🏢بنی عباس ثانی در تهران 🏢
👌....ﺃَﻫْﻞُ ﻣَﺪِﻳﻨَﺔٍ ﺗُﺴَﻤﱠﱠﻰ ﺍﻟﺰﱠﱠﻭْﺭَﺍﺀَ ﺗُﺒْﻨَﻰ ﻓِﻲ ﺁﺧِﺮِ ﺍﻟﺰﱠﱠﻣَﺎﻥِ ﻳَﺴْﺘَﺸْﻔُﻮﻥَ ﺑِﺪِﻣَﺎﺋِﻨَﺎ ﻭَ ﻳَﺘَﻘَﺮﱠﱠﺑُﻮﻥَ ﺑِﺒُﻐْﻀِﻨَﺎ ﻳُﻮَﺍﻟُﻮﻥَ ﻓِﻲ ﻋَﺪَﺍﻭَﺗِﻨَﺎ ﻭَ ﻳَﺮَﻭْﻥَ ﺣَﺮْﺑَﻨَﺎ ﻓَﺮْﺿﺎً ﻭَ ﻗِﺘَﺎﻟَﻨَﺎ ﺣَﺘْﻤﺎً ﻳَﺎ ﺑُﻨَﻲﱠﱠ ﻓَﺎﺣْﺬَﺭْ ﻫَﺆُﻟَﺎﺀِ ﺛُﻢﱠﱠ ﺍﺣْﺬَﺭْﻫُﻢْ ﻓَﺈِﻧﱠﱠﻪُ ﻟَﺎ ﻳَﺨْﻠُﻮ ﺍﺛْﻨَﺎﻥِ ﻣِﻨْﻬُﻢْ ﺑِﻮَﺍﺣِﺪٍ ﻣِﻦْ ﺃَﻫْﻠِﻚَ ﺇِﻟﱠﱠﺎ ﻫَﻤﱡﱡﻮﺍ ﺑِﻘَﺘْﻠِﻪِ ....
🌾ترجمه حدیث🌾
👌در کتاب خصال از امام صادق علیه السلام روایت شده که فرمود:
👌ﺍﻫﻞ ﺯﻭﺭﺍﺀ:(تهران) ﻛﻪ ﺁﻥ ﺷﻬﺮ ﺩﺭ ﺁﺧﺮﺍﻟﺰﻣﺎﻥ ﺑﻨﺎ ﻣﻰ ﺷﻮﺩ، ﺁﻧﻬﺎ ﺑﻪ ﺭﻳﺨﺘﻦ ﺧﻮﻥ ﻣﺎ ﺗﺴﻜﻴﻦ ﭘﻴﺪﺍ ﻣﻰ ﻛﻨﻨﺪ ﺑﻪ ﺩﺷﻤﻨﻰ ﻣﺎ ﺗﻘﺮﺏ ﻣﻰ ﺟﻮﻳﻨﺪ، ﺩﺭ ﻋﺪﺍﻭﺕ ﻣﺎ ﺑﺎﻫﻢ ﺩﻭﺳﺘﻰ ﻣﻰ ﻛﻨﻨﺪ ﻭ ﺭﻭﺍﺑﻂ ﺑﺮﻗﺮﺍﺭ ﻣﻰ ﻛﻨﻨﺪ، ﺟﻨﮓ ﻛﺮﺩﻥ ﺑﺎ ﻣﺎ ﺭﺍ ﻭﺍﺟﺐ ﻭ ﻛﺸﺘﻦ ﻣﺎ ﺭﺍ ﻟﺎﺯﻡ ﻣﻰ ﺩﺍﻧﻨﺪ.
👌ﻓﺮﺯﻧﺪﻡ ؛ ﺍﺯ ﺍﻳﺸﺎﻥ ﺍﺟﺘﻨﺎﺏ ﻛﻦ ﻭ ﺩﻭﺭﻯ ﮔﺰﻳﻦ، ﻫﻤﺎﻧﺎ ﻫﺮ ﮔﺎﻩ ﺩﻭ ﻧﻔﺮ ﺍﺯ ﺍﻳﺸﺎﻥ ﻳﻜﻰ ﺍﺯ ﺑﺴﺘﮕﺎﻥ ﺗﻮ ﺭﺍ ﺗﻨﻬﺎ ﭘﻴﺪﺍ ﻛﻨﻨﺪ ﺑﻪ ﻛﺸﺘﻦ ﺍﻭ ﺍﻗﺪﺍﻡ ﻣﻰ کنند.
📗کتاب خصال ص ۵۰۸
📘کتاب بحار الانوار ,ج ۵ ص ۲۷۹
✅پاسخ شبهه 👇👇👇👇👇
زورا کجاست؟
بنا بر مشهور نزد مردم، «زَوراء» همان «بغداد» است و در لغت عرب از مادّۀ «زَور» به معنای کژی و انحراف، ریشه می گیرد. بغداد را به این دلیل زوراء نامیده اند که مسیر رود دجله، نرسیده به این شهر منحرف می شود(1). زوراء از اسامی دجله نیز هست. البتّه زوراء در اصل نام بخش غربی و کهن بغداد است؛ چنان که به باغ قدیم واقع در منطقۀ کرخ، در غرب بغداد، که هم اکنون نیز آثاری از آن بر جای مانده است، باغ زوراء می گویند.
نگارنده با پژوهش در روایات اسلامی، به ویژه اخبار مرتبط با حوادث آخرالزمان، چنین دریافته است که واژۀ «زوراء» دو کاربرد متفاوت داشته و در سخنان پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله) و امام علی(علیه السلام) بر «بغداد»، و در کلمات کعب الأحبار، امام صادق و امام مهدی(علیهما السلام) بر تمام «ری» (تهران جدید) یا بر «پشت ری» که همان شهر «تهران» قدیم باشد، «زوراء» اطلاق شده است. همچنین، در سخنان یاران پیامبر اسلام(صلّی الله علیه وآله) و امام علی(علیه السلام)، مانند حذیفه، گاهی مراد از «زوراء» همان «بغداد» و زمانی مقصود از «زوراء»، «پشت ری» یا بخش شمالی «تهران» جدید می باشد. در هر حال، در روایات اسلامی مرتبط با آخرالزمان، واژه های «ری» و «زوراء» تقریباً کاربرد و معنایی برابر با «تهران» دارند، مگر «پشت ری» که بر بخش شمالی تهران کنونی اطلاق می گردد.
1. در برخی منابع قدیم، مانند معجم البلدان (ج 3، ص 156، «زوراء»)، آمده است که بغداد را به دلیل کجی قبله اش زوراء نامیده اند. این وجه تسمیه از نظر ما پذیرفتنی نیست.
کاربرد زوراء در بغداد
حُذَیفَه می گوید: رسول خدا(صلی الله علیه و آله) فرمود:
در زوراء رویدادی خواهد بود. گفتند: ای رسول خدا، زوراء چیست؟
فرمود: شهری است در مشرق، میان رودها که شرورترین آفریدگان خدا
و زورگویانِ امّت من در آنجا ساکن می شوند و چهار نوع عذاب می شود؛
با شمشیر، خسف، قذف و مسخ(1).
خَسْف، فرورفتن چیزی در زمین یا غرقشدن آن در آب است. مَسْخ، دگرگونی صورت و سیرت چیزی است به شکلی جز آنچه هست؛ مانند مبدّلشدن انسان اهلی دوپا به حیوان وحشی چهارپا. قَذْف، پرتابکردن چیزی از مکانی به مکانی دیگر است؛ مانند سنگباران، بمبباران و موشکباران(2).
ابو قیس از علیّ بن ابی طالب(علیه السلام) نقل کرده است که او فرمود: شنیدم که پیامبر(صلّى الله علیه و سلّم) می فرماید:
میان دجله و فرات شهری خواهد بود که فرمانروایی بنی عبّاس
در آنجا می باشد، و آن شهر، زوراء است که در آنجا جنگی تکّه تکّه کننده
خواهد بود که در آن، زنان اسیر و مردان سر بریده می شوند؛
چنان که گوسفند سر بریده می شود.
ابو قیس گفت: به علی گفته شد: ای امیر مؤمنان، برای چه رسول خدا(صلّى الله علیه و سلّم) آن شهر را زوراء نامید؟ فرمود:
برای آنکه جنگ گرداگرد آنجا می چرخد تا آنکه تمام آن را می پوشاند(3).
امام باقر(علیه السلام) فرمود:
بی گمان، امیر مؤمنان(علیه السلام) هنگامی که از جنگ با خوارج بازگشت،
از «زوراء» گذر کرد و به مردم (همراهان خود) فرمود: آنجا «زوراء» است.
پس بروید و از آنجا دور شوید؛ زیرا فرورفتن به سوی این سرزمین،
از میخی که در سبوس گندم فرو رود، شتابانترست...(4).
1. عقدالدرر، ص 117، ب 4، ف 2.
2. روزگار رهائی، ج 2، ص 854، بخ 17، با حذف و تصرّف اندک.
3. تاریخ بغداد، ج 1، ص 64.
4. بحار الأنوار، ج 33، ص 437، ب 27، ح 645.
کاربرد زوراء در ری و پشت ری
در خبری از کعب الأحبار، در بیان نشانه های ظهور قائم(علیه السلام)، واژۀ «زوراء» بر «ری» و «مزَوَّرَه» بر «بغداد»
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
#سروش 👇👇
http://sapp.ir/mobahesegroup
ادامه پاسخ بالا👆👆👆🔻👇👇👇👇
امام صادق(علیه السلام)، در بیان حوادث آخرالزمان، از «پشت ری» یا بخش شمالی تهران جدید با نام «زوراء» یاد کرده است:
معاویة بن وَهب روایت می گوید: ابو عبدالله(علیه السلام)
این بیت شعر را که سرودۀ ابن ابی عَقِب است، مَـثَل آورد:
""از آنان در زوراء هنگام چاشت""
""هشتاد هزار نفر چون شتر کشته می شوند""
سپس به من فرمود: زوراء را می شناسی؟ گفتم: فدایت شوم،
می گویند: همان بغداد است. فرمود: نه. آن گاه فرمود: تا کنون
وارد ری شده ای؟ گفتم: آری. فرمود: به بازار چهارپایان رفته ای؟
گفتم: آری. فرمود: از سمت راست راه، کوه سیاه را دیده ای؟
همان جا زوراء است که در آن، هشتاد هزار تن کشته می شوند،
و از ایشان، هشتاد مرد از فرزندان فلانی که همه شایستۀ رهبری اند،
کشته می شوند. گفتم: فدایت شوم، چه کسی آنان را می کشد؟
فرمود: فرزندان عجم (ایرانیان) (2).
همچنین، در خبری از صاحبالزّمان(علیهالسلام)، در بیان پارهای از حوادث آستانۀ ظهور، از «پشت ری» یا بخش شمالی تهران کنونی با نام «زوراء» یاد شده است:
... شَروسی از ارمنستان و آذربایجان، به قصد پشت ری،
کوه سیاه متّصل به کوه قرمز و چسبیده
به کوههای تالقان،
خروج می کند. در نتیجه، بین او و مَرْوَزی نبردی سخت در میگیرد
که در آن، خردسال پیر، و پیرْ فرتوت میشود و میان آن دو کشتار
آشکار می گردد. پس در این هنگام، منتظر خروج وی (شروسی)
به سوی زوراء (پشتِ ری) باشید. او در آنجا درنگ نمیکند
تا آنکه به ماهان و سپس به واسطِ عراق برود...(3).
مراد از «کوه سیاه»، بخشی از رشته کوههای البرز واقع در شمال غربی تهران است که از دور سیاه دیده می شود و بین آنجا و کوههای تالقان، در منطقۀ کرج، کوههای قرمزرنگی وجود دارند، و مقصود از «ماهان»، «دَینَوَر» و «نَهاوَند» است.
1. الغیبة، ص 149، ب 10، ح 4.
2. الکافی، ج 8، ص 126، ح 198.
3. بحار الأنوار، ج 52، ص 45، ب 18، ح 32، به نقل از: کمال الدّین، ص 7- 426، جزء 2، ب 44، ح 23 (برای آگاهی از متن کامل حدیث و شرح آن، به مبحث «جنگ امریکا و روسیه با ایران، پیشگوییهای روایات اسلامی»، مراجعه کنید).
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
#سروش 👇👇
http://sapp.ir/mobahesegroup
#تهران_زوراء_و_محل_فساد
⁉️ متن پرسش : 👇👇
❔آیا در روایات آمده است که تهران در آخر الزمان #فاحشه خانه می شود ❗️آیا منظور از منطقه زوراء که در روایات آمده است #تهران است ❕❕
✅ پاسخ: 👇👇👇
👌در روایاتی که از طریق اهل سنت و تشیع نقل شده است ، اوصافی برای منطقه #زوراء بیان شده است .
❕از پیامبر گرامی نقل است که فرمود ؛
« حادثه ای در زوراء روی می دهد ، زوراء شهری در #مشرق ، میان چند رود که بدترین خلق خدا و گردنکشان امتم در آنجا ساکن هستند ، و با چهار گونه عذاب کوبیده می شوند ، با شمشیر و فرو شدن در زمین و پرتاب سنگ و مسخ شدن ...سفیانی لشکری روانه عراق می کند و در زوراء صد هزار نفر را می کشد و به سوی کوفه سرازیر می شود ... »
📚السنن الوارده فی الفتن ص268
👌در نقل دیگری #علی علیه السلام فرمود ؛
« شهری به نام زوراء میان دجله و دجیل و فرات ساخته می شود ( که بسیار مجلل است )»
📚کفایه الاثر ص 213
👌و فرمود ؛
« وای بر مصر ، وای بر زوراء و وای بر کوفه ( همه را سفیانی می کشد )»
📚الملاحم و الفتن ص266
❕ابن #منظور می نویسد ؛
«به جانب شرقی شهر بغداد زوراء گویند و به علت انحراف قبلهاش به این اسم نامیده شده است ، زوراء، نام دجله بغداد است»
📚لسان العرب ج4 ص339
❕بنابراین هرگاه کلمه زوراء در روایتی به صورت مطلق و بدون #قرینه استعمال شده باشد ، به منطقه بغداد حمل میشود ، مگر در صورتی که قرینه باشد که منظور منطقه دیگری است .
❕ در روایتی ، #زوراء محل فتنه و فساد معرفی شده است و منظور از منطقه زوراء ، تهران بیان شده است .
👌امام صادق علیه السلام به #مفضل می گوید ؛
❔تو میدانی که زوراء کجاست و در کجا واقع شده؟ مفضل می گوید خدا و حجتش داناتر هستند .
❕امام فرمود ؛بدان ای مفضل که در حوالی ری کوهی سیاه است ، در دامنه آن شهری ساخته می شود که #تهران نامیده می شود و آن دار الزوراء است ،که قصرهای آن مانند قصرهای بهشت است ، و زنان آن همانند حورالعین میباشند و بدان ای مفضل انها(زنان) ملبس می شوند به لباس #کافران ، خود را به شکل مستکبران تزیین می کنند، بر زینها سوار می شوند ،و برای همسران خود تمکین نمی کنند و درامد شوهرانشان آنها را کفاف نمی دهد ،پس از آنها طلب طلاق می کنند و مردان به مردان و زنان به زنان اکتفا می کنند و مردان خود را به شبیه زنان و زنان خود را به شبیه مردان درمیاورند و تو اگر می خواهی دینت را حفظ کنی پس در این شهر ساکن نشو و در آنجا خانه نگیر زیرا که انجا محل فتنه میباشد. و از انجا به سمت #کوهها فرار کن »
📚مستدرک سفینه البحار ج4 ص270
👌ما اگر چه منکر ناهنجاری های شهر #تهران نیستیم ، اما روایت مذکور بدون سند و مرسل به امام صادق علیه السلام نسبت داده شده است ، لذا از نظر سندی ضعیف و غیر قابل استناد است .
❕فقیه بزرگوار مکارم #شیرازی در مقام بیان عقاید شیعه چنین عرضه می دارد ؛
🔶️« عقیده ما در باره روایات اهل بیت ؛
❕تکرار این موضوع را ضروری می دانیم که هر حدیثی که در یکی از منابع معروف یا سایر منابع معتبر وجود داشته باشد به این معنی نیست که آن حدیث به خصوص معتبر باشد ، بلکه هر حدیثی #سلسله سندی دارد که باید هر یک از رجال سند آن جدا گانه مورد بررسی قرار گیرد هر گاه تمام رجال سند مورد اعتماد بودند آن حدیث به عنوان یک حدیث صحیح پذیرفته می شود در غیر این صورت ان حدیث مشکوک یا ضعیف است»
📚اعتقاد ما ، ص119
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
#سروش 👇👇
http://sapp.ir/mobahesegroup
🔴برای دیدار فوتبال، ۱۰۰ نفر خانم هم نیامد!
همشهری ورزشی در گزارشی درباره عدم استقبال زنان از بازی دوستانه تیم ملی زنان ایران و بلاروس نوشت:
میخواستم خدمت اون خانومایی که همش میگن بریم #استادیوم فوتبال ببینیم عرض کنم که شما دلت نمیاد بری فوتبال ببینی شما دلت میاد بری وسط یه مشت پسر، وگرنه امروز فوتبال بانوان ایران بود، میومدید میدیدید.
#مهنازافشار و #پروانه_سلحشوری و باقی غربزده های جریان اصلاحات که مدام میگویند باید زنان استادیوم بروند امروز کجا بودند؟
تعداد زنانی که روی سکوها نشستهاند به 100 نفر هم نمیرسد.
@mobahesegroup
تکرار بدلیل شروع ماه رجب و شیوع انواع چله گیریها👇👇👇👇👇
هدایت شده از کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
⁉️ سوال : 👇👇👇
چرا دعاي معراج و ناد علي در مفاتيح نيستند؟ آيا سنديت محكمي ندارن؟ آيا خواصي كه براي آنها ذكر كردن درسته؟
✅ پاسخ : 👇👇👇👇
🔺دعائي تحت عنوان دعائي معراج منسوب به پيامبر(ص) نقل شده ولي سند معتبري يافت نشد.
🔺در هر صورت دعائي معتبر و مؤثر است كه سند محكم و درستي داشته باشد و دعاهاي معتبر و خوب و با آثار تجربه شده در مفاتيح الجنان فراوان وجود دارد نيازي به دعاهاي غير معتبر نيست.
🔺در دعاهاي ظرفيتي وجود دارد كه اگر با ساير شرائط همراه شود يعني دعا كننده از روي اخلاص دعا كند و واقعا خدا را همه كاره عالم بداند - عمل صالح انجام دهد- روزي حلال بخورد اگر اين شرائط فراهم باشد هر اثري كه براي دعا ذكر شده باشد به او داده مي شود زيرا فضل و كرم خدا واسع و گسترده است. به شرط اینکه دعا جعلی نباشد
✅در باره نادعلی هم : اصل اين شعر سند معتبرى ندارد تا اينكه بخواهيم براي آثار و خواص آن استدلال و يا در مورد صحت و سقم آنها مطلب ارايه دهيم.
🔺 در كتاب مستدرك الوسائل تأليف حاجى نورى مىگويد: به خط مرحوم شهيد نوشته اى ديدم كه خواندن اين دو بيت براى پيدا شدن گمشده خوب است و به امام معصوم هم اسناد نشده است.
🔺 همچنين در بحار از شرح ديوان منسوب به اميرالمؤمنين(ع) ميبدى نقل شده كه هاتفى در روز احد اين دو بيت شعر را براىپيامبر خواند. قابل ذكر است نقل ميبدى داراى سند نمىباشد، علاوه بر اين كه ميبدى شافعى مذهب و از اهل سنت مىباشد.
🔺بنابراين، اين ختم داراى سند به ائمه معصومين(ع) نمی باشد.
البته اهل ذكر چنان كه نوشته ايد خواصي براي اين ذكر نوشته اند و گاهي هم تجربه شده است. و لذا خواندن آن به قصد رجاء يعني اميد ثواب اشكال ندارد.
اما راجع به اين كه اگر كسي 100 مرتبه اين ذكر را بگويد قدرت تسخير پيدا مي كند چيزي در روايات نيست .
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
#سروش 👇👇
http://sapp.ir/mobahesegroup
هدایت شده از کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
تصویر استفتائی که از دفتر آیت الله مکارم گرفته شده
دعاهای پیوست : نادعلی . شش قفل . هفت هیکل . هفت کلید . گنج العرش و معراج بوده است
پاسخ معظم له:
این دعاها سند معتبری ندارند، هر چند مضمون خوبی است . سزاوار است خواهران و برادران بجای این دعاهای مشکوک سراغ دعاهایی بروند
که در کتب معروف و معتبر نقل شده و تاثیر آن بیشتر است. @mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 تخریب رئیسی به عنوان ریاست قوه قضاییه شروع شد!!
🔻در اولین روز ریاست آقای رئیسی در قوه قضائیه دیوار چین رو برای جداسازی زنان و مردان علم کردن😂
#سواد_رسانهای
✅ @mobahesegroup
⁉️متن سوال : 👇👇👇👇
تکلیف امیرالمومنین علیه السلام در مدت ۲۵ سال خانه نشینی چه بود؟؟
✅ پاسخ : 👇👇👇👇
تاریخ اسلام را از هر منظر که بنگریم، چه آنان که از دوستان و یاران امیرالمومنین (علیه السلام) بودند و چه آنان که از دشمنان ایشان محسوب میشوند، همه و همه در یک نکته اتفاق نظر دارند و آن رشادت، دلاوری و شجاعت علی (علیه السلام) است. شجاعت وی به گونهای بود که خواب را از چشمان یلان و پهلوانان عرب میربود. چنانچه او در نبردهای متعدد، بسیاری از نامآوران عرب را به خاک مذلت نشاند و با سرافرازی از میدان جنگ بیرون آمد.
حتماً این نقل تاریخی را از منابع متعدد خواندهاید، زمانی که یاران پیامبر (صل الله علیه و آله و سلم) از روی ترس و یا به جهت خواهشهای نفسانی و یا بی رغبتی به جنگ، بیوفایی را نسبت به شخص رسول اکرم (صل الله علیه و آله و سلم) به سر حد رساندند و از صحنه نبرد در جنگهای «حنین» و «احد» گریختند، تنها امیرالمومنین (علیه السلام) بود که پروانهوار گرد شمع و جود پیغمبر (صل الله علیه و آله و سلم) میچرخید و از ایشان محافظت میکرد. تا جایی که عمر بن خطاب در وصفش میگفت : « به خدا سوگند! اگر شمشیر علی (علیه السلام) نبود، عمود خیمه اسلام استوار نمیگشت.»[1]
همان شخصی که در تمام نبردهای مسلمانان، در مقابل کفار، یهودیان و ... حضور فعال داشت، چه اتفاقی افتاد که در زمان خلفاء در هیچ نبردی شرکت نکرد؟ [2] کسانی که در مسئله هجوم به خانه فاطمه (سلام الله علیها) با رجزخوانی، شجاعت علی (علیه السلام) را بهانه کرده و میگویند: اگر این حادثه واقع شده باشد، چطور ممکن است که او دست به شمشیر نبرده باشد؟ باید برای عدم شرکت آن حضرت در فتوحات خلفاء نیز پاسخ مناسب ارائه دهند.
اما آیا به لحاظ اینکه امیرالمومنین دست به شمشیر نبرد، میتوان وی را متهم به سکوت کرد؟
طبق آنچه بزرگان در پاسخ به این شبهه فرمودهاند، سکوت ایشان در آن برهه از زمان مطابق مصلحت اندیشی و عمل به وصیت پیامبر گرامی اسلام (صل الله علیه و آله و سلم) بود. [3]
و اما موارد دیگری را نیز میتوان برشمرد که حاکی از عدم سکوت امیرالمومنین (علیه السلام) میباشد:
الف. دست به شمشیر نبردن به معنای انکار اصل واقعه نیست : بیان این شبهه که چون علی (علیه السلام) میتوانست بر علیه متجاوزین احتمالی به منزلش، از خود دلاوری نشان دهد و او دست به شمشیر نبرد، پس اصل ماجرا دچار خدشه است، تصور باطلی است؛ چنانکه اسناد و مدارکی دال بر هجوم به خانه فاطمه (سلام الله علیها) و آتش آوردن بر در منزل ایشان و هجوم به داخل خانه همه را میتوان در صحیح بخاری یافت.
ب. امام علی (علیه السلام) درست است که دست به شمشیر نبرد ولی خاموش هم ننشست؛ و ما در اینجا به ذکر نمونههایی از عدم سکوت ایشان اشاره میکنیم.
1. ایشان وقتی خلافت ظاهری را به دست گرفتند، درباره غاصبان خلافت فرمودند: « همانا این دین در دست اشرار، اسیر گشته بود. با نام دین به هواپرستی پرداخته و دنیای خود را به دست میآوردند.»[4]
2. حضرت در جایی دیگر رفتار حاکمان پیش از خود را به بذرافشانی گناه تشبیه کردهاند. « کسانی که تخم گناه افشاندند، با آب فریب، آبیاری کردند و محصول آن را که جز عذاب و بدبختی نبود، درو نمودند.»[5]
3. کسانی که با ایجاد ظلم و انحصارطلبی حکومت را به چنگ آوردند. حضرت در این باره نیز فرمودند : « ... جز خودخواهی و انحصارطلبی چیز دیگری نبود که گروهی حریصانه بر کرسی خلافت نشسته و گروهی سخاوتمندانه از آن دست کشیدند.»[6]
4. سخن امام علی ( علیه السلام) در مورد کسانی که فدک را غصب نمودند: « بار خدایا! از قریش و تمام کسانی که یاریشان کردند، به پیشگاه تو شکایت میکنم؛ زیرا پیوند خویشاوندی مرا قطع کرده، مقام و منزلت بزرگ مرا کوچک شمرده و در غصب حق من، با یکدیگر همداستان شدند»[7]
و موارد فراوان دیگری که در نهج البلاغه امیرالمومنین (علیه السلام) میتوان اشاره کرد.
با اینهمه آیا باز هم میتوان این سخن نابخردانه را تکرار کرد که « خانه نشینی علی (علیه السلام)، نشانه سکوت و احیانا رضایتمندی وی از وضعیت موجود بود؟»
منابع :
[1]. شرح نهج البلاغه, ج 12, ص 51, ابن ابی الحدید المعتزلی المدائنی المتزلی ( 655 ه)
[2]. شبهات فاطمیه, ص 221, سید مجتبی عصیری
[3]. خصائص الائمه, ص 73, السید محمد بن الحسین بن موسی الموسوی الشریف الرضی (406 ه)
[4]. نهج البلاغه, ج 3, ص 95, نامه 53
[5]. نهج البلاغه, ج 1, ص 30, خطبه 2
[6]. نهج البلاغه, ج 3, ص 71, نامه 45
[7]. نهج البلاغه, خطبه 172, ج 2, ص 202
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
#سروش 👇👇
http://sapp.ir/mobahesegroup
خلاصه رانت خوارها حساب کار داره دستشون میاد
چوب رو برمیداری گربه دزده ........
@mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#محمدعلی_زم پدر #روح_الله_زم.. کسیکه سالها در دولت های مختلف پول مفت #بیت_المال را در شکمش ریخته.. و در ارگان های حیاتی #فرهنگی کشور مسئولیت های کلیدی داشته، علت #انحراف را ببینید چی میدونه👆😐 یه کتاب هم به اسم "منافع #ریا و مضرات سیگار " داره‼️ او که #شهید_آوینی را خون به دل کرد..
#حوزه_هنری #حوزه_علمیه #صداوسیما #وزارت_ارشاد #آمدنیوز #اطلاعات #ایستگاه_پایانی_دروغ #پهلوی #آخوند #فاسد #روحانی #اصلاحطلب #لیبرال #تزویر #ملا #روحانیت
@mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
🎥توصیه یک رمال به روحالله زم: روز جمعه شمع صورتی روشن میکنی با پیرهن صورتی میشینی پست سیاسی میذاری؟😂
.
.
#ایستگاه_پایانی_دروغ
#آمدنیوز
#روح_الله_زم
@mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
°
انتقاد تند استاد #رائفی_پور از حراج قرآن طلایی ٧ میلیاردی
____
#جنبش_مصاف
#مصاف
#استاد_رائفی_پور
#قران
#بت
#گوساله_سامری
@mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ وباز همپاسخ شبهه مالیات آستان قدس از زبان خود آقای رییسی
بارها این را گفتیم تا قبل از ورود بنده به آستان قدس رضوی، آستان به موجب قانون و امر حضرت امام(ره) از مالیات معاف شده بود، اما بعد از ورود بنده بر اساس سوال من از رهبر معظم انقلاب قرار شد آستان قدس مالیات جمعی خرجی و ارزش افزوده را پرداخت کند که اکنون این مالیاتها پرداخت میشود
.
*سید ابراهیم رئیسی*
.
.
#رئیسی #آستان_قدس
@mobahesegroup
⁉️ متن سوال : 👇👇👇
با سلام
لطفا توضیحاتی درباره ی کتاب رفیق آیت الله
بدهید هرچند مطالب داخل آن شایعاتی بسیار سخیف و بی ارزش است اما لطفا در باره ی آن توضیح دهید
https://goo.gl/tyPGvy
✅ پاسخ : 👇👇
با سلام و احترام، قبل از پرداختن به سوال، لازم است نکته ای مورد اشاره قرار گیرد و آن این است که در طول نزدیک به چهار دهه ای که از عمر انقلاب اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می گذرد همواره «شایعه سازی و شایعه پراکنی» یکی از شگردهایی بوده است که دشمنان نظام اسلامی با اهداف مختلف از آن استفاده کرده اند . مبنای شایعه دروغ است و گاه به اندازه ای زیرکانه طراحی می شود که حتی ممکن است دل های برخی نخبگان را نیز به خود جلب کند و یا حداقل در دلشان بذر تردید بکارد. به ویژه زمانی که مواد شایعه ترکیبی از واقعیت ها و دروغ ها باشد و یا با استفاده از شیوه هایی همچون مغالطه به گونه ای چیده شوند که در نهایت نتیجه غلطی از آن استخراج شود . گاهی نیز طرح شایعه از زبان افرادی صورت می گیرد که نسبت به منبع و منشا شایعه نزدیک هستند و به دلیل انتساب منبع شایعه به موضوع شایعه ، آن شایعه باورپذیرتر می نمایاند و حال آنکه در اکثر موارد ، بعدها مشخص می شود که آن فرد ، اگر چه به موضوع شایعه نزدیک بوده است اما در واقع با نیت سوء خود را به او نزدیک کرده بود تا در آینده بتواند ازاین قرابت ها در جهت درست جلوه دادن شایعات و دروغ پردازی های خود بهترین سوء استفاده را بنماید . گاهی نیز این شایعه به دروغ از زبان کسانی که به نوعی با شایعه در ارتباط هستند مطرح می شود و حتی منبعی هم برای آن قید می شود که متاسفانه به دلیل آنکه کمتر اتفاق می افتد افرادی که شایعه را در سطح جامعه می شنوند محققانه به دنبال منبع شایعه بگردند بازتاب زیادی در جامعه پیدا کرده و افراد در نقل های خود به دیگری ، آن شایعه را مستند معرفی می کنند که نظیر چنین شایعاتی بارها و بارها توسط برخی افراد حقیقت جو همچون شما برای ما ارسال شده است که در تحقیق مقدماتی متوجه شده ایم که چنین مطلبی صحیح نمی باشد . به عنوان مثال سخنی به حضرت امام خمینی ره نسبت داده شده است و حتی منبع دقیق آن از صحیفه امام ذکر شده است و بر اساس آن دیدگاهی منفی نسبت به حضرت امام ره اتخاذ شده است که با مراجعه ای به همان آدرس و حتی کل صحیفه امام ره متوجه شده ایم که نه تنها چنین جمله ای در آن وجود ندارد بلکه حتی عبارت شبیه به آن نیز وجود ندارد . در هر صورت امواج شایعه هر روز بسان رگبار مسلسل از سوی دشمنان به سوی ملت روانه می شود و تنها راه مصونیت در برابر آن نیز حفظ هوشیاری و نیز ایجاد روحیه محققانه در خود ماست تا به محض شنیدن شایعه ، آن را باور نکنیم .
اکنون به دنبال طرح این مقدمه نسبتا طولانی، در مورد شایعات و ادعاهایی همچون نقش کلیدی سازمان امنیت شوروی در طراحی و اجرای انقلاب اسلامی، همکاری آیت الله خامنه ای با سازمان امنیت شوروی، نقش شوروی در رهبری مقام معظم رهبری، ماموریت ایشان برای انحراف انقلاب به سمت روسیه و امثال اینها (که در کتاب رفیق آیت الله مطرح گردیده) توضیحات مبسوط
را در لینک زیر بخوانید👇👇👇👇👇👇👇
https://goo.gl/fwi6Rn
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
#سروش 👇👇
http://sapp.ir/mobahesegroup
🌐 پست اینستاگرامی استاد حاج حسین رفیعی قاری بین المللی در خصوص رد دعوت تلاوت در حضور روحانی
پ ن:هرمقامی در دنیا مفتخر! به شنیده قرآن میشود
@mobahesegroup
⁉️متن شبهه:
دقت کردید چقدرعلامت وسط پرچم ایران شبیه علامت و نماد سیکهای هندی است طراحش هم معلوم نیست چه کسی است
✅پاسخ شبهه: در پست بعدی👇👇👇👇
@mobahesegroup
⁉️متن شبهه:
دقت کردید چقدرعلامت وسط پرچم ایران شبیه علامت و نماد سیکهای هندی است طراحش هم معلوم نیست چه کسی است
✅پاسخ شبهه:👇👇👇👇
1⃣ علامت نشان داده شده علامت سیکهای هندی است و نه گاوپرستان هندی
@mobahesegroup
2⃣ شباهت جزئی شکل دو نماد به معنی یکی بودن مفهوم آنها نیست زیرا هر کدام بر اساس اصول خاصی طراحی شده اند. حتی اگر بیشتر جستجو کنید ممکن است نمادهای مشابه دیگری نیز یافت شود ولی نمیتوان ادعا کرد که مفهوم آنها هم مشابه است.
3⃣ حمید ندیمی طراح آرم پرچم جمهوری اسلامی ایران در سال 59 در روزنامه جمهوری و کیهان می گوید:
" هلالهای تعبیهشده در این آرم از نقش مبارکی ریشه میگیرد که حضرت رسول (ص) بارها با شمشیر مبارکشان به عنوان امضا بر روی شنها ترسیم کردهاند. این طرح پنج بخش دارد که نشاندهندهء پنج اصل دین است. اصل توحید را در حکم عمود دو ساقهء اصلی در میان خود دارد. علاوه بر کلمهء الله که در ترکیب اصلی آن دیده میشود، لاالهالاالله نیز در آن مستتر است. جزء قائم میانی در ترکیب با شکل تشدید ( ّ ) که در خط فارسی و عربی نشانهء شدت است، شمشیر را تداعی میکند؛ این همان تعبیر کلمهء «حدید» است. تقارنهای این آرم هم نشانهء تعادل و توازن است؛ این همان میزان است. بزرگترین و اصلیترین ویژگی این آرم همان بیان کلمهء الله است که قالب و محتوا را در خود جای داده است. آرم به صورت کروی طراحی شد تا نشاندهندهء پیام جهانی آن باشد. "
http://www.khabaronline.ir/detail/139961/root/history
@mobahesegroup
4⃣ خاندا، نماد آئین سیک معرف بسیاری از اعتقادات پایهای سیک است و بیانگر اصل دیگ و تیغ و فتح در دین سیک است که به شکل یک نشانواره نمایش داده شدهاست. این نشانواره مجموعهای از نماد سه شیء مختلف است:
- یک شمشیر خاندای دو تیغه در مرکز.
- یک چاکرام (جنگافزار دایرهای شکل که در جنگ تنبهتن و برای پرتاب بکار میرود.)
- دو شمشیر یکتیغه (گیرپان) که در دو طرف چاکرام و خاندا قرار گرفتهاند.
http://yon.ir/9jWd
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
#حمایت_از_بیانیه_راهبردی_گام_دوم
📝ازکلیه پیشکسوتان عرصه مداحی وتبلیغ وخواهران مبلغ ومداح درخواست می شود در راستای بیانیه رهبر معظم انقلاب، حمایت خود را از بیانیه راهبردی ایشان به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران ، اعلام نمایند.
قرار است بیانیه از طرف سازمان بسیج مداحان وکانون مداحان وخانه مداحان وسازمان تبلیغات و مجمع مبلغات شهر تهران اعلام شود
لطفا هرچه سریعتر نظر و حمایت خودرا به آی دی زیر ارسال نمایند
@sollemassama
@Ganjy1AZAD
ستایشگران ذاکر نورالزهرا (سلام الله علیها)
@peyrovan_etrat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روایتی از خیانت حسن روحانی ، علی لاریجانی ، ظریف ، عراقچی ، صالحی و... به ملت ایران ، انقلاب ، اسلام ، امام ، شهدا و رهبری...
💥 دیدن این فیلم و نشر آن واجب است.
حتما ببینید و منتشر کنید
چشمان خیلی ها باز خواهد شد
نشر این کلیپ صدقه جاریه است
@mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👈فرمول افزایش نعمت
سوره إبراهيم آیه ۷
🌹وَإِذْ تَأَذَّنَ رَبُّكُمْ لَئِن شَكَرْتُمْ لَأَزِيدَنَّكُمْ وَلَئِن كَفَرْتُمْ إِنَّ عَذَابِي لَشَدِيدٌ
🌹ﻭ (ﺑﺎﺯ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺁﺭﻳﺪ) ﻭﻗﺘﻰ ﻛﻪ ﺧﺪﺍ ﺍﻋﻠﺎم ﻓﺮﻣﻮﺩ ﻛﻪ ﺷﻤﺎ ﺑﻨﺪﮔﺎﻥ ﺍﮔﺮ ﺷﻜﺮ ﻧﻌﻤﺖ ﺑﻪ ﺟﺎﻯ ﺁﺭﻳﺪ ﺑﺮ ﻧﻌﻤﺖ ﺷﻤﺎ ﻣﻰ ﺍﻓﺰﺍﻳﻢ ﻭ ﺍﮔﺮ ﻛﻔﺮﺍﻥ ﻛﻨﻴﺪ ﻋﺬﺍﺏ ﻣﻦ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺳﺨﺖ ﺍﺳﺖ
فرمول افزایش نعمت را در سوره ابراهیم آیه ۷ ببینیم و بدان عمل کنیم
🌹شُکراً لِلّه کَما هُوَ اَهلهُ🌹
خدایا ترا شکر آنگونه که تو درخور آن هستی
@mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 انتشار بخشی از مستند ایستگاه پایانی دروغ که پخش نشد
🔹روایت نیما زم از دعوای سهمخواهی / زم: به فخرآور گفتم ازت فیلم دارم که به شهبانو گفتی فاحشه!
🌐 @mobahesegroup 🌐
#ویژه
🔴 مردم اهواز از شکایت خود صرفنظر نمیکنند
🔻رایزنی مشاور وزیر ارتباطات با آیتالله حیدری برای توجیه مردم اهواز نسبت به شکایت اخیر، ناکام ماند!
🔹آیتالله حیدری خطاب به نماینده وزیر ارتباطات: ما با سوءاستفاده از فضای مجازی مشکل داریم نه فضای مجازی.
🔹به گزارش #فریاد_خوزستان، نمایندهای از سوی وزیر ارتباطات جهت رایزنی برای صرفنظر از شکایت مردم به اهواز اعزام شد و در این راستا با آیتالله دکتر محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در خبرگان رهبری دیدار کرد.
🔹بعد از شکایت مدعی العموم و دوهزار نفر اهوازی از #وزیر_ارتباطات، به علت نقش بدافزار #تلگرام در حادثه تروریستی ۳۱ شهریور اهواز و تخلف وزارت ارتباطات در این زمینه که منجر به افسارگسیختگی فضای مجازی شده و همچنین سوءاستفاده گروهکهای تروریستی از این فضای افسارگسیخته، فنایی مشاور وزیر ارتباطات به اهواز آمده و برای پاره ای توضیحات به دیدار #آیت_الله_حیدری، نماینده مردم خوزستان در خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اهواز رفت تا شاید با وساطت آیتالله حیدری، مردم شریف اهواز و خانوادههای شهدا از شکایت خود صرفنظر کنند.
🔹فنایی در این دیدار خطاب به آیتالله حیدری گفت: طبق فرموده مقام معظم رهبری فضای مجازی فرصتی است که باید از آن استفاده کنیم.
🔹آیت الله حیدری در این دیدار خطاب به فنایی درباره وضعیت فضای مجازی گفت: بله فضای مجازی فرصتی برای استفاده های معقول هست؛ مثل چاقو که هم می توان از آن سوءاستفاده و هم حُسن استفاده کرد. ولی به شرطی که دسته اش دست خودی باشد؛ اگر دسته اش دست اجنبی باشد، قطعاً دیگر برای اهداف خوب و حُسن استفاده نیست و صرفاً برای تامین اهداف دشمن قابل سوءاستفاده است. از قبیل فساد اخلاقی، اعتقادی، امنیتی و اقتصادی برای کشور. همانگونه که تابحال سوءاستفاده کردند.
🔹نماینده مردم خوزستان خطاب به مشاور آذری جهرمی تاکید کرد: از جمله سوءاستفادهها استفاده داعش برای هماهنگی عملیات تروریستی است و از این جهت مورد اعتراض مردم شریف اهواز و خانواده های شهدای رژه قرار گرفت.
🔹امام جمعه موقت اهواز بیان کرد: مخالفت ما با فضای مجازی نیست. بلکه مخالفت ما با سوءاستفاده دشمن و دراختیار دشمن بودن این فضاست.
🔹آیتالله حیدری در پایان، خطاب به نماینده اعزامی وزیر ارتباطات تصریح کرد: تنها با وارد کردن جوانان انقلابی و فرهنگ «ما می توانیم» می شود مشکل فضای مجازی را حل کرد و افسار فضای مجازی را از دست دشمن گرفت.
#فریاد_خوزستان
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup