eitaa logo
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
24.6هزار دنبال‌کننده
12.1هزار عکس
8.8هزار ویدیو
222 فایل
پاسخگویی به شبهات وشایعات ومباحث دینی مدعیان دروغین وعرفانهای کاذب مدیر کانال👇 @sollemassama ادمین کانال👇 @Morteza_Kahromi کانال خبری ما @news_revolution 👇 ادمین تبادل وتبلیغ @F_Gh14 👇کانال پرسمان‌دینی ما @porseman_onlin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴وقتی سربازان انقلاب در فضای مجازی معادلات غربگرایان را بهم میریزند عراقچی حرف هاش درمورد برادران افغان رو پس گرفته از طرفی فضای مجازی پر شده از جلوه های اتحاد و ارادت مردم ایران و افغانستان به همدیگه هرطور می خواستیم برنامه ریزی کنیم بعید بود این حجم از اتحاد و اظهار عشق این دو ملت به هم علنی بشه دوران بزن در رو هم تمام شده به خیال خودشان در قرارگاه های فضای مجازی به ظاهر انقلابی نفوذ کرده اند و آنها را دچار اختلال کرده اند اما ببینید قدرت نوظهور سربازان آتش به اختیار امام خامنه ای را ازین به بعد معادلات جنگ روانی دشمنان را بهم خواهیم ریخت @mobahesegroup
⁉️ اسلام دین دعا و گریه ⁉️ متن شبهه 👇👇👇👇 ✅فرق انسان مسلمان با غیر مسلمان اینه که اسلام میگوید با ، و و نیاز به همه جا میرسی ولی بقیه میکنن و پیشرفت میکنن مثل اروپایی ها! ✅ پاسخ: کسانی که این را مطرح میکنند شاید بهتر باشد پیش از اشکال به اسلام لااقل یک دور و کلام اهل بیت را بخوانند. اینکه باید برای رسیدن به و تلاش کرد هیچ شکی نیست. به صراحت هم در آماده است: امام رضا(ع) در رابطه درخواست پیروزی بدون از خدا میفرمایند: هر کس از خداوند، توفیق بطلبد ولی تلاش نکند، خودش را کرده است. 📚مسند الامام الرضا(ع)، ج 1، ص 283 درخواست از خدا، بدون تلاش و کوشش به جایی نمی رسد و به تعبیر امام، چنین کسی خودش را کرده است؛ مثل آن که کسی از خدا روزی بخواهد، ولی هیچ فعالیتی و تلاشی برای معیشت نکند. 📚در هم سوره هود آیه ۸۸ خداوند میفرماید: آنان که در راه ما و می کنند، ما هم راه های خود را به آنها نشان می دهیم پس تلاش و کوشش مقدمه لازم رسیدن به موفقیت است. نه تنها عیب از نیست بلکه عیب از فهم نادرست ما از اسلام است. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
💠 پاسخ به شبهات () ⁉️ متن منتشر شده در فضای مجازی: جایی که شواهد وجود داشته باشد کسی از "ایمان" سخن نمیگوید. ما نمی گوییم به گرد بودن زمین ایمان داریم! ما تنها در جایی سخن از ایمان میگوییم که میخواهیم "احـسـاسـات" را جایگزین شواهد کنیم ... ✅ پاسخ:👇👇👇👇 🔸 کلمه «ایمان» در لغت نامه ها به معنی اطمینان، باور، اعتقاد، اعتماد و سوگند آمده است. این لغات، یقینا بیانگر احساسات نیستند، خصوصا آنکه تمام لغت دانان، معنای لغوی ایمان منظور در قرآن را تصدیق کردن آورده اند. 🔸 با این سخن، اگر بگوییم ما به گرد بودن زمین باور داریم، اطمینان داریم، اعتقاد داریم و اعتماد می کنیم و ... تفاوت معنایی خاصی با گفتن این عبارت که ما به گرد بودن زمین ایمان داریم ندارد. 🔸 ضمن اینکه ریشه و دلیل ایمان، در هر انسانی، باور صد در صدی به متعلق ایمان است؛ مثلا اگر کسی به وجود خداوند ایمان دارد، یعنی با دلایل و براهین قطعیه، وجود خداوند را پذیرفته و احتمال نبود آن را صفر می داند. این ایمان، برخلاف ایمانی است که برخی از روی براهین به آن نرسیده اند می باشد. چرا که بعضا، انسان ها به وجود خداوند و ... اعتماد و باور صد در صدی ندارند، ولی از روی مسامحه به آنها گفته می شود، مومن (صاحب ایمان). 🔸 ایمان، باوری بسیار قوی است، و طبق گفته دانشمندان علوم کلامی، ایمان کامل و صد در صدی، هرگز زائل نخواهد شد. چرا که براهین و دلایل آن به قدری دقیق و کافی است که مخالفت با آن متصور نخواهد بود. برای مثال هیچگاه عدد 1 از عدد 0 کوچکتر نخواهد شد و این تا ابد ادامه خواهد داشت. 🔸 اما عبارت «شاهد و شواهد» که در متن نویسنده وجود دارد، از دو حال خارج نیست: 1_ منظور از شاهد، تجربیات بشر است، که این تجربیات از مقوله محسوسات اند و انسانها آنها را با احساسات خود (حواس پنج گانه) از محیط پیرامون، کسب کرده اند. که این نوع شواهد، با گذر زمان، دچار تغییر و تحول و پیشرفت می شوند. مثلا بشر هزاران سال پیش معتقد بود زمین مسطح است وبرای این ادعا خود، دلیل داشت، اما اکنون معتقد است زمین کروی است و برای این ادعای خود دلیل دارد. همینطور است بیماری ها و روش های درمانی آن در طول تاریخ بشر. 2_ منظور از شاهد، مطلق دلیل قانع کننده است، هر چند از محسوسات نباشد. که در مقوله ایمان، علاوه بر محسوسات، معقولات و فطریات و ... نیز دخیل اند. مثلا برای ایمان به خداوند متعال، علاوه بر وجود معجزات الهی و پدیده های هستی، دلایل مختلف دیگری اعم از عقلی، علمی، فطری و ... نیز وجود دارد. 🔸 پر واضح است که شواهد ایمان به حق تعالی و روز جزاء و ... از دسته دوم که عامتر از دسته اول است، و البته قابل اعتمادتر؛ می باشد. 🔻بنابراین: 🔹 اولا: ایمان همان باور و اعتقاد از روی شواهد است، با درجه ای بالاتر از حیث یقین. 🔹 دوما: ایمان، از شواهد مختلف علمی، عقلی، فطری و تجربی کسب می شود. 🔹 سوما: ایمان واقعی، هرگز تغییر نمی کند و از بین نخواهد رفت. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
پاسخ به شبهات () 🔻متن منتشر شده در فضای مجازی: گویی اتهامی است که روحانیون برای دفاع از اعتقادات مذهبی که توانایی مراقبت از خود را ندارند ابداع کرده اند. (رابرت گرین اینگر سول) ✅ پاسخ: 🔸 رابرت گرین اینگرسول، یکی از رهبران سیاسی آمریکایی است که مذهب ندانمگرایی را پیش گرفت، اعتقادات او چنین بود که چون نمی دانیم خدا هست یا نیست، پس خدا نیست. و امکان شناخت او نیز نیست، چون نمی دانیم. 🔸 اما آن است که برخلاف حقیقت و اعتقاد صحیح یک دین، سخنی گفته شود که این سخن، مخالفت صددرصدی داشته باشد. در اصطلاح عرف امروزی، توهین به ادیان نیز، کفرگویی است. مثلا اگر یک شخص، به انجیل توهین کند، در مسیحیت به کفرگویی محکوم می شود. 🔸 برای درک بهتر از جهل نویسنده متن (رابرت گرین اینگرسول) باید ابتدا کفر را معنی کنیم. 🔸 کفر، به معنی پوشاندن و پوشانیدن است، اگر کسی حقیقتی را بپوشاند، یا انکار کند؛ به کفر متهم است، او حقیقت را کافر شده است. با کمی تحقیق به این نتیجه می رسیم که کلمه «کفر» را اولین بار ادیان الهی مورد استفاده قرار دادند. چرا که شاکله تمام ادیان الهی، داستان آدم و حواست، که در آن به کفر ابلیس و قبیله او، تصریح شده است. 🔸 در ادیان الهی، کسانی که برخلاف اعتقادات و مقدسات آن ادیان، سخن گفته و یا عملی نمایند، متصف به کفر می شوند. بنابراین تمام کسانی که غیر از اعتقادات یک دین الهی را معتقداند، (به شرط آنکه اعتقاداتشان در طول اعتقادات آن دین الهی باشد، نه در عرض آن) از طایفه کفار هستند. شاید علت این نامگذاری، برای تسهیل در یادگیری احکام یک کافر است. 🔸 ضمنا باید متذکر شد که ادیان الهی، برای تمام اعتقاداتی که دعوت به آن می کنند؛ دلایل عقلی، فطری، عاطفی، تجربی و علمی دارند. چرا که در صورت نداشتن دلیل موجه، نمی توانند سایرین را برای پذیرش اعتقادات و دین خود، مجاب نمایند. 🔸 با این مقدمات عرض می شود که: اگر نویسنده متن، مخالف اعتقادات یک دین الهی است، برای او فرقی ندارد که به او کافر گفته شود یا خیر. چرا که هیچ تفاوتی به حال او نمی کند. او یقین دارد که آخرتی وجود ندارد، بهشت و جهنمی نیست و خدایی نخواهد بود؛ پس کافر بودن یا نبودن او هیچ تاثیری در آینده و گذشته و حتی حال او نداشته و نخواهد داشت. 🔸 ضمن اینکه، کفرگویی، یعنی مخالفت کردن با آموزه های یک الهی. حال اگر نویسنده متن، ندانم گرا و مخالف صریح دین الهی است؛ کافر بودن و کفرگویی، اسم و صفت اوست. چه بخواهد و چه نخواهد او کافر است و اگر حقیقتا به بطلان یک دین ایمان دارد، به این صفت خود باید افتخار نماید نه آنکه از اتصاف به این صفت، ناراحت شده و ... 🔻بنابراین 🔹 کفر و کفرگویی از ابداعات ادیان الهی است به این معنا که ادیان الهی این لغت را وارد عرف بشری کرده است. 🔹 کسانی که متصف به این صفت می شوند، اگر حقیقتا دین الهی را باطل می دانند، باید به این صفت افتخار کنند. 🔹 ادیان الهی برای تمام اعتقادات خود، دلیل و برهان داشته و دارند. 🔹 ناراحتی کافران از اتصاف به این کفر، نشانه عدم ایمان و اعتقاد کامل به اعتقادات(کفر) خودشان است. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
⁉️ متن سوال: چرا نظرات مراجع تقلید در مورد یک مساله متفاوت است؟ مگر اسلام یکی نیست؟ 🔻 پاسخ: 🔸 اسلام، دینی است شریف که از دو منبع اصلی قرآن و سنت (روایات صحیحه) برداشت می شود. در زمان حیات پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله، زمانی که در فهم صحیح یک حکم شرعی و یا اعتقادی، مشکل و شبهه ای ایجاد می شد، پیامبر اکرم به عنوان منبع متصل به وحی، از حقیقت ماجرا با خبر شده و آن را برای مردمان مشخص و واضح می کردند. 🔸 بعد از شهادت پیامبر اکرم، امامان دوازده گانه وظیفه این مهم را برعهده داشتند؛ آنان نیز به عنوان امامان دارای علم غیب، و آگاه به امور دینی، اقدام به پاسخگویی و رفع شبهات و معضلات دینی می بودند. این سلسله ادامه داشت تا زمانی که امام دوازدهم صلوات الله علیه از دید مردمان غایب شدند و دسترسی به ایشان دیگر امکان نداشت. 🔸 در این زمان بود که مومنین برای فهم صحیح از دین، دو راه کلی در مقابلشان باز بود؛ اول: اجتهاد از قرآن و روایات. دوم: سوال از علما و راهنمایی گرفتن از متخصصی دین (تقلید) 🔸 راه اول به جهت سختی های فراوان و نیاز به تخصص در دین؛ کار ساده و آسانی نبوده و از توان هر شخصی برنخواهد آمد. اما راه دوم، راهی است معمول و ساده که عقلا و شرعا تجویز شده است. 🔸 در این بین؛ علماء متخصص دین، در فهم دین، درجات مختلفی دارند؛ برخی از یک روایت، یک معنای ظاهری برداشت می کنند، برخی دو معنا و برخی چندین معنا در بطن آن. نسبت به قرآن کریم نیز همین مساله صادق است، قرآن کریم معجزه الهی و دارای بطون عمیق می باشد؛ که فهم آن بر هر شخصی ممکن نیست. 🔸 علماء اسلام، نسبت به تخصص و علم و آگاهی خود، به فهم و استنباط از ادله شرعیه (قرآن و روایات) پرداخته اند و به علت برخی اختلافات علمی، اختلاف در فتاوا مشهود است. 🔸 فرضا ممکن است یک راوی، نزد یک عالم شخص قابل اعتمادی باشد و شخص عالم دیگر، مذموم و غیر قابل اعتماد. و یا عالمی، یک اصل از اصول فقهی را قبول داشته باشد و دیگری خیر. و یا در معنی یک کلمه در علم لغت بین علما، اختلاف باشد. همه این مسائل می تواند به اختلاف در حکم شرعی بیانجامد. 🔸 بنابراین در کوتاه سخن می گوییم، اختلافات در احکام فقهی علماء، ریشه در نوع برداشت و مسلمات مقدماتی مراجع تقلید دارد و نه در چندگانگی دین اسلام. یقینا دین اسلام یکی است و حکم شرعی نمی تواند دو صورت باشد؛ ولی به جهت عدم دسترسی ما به منبع یقینی و همچنین نوع برداشت های مختلف و اختلافات علمی، با احکام مختلف روبرو خواهیم شد. 🔸 و در اینباره باید تذکر داده شود که اختلافات فقهی، همیشگی نیستند و در همگانی نخواهند بود؛ بلکه در چند باب فقهی و در چند مساله قابل شمارش، اختلافاتی بین علماء پیش آمده است. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
⛔️ متن شایعه ⛔️ "امام علی فرموده... . روزه گرفتن درگرما جهاد است  حضرت محمد فرمودند... جهاد بر زنان واجب نیست.   تکلیف خانوما طبق احادیث مشخص هست!" 🔴 در پاسخ به شایعه "روزه بر زنان واجب نیست" 1⃣ حدیث اول از حضرت علی (ع) نیست و از پیامبر (ص) است و مطلب دوم هم از پیامبر (ص) در منابع شیعه یافت نشد .  * روزه گرفتن در گرما، جهاد است.  بحار الانوار، ج 96، ص 257  2⃣ حتی با فرض صحت حدیث دوم هم چیزی تغییر نمی کند ، جهاد حدیث اول به معنی دارا بودن ثواب جهاد است و دومی به معنای قتال !  در احادیث انواعی از جهاد برای زنان تعریف شده است :  🔸 امام على (ع): جهاد زن خوب شوهردارى كردن است.  کافی(ط-الاسلامیه) ج 5 ، ص 9  🔸 امیر مؤمنان علی (ع):  خداوند جهاد را بر مردان و زنان نوشته است... و جهاد زن آن است كه بر آزار و غیرت شوهرش یا معاشرت او صبر كند.  و در حدیث دیگر جمله آخر چنین است: و جهاد زن خوش رفتارى با شوهر است.  وسائل الشیعه، ج 11، ص 15 نقل از كافى.  3⃣ جهادی که بر زنان واجب نیست ، جهاد ابتدایی است و در جهاد دفاعی که اسلام و کشور و نوامیس و ... مورد تهدید است جهاد بر مرد و زن واجب است .  http://tahoor.com/fa/Mobile/Article/View/22294 4⃣ بانوانی که روزه بر آن ها واجب نیست عبارتند از :  زن باردار ، زن شیرده ، زن پیر ، زن حائض و نفساء  http://www.hawzah.net/fa/Magazine/View/2689/4286/27618 5⃣ همچنین در منابع دینی و تاریخی استثنائی برای روزه زنان نبوده و آیات روزه هم در قرآن مطلق است و هیچ قیدی بر آنها نیست كه دلیل بر وجوب روزه بر زن و مرد است .  آیات ۱۸۳ و ۱۸۵ سوره بقره  6⃣ با عنایت به موارد ذکر شده ، این شبهه با مغلطه تلاش دارد ذهن مخاطب را منحرف نموده و با ارتباط دادن دو مولفه غیر مرتبط و غیر تاثیر گذار بر یکدیگر ، بانوان را از فریضه روزه محروم کند !  کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
⁉️ متن شبهه:👇👇👇 درحالیکه میلیونها ایرانی در فقر و بدبختی و محروم از تحصيل زندگی میکنند هزاران طلاب خارجی در ایران بصورت رایگان مشغول تحصیل اند! 🔵موضوع: ✅ پاسخ شبهه: 👇👇👇 ✳️در کشوری که میلیونها و دانش آموز در دانشگاهها و مدارس دولتی و با ی مشغول تحصبل هستند آیا حدود 17هزار طلبه حق استفاده از کمترین کمک هزینه ی مالی بنام که از منبعی غیر از بیت المال و بودجه ی دولتی تامین میشود را ندارند!؟ ✳️آیا صرف اندک هزینه برای تبلیغ آموزه های اسلامی در کشوری اسلامی جای تعجب دارد؟! ✳️شهریه ی ، از قسمتی از خمس ست که مردم به مراجع میدهند، تامین میشود.و مابقی خمس صرف فقرا و سایر امورات است. ✳️مومنین دادن و زکات که در اصل کمک به آبادنی جامعه است را بر خود واجب میدانند. شما چطور؟؟ ✳️در ضمن فراموش نشود وجوهاتی که توسط مسلمانان کشوزهای به مراجع تقلید ما ارسال میشود چندین برابر شهریه ی این طلاب خارجی ست. پس خیالتان آسوده که از وجوهات مردم ایران صرف آنها نمیشود. ✳️اگر همه ی صدها هزار نفری که سالیانه میلیونها تومان صرف سفرهای تفریحی به آنتالیا و تایلند و دبی و...برای خوشگذرانی و عیش و نوش میکنند، همانند کسانیکه دادن خمس و زکات را بر خود واجب میدانند و دادن صدقه و احسان و نذر و کمک به ایتام را ثوابی عظیم میدانند،آنها هم بعنوان یک هموطن بر خود واجب میدانستند که لااقل اندکی از این هزینه ی خوشگذرانیهایشان بکاهند، قطعا نه کودکان کاری در کشور داشتیم و نه کودکان از تحصیل. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
⁉️چرا حکم با زنان در شب های ماه مبارک رمضان تغییر کرد؟ ✅ در برخی روایات آمده است که در آغاز نزول حکم روزه، مسلمانان تنها حق داشتند قبل از خواب شبانه غذا بخورند، چنان چه کسى در شب به خواب میرفت و سپس بیدار مىشد خوردن و آشامیدن بر او حرام بود، و نیز در آن زمان آمیزش با همسران در روز و شب ماه رمضان مطلقاً تحریم شده بود. ✅یکى از یاران پیامبر (ص) به نام«مطعم بن جبیر» که مرد ضعیفى بود با این حال روزه میداشت، هنگام افطار وارد خانه شد، همسرش رفت براى افطار او غذا حاضر کند به خاطر خستگى، خواب او را ربود، وقتى بیدار شد گفت: من دیگر حق افطار ندارم، با همان حال شب را خوابید و صبح در حالى که روزهدار بود براى حفر خندق (در آستانه جنگ احزاب) در اطراف مدینه حاضر شد، در اثنای تلاش و کوشش به واسطه ضعف و گرسنگى مفرط بیهوش شد، پیامبر بالاى سرش آمد و از مشاهده حال او متأثر گشت. و نیز جمعى از جوانان مسلمان که قدرت کنترل خویشتن را نداشتند شب هاى ماه رمضان با همسران خود آمیزش مىنمودند. در این هنگام آیه نازل شد و به مسلمانان اجازه داد که در تمام طول شب میتوانند غذا بخورند و با همسران خود آمیزش جنسى داشته باشند. ✅دلایل تغییر حکم مذکور: 1_خدای متعال با بیان جواز مباشرت با زنان در شب های ماه مبارک رمضان، در حقیقت حکم اولیه (حرمت) آن را نسخ کرد 2_خدای متعال در آغاز اسلام چنین حکمی را تشریع کرد تا مردم را امتحان و براى پذیرش حکم اصلى آماده سازد؛ زیرا از نظر روانى بسیار مهم است که تکلیف شاقّى براى مردم وضع شود و مردم به زحمت آن را اجرا کنند، ولى بعد در آن تخفیفى داده شود.  📚المیزان، ج 2، ص 70؛ تفسیر قمی، ج 1، ص 66؛ کنزالدقائق، ج 2، ص 253. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
👇👇👇 ♨️ سوال: 🔰آیا در قیامت دریاها آتش می گیرند؟ چگونه چنین چیزی ممکن است؟ ✍ پاسخ: ✅ در سوره تکویر، درتوصیف صحنه قیامت دریاها را این گونه توصیف کرده است: «وَ إِذَا الْبِحارُ سُجِّرَتْ»[تکویر/۶] «در کتاب قاموس اللغه نیز درباره "سجر" می نویسد: سجر= افروختن آتش. پر كردن. راغب آنرا تشدید آتش گفته. صحاح و قاموس آنرا سرخ كردن تنور و پر از آب كردن نهر و غیر آنها گفتهاند. زمخشرى آنرا پر كردن گفته سجر التّنور یعنى آن را با آتشگیره و هیزم پر كرد.خلاصه اینها، افروختن و پر كردن است و اصل آن بنا بقول مجمع انداختن در آتش است»[۱] بنابراین معنای برافروخته شدن، ترجمه صحیحی خواهد بود. که بعضی از ترجمه ها نیز، محور را برافروخته شدن گرفته اند: فیض الاسلام: و آن گاه كه دریاها افروخته (آتش) گردند (یا طغیان نموده و از حدّ و اندازه بگذرند.) مشکینی: و آن گاه كه دریاها پر شوند و جوشان گردند. مکارم: و در آن هنگام كه دریاها برافروخته شوند. شعرانی: و آن گاه كه دریاها پر كرده شوند. حال اگر روزی برافروخته شدن، بیشتر در آتش دیده می شد و با بیان برافروخته شدن، ذهنها به سمت آتش می رفت، امروزه با دیدن تصاویر سونامی، ما به وضوح می فهمیم که برافروخته شدن دریاها به چه شکل خواهد بود. و این معنا با توصیفاتی که قرآن از زلزله روز قیامت دارد، کاملا متناسب است: «یا أَیُّهَا النَّاسُ اتَّقُوا رَبَّكُمْ إِنَّ زَلْزَلَةَ السَّاعَةِ شَیْءٌ عَظیمٌ؛[حج/۱] اى مردم! از (عذاب) پروردگارتان بترسید، كه زلزله رستاخیز امر عظیمى است!» «إِذا زُلْزِلَتِ الْأَرْضُ زِلْزالَها؛[زلزال/۱] هنگامى كه زمین شدیداً به لرزه درآید.» این زلزله چنان شدید توصیف شده است که تمام کوه ها را متلاشی می کند: «وَ تَكُونُ الْجِبالُ كَالْعِهْنِ الْمَنْفُوشِ؛[قارعه/۵] و كوهها مانند پشم رنگین حلاجى شده مى گردد!» البته اگر تسجیر دریا به معنای آتش گرفتن آن نیز باشد، می توان درباره آن مطالبی بیان کرد: ۱. اگر این تعبیر قرآن در گذشته براى مفسران عجیب بود امروز براى ما جاى تعجب نیست، زیرا مىدانیم آب از دو ماده" اكسیژن" و" هیدروژن" تركیب یافته كه هر دو سخت قابل اشتعال است، بعید نیست كه در آستانه قیامت آب دریاها چنان تحت فشار قرار گیرد كه تجزیه شوند و تبدیل به یكپارچه آتش گردند.[۲] ۲. بگمان بیشتر مراد از بحر مسجور دریاى مركز زمین است و مفرد بودن آن مؤیّد این معنى است، چنانكه میدانیم مركز زمین دریاى مذاب سهمگینى است .و چون آیات راجع بقیامت است و از آیات "«وَ أَخْرَجَتِ الْأَرْضُ أَثْقالَها» (زلزله ۲) و زمین بارهاى سنگینش را خارج سازد. «وَ إِذَا الْأَرْضُ مُدَّتْ. وَ أَلْقَتْ ما فِیها وَ تَخَلَّتْ؛[انشقاق/۳ و ۴] و در آن هنگام كه زمین گسترده شود، و آنچه در درون دارد بیرون افكنده و خالى شود.» میتوان بدست آورد كه در ابتداى قیامت مقدارى از آن مواد بیرون خواهد ریخت. ۳. هر چیزی در توان خدای متعال است و در آستانه قیامت، نظام حاکم بر عالم عوض می شود: «یَوْمَ تُبَدَّلُ الْأَرْضُ غَیْرَ الْأَرْضِ وَ السَّماواتُ؛[ابراهیم/۴۸] در آن روز كه این زمین به زمین دیگر، و آسمانها (به آسمانهاى دیگرى) مبدل مى شود.» [۱]. قاموس قرآن، ج۳، ص: ۲۳۲. [۲]. تفسیر نمونه، ج۲۶، ص: ۱۷۵. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
⁉️ سوال: 🔰 تصاویری که در بازار معروف شده به نام حضرت محمد(ص ) و همچنین تصاوير ائمه اطهار آیا واقعيت دارد؟ ✍️پاسخ: ✅در مورد تصویر منسوب به پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله) باید گفت: در میان تمام تصاویر منسوب به پیامبر, تنها یک تصویر است که در سال های اخیر، بسیار مورد توجّه قرار گرفته است و آن هم تصویری است که منسوب به نوجوانی پیامبر است و در آن، چهره پیامبر(ص) به صورت کاملاً واضح، ترسیم شده است. گفته شده بود که این تصویر، یکی از قدیمی ترین تصاویر از سیمای پیامبر(ص) است که اصل آن در موزة رُم قرار دارد. گفته شده است که این تصویر, توسط یکی از راهبان مسیحی (هنگامی که پیامبر در سفر بوده می بیند و با استفاده از ایات تورات و انجیل او را می شناسد)، کشیده شده است... . هر چند انتساب این تصویر به پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله) شهرت دارد،ولی با این حال نمی توان بصورت قطعی گفت که تصویر آن حضرت است. در مورد تصاویر منسوب به ائمه(علیهم السلام) هم قطعاً نمی توان بصورت قطعی و با اطمینان چنین ادعایی کرد. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
⁉️ سوال: 🔰آیا حقیقت دارد امام نقی (علیه السلام) را به داخل قفس شیرها انداخته اند.؟ ✅ پاسخ: 🔰بله، یكی از كرامات و معجزات امام هادی (علیه السلام) كرنش و تعظیم شیرهای درنده در مقابل ایشان می باشد. ماجرا این گونه بود كه: در ایام متوكل عباسی زنی ادعا كرد كه من حضرت زینب هستم و متوكل به او گفت: تو زن جوانی هستی و از آن زمان سال های زیادی گذشته است. آن زن گفت: رسول خدا در من تصرف كرد و من هر چهل سال به چهل سال جوان می شوم. متوكل، بزرگان و علما را جمع كرد و راه چاره خواست. متوكل به آنان گفت: آیا غیر از گذشت سال، دلیل دیگری برای رد سخنان او دارید؟ گفتند: نه. آنان به متوكل گفتند: هادی را بیاور شاید او بتواند باطل بودن این زن را روشن كند. امام حاضر شد و فرمود: این دروغ گو است و زینب در فلان سال وفات كرده است. متوكل پرسید: آیا غیر از این، دلیلی برای دروغ گو بودن هست؟ امام فرمود: بله و آن این است كه گوشت فرزندان فاطمه بر درّندگان حرام است. تو این زن را به قفس درندگان بینداز تا معلوم شود كه دروغ می گوید. متوكل خواست او را در قفس بیندازد، او گفت: این آقا می خواهد مرا به كشتن بدهد، یك نفر دیگر را آزمایش كنید. برخی از دشمنان امام به متوكل پیشنهاد كردند كه خود امام داخل قفس برود. متوكل به امام عرض كرد: آیا می شود خود شما داخل قفس بروید؟! نردبانی آوردند و امام داخل قفس رفت و در داخل قفس شش شیر درنده بود. وقتی امام داخل شد شیرها آمدند و در برابر امام خوابیدند و امام آن ها را نوازش كرد و با دست اشاره می كرد و هر شیری به كناری می رفت. وزیر متوكل به او گفت: زود او را از داخل قفس بیرون بیاور و گرنه آبروی ما می رود. متوكل از امام هادی (علیه السلام) خواست كه بیرون بیاید و امام بیرون آمد. امام فرمود: هر كس می گوید فرزند فاطمه (سلام الله علیها) است داخل شود. متوكل به آن زن گفت: داخل شو. آن زن گفت: من دروغ می گفتم و احتیاج، مرا به این كار وا داشت و مادر متوكل شفاعت كرد و آن زن از مرگ نجات یافت.(1) پی نوشت: 1. بحار الانوار ج 50 ص 149 ح 35 چاپ ایران. منتهی الامال ج 2 ص 654 چاپ هجرت. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
ادامه مباحث 👇👇👇👇👇
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣 🔴 دیدگاه علما و مراجع درباره #ولایت_فقیه (قسمت پنجم ) 🔹علامه طباطبائی : در این
📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣 🔴 دیدگاه علما و مراجع درباره ولایت فقیه (قسمت ششم) 🔹از دیدگاه شهید مطهری در عصر غیبت نیز فقیهان واجد شرایط نیز از سوی امام معصوم به ولایت نصب شده و نایبان آنان بشمار می روند . اما یک تفاوت مهم میان عصر حضور و عصر غیبت وجود دارد که استاد شهید با عنایت به نیازهای زمان، بدان توجه کرده است. از آنجا که ایشان به نیازها و مقتضیات زمان توجهّی ویژه داشت، تلاش می کرد که آموزه های دینی با نیازهای زمان در تعارض قرار نگیرد. از این رو معتقد بودند که در عصر غیبت که حاکمیت به عنوان «فقیه جامع شرایط» واگذار شده، مردم مصادیق این عنوان را شناسایی کرده و از میان آنان یک نفر را انتخاب می کنند؛ بدین ترتیب آموزه های دینی با نیاز روز جامعه در تعیین سرنوشت خود همنشین شده و نظامی با هویت و اصالت دینی و برخاسته از خواست و اراده مردم مؤمن شکل می گیرد. چنانکه در تفسیر فرمان امام به نخست وزیر دولت موقت که مرقوم فرموده بودند: «به موجب حق شرعی (ولایت فقیه) و به موجب رأی اعتمادی که از طرف اکثریت قاطع ملت به من ابراز شده، رییس دولت را تعیین می کنم»، می نویسند: «ولایت فقیه، یک ولایت ایدئولوژیکی است و اساساً فقیه را خود مردم انتخاب می کنند و این امر عین دموکراسی است. اگر انتخاب فقیه انتصابی بود و هر فقیهی فقیه بعد از خود را تعیین می کرد، جا داشت که بگوییم این امر خلاف دموکراسی است.» ادامه دارد... ‌ ☀️ 👇👇👇 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣 🔴 دیدگاه علما و مراجع درباره ولایت فقیه (قسمت هفتم) در یک جمع بندی می توان پیرامون دیدگاه شهید مطهری درباره ولایت فقیه به موارد ذیل اشاره نمود : ۱) استاد مطهری بر خلاف سکولارها، مدافع نظریه دو ساحتی بودن دین اسلام است؛ به این معنی که معتقد است علاوه بر مسائل اخروی، مسائل دنیوی نیز مورد توجه اسلام بوده است؛ ۲) استاد مطهری برای حکومت اسلامی مبتنی بر ولایت فقیه دو رکن قائل است: رکن الهی و رکن مردمی. ۳) استاد مطهری در اثبات ولایت فقیه از ادله عقلی و نقلی بهره برده است؛ ۴) استاد مطهری میان نظام سیاسی مبتنی بر ولایت فقیه و دموکراسی ناسازگاری نمی بیند (جهت آگاهی و مطالعه بیشتر ر.ک : ۱. کتاب اندیشه سیاسی آیت الله مطهری ، نجف لک زایی ، قم : بوستان کتاب . ۲ . امامت و رهبری، مرتضی مطهری ، تهران : انتشارات صدرا، ۱۳۶۶. ۳ . پیرامون جمهوری اسلامی، مرتضی مطهری ، تهران : انتشارات صدرا، ۱۳۷۴. ۴ . پیرامون انقلاب اسلامی، مرتضی مطهری ، تهران : انتشارات صدرا. ۵ . مدیریّت و رهبری در اسلام، مرتضی مطهری ، مجموعه آثار، ج ۳،) ادامه دارد... ‌ ☀️ 👇👇👇 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
ادامه دارد.......👆👆👆👆
شهید بهشتی: آنهایی که ولایت فقیه را قبول ندارند در هر مقامی که باشند، سرنگون خواهند شد... ‌ ☀️ 👇👇👇 @mobahesegroup
کتاب  : ولايت فقیه؛ سایه های حقیقت عظمی دفتر فرهنگی فخر الائمه ویژگیهای این اثر در یک نگاه: امکان پاسخگویی کامل و دقیق به اکثر قریب به اتفاق پرسشهای مطرحشده، از مجموعه بیانات این دو کارشناس برجسته دینی توجه به چالش‌های علمی و اجتماعی بحث ولایت فقیه و تبیین موضوعات محوری این حوزه با استنادات قوی از آیات و روایات ارائة استدلالهای محکم و قابل درک برای سطوح مختلفِ مخاطبین (که از ویژگیهای کلام حضرت امام (قدس سره) و رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) است.) نظام موضوعات جامع و طبقه بندی علمی مباحث مطرح شده در بیانات این دو بزرگوار که دستیابی به مباحث موردنظر را برای مخاطب آسان میکند. دانلود pdf کتاب 👇👇👇👇👇 ‌ #ولایت_م👇Ÿ @mobahesegroup
4_5929287886401701549.pdf
995.1K
جلد ۲ کتاب  : ولايت فقیه؛ سایه های حقیقت عظمی اسلام و حکومت دانلود pdf کتاب ‌ ☀️ 👇👇👇 @mobahesegroup
4_5942709831000392991.pdf
863.4K
جلد ۳ کتاب  : ولايت فقیه؛ سایه های حقیقت عظمی چیستی ولایت فقیه دانلود pdf کتاب ‌ ☀️ 👇👇👇 @mobahesegroup
4_5947358269809886555.pdf
930.6K
جلد ۴ کتاب  : ولايت فقیه؛ سایه های حقیقت عظمی مباحث تکمیلی دانلود pdf کتاب ‌ ☀️ 👇👇👇 @mobahesegroup
4_5958670161400563263.pdf
909.3K
جلد ۵ کتاب  : ولايت فقیه؛ سایه های حقیقت عظمی سوالات و شبهات رایج دانلود pdf کتاب ‌ ☀️ 👇👇👇 @mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کلیپ تصویری مباحث کامل و علمی در مورد اثبات ولایت فقیه از منظر نقل ‌ ☀️ 👇👇👇 @mobahesegroup
📝لگدپرانی اوباش دانشجونما به دختر محجبه؛ فمینیست‌ها و مدعیان دروغین حقوق زنان کجایند؟ 🔹️جالب است که دانشجونماهای هوسباز و بی‌غیرت که دوست دارند دختران و ناموس مردم را با چشم‌های هیز خود به راحتی مشاهده کنند، برای مقابله با حجاب و حیا، تجمع کرده‌اند و همچون اربابان غربی و خشونت‌طلب خود، به زنان بی دفاع لگدپراکنی می‌کنند. 🔹️دغدغه امروز غربزده‌های لااُبالی و فمینیست‌ها، ولنگاری و بی حیایی و نابودی حیا از طریق مقابله با اصل قرآنی حجاب است. 🔹️در این روزها که مردم روزه‌دار، شرایط سخت اقتصادی ناشی از بی تدبیری و تنبلی و ندانم‌کاری ژنرال‌های غربگرا را تحمل می‌کنند، اوباش و پادوهای غربزده، در دانشگاه‌ تهران با طرح مطالبات کاذب، سعی در قبح‌شکنی و هنجارشکنی و پرت کردن حواس مردم را دارند و این وسط هم فمینیست‌ها با دمشان گردو می‌شکنند! 🔹️در حالیکه باید از فمینیست‌ها پرسید که لگدپرانی اوباش به یک ناموس مردم، آیا نباید محکوم شود؟؟ حامیان دروغین و مدعی حقوق زنان، کجایند؟ #حمله_به_اصل_قرآنی_حجاب #اوباش_دانشجونما #فمینیستها_دشمن_واقعی_زنان #حامیان_دروغین_حقوق_زنان #نقد_فمینیسم ✍ کانال نقد راهبردی فمینیسم♀️ @AntiFeminism
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰کار زیبای یک هنرمند در ترکیب دو عکس در یک کادر 🔹 از صلح وجنگ دردنیا @mobahesegroup