【 #رزمایش_کمک_مومنانه 】
🔻 سلام و درود خدا بر شما همراهان همیشگی کانال
امروز در آستانه نزدیک شدن به ولادت با سعادت کریم اهلبیت امام حسن محتبی علیه السلام به تهیه مرحله بعدی سبدهای ارزاق که به لطف الهی و همت شما خیرین تهیه خواهد شد میپردازیم
🔹ما همچنان پیرو فرمایشات اخیر رهبر عزیز انقلاب آمادگی داریم تا پایان ماه مبارک رمضان در قالب پویش لبیک یا خامنه ای و رزمایش کمک مومنانه آمادگی جهت جمع آوری هدایا و نذورات شما و تقدیم به آبرومندان را به انجام برسانیم.
🔹عزیزان اگر نیت خاص نظیر قربانی و عقیقه هم دارند ما در خدمت گزاری آماده ایم
همچنین اگر جامعه هدف خاصی را در نظر دارند و میخواهند ویژه ( مثلا سادات آبرومند یا فرزند یتیم و... ) باشد میتوانند از طریق ارتباط با ادمین یا لینک زیر با حقیر در میان بگذارند
@mobahesegroup
گزارش کار مراحل قبلی در گروه ارسال شد و گزارش تصویری این مرحله هم
به سمع و نظر اعضای محترم خواهد رسید
هم اکنون ۴۰ پک کامل تا جمعه باید تحویل ۴۰ خانواده شود
پس فاستبقواالخیرات
👇شمارهکارت بانک پارسیان بنام
آزادی (مسئول خرید مجموعه)
6221061104489655
🔻امام باقر(ع) : « صدقه هفتاد بلا را از انسان دور میکند و نیز #مرگ_سوء را از انسان دور مینماید»
🔹شاید شما بتوانید حداقل با یک اطلاع رسانی به دیگران سفیر رزمایش باشید
❇️🌀❇️🌀❇️🌀
❇️🌀❇️🌀
❇️🌀
#معرفت_حضرت_قرآن (جلسه9-قسمت اول)
#فضائل_حضرت_قرآن
✨کلام الله✨
⬅️قسمت دوم
🔹در قسمت قبل بیان شد که یکی از فضائل حضرت قرآن «کلام الله» بودن آن است.
کلام الله ، نه تنها شباهتی به کلام بشر ندارد، بلکه قابل مقایسه با آن هم نیست.
در این قسمت به ادامه فضیلت « کلام الله» بودن حضرت قرآن می پردازیم.
💠 کلام بشر، فعل بشر است و مخلوق متکلم آن؛ اما قرآن یعنی کلام الله، نه خالق است و نه مخلوق. در روایات بسیاری از جانب حضرات معصومین(علیهم االسلام) به این سوال و شبهه که کلام الله، خالق است یا مخلوق، جواب داده شده است:
🔅عن زرارة قال سألت أبا جعفر (علیه السلام) عن القرآن فقال لي: «لا خالق و لا مخلوق و لكنه كلام الخالق»
🔅عن ابی عبدالله(علیه السلام):
...الْقُرْآنَ كَلَامُ اللَّهِ مُحْدَثٌ غَيْرُ مَخْلُوقٍ وَ غَيْرُ أَزَلِيٍّ
🔅...وَ الْقُرْآنُ كَلَامُ اللَّهِ غَيْرُ مَخْلُوقٍ فِيهِ خَبَرُ مَنْ كَانَ قَبْلَكُمْ وَ خَبَرُ مَا يَكُونُ بَعْدَكُمْ أُنْزِلَ مِنْ عِنْدِ اللَّهِ عَلَى مُحَمَّدٍ رَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله و سلم).
🔅عن ابا الحسن الرضا(علیه السلام):
...أنه كلام الله غير مخلوق حيث ما تكلمت به، و حيث ما قرأت و نطقت فهو كلام و خبر و قصص.
🔅امام رضا (علیه السلام) در حدیثی دیگر فرموده اند:
«...تورات و انجیل و زبور و فرقان و هر کتاب که نازل شده است، کلام الله است که خداوند آن را برای عالمین، نور و هدایت قرار داده ، همگی آن ها محدَث هستند و همگی غیر از خداوند هستند ، از آنجا که در قرآن آمده است:
✨ أوْ يُحْدِثُ لَهُمْ ذِكْراً
(سوره طه، آیه ۱۱۳) و
✨ما يَأْتِيهِمْ مِنْ ذِكْرٍ مِنْ رَبِّهِمْ مُحْدَثٍ إِلَّا اسْتَمَعُوهُ وَ هُمْ يَلْعَبُونَ
(سوره انبیاء،آیه ۲)
و بنابراین خداوند محدِث تمام کتابهایی است که نازل کرده است .»
📙بحار الأنوار (ط - بيروت) ؛ ج۵۴ ؛ ص۸۴
📙تفسیر البرهان ج ۱، ص ۹
📙التوحيد (للصدوق)، ص: ۲۲۷
❇️🌀
❇️🌀❇️🌀
❇️🌀❇️🌀❇️🌀
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
https://www.instagram.com/mobahesegroup2
❇️🌀❇️🌀❇️🌀
❇️🌀❇️🌀
❇️🌀
#معرفت_حضرت_قرآن (جلسه9-قسمت دوم)
💠بنابراین، مصحف شریف قرآن، کلام الله نازل شده بر قلب مبارک رسول اکرم(صلی الله علیه و آله وسلم) است، نه خالق و نه مخلوق ، بلکه کلام خالق است.
💠گرچه تمام کتب نازل شده بر انبیاء نیز کلام الله هستند، اما حضرت قرآن «جوامع الکلم» است و یکی از پنج عطیه اختصاصی به رسول اکرم(صلی الله علیه وآله و سلم) به شمار می رود:
🔅عنِ النَّبِيِّ (صلی الله علیه و آله وسلم): أُعْطِيتُ خَمْساً لَمْ يُعْطَهُنَّ نَبِيٌّ كَانَ قَبْلِي...أُعْطِيتُ جَوَامِعَ الْكَلِمِ [و هو] القرآن.
📙بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج۸۹، ص: ۱۵
📙أمالي شیخ طوسي، ج ۲ ،ص ۹۸
💠از آنجا که قرآن، کلام الله است، فضل آن بر سایر کلام ها، همچون فضل خداوند بر خلقش معرفی شده است. بنابراین رابطه قرآن با سایر کلام ها، رابطه ✨خالق و مخلوق✨ می باشد.
🔅قالَ رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله و سلم): فَضْلُ الْقُرْآنِ عَلَى سَائِرِ الْكَلَامِ كَفَضْلِ اللَّهِ عَلَى خَلْقِهِ
💠 به جهت همین ارتباط خالقیت بر مخلوقیت ، حرمت قرآن، حرمت والد بر ولد معرفی شده است. حرمت عظیم و وجوب توقیر آن نیز دلالت بر همین ارتباط دارد.
🔅قال رَسُول اللَّه (صلی الله علیه و آله و سلم):
✨ الْقُرْآنُ أَفْضَلُ كُلِّ شَيْءٍ دُونَ اللَّهِ
✨فمَنْ وَقَّرَ الْقُرْآنَ فَقَدْ وَقَّرَ اللَّهَ وَ مَنْ لَمْ يُوَقِّرِ الْقُرْآنَ فَقَدِ اسْتَخَفَّ بِحُرْمَةِ اللَّهِ
✨و حُرْمَةُ الْقُرْآنِ عَلَى اللَّهِ كَحُرْمَةِ الْوَالِدِ عَلَى وُلْدِه
📙بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج۸۹، ص: ۱۹
✨بنابراین حضرت قرآن، کلام الله است، نه خالق و نه مخلوق، بلکه کلام خالق است. رابطه آن با سایر کلام ها، ارتباط خالق و مخلوقی است. به همین دلیل، غیر قابل قیاس با آنهاست، حرمت آن حرمت والد بر ولد و تعظیم و توقیر آن واجب شمرده شده است.
❇️🌀
❇️🌀❇️🌀
❇️🌀❇️🌀❇️🌀
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
https://www.instagram.com/mobahesegroup2
🌫⚜️🌫⚜️🌫⚜️
🌫⚜️🌫⚜️
🌫⚜️
#خطبه_مفاخره (جلسه 9-قسمت اول)
#انا_ابنة_خیر_الخلق_اجمعین
⚜️قال علي (علیه السلام):
وَ أَنَا الْحَبْلُ الْمَتِينُ
⚜️قالَتْ فَاطِمَةُ (سلام الله علیها) :
وَ أَنَا ابْنَةُ خَيْرِ الْخَلْقِ أَجْمَعِين
و من دختر بهترین خلق از جمیع خلائق هستم
*️⃣حضرت سیدة نساء العالمین در فرازی دیگر از خطبه مفاخره، یکی دیگر از مناقب خویش را دختر رسولی معرفی می فرمایند که بهترین خلائق من الاولین و الآخرین هستند.
🔹منقبتی که در اشاره با آیه زیر در حضرت قرآن است:
➖قلِ الْحَمْدُ لِلَّهِ وَ سَلامٌ عَلى عِبادِهِ الَّذينَ اصْطَفى آللَّهُ خَيْرٌ أَمَّا يُشْرِكُون
(سوره نمل، آيه ۵۹)
🔘در چندین آیه از آیات حضرت قرآن، وجود مقدس رسول الله (صلی الله علیه و له و سلم) و اهل بیت ایشان با صفت «خیر» مورد وصف قرار گرفته اند.
🔹خداوند عزوجل در این آیه شریفه ، حقیقت توحید را با صفت «خیر» توصیف فرموده و آن را در مقابل شرک قرار داده است؛ حقیقت توحید نیز با عباد مصطفاء معرفی شده است.
🔹به عبارت دیگر، آل الله (علیهم السلام) که خود حقیقت معنای توحید هستند، متصف به «خیر» می باشند.
▪️عنِ ابْنِ عَبَّاسٍ فِي قَوْلِهِ تَعَالَى «قُلِ الْحَمْدُ لِلَّهِ وَ سَلامٌ عَلى عِبادِهِ الَّذِينَ اصْطَفى» :
▫️قالَ هُمْ أَهْلُ بَيْتِ رَسُولِ اللَّهِ ص عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ وَ فَاطِمَةُ وَ الْحَسَنُ وَ الْحُسَيْنُ وَ أَوْلَادُهُمْ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ هُمْ صَفْوَةُ اللَّهِ وَ خِيَرَتُهُ مِنْ خَلْقِهِ.
▫️همْ آلُ مُحَمَّدٍ (عليهم السلام).
📓تفسير القمي ؛ ج۲ ؛ ص۱۲۹
📓بحار الأنوار ؛ ج۴۳ ؛ ص۲۷۹
📓البرهان في تفسير القرآن ؛ ج۴ ؛ ص۲۲۳
🔹حقیقت و بطن توحید که همان ولایت ولی الله الاعظم است، «خیر» است.
➖هنالِكَ الْوَلايَةُ لِلَّهِ الْحَقِّ هُوَ خَيْرٌ ثَواباً وَ خَيْرٌ عُقْبا
(سوره کهف، آيه ۴۴)
▪️عنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام فِي قَوْلِهِ تَعَالَى «هُنالِكَ الْوَلايَةُ لِلَّهِ الْحَقِ» قَالَ :
وَلَايَةُ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ عليه السلام .
📓الكافي ؛ ج۱ ؛ ص۴۱۸
🌫⚜️
🌫⚜️🌫⚜️
🌫⚜️🌫⚜️🌫⚜️
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
https://www.instagram.com/mobahesegroup2
🌫⚜️🌫⚜️🌫⚜️
🌫⚜️🌫⚜️
🌫⚜️
#خطبه_مفاخره (جلسه9-قسمت دوم)
#انا_ابنة_خیر_الخلق_اجمعین
🔹همان طور که در شریفه زیر نیز خداوند عزوجل از آل الله (علیهم السلام) با وصف «خیر» اشاره کرده است.
➖كنْتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ تَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ
(سوره آل عمران،آيه ۱۱۰)
🔹منظور از خیر امة، اهل بیت رسول (علیهم السلام) می باشند.
▪️عنْ أَبِي بَصِيرٍ عَنْهُ (عن ابی عبدالله ) علیه السلام قَالَ:
▫️إنَّمَا أُنْزِلَتْ هَذِهِ الْآيَةُ عَلَى مُحَمَّدٍ صلی الله علیه و آله و سلم فِي الْأَوْصِيَاءِ خَاصَّةً فَقَالَ أَنْتُمْ خَيْرُ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ تَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ
▪️ این آیه تنها در خصوص اوصیاء رسول (علیهم السلام) نازل شده است و خداوند عزوجل آل محمد را بهترین امّت و آل معرفی می فرماید که مردم را امر به معروف یعنی دعوت به ولایت امیرالمومنین علی (علیه السلام) کرده و از منکر یعنی ولایت طواغیت و اعداء، نهی می کنند
▫️هكَذَا وَ اللَّهِ نَزَلَ بِهَا جَبْرَئِيلُ عليه السلام وَ مَا عَنَى بِهَا إِلَّا مُحَمَّداً وَ أَوْصِيَاءَهُ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْهِمْ .
▪️به خدا قسم که این آيه این گونه بر حضرت رسول (صلی الله علیه و اله و سلم) نازل شده است و معنا و مدنظر آیه نیز جز محمد و آل محمد (علیهم السلام) نیست.
📓تفسير كنز الدقائق و بحر الغرائب ؛ ج۳ ؛ ص۲۰۰
📓البرهان في تفسير القرآن ؛ ج۱ ؛ ص۶۷۶
🔘همچنین حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و اله و سلم) در تفسیر «خیر امة» و بهترین خلق بودن آل الله (علیهم السلام) فرمودند:
▫️عن جَابِرُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ فِي تَفْسِيرِ قَوْلِهِ تَعَالَى كُنْتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ قَالَ
▫️قالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و آله و سلم :
▫️أوَّلُ مَا خَلَقَ اللَّهُ نُورِي ابْتَدَعَهُ مِنْ نُورِهِ ..فَفَتَقَ مِنْهُ نُورَ عَلِيٍّ عليه السلام
▫️فنَحْنُ الْأَوَّلُونَ وَ نَحْنُ الْآخِرُونَ ... نَحْنُ شَرَفُ الْأُمَّةِ وَ نَحْنُ سَادَةُ الْأَئِمَّةِ
▫️.. مَنْ آمَنَ بِنَا آمَنَ بِاللَّهِ وَ مَنْ رَدَّ عَلَيْنَا رَدَّ عَلَى اللَّهِ وَ مَنْ شَكَّ فِينَا شَكَّ فِي اللَّهِ وَ مَنْ عَرَفَنَا عَرَفَ اللَّهَ وَ مَنْ تَوَلَّى عَنَّا تَوَلَّى عَنِ اللَّهِ وَ مَنْ أَطَاعَنَا أَطَاعَ اللَّهَ ..
▪️هر کس به ما ایمان آورد، ایمان به خدا آورده، منکر ما منکر خداست و شک کننده در ما، شک کننده در خداست ،
هر کس ما را شناخت، خدا را شناخته است و هر کس از ما اطاعت کند، خدا را اطاعت کرده است
📓بحار الأنوار ؛ ج۲۵ ؛ ص۲۲
📓مشارق أنوار اليقين في أسرار أمير المؤمنين عليه السلام ؛ ص۶۱
☑️به همین جهت است که حضرت قرآن فرموده است: «آلله خیر» ؛ وصف «خیر» برای «الله» را با «عباده الذین اصطفی» یعنی آل الله (علیهم السلام) معرفی و همراه کرده است .
🌫⚜️
🌫⚜️🌫⚜️
🌫⚜️🌫⚜️🌫⚜️
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
https://www.instagram.com/mobahesegroup2
🌫⚜️🌫⚜️🌫⚜️
🌫⚜️🌫⚜️
🌫⚜️
#خطبه_مفاخره (جلسه9- قسمت سوم)
#انا_ابنة_خیر_الخلق_اجمعین
🔹و در وصف حضرت بقیة الله الاعظم (ارواحنا له الفداء ) نیز حضرت قرآن فرموده است:
✨بقِيَّتُ اللَّهِ خَيْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنينَ
(سوره هود،آيه ۸۶)
⏺آل الله (علیهم السلام) نه تنها در آیات حضرت قرآن، متصف به «خیر» هستند، بلکه مطابق حدیث زیر «اصل کلّ خیر» می باشند.
▫️عنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام أَنَّهُ قَالَ:
نَحْنُ أَصْلُ كُلِ خَيْرٍ وَ مِنْ فُرُوعِنَا كُلُّ بِرٍّ وَ مِنَ الْبِرِّ التَّوْحِيد
📓تأويل الآيات الظاهرة في فضائل العترة الطاهرة ؛ ص۲۲
📓الكافي ؛ ج ۸؛ ص۲۴۲
🔹همان طور که در زیارت جامعه کبیره می خوانیم:
▪️ان ذُکِر الخَیر کُنتم اوّله و اَصله و فَرعه و مَعدنه و مَأویه و مُنتهاه
اصل و سرچشمه خیر، ابتدا و انتهای آن شما هستید
🔘از آنجا که از نور وجودی حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و اله و سلم) هر خیری خلق شد، در این فراز از خطبه مفاخره حضرت خاتون فاطمه زهراء (سلام الله علیها) می فرمایند که من دختر خیر الخلق هستم، دختر کسی که خود اصل خیر است و از وجود او تمام خیر خلق شده است.
▪️و عَنْ جَابِرِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ قَالَ: قُلْتُ لِرَسُولِ اللَّهِ صلی الله علیه و آله و سلم أَوَّلُ شَيْءٍ خَلَقَ اللَّهُ تَعَالَى مَا هُوَ؟
▫️جناب جابر بن عبدالله انصاری از حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و اله و سلم) سوال کرد که یا رسول الله، اول چیزی که خداوند عزوجل خلق کرد، چیست؟
▪️فقَالَ نُورُ نَبِيِّكَ يَا جَابِرُ خَلَقَهُ اللَّهُ ثُمَّ خَلَقَ مِنْهُ كُلَّ خَيْرٍ .
▫️حضرت در پاسخ فرمودند نور نبی تو ای جابر، سپس خداوند از نور من «کلّ خیر» را آفرید.
📓بحار الأنوار ؛ ج۱۵ ؛ ص۲۴
◀️اما ارتباط دیگری نیز بین حضرت انسیه حوراء (سلام الله علیها) و « اصل کلّ خیر» وجود دارد و آن کوثر بودن ایشان است.
🔹معنای کوثر، «خیر کثیر» است و خداوند عزوجل کوثر را به حضرت رسول (صلی الله علیه و اله و سلم) عطیه داده است؛ انّا اعطَیناکَ الکَوثر.
✔️به عبارت دیگر، حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و اله و سلم) به واسطه حضرت کوثر عالَم است که منشأ و سرچشمه و معدن تمام خیرات در عالَم هستند و اگر حضرت کوثر نبودند، «کلّ خیر» از نور اول خلق نمی شد و به کثرت در عالَم نمی رسید.
*️⃣ از دامان حضرت کوثر است که ائمه (علیهم السلام) که «اصل کل خیر» هستند، به ظهور می رسند و تمام خیر در عالَم از فروعات ایشان سرچشمه می گیرد .
🖋بنابراین به واسطه حضرت صدیقه طاهره (سلام الله علیها) است که حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و اله و سلم) «خیر الخلق» و ائمه (علیهم السلام) «خیر أمة» می باشند.
«انا ابنة خیر الخلق اجمعین»
🌫⚜️
🌫⚜️🌫⚜️
🌫⚜️🌫⚜️🌫⚜️
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
https://www.instagram.com/mobahesegroup2
【 #رزمایش_کمک_مومنانه 】
🔻 سلام و درود خدا بر شما همراهان همیشگی کانال
امروز در آستانه نزدیک شدن به ولادت با سعادت کریم اهلبیت امام حسن محتبی علیه السلام به تهیه مرحله بعدی سبدهای ارزاق که به لطف الهی و همت شما خیرین تهیه خواهد شد میپردازیم
🔹ما همچنان پیرو فرمایشات اخیر رهبر عزیز انقلاب آمادگی داریم تا پایان ماه مبارک رمضان در قالب پویش لبیک یا خامنه ای و رزمایش کمک مومنانه آمادگی جهت جمع آوری هدایا و نذورات شما و تقدیم به آبرومندان را به انجام برسانیم.
🔹عزیزان اگر نیت خاص نظیر قربانی و عقیقه هم دارند ما در خدمت گزاری آماده ایم
همچنین اگر جامعه هدف خاصی را در نظر دارند و میخواهند ویژه ( مثلا سادات آبرومند یا فرزند یتیم و... ) باشد میتوانند از طریق ارتباط با ادمین یا لینک زیر با حقیر در میان بگذارند
@sollemassama
گزارش کار مراحل قبلی در گروه ارسال شد و گزارش تصویری این مرحله هم
به سمع و نظر اعضای محترم خواهد رسید
هم اکنون ۴۰ پک کامل تا جمعه باید تحویل ۴۰ خانواده شود
پس فاستبقواالخیرات
👇شمارهکارت بانک پارسیان بنام
آزادی (مسئول خرید مجموعه)
6221061104489655
🔻امام باقر(ع) : « صدقه هفتاد بلا را از انسان دور میکند و نیز #مرگ_سوء را از انسان دور مینماید»
🔹شاید شما بتوانید حداقل با یک اطلاع رسانی به دیگران سفیر رزمایش باشید
@mobahesegroup
شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِيٓ أُنْزِلَ فِيهِ الْقُرْآنُ هُدًى لِلنَّاسِ وَبَيِّنَاتٍ مِنَ الْهُدَىٰ وَالْفُرْقَانِ ۚ ...
[این است] ماه رمضان كه قرآن در آن نازل شده، قرآنی كه سراسرش هدایتگر مردم است و دارای دلایلی روشن از هدایت میباشد، و مایه جدایی [حق از باطل] است... (بقره،۱۸۵)
🍀 طرح بهار قرآن 🍀
1⃣ فایل صوتی قرائت جزء 12 به روش تحدیر (تندخوانی)
2⃣ فایل صوتی چکیده تفسیر جزء 12
👇👇👇
👉 @mobahesegroup
جزء 12 - تلاوت تحدير استاد معتز آقایی - ناشناس.mp3
4M
#جزء_دوازدهم به روش تحدیر (تندخوانی)
👉 @mobahesegroup
- ناشناس.mp3
19.85M
🌺چکیده تفسیر جزء دوازدهم
مفسر:استاد وحیدی (ستاد مهارتهای تفسیر قرآن کریم)
تحت نظارت حجه الاسلام والمسلمین قرائتی
🔆گروه قرآنی مصیر
👉 @mobahesegroup
ایسنا: فرماندار شهرستان کهگیلویه گفت: طبق بازدید روز ۱۶ اردیبهشت از روستای "آبریز" و گفته مردم این روستا فیلم پخش شده در فضای مجازی مربوط به این منطقه و روستا نبوده است.
"علیرضا اتابک" در حاشیه بازدید از روستای" آبریز"دشمن زیاری شهرستان کهگیلویه در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: روستای “آبریز دشمن زیاری” آخرین روستا از شهرستان کهگیلویه محسوب می شود که بین این روستا و روستای “اندرون” از شهرستان چرام رودخانه “مارون” می گذرد.
وی تصریح کرد: این وسیله به اسم “گرگر” که بین این دو روستا و بالای این رودخانه نصب شده هیچ استفاده ای ندارد و در واقع این رودخانه مرز بین دو شهرستان کهگیلویه و چرام است.
فرماندار شهرستان کهگیلویه اظهار کرد: روستای آبریز دشمن زیاری در ۲.۵ کیلومتری تونل شماره یک پاتاوه به دهدشت است و راه ارتباطی این روستا هیچ گونه مشکلی ندارد که لزوم به استفاده از "گرگر" برای جابجایی باشد.
اتابک ادامه داد: روستای "اندرون" نیز راه ارتباطی مجزایی از روستای "آبریز" دارد و مردم این روستا نیازی به آمدن به این طرف رودخانه مارون ندارند که از "گرگر" استفاده کنند.
یکی از اهالی روستای" آبریز" دشمن زیاری بیان کرد: طی این مدت در روستای ما زن باردار یا بیماری نداشتیم که برای زایمان یا رساندن آن به بیمارستان از “گرگر” استفاده کرده باشیم.
او در ادامه تاکید کرد: از روستای" اندرون" هم تا به امروز هیچ زن باردار یا بیماری با" گرگر" به این طرف رودخانه منتقل نشده است.
روز سه شنبه ۱۶ اردیبهشت “علیرضا تابک” فرماندار، “جهان دیماز” فرمانده انتظامی، “کامل عادل گستر” معاون اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای و “هدایت الله آویزش” رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان کهگیلویه به همراه خبرنگاران رسانه ها از این منطقه دیدن کردند.
گفتنی است که از دوشنبه شب ۱۵ اردیبهشت ماه فیلمی مبنی بر اینکه" زنی جوان که برای به دنیا آمدن فرزندش از روستایشان در منطقه "آبریز دشمن زیاری" از توابع شهرستان کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد به دهدشت رفته بود و همراه نوزادش درحال برگشت به خانه است و باید بعد از چشیدن طعم ترس و دلهره از رودخانه با "گرگر" عبور کند" در فضای مجازی منتشر شده بود
#شایعات_فضای_مجازی_را_باور_نکنید
@mobahesegroup
❓ بزرگترين «حق» واجب بر بندگان؟
بزرگترين حقي که خداوند بر بندگان واجب ساخته چيست؟
✍️ پاسخ اجمالی:
امام علي(ع) مي فرمايد: «از ميان حقوقى كه خداوند واجب ساخته، بزرگترين آنها حق والى و زمامدار بر رعيت و حق رعيت بر والى است. حقي كه خداوند سبحان آن را بر هر كدام در مقابل ديگرى مقرّر فرموده است، خداوند اين فريضه را چارچوبي براي پيوستگى آنان با يكديگر و موجب عزت و قدرت دين آنها قرار داده است، بنابراين توده مردم هرگز اصلاح نمى شوند مگر با اصلاح زمامداران و زمامداران اصلاح نمى گردند جز از طريق قرارگرفتن ملت در مسير صحيح و مستقيم». آري تنها اگر هر دو صالح باشند، بهترين شرايط براى پيروزى و پيشرفت جامعه فراهم مى گردد.
✍️ پاسخ تفصيلي:
https://eitaa.com/mobahesegroup/16258
#حق #حکومت #زمامدار
#والی #رعیت #اصلاح
👉 @mobahesegroup
بزرگترین «حق» واجب بر بندگان؟!
⁉️پرسش :👇👇👇
از منظر امام علی(علیه السلام) بزرگترین حقی که خداوند بر بندگان واجب ساخته چیست؟
🔰پاسخ اجمالی:
امام علی(ع) می فرماید: «از ميان حقوقى كه خداوند واجب ساخته، بزرگترين آنها حق والى و زمامدار بر رعيت و حق رعيت بر والى است. حقی كه خداوند سبحان آن را بر هر كدام در مقابل ديگرى مقرّر فرموده است، خداوند اين فريضه را چارچوبی برای پيوستگى آنان با يكديگر و موجب عزت و قدرت دين آنها قرار داده است، بنابراين توده مردم هرگز اصلاح نمى شوند مگر با اصلاح زمامداران و زمامداران اصلاح نمى گردند جز از طريق قرارگرفتن ملت در مسير صحيح و مستقيم». آری تنها اگر هر دو صالح باشند، بهترين شرايط براى پيروزى و پيشرفت جامعه فراهم مى گردد.
✅پاسخ تفصیلی:👇👇👇
امام علی(علیه السلام) در بخشی از خطبه 216 نهج البلاغه مى فرمايد: (از ميان حقوقى كه خداوند واجب ساخته، بزرگترين آنها حق والى و زمامدار بر رعيت و حق رعيت بر والى است. فريضه اى است كه خداوند سبحان آن را بر هر كدام در مقابل ديگرى مقرّر فرموده است)؛ «وَ أَعْظَمُ مَا افْتَرَضَ ـ سُبْحَانَهُ ـ مِنْ تِلْكَ الْحُقوقِ حَقُّ الْوَالِي عَلَى الرَّعِيَّةِ(1)، وَ حَقُّ الرَّعِيَّةِ عَلَى الْوَالِي، فَرِيضَةٌ فَرَضَهَا اللّهُ ـ سُبْحَانَهُ ـ لِكُلٍّ عَلَى كُلٍّ».
سپس امام(عليه السلام) به فلسفه اين دو حق مى پردازد و مى فرمايد: (خداوند اين فريضه را چارچوب و وسیله ای برای پيوستگى آنان با يكديگر و موجب عزت و قدرت دين آنها قرار داده است، بنابراين رعيت هرگز اصلاح نمى شود، مگر با اصلاح زمامداران و زمامداران اصلاح نمى گردند، جز از طريق قرارگرفتن رعيت در مسير صحيح و مستقيم)؛ «فَجَعَلَهَا نِظَاماً لاُِلْفَتِهِمْ، وَ عِزًّا لِدِينِهِمْ، فَلَيْسَتْ تَصْلُحُ الرَّعِيَّةُ إِلاَّ بِصَلاَحِ الْوُلاَةِ، وَ لاَ تَصْلُحُ الْوُلاَةُ إِلاَّ بِاسْتِقَامَةِ الرَّعِيَّةِ».
در واقع رعايت اين حقوق هم آثار مهم مادى و هم معنوى دارد. جمله «جَعَلَهَا نِظَاماً لاُِلْفَتِهِمْ» اشاره به آثار مادى و ظاهرى و جمله «عِزًّا لِدِينِهِمْ» اشاره به آثار معنوى و روحانى است. دو جمله بعد آن، به اين حقيقت مهم اشاره مى كند كه صلاح و فساد رعيت و زمامداران به هم گره خورده است و هر دو در يكديگر اثر متقابل دارند. زمامداران فاسد رعايا را به فساد مى كشانند و رعاياى صالح حكومت را مجبور به پذيرش حق و عدالت مى كنند و اگر هر دو صالح باشند، بهترين شرايط براى پيروزى و پيشرفت جامعه فراهم مى گردد.
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
https://www.instagram.com/mobahesegroup2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
محکم برقص
قرهای کمرت را بیرون بریز
مختلط برقص
چرا که #پراید شده ۹۰ میلیون!
وضعیت کشوری که برای رقص و دیسکو رای میدهند بهتر از این نخواهد بود!
و ما نیز سوختگان حماقت آنان...!
@mobahesegroup
آیا در بهشت هم حجاب برای زنان وجود دارد وآیا محرم ونامحرم داریم؟؟؟؟
⁉️متن سوال:👇👇
آیا زنان بهشتی هم باید حجاب را رعایت کنند؟؟آیا زنان آنجا محرم ونامحرم دارند؟؟
آیا در بهشت هم زن صیغه ای و زنان نامحرم وجود دارند؟؟؟
✅ پاسخ 👇👇
ابتدا باید به این نکته توجه نمود که همه چیز آخرت اعم از بهشت و جهنم با دنیا فرق دارد. آن جا جهان دیگرى است با قوانین خاص خود که نمی توان ویژگی ها و امور آن را با دنیا مقايسه نمود؛ مثلا در حالي كه دنيا سراي عمل و تكليف است آخرت سراى جزا و پاداش است.
ولي به هر حال از آن جا که پوشش بدن از غیر از نظر عقلى امرى ممدوح است و نوعى کمال براى انسان محسوب مى شود و از آنجا كه بهشت محل خوبى ها است، مى توان گفت که حجاب در بهشت وجود دارد، ولى نحوه و حدود آن براى ما معلوم نیست. قرآن در مدح حورهاى بهشتى مى فرماید: «حُورٌ مَقْصُوراتٌ فِي الْخِيام؛(1)بهشت داراى زنان بهشتى (حورى ها) است که در سراپرده هاى خود مستورند»
پوشش بدن ، جزئی از فطرت انسان است . متاسفانه برخی انسان ها فطرت خود را مدفون کرده اند . دین برای شکوفا کردن فطرت ها نازل می شود و انسان های مؤمن به پيروي از تعاليم الهي خود را بر فطرت الهی و انسانی خويش تطبيق مي دهند از سوي ديگر بهشت نيز جایگاه چنين انسانهاي پاک و پاکی طلب خواهد بود كه از خبیث ها تنفر دارند و طیب و طاهرند.
زنان بهشتی با لباس های زیبا و نورانی بهشت، خود را می پوشانند. همچنان که قبل از شوهران بهشتی، پاک بوده و دست هیچ مردی بدانان نرسیده، در بهشت نیز جز مرد خود را نمی خواهند و نمی جویند.
آنان مکلف نیستند که خبائث را نخواهند، ولی طهارت و پاکی جویی و قداست طلبی، خواست خودشان است، همچنان که ملائک با این که مکلف نیستند، جز پاکی را نمی خواهند و نمی جویند.
انسان پاک که فطرتش سالم مانده و شکوفا باشد، از برهنگی و فساد و ظلم بیزار است . ابتلا به این ها برایش زجر آور است . در قیامت که به اراده خدا چشم های حقیقت بین بیدار می گردد،گناهکاران از این که عریان در قیامت محشور شده اند، در عذابند و این از شکنجه های آن ها است.
بنابراین پوشیدگی خواست فطرت زیبایی طلب انسان ها است. در بهشت زنان اهل بهشت پوشیدگی را طالبند. آن ها به فطرت زیبایی طلب خود جز زیبایی و عفت و پاکی نمی خواهند و نمی جویند. بدون این که تکلیف و امر و نهی در کار باشد، این خواست و میل شدید خودشان است.
قرآن کریم، این موضوع را در دو جا مطرح کرده است و با اندکی تفاوت لفظی میفرماید:
« در باغهای بهشتی، زنانی هستند که جز به همسران خود چشم نمیدوزند و عشق نمیورزند . پیش از آن، هیچ انسان و جنّی با آنان تماس نگرفته است.»(3) این زنان دوشیزه و پاکند و شیفته و دلداده همسران خودند و طمع نگاه و لذّتجویی از هیچ مرد دیگری را ندارند.
بر اساس روایت ابوذر غفّاری، زن بهشتی به همسر خود میگوید:
« به عزّت پروردگارم سوگند! در بهشت چیزی را بهتر از تو سراغ ندارم. سپاس مخصوص خداوند است که مرا همسر تو و تو را همسر من قرار داده است».(4) لذا هرچند نمی توان در این خصوص به طور قطع سخن گفت در مجموع مي توان نتيجه گرفت كه وجود پوشش و حجاب در بهشت قابل پذيرش بوده و همچنين اصل همسری برخی افراد با هم نیز یقینا مطرح است و حضور همسران بهشتي در كنار هم نيز مورد تاييد مي باشد .
البته با توجه به ابدي بودن نعمتهاي بهشتي ديگر تقسيم بندي همسران به موقت و دائم به آن نحوي كه در دنيا مطرح مي باشد معنا ندارد، اما باید توجه داشت طبق برخی نظرات در آن جهان هر كس در بهشت خود ساكن مي باشد، يعني اينگونه نيست كه بهشت يك مكان خاص و محدود باشد كه همه بهشتيان را در آن جاي دهند و همه به ناچار كنار هم باشند بلکه، در آخرت هر كس متناسب با مقام و مرتبه خاص خود در بهشت خود جاي مي گيرد. لذا در آنجا بهشتهاي متعدد وجود دارد نه يك بهشت (5)، بهشتي كه هر آنچه در آن هست متعلق به خود اوست، و هر نعمتي در آنجا وجود دارد نظير حوريان بهشتي و همسر او فقط متعلق به خود اوست، لذا فرض وجود زنان نامحرم را در آن و براي فردي كه در آن بهشت حضور دارد چندان قابل قبول به نظر نمی رسد.
پی نوشت ها :
1. الرحمن(55)آیه 72.
2. شهید مطهری،مجموعه آثار ، نشر صدرا، 1375ش، ج 19، ص 181.
3. الرحمن ،آیات 56-72.
4. طبرسي، مجمع البیان فی تفسیر القرآن ،ناصر خسرو تهران 1372 ش، ج 9، ص208.
5. مريم (19) آيه 61.
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
https://www.instagram.com/mobahesegroup2
⁉️متن شایعه👇👇👇
اگر در حال ختم قران هستید به جزء15 که رسید ایه 19 سوره کهف کلمه ولیتلطف میزان قران است وجای استجابت دعا یعنی در این جا قران به دوکف مساوی تقسیم می شود قران را قطع کنید وشروع به دعا کنید واولین دعا برای فرج باشد در قران های قدیمی خطی; یا درشت نوشته می شد یا قرمز تا مردم جای استجابت را گم نکنند التماس دعا
برای دیگر عزیزان هم بفرستید
برنامه سمت خدا آقای فرحزاد خیلی تاکید به انجام این عمل کردن
گفتن عملی کم ولی خیلی پر سود
✅پاسخ : 👇👇👇
سلام چند نکته راجع به پیام «کلمه وسط قرآن»:
🔰1. دعا کردن همیشه و به هر بهانهای خوب است. در برخی روایات نیز سفارش شده که پس از ختم قرآن یا قرائت صد آیه، دعا کنید.
🔰2. هیچ روایتی مبنی بر اینکه هنگام رسیدن به نیمه قرآن دعا کنید، وارد نشده است.
🔰3. مطلب مورد اشاره، یک مطلب ذوقی است که برای دعای همگانی جهت تعجیل بیان شده است.
🔰4. تا جایی که جستجو کردم ظاهرا سال 96 این پیام ایجاد شده و ظاهرا روح آقای فرحزاد هم از این فرمایش خبر ندارد! (نیاز به تحقیق بیشتر دارد)
🔰5. مشهور این است که کلمه وسط قرآن «و لیتلطف» است و معیار آن شمارش حروف قرآن است. نظرات دیگری هم در این باره هست مثل کلمه «نکراً» در آیه 74 همین سوره و طبق گزاراشات اولین بار حجاج بن یوسف دستور به شمارش حروف قرآن و تعیین کلمه وسط قرآن داد. طبق معیار شمارش کلمات هم کلمه «الجلود» در آیه 20 سوره حج کلمه وسط است. و به اعتبار شمارش آیات، کلمه «یأفکون» در آیه 45 سوره شعراء است و به اعتبار سورهها، آخر سوره حدید است. (الاتقان سیوطی)
🔰6. امروزه میتوان به کمک رایانه دقیقا حرف و کلمه وسط قرآن را مشخص کرد، ولی مشکل اینجاست که اختلاف در این است که مثلا حروفی مثل «و» عطف، یک کلمه محسوب میشوند یا نه یا مثلا کلمه «ابراهیم» که هفت حرف دارد گاهی به صورت «ابرهیم» نوشته میشود که شش حرف دارد، ملاک هر کدام باشد، حرف وسط تغییر میکند.
🔰7. نتیجه اینکه این پیام ارزش انتشار ندارد.
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
https://www.instagram.com/mobahesegroup2
حاﺝ ﺁﻗﺎ ﻗﺮﺍﺋﺘﯽ ﺗﻌﺮﯾﻒ می ﻜﺮﺩ:
ﺩﺭ ﺳﺘﺎﺩ ﻧﻤﺎﺯ ﮔﻔﺘﯿﻢ:
ﺁﻗﺎﺯﺍﺩﻩﻫﺎ، ﺩﺧﺘﺮﺧﺎﻧﻢﻫﺎ، ﺷﯿﺮﯾﻦﺗﺮﯾﻦ ﻧﻤﺎﺯﯼ ﮐﻪ ﺧﻮﺍﻧﺪﯾﺪ، ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺎ ﺑﻨﻮﯾﺴﯿﺪ.
ﯾﮏ ﺩﺧﺘﺮ ﯾﺎﺯﺩﻩ ﺳﺎﻟﻪ ﯾﮏ ﻧﺎﻣﻪ ﻧﻮﺷﺖ، ﻫﻤﻪ ﻣﺎ ﺑُﻬﺘﻤﺎﻥ ﺯﺩ، ﺩﺧﺘﺮ ﯾﺎﺯﺩﻩ ﺳﺎﻟﻪ، ﻣﺎ رﯾﺶﺳﻔﯿﺪﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺗﻮﺍﺿﻊ ﻭ ﮐﺮﻧﺶ ﻭﺍﺩﺍﺷﺖ.
نوﺷﺖ ﮐﻪ ﺷﯿﺮﯾﻦﺗﺮﯾﻦ ﻧﻤﺎﺯﯼ ﮐﻪ ﺧﻮﺍﻧﺪﻡ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺍﺗﻮﺑﻮﺱ ﺩﺍﺷﺘﻢ ﻣﯽﺭﻓﺘﻢ ﯾﮏ ﻣﺮﺗﺒﻪ ﺩﯾﺪﻡ ﺧﻮﺭﺷﯿﺪ ﺩﺍﺭﺩ ﻏﺮﻭﺏ ﻣﯽﮐﻨﺪ.
ﯾﺎﺩﻡ ﺁﻣﺪ ﻧﻤﺎﺯ ﻧﺨﻮﺍﻧﺪﻡ، ﺑﻪ ﺑﺎﺑﺎﯾﻢ ﮔﻔﺘﻢ ﻧﻤﺎﺯ ﻧﺨﻮﺍﻧﺪﻡ.
بابام ﮔﻔﺖ: ﺧﻮﺏ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺨﻮﺍﻧﯽ، ﺍﻣﺎ ﺣﺎﻻ ﮐﻪ ﺍﯾﻨﺠﺎ ﺗﻮﯼ ﺟﺎﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻥ، نمی شود.
ﮔﻔتم: ﺑﺮﻭﯾﻢ ﺑﻪ ﺭﺍﻧﻨﺪﻩ ﺑﮕﻮﯾﯿﻢ ﻧﮕﻪﺩﺍﺭ، پدﺭ ﮔﻔﺖ: ﺭﺍﻧﻨﺪﻩ ﻛﻪ ﺑﺨﺎﻃﺮ ﯾﮏ ﺩﺧﺘﺮ ﺑﭽﻪ ﻧﮕﻪ ﻧﻤﯽﺩﺍﺭﺩ.
ﮔﻔﺘﻢ: ﺍﻟﺘﻤﺎﺳﺶ ﻣﯽﮐﻨﯿﻢ.
بابام ﮔﻔﺖ: ﻧﮕﻪ ﻧﻤﯽﺩﺍﺭﺩ.
ﮔﻔﺘﻢ: ﺗﻮ ﺑﻪ ﺍﻭ ﺑﮕﻮ.
بابام ﮔﻔﺖ: ﮔﻔﺘﻢ ﻛﻪ ﻧﮕﻪ ﻧﻤﯽﺩﺍﺭﺩ، ﺑﻨﺸﯿﻦ. ﺣﺎﻻ ﺑﻌﺪﺍً ﻗﻀﺎ ﻣﯽﮐﻨﯽ.
دیدم ﺧﻮﺭﺷﯿﺪ ﻏﺮﻭﺏ ﻧﮑﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﻭ ﮔﻔتم ﺑﺎﺑﺎ ﺧﻮﺍﻫﺶ ﻣﯽﮐﻨﻢ، ﭘﺪﺭ ﻋﺼﺒﺎﻧﯽ ﺷﺪ.
ﺍﻣﺎ ﮔﻔتم: پدﺭ، ﺍﻣﺮﻭﺯ ﺍﺟﺎﺯﻩ ﺑﺪﻩ ﻣﻦ ﺗﺼﻤﯿﻢ ﺑﮕﯿﺮﻡ.
ﻣﯽﮔﻔﺖ ﺳﺎﮐﯽ ﺩﺍﺷﺘﯿﻢ، ﺯﯾﭗ ﺳﺎﮎ ﺭﺍ ﺑﺎﺯ ﮐﺮﺩ، ﯾﮏ ﺷﯿﺸﻪ ﺁﺏ ﺩﺭﺁﻭﺭﺩ . ﺯﯾﺮِ ﺻﻨﺪﻟﯽ ﺍﺗﻮﺑﻮﺱ ﻫﻢ ﯾﮏ ﺳﻄﻞ ﺑﻮﺩ، ﺁﻥ ﺳﻄﻞ ﺭﺍ ﻫﻢ ﺁﻭﺭﺩ ﺑﯿﺮﻭﻥ . ﺩﺳﺖِ ﮐﻮﭼﻮﻟﻮ، ﺷﯿﺸﻪ ﮐﻮﭼﻮﻟﻮ، ﺳﻄﻞ ﮐﻮﭼﻮﻟﻮ . ﺷﺮﻭﻉ ﮐﺮﺩ ﻭﺳﻂ ﺍﺗﻮﺑﻮﺱ ﻭﺿﻮ ﮔﺮﻓﺖ .
ﻗﺮﺁﻥ ﯾﮏ ﺁﯾﻪ ﺩﺍﺭﺩ ﻣﯽﮔﻮﯾﺪ: "ﮐﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﺧﺪﺍ ﺣﺮﮐﺖ ﮐﻨﻨﺪ ﻣﻬﺮﺵ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺩﻟﻬﺎ ﻣﯽﮔﺬﺍﺭﯾﻢ ﺑﻪ ﺷﺮﻃﯽ ﮐﻪ ﺍﺧﻼﺹ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ،" ﻧﺨﻮﺍﺳﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ ﺧﻮﺩﻧﻤﺎﯾﯽ ﮐﻨﺪ، ﺷﯿﺮﯾﻦﮐﺎﺭﯼ کنید ،
ﺷﺎﮔﺮﺩ ﺷﻮﻓﺮ ﻧﮕﺎﻩ ﮐﺮﺩ ﻭ ﺩﯾﺪ ﻛﻪ ﺩﺧﺘﺮﺑﭽﻪ ﻭﺳﻂ ﺍﺗﻮﺑﻮﺱ ﻧﺸﺴﺘﻪ ﻭ ﺩﺍﺭﺩ ﻭﺿﻮ ﻣﯽﮔﯿﺮﺩ،
ﭘﺮﺳﯿﺪ : ﺩﺧﺘﺮ ﭼﻪ ﻣﯽﮐﻨﯽ؟
ﮔﻔت : ﺁﻗﺎ ﻣﻦ ﻭﺿﻮ ﻣﯽﮔﯿﺮﻡ، ﻭﻟﯽ ﺳﻌﯽ ﻣﯽﮐﻨﻢ ﺁﺏ ﺑﻪ ﻛﻒ ﺍﺗﻮﺑﻮﺱ ﻧﭽﮑﺪ . ﺑﻌﺪﺵ ﻫﻢ ﻣﯽﺧﻮﺍﻫﻢ ﺭﻭﯼ ﺻﻨﺪﻟﯽ، ﻧﺸﺴﺘﻪ ﻧﻤﺎﺯ ﺑﺨﻮﺍﻧﻢ .
ﺷﺎﮔﺮﺩ ﺷﻮﻓﺮ ﯾﮏ ﻛﻤﯽ ﻧﮕﺎﻫﺶ ﮐﺮﺩ ﻭ ﭼﯿﺰﯼ ﺑﻪ ﺍﻭ ﻧﮕﻔﺖ .
ﺑﻪ ﺭﺍﻧﻨﺪﻩ ﮔﻔﺖ : ﻋﺒﺎﺱ ﺁﻗﺎ، ﺑﺒﯿﻦ ﺍﯾﻦ ﺩﺧﺘﺮ ﺑﭽﻪ ﺩﺍﺭﺩ ﻭﺿﻮ ﻣﯽﮔﯿﺮﺩ .
ﺭﺍﻧﻨﺪﻩ ﻫﻢ ﻫﻤﯿﻦﻃﻮﺭ ﮐﻪ ﺟﺎﺩﻩ ﺭﺍ ﻣﯽﺩﯾﺪ، ﺩﺭ ﺁﯾﻨﻪ ﻫﻢ ﺩﺧﺘﺮ ﺭﺍ ﻣﯽﺩﯾﺪ. ﻣﺪﺍﻡ ﺟﺎﺩﻩ ﺭﺍ ﻣﯽﺩﯾﺪ، ﺁﯾﻨﻪ ﺭﺍ ﻣﯽﺩﯾﺪ، ﺟﺎﺩﻩ ﺭﺍ ﻣﯽﺩﯾﺪ، ﺁﯾﻨﻪ ﺭﺍ ﻣﯽﺩﯾﺪ.ﻣﻬﺮ ﺩﺧﺘﺮ ﺩﺭ ﺩﻝ ﺭﺍﻧﻨﺪﻩ ﻫﻢ ﻧﺸﺴﺖ.
ﺭﺍﻧﻨﺪﻩ ﮔﻔﺖ : ﺩﺧﺘﺮ ﻋﺰﯾﺰﻡ، ﻣﯽﺧﻮﺍﻫﯽ ﻧﻤﺎﺯ ﺑﺨﻮﺍﻧﯽ؟ ﺻﺒﺮ ﻛﻦ، ﻣﻦ ﻣﯽﺍﯾﺴﺘﻢ.
ﻣﺎﺷﯿﻦ ﺭﺍ ﮐﺸﯿﺪ ﮐﻨﺎﺭ ﺟﺎﺩﻩ ﻭ ﮔﻔﺖ: ﻧﻤﺎﺯﺕ ﺭﺍ ﺑﺨﻮﺍﻥ ﺩﺧﺘﺮﻡ، ﺁﻓﺮﯾﻦ .
ﺩﺧﺘﺮ ﻣﯽﮔﻔﺖ: ﻭﻗﺘﯽ ﺍﺗﻮﺑﻮﺱ ﺍﯾﺴﺘﺎﺩ، ﻣﻦ ﭘﯿﺎﺩﻩ ﺷﺪﻡ ﻭ ﺷﺮﻭﻉ ﮐﺮﺩﻡ ﺑﻪ ﻧﻤﺎﺯ ﺧﻮﺍﻧﺪﻥ.
ﯾﮏ ﻣﺮﺗﺒﻪ ﺍﺗﻮﺑﻮﺳﯽﻫﺎ ﻧﮕﺎﻫﺶ ﮐﺮﺩﻧﺪ . ﯾﻜﯽ ﮔﻔﺖ: ﻣﻦ ﻫﻢ ﻧﺨﻮﺍﻧﺪﻡ، ﺩﯾﮕﺮﯼ ﮔﻔﺖ: ﻣﻦ ﻫﻢ ﻧﺨﻮﺍﻧﺪﻡ.
ﺷﺨﺺ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﻫﻢ ﮔﻔﺖ: ﺑﺒﯿﻨﯿﺪ ﭼﻪ ﺩﺧﺘﺮ ﺑﺎ ﻫﻤﺘﯽ ﺍﺳﺖ، ﭼﻪ ﻏﯿﺮﺗﯽ، ﭼﻪ ﺍﺭﺍﺩﻩﺍﯼ، ﭼﻪ ﺻﻼﺑﺘﯽ، ﺁﻓﺮﯾﻦ، ﻫﻤﯿﻦ ﺩﺧﺘﺮ ﺭﻭﺯ ﻗﯿﺎﻣﺖ، ﺣﺠﺖ ﺍﺳﺖ. ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﮔﻔﺖ: ﺍﯾﻦ ﺩﺧﺘﺮ ﺍﺭﺍﺩﻩ ﮐﺮﺩ، ﻣﺎﺷﯿﻦ ﺍﯾﺴﺘﺎﺩ.
ﯾﮑﯽ ﯾﮑﯽ ﺁﻧﻬﺎﯾﯽ ﻫﻢ ﮐﻪ ﻧﻤﺎﺯ ﻧﺨﻮﺍﻧﺪﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ،
ﺍﯾﺴﺘﺎﺩﻧﺪ ﺑﻪ ﻧﻤﺎﺯ .
ﺩﺧﺘﺮ ﻣﯿﮕﻔﺖ: ﯾﮏ ﻣﺮﺗﺒﻪ ﺩﯾﺪﻡ ﭘﺸﺖ ﺳﺮﻡ ﯾﮏ ﻋﺪﻩ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﻧﻤﺎﺯ ﻣﯽﺧﻮﺍﻧﻨﺪ .
می ﮕﻔﺖ: ﺷﯿﺮﯾﻦﺗﺮﯾﻦ ﻧﻤﺎﺯ ﻣﻦ ﺍﯾﻦ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺩﯾﺪﻡ.
سؤال :
آيا خدا به عبادات ما نياز دارد كه فرمان داده نماز بخوانيم و رو به كعبه بايستيم؟
پاسخ:
اگر همۀ مردم رو به خورشيد خانه بسازند چيزى به خورشيد اضافه نمىشود.
و اگر همه مردم پشت به خورشيد خانه بسازند، چيزى از خورشيد كم نمىشود. خورشيد نيازى به مردم ندارد كه رو به او كنند،
اين مردم هستند كه براى دريافت نور و گرما بايد خانههاى خود را رو به خورشيد بسازند.
خداوند به عباداتِ مردم نيازى ندارد كه فرمان داده نماز بخوانند.
اين مردم هستند كه با رو كردن به او از الطاف خاص الهى برخوردار مىشوند و رشد مىكنند.
🌷 خداوند متعال در قرآن مىفرمايد:
اگر همۀ مردم كافر شوند،
ذرّهاى در خداوند اثر ندارد،
زيرا او از همۀ انسانها بىنياز است.
«اِن تكفروا انتم و مَن فى الارض جيمعاً فانّ اللّه لغنىٌّ حميد»
خداوندامارااز نمازگزاران واقعی قراربده
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
https://www.instagram.com/mobahesegroup2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مورچههای آمریکایی و مگسهای اسرائیلی در رصد ایران
«عطوان» تحلیلگر مشهور عرب:
🔹از این پس، ایران تحرک مورچههای آمریکایی و مگسهای اسرائیلی را زیر نظر خواهد داشت.
🔹ترامپ از پرتاب ماهواره نظامی توسط ایران عصبانی و وحشت زده است.
❇️@mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فاجعه یا مدیریت حذف صفر پول
❇️@mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺اشکهای پزشکی که برای درمان بیماران کرونایی مادرش را از دست داد
❇️@mobahesegroup
- ناشناس.mp3
297.3K
✅متن شبهه👇👇
هیچ کجا در قرآن برای روزه خواری مجازات دنیوی یا اخروی تعیین نشده است، و هیچ کجا امر نشده که وقتی کسی روزه است دیگران حق ندارند مقابل او چیزی بخورند .
روزه یک عبادت فردی است، و شخص روزه داری که از خوردن و آشامیدن دیگران کنترل خود را از دست بدهد، یا بخواهد دیگران را با شلاق زدن و ارعاب وادار به رعایت احکام اعتقادی خودش بکند، همان بهتر که روزه نگیرد، چون مرتکب گناه بزرگتری شده و دین الهی را با برداشتهای خود، کریه و زشت معرفی نموده.
وقتی در قرآن به صراحت افرادی از روزه داری معاف شده اند، هیچ دلیلی ندارد که در سطح جامعه مانع خوردن و آشامیدن آنها شوند، و یا در علت آن کنکاش نمایند.
دوست دارم نظر منطقی و بیطرفانه شما را در اینمورد بشنوم.
✅پاسخ صوتی استاد امیدیان
👉 @mobahesegroup