکیه را در لینک زیر ببینید: https://b2n.ir/926173 3️⃣ فدک مِلک اختصاصی پیامبر بود نه غنیمتی برای همه مسلمانان و نیز توسط خلیفه اول غصب شد نه خلیفه دوم. سرزمین فدک به دلیل اینکه بدون جنگ و خونریزی و با مصالحه به دست پیامبر(ص) افتاد و نیز به حکم قرآن،[سوره حشر/آیه 6و7] مختص پیامبر(ص) بود. پیامبر(ص) درآمد این زمین را به مستمندان بنی‌هاشم می‌داد و پس از نزول آیه «وَآتِ ذَا الْقُرْ‌بَیٰ حَقَّهُ؛ و حق خویشاوند را بده» آن را به فاطمه(س) بخشید. پس از وفات پیامبر(ص)، ابوبکر با منسوب کردن حدیثی به پیامبر(ص) مدعی شد پیامبران ارث نمی‌گذارند؛ از این رو دهکده فدک که در دست فاطمه بود را به نفع خلافت مصادره کرد. شرح کامل ماجرای فدک را در لینک زیر ببینید: https://b2n.ir/017528 👇👇👇 کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات ┏⊰✾✾⊱━━━─»»»━━┓ 🆔 @mobahesegroup ┗━━─»»»━━━⊰✾✾⊱┛
ادامه پاسخ بالا👆👆🔻👇👇👇 4️⃣ نویسنده شبهه، سخنرانی حضرت زینب س در کاخ یزید را نشانه آزادی بیان دانسته است. از واضحات تاریخ است که یزید فرمان قتل امام حسین ع را بخاطر بیعت نکردن ایشان صادر کرد. لشکریان یزید امام حسین ع و یارانشان را پس از بستن آب به روی ایشان به بدترین شکل به شهادت رساندند و زنده زنده سرهایشان را بریدند و با اسب بر بدنهای آنها تاختند سپس سرها را بر نیزه کرده و زن و بچه آنها را به اسارت گرفتند و شهر به شهر با پای برهنه و با ضرب تازیانه بردند تا به کاخ یزید رساندند. آیا این جنایتهای یزید علیه مخالفانش هم نشانه آزادی بیان است؟ 5️⃣ یزید تا پیش از ورود اسرا به شام توانسته بود مردم را متقاعد کند که با خارج شدگان از دین و طغیان گران جنگیده و به این طریق حجّتی شرعی برای جنایاتش بسازد اما با خطبه های حضرت سجاد ع و حضرت زینب س حق آشکار شد. رفتار مسالمت آمیز یزید با اهل بیت امام حسین ع به این دلیل بود که مردم شام و حتی بسیاری از نزدیکان یزید پس از شنیدن خطبه های امام سجاد ع و حضرت زینب س، به حق و جایگاه اهل بیت ع پی بردند و یزید را مجرم و خطاکار شمردند. لذا دیگر افکار عمومی به یزید اجازه نمیداد که کوچکترین آسیبی به خاندان پیامبر برساند. 6️⃣ پس از این جریانات، قیام مردم مدینه، قیام توّابین و قیام مختار را علیه بنی امیه در تاریخ می بینیم که تا حد زیادی متأثر از روشنگری های حضرت زینب س و حضرت سجاد ع در نشان دادن حق و رسوا کردن باطل بوده است. 7️⃣ اسلام دینی الهی است که برای زن، جایگاه و شأنی برابر با مرد قائل است. این شأن و جایگاه برابر در بیشتر احکام و قوانین وجود دارد و اختلافاتی که وجود دارد، بخاطر تفاوت در نقش های اجتماعی مرد و زن و نیز برخی تفاوتهای طبیعی زن و مرد است. اما از حیث انسانیت و دستیابی به کمالات نفسانی، زن و مرد از دیدگاه اسلام برابرند: 🔆 وَ مَنْ يَعْمَلْ مِنَ الصَّالِحاتِ مِنْ ذَكَرٍ أَوْ أُنْثى‏ وَ هُوَ مُؤْمِنٌ فَأُولئِكَ يَدْخُلُونَ الْجَنَّةَ وَ لا يُظْلَمُونَ نَقيراً (نساء/124)(و كسى كه چيزى از اعمال صالح را انجام دهد، خواه مرد باشد يا زن، در حالى كه ايمان داشته باشد، چنان كسانى داخل بهشت مى‏شوند و كمترين ستمى به آنها نخواهد شد. ) 🔆 إِنَّ الْمُسْلِمينَ وَ الْمُسْلِماتِ وَ الْمُؤْمِنينَ وَ الْمُؤْمِناتِ وَ الْقانِتينَ وَ الْقانِتاتِ وَ الصَّادِقينَ وَ الصَّادِقاتِ وَ الصَّابِرينَ وَ الصَّابِراتِ وَ الْخاشِعينَ وَ الْخاشِعاتِ وَ الْمُتَصَدِّقينَ وَ الْمُتَصَدِّقاتِ وَ الصَّائِمينَ وَ الصَّائِماتِ وَ الْحافِظينَ فُرُوجَهُمْ وَ الْحافِظاتِ وَ الذَّاكِرينَ اللَّهَ كَثيراً وَ الذَّاكِراتِ أَعَدَّ اللَّهُ لَهُمْ مَغْفِرَةً وَ أَجْراً عَظيماً (احزاب/35)(به يقين، مردان مسلمان و زنان مسلمان، مردان با ايمان و زنان با ايمان، مردان مطيع فرمان خدا و زنان مطيع فرمان خدا، مردان راستگو و زنان راستگو، مردان صابر و شكيبا و زنان صابر و شكيبا، مردان با خشوع و زنان با خشوع، مردان انفاق كننده و زنان انفاق كننده، مردان روزه‏دار و زنان روزه‏دار، مردان پاكدامن و زنان پاكدامن و مردانى كه بسيار به ياد خدا هستند و زنانى كه بسيار ياد خدا مى‏كنند، خداوند براى همه آنان مغفرت و پاداش عظيمى فراهم ساخته است.) کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا، بله و سروش t.me/mobahesegroup eitaa.com/mobahesegroup ble.ir/mobahesegroup sapp.ir/mobahesegroup www.instagram.com/mobahesegroup2
⁉️متن شبهه 👇👇👇 آیا مطلب زیر صحت دارد؟ معنای دقیق کلمات عاشورا و تاسوعا چیست ؟ برگرفته از کتاب "سفری از عاشورا تا اربعین" تٲلیف ٱقای عبدالله مستحسن اکثر قریب به اتفاق اهل لغت این تصور را داشته‌اند که ، چون عشر و عاشر از یک ریشه‌اند و واقعه کربلا هم در دهم ماه محرم اتفاق افتاده است. پس ، عاشورا یعنی دهم محرم ؛ و بر همین قیاس تاسوعا را نیز که با تسع و تاسع شباهت ظاهری دارند روز نهم ماه محرم گفته‌اند . اما این معنا به دلایل زیر اشتباه است. آیا واژه عاشورا برای دهم ماه‌های دیگر نیز به کار می‌رود ؟ مثلاً ، آیا شنیده شده است که کسی به دهم ماه رجب هم عاشورا گفته باشد ؟ یا این مفهوم مختص دهم ماه محرم است ؟ آیا اگر امام حسین(ع) مثلاً ، در یازدهم محرم شهید می‌شدند ، آنگاه ، تاسوعا با عاشورا عوض می‌شد و عاشورا واژه دیگری داشت؟ در ریاضی اعداد قاعده خود را دارند و هر قاعده‌ای که بر شمارش اعداد حکم کند بر سلسله اعداد هم حاکم خواهد بود . اعداد بر خلاف کلمات استثنا پذیر نیستند. به طور مثال ، در کلام عرب اعداد این گونه شمارش می‌شوند: اول – ثانی - ثالث - رابع ... و یا اولاً – ثانیاً - ثالثاً - رابعاً و ... چنان چه تاسوعا و عاشورا در زمره اعداد باشند باید قاعده‌پذیر باشند ؛ یعنی باید بتوان بقیه اعداد را هم به همان سیاق تلفظ کرد؛ مثل تاسوعا – عاشورا – ثامونا – سابوعا .... *اما* می‌بینیم که بقیه اعداد از این قاعده پیروی نمی‌کنند ؛ لذا ، نمی‌توانیم دلیلی داشته باشیم که ، تاسوعا و عاشورا عدد هستند تا از قاعده شمارش پیروی کنند و این دو روز هیچ ربطی به اعداد ندارد ، بلکه معنای دیگری دارند. عاشورا روز معاشرت با امام(ع) عشر به کسر عین و عشرت ، به معنای معاشرت و مصاحبت است . معاشر به ضم میم، یعنی مصاحب و عاشر ، اسم فاعل عشر است که خودش ثلاثی مجرد اسم مصدر عشرت است. خداوند می‌فرماید: *«وَ عاشِرُوهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ»* (نساء/۱۹) با زنان آن گونه که شایسته آنان است معاشرت کنید . عشیر یعنی همدم و رفیق «وَ لَبِئْسَ الْعَشِیر ُ» (حج/۱۳) چه بد دوستی انتخاب کرده‌اند و چه بد معاشر و رفیقی است . العاشور از ریشه عشر به کسی گفته می‌شود که ، معاشرت خصلت او باشد . پس العاشوراء؛ جائی که میل به معاشرت و رفاقت و مصاحبت نمایان می‌شود و افراد میل معاشرت خود را با کسی که مورد نظر است عرضه می‌کنند، و عاشورا مبالغه است از میل به معاشرت یعنی روزی که میل معاشرت و رفاقت با امام (علیه السلام) به شدت بالا می‌رود. تاسوعا روزی برای وسعت ظرفیت. با خارج شدن عاشورا از سلسله اعداد، عدد بودن تاسوعا نیز مورد تردید قرار می‌گیرد و معنی نهم را از دست می‌دهد. خلاصه شده ✅ پاسخ 👇👇👇 🔰در جستجویی که در بعضی کتب لغت معروف صورت گرفت، معنای جز روز دهم و نهم محرم برای عاشوراء و تاسوعا یافت نشد و دلیلی بر مطلب فوق یافت نشد. 🔰واژه‌ی عاشورا در میان دشمنان اهل بیت هم وجود داشته و قطعاً منظورشان روز دهم و نهم محرم بود. 🔰عاشورا نامی اسلامی است که بعد از به شهادت رسیدن امام حسین علیه السلام در میان مردم رواج یافت. 🔰ممکن است استفاده نشدن عاشورا و تاسوعا برای سایر ماه‌های سال و خلاف قاعده‌ی اعداد بودن آن به جهت اهمیت روز شهادت امام حسین علیه‌السلام باشد. 🔰البته مطلب موجود در پرسش می‌تواند حسن تعلیل خوبی باشد اما ما دلیلی بر آن نیافتیم و نمی‌توانیم آن را به امام سجاد علیه السلام منسوب کنیم. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا، بله و سروش t.me/mobahesegroup eitaa.com/mobahesegroup ble.ir/mobahesegroup sapp.ir/mobahesegroup www.instagram.com/mobahesegroup2
ا❁﷽❁ا ✨«الَمْ تَرَ إِلَى الَّذِينَ قِيلَ لَهُمْ كُفُّوا أَيْدِيَكُمْ وَأَقِيمُوا الصَّلَاةَ وَآتُوا الزَّكَاةَ فَلَمَّا كُتِبَ عَلَيْهِمُ الْقِتَالُ إِذَا فَرِيقٌ مِنْهُمْ يَخْشَوْنَ النَّاسَ كَخَشْيَةِ اللَّهِ أَوْ أَشَدَّ خَشْيَةً وَقَالُوا رَبَّنَا لِمَ كَتَبْتَ عَلَيْنَا الْقِتَالَ لَوْلَا أَخَّرْتَنَا إِلَى أَجَلٍ قَرِيبٍ قُلْ مَتَاعُ الدُّنْيَا قَلِيلٌ وَالْآخِرَةُ خَيْرٌ لِمَنِ اتَّقَى وَلَا تُظْلَمُونَ فَتِيلًا» (سوره مبارکه نساء آیه۷۷) ✍️حضرت امام جعفر بن محمد الصادق (علیه السلام) فرمودند: ◾️«كُفُّوا أيدِيَكُم وَأقيمُوا الصّلاة: دست برداشتن از قتال و برپا داشتن نماز» در خصوص امام حسن مجتبی (علیه السلام) نازل شد که خداوند ایشان را به عدم قتال امر نمود؛ «فَلَمّا كُتِبَ عَلَيْهِمُ القِتَالُ: پس آن زمان که قتال بر آنان مقرر شد» در خصوص امام حسین (علیه السلام) نازل شد که خداوند ایشان را امر به قتال با اعداء نمود و اهل زمین را امر به همراهی با آن حضرت در قتال نمود..» 📓تفسير العياشي ج۱ ص ۲۵۸؛ البرهان في تفسير القرآن ج۲ ص۱۳۱؛ بحارالأنوار ج۴۴ ص۲۱۷. 🏴کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات 👇👇👇👇👇 @mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به خواهر فحش ندهید ❓ او مادر حضرت است 👌پــــاسخ..☝️ ╭═━⊰🍃🏴🌺🍃⊱━═╮ http://eitaa.com/joinchat/3560439879C0e9ded2d08 ╰═━⊰🍃🏴🌺🍃⊱━═╯
📰نظر مراجع معظم تقلید شیعه در خصوص قمه و تیغ زدن و آسیب رساندن به بدن در ایام عزاداری حسینی 🔹️حضرت امام خمینی (ره): عمل نشود. در شرائط و اوضاع کنونى از قمه زدن خوددارى شود. 🔹️حضرت امام خامنه ای(حفظه الله): قمه‌زنى علاوه بر اینکه از نظر عرفى، از مظاهر حزن و اندوه محسوب نمی‌شود و سابقه‏‌اى در عصر ائمه علیهم‌السلام و زمان­‌هاى بعد از آن ندارد و تأییدى هم به شکل خاص یا عام از معصوم علیه‌السلام در مورد آن نرسیده است، در زمان حاضر موجب وهن و بدنام شدن مذهب مى‏‌شود. بنابراین در هیچ حالتى جایز نیست. 🔹️آیت‌الله نوری همدانی (حفظه الله): هر عملی که موجب وهن مذهب و اختلاف بین امت اسلامی می‌گردد حرام است. 🔹️آیت‌الله مکارم شیرازی (حفظه الله): بطور کلی، آسیب رساندن به بدن و آنچه سبب وهن مذهب باشد جایز نیست، خواه از طریق قمه‌زنی باشد یا زنجیرهای تیغ‌دار. 🔹️آیت‌الله سیستانی (حفظه الله): باید از کارهایی که عزاداری را خدشه‌دار می‌کند اجتناب شود. 🔹️آیت‌الله سبحانی (حفظه الله): قمه زنى در زمان حاضر جایز نیست. 🔹️آیت‌الله مظاهری (حفظه الله): حرام است؛ علاوه بر این، در این زمان وهن برای تشّیع است و همچنین هرچه نظیر قمه‌زنی است، مانند زنجیر تیغ‌دار. ضمن آنکه مراعات قوانین هر مملکتی، مخصوصاً قوانین جمهوری اسلامی، واجب است. 🔹️آیت‌الله جوادی آملی (حفظه الله): چیزی‌ که در شرایط کنونی‌، مایه وهن اسلام است، مانند قمه زدن و...، جایز نیست. 🔹️آیت‌الله کاظم حائری (حفظه الله): خرافاتی مانند قمه ‏زنی، موجب بدنامی اسلام و تشیع است. 🔹️آیت‌الله حسینی زنجانی (حفظه الله): قمه‌زنی اینکه از مصادیق عزاداری باشد محل اشکال است و اگر سبب سوءاستفاده دشمنان تشیع و موجب وهن مذهب گردد جایز نیست. 🔹️مرجع شهید، شیخ فضل‌الله نوری(ره): قمه و تیغ زدن فاقد سند صحیحه و مصداق بدعت و وهن دین است. بدعت‌گذاری و وهن دین را سبب شدن از گناهان بزرگ است. 🔹️آیت‌الله سیدمحسن امین (ره): قمه‏‌زنى و اعمالى دیگر از این قبیل در مراسم عزادارى حسینى به حکم عقل و شرع حرام است. 🔹️آیت‌الله فاضل لنکرانی (ره): مسئله قمه‌زنی نه تنها موجب گرایش به اسلام و تشیع نمی‌‎شود بلکه به علت نداشتن هیچگونه توجیه قابل فهم برای مخالفان، ثمره‌ای جز نتیجه سوء نخواهد داشت. لذا لازم است علاقمندان به امام حسین (ع) از اینگونه اعمال خودداری کنند. 🔹️آیت‌الله سید محسن حکیم (ره): فرزند ایشان شهید سیدمحمدباقر حکیم (ره) نقل نموده‌اند که پدر بزرگوارشان دائماً می‌فرموند: «انّ قضیة التطبیر هی غصة فی حلقومنا»؛ «مسئله قمه‌‌زنی، غصّه و اندوهی در گلوی ماست». 🔹️شهید سیدمحمدباقر صدر (ره): آنچه که امروز با نام قمه‌زنی و جاری ساختن خون بر بدن انجام می‌شود از افعال عوام مردم و جاهلین آنها است و هیچ یک از علماء اقدام به این کار نکرده‌اند بلکه آنها دائماً از اینکار منع نموده و آن را حرام می‌دانسته‌اند. 🔹️آیت‌الله بهجت (ره): حکمش به عنوان اوّلى عدم ضرر رساندن به خود یا دیگرى است. 🔹️آیت‌الله علوی گرگانی (ره): چون موجب وهن تشیع است جایز نیست. 🔹️آیت‌الله هاشمی شاهرودی(ره): در کیفیت برگزاری مراسم و شیوه‌های آن بایستی شرایطی را مد نظر قرار داد، آن که موجب وهن دین و مکتب تشیع و یا جامعه اسلامی و یا نظام مقدس جمهوری ‌اسلامی نباشد؛ زیرا که وهن هر یک از آنها از اعظم محرمات و کبائر است و تشخیص این امر از اختیارات ولی‌امر مسلمین است؛ بدان معنی که اگر در شرائط خاصی ولی‌ امر مسلمین چنین تشخیص بدهد که شیوه به‌خصوص بر خلاف مصلحت جامعه اسلامی و یا موجب وهن و ضربه زدن به دین و یا نظام مقدس جمهوری ‌اسلامی است و بر اساس آن از برگزاری آن منع نماید، تبعیت از ایشان بر همگان واجب است و در این رابطه آحاد مکلفین نمی‌توانند از نظر شخصی خود تبعیت کنند. 🇮🇷اخبار جبهه انقلاب اسلامی @News_Revolution 📡
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚫️ روز دهم؛ حضرت ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) ➖ ظهر عاشورا ◼️ خداحافظ ای برادر زینب... 🏴کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات 👇👇👇👇👇 @mobahesegroup
*به ژولیده نیشابوری گفتند یک شعر در وصف حضرت عباس (علیه السلام) بگو که پنج بار کلمه "چشم" داشته باشد* ، *او شعری گفت که ده تا کلمه «چشم» داشت* : *چشم ها از هیبت چشمم، به پیچ و تاب بود* *محو چشمم چشم ها و چشم من بر آب بود* *چشم گفتم چشم دادم چشم پوشیدم ز آب* *من سراپا چشم و چشمم جانب ارباب بود* 👇👇👇 کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات ┏⊰✾✾⊱━━━─»»»━━┓ 🆔 @mobahesegroup ┗━━─»»»━━━⊰✾✾⊱┛
📰عاشورای ۸۸؛ اوج هتاکی فتنه‌گران/ لکه ننگی که عاشورائیان هرگز فراموش نخواهند کرد 🔹️در حالی که میلیون‌ها عزادار ایرانی در عاشورای حسینی مشغول عزاداری بودند، تعدادی از پیاده‌نظام خیابانی جریان فتنه قبل از ظهر عاشورا با برگزاری تجمع‌های غیرقانونی در برخی خیابان‌های تهران به طرح شعارهای ضد انقلابی و ساختارشکنانه و تخریب اموال عمومی پرداختند. 🔹️آشوبگران که با پشتیبانی و دعوت رسمی اصحاب داخلی فتنه از جمله موسوی، خاتمی و کروبی در اغتشاشات حضور پیدا کرده بودند در عاشورای ۸۸ با سر دادن سوت، کف، هلهله و شعارهای بسیار اهانت‌آمیز و حمله به نمادهای عاشورایی عمق بی اعتقادی خود به ارزش‌های اسلامی به نمایش گذاشتند. 🔹️یکی از سخیف‌ترین و هتاکانه‌ترین اقدامات فتنه‌گران در این روز تعرض و سنگ‌پرانی به عزاداران حسینی بود که در حال اقامه نماز ظهر عاشورا بودند. 🔹️اوج سقوط سران فتنه و آشکار شدن چهره واقعی آنها برای مردم انقلابی ایران آنجا بود که میرحسین موسوی در اقدامی نانجیبانه عاملان بی‌حرمتی‌های روز عاشورا را مردان خداجو نامید و به حمایت از آنها پرداخت! 🇮🇷اخبار جبهه انقلاب اسلامی @News_Revolution 📡
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚫️ شب یازدهم؛ شام غریبان و آغاز اسارت ◼️ آه از آن روز که جان از تن خواهر می رفت ◾️ سنگ ها بال زنان سوی برادر می رفت ◼️ آسمان ها و زمین داشت به هم می پیچید ◾️ سمت گودال کسی دست به خنجر می رفت ◼️ ساعتی بعد که آتش به حرم بر پا شد همه سر ها به روی نیزه ی لشگر می رفت ◼️ خیمه تاراج شد و هر طرفی دست به دست ◾️ بین گهواره ی خالی دل مادر می رفت ◼️ از یتیمان حرم نیز غنیمت بردند ◾️ گوشواره که نه گیسو پی معجر می رفت ◼️ نیمه شب با عجله داشت خبر را میبرد ◾️ یک نفر در طمع جایزه با سر می رفت 🏴کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات 👇👇👇👇👇 @mobahesegroup
چند تن از شهدای کربلا را میتونید نام ببرید و میشناسید؟ بچه باید همه شهدای کربلا و مرام شونو بشناسه هر روز یک شهید را معرفی می‌کنیم با هشتگ 🚩شهید امروز: بریر بن خضیر.. قرآن شناس و قاری معروف سپاه امام حسین علیه السلام.. پیرمرد خندان صبح عاشورا 🏴کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات 👇👇👇👇👇 @mobahesegroup
📚گروه تربیتی سلام فرمانده برگزار می‌کند: ⬅️مسابقه شماره اول با جوایز ارزنده از سلسله مباحث تربیتی با موضوع: "جهاد تبیین در بررسی و آموزش مبانی تعلیم و تربیت اسلامی" (جلسات ۱تا۱۰) 💠منبع مسابقه: متن ۱۰ کنفرانس علمی برگزارشده توسط استاد محترم سرکار خانم آزادی: 🔹️آرشیو متن کامل کنفرانس‌ها در تلگرام 🔸️آرشیو متن کامل کنفرانس‌ها در ایتا 💠شرایط شرکت در مسابقه: ۱. عضویت در گروه تربیتی سلام فرمانده در ایتا ۲. مطالعه متن کنفرانس اول تا دهم. 💠متن سوالات در روز چهارشنبه ۱۹مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۳۰ در گروه قرار می‌گیرد. 🤚آدرس گروه تربیتی "سلام فرمانده" https://eitaa.com/joinchat/2869100725C996f5fe875 🌿کانال نظام تعلیم و تربیت اسلامی @Nezam_Tarbiat_Eslami 🎥آرشیو سرود‌های سلام فرمانده @SalamFarmandeh_archive
عاقبت منفورترين چهره‌های واقعه‌ی کربلا 🏴کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات 👇👇👇👇👇 @mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا امام حسین در حمله اعراب به ایران شرکت داشته است ؟ آیا در فتح طبرستان امام حسین ،مردم گرگان را کشته است؟ کانال رسمی پاسخ به شبهات وشایعات👇👇👇 ┏⊰✾🌹✾⊱━━━─━━┓ 🆔 @mobahesegroup ┗━━─━━━⊰✾🌹✾⊱┛
🔲☀️🔲☀️🔲☀️ ☀️ 🔲 ☀️ ⚜️مقتل جناب هانی ابن عروه ▪️وقتی که هانی بر ابن زیاد نزدیک شد ،و در نزد او بود شریح قاضی. عبید الله به سوی هانی التفات کرد و گفت : من اراده ی حیات او را می کنم و او قتل مرا قصد می نماید ،عذر خود را بیاور ! و اول لطف و اکرام او همین بود که به او (هانی )کرد . پس هانی به او گفت : این چه چیز است ای امیر ! گفت: ای هانی ! این ها چه امور است که اقامه نموده ای ؟در خانه ی خود برای امیرالمومنین و عموم مسلمین ؟مسلم ابن عقیل را به خانه آورده و جمعیت و سلاح در خانه ها در اطراف خود برای او جمع نموده ای ،ظن می کنی که این ها بر من مخفی است ؟ گفت من اینکار را نکرده ام و مسلم نزد من نیست . گفت: بلی کرده ای . ▪️این زیاد معقول را خواند که جاسوس بود ،آمد در پیش هانی ایستاد ،پس ابن زیاد گفت :آیا می شناسی این را ؟ گفت: بلی ،و هانی در آن وقت شناخت که جاسوس بوده و اخبار ایشان را می آورد . ▪️ابن زیاد گفت بخدا قسم از من مفارقت نخواهی کرد ابداً تا مسلم را پیش من بیاوری ، هانی گفت :من مهمان خود را ابداً پیش تو نمی آورم که او را بکشی . گفت باید بیاوری : قسم به خدا او را پیش تو نمی آورم . ▪️محمد ابن اشعث از جای برخاسته نزد عبید الله ابن زیاد آمد و با او در خصوص هانی مکالمه کرد و گفت : به درستی که تو منزلت هانی را در قبیله مضر و خانه ی او را در میان عشیره ی او می شناسی و به تحقیق قوم او دانسته اند که من رفیقانه او را نزد تو آورده ام ،تو را قسم می دهم به خدا او را به من گذشت کن ، زیرا من از عداوت نصر اهل او می ترسم .پس عبید الله به او وعده کرد که گذشت نماید ، بعد او را بدا واقع شد و در همان حال امر کرد که هانی را آوردند پس گفت : او را خارج نموده ببرید بازار گردنش را بزنید . ▪️هانی را بیرون کردند تا آوردند به مکانی در بازار که در آنجا گوسفند می فروختند ،در حالتی که دست هایش را بسته بودند و می گفت :وا مذحجا و لا مذحج لي الیوم یا مذحجا !(اسم قبیله خود را صدا می زد و از آنان کمک می طلبید ) .وقتی دید احدی او را یاری نمی کند دست خود را از بند کشید و گفت :آیا عصا و کارد یا سنگ و استخوانی هست که مرد به او نفس خود را از بلا خلاص نماید ؟ بر او هجوم آورده ،گرفته محکم بستند . ▪️در ملحوف است که به او گفتند گردن خود را دراز کن ، گفت : بخدا قسم من در آن سخی نیستم و اعانت نمی کنم شما را به ضرر نفس خود ،پس غلام عبید الله که رشید نام داشت به شمشیرش زد و کشت . 📓ترجمه ی اسرار الشهادات (مقتل علامه دربندی)، جلد اول ،گزیده ی صفحات ۶۵۹ تا ۶۷۹ ☀️ 🔲 ☀️ 🔲☀️🔲☀️🔲☀️ 🏴کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات 👇👇👇👇👇 @mobahesegroup
چند تن از شهدای کربلا را میتونید نام ببرید و میشناسید؟ بچه باید همه شهدای کربلا و مرام شونو بشناسه هر روز یک شهید را معرفی می‌کنیم با هشتگ 🚩شهدای امشب: پسران دلیر حضرت زینب کبری... عون بن عبدالله و محمد بن عبدالله 🚩 🏴کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات 👇👇👇👇👇 @mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴باید بارها دیده و شنیده شود 🏴 *حماسی‌ترین نوحه قرن ایرانی* ▫️این نوحه به چندین زبان زنده دنیا ترجمه شده و عجیب اینکه، بارها کارشناسان خارجی روی آن تحلیل انجام داده‌اند ▫️بسیار شورانگیز و جذاب و غرورآفرین است. کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات 👇👇👇👇👇 @mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در انگلستان‌، کشتن یک مرغ در ملأ عام ممنوع و جرم محسوب می‌شود. اما دولت خبیث و مکّار بریتانیا اجازه می‌دهد تا قمه‌زنان با کمال آرامش در خیابان‌های لندن، مشغول قمه‌زنی شوند و اینگونه غیر مسلمانان را از مذهب تشیع متنفر کنند و فراری دهند. خودتان قضاوت کنید. فرض کنید شما یک فرد غیر مسلمان هستید که با خانواده خود به طور اتفاقی این صحنه‌ها رو تماشا می‌کنید. مردمی که این صحنه‌ها را می‌بینند، پس از آن درباره‌‌ ساحت مقدّس امام حسین(ع) و شیعیان چطور قضاوت می‌کنند. به نظر شما با معرفی تشیع با این سبک و سیاق آن هم در قلب اروپا، وسط خیابان‌های لندن می‌شود حتی یک نفر را هم به پیروی از اسلام ناب محمدی دعوت کرد؟ یا اینکه کاری کنیم که بقیه شیعیان هم از شیعه بودن خود خجالت بکشند. آیا قراره که مکتب امام حسین علیه السلام را این‌گونه به جهانیان معرفی کنیم؟ کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات 👇👇👇👇👇 @mobahesegroup
💢◾️💢◾️💢 ◾️ 💢 🔲 شناخت أصل و أساس ظلم و جور، و أولاد بغاة و طغاة آن در جغرافیای امروز جهان 🔻 قسمت دوم ✍️ در فرازهایی از زیارت جامعه أئمه مومنین (علیهم السلام) اشاره شده است که أعداء الله، اساس تحریف و تبدیل و خلط احکام و حلال و حرام الهی را بنیان نهادند : 🔰 وحَرَّفَتِ الْقُرْآنَ، وَبَدَّلَتِ الْأَحْكامَ، وَخَلَطَتِ الْحَلالَ بِالْحَرامِ ▪️مفاهیم قرآن را تحـریف کردند ▪️احکام الهی را به احکامی دیگر تبدیل نمودند ▪️حلال را با حرام مخلوط کردند 💢 شجره خبیثه ملعونه بنی امیه که أصل و أساس خباثت در عالم می باشند، در یکی از بدعتها و تبدیلها و تحریفاتی که بنیان نهادند، روزه گرفتن آن بغاة و طغاة در یوم عاشورا بوده است. ✔️همانطور که امام صادق (علیه السلام) در روایتی این مطلب را بیان می فرمایند: ⚜️«تَاسُوعَاءُ يَوْمٌ حُوصِرَ فِيهِ الْحُسَيْنُ وَ أَصْحَابُهُ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمْ بِكَرْبَلَاءَ وَ اجْتَمَعَ عَلَيْهِ خَيْلُ أَهْلِ الشَّامِ وَ أَنَاخُوا عَلَيْهِ وَ فَرِحَ ابْنُ مَرْجَانَةَ وَ عُمَرُ بْنُ سَعْدٍ- بِنَوَافِلِ الْخَيْلِ وَ كَثْرَتِهَا وَ اسْتَضْعَفُوا فِيهِ الْحُسَيْنَ وَ أَصْحَابَهُ كَرَّمَ اللَّهُ وُجُوهَهُمْ وَ أَيْقَنُوا أَنْ لَا يَأْتِيَ الْحُسَيْنَ نَاصِرٌ وَ لَا يُمِدَّهُ أَهْلُ الْعِرَاقِ بِأَبِي الْمُسْتَضْعَفُ الْغَرِيبُ. ثُمَّ قَالَ: وَ أَمَّا يَوْمُ عَاشُورَاءَ فَيَوْمٌ أُصِيبَ فِيهِ الْحُسَيْنُ صَرِيعاً بَيْنَ أَصْحَابِهِ وَ أَصْحَابُهُ صَرْعَى حَوْلَهُ أَ فَصَوْمٌ يَكُونُ فِي ذَلِكَ الْيَوْمِ كَلَّا وَ رَبِّ الْبَيْتِ الْحَرَامِ مَا هُوَ يَوْمُ صَوْمٍ وَ مَا هُوَ إِلَّا يَوْمُ حُزْنٍ وَ مُصِيبَةٍ دَخَلَتْ عَلَى أَهْلِ السَّمَاءِ وَ أَهْلِ الْأَرْضِ وَ جَمِيعِ الْمُؤْمِنِينَ وَ يَوْمُ فَرَحٍ وَ سُرُورٍ لِابْنِ مَرْجَانَةَ وَ آلِ زِيَادٍ وَ أَهْلِ الشَّامِ- غَضِبَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ وَ عَلَى ذُرِّيَّاتِهِمْ وَ ذَلِكَ يَوْمٌ بَكَتْ عَلَيْهِ جَمِيعُ بِقَاعِ الْأَرْضِ خَلَا بُقْعَةِ الشَّامِ. فَمَنْ صَامَهُ أَوْ تَبَرَّكَ بِهِ حَشَرَهُ اللَّهُ مَعَ آلِ زِيَادٍ مَمْسُوخَ الْقَلْبِ مَسْخُوطاً عَلَيْهِ وَ مَنِ ادَّخَرَ إِلَى مَنْزِلِهِ فِيهِ ذَخِيرَةً أَعْقَبَهُ اللَّهُ تَعَالَى نِفَاقاً فِي قَلْبِهِ إِلَى يَوْمِ يَلْقَاهُ وَ انْتَزَعَ الْبَرَكَةَ عَنْهُ وَ عَنْ أَهْلِ بَيْتِهِ وَ وُلْدِهِ وَ شَارَكَهُ الشَّيْطَانُ فِي جَمِيعِ ذَلِكَ»؛ ▪️«تاسوعا و عاشورا روز حزن و مصیبت اهل بیت (علیهم السلام) می باشد، اما آل امیه (لعنة الله علیهم) در آن روز به فرح و سرور پرداختند و مورد غضب خداوند قرار گرفتند، لذا روزه در چنین روزی جهت تبرک جستن و تاسی از اعداء، موجب مسخ قلب و مشارکت شیطان در جمیع امور با آنها می شود» 📓 وسائل الشيعة، ج‏۱۰، ص ۴۶۰ ↩️ آن حضرت در روایت دیگری به ثمره روزه گرفتن در چنین روزی تصریح فرمودند که آتش جهنم خواهد بود: ⚜️«كَانَ حَظُّهُ مِنْ صِيَامِ ذَلِكَ الْيَوْمِ حَظَّ ابْنِ مَرْجَانَةَ وَ آلِ زِيَادٍ. قَالَ قُلْتُ: وَ مَا كَانَ حَظُّهُمْ مِنْ ذَلِكَ الْيَوْمِ؟ قَالَ: النَّارُ- أَعَاذَنَا اللَّهُ مِنَ النَّارِ وَ مِنْ عَمَلٍ يُقَرِّبُ مِنَ النَّارِ». 📓 وسائل الشيعة، ج‏۱۰، ص ۴۶۰ 🖋 در روایتی از امام باقر (علیه‌السّلام) در‌باره روزه روز عاشوراء سئوال شده است که فرمودند: ⚜️صوم متروک بنزول شهر رمضان، والمتروک بدعة؛ «روزه‌ای است که با وجوب روزه ماه رمضان ترک گردید و روزه گرفتن در روزه متروک بدعت محسوب می‌گردد». 📓کافی، ج۴، ص۱۴۶ ✔️ و در روایت دیگر از امام صادق (علیه السلام) آمده است: ⚜️ ذاكَ (عاشوراء) يَوْمٌ قُتِلَ فِيهِ الْحُسَيْنُ، فَإِنْ كُنْتَ شَامِتاً فَصُمْ. ثُمَّ قَالَ: إِنَّ آلَ أُمَيَّةَ نَذَرُوا نَذْراً إِنْ قُتِلَ الْحُسَيْنُ أَنْ يَتَّخِذُوا ذَلِكَ الْيَوْمَ عِيداً لَهُمْ يَصُومُونَ فِيهِ شُكْراً وَ يُفَرِّحُونَ أَوْلَادَهُمْ، فَصَارَتْ فِي آلِ أَبِي سُفْيَانَ سُنَّةً إِلَى الْيَوْم‏ . فَلِذَلِكَ يَصُومُونَهُ وَ يُدْخِلُونَ عَلَى عِيَالاتِهِمْ وَ أَهَالِيهِمُ الْفَرَحَ ذَلِكَ الْيَوْمَ. ثُمَّ قَالَ: إِنَّ الصَّوْمَ لَا يَكُونُ لِلْمُصِيبَةِ وَ لَا يَكُونُ إِلا شُكْراً لِلسَّلَامَةِ وَ إِنَّ الْحُسَيْنَ أُصِيبَ يَوْمَ عَاشُورَاءَ، فَإِنْ كُنْتَ فِيمَنْ أُصِيبَ بِهِ فَلَا تَصُمْ وَ إِنْ كُنْتَ شَامِتاً مِمَّنْ سَرَّهُ سَلَامَةُ بَنِي أُمَيَّةَ فَصُمْ شُكْراً لِلَّهِ تَعَالَى. 📓همان، ج۱۰، ص ۴۶۳ ↩️ در این روایت اشاره شده که آل امیه (لعنة الله علیهم) نذر روزه شکر و عید کردند در قتل سفینة النجاة امام حسین (علیه السلام)، و این عمل را سنت خود قرار دادند. کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات 👇👇👇👇👇 @mobahesegroup
▫️بنابر فرمایشات امام صادق (علیه السلام)، بنی‌امیه (لعنةاللَّه‌علیهم) و آن ملاعینی که آنها را در کشتن حسین(علیه السلام) اعانت نمودند، نذر کردند: اگر حسین(علیه السلام) کشته شود و آن ملاعین سالم بمانند و مقام خلافت نصیب آل‌ ابو‌سفیان (لعنةاللَّه‌علیهم) شود، روز عاشورا را برای خود عید قرار دهند و آن روز را برای شکرگزاری روزه بگیرند و این موضوع تا امروز بین اعقاب و تابعین شان، سنت و معمول شد و مردم مستضعف جاهل که حق را وارونه دیدند، عموما به آنان اقتدا کردند و روز عاشورا را روزه می‌گیرند و در این روز اهل و عیال خود را مسرور می‌کنند. 💢همانگونه که روزه روز عاشورا، در میان مفتیان وهابیت که از اعقاب آن أم الرئوس طغاة میباشند به پیروی از سیره بنی‌امیه به شکرانه شهادت حضرت سید الشهداء و یاران آن حضرت و اظهار سرور و خوشحالی در آن روز مورد تاکید میباشد. ❌ ترغیب به روزه عاشورا در یکی از فتاوای مفتیان وهابی دیده میشود: ➖شیخ عبدالعزیز بن عبدالله آل شیخ (مفتی کلّ و رئیس هیئت علمای بزرگ عربستان و رئیس مرکز تحقیقات علمی و فتاوای عربستان) به پیروی از ابناء طغاة اُموی اش با صدور بیانیه‌ و توجیهی، پیروانش را به روزه گرفتن در روز عاشوراء ترغیب می‌نمایدکه بدین مضمون است: 📑 خبرگزاری عربستان سعودی در بیانیه‌ای از سوی عبد العزیز بن عبدالله بن محمد آل الشیخ اعلام کرد: ➖... اما بعد از پیامبر روایت شده که آن حضرت، روز عاشوراء را روزه گرفته و مردم را نیز به روزه گرفتن در این روز تشویق و ترغیب می‌نمودند؛ چرا که عاشوراء روزی است که خداوند، موسی و قومش را نجات بخشید و فرعون و قومش را هلاک ساخت. از این‌رو بر هر زن و مرد مسلمانی مستحب است که روز دهم از ماه محرم را به پاس شکر‌گزاری از خداوند روزه بدارد و بهتر است که روز قبل و بعد آن را نیز روزه بدارد... و با توجه به این‌که امسال که سال ۱۴۲۲ هـ ق است و ماه ذیحجه کامل می‌باشد روز دوشنبه، اوّل محرم می‌باشد، پس بهتر آن است که امسال دو روز دهم و یازدهم محرم را روزه بدارند... 📗کورانی عاملی، علی، الانتصار، ج۹، ص۳۰۲ 🖋نسب شیخ عبدالعزیز بن عبدالله آل شیخ به محمد بن عبدالوهاب، بنیانگذار فرقه وهابیت که از قبیله بنی تمیم است، می رسد. ▪️تعد تميم من القبائل التي قاتلت الحسين وشيعته بنی تمیم از قبائلی بودند که در قتل اباعبدالله الحسین علیه السلام شرکت داشتند. 📗معجم قبائل العرب، ص۱۳۱ 🔥 این قبیله منحوس از مؤسسین ظلم و جور، و أم الرأس أعداء الله در یوم عاشورا هستند زیرا آنها در سرقت پیراهن امام حسین علیه السلام (توسط بحر بن کعب تمیمی) و همچنین دواندن اسب بر جسم شریف و مبارک حضرت (توسط عبدالله بن حوزه تمیمی) مشارکت داشتند و بخاطر شکرانه پیروزی بر حضرت اباعبدالله علیه السلام، آن روز را روزه گرفتند. 🔥 فرزندان آنها بنونعل و بنو سراویل، به تبعیت از ابناء ملعون خود نیز بر این سنت منحوس میباشند. همانگونه که یکی از أولاد و اعقاب آن بغاة و طغاة، مفتی مذکور به ترغیب گرفتن روزه در یوم عاشورا فتوا صادر کرده است. ➖عبدالله بن حوزه تمیمی 📗طبری، تاریخ، ج۵، ص۴۳۱ 📗ابومخنف، وقعة الطف، ص۲۲۰ 📗قمی، نفس المهموم، ۲۳۴ 📗وقعة الطف، ص: ۲۱۹ ➖بحر بن کعب تمیمی 📗وقعة الطف، ص: ۲۴۵ 💢 ◾️ 💢◾️💢◾️💢 کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات 👇👇👇👇👇 @mobahesegroup
(علیه السلام) 🏴 نقدّم أحرّ التّعازی لساحة مولانا و صاحبنا بقیة‌الله الأعظم ( أرواحنا له الفداء) بمناسبة‌ إستشهاد أفضَل المُجاهِدین، أکمَل الشّاکرین و الحامدین، شَمس نَهار المُستَغفرین و قَمر لَیلَة المُتهَجّدین، سید الساجدین ، زين العابدين ، الامام البقیع علي بن الحسين السجاد (علیه السلام) ┄‌┅═▦⃨⃟݊▪️═┅┄‌ ◾️ قال في حقه جدّه رسول الله (صلى الله عليه وآله وسلم) قبل ولادته: «إذا كان يوم القيامة ينادي منادٍ أين زين العابدين؟ فكأني أنظر إلى ولدي علي بن الحسين بن علي بن أبي طالب يخطر بين الصفوف». نبی مکرم (صلوات الله علیه) فرمود: روز قيامت منادى ندا مي كند كجا است زين العابدين، گويا من مي نگرم فرزندم على بن الحسين بن على بن ابى طالب (علیهم السلام) که صف ها را مى شكافد. 📓 بحارالأنوار، ج۴۶، ص۲. 🏴کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات 👇👇👇👇👇 @mobahesegroup