فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عمروعاصهای حیله گر و اشعری های سادهلوح؛
بشر در طول تاریخ حیات خودش از این دو گروه بسیار آسیب دیده..
#کانال_رسمی_پاسخ_به_شبهات_و_شایعات👇
┏⊰✾🌹✾⊱━━━─━━┓
http://eitaa.com/joinchat/1402208256Cb57404510b
┗━━─━━━⊰✾🌹✾⊱┛
29.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📢ملکوت رای این بانوی بیرجندی ،بسیار متعالیتر از هزاران هزار،رای کسانی است،
که با زر وزور وتزویر به دست آمده استاو با وجود فقر خانمانسوز و... سر به فرمان
رهبر نهاده است!
درد وبلایش بخورد به جان
افساد طلبان وعاملان تعطیلیاقتصادی ونفوذی های خائن که در راه انتخاب اصلح
آدرس غلط به ملت دادند تا نسخه بر اندازی نظام را بپیچند.
ننگ بر بد خواهان محرومین ومستضعفین 💥
درود بر جانباختگان وشهدای
انقلاب اسلامی❣
✍مریم نعمتی
👇👇👇
#کانال_رسمی_پاسخ_به_شبهات_و_شایعات
┏⊰✾✾⊱━━━─»»»━━┓
🆔 @mobahesegroup
┗━━─»»»━━━⊰✾✾⊱┛
https://eitaa.com/joinchat/1402208256Cb57404510b
( شبهه ۱ : شبهات محرم )
❌ امامحسین در بهشته ؛ پس چرا براش گریه میکنید⁉️
✅به امام در بهشت خوش میگذره؛ شما گریه میکنید ◾️
(پاسخ: مرتضی کهرمی )
#شبهات_محرم #امامحسین #کهرمی
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
👇👇👇👇👇
@mobahesegroup
(شبهات محرم: شبهه ۲)
❌ چرا دهه محرم را زودتر از شهادت امامحسین میگیرند ⁉️
(پاسخ: مرتضی کهرمی )
#دههمحرم #شبهات_محرم #کهرمی
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
👇👇👇👇👇
@mobahesegroup
(شبهات محرم : شبهه ۳) [ مدل ۱]
❌ چرا امامحسین زن و بچهها را با خود به کربلا برد ⁉️
(پاسخ: مرتضی کهرمی )
#جهادتبیین #شبهات_محرم #کهرمی
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
👇👇👇👇👇
@mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌امام حسین گفتن : ایرانیها دشمن ما هستند و عربها دوست ما.
<<
پس زنان ایرانی را به کنیزی بگیرید و مردانشان را به نوکری.
⭕️اون وقت شما ۱۴۰۰ ساله براش عزاداری میکنید⭕️
⛔️ شیعتنا العرب و عدونا العجم ⛔️
(پاسخ: مرتضی کهرمی )
#شیعتنا_العرب #شبهات_محرم #کهرمی #حمله_اعراب
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
👇👇👇👇👇
@mobahesegroup
🔰🔴لیست #کانال های ما در #ایتا به شرح زیر می باشد که شامل پاسخ به #شبهات، #مشاوره و دریافت نوبت، #فرزندپروری و #اخبار می باشد در ثواب نشر آن شریک باشید، از همکاری شما صمیمانه سپاسگزارم 🔰🔰🔰
📌پاسخ به شبهات و شایعات👇
http://eitaa.com/joinchat/1402208256Cb57404510b
📌پرسمان آنلاین و مشاوره👇
eitaa.com/joinchat/3560439879C0e9ded2d08
📌مادر موفق و فرزندپروری👇
https://eitaa.com/joinchat/1170080335C04f640bd69
📌اخبار جبهه انقلاب👇
https://eitaa.com/joinchat/2873688190C9fee0b61d0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴اینجا نه قم هست ونه نجف
اینجا انگلستان است
#کانال_رسمی_پاسخ_به_شبهات_و_شایعات👇
┏⊰✾🌹✾⊱━━━─━━┓
http://eitaa.com/joinchat/1402208256Cb57404510b
┗━━─━━━⊰✾🌹✾⊱┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حاج قاسم:
ما جرات نداریم این حرفو بزنیم که بگیم حفظ این نظام ازاوجب واجبات است
وبگیم از حفظ وجود مقدس امام زمان(عج) واجب تر است
فقط امام و فقیهی با این عظمت میتواند این توصیه را بکند
والله از مهم ترین شئون عاقبت بخیری رابطه قلبی و دلی ما با این حکیمی است که سکان انقلاب را در دست دارد
در قیامت خواهیم دید
مهم ترین محور محاسبه این است
#کانال_رسمی_پاسخ_به_شبهات_و_شایعات👇
┏⊰✾🌹✾⊱━━━─━━┓
http://eitaa.com/joinchat/1402208256Cb57404510b
┗━━─━━━⊰✾🌹✾⊱┛
27.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔵خسارت ۳۲ میلیارد دلاری کرسنت؛ تقصیر زنگنه یا جلیلی؟
🔹این مستند کوتاه را ببینید. قرارداد کرسنت، قراردادی برای فروش روزانه ۱۵ میلیون متر مکعب از گاز ترش میدان سلمان بود که در سال ۱۳۸۱ و در زمان وزارت بیژن زنگنه با شرکت کاغذی کرسنت پترولیوم امضا شد.
🔹وجود فساد در این قرارداد، ارزانفروشی گاز و عدم توجیه اقتصادی، وارد شدن خسارت به سایر قراردادهای ایران و تحکیم ادعای امارات درباره جزایر سهگانه از جمله ایرادات بزرگ قرارداد کرسنت بود.
🔹بازگشت بیژن زنگنه در وزارت نفت منجر به جریمه ۲.۴ میلیارد دلاری ایران در بخش اول پرونده کرسنت شده و برای بخش دوم نیز جریمه ۳۲ میلیارد دلاری روی میز قرار گرفت که البته دولت سیزدهم از محکومیت ایران جلوگیری کرد.
👌👌👌
#انتخابات
#کرسنت
👇👇👇
#کانال_رسمی_پاسخ_به_شبهات_و_شایعات
┏⊰✾✾⊱━━━─»»»━━┓
🆔 @mobahesegroup
┗━━─»»»━━━⊰✾✾⊱┛
https://eitaa.com/joinchat/1402208256Cb57404510b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مراسم شیرخوارگان در مسجد مقدس جمکران
#کانال_رسمی_پاسخ_به_شبهات_و_شایعات👇
┏⊰✾🌹✾⊱━━━─━━┓
http://eitaa.com/joinchat/1402208256Cb57404510b
┗━━─━━━⊰✾🌹✾⊱┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
باند گوریل در تهران منهدم شد
رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران:
🔹باند توزیع موادمخدر صنعتی موسوم به گوریل با تلاش ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت شناسایی و منهدم شد.
🔹اعضای این باند چند نفره بیشتر در غرب تهران در کنار پارکها و اتوبانها بودند که به مدت بیشتر از یک ماه بیشتر فعالیت میکردند.
🔹۴۰۰ بسته مواد صنعتی از نوع شیشه و روانگردان از این باند کشف و ضبط شد.
#کانال_رسمی_پاسخ_به_شبهات_و_شایعات👇
┏⊰✾🌹✾⊱━━━─━━┓
http://eitaa.com/joinchat/1402208256Cb57404510b
┗━━─━━━⊰✾🌹✾⊱┛
زائران اربعین در کمترین زمان به عراق وارد میشوند
وزیر کشور:
🔹با توجه به گرمای هوا با تمهیدات و اقدامات در نظر گرفته شده، زائران اربعین حسینی در کمترین زمان ممکن از مرزها کشور خارج و وارد کشور عراق خواهند شد.
🔹زیرساختها در مرزها نسبت به سال گذشته افزایش یافته و در زمان باقی مانده مشکلات رفع خواهند شد.
#کانال_رسمی_پاسخ_به_شبهات_و_شایعات👇
┏⊰✾🌹✾⊱━━━─━━┓
http://eitaa.com/joinchat/1402208256Cb57404510b
┗━━─━━━⊰✾🌹✾⊱┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌شمایی که نمیتونی خودت رو به استغاثه برسونی :
«بدون که استغاثه کار هر کسی نیست!»
#استوری| #استاد_شجاعی
#کانال_رسمی_پاسخ_به_شبهات_و_شایعات👇
┏⊰✾🌹✾⊱━━━─━━┓
http://eitaa.com/joinchat/1402208256Cb57404510b
┗━━─━━━⊰✾🌹✾⊱┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 اینجا نه قم هست ونه نجف
اینجا لندن پایتخت انگلیس هست
#کانال_رسمی_پاسخ_به_شبهات_و_شایعات👇
┏⊰✾🌹✾⊱━━━─━━┓
http://eitaa.com/joinchat/1402208256Cb57404510b
┗━━─━━━⊰✾🌹✾⊱┛
✅ شیوع بیماری جذام در کشور صحت ندارد
✍ رئیس اداره سل و جذام وزارت بهداشت: شایعات شیوع بیماری جذام در کشور صحت ندارد و برخلاف تصور عموم، میزان سرایت این بیماری کمتر از سایر بیماریهای عفونی است.
👇👇👇
#کانال_رسمی_پاسخ_به_شبهات_و_شایعات
┏⊰✾✾⊱━━━─»»»━━┓
🆔 @mobahesegroup
┗━━─»»»━━━⊰✾✾⊱┛
https://eitaa.com/joinchat/1402208256Cb57404510b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ او یکی از منافقترین چهرههای تاریخ است...
✍ و الآن در سپهر سیاست، صدها نمونه شبیه او داریم!
#أَیْنَ_الطّالِبُ_بِدَمِ_الْمَقْتُولِ_بِکَرْبَلاءَ
👇👇👇
#کانال_رسمی_پاسخ_به_شبهات_و_شایعات
┏⊰✾✾⊱━━━─»»»━━┓
🆔 @mobahesegroup
┗━━─»»»━━━⊰✾✾⊱┛
https://eitaa.com/joinchat/1402208256Cb57404510b
⁉️متن شبهه👇👇
در شبکههای اجتماعی شایعه شده مهاجران افغانستانی باعث شیوع جذام در ایران شدهاند.
🚨اولین بار سعید کوشافر، در در توییتر نوشت: «موارد جدید از ابتلا به جذام در ایران مشاهده شده که اتفاقا مهاجر افغانی بودند.»
🚨هادی کساییزاده نیز در توییتر نوشت: «افغانها در حال ورود و گسترش ویروس جذام در ایران هستند. این میتواند احتمالا یک حمله بیوتروریسمی هم باشد.»
✅ پاسخ به شبهه👇👇👇
💠براساس اطلاعات مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت: «در سال ۱۴۰۲ تعداد ۹ مورد جدید جذام در کشور گزارش شده است که ۶ نفر از آنها ایرانی و سایر بیماران از اتباع خارجی هستند.»
✅روند ابتلا به جذام در ایران نه تنها افزایش نداشته که طی حدود ۲۰ سال گذشته به طور متوسط روندی کاهشی داشته و از کشف ۷۲ مورد جدید در سال ۸۵ (۶۵ ایرانی و هفت غیر ایرانی) به ۹ مورد (شش ایرانی و سه غیر ایرانی) در سال ۱۴۰۲ رسیده است.
❌به فرض افزایش تعداد مهاجران افغانستانی در ایران طی سه سال اخیر (بعد از بازگشت طالبان) این اعداد افزایش معنیداری را در میزان ابتلا به جذام در این مدت نشان نمیدهد
✅آمار مبتلایان نشان میدهد که تعداد غیرایرانیهای مبتلا به جذام شناسایی شده در یک دهه اخیر، به طور متوسط سه نفر بوده و این روند با وجود کاهش ایرانیان مبتلا، تغییر چندانی نکرده است.
🔸همچنین گزارش سازمان جهانی بهداشت از روند و میزان ابتلا به جذام در ایران هم این جداول را تایید میکند
👇👇👇
#کانال_رسمی_پاسخ_به_شبهات_و_شایعات
┏⊰✾✾⊱━━━─»»»━━┓
🆔 @mobahesegroup
┗━━─»»»━━━⊰✾✾⊱┛
https://eitaa.com/joinchat/1402208256Cb57404510b
⁉️ پرسش: آیا این حدیث معتبر است که خداوند متعال در هر شب جمعه با فرشتگان و انبیاء و اوصیاء به زمین میآید و امام حسین علیهالسلام را زیارت میکنند؟
✅ پاسخ کوتاه 👇
زیارت امام حسین علیهالسلام دارای ویژگیهای خاصی مانند هبوط خداوند و فرشتگان و پیامبران و جانشینان پیامبران در شبهای جمعه بر قبر امام حسین و زیارت آن حضرت است که منظور از زیارت خداوند با توجه به معنای لغوی و اصطلاحی زیارت و توضیحی که در خود روایت وجود دارد، توجه و عنایت خداوند به امام حسین علیهالسلام است که از منزلت و جایگاه بالایی نزد خداوند برخوردار است و در زیارت پروردگار، هیچ گونه جسمیت و حضور فیزیکی حضرت حقتعالی مورد نظر نبوده است.
👈لینک پاسخ تفصیلی:
https://mmps.ir/wseBm
👇👇👇
#کانال_رسمی_پاسخ_به_شبهات_و_شایعات
┏⊰✾✾⊱━━━─»»»━━┓
🆔 @mobahesegroup
┗━━─»»»━━━⊰✾✾⊱┛
https://eitaa.com/joinchat/1402208256Cb57404510b
⭕️پرسش: برهنه شدن در عزاداری به شرط این که نامحرم نباشد اشکال دارد؟
#احکام
#احکام_عزاداری
#محرم
👇👇👇
#کانال_رسمی_پاسخ_به_شبهات_و_شایعات
┏⊰✾✾⊱━━━─»»»━━┓
🆔 @mobahesegroup
┗━━─»»»━━━⊰✾✾⊱┛
https://eitaa.com/joinchat/1402208256Cb57404510b
⁉️پرسش: چرا امام حسین علیهالسلام راضی به کمک فرشتگان نشد؟
👇👇👇
#کانال_رسمی_پاسخ_به_شبهات_و_شایعات
┏⊰✾✾⊱━━━─»»»━━┓
🆔 @mobahesegroup
┗━━─»»»━━━⊰✾✾⊱┛
https://eitaa.com/joinchat/1402208256Cb57404510b
ا🌕▪️▪️🌕▪️▪️🌕▪️▪️
ا🌕▪️▪️🌕▪️▪️
ا🌕▪️▪️
#محرم_الحرام
❇️ مکتب فدایی پروری بانوی بقیع حضرت أم البنین (سلام الله علیها) ❇️
⚫️ مدخل
«وَ أَنْ لَوِ اسْتَقامُوا عَلَى الطَّرِيقَةِ لَأَسْقَيْناهُمْ ماءً غَدَقاً* لِنَفْتِنَهُمْ فِيهِ وَ مَنْ يُعْرِضْ عَنْ ذِكْرِ رَبِّهِ يَسْلُكْهُ عَذاباً صَعَداً»
📓 سوره مبارکه جن، آیات ۱۶ و ۱۷.
حضرت قرآن که داعی و هادی به «حقیقت توحید» می باشد، ابتلاء و امتحان خلق را با «کربلای حضرت أباعبدالله الحسین (علیه السلام)» معرفی می نماید:
«وَ أَنْ لَوِ اسْتَقامُوا عَلَى الطَّرِيقَةِ..» الطَّرِيقَةُ الْوَلَايةَ لِعَلِيٍّ علیه السلام «لِنَفْتِنَهُمْ فِيهِ» قَتْلُ الْحُسَيْنِ علیه السلام»
📓 تفسير فرات الكوفي ؛ ص۵۱۱؛ تفسير القمي ؛ ج۲ ؛ ص۳۸۹.
اگر بر طریق استقامت می ورزیدند..» مقصود از طریق، ولایت امام علی (علیه السلام) است؛ «تا ایشان را بیازماییم» یعنی با قتل امام حسین (علیه السلام) امتحان و آزمایش نماییم [جهت ثابت ماندن در طریق ولایت].
با تأملی در تاریخ محیای محمد و آل محمد (علیهم السلام) در می یابیم که عرصات کثیری برای ابتلاء و امتحان خلق درباره ولایت أمير المؤمنين (عليه السلام) قرار داده شده است.
تا هر عبدی نشان دهد که چگونه و به چه میزان، «أَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَأُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ» را امتثال امر میکند و در مقابل امر مولای خویش تسلیم و خاضع است.
📓 سوره مبارکه نساء، آیه ۵۹.
به عبارت دیگر، میزان ثبات خلق در أمر عظیم ولایت ولی الله الاعظم که همان حقیقت توحید است، با کربلای حضرت أباعبدالله الحسین (علیه السلام) سنجیده می شود و از آنجا که فرمودند: «إِنَّ أَمْرَنَا صَعْبٌ مُسْتَصْعَبٌ لَا يَعْرِفُهُ وَ لَا يُقِرُّ بِهِ إِلَّا... عَبْدٌ مُؤْمِنٌ نَجِيبٌ امْتَحَنَ اللَّهُ قَلْبَهُ لِلْإِيمَان» «امر ما صعب مستصعب است و کسی آن را نمی شناسد و به آن اقرار نمی نماند.. جز مؤمنی که خداوند قلبش را با ایمان امتحان نموده باشد» فوز و نجاح در اين ابتلای الهی ، با اتجاه مطلق به سوی ولیّ الله یعنی حلّ و فانی شدن در وجود مقدس او محقق می گردد.
📓 تفسير فرات الكوفي ؛ص۴۲۸؛ بحارالانوار ج۲ ص۱۸۵.
مصداق أجلای سُعداء و فائزین در این ابتلای عظیم، «أصحاب الحسین»، «الأرواح التي حلّت بفنائک» (سلام الله علیهم أجمعین) می باشند، همانها که در لسان مبارک حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) به «أوفی، أبرّ و خیر اصحاب» ملقب گردیدند.
📓 الارشاد فی معرفه حجج الله علی العباد، ج ۲، ص ۹۱ [ «فإني لا أعلم أصحابا أوفى، ولا خيرا من أصحابي، ولا أهل بيت أبر و أوصل من أهل بيتي..» : همانا من أصحابي باوفاتر و بهتر از شما و اهل بیتی نیکوتر و نزدیکتر از شما سراغ ندارم..»].
در این میان، مقتدا و قائد جمیع أصحاب الحسین (علیه السلام) که مقامش مورد غبطه تمام آنان است، حضرت مولانا قمر الهاشمیین، اباالفضل العباس (عليه السلام) می باشند که أتم و أکمل معنای استقامت در طریق ولایت را با فدایی شدن برای مولایش معنا نمود؛ چنانکه در زیارت ناحیه مقدسه وارد شده است: «السَّلامُ عَلَی أبى الفَضلِ العَبّاسِ بنِ أمیرِالمُؤمِنینَ، المُواسى أخاهُ بِنَفسِهِ، الآخِذِ لِغَدِهِ مِن أمسِهِ، الفادى لَهُ الواقی ...»
📓 فرازی از زیارت ناحیه مقدسه.
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
👇👇👇👇👇
@mobahesegroup
#محرم_الحرام
❇️ مکتب فدایی پروری بانوی بقیع حضرت أم البنین (سلام الله علیها) ❇️
وجود مبارک حضرت قمر الهاشمیین، عباس بن امیرالمؤمنین (علیهما السلام) در حجر و دامان مادری پرورش یافتند که فدایی شدن برای مولا را از همان آغاز قدم نهادن در این دنیا، از سیره آن مادر آموخت. این فدایی شدن، زائیده مکتبی است که بنیانش را بانوی بقیع، حضرت ام البنین (سلام الله علیها) بنا نهادند؛ آنجا که فرمودند:
«أولادی وَمَن تَحتَ الخَضراء کُلُّهُم فداءُ لأبی عَبدِاللهِ الحُسین (علیه السلام)»
📓 تنقيح المقال فى علم الرجال، ج ۳، ص ۷۰.
بنیان بی بدیلی که تاریخ، مثیل و نظیر آن را پیش از این به خود ندیده بود. لذا آنانکه ارادۀ فوز و نجاح از ابتلای عظیم الهی را دارند، باید در این مکتب تلمذ نمایند که آموزه های آن، قمری چون عباس بن امیرالمؤمنین (علیهما السلام) را به عالَم معرفی می کند.
بعبارت دیگر؛
بانوی بقیع، حضرت خانم ام البنین (سلام الله علیها)، در دامان خویش، عباسی می پروراند که اینگونه فدایی شدن برای مولایش را به منصه ظهور می رساند.
این فدایی شدن، زائیده مکتبی است که بنیانش را خانم ام البنین (سلام الله علیها) بنا نهاده اند.
این مکتبی است که اگر کسی بخواهد فدایی شدن برای مولایش حسین (علیه السلام) را فرا گیرد باید در این مکتب تلمذ کند که آموزه های آن ، قمری چون عباس بن امیرالمؤمنین (علیه السلام)، به عالم معرفی می کند.
اولین فدائیان حسین (علیه السلام) در عالم پسران بی بی ام البنین (سلام الله علیها) هستند. چون قبل از وجود حضرت بی بی، فدایی برای حسین (علیه السلام) تربیت نشده بود؛ چراکه ام البنینی نبود که این امر را محقق نماید. و این نسخه بی بدیلی است که حضرت ام البنین (سلام الله علیها)، آن را برای خلق عرضه نمودند و به همین دليل پیش از آن فدا شدن برای حسین (علیه السلام) مصداق و معنایی نداشت.
علت حضور حضرت خانم ام البنین (سلام الله علیها) در بيت امیر عالم، و نحوه انتخاب ایشان به عنوان زوجه وصی رسول الله (صلی الله علیه و آله) و بانوی بیت حضرت مولا و عنایات خاصه و تعالیمی که این خاتون از محضر نورانی حضرت عقیله بنی هاشم، حضرت الهه کربلا، بی بی زینب کبری (سلام الله علیها) کسب نمودند، همه برهان واضح و دلیل آشکاری است بر شأن و جایگاه ویژه ای که ایشان در تبیین فداشدن خلق برای حسین (علیه السلام) دارند.
لذا بر آن شدیم تا در این ایام عزای حسینی، به تبیین این مکتب نورانی بانوی بقیع پرداخته و حقیقت فدایی شدن برای حضرت ابا عبد الله (علیه السلام) را از محضر مبارکشان بیاموزیم.
🌕▪️▪️
🌕▪️▪️🌕▪️▪️
🌕▪️▪️🌕▪️▪️🌕▪️▪️
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
👇👇👇👇👇
@mobahesegroup
#محرم_الحرام
☑️ ودیعة الله
✍🏻 وجود مقدس حضرت رقیة بنت الحسین مشابه جدّۀ مکرمه شان حضرت صدیقه کبری (سلام الله علیهم) به «ودیعة الله» ملقب شدند.
▪️ آنجا که حضرت سیدالشهداء (علیه السلام) در آخرین لحظات روی مبارکشان را به سوی خیام کرده و فرمودند: «ألا يا زينب ... ألا يا رقية ... أنتم وديعة ربي اليوم قد قرب الوعد».
📓 كلمات الإمام الحسين، ج۱، ص۵۱۱
▪️ این ودیعۀ الهی در خرابۀ شام نزد رأس مبارک حضرت أباعبدالله الحسین (علیه السلام) به شهادت رسید؛ یعنی ودیعة الله نزد حجت الهی استرجاع یافت.
▪️ زمانیکه حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) بدن مبارک سیدتنا رقیة بنت الحسین (سلام الله علیهما) را در خرابه شام تدفین نمودند، به اهل شام چنین وصیت نمودند:
«يا أهل الشام! لقد أودعناكم في هذه الخرابة أمانة، فالله الله فيها. يا أهل الشام! تعاهدوا قبرها بالزيارة، فهي غريبة لاأحد لها في هذه الديار و لا تنسوا أن تريقوا الماء و تشعلوا المصابيح عند مرقدها الشريف»؛
اي اهل شام! در این خرابه امانتی از ما پیش شما باقی میماند. الله الله (شما را قسم میدهیم) جان شما و جان این امانتِ لطمه خورده! ای اهل شام! هر گاه کنار قبرش رفتید ، آبی بر مزار کوچکش بپاشید و چراغی کنارش روشن کنید که او در این شهر غریب است و کسی را در اینجا ندارد!
📓 خصائص الزينبية، ص۲۹۶
✍🏻 ارزش و عظمت ودیعه وقتی روشن می شود که به مودِع (ودیعه دهنده) و مودَع (ودیعه گیرنده) در این عبارات توجه نماییم.
در ودیعه و امانت، مالکِ اصیلِ شیء همان مودِع می باشد که شیئی را نزد دیگری به ودیعه می گذارد. از اینجا جایگاه حقیقی حضرت شبیهة الزهراء رقیة بنت الحسین (سلام الله علیهما) معلوم می شود؛ زیرا در این عبارات مودِع، ذات اقدس الهی و مودَع، وجود مقدس حجة الله می باشد.
🏴کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
👇👇👇👇👇
@mobahesegroup
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
👇👇👇👇👇
@mobahesegroup
ا🌕▪️▪️🌕▪️▪️🌕▪️▪️
ا🌕▪️▪️🌕▪️▪️
ا🌕▪️▪️
#محرم_الحرام
❇️ مکتب فدایی پروری بانوی بقیع حضرت أم البنین (سلام الله علیها)
⚫️ قسمت اول
✔️ مکتب حضرت ام البنین (سلام الله علیها) و تبیین فدایی شدن برای حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام)
حضرت بی بی ام البنین (سلام الله علیها)، وجود مبارکی هستند که در بيت امیر عالَم، حقایق شریعت را از آستان مبارک امیر المؤمنین، امام حسن مجتبی، و حضرت عقیله بنی هاشم (سلام الله علیهم)، جرعه جرعه آموختند و در مکتب خویش، فدائیان حسین (علیه السلام) را تربیت نمودند.
آن کس که تعالیم این مکتب و هدف غایی این آموزه ها، را فرا گیرد، همانا برای فدا شدن برای حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام)، مجاهدت و تلاش میکند.
✔️ لو قُتِلَ أَهْلُ الْأَرْضِ بِهِ مَا كَانَ سَرَفاً
وجود مبارک حضرت ثارالله (علیه السلام)، آن قتیل مظلومی است که اگر تمام خلائق در قبال خون حضرتش، کشته شوند، اسراف نشده است.
«وَ لا تَقْتُلُوا النَّفْسَ الَّتي حَرَّمَ اللَّهُ إِلاَّ بِالْحَقِّ وَ مَنْ قُتِلَ مَظْلُوماً فَقَدْ جَعَلْنا لِوَلِيِّهِ سُلْطاناً فَلا يُسْرِفْ فِي الْقَتْلِ إِنَّهُ كانَ مَنْصُورا»
📓 سوره مبارکه الاسراء آیه ۳۳.
از حضرت مولانا اصدق الصادقین (علیه السلام) پرسیده شد:
سأَلْتُهُ عَنْ قَوْلِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ- وَ مَنْ قُتِلَ مَظْلُوماً فَقَدْ جَعَلْنا لِوَلِيِّهِ سُلْطاناً فَلا يُسْرِفْ فِي الْقَتْلِ
قالَ نَزَلَتْ فِي الْحُسَيْنِ علیه السلام
لوْ قُتِلَ أَهْلُ الْأَرْضِ بِهِ مَا كَانَ سَرَفاً (مُسرفا)
و وَلِيُّهُ الْقَائِمُ علیه السلام.
📓 الكافي، ج۸، ص۲۵۵؛ بحار الانوار، ج۴۴، ص۲۱۹.
حضرت مولانا الصادق (علیه السلام) می فرمایند: لوْ قُتِلَ أَهْلُ الْأَرْضِ بِهِ مَا كَانَ سَرَفاً .
بقدری مصیبت حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) در عالم عظیم است که هرگز فدا شدن و قربانی شدن جمیع اهل الأرض، با این مصیبت عظمی و خونی که به ناحق ریخته شده برابری نمیکند و حق آن ادا نمی شود.
آن وجود مبارکی که حقیقت معنای «ثار الله» یعنی خون خداست، یقینا اگر خون تمام مخلوقات زمین ریخته شود و همگان، مُهجه خویش را خالصاً مخلصاً لِوَجه الله، فدای حضرت ارباب عالم کنند، هرگز در برابر عظمت این خون ارزشی ندارد و کاری نکرده اند و جمیع خون اهل الأرض هیچ گاه معادل ثارالله نمی شود؛
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
👇👇👇👇👇
@mobahesegroup
#محرم_الحرام
❇️ مکتب فدایی پروری بانوی بقیع حضرت أم البنین (سلام الله علیها)
✔️ "لا یُقاس بنا احد"
📓 عیون اخبار الرضا ع، ج۲، ص۶۶، ح۲۹۷. (نحن اهل البیت، لا یقاس بنا احد).
هیچ خلقي با وجود مقدس اهل بیت (علیهم السلام) مقایسه نمیشود.
لذا با این گونه قربانی شدن به طریق اولی اسرافی در قتل صورت نمی پذیرد.
«لَیتَ اَولادی جَمیعاً قُتِلُوا وَ عادَ اَبُو عَبد اللهِ الحُسَین علیه السلام سالِماً».
📓 امّ البنين (عليها السلام) النّجم الساطع في مدينة النبيّ الأمين، ج۱، ص۱۴۷.
آنچه از این بحث حاصل می شود آن است که قربانی و فدایی شدن برای حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) نه تنها در قبال عظمت مهجه و خون حضرت ثار الله (علیه السلام) چیزی نیست، بلکه مؤمنی که مراتب عبودیت و بندگی خویش را طی میکند، آرزو و تمنای این مهم را دارد که کاش جان و مال و اهل و فرزندان من به جای او قربانی می شدند.
بابی انتم و أمي و نفسی و اهلی و مالی و ولدی یا اباعبدالله (علیه السلام)
در مکتب حضرت بی بی ام البنین (سلام الله علیها) این مهم تبیین و تعلیم داده می شود.
آن زمانی که بشیر خبر شهادت فرزندان بی بی ام البنین (سلام الله علیها) را به محضرشان می رساند، در حالی که حضرت خانم، سراسیمه و آشفته حال، سراغ از حضرت حسین (علیه السلام) می گیرند می فرمایند:
«لَیتَ اَولادی جَمیعاً قُتِلُوا وَ عادَ اَبُو عَبد اللهِ الحُسَین علیه السلام سالِماً».
این همان عبارت شریفه حضرت خانم است که فرمودند: " اولادی و من تحت الخضراء کلهم فداءا لابی عبدالله الحسین علیه السلام " که در بعضی نُسخ به این صورت بیان شده است.
📓 تنقیح المقال فی علم الرجال، ج ۳ رحلی، ص ۷۰.
فرموده " لَیتَ اَولادی جَمیعاً قُتِلُوا "
عبارتی است که دقیقا دلالت بر همین مطلب دارد که ای کاش جمیع اولاد من کشته و فدا شوند ولی اباعبدالله الحسین (علیه السلام) سالم باشند.
این اولاد که خانم ام البنین (سلام الله علیها) از ایشان یاد میکنند، اولاد حضرت امیرالمومنین (علیه السلام) هستند.
شیران بیشه اسد الله الغالب، که عباس بن امیرالمؤمنین (علیهما السلام) افضل ایشان است.
این اولاد پس از فرزندان حضرت صدیقه کبری (سلام الله علیها) بر جمیع خلق شرافت دارند.
وقتی بی بی ام البنین (سلام الله عليها) از خون ایشان گذشته و آرزوی فدایی شدن اولاد خویش در عوض جان و خون ابن فاطمة الزهراء، اباعبدالله الحسین (علیهما السلام) را دارند لذا، به طریق اولی، خلق باید طلب فدایی شدن برای حضرت حسین (علیه السلام) را داشته باشند
و این حقیقتی است که ایشان را به حقیقة العبودیة نائل می کند.
🌕▪️▪️
🌕▪️▪️🌕▪️▪️
🌕▪️▪️🌕▪️▪️🌕▪️▪️
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
👇👇👇👇👇
@mobahesegroup
#محرم_الحرام
☑️ رئیس البکّائین
✍🏻 شاخصۀ عبدی که به کمال عبودیت نائل شده، بکاء و إقامۀ عزاء بر حضرت أباعبدالله الحسین (علیه السلام) است، چراکه بکاء تنها عملی است که ظَهر و بطن آن، وجود مبارک حضرت أبا عبدالله الحسین (علیه السلام) می باشد؛ «السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا عَبْرَةَ كُلِّ مُؤْمِنٍ وَ مُؤْمِنَة» (۱). و لذا در ذات این فعل، خضوع و خشوع و انکسار نفس از طغیان و کبر و جمیع رذایل و به بیان دیگر کمال نفس می باشد؛ «لِقَوْلِهِ تَعَالَى: أَنَا عِنْدَ الْمُنْكَسِرَةِ قُلُوبُهُم» (۲).
این همان سرّ بکاء بیست ساله (و بنابر بعضی أقوال چهل ساله) حضرت رئیس البکائین (۳) مولانا زین العابدین امام علی بن الحسین (علیهما السلام) (۴) بر مصائب کربلای حضرت أبی عبدالله الحسین (علیه السلام) است.
═✧❁فهرست منابع ❁✧═
(۱) بحار الأنوار، ج ۹۸، ص۲۵۵
(۲) منية المريد، ص ۱۲۳
(۳) رجال الكشي - اختيار معرفة الرجال (مع تعليقات مير داماد الأسترآبادي)، ج۱، ص ۲۸۸
(۴) امام صادق (علیه السلام) فرمودند:
«بَكَى عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ عَلَى أَبِيهِ حُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍّ عِشْرِينَ سَنَةً أَوْ أَرْبَعِينَ سَنَةً وَ مَا وُضِعَ بَيْنَ يَدَيْهِ طعاما [طَعَامٌ] إِلَّا بَكَى عَلَى الْحُسَيْنِ حَتَّى قَالَ لَهُ مَوْلًى لَهُ :
جُعِلْتُ فِدَاكَ يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ! إِنِّي أَخَافُ عَلَيْكَ أَنْ تَكُونَ مِنَ الْهَالِكِينَ.
قَالَ (علیه السلام): إِنَّما أَشْكُوا بَثِّي وَ حُزْنِي إِلَى اللَّهِ وَ أَعْلَمُ مِنَ اللَّهِ ما لا تَعْلَمُونَ إِنِّي لَمْ أَذْكُرْ مَصْرَعَ بَنِي فَاطِمَةَ إِلَّا خَنَقَتْنِي الْعَبْرَةُ لِذَلِكَ»؛
حضرت على بن الحسين (صلوات اللَّه عليهما) مدت بيست يا چهل سال بر پدرشان گريستند و طعام و غذائى نبود كه در مقابل حضرت بگذارند مگر آنكه حضرتش بياد امام حسين (عليه السّلام) گريه مى كردند تا جايى كه غلام حضرت محضر مباركش عرض نمود:
فدايت شوم اى پسر رسول خدا! مى ترسم كه شما هلاك شويد.
حضرت فرمودند:
«إِنَّما أَشْكُوا بَثِّي وَ حُزْنِي إِلَى اللَّهِ وَ أَعْلَمُ مِنَ اللَّهِ ما لا تَعْلَمُونَ»؛
تنها درد دل و غم خود را با خدا گويم و از لطف و كرم بى اندازه او چيزى دانم كه شما نمى دانيد.
سپس فرمودند: هيچ گاه محل كشته شدن فرزندان فاطمه (عليها السّلام) را بياد نمى آورم مگر آنكه حزن و غصه حلقوم من را مى فشارد.
در کلام دیگری آن حضرت فرمودند:
«لَقَدْ شَكَا يَعْقُوبُ إِلَى رَبِّهِ فِي أَقَلَّ مِمَّا رَأَيْتَ حَتَّى قَالَ: "يا أَسَفى عَلى يُوسُفَ" أَنَّهُ فَقَدَ ابْناً وَاحِداً وَ أَنَا رَأَيْتُ أَبِي وَ جَمَاعَةَ أَهْلِ بَيْتِي يُذْبَحُونَ حَوْلِي...»؛
به خدا قسم حضرت يعقوب در حادثهاى بس كمتر و واقعه اى ناچيزتر از آنچه من ديدم شكايت به پروردگار نمود و اظهار كرد:
يا أَسَفى عَلى يُوسُفَ؛ (وا اسفا بر فراق يوسفم).
با اينكه او تنها يك فرزندش را از دست داده بود،
ولى من ديدم كه پدرم و جماعتى از اهل بيت من را در دور من سر بريدند.
كامل الزيارات، النص، ص ۱۰۷
🏴کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
👇👇👇👇👇
@mobahesegroup
ا🌕▪️▪️🌕▪️▪️🌕▪️▪️
ا🌕▪️▪️🌕▪️▪️
ا🌕▪️▪️
#محرم_الحرام
❇️ مکتب فدایی پروری بانوی بقیع حضرت أم البنین (سلام الله علیها)
⚫️ قسمت دوم
⚜️ ومَنْ قُتِلَ مَظْلُومًا فَقَدْ جَعَلْنَا لِوَلِيِّهِ سُلْطَانًا فَلَا يُسْرِفْ فِي الْقَتْلِ إِنَّهُ كَانَ مَنْصُورًا ⚜️
اگر جمیع اهل الأرض برای حضرت ثارالله (علیه السلام)، کشته و قربانی و فدایی شوند، اسراف نیست و هرگز حق این ذبح عظیم، که برای هدایت خلق به سوی صراط مستقیم ولایت مولی الموالی أمير المؤمنين (عليه السلام) و خروج آنان از ظلمت جهالت، همه هستی و جان و مهجه قلب خویش را بذل فرمودند، ادا نمی شود.
حضرت مولانا الصادق (علیه السلام) می فرمایند:
«لوْ قُتِلَ أَهْلُ الْأَرْضِ بِهِ مَا كَانَ سَرَفاً».
📓 الکافی، ج ۸، ص ۲۵۵.
اينچنين است كه تكليف خون بهاي حضرت ذبح عظيم شهيد الشهدء ابي عبدالله الحسين (عليه السلام) روشن مي شود.
ومِنَ النَّاسِ مَن يشْرِي نَفْسَه ابْتِغَاء مَرْضَاتِ اللّه وَاللّه رَؤُوفٌ بِالْعِبَاد
و از ميان مردم كسی است كه جان خود را برای طلب خشنودی خدا میفروشد؛ و خدا نسبت به (اين) بندگان مهربان است.
📓 سوره مبارکه بقره، آیه ۲۰۷.
اين فدا شدن ، همان كمال عبد مؤمن است، همان عيد قربان حج اكبر است
همان صلاة قربان كل تقي است
اين فدا شدن، ملاقات پروردگار است
لقاء الله است
اين فدا شدن آموزگار دارد، مكتب دارد، تاريخ دارد، ريشه دارد… .
بانويي مكرمه از نسل پاكان و شجاعان توسط امير عالم انتخاب مي گردد تا آموزگار مكتب فدا شدن و فدائي شدن براي حضرت اباعبدالله الحسين (علیه السلام) گردد
مكتب بانوي بقيع ، حضرت خانم ام البنين (سلام الله علیها)
و این مطلبی است که حضرت خانم ام البنین (سلام الله علیها) در مکتب نورانی شان، بر همه خلق تبیین فرمودند که دلالت کلام مبارکشان در عبارت «أولادی وَمَن تَحتَ الخَضراء کُلُّهُم فداءُ لأبی عَبدِاللهِ الحُسین (علیه السلام)» کن فیکونی در میان خلائق محقق میکند که نه تنها بر اولاد گرامی شان، فدایی و فنا شدن برای حضرت حسين (علیه السلام) را واجب و لازم میدانند ، بلکه می فرمایند که "جمیع تحتَ الخضراء" باید به این شأن نائل شوند: «کُلُّهُم فداءُ لأبی عَبدِاللهِ الحُسین (علیه السلام)»
📓 تنقیح المقال، ج ۳، ص ۷۰.
برای درک و تدبری عمیق تر در این مهم، به بررسی این عبارت شریف می پردازیم:
در این جمله حضرت خانم، فرمایش خویش را با عبارت «أولادی وَمَن تَحتَ الخَضراء» آغاز فرموده اند، قصد داشته اند که اهمیت و تأکید سخن خویش را به مخاطبین برسانند و توجه ایشان را به عمل و فعلی که قرار است محقق شود جلب نمایند.
«فداءُ لأبی عَبدِاللهِ الحُسین (علیه السلام)» رکن اساسی در این جمله است که فعل «أولادی وَمَن تَحتَ الخَضراء» را تبیین می کند.
فعل و عملی که باید برای "فرزندانم" و "خلقي که تحت الخضراء" هستند، محقق شود، "فدایی شدن برای امام حسین (علیه السلام)" است.
همچنین جمله فرمایش حضرت بی بی به صورت خبری بیان شده است، و این مطلب دلالت دیگری بر قطعیت مراد و منظور ایشان از این امر دارد.
یعنی به قدری مضمون این جمله اهمیت دارد که به جای اینکه بفرمایند باید فدا شوید، فرمودند همه فدایی هستند. (این یعنی به قطع چنین امری محقق می شود)
فرزندانم و همه کسانی که تحت الخضراء هستند ، فدایی اباعبدالله الحسین علیه السلام هستند.
حضرت خانم فاطمه أم البنین (سلام الله علیها)، زوجة و همسر حضرت امیرالمؤمنین (علیه السلام) و چهار فرزند ایشان، فرزندان حضرت سید الکونین، مولی الموحدین علی بن ابیطالب، و برادران حضرت امام حسن و امام حسین (سلام الله علیهم اجمعین)، نیز می باشند.
همان اولادی که علت انتخاب حضرت بی بی ام البنین (سلام الله علیها)، به عنوان همسر مولا، ولادت چنین جوانان رشید شجاع و با شرافتی، بوده است که به عقیل می فرمایند برایم همسری برگزین که:
«اُنْظُرْ لِی اِمْرَأَةً قَدْ وَلَدَتْها الْفُحُولَةُ مِنَ الْعَرَبِ لاتَزَوَّجَها فَتَلِدَ لِی غُلاما فارِسا»؛
برای انتخاب همسرم؛ بانویی از میان اعراب انتخاب کن که از نسل دلیر مردان عرب باشد و پسری جوانمرد و شجاع برایم به دنیا آورد.»
📓 نفس المهموم، ص ۳۰۲؛ الدمعه الساکبه، ج۴، ص۳۸۶.
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
👇👇👇👇👇
@mobahesegroup
#محرم_الحرام
❇️ مکتب فدایی پروری بانوی بقیع حضرت أم البنین (سلام الله علیها)
عقیل نیز بعد از اندیشیدن به فرمایش امام پیشنهاد کرد که با بی بی امّ البنین کلابیه (علیها السلام) ازدواج کنند.
هر یک از آن اولاد، به تنهایی اسوه، الگو و مبیّن رشادت، نجابت، شرافت و جوانمردی بودند.
این اولاد با چنین فضائل و کمالاتی که در عالم نظیر و بدیلی ندارند، با ضمیر متصل "ی" منسوب به حضرت ام البنین (سلام الله علیها) شده است؛ «اولاد"ی" و من تحت الخضراء».
بی بی ام البنین (سلام الله علیها) که بر اذن ورود خویش بر بیت الفاطمه و خانه نورانی مولای عالمین (علیهما السلام)، مباهات می نمود، و فرزندان علی مرتضی (علیهم السلام) را در دامن خویش پرورش می داد، اما در این عبارتی که قرار است سرلوحه مکتب او شود، ایشان را با تمام این شئونات، منسوب به خویش می خواند تا وجه تمایز ایشان را با فرزندان حضرت فاطمه (سلام الله علیهما) قائل شود.
یعنی عباس و برادرانش، فرزندان ام البنین اند و حسنین فرزند فاطمه است و لذا پسران ام البنین فدای پسر فاطمه (علیهم السلام).
این فدا شدن، نه لساناً بلکه قلباً، جوارحاً و جوانحاً، فی کل الاحوال و در جمیع آنات، باید ظهور یابد و حضرت ام البنین (سلام الله علیها) ابتدئاً خود، تمام ابعاد فدا شدن را، عمل و تبیین نموده اند و بعد در قبال جوانان خویش چنین طلب و درخواستی دارند که همه فدای فرزند فاطمه (سلام الله علیها)!
آن زمان که خبر شهادت چهار فرزندشان را به ایشان دادند، فرمودند:
«قَطَّعْتَ نِیاطَ قَلْبِی، اَخْبِرْنِی عَنْ اَبِی عَبْدِ اللّه علیه السلام»؛
[ای بشیر! با این خبر ناگوار،] بندهای دلم را پاره کردی. از حسین برایم خبر بده....
📓 تنقیح المقال، ج ۳، ص ۷۰.
یعنی نباشد لحظه ای که این پسرانم زنده باشند و حسین (علیه السلام)، قتیل کربلا باشد.
همه باید فدای مولای خویش؛ حسین بن علی (علیهما السلام) شده باشند.
در ادامه عبارت منتسب به خانم حضرت ام البنین سلام الله علیها می فرمایند:
«أولادی و من تحت الخضراء»
طبق فرمایش حضرت ام البنین، اولادی؛ این چهار فرزند، شرف و تقدم بر همه تحت الخضراء دارند.
«من تحت الخضراء» با واو عطف به "اولادی" معطوف شده و این تقدم که پیش از «من تحت الخضراء»، کلمه "اولادی"، آمده است، تقدم شرفی می باشد و مبیّن جایگاه فرزندان حضرت ام البنین (سلام الله علیها) در نزد مادر است.
«اولادی و من تحت الخضراء»
پس اولا خانم آن چنان به این فرزندان می بالند که آنان را مقدم بر جمیع «تحت الخضراء» می دانند؛
سپس می فرمایند، این «اولاد و من تحت الخضراء»، همه فدای حسین (علیه السلام).
حضرت قمر الهاشمیینی که در آغوش ام البنین (سلام الله علیها) پرورش می یابد بر خویش ننگ می داند که لحظه ای، بدون حسین (علیه السلام) در این عالم نفس بکشد و این عمل را به دور از آدابی می شناسد که تا کنون آموخته است و غیر از فدایی شدن للحسین (علیه السلام)، نه دیده و نه شنیده است.
و لذا فعل وجود مبارک عباس بن امیرالمومنین (علیهما السلام) در فدا شدن ، اتمّ و اکمل مصداق دلالت این آیه شریفه می باشد که "مَن يشْرِي نَفْسَه ابْتِغَاء مَرْضَاتِ اللّه" و چنان که مطلق معنای این شریفه، حضرت یعسوب الدین (علیه السلام) هستند ، حضرت قمر بنی هاشم (علیه السلام)، به تأسی از پدر عظیم الشأن خویش که نفس خود را فدا نمودند تا جان برادر و پسر عمّشان، رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) در لیلة المبیت رهایی یابد، ایشان نیز جان خویش را فدای مولا و برادرشان نمودند که خلق برای فدا شدن لابی عبدالله الحسین (علیه السلام) باید به ایشان تأسی نمایند.
🌕▪️▪️
🌕▪️▪️🌕▪️▪️
🌕▪️▪️🌕▪️▪️🌕▪️▪️
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
👇👇👇👇👇
@mobahesegroup