eitaa logo
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
24.8هزار دنبال‌کننده
12.3هزار عکس
9هزار ویدیو
229 فایل
پاسخگویی به شبهات وشایعات ومباحث دینی مدعیان دروغین وعرفانهای کاذب مدیر کانال👇 @sollemassama ادمین کانال👇 @Morteza_Kahromi کانال خبری ما @news_revolution 👇 ادمین تبادل وتبلیغ @F_Gh14 👇کانال پرسمان‌دینی ما @porseman_onlin
مشاهده در ایتا
دانلود
📡شبهه ❓آیا بهتر نیست به جای روزه‌داری و تحمل گرسنگی و تشنگی، به بیماران و نیازمندان در شرایط شیوع کرونا کمک کرد؟ 🖋 پاسخ شبهه ✅ معمولا اهل نماز و روزه این شبهه رو نمیکنند و بیشتر از آلبانی و سعودی منتشر میشه😉 ☺️ما خوشحال میشیم شما که روزه که نمیگیرن لا اقل کمک نیازمندان و بیماران کنید. که در اینصورت دعاتون هم خواهیم کرد🤲 🧐البته میدانیم که اصلا اهل اینکارها نیستید و شاید تنها کاری که بلد باشین این باشه که بدون روزه گرفتن، مراسم افطاری بگیرین و افرادی مثل خودتون رو دعوت کنید ویا در سفره اشرافی امثال سفیر انگلیس شرکت🇬🇧 کنید 😂 ❓براستی چرا پول این مهمانیها سفره های اشرافی رو به بیماران و نیازمندان نمیدین 👨‍🎓پرفسور جان اگه حواست باشه وقتی آدم روزه میگیره یک وعده کمتر غذا 🌮میخوره پس بیشتر میتونه کمک نیازمندان کنه ✅از این حرفا گذشته واقعا اگر کسی میخواد به بیماران کمک کنه آنهم در بخش قرنطینه😉 و اونجا هم اگر روزه گرفتن مشقت شدید داره و یا موجب بیماری میشه، از فقها اجازه گرفتیم و بزرگان اجازه داده اند در اینصورت روزه نگیرد. ☺️اگه با این فرض آماده کمک 🚶‍♀🚶‍♂به بیماران هستین بسم الله 🌺🌹ولی امر ما توصیه به کمک به بیماران و مواسات با نیازمندان کردند رزمایش عظیمی در کشور در حال انجام است که توسط روحانیون و بسیجیها که روزه میگیرن انجام میشه، اگه داخل ایرانی و آلبانی نیستی بشتاب که از قافله عقب نمونی🚶‍♂🏃‍♂ 🤔🔻معلومه که تابحال روزه نگرفتی و گرنه میدونستی که وقتی روزه میگیری ناخودآگاه بفکر گرسنگان و نیازمندان میافتی 💠💎 طبق فرمایش امامان معصوم ما، یکی از فلسفه های روزه همین است که حس نوع دوستی و کمک به نیازمندان را در انسان تقویت می‌کند 📜قال الصادق علیه السلام: انما فرض الله الصیام لیستوی به الغنی و الفقیر؛🌺🌺 یعنی خداوند روزه را واجب کرده تا بدین وسیله دارا و ندار (غنی و فقیر) مساوی گردند( من لا یحضره الفقیه، ج2 ص43، ح1) 🤲 کانال شبهات کرونا👇 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup https://www.instagram.com/mobahesegroup2
💠 پاسخ به یک شایعه از ❇️ چند روزی هست متنی دارد منتشر می شود که به دروغ آن را به آیت الله العظمی بهجت (ره) نسبت داده اند که ایشان در حاشیه قرآن خود دستورالعملی نوشته اند که 💠 هر کس در بین‌الطلوعین، یعنی بین فجر کاذب و فجر صادق، (۵ دقیقه قبل از اذان صبح، تا ۵ دقیقه بعد از اذان) این ذکر را بگوید، هر حاجتی داشته باشد برآورده می‌شود و....💠 👈👈👈 در جواب باید بگوییم این قضیه برای چندین سال قبل هست و همان زمان دفتر آیت الله بهجت تکذیبیه صادر کردند که این دستور سندی ندارد و آیت الله بهجت هم هیچوقت آن را نگفتند. 👈👈👈 آدرس صفحه تکذیبیه در سایت ایشان https://bahjat.ir/fa/content/758 ✳️ حواسمان باشد بدون سند چیزی را نشر ندهیم ✳️ @mobahesegroup کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup https://www.instagram.com/mobahesegroup2
7.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹نماهنگ|ماه رمضان بستری برای ترویج تقوا tn.ai/2252261 @mobahesegroup
✴️🌀✴️🌀✴️🌀 ✴️🌀✴️🌀 ✴️🌀 (جلسه2-قسمت اول) 💠یکی از شئون مصحف شریف قرآن،« کتاب» است. ⚜️کتاب شأن و هیئت کلام الله بودن مصحف شریف است، به عبارت دیگر، «کلام الله» صامت در هیئت و شأن «کتاب الله» ظهور یافته است. 🔸همان حدیث گهربار ثقلین از حضرت رسول (صلی الله علیه و آله سلم) : انی تارک فیکم الثقلین کتاب الله و عترتی، ما ان تمسکنم بهما لن تضلوا و انهما لن یفترقا حتی یردا علی الحوض» 📗بحار الانوار، ج ۲۳، صص ۱۰۴ 🔹در بسیاری از آیات حضرت قرآن، این مصحف با واژه «کتاب» معرفی شده که این امر اشاره به شأن «کتابت» آن دارد: ✨«وَأَنْزَلْنَا إِلَيْكَ الْكِتَابَ بِالْحَقِّ» سوره مائده، آیه ۴۸ 🎗کتاب از ریشه «کتب» به معنی نوشتن و کتابت است، به عبارت دیگر «کتاب» به مجموعه ای از حروف و الفاظ و عبارات گفته می شود که در قالب کتابت و نوشتن در آمده اند. 📗مفردات الفاظ القرآن، ص ۶۹۹ 📗مستدرک سفینة البحار، ج ۹ ، ص۱۹ 💠«کتاب» در مقام بیان شأنی از شئون حضرت قرآن، به معنای کلام خدواند است که در قالب حروف، الفاظ و عبارات کنار هم گذاشته شده اند و مصحف شریف قرآن را صورت داده اند. حروف و الفاظ و عباراتی که از چنان قداست و نوری برخوردارند که « لا یمسّه الاّ المطهّرون». ⚜️همه حقيقت و حجت هستی، آن هنگام كه در قالب قول و فعل و تقرير معصوم باشد ، «عترت» و آن هنگام كه در قالب كتابت و الفاظ مكتوب باشد «كتاب الله» است: 🔅كتاب الله و عترتي اهل بيتي ✴️🌀 ✴️🌀✴️🌀 ✴️🌀✴️🌀✴️🌀 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup https://www.instagram.com/mobahesegroup2
✴️🌀✴️🌀✴️🌀 ✴️🌀✴️🌀 ✴️🌀 (جلسه2-قسمت دوم) 💎همه عِلمِ عالَم مكتوب در مصحف شريف حضرت قرآن است. 💠جمیع علم هستی در قالب کتابت الفاظ ، عبارات و آیات مصحف شریف قرآن، در «کتاب» که تبیانا لکلّ شیء است، جمع شده اند: ✨ونَزَّلْنَا عَلَيْكَ الْكِتَابَ تِبْيَانًا لِكُلِّ شَيْءٍ ( سوره نحل، آیه ۸۹) 💠گرچه دیگر کتب نازل شده بر انبیاء صاحبان کتاب،نیز در آیات حضرت قرآن به نام «کتاب» نامیده شده اند: لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَيِّنَاتِ وَأَنْزَلْنَا مَعَهُمُ الْكِتَابَ وَالْمِيزَانَ (سوره حدید، آیه ۲۵) اما به صراحت آیات حضرت قرآن، مصحف شریف قرآن، کتابی است که علاوه بر ویژگی تصدیق کتب نازل شده قبل، مهیمن بر آنها و افضل و اکمل ایشان است: ✨وأَنْزَلْنَا إِلَيْكَ الْكِتَابَ بِالْحَقِّ مُصَدِّقًا لِمَا بَيْنَ يَدَيْهِ مِنَ الْكِتَابِ وَمُهَيْمِنًا عَلَيْهِ (سوره مائده، آیه ۴۸) 🔹چرا که مصحف قرآن، طبق حدیث شریف نبوی، «جوامع الکلم» نامیده می شود و «جامع جمیع کلام الله» مکتوب در کتب نازل شده قبل است. از این رو «کتاب الله قرآن» مهیمن بر کتب آسمانی قبل است. ✨عن النَّبِيِّ (صلی الله علیه و آله وسلم): أُعْطِيتُ خَمْساً لَمْ يُعْطَهُنَّ نَبِيٌّ كَانَ قَبْلِي...أُعْطِيتُ جَوَامِعَ الْكَلِمِ [و هو] القرآن. 📙بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج‏۸۹، ص: ۱۵ 📙أمالي شیخ طوسي، ج ۲ ،ص ۹۸ ⚜️ بنابراین از آنجا که آیات مصحف شریف قرآن، «کلام الله» هستند که در قالب آیات، به شکل و هیئت کتابت در آمده اند، «کتاب» شأنی از شئون مصحف شریف قرآن به شمار می آید. ✴️🌀 ✴️🌀✴️🌀 ✴️🌀✴️🌀✴️🌀 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup https://www.instagram.com/mobahesegroup2
🌫⚜️🌫⚜️🌫⚜️ 🌫⚜️🌫⚜️ 🌫⚜️ (جلسه2 - قسمت اول) ⚜️قال علي (علیه السلام) : انا ابن الصفاء ⚜️قالت فاطمه (سلام الله علیها): انا بِنتُ سِدرَة المُنتَهی 🔘منقبت «بنت سدرة المنتهی» یکی از مناقب حضرت امّ الائمة و الابرار است که با استناد به آیه ۱۴ سوره نجم بیان شده است. در این قسمت به شرح این منقبت می پردازیم. ✨عنْدَ سِدْرَةِ الْمُنْتَهى‏ (سوره نجم، آیه ۱۴) ▫️در معنای ظاهر، سدرة نام شجره طیبه ای است که در آسمان هفتم قرار دارد. و قال علي بن إبراهيم في قوله‏ وَ لَقَدْ رَآهُ نَزْلَةً أُخْرى‏ عِنْدَ سِدْرَةِ الْمُنْتَهى‏ قال في السماء السابعة 📔تفسير القمي ؛ ج۲ ؛ ص۳۳۵ ◽️اما شریفه فوق در مقام بیان یکی از شئون و مناقب حضرت رسول خاتم (صلی الله علیه و آله و سلم) است که آن حضرت در مقام عندیت سدرة المنتهی هستند،‌ یعنی مقامی که طبق روایت زیر هیچ خلقی از مخلوقات خداوند عزوجل از آن مقام فراتر نرفته و تجاوز نکرده است. ➖عن امیرالمومنین علی (علیه السلام): يَعْنِي مُحَمَّداً (صلی الله علیه و اله و سلم) كَانَ عِنْدَ سِدْرَةِ الْمُنْتَهَى حَيْثُ لَا يَتَجَاوَزُهَا خَلْقٌ مِنْ خَلْقِ اللَّهِ‏ 📔التوحيد (للصدوق) ؛ ص۲۵۵ 📔الإحتجاج على أهل اللجاج (للطبرسي) ؛ ج۱ ؛ ص۲۴۳ 📔البرهان في تفسير القرآن ؛ ج۵ ؛ ص۸۴۳ 🔹همچنین حضرت اباجعفر محمد بن علی الباقر (علیه السلام) در توصیف مقام سدرة المنتهی فرمودند که جناب جبرئیل امین تا نزدیک این مقام بالا آمدند،‌ اما توقف کرده و پیش رفتن و بالا آمدن در درجات قرب را مختص خود ندانستند. ▪️عنْدَ سِدْرَةِ الْمُنْتَهى‏ عِنْدَها جَنَّةُ الْمَأْوى‏ يَعْنِي عِنْدَهَا وَافَى بِهِ جَبْرَئِيلُ حِينَ صَعِدَ إِلَى السَّمَاءِ ▪️قالَ فَلَمَّا انْتَهَى إِلَى مَحَلِّ السِّدْرَةِ وَقَفَ جَبْرَئِيلُ دُونَهَا وَ قَالَ يَا مُحَمَّدُ إِنَّ هَذَا مَوْقِفِيَ الَّذِي وَضَعَنِيَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ فِيهِ وَ لَنْ أَقْدِرَ عَلَى أَنْ أَتَقَدَّمَهُ وَ لَكِنِ امْضِ أَنْتَ أَمَامَكَ إِلَى السِّدْرَةِ فَقِفْ عِنْدَهَا 🌫⚜️ 🌫⚜️🌫⚜️ 🌫⚜️🌫⚜️🌫⚜️ کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup https://www.instagram.com/mobahesegroup2
🌫⚜️🌫⚜️🌫⚜️ 🌫⚜️🌫⚜️ 🌫⚜️ (جلسه2- قسمت دوم) ▫️سپس حضرت در ادامه روایت می فرمایند هنگامی که رسول الله (صلی الله علیه و اله و سلم) به سدرة المنتهی رسیدند نور (خداوند) جبّار بر او تجلی کرد ▫️به دلیل عظمت و جلالت آن نور،‌ حالتی بر رسول خدا عارض شد ▪️قالَ فَنَظَرَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و اله و سلم فَرَأَى أَغْصَانَهَا تَحْتَ الْعَرْشِ وَ حَوْلَهُ قَالَ فَتَجَلَّى بِمُحَمَّدٍ صلی الله علیه و آله و سلم نُورُ الْجَبَّارِ عَزَّ وَ جَلَّ فَلَمَّا غَشِيَ مُحَمَّداً النُّورُ شَخَصَ بِبَصَرِهِ وَ ارْتَعَدَتْ فَرَائِصُهُ قَالَ فَشَدَّ اللَّهُ تَعَالَى لِمُحَمَّدٍ قَلْبَهُ وَ قَوَّى لَهُ بَصَرَهُ حَتَّى رَأَى مِنْ آيَاتِ رَبِّهِ مَا رَأَى ▫️سپس خداوند عزوجل قلب محمد (صلی الله علیه و اله و سلم) و بصر ایشان را قوت بخشید ▫️تا آیه کبری یعنی بزرگترین آیه خداوند عزوجل را با بصر مشاهده فرماید ▪️ و ذَلِكَ قَوْلُ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَ‏ وَ لَقَدْ رَآهُ نَزْلَةً أُخْرى‏ عِنْدَ سِدْرَةِ الْمُنْتَهى‏ عِنْدَها جَنَّةُ الْمَأْوى‏ قَالَ يَعْنِي الْمُوَافَاةَ فَرَأَى مُحَمَّدٌ ص مَا رَأَى بِبَصَرِهِ‏ مِنْ آياتِ رَبِّهِ الْكُبْرى فَرَأَى مُحَمَّدٌ صلی الله علیه و آله و سلم مَا رَأَى بِبَصَرِهِ‏ مِنْ آياتِ رَبِّهِ الْكُبْرى‏ يَعْنِي أَكْبَرَ الْآيَاتِ 📔علل الشرائع ؛ ج۱ ؛ ص۲۷۷ 📔البرهان في تفسير القرآن ؛ ج۵ ؛ ص۱۹۵ 📔بحار الأنوار ؛ ج۱۸ ؛ ص۳۶۵ ✔️بنابراین سدرة المنتهی مقامی است از مقامات اعلای قرب ذات. ☑️اما حضرت صدیقه طاهره (سلام الله علیها) در این خطبه یکی از مناقب خویش را دختر وجود مقدسی معرفی می فرمایند که خود،‌ سدرة المنتهی هستند. 🖋به عبارت دیگر، وجود مقدس رسول الله (صلی الله علیه و اله و سلم) خودشان سدرة المنتهی هستند،‌ نه اینکه تنها به مقام سدرة المنتهی رسیده باشند. ✔️در یک معنا سدرة المنتهی،‌ مقام است ،‌مقامی که بندگان خاص خداوند عزوجل نیز می توانند به آن برسند، و افتخار این مقام این است که اَشرف مخلوقات و حضرت لولاک لما خلقت الافلاک ، در عبور از آن، نزد او نیز مستقر شوند و سپس سیر به قاب قوسين اَو اَدنی کنند. ✔️اما در بطنی دیگر، حضرت رسول (صلی الله علیه و اله و سلم) خود سدرة المنتهی هستند،‌ یعنی حقیقتی که دین به وجود مقدس ایشان منتهی و ختم می شود. 🌫⚜️ 🌫⚜️🌫⚜️ 🌫⚜️🌫⚜️🌫⚜️ کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup https://www.instagram.com/mobahesegroup2
🌫⚜️🌫⚜️🌫⚜️ 🌫⚜️🌫⚜️ 🌫⚜️ (جلسه2 - قسمت سوم) 🔘حضرت جعفر بن محمد الصادق (علیه السلام) در تفسیر شریفه ۱۴ سوره نجم، فرمودند: ▪️عن أَبَا عَبْدِ اللَّهِ (علیه السلام) عَنْ قَوْلِ اللَّهِ تَعَالَى‏ سِدْرَةِ الْمُنْتَهى‏ وَ قَوْلِهِ‏ أَصْلُها ثابِتٌ وَ فَرْعُها فِي السَّماءِ ▪️فقَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و آله و سلم وَ اللَّهِ جَذْرُهَا وَ عَلِيٌّ ذِرْوُهَا وَ فَاطِمَةُ فَرْعُهَا وَ الْأَئِمَّةُ أَغْصَانُهَا وَ شِيعَتُهُمْ أَوْرَاقُهَا ▪️قالَ قُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاكَ فَمَا مَعْنَى الْمُنْتَهَى؟ ▪️قالَ إِلَيْهَا وَ اللَّهِ انْتَهَى الدِّينُ مَنْ لَمْ يَكُنْ مِنَ الشَّجَرَةِ فَلَيْسَ بِمُؤْمِنٍ وَ لَيْسَ لَنَا شِيعَةً. ▫️منظور از واژه «منتهی» این است که دین به آن سدرة (شجره) منتهی می شود و کسی که از آن شجره نباشد، مومن به ما و شیعه ما اهل بیت نیست. 📔بصائر الدرجات في فضائل آل محمد صلى الله عليهم ؛ ج۱ ؛ ص۶۰ 🖋بنابراین سِدْرَةُ الْمُنْتَهى‏، مقام خاتم الانبیاء و المرسلین محمد مصطفی (صلی الله علیه و اله و سلم) است که دین به وجود مقدس ایشان ختم می شود. 🔹به عبارت دیگر اکمال دین توسط ایشان صورت پذیرفته است و این اکمال همان ابلاغ به معنا الاتم ولایت مولی الموحدین امیرالکونین علی (علیه السلام) می باشد. ➖الیوم اَکمَلتُ لَکم دینکم (سوره مائده،‌آیه ۳) 🔹به همین علت است که حضرت فاطمه زهراء (سلام الله علیها) در بیان منقبت خویش نفرمودند من دختر کسی هستم که به سدرة المنتهی رسیده است، بلکه فرمودند من دخترِ سدرة المنتهی هستم،‌ دختر آن وجود مقدسی که خود معنا و حقیقت سدرة المنتهی است. 🔹دختر وجود مقدسی که دین به او ختم می شود «انّ الدّین عند الله الاسلام». ختم تمام انبیاء و رسل به وجود مقدس خاتم المرسلین است که ابلاغ ولایت را به معنا الاتم به ظهور و بروز رساندند « لِیُظهرَه علی الدّین کلّه» . 🖋بنابراین حضرت صدیقه طاهره (سلام الله علیها) شرافت خودشان را در یکی از فرازهای این خطبه با بیان «انا بنت سدرة المنتهی» به وجود مبارک پدرشان نسبت می دهند و منقبت خویش را با شأن پدرشان که حقیقت معنای سدرة‌المنتهی هستند، معرفی می فرمایند. 🌫⚜️ 🌫⚜️🌫⚜️ 🌫⚜️🌫⚜️🌫⚜️ کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup https://www.instagram.com/mobahesegroup2
شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِيٓ أُنْزِلَ فِيهِ الْقُرْآنُ هُدًى لِلنَّاسِ وَبَيِّنَاتٍ مِنَ الْهُدَىٰ وَالْفُرْقَانِ ۚ ... [این است‌] ماه رمضان كه قرآن در آن نازل شده، قرآنی كه سراسرش هدایتگر مردم است و دارای دلایلی روشن از هدایت می‌باشد، و مایه جدایی [حق از باطل‌] است... (بقره،۱۸۵) 🍀 طرح بهار قرآن 🍀 1⃣ فایل صوتی قرائت جزء 4 به روش تحدیر (تندخوانی) 2⃣ فایل صوتی چکیده تفسیر جزء 4 👇👇👇 👉 @mobahesegroup