eitaa logo
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
24.5هزار دنبال‌کننده
12.1هزار عکس
8.8هزار ویدیو
222 فایل
پاسخگویی به شبهات وشایعات ومباحث دینی مدعیان دروغین وعرفانهای کاذب مدیر کانال👇 @sollemassama ادمین کانال👇 @Morteza_Kahromi کانال خبری ما @news_revolution 👇 ادمین تبادل وتبلیغ @F_Gh14 👇کانال پرسمان‌دینی ما @porseman_onlin
مشاهده در ایتا
دانلود
ادامه پاسخ بالا ،👆👆👇👇👇 2) مقایسه این روایات با سایر روایاتی که در همین موضوع بیان شده است: نکته دیگر برای فهم معنای این روایات این است که: همیشه خصوصا در آموزه های اسلامی باید آنها را به صورت شبکه ای از معارف مرتبط با هم در نظر گرفت نه به صورت گزینشی؛ بنابراین حتی در صورت صحت چنین احادیثی باید دید که معنای عمومی و مطلق و کلی آنها در کنار دیگر آموزه های اسلامی تخصیص می خورد یا نه. حال در بحث ما نیز در بسیاری از روایات وجه تسمیه حضرت فاطمه(علیها السلام) بجای تعبیر «وَ ذُرِّيَّتَهَا» تعبیر «مَنْ أَحَبِّهَا»(5) یا «وَ شِيعَتُهَا»(6) آمده است. در روایت دوم نقل شده در ابتدای این سؤال نیز در ادامه روایت، معیار مهم رحمت و مغفرت الهی شیعه بودن معرفی شده است: «أَنْتَ وَ شِيعَتُكَ تَرِدُونَ عَلَيَّ الْحَوْض رِوَاءً مَرْوِيِّينَ مُبْيَضَّةً وُجُوهُكُم»؛ (تو و شيعيانت بر سر حوض بر من وارد خواهید شد، در حالى كه سيراب و داراى چهره هاى درخشان خواهيد بود). در نتیجه معیار اصلی از نجات از آتش محبت به اهل بیت(علیهم السلام) و شیعه بودن می باشد و ذریه اهل بیت(ع) هم در صورتی مشمول این روایات خواهند بود که «پیرو» آنها نیز باشند. نکته مهم دیگر نیز این است که شیعه و دوست دار واقعی آنها قطعا از سخنان آنها پیروی می کنند و مرتکب گناه کبیره و اصرار بر گناه صغیره نمی شوند؛ چنانکه در روایتی از امام صادق(علیه السلام) به این امر تاکید شده است.(7) لذا آنچه حقیقتا نجات بخش از آتش جهنم است، همین تقوا و پیروی از پیامبر(صلی الله علیه و آله) و اهل بیت(ع) و عمل بر اساس قرآن می باشد. چه برای شیعیان و چه برای ذریه حضرت زهرا(سلام الله علیها). کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
ادامه پاسخ ،👆👆👇👇👇 3) اگر ذریه را عام معنا کنیم با سایر ادله نیز تعارض خواهد داشت: شاهد دیگر برای اختصاص نجات قطعی از آتش به اهل بیت(علیهم السلام) و دوست داران واقعی آنها، سایر آیات و روایات می باشد که معیار رفتن به بهشت را تقوا و عمل صالح بیان کرده اند از جمله آيه 10 سوره مؤمنون که می فرماید: «لَا أَنْسَاب بَيْنهمْ يَوْمئِذٍ وَ لَا يَتَسَاءَلُونَ»؛ (هنگامي كه در صور دميده مي شود و قيامت برپا مي شود، ملاك آن روز نسب نيست). طبق این آیه فقط عمل صالح و پیروی از پاکان معیار خواهد بود و فرقی بین سادات و غیر سادات در مورد حساب و کتاب نخواهد بود؛ چنانکه رسول خدا(صلی الله علیه و آله) پس از فتح مكه بالاي تپه صفا نسبت به پسران هاشم و عبدالمطلب فرمود: «لَا تَقُولُوا إِنَّ مُحَمَّداً مِنَّا فَوَ اللَّهِ مَا أَوْلِيَائِي مِنْكُمْ وَ لَا مِنْ غَيْرِكُمْ إِلَّا الْمُتَّقُون...»(8)؛ (نگوييد كه محمّد از ماست. به خدا! از ميان شما يا غير شما تنها پرهيزكاران دوستان من اند و بس...). در روایت دیگری از امام سجاد(علیه السلام) نقل شده است که خداوند فرموده است: «إِنَّمَا خُلِقَت النَّارُ لِمَنْ عَصَى اللَّهَ وَ لَوْ كَانَ سَيِّداً قُرَشِيّا...»(9)؛ (خداوند جهنم را براى معصيت كاران آفريده اگر چه آن شخص عاصى سيد قرشى باشد). از امام رضا(علیه السلام) نیز نقل شده است كه خطاب به برادرشان زید كه از راه راست منحرف شده بود و به اينكه از سلاله پيامبر اكرم(صلی الله علیه و آله) و حضرت فاطمه(سلام الله علیها) است؛ مى نازيد و خود را اهل جهنم نمى دانست، فرمودند: «إِنْ كُنْتَ تَرَى أَنَّكَ تَعْصِي اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ وَ تَدْخُلُ الْجَنَّةَ وَ مُوسَى بْنُ جَعْفَرٍ أَطَاعَ اللَّهَ وَ دَخَلَ الْجَنَّةَ فَأَنْتَ إِذاً أَكْرَمُ عَلَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ مِنْ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ وَ اللَّهِ مَا يَنَالُ أَحَدٌ مَا عِنْدَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ إِلَّا بِطَاعَتِهِ وَ زَعَمْتَ أَنَّكَ تَنَالُهُ بِمَعْصِيَتِهِ فَبِئْسَ مَا زَعَمْتَ. فَقَالَ لَهُ زَيْدٌ: أَنَا أَخُوكَ وَ ابْنُ أَبِيكَ. فَقَالَ لَهُ أَبُو الْحَسَنِ: أَنْتَ أَخِي، مَا أَطَعْتَ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ إِنَّ نُوحاً قَالَ رَبِّ إِنَّ ابْنِي مِنْ أَهْلِي وَ إِنَّ وَعْدَكَ الْحَقُّ وَ أَنْتَ أَحْكَمُ الْحاكِمِينَ فَقَالَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ يا نُوحُ إِنَّهُ لَيْسَ مِنْ أَهْلِكَ إِنَّهُ عَمَلٌ غَيْرُ صالِحٍ فَأَخْرَجَهُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ مِنْ أَنْ يَكُونَ مِنْ أَهْلِهِ بِمَعْصِيَتِهِ»(10)؛ (آيا فكر كرده اى كه حضرت موسى بن جعفر(ع) خداوند را فرمانبردارى كند به بهشت رود و تو خداوند را عصيان كنى و به بهشت روی و سپس هر دو روز قيامت مساوى باشيد؟ و در اين صورت تو از او نزد خداوند عزيزتر خواهى بود! به خدا قسم هیچ کس جز با طاعت خداوند به آنچه نزد خداست نمی رسد و تو گمان می کنی با معصیت به آن می رسی! پس چه اعتقاد بدی داری. سپس زید به امام عرض مى كند: «من برادر شما و پسر پدر شما هستم.» امام فرمودند: «تو در صورتى كه خداوند را فرمانبردارى كنى، برادر من هستى»، آنگاه به آيه 46 سوره هود استناد كردند و فرمودند: «خداوند فرزند نوح را به دليل گناهش از اينكه از خاندان نوح باشد، بيرون كرد»). کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
ادامه پاسخ ،👆👆👇👇👇 همچنین پيامبران خدا مخصوصاً پيامبر اسلام(صلی الله علیه و آله) هيچ گونه امتياز «نژادى» و «قومى» را نمى پذيرفتند، بلكه تمام نژادها و زبان ها و اقوام و ملّت هاى جهان، همه و همه در نظرشان يكسان بود. قرآن در آیه 13 سوره حجرات خطاب به همه انسان ها مى گويد: «يا ايُّهَا النّاسُ انّا خَلَقْناكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَ أنْثى وَ جَعَلْناكُمْ شُعُوباً وَ قَبائِلَ لِتَعارَفُوا انَّ اكْرَمَكُمْ عِنْدَاللَّهِ اتْقاكُمْ»؛ (اى مردم ما شما را از يك مرد و زن آفريديم و شما را تيره ها و قبيله ها قرار داديم تا يكديگر را بشناسيد [ولى اينها ملاك امتياز نيست] گرامى ترين شما نزد خداوند با تقواترين شماست).(11) همچنین آیات عذاب از جمله آیه 21 سوره نبأ: «إنَّ جَهَنَّمَ كانَتْ مِرْصادا»؛ (جهنم كمينگاهى است بزرگ) مطلق آمده و طبق نظر مفسرین کمینگاه همه گناهکاران می باشد و فرقی بین گناه کاران سید و غیر سید وجود ندارد.(12) حتی در مورد خود پيغمبر اكرم(ص) كه شخصیت محوری اين شجره طيّبه است اگر مرتکب گناه و شرک می شد اینگونه نبود که از آتش جهنم در امان باشد و در قرآن صريحاً در آیه 65 سوره زمر به اين خطاب مخاطب شده است: «لَئِنْ اَشْرَكْتَ لَيَحْبَطَنَّ عَمَلُكَ وَ لَتَكُونَنَّ مِنَ الْخاسِرِينَ»؛ (اگر [به فرض محال] مشرك شوي، تمام اعمالت تباه مي شود و از زيانكاران خواهي بود). و در آيات 44 تا 46 سوره حاقّه می خوانیم: «وَ لَوْ تَقَوَّلَ عَلَيْنا بَعْضَ الْأَقاوِيلِ * لَأَخَذْنا مِنْهُ بِالْيَمِينِ * ثُمَّ لَقَطَعْنا مِنْهُ الْوَتِينَ»؛ (اگر او سخني دروغ بر ما مي بست ما او را با قدرت مي گرفتيم سپس رگ قلبش را قطع مي كرديم). در نتیجه با توجه به تعارض مفهوم عام ذریّه با ادله قطعی از آیات و روایات، این مفهوم تخصیص خورده و منظور از ذریّه فاطمه زهرا(سلام الله علیها) که به جهنم نمی روند و احترام آنها لازم است تنها فرزندان خلفی هستند كه عملکردشان در خط اين مادر بزرگوار باشد و الّا فرزند پیامبر بودن نیز فضیلتی به همراه ندارد، همچون پسر نوح كه در آیه 46 سوره هود خطاب شد: «إِنَّهُ لَيْسَ مِنْ أَهْلِكَ»؛ (او از اهل تو نيست). در بحث شفاعت نیز مشرک به هیچ وجه مشمول بخشش و شفاعت نمی شود، حتی اگر سید باشد. بله اگر سادات در مسیر اجداد پاک و معصوم خود قدم بردارند به احترام اجداد آنها بر همه بندگان تا روز قیامت لازم است به آنها احترام بگذارند؛ چنانکه در آیه 23 سوره شوری این کار اجر و پاداش نبوت قرار داده شده است: «قُلْ لا أَسْئَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْراً إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبى».(13) امام رضا(علیه السلام) نیز در روایتی فرمود: «النَّظَرُ إِلَى جَمِيعِ ذُرِّيَّةِ النَّبِيِّ عِبَادَةٌ مَا لَمْ يُفَارِقُوا مِنْهَاجَهُ وَ لَمْ يَتَلَوَّثُوا بِالْمَعَاصِي»(14)؛ (نگاه به تمام فرزندان پيامبر(ص) [و سادات] عبادت است تا وقتي كه از راه پيامبر اكرم(ص) بيرون نروند، و به گناه آلوده نشوند). روشن است که این احترام در حقیقت احترام به پیامبر(صلی الله وعلیه وآله) و اهل بیت(علیهم السلام) می باشد و هرگز دلیل برتری سادات بر دیگران نیست و در پیشگاه خداوند همانطور که اشاره شد مهمترین معیار برتری تقوا و عمل صالح می باشد کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
پی نوشت: (1). بحار الأنوار، مجلسى، محمد باقر بن محمد تقى، دار إحياء التراث العربي، بیروت، 1403 هـ ق، چاپ دوم، ج 43، ص 19. (2). طرف من الأنباء و المناقب، ابن طاووس، على بن موسى، انتشارات تاسوعا، مشهد، 1420 هـ ق، چاپ اول، ص 590. (3). علل الشرائع، ابن بابويه، محمد بن على، انتشارات كتاب فروشى داورى، قم، 1385هـ ش/ 1966م، چاپ اول، ج 1، ص 179، باب (العلة التي من أجلها سميت فاطمة(س) فاطمة)، ح 6. (4). تفسير نمونه، مکارم شیرازی، ناصر، دار الكتب الاسلاميه، تهران، 1374 هـ ش، چاپ سى و دوم، ج 3، ص 438. (5). علل الشرائع، همان، ج 1، ص 178، باب (العلة التي من أجلها سميت فاطمة(س) فاطمة)، ح 1. (6). همان، ج 1، ص 179، باب (العلة التي من أجلها سميت فاطمة(س) فاطمة)، ح 5. (7). ر.ک: الخصال، ابن بابويه، محمد بن على، ترجمه: كمره اى، محمد باقر، انتشارات كتابچى، تهران، 1377 هـ ش، چاپ اول، ج 2، ص 177. (8). بحار الانوار، همان، ج 21، ص 111، باب (فتح مکه)، ح 2. (9) . منهاج البراعة في شرح نهج البلاغة، هاشمى خويى، ميرزا حبيب الله، ترجمه: حسن زاده آملى، حسن، و كمره اى، محمد باقر، محقق/ مصحح: ميانجى، ابراهيم، مكتبة الإسلامية، تهران، 1400 هـ ق، چاپ چهارم، ج 9، ص 97. (10). عيون أخبار الرضا(ع)، ابن بابويه، محمد بن على، محقق / مصحح: لاجوردى، مهدى، نشر جهان، تهران، 1378 هـ ق، چاپ اول، ج 2، ص 234، باب (قول الرضا(ع) لأخيه زيد بن موسى...)، ح 4. (11). اعتقاد ما، مکارم شیرازی، ناصر، انتشارات نسل جوان، قم، 1376 ه ش، چاپ دوم، ص 40. (12). ر.ک: مجمع البحرين، طريحي، فخر الدين بن محمد، محقق/ مصحح: حسينى اشكورى، احمد، انتشارات مرتضوى، تهران، 1375 هـ ش، چاپ سوم، ج 3، ص 52. (13). الأمالي، ابن بابويه، محمد بن على، كتابچى، تهران، 1376 هـ ش، چاپ ششم، ص 640. (14). عيون أخبار الرضا(ع)، همان، ج 2، ص 51، ح 196. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
حسن عباسی با شکایت وزیر اطلاعات بازداشت شد... @mobahesegroup
✖️سلب حقوق زنان با ممنوعیت موتور سواری و ورود به ورزشگاه !!! "..گرونی و تورمه که آسایشو از ما سلب کرده و این نتیجه همون آرایی هست که نیمی از شما به دادین !"☝️ @mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 اعتراف مقامات ارشد امریکا به قدرت ایران 🔻ای کاش تمام کشور مثل نیروهای مسلح اداره میشه که با وجود این همه تحریم از صفر به اینچنین قدرتی رسیده است ☑️ @mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 واقعیت با آنچه می‌بینید، فاصله دارد! 💢از رقص منتسب به پسر وزیر تا شایعه افشاگری‌های مزدک! @mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️📽 بالاخره اينستاگرام فيلتر شد‼️ ١٣٩٨/٥/٢٣ #تكذيب_شد #شايعه @mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ماجرای فیلم جنجالی از رقص پسر آقای وزیر در مراسم مختلط چیست؟ به تازگی فیلمی از رقص یک جوان که ادعا می‌شود، امیر حسین شریعتمداری فرزند محمد شریعتمداری وزیر کار است در حال پخش شدن در فضای مجازی است. در توضیح این فیلم نوشته اند: « اینم از آقازاده وزیر رفاه و امور اجتماعی جمهوری اسلامی. هزینه زندگی چندین خانوار ایرانی؛ در یک مراسم عین و نوش اینان صرف می‌شود. 🔍 #واقعیت فردی که در فیلم در حال رقصیدن است نه تنها فرزند محمد شریعتمداری نیست بلکه کوچکترین شباهت ظاهری هم با وی ندارد. فرد رقصنده «شاهرخ مشکین قلم»، رقصنده و بازیگر ایرانی و فرانسوی است که بیش از ۵۰ سال سن دارد 👈 در حالی که امیرحسین شریعتمداری متولد ۲ تیر ۱۳۶۷ است و سابقه بازی در چند فیلم و سریال مثل ” گلدانی که پاییز می‌شود”، “سونامی”، “نلسون ماندلا برای همیشه”، شهرزاد” و ” جاودانگی” را دارد. @mobahesegroup
⁉️متن شبهه:👇👇👇 میدانستید ایرانیان نزدیک به ۸۰ جشن در سال داشتند؟ میدانستید در آئین نیاکانمان گریه، سخت نکوهش شده؟ میدانستید ایرانیان، سیاه پوشیدن را اهریمنی میدانستند؟ میدانستید موسیقی و رقص نزد ایرانیان عبادت بوده؟ همه ما میتوانیم یک فردوسی باشیم، پس بیاییم فرهنگ پاک نیاکانمان را دوباره زنده کنیم. ✅پاسخ شبهه: 1⃣ در مراسم دينی زرتشتی، دعا و نيايش خوانده می‌شد. همانگونه که واژه «جشن» هم از ریشه «یزشن/یسن» به معنی نیایش و مراسم پرستش است. آن‌هم دعاهایی که هیچ جذابیتی برای طبع سالم ندارد. که نمونه بارز این دعاها را می‌توان در ستایش روان گاو مقدس (گئوش اوروان) دید که از ادعیه و نیایش‌های مشهور اوستایی (گاتهایی) است. به هر روی، بعضاً رقص و ساز و دهل نیز در این مراسم به کار می‌رود، ولی جشن در ادبیات زرتشتی لزوماً به معنی رقص و شادی نبوده، بلکه به تمامی مراسمات نیایش، جشن گفته می‌شود. مثلاً در ايران باستان، حتی مجلس ختم (پرسه) هم "جشن" نامیده می‌شد. عجیب‌تر اینکه شرکت در برخی از این جشن‌ها (مراسم‌های پرستش) اجباری بود! و مردم مجبور بودند که کارهایشان را تعطیل و در این جشن‌ها شرکت کنند. @mobahesegroup 2⃣اوستا را كه بخوانيم و نیز شاهنامه را، موارد بسیاری از رنج و آه و ناله مردمان ایرانی را می‌شنویم. نه فقط انسان‌ها، بلکه ایزدان نیز از غم و اندوه و رنج، تهی نبودند. آنچه مشخص است در ایران باستان سختی ها و رنج‌های فراوان در کنار فقر و نداری وجود داشته، مردم زحمت‌کش و رنجدیده همواره می‌بایستی حاصل دست‌رنج خود را به اربابان می‌دادند تا دردی بر دردهای ملت و لذتی بر سرخوشی‌های درباریان افزوده شود. مردم از سر فقر و فلاکت در جنگ‌ها به دنبال سواره نظام حرکت می‌کردند تا اجساد كشته‌شدگان را برهنه كنند و سربازان را خدمت نمايند، تا از این رهگذر اندکی از ابتدایی‌ترین نیازهای خود را تأمین کنند. @mobahesegroup 3⃣نکته‌ای شگفت انگیز آنجاست که "برخی" پادشاهان ایران باستان، در صورت نیاز و برای تأمین اهداف خود، سرزمین‌های ایرانی را به همراه مردمان ساکن آن به حکومت روم و... می‌فروختند. آیا این رنج نیست؟ @mobahesegroup 4⃣مردم ایران به قدری از دست شاهان و موبدان در رنج و عذاب بودند، که وقتی سپاه عرب به ایران رسید، اکثریت ایرانیان حاضر نشدند از حکومت ساسانی و آیین زرتشتی دفاع کنند و بخش اعظم سرزمین‌های ایرانی بدون جنگ فتح شد. حتی هنگامی که بعد از دو قرن حکومت به سلسله‌های ایرانی (همچون طاهریان و سامانیان و صفاریان و آل بویه و...) رسید، آنان هیچ تلاشی برای بازگشتن به آیین‌های دینی قبل از اسلام نکردند. بلکه همچنان مروّج شریعت اسلام بودند. همین امور نشانگر این است که ادعای رقص و شادی و خوشبختی مردم ایران در عصر باستان و غم و اندوه دائمی مردم در عصر اسلامی، دروغ است. 5⃣ اسلام هم خنده و هم گریه را جزئی از طبیعت انسان می‌داند (سوره نجم، آیه ۴۳) که به زندگی آدمی تعادل می‌بخشد و البته دانش بشری نیز اثبات کرده است که «گریستن» فواید جسمی و روانی بسیار زیادی دارد. لیکن زرتشتیگری با پی‌گرفتن یک روش افراط‌‌گریانه به شدت با گریه و گریستن مخالفت کرده است. حتی در منابع زرتشتی، مادر حق ندارد در غم از دست دادنِ فرزند خود اشک بریزد. و مسلماً چنین رویه‌ای موجب نابودی و انحطاط ذهن و روان آدمی است، و می‌بینیم که اسلام (برخلاف زرتشتیگری) اعتدال را پیش گرفته است. 6⃣قرآن، شادی و نشاط قلبی را از نشانه‌های اهل بهشت می‌داند.[۱] و همچنین از نشانه‌های مؤمن در دنیا، خشنودی و خوشحالی از فضل خداست.[۲] http://www.adyannet.com/news/1329 http://www.adyannet.com/news/1145 http://www.adyannet.com/news/12994 http://www.adyannet.com/news/10993 http://www.adyannet.com/news/10981 http://www.adyannet.com/news/12028 http://news/11037 http://www.adyannet.com/news/1438 http://www.adyannet.com/category/82 http://www.adyannet.com/news/13596 [۱]. سوره آل‌عمران، آیه ۱۷۰ [۲]. سوره یونس، آیه ۵۸ کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
⁉️متن شبهه:👇👇👇 👤چارلی چاپلین : من هرقدر با کار طنز، کوشش کردم تا مردم "بفهمند" اما آنها فقط "خندیدند" ! 👤امام سجاد (ع) : پدرم با برترین مردان زمان خویش در خون غلطید تا مردم "بفهمند" اما آنان فقط "گریه کردند" ! ✅پاسخ شبهه: 1⃣اصالت جمله چارلی چاپلین را نمی دانم، اما جمله منسوب به امام سجاد علیه‌السلام کذب است و در هیچ منبعی وجود ندارد. @mobahesegroup 2⃣ثانیا هر چند تا فهم کامل عاشورا فرسنگ ها فاصله هست، اما انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، جنگ ۳۳ روزه لبنان، دفاع از حرم و خلاصه تشکیل جبهه مقاومت اگر فهم و الگو گیری از عاشورا نیست، پس چیست؟ @mobahesegroup 3⃣و نهایتاً اینکه امام سجاد علیه‌السلام خود مبتکر و مروج فرهنگ روضه و گریه بوده اند. زیرا این فرهنگ حاوی اسرار زیادی است از جمله اینکه؛ بخش عظیمی از فهم و انتقال مفاهیم متعالی، تنها از طریق پیوند خوردن با احساسات پاک (که گریه اوج آن است) امکان پذیر است . کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
⁉️متن شبهه:👇👇👇 ارتباط میان باسن و نجابت!!! پیامبر اکرم (ص) در زمینه ازدواج می فرماید: علَیکُم بِذَواتِ الأوْراکِ، فَإنّهُنّ أنجَبُ: بر شما باد زنانى که باسن بزرگ دارند؛ زیرا آنان نجیب ترند. (کافی، ج5، ص334، ح1) ✅ پاسخ شبهه: برخی این حدیث را به عنوان زن ستیزیِ اسلامی و ظلم به زنان در اسلام منتشر کردند و گفتند: «چه رابطه ای است بین بزرگی باسن و نجابت؟!» ممکن است برخی با دیدن چنین حدیثی، خرافی بودن آن به ذهنشان خطور کند. اما مترجمان توجه نداشته اند که معنای دیگر «انجب» فرزند آوردن و بچه دار شدن و به طور کل از خود چیزی به جای گذاردن است. اینگونه زنان به دلیل بزرگی باسن و در نتیجه بهتر باز شدن لگن و استخوان های مربوط، بهتر زایمان می کنند و لذا سفارش شده که ازدواج با اینگونه زنان ترجیح دارد. در ساده ترین لغت نامه آمده است که اساساً انجب به معنای فرزندآوری است که آشنایان به زبان عربی می دانند که انجب، فعل ماضی باب افعال است که معنایش به کل متفاوت با مجرد آن یعنی نجیب است که به معنای شریف و بزرگ منش ترجمه می شود. (فرهنگ معاصر عربی فارسی، آذرنوش، ماده «نجب» ص1056) نیز در عربی صفاتی که مختص به زنان است، به همان حال مذکر باقی می ماند و نیازی به مونث بیان کردن آن نیست، مثلاً هنگامی که به مرد بزرگوار، کریم و به زن بزرگوار، کریمه گفته می شود، اما هنگامی که صفت مختص زنان شد، دیگر مونث نمی شود، مثلاً زن حائض و یا حامل (باردار)، از این رو مترجمین دقت نکرده اند که در این جا سخن از زنان است و اگر قرار باشد انجب به معنای نجابت باشد، باید برای زنان، مونث بیاید زیرا با مردان مشترک هستند در حالی که به همان حالت مذکر مانده است. حال به عنوان نمونه، موردی را که از آیت الله خویی پرسیده شده، می آوریم: «شخص یملک بیتاً وأنعاماً، تزوج والده من امرأه أخرى، وبعد أن أنجب منها عده أولاد، طرد ولده الکبیر...» شخصی که خانه و حیواناتی دارد، پدرش با زنی دیگر ازدواج کرده و بعد از آنکه از آن زن چند فرزند آورده، پسر بزرگش را طرد کرده است. (صراط النجاة، ج2، ص330) چنین استعمالاتی در عربی، متعارف است و باید هنگام ترجمه روایات شریف، دقت کافی را به خرج دهیم، زیرا پیامبر اسلام (ص) و اهل بیت (ع) فارغ از این که حکیم ترین و داناترین افراد هستند، دارای بلاغت و فصاحت تام نیز بوده اند و معمولا اشکالاتی که به روایات اهل بیت گرفته می شود از همین سنخ است که یا معلول عدم کوچکترین آگاهی به زبان عربی است و یا آشنا نبودن با لسان اهل بیت (ع). کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
⁉️ متن شبهه 👇👇👇 واکنش علما حوزه علمیه به اختلاس های نجومی: سکوت واکنش علما حوزه علمیه به املاک_نجومی: سکوت واکنش علما حوزه علمیه به فساد های اداری: سکوت واکنش علما حوزه علمیه به رشوه خواری ها: سکوت .... و اما ,,و اما ,,,, واکنش علما حوزه علمیه به تار موی زنان : وامصیبتا,! اسلام به خطر افتاده,,نیروی انتظامی اقدام کند,, واکنش علما حوزه علمیه به ورزشگاه رفتن زنان :وامصیبتا,اسلام به خطر می افتد! به نظر شما اسلام در ایران, دقیقا چه جوری به خطر میفته؟؟؟ [شبهه خلاصه شده است] ✅ پاسخ @mobahesegroup برای ارزیابی حساسیت های حوزه علمیه، چه ملاک بیانیه های رسمی باشد و چه موضع گیری های ائمه جمعه در خطبه های نماز جمعه باشد، ادعای شبهه افکن کاملاً غلط و مردود است. با یک آمارگیری ساده از کلید واژه هایی که در خطبه های نماز جمعه یا بیانیه های رسمی حوزه های علمیه به کار رفته می شود، اتفاقاً برعکس ادعای شبهه افکن ثابت می شود. به طور نمونه می توانید با مراجعه به پیوند http://yon.ir/7tyO9 محور خطبه های نماز جمعه سراسر کشور، که در هفته گذشته برگزار شده است ( 19 مرداد) مشاهده کنید که در آن نه تنها سخنی از حجاب ذکر نشده است، بلکه اکثرا به توصیه به مسئولان برای رسیدگی به مشکلات مردم و انتقاد از مباحث فساد اداری، بی عدالتی، دزدی، احتکار، تبعیض و ... پرداخته اند. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#براندازی_نرم افشاگری درباره اقدام دولت تدبیر درباره نفوذ غربگرایان و نئولیبرالیسم در کتب درسی دانشگاهی! اقدام دیگری در جهت براندازی نرم بر ضد جمهوری اسلامی ایران کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴صحبت‌های جدید سید حسن آقامیری ؛ روحانی خلع لباس شده درباره "بهشت" جنجال‌آفرین شد تمسخر آیات قران توسط این به اصطلاح روحانی آقامیری کم کم آن روی سکه خود را نشان داد بیچاره جوانانی که به امید دین پای صحبتهای این مرد نشستند و فریفته و فریب خورده ی وی شدند @mobahesegroup
🔴ترفندی تکراری و قدیمی برای فریب مردم در آستانه انتخابات مجلس پنجم درحالیکه دولت هاشمی با فساد و تورم ۵۰درصدی ملت را له کرده بود؛ فائزه هاشمی دوچرخه سواری زنان را مطرح و نفوذیها در انصارحزب الله هرروز تجمعی برگزار کردند تا در یک دوقطبی کاذب،کارگزاران انتخابات باخته را ببرد و فائزه رای دوم تهران شود. حالا دیگه خود دانید! #عبرتهای_تاریخ #غربگرایان #تقی_زاده_ها @mobahesegroup
غفلت از غدیر @mobahesegroup
🔴این یک اعلان جنگ تمام عیار است دقیقا زمانیکه ذهن بچه های انقلاب درگیر بازداشت استاد حسن عباسی بود ،ده ها پیج بزرگ انقلابی مانند افسران ، بیسیمچی ، فتن ،سربازان گمنام و.... با صدها هزار فالوور توسط مدیران اسرائیلی اینستاگرام مسدود شد. این دیگر یک اتفاق معمولی نیست یک جنگ تمام عیار است. در آستانه انتخابات مجلس تمام ظرفیت های جبهه انقلاب در عرصه روشنگری را دارند از بین میبرند از بازداشت و برخورد با سخنرانان انقلابی مانند حسن عباسی گرفته تا ترور شخصیتی و پرونده سازی علیه روشنگران فضای مجازی مانند روح الله مومن نسب و مدیران بیداری ملت و.... توسط یک قرارگاه فاسد دچار اختلال تا مسدود کردن اکانتها و پیج های بزرگ انقلابی در توییتر و اینستاگرام.....‌‌ اینکه چرا هیچ پیج یا اکانت حامی دولت و اصلاحطلبان و جریان ضدانقلاب در توییتر و اینستاگرام مسدود نمیشود تنها یک دلیل میتواند داشته باشد و آنهم هماهنگی جریان لیبرال داخلی با مدیران صهیونیستی اینستاگرام و توییتر و تلگرام برای یکدست کردن فضای مجازی ایرانیان به نفع جریان اصلاحات و غربگرایان در انتخابات مجلس ..... این اثبات حقانیت همان فریادهای استاد حسن عباسی است که بخاطر آن بازداشت شد مبنی بر ارتباط پنهان و پیدا یک جریان مدیریتی داخلی با ضدانقلاب و سرویسهای جاسوسی خارجی..... کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸از عرش خدا 🎊بانگ منادی آمد 🌸یعنی که 🎊 زمان عیش 🌸وشادی آمد 🎊نور دل حضرت جواد 🌸آمده است 🎊میلاد امام دهم 🌸هادی (ع) برهمه 🎊عاشقانش مبارک باد @mobahesegroup
❗️ منافات حضور قلب امام علی(ع) با انفاق ايشان در رکوع نماز! ⁉️ حضرت علی(ع) که موقع نماز تير را از پايشان بيرون آوردند و چيزی را حس نکردند، چطور هنگام رکوع متوجه حضور سائل شدند؟! ✍️ پاسخ اجمالی: 🔸 اولا: اين خرده گيرى ها ايراد بر قرآن است! چرا كه خداوند آن را ستوده و ولايت مؤمنين را شايسته چنين كسى دانسته است و اگر اين عمل غفلت از خدا بود نبايد تمجيد مي شد. ضمن اينکه مواردی شبيه اين کار برای پيامبر(ص) نيز رخ داده است؛ در مسند احمد از ابو هريره نقل شده است: ما با پيغمبر نماز عشاء مي خوانديم و وقتی كه پيغمبر به سجده مي رفت، امام حسن و امام حسين كه كوچك بودند بر پشت پيغمبر سوار مي شدند؛ «وقتی پيغمبر مي خواست بلند شود، با اين دو دست مباركش حسن و حسين را می گرفت و آرام روی زمين مي گذاشت و وقتی كه پيغمبر به سجده مي آمد، آنها روي پيغمبر سوار می شدند». آیا توجه به حسنين با حضور قلب پيامبر(ص) در نماز منافات ندارد؟! 🔸 ثانيا: شنيدن صداى سائل و كمك به او در نماز، نوعی توجّه به خداست. توجه امام علی(ع) وقتی به آن سائل جلب شد که خدا را صدا زد. ايشان با اين كار عبادتى را با عبادت ديگر درآميخت و برای خدا در حال نماز زكات داد. آنچه اشكال دارد پرداختن به خويشتن به هنگام نماز است، امّا پرداختن به نيازمند مظلوم، كه عبادت محسوب مى شود، اشكالى ندارد. @mobahesegroup
پاسخ تفصیلی: آیه ولایت و منافات آن با حضور قلب علی(علیه السلام)! در آیه 55 سوره مائده می خوانیم: «إِنَّما وَلِيُّکُمُ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذينَ آمَنُوا الَّذينَ يُقيمُونَ الصَّلاةَ وَ يُؤْتُونَ الزَّکاةَ وَ هُمْ راکِعُونَ»؛ (سرپرست و ولیّ شما، تنها خداست و پیامبر او و آنها که ایمان آورده اند همانها که نماز را برپا می دارند و در حال رکوع زکات می دهند). یکی از سؤالاتی که برخی ذیل این آیه مطرح کرده اند این است که: اگر این آیه همان گونه که شیعیان معتقدند در شأن امام علی(علیه السلام) نازل شده است و مربوط به انفاق انگشتر ایشان در نماز می باشد، چگونه با حضور قلب ایشان در نماز سازگار است؟ فخر رازى در اینجا مى گوید: «لایق به حال على(ع) این است که مستغرق در ذکر خدا باشد و کسى که چنین باشد نمى تواند کلام دیگرى را بشنود و بفهمد [بنابراین توجّه به حال سائل بر خلاف آداب نماز است]».(1) علی(علیه السلام) حضور قلب بسیار فوق العاده ای به هنگام ذكر و ياد خدا بطور كلّى، و به هنگام نماز بالخصوص داشت، كه غرق در صفات جلال و جمال الهى مى‏ گشت و هيچ توجّهى به غير خدا نداشت، بگونه ‏اى كه عمليّات جرّاحى و خارج نمودن پيكان تير، كه در حال عادى و غير نماز بر على(ع) سخت و دشوار بود، به هنگام نماز انجام شد.(2) در زمانى كه آن حضرت بسان عارفى دل‏سوخته فانى در خداوند شده بود و به شرحی که رفت به هيچ چيز جز او توجّه نداشت چگونه به هنگام نماز به سخنان سائل توجّه كرد و در ركوع نماز به او كمك كرد؟! اين مسأله با آن حضور قلب جامع و كامل على(ع) در نماز سازگار نيست. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup