eitaa logo
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
24.5هزار دنبال‌کننده
12.1هزار عکس
8.8هزار ویدیو
222 فایل
پاسخگویی به شبهات وشایعات ومباحث دینی مدعیان دروغین وعرفانهای کاذب مدیر کانال👇 @sollemassama ادمین کانال👇 @Morteza_Kahromi کانال خبری ما @news_revolution 👇 ادمین تبادل وتبلیغ @F_Gh14 👇کانال پرسمان‌دینی ما @porseman_onlin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔮📰 امام آمد / روزنامه اطلاعات / پنج شنبه 12 بهمن 1357 @mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید | فیلمی محرمانه و دیدنی از جلسه شورای امنیت رژیم پهلوی در شب ۱۲بهمن ۱۳۵۷ صحبتهای بختیار در مورد امام خمینی @mobahesegroup
🌺 در بدو ورود به ایران در در 12 بهمن57 چه گفت؟ سخنرانی تاریخی امام که مضمون قوی و روشنگر آن در سیل سانسور شد 👉 @mobahesegroup 🌹
✅ وضعیت و جامعه زمان ! 🔴 اونی که بودیم: 53% 🔵اونی که میگن بودیم.. غول علمی دنیا😐😄 👉 @mobahesegroup 🌹
🇮🇷 فجر فاطمی 🇮🇷 چهلمین فجر هدایت به جلالت آمد دهه فجر ولایت به هدایت آمد یاد آن پیر سفرکرده‌ی ایام بخیر فجر امید و هدایت به سلامت آمد جلوه‌ی روح خمینی به صداقت آمد نور حق خامنه‌ای بهر هدایت آمد دهه‌ی فاطمی در فجر ولایت آمد نور مهدی(عج) به حمایت ز ولایت آمد ✍ کانال نقد راهبردی فمینیسم♀️ @AntiFiminism
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✡️ نام فامیلی از کجا اومد؟ نام قبلی چی بود؟!😐 ✅ یک فراماسون: محمدعلی ، فامیلش را انتخاب کرد! ✅ شهرت قبلی: ! ماجراشو ببینید👆 👉 @mobahesegroup 👉 @mobahesegroup 🌹
⁉️ متن شبهه: چرا روحانی که به مسجد می آید پول دریافت میکند؟آیا این نماز برای خداست یا پول؟🤔 ✅ پاسخ شبهه: 🔮اگر چه تمام آنچه در عرصه جامعه رخ می دهد، قابل پذیرش نیست و بعضی از مسائل ناگواری توسط بعضی از منبری ها، مداحان، قاریان و ... رخ می دهد، اما باید به نقطه اعتدال توجه داشت و دانست که افراط و تفریط هر دو جاهلانه است. حضرت علی (ع) می فرمایند: نادان را در افراط یا تفریط مى بينى. [۱] و نقطه اعتدال نیز توجه داشتن به دو اصل اساسی در این مساله است: 1⃣دین نباید وسیله ای جهت کسب مال دنیا قرار گیرد. و این اصلی است که در آیات قرآن مکررا بیان شده است و از زبان بسیاری از پیامبران می خوانیم که هدفشان، کسب مزد مادی نبوده است: 💎يا قَوْمِ لا أَسْئَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْراً إِنْ أَجْرِيَ إِلاَّ عَلَى الَّذي فَطَرَني أَ فَلا تَعْقِلُونَ 📚(۵۱ هود) اى قوم من، در برابر رسالتم از شما مزدى نمىطلبم. مزد من تنها با آن كسى است كه مرا آفريده است. چرا از روى خرد نمى انديشيد؟ وَ يا قَوْمِ لا أَسْئَلُكُمْ عَلَيْهِ مالاً إِنْ أَجرِيَ إِلاَّ عَلَى اللَّهِ اى قوم من، در برابر تبليغ رسالت خويش مالى از شما نمى طلبم. مزد من تنها با خداست. 2⃣ کسانی که متولی امور دینی و تبلیغ آن هستند، مانند سایرین انسان هستند و نیازهای مادی دارند. و اینکه آنها نباید در مسائل مادی وارد شوند، تفکری نسنجیده است که از سوی کفار طرح شده و قرآن آن را مردود می داند: وَ قالُوا ما لِهذَا الرَّسُولِ يَأْكُلُ الطَّعامَ وَ يَمْشي فِي الْأَسْواقِ لَوْ لا أُنْزِلَ إِلَيْهِ مَلَكٌ فَيَكُونَ مَعَهُ نَذيراً 📚(۷ فرقان) کفار گفتند: چيست اين پيامبر را كه غذا مى خورد و در بازارها راه مى رود؟ چرا فرشته اى بر او فرود نمى آيد تا با او بيم دهنده باشد؟ 🔮بنابراین آنچه که باید بسیار مورد توجه مبلغین دینی قرار گیرد، این است که هدف و غرضشان کسب دنیا نباشد. و به خاطر به دست آوردن دنیا، سخن نگویند. و آنچه جامعه باید در نظر داشته باشد این است که یک مبلغ نیز مانند سایرین نیازهای مالی و مادی دارد که باید تامین شود. 🔮حال ممکن است این سوال مطرح شود که نیازهای مادی این قشر چگونه باید تامین شود؟ که باید گفت این کار نیز باید مانند سایر کارهای خدماتی محسوب شود. جامعه هرگز کارها را در صرف امور تولیدی محصور نمی کند. بلکه اقشاری مانند معلمان نیز وجود دارند که وظایفی جز تولید بر دوششان نهاده شده است، و جامعه نیز نیازهای مالی آنها را تامین می کند. 🔮و این تصور که بخواهیم روحانیون بخشی از وقت خود را صرف تحصیل و تبلیغ و تحقیق کنند و در بخش دیگری مانند دیگران، شغلی داشته باشند، تصور خامی است. چرا که با شتاب جوامع به سمت تخصصی شدن و گستردگی علوم انسانی و دینی، و پیچیده بودن امور تبلیغی، نمی توان از کسی که فراغ بال ندارد و تمام وقتش را صرف این امور نمی کند، توقع داشت که بتواند به نیازهای جامعه در حد معقول و لازم پاسخ بدهد. 🔮همچنین این تصور که حضرت علی (ع) باغبانی می کردند و روحانیون نیز باید مانند ایشان باشند، نیز تصور خامی است. چرا که حضرت علی (ع) در زمانی که جامعه به ایشان پشت کرده بود، وقت خود را صرف باغبانی می کردند. و آن زمانی که جامعه به ایشان روی آورد، ایشان وقت شان را صرف باغبانی نمی کرد. بلکه به انسان ها که از درخت ها مهم تر بودند، رسیدگی می کرد. و نیازهای مالی خود را از طریق بیت المال تامین می کرد. ✍تکمیل: نهی ارتزاق از طریق دین، معنای خاصی دارد و به این معنا نیست که هر کس در مقابل تبلیغ، هدیه ای دریافت کرده، مشمول این نهی است. بلکه آن گونه که در روایت آمده است، ارتزاق از طریق دین، این است که کسی بدون هیچ گونه ایمان و اعتقادی، مطالبی را به صرف کسب دنیا بازگو کند. که در روایت فرموده اند: 💎 الَّذِينَ يَأْكُلُونَ بِأَدْيَانِهِمْ وَ لَا يَكُونُ فِي قُلُوبِهِمْ مَا يَصِفُونَ بِأَلْسِنَتِهِمْ [۲] یعنی آنکه بدون هیچ گونه اعتقادی، مطالبی را جهت کاسبی بیان می کنند. تفسیر هدایت در توضیح این مطلب می نویسد: كسى كه مى خواهد آينه اى بخرد گاه چنان به قطر شيشه و وزن آن سرگرم مى شود كه براى او نگريستن در تصوير آينه ميسّر نمى شود زيرا او از تصاوير داخل آينه به دقت در قطر شيشه و زيبايى و استحكام قاب آن پرداخته و اين مثل كسى است كه به امر دين به صورت يك وسيله ارتزاق مى نگرد آن سان كه تاجر به تجارتخانه اش و بقال به دكانش. بنا بر اين چگونه مى تواند حقيقت دين را درك كند يا به آن عمل نمايد؟ 📚پی نوشتها👇👇 [۱]: نهج البلاغه، کلمات قصار ۷۰ [۲]: بحار الأنوار ، ج۶۷، ص ۱۰ [۳]: تفسير هدايت، ج۲، ص کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
⁉️ سوال : 👇👇👇👇 سلام همیشه یه سوال ذهنمو مشغول کرده چرا باید من واسه ادم هایییی که چند صد سال پیش مردن باز عزاداری کنم حتی وقتی عزیز ترین کسای یک نفر میمیره چند سال دیگه براش عادی میشه دیگه گریه نمیکنه ✅ پاسخ : 👇👇👇👇👇 پاسخ:پاسخ بدین سؤال با شناخت ماهیت و اقسام گریه، میسر است.گریه از دو بخش ظاهر و باطن تشکیل شده است، باطن آن همان تأثرات روحی و عاطفی است که با حصول آن در انسان فعالیت هایی در مغز پدید می آید و بعد از آن قطرات اشک از دیده سرازیر می شود.عوامل متعددی می تواند این تأثرات روحی را موجب شود. فقدان چیزهایی که به ما مربوط است، حس کمال طلبی، اعتقادی که داریم و یا حس ترحم بر مظلوم، از عوامل تأثرات قلبی هستند، گاهی هم ممکن است تأثرات روحی و به تبع آن، گریه در اثر فراق یا وصال پدید آید و زمانی هم از سرِ ناتوانی و احساس عجز و زبونی یا از روی تزویر و ریا باشد.اما قطرات اشکی که شیعه برای ائمه خود در بقیع و کربلا و… و در مجالس عزا جاری می سازد، نه از نوع گریه کودکی است که اسباب بازی خود را از دست داده و یا بزرگی که اموالش را به غارت برده اند، و نه گریه ای است از سر عجز، زبونی و تزویر، بلکه گریه ای است که از سر عشق به کمال؛ گریه انسانی است که به کمال عشق می ورزد و محزون است از این که عده ای نگذاشتند عطش بشریت از سرچشمه کمال و حکمت سیراب گردد.این گریه تنها گریه ی بر شخص نیست، بلکه اندوه ظلمی است که بر حق، مذهب و اسلام روا داشته اند و از این جهت از رشد و تکامل اجتماعی شیعه حکایت دارد.این گریه گریه ی انسانی است که قلبش از سنگ نیست و عاطفه دارد و از ظلمی که به مظلومان شده به خروش آمده است. این گریه از پیوند انسان باانسانیت حکایت دارد. گریه ی شخصی است که پیوند عاطفی با اهداف اباعبدالله (علیه السّلام) و اهل بیت (علیهم السّلام) دارد و خود را از آنان و اهدافشان جدا نمی داند و ظلم بر آنان را ظلم بر خود تلقی می کند و از این رو محزون می شود؛ زیرا انسانی که هیچ گونه ارتباطی بین خود و شخص دیگر قائل نیست برای او دلسوزی هم ندارد.این گریه، می تواند گریه ی انسان عاشقی باشد که گاهی از فراق نالان و زمانی از شوق وصال، گریان است. این گریه در بُعد درونی نه تنها موجب افسردگی نمی شود، بلکه عامل بسیار مهمی در ایجاد نشاط تلقی می گردد و اسباب تقویت عواطف و شناخت در موضوع مورد نظر و آمادگی رفتاری و تقویت علاقه و محبت و در نهایت، همانند سازی با افراد و موضوعات مورد علاقه را فراهم می سازد.و در بُعد خارجی و بیرونی، پویایی در مسائل اجتماعی و سیاسی را به دنبال دارد و عامل بسیار مهمی در ایجاد تحرکات و برخوردهای اجتماعی و تولی و تبری محسوب می گردد.با گریه می توان موضوع مورد نظر را زنده نگه داشت، به گونه ای که هیچ گاه از خاطره ها محو نشود. همچنین می توان گفت: حفظ مکتب ناب محمدی و ظلم ستیزی از نتایجی است که گریه به بار آورده است، و این است راز و رمز گریه شیعه در کنار بقیع، کربلا و… و در مجالس عزای معصومان (علیهم السّلام).اما در پاسخ به این منطق که شهید به وصال معشوق رسیده است و بر این اساس باید مراسم جشن برپا شود نه مراسم ماتم و عزا، باید گفت: اگر چه شهادت از نقطه نظر فردی (برای خود شهید) و از آن جهت که موفق به ریشه کنی زمینه های فساد شده، بزرگ ترین موفقیت و موجب شادمانی است، اما این دلیل نمی شود که از نقطه نظر اجتماعی (برای مردمی که از وجودش بی بهره شدند) یا جهات دیگر تأثرآور نباشد و حتی بتوانیم قاتلین آنان را از آن رو که موجب شده اند تا آنان به این سعادت نائل آیند، تبرئه کنیم. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
💢آیا دارد؟ 📿⚙ختم مشکل گشای ایام فاطمیه 💌اگر کسی حاجت مهمی داشته باشه که از گرفتن آن نا امید شده باشد در مکان خلوتی بنشیند بدون اینکه با کسی صحبت کند ذکر ابجدی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را به تعداد گفته شده تکرار کند 📿👈🏻هر حاجتی داشته باشد بی شک برآورده میشود ان شاء الله ✅متاسفانه برخی از کانالها که مذهبی هم هستند برای جذب اعضا(ممبر) برای کانالهای خود با توجه به از اعتقادات و علاقه ى مردم سواستفاده میکنند و چنین مطالبی که هیچ سندیتی در روایات و منابع روایی معتبر ما ندارند را پخش میکنند. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹♨️ خواهرزاده مسیح علی نژاد از دختران انقلاب می‌گوید 🔸در همایش پرشور دختران انقلاب در میدان امام حسین (ع) تهران 🔥 @mobahesegroup
⁉️ سوال: 👇👇👇👇👇 🔰چرا با اینکه مردم می دانند دلايل علمي براي جهان آخرت است گناه مي کنند؟ ✅پاسخ: 👇👇👇👇 ✅در بررسي زمينههاي گناه، ميتوان به زمينههاي فرهنگي و تربيتي، خانوادگي، اقتصادي، اجتماعي رواني و مانند آن شاره كرد؛ 1* جهل و حماقت؛ جهل و حماقت زمينه گناه را در انسان بوجود آورده و او را به سوي گناه ميكشاند، جهل به خدا، جهل به هدف از آفرينش، جهل به نواميس خلقت، جهل به آثار گناه و جهل به مصرف كردن انرژي در راه صحيح آن. مثلاً در برنامه دانش پزشكي، يك فرد جاهل و بيسواد، غذاي آلوده به ميكروب را بر اثر جهل به آن، به آساني ميخورد ولي يك دكتر ميكروبشناس هرگز آن را نميخورد، در دوران جاهليت كه گناهان گوناگون سراسر زندگي مردم را گرفته بود، بيشتر بر اثر جهل و حماقت بود. همين جهل و ناآگاهي است كه متأسفانه امروزه، سبب شده تا دشمن با شبيخون فرهنگي بيرحمانهاي كه به عقايد و افكار ما زده، بيشتر از همه، افكار جوانان ما را مورد هدف قرار دهد. و آنان را از هويت ديني و ملي خويش تهي سازد.(1) 2*حرام خواري؛ يكي ديگر از عوامل مهم در وقوع جرم و گناه، لقمه حرام ميباشد، وقتي به بزهكاران اطراف خود مينگريم، ميبينيم كه بعضي از آنها تحصيل كردهاند، و داراي شناختهاي علمي و ديني هم هستند، اما با وجود اين، گناهان عجيب و غريبي از آنان سر ميزند، حتي از يك جاهل نيز گناهكارترند. اينان كه با چراغ علم به سراغ كردارهاي خلاف عقل و شرع ميآيند كالاهاي خود را گزينشتر ميبرند: چو دزدي با چراغ آيد ** گزيدهتر برد كالا از نظر علم و دين، مسلم است كه همانگونه كه غذا در جسم انسان، اثر دارد و موجب حفظ جسم و تقويت آن ميگردد، در روح انسان نيز اثر دارد.(2) 3*خانواده؛ يكي از پايگاههاي قوي در تربيت انسان و تحويل دادن مردان بزرگ، همچنين يكي از عوامل فساد و تباهي فرزندان و يكي از عمدهترين عوامل ناهنجاري در جامعه، خانواده است. خانواده، كانون هنجار و ناهنجاريهاي فردي و اجتماعي است. از همين مركز حياتي و سرنوشتساز است كه بدي يا نيكي در سطح جامعه منتشر ميشود. بنابراين زمينههاي بد خانوادگي، نقش بسزائي براي سوق دادن انسان به سوي گناه دارد. چنانكه زمينههاي نيك خانوادگي، اثر بسيار خوبي در اجتناب از گناه خواهد داشت.(3) 4*فقدان تربيت ؛ يكي از عوامل ناهنجاري انسان در جامعه، رشد مادي و فيزيكي به دور از رشد تربيتي است. توسعه نامتوازن در هر مجموعهاي، زشت و ملال انگيز است. مثلاً اگر در بدن انسان دستها، بيش از پا يا انگشتان يك دست، بيش از انگشتان دست ديگر رشد كند، توازن و هماهنگي بدن را بهم ميريزد. و چهرهاي نازيبا به نمايش ميگذارد. فقدان تربيت در آدمي نيز چنين وضعيتي را جلوهگر ميكند. يعني رشد بدني او كامل شده، اما عناصر تربيتي را در خود نگرفته است. چنين موجودي وقتي وارد اجتماع ميشود، ناهمگون با جامعه است. لذا دست به اقداماتي ميزند كه از نظر اجتماعي بزهكار و نابهنجار و از لحاظ ديني معصيت و گناه محسوب ميشود. 5* آلودگي محيط زندگي؛ تمام عوامل خارجي كه در اطراف موجود زنده، از آغاز انعقاد نطفه وجود دارد و بر رشد بدني و روحي او تأثير ميگذارند محيط ناميده ميشود. بدون ترديد يكي از زمينههاي گناه، محيط فاسد و ناپاك است. محيط از نظر كيفي و كمي داراي اقسامي است. مانند محيط مدرسه، خانه، اداره، روستا،‌ شهر، دانشگاه، و... كه هر كدام به نحوي بر انسان تأثير ميگذارند. بنابراين محيط زندگي در انسان و فرزندان او اثر شگرفي دارد. لذا مسئوليتي بزرگ بر دوش پدران و مادران و حتي مربيان است تا با انتخاب محيطي خوب و سالم، با ناهنجاريها مبارزه كنند.(4) 6* دوستان ناباب؛ دوستي از مسايل ضروري زندگي انسان است كه بر سرنوشت دنيا و آخرت او تأثير ميگذارد و نيك و بد كردارهاي آدمي را رقم زده و جهت ميدهد. گاهي ديده ميشود كه همه عوامل تربيتي براي يك فرد فراهم بوده اما دوستان ناباب، او را منحرف كرده و از هدايت و رشد بازداشتهاند. از طرف ديگر نيز به تجربه ثابت شده كه به دوستان عاقل و كاردان، بزهكاراني را از ورطههاي سقوط و هلاكت نجات داده و به ساحل نجات رساندهاند. اساساً استعدادها و تواناييهاي آدمي در ارتباط صميمي، صادقانه و دوستانه با ديگر افراد شكوفا ميشود. پس ضرورت دوست داشتن و معاشرت از يك سوء و پرهيز از دوستان ناباب ما را بر آن ميدارد تا در «آيين دوستيابي» دقت كنيم.(9) منابع: (1) . گناه شناسي، محسن قرائتي، ص 35. (2) . گناه و ناهنجاي، سيد مجيد حسني، ناشر: دارالغدير قم، چاپ اول، ص 61. (3) . گناه شناسي، محسن قرائتي، ص 55. (4) . گناه و ناهنجاري، سيد مجيد کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
⁉️ سوال: 👇👇👇👇 🔰فلسفه ي دعا کردن چيه 🔰چرا هرچي دعا ميکنيم هيچ اتفاق خاصي نميفته؟ ✅ پاسخ: 👇👇👇👇 ✅گاهی با همه سهل‌الوصول بودن اجابت و تأکید بر صرف خواندن خدا برای مستجاب شدن، دعاهای ما اجابت نمی شود. یعنی همانی که می‌خواستیم برایمان اتفاق نمی‌افتد یا اوضاع همان جور که ما دل مان می‌خواهد پیش نمی‌رود. فراموش نکنیم که برای اجابت دعایمان، در ابتدا باید موانع را از میان برداشت. گناه گاهی تیرگی ها و کدورت هایی که از گناه های ما به وجود می آید علتی می شود برای بالا نرفتن دعا و عدم اجابت آن. یعنی توی نظام علت و معلولی دنیا ، گناه یکی از مانع هایی است که می ایستد سر راه اجابت دعا. امام باقر (علیه السلام) فرمود: «انسان گاهی حاجتی دارد و از خدا طلب می کند و خداوند ضمن قبول آن انجامش را به وقت مناسبی وا می گذارد، ولی بنده در این مدت مرتکب گناه می شود. خداوند به مأمور اجابت دعا امر می کند خواسته اش را اجابت نکن و او را از این لطف محروم نما که خشم ما را برانگیخت و شایسته بی اعتنایی گردید.» با وجود این که خداوند قدرت بی انتها و بی مرزی دارد ولی رسمش این است، یعنی نظریه جهان داری اش این است که همه امور را از مجرای خودش و با همین راه هایی که آفریده انجام دهد. اگر محتوای دعا خواستن چیزی خلاف قانون دنیا و اسباب عادی آن باشد، خدا معذور است از اجابت آن. از حضرت علی (علیه السلام) سوال شد: کدام دعا گمراهی است؟ فرمود: دعا کردن و خواستن کارهای نشدنی و غیرممکن. خدا هیچ وقت سرعت در اجابت را فدای به هم ریختن مصلحت و نظم زندگی بنده اش نمی کند. هر وقت سرعت در اجابت با مصلحتی که خدا برای کل جریان زندگی و پازل زندگی آدم ها در نظر گرفته، تناقض داشته باشد اجابت شکلش عوض می شود. یا می افتد به تأخیر یا نوعش عوض می شود. چه بسا چیزی بر شما ناخوشایند باشد، در حالی که خیر و صلاح شما در آن است (و شما نمی دانید) و همچنین شاید چیزی را دوست داشته باشید که ضرر شما در آن است و خدا می داند و شما نمی دانید. (بقره/ 216) عده‌ای از دعاها بنا به نظم کلی زندگی آدم ها که هیچ جوره خدشه بردار نیست، سریع اجابت نمی شوند. زمان لازم است تا به بهترین شکل ممکن و در عالی ترین شرایط و زمان ها محقق شود. یعنی گاهی اجابت دعا در همان لحظه زیان های دیگری برای آدم دارد و بهتر است که در زمان خودش مستجاب شود و به همین دلیل اجابت مدتی عقب می افتد. حرف زدن و مناجات با خدا، یکی از مهم ترین نیازهای آدم است. خدا در قرآن به دعا و دعا کردن تأکید کرده و در آیه های مختلفی اهمیت اصل مسئله دعا را، صرف نظر از کمیت و کیفیتش، تذکر داده است. در جریان داستان حضرت یونس (علیه السلام) و گرفتار شدنش در شکم ماهی و نجات او، بعد از این که کل ماجرا را مو به مو توضیح می دهد، داستان را این طور تمام می کند که: « و کذلک ننجی المومنین » (انبیاء/88) یعنی نه فقط این بنده (حضرت یونس) بلکه همه آدم های تاریخ و آن هایی که بعد از او خواهند آمد را همین طوری نجات می دهیم ، همین طور که او را با دعایی که از ته قلب کرده بود نجات دادیم. ** نتیجه گیری: نهایت این که خداوند در کل قرآن، روی اصل مسئله دعا کردن تاکید می کند و راه دعا کردن را ساده و بی تکلف ترین راه ها معرفی می کند. موفق باشید. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
از کجا میگید قرآن تحریف نشده؟ ‼️ ⁉️ سوال: 👇👇👇👇👇 🔰چرا قرآن تحريف نشده؟ قرآن هم ممکنه تحريف شده باشد مثلا وقتي که از خط اوليه به خط هاي بعداز امامان ترجمه مي شده ممکنه تحريف شده باشه يا غيره.. ✅ پاسخ: 👇👇👇👇 ✅ ادله فراوانی اعم از عقلی و نقلی بر عدم تحریف قرآن وجود دارد. دلیل عقلی: دلیل عقلی یک: الف) طبق ادله فراوان، قرآن کریم، آخرین، کامل‌ترین و پاسخگوترین کتاب آسمانی در آخرین، کامل‌ترین و پاسخگوترین دین آسمانی است. ب) اگر کتاب و دینی بخواهد، آخرین، کامل‌ترین و پاسخگوترین باشد، باید از هر تحریفی در امان باشد. ج) پس قرآن کریم باید از هر تحریفی در امان باشد. دلیل عقلی دو: الف) قرآن کریم طبق آیه «ذَلِكَ الْكِتَابُ لاَ رَيْبَ فِيهِ هُدًى لِّلْمُتَّقِينَ» (بقره: 2/ 2) و آیات و روایات و ادله دیگر برای هدایت مخلوقات نازل شده است و حجت خداوند بر مردم تا برپایی قیامت است. ب) چیزی که برای هدایت مخلوقات نازل شده و حجت خداوند بر آنان تا برپایی قیامت است، باید اصیل و واقعی و حقیقی باشد تا بتواند تأثیر خودش را داشته باشد. ج) پس قرآن حاضر، همان قرآن عصر نزول و واقعی و حقیقی است. دلیل نقلی: 1ـ آیه «إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ» (حجر: 15/ 9) که خداوند در آن فرموده است که ما قرآن را نازل کردیم و خود ما نیز از آن محافظت می‌کنیم. به طور حتم، این محافظت، شامل تغییر و تحریف قرآن کریم به لحاظ زیادت و نقصان هم می‌شود. 2ـ آیه «وَإِنَّهُ لَكِتَابٌ عَزِيزٌ ـ لَا يَأْتِيهِ الْبَاطِلُ مِن بَيْنِ يَدَيْهِ وَلَا مِنْ خَلْفِهِ تَنزِيلٌ مِّنْ حَكِيمٍ حَمِيدٍ« (فصلت: 41/ 41 ـ 42) که در آن آمده که قرآن کتاب عزیزی است و باطل از هیچ سوی به وی راه ندارد و نازل شده از سوی حکیمی ستوده است. تحریف یکی از وجوه بطلان قرآن کریم است و طبق این آیه، بطلان و تحریف در قرآن کریم راه ندارد. 3ـ حدیث ثقلین: مقتضای حدیث ثقلین مانند حدیث «قال رسول الله (صلی الله علیه و آله): ألا أیها الناس، فإنما أنا بشر یوشک ان یأتی رسول ربّی فأجیب و أنا تارک فیکم ثقلین: أولهما کتاب الله فیه الهدی و النور، فخذوا بکتاب الله و استمسکوا به فحث علی کتاب الله و رغب فیه ثم قال: و أهل بیتی، اذکرکم الله فی أهل بیتی، اذکرکم الله فی أهل بیتی، اذکرکم الله فی أهل بیتی» (نیشابوری، مسلم، صحیح مسلم، دار احیاء التراث العربی، بیروت، چاپ اول، 2000 م، کتاب فضائل الصحابة، باب فضائل علی بن ابی طالب، ص 1043، ح 2408) و حدیث «حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ عُمَرَ الْبَغْدَادِيُّ قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ الْحُسَيْنِ بْنِ حَفْصٍ الْخَثْعَمِيُّ قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ عُبَيْدٍ قَالَ حَدَّثَنَا صَالِحُ بْنُ مُوسَى قَالَ حَدَّثَنَا عَبْدُ الْعَزِيزِ بْنُ رَفِيعٍ عَنْ أَبِي صَالِحٍ عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) إِنِّي قَدْ خَلَّفْتُ فِيكُمْ شَيْئَيْنِ لَنْ تَضِلُّوا بَعْدِي أَبَداً مَا أَخَذْتُمْ بِهِمَا وَ عَمِلْتُمْ بِمَا فِيهِمَا كِتَابَ اللَّهِ وَ سُنَّتِي وَ إِنَّهُمَا لَنْ يَفْتَرِقَا حَتَّى يَرِدَا عَلَيَّ الْحَوْضَ.» (صدوق، محمد، كمال الدين و تمام النعمة، ج 1، ص 235، ح 47) که در آن، پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) قرآن کریم و اهل بیت یا سنت را دو یادگار از خودش برای بشر، معرفی می‌کند که اگر به آن دو تمسک کنند، گمراه نمی‌شوند، این است که قرآن کریم تحریف نشده باشد؛ زیرا اگر تحریف شده باشد، دیگر نمی‌تواند وسیله هدایت و نجات از گمراهی باشد. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
📸استوری سردبیر روزنامه «جام جام» در اعتراض به فیلم "بنفشه آفریقایی" 🔹زنی از روی عاطفه همسر سابقش را از آسایشگاه به خانه میاورد و همراه با شوهر فعلی سه نفری در کنار هم زندگی میکنند!! 🔹گاهی به اولی عشق میورزد و گاهی به دومی از بس که این زن عاشق است. 🔹۴۰ سال هم‌هست جلوی پیشرفتشان را گرفته فلان فلان شده ها. 🔹لطفا به همان ژانر خیانت برگردید. 💠 @mobahesegroup
🔴این خبر دیروز بشدت سانسور شد تجمع بزرگ هزاران نفری در حمایت و دفاع از حجاب @mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اکثر فیلم‌های جشنواره فجر امسال فاجعه بار هستند ... از توهین به حضرت زهرا (س) با تبدیل بهشت زهرا به بهشت زهر تا زندگی فاطمه معتمد آریا با دو شوهر در یک خانه😳 حمله منتقد هفت به وضعیت انتخاب فیلم های جشنواره فجر : فیلم ها سرشار از روابط آزاد، سکس پنهان، مشروب و تک خوانی زنان است! ببینید عضو هیئت انتخاب جشنواره چه جوری ماله‌کشی میکنه 😐 @mobahesegroup
🔴 اهانت رییس فرقه ضاله #به مقام حضرت فاطمه(س) را فراموش نکرده‌ایم که تأکید داشت مقام«شهادت»را بی ارزش می‌کنید،شهادت شامل ایشان نمیشود و از کلمه«رحلت»استفاده کنید! سال۹۲
🔴 بازيگري که گفته دولت گوشت سگ به مردم ميفروشه اون هم با كارت ملي! 🆔 @mobahesegroup 👈 کلیک
⭕️⭕️⭕️ ❌ آب و برق ⁉️ 📌 این صحبت امام چه بود؟ 🎥 ببینید | ماجرا 👇 📣 به همراه صوت سخنرانی امام خمینی @mobahesegroup
چه کسی وعده آب و برق مجانی داد؟ عباس امیر انتظام که امروز مُرد ، همونی بود که گفت آب و برق مجانی میشه @mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹در روایت آمده است مسئولین را از ثروتمندان انتخاب نکنید. استاد رحیم پور ازغدی @mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سخنرانی جنجالی امام خمینی ره مبنی بر آب و برق مجانی 🔺پاسخ دقیق به شبهه‌ای که ۳ دهه از آن می‌گذرد. پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز 🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹 @mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا امام خمینی (ره) گفتند آب و برق را مجانی میکنیم؟؟ واقعیت ماجرا چیست؟ پاسخ در فیلم بالا👆 @mobahesegroup 🌹
💢انقلاب برای و مجانی! میگویند: خوب بود، مردم را فریب دادند تا خودشان به حکومت برسند. چگونه مردم را دادند؟ سلطنت طلبها می آورند: آیت الله خمینی به مردم آب و مجانی، مسکن و اتوبوس رایگان داد و مردم طبقه ضعیف و پایین شهر فریب خوردند! در مجموع وعده های این چنینی را فریب مردم و انقلاب میدانند. ✅اولا بار این وعده در تاریخ ۸ اسفند ۱۳۵۷ توسط موقت، عباس امیر انتظام با قیدی قابل تأمل اعلام می گردد:" برای کم درآمدها آب و برق مجانی می گردد." یعنی بعد از پیروزی انقلاب این مجانی شدن مطرح شد. خنده دار نیست که اول مردم در ۲۲ بهمن میکنند و بعد تازه فریب شعاری را میخورند که ۱۶ روز بعد در ۸ اسفند داده شده است!!!!!! ✅ثانیا؛ به دروغ میگویند امام، اولین بار در ۱۲ بهمن سال۵۷ در بهشت زهرا(س) این وعده را داد اما با این حال این نیز یک چون مردم حدود یکسال از ۱۹ دی ۵۶ در خیابان بودند. ✅اما امام اولین بار چه زمانی این حرف را مطرح میکند: در پیام ۱۴ ماده‌ای نهم اسفند سال ۵۷، قبل از ترک تهران به مقصد قم با توجه به وضعیت حاکم بر کشور و بالا رفتن انتظارات مردم و قول و قرارهای بعضی سران و رهبران انقلاب بعد از اعلام دولت موقت، خطاب به ملت ایران می‌فرمایند: «من به دولت راجع به کردن آب و برق و بعضی چیزهای دیگر برای کم‌بضاعتی که در اثر تبعیضات خانمان‌ برانداز رژیم شاهنشاهی دچار محرومیت شده‌اند و با برپایی حکومت اسلامی به امید خدا این محرومیت‌ها برطرف خواهد شد، سفارش اکید نمودم که عمل خواهد شد.» 📚صحیفه امام، ج۶، ص۲۶۲ نخستین بار امام هم پس از پیروزی انقلاب این مساله را مطرح میکنند و در خود از کلمه (فعلا و طبقات کم بضاعت) استفاده میکنند؛ یعنی این یک وعده عمومی برای همه نبود که امروز اینگونه جلوه میدهند. ✅ در مجموع در دو تاریخ دیگر؛ یعنی ۱۰ و ۱۱ اسفند ۵۷ (بعد از پیروزی انقلاب) در قم مجددا امام به این موضوع میپردازند؛ آدرس جهت مطالعه: 📚صحیفه امام، ج۶، ص ۲۷۳ 📚صحیفه امام، ج۶، ص ۲۹۷ ✅ از طرف دیگر؛ باوجود اسناد بالا، میکنیم، امام و انقلابیون چنین وعده ای داده باشند، که مدام میگویند مردم در زمان شاه در رفاه زندگی میکردند و فی المثل گرانی نبود، چقدر پایین شهری و فقیر داشت که حاضر شدند آب، برق، اتوبوس یا مسکن مجانی خون بدهند تا یک نظام سرنگون شود؟ این وعده اگر مورد پذیرش آن دوره قرار گرفته است، در نتیجه خودتان ناخواسته اعتراف میکنید که وضعیت زندگی مردم خوب نبوده است. ✅ یک نظام سیاسی قوی بود. ارتش، ساواک، پشتوانه نفت، دربار و آمریکا پایه ها و بازوان قوی این رژیم بودند، چنین نظامی با این وعده ها نمیشود، عمق فاجعه در جامعه عصر پهلوی فراتر از این ساده انگاری هاست. 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup                            👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup                       👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup