eitaa logo
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
24.4هزار دنبال‌کننده
12هزار عکس
8.7هزار ویدیو
220 فایل
پاسخگویی به شبهات وشایعات ومباحث دینی مدعیان دروغین وعرفانهای کاذب مدیر کانال👇 @sollemassama ادمین کانال👇 @Morteza_Kahromi کانال خبری ما @news_revolution 👇 ادمین تبادل وتبلیغ @F_Gh14 👇کانال پرسمان‌دینی ما @porseman_onlin
مشاهده در ایتا
دانلود
⁉️سوال 👇👇👇 ❔دلیل اینکه عموم مردم علی ع را نخواستند چه بود❕❕ ❓آیا ممکن است چند هزار نفر که در غدیر بودند همگی دست از علی ع بردارند❔آیا برای این مطلب شواهد قرآنی هست❗️ ✅پاسخ👇👇👇 👌چه شاهد قرآنی از این بالاتر که حضرت موسی برادر خود حضرت هارون را به عنوان جانشین خود در میان بنی اسرائیل منصوب داشت و خود به میعاد گاه خداوند برای گرفتن احکام تورات از طریق وحی رفت چنان که قرآن چنین می گوید: ❗️« ما به موسی سی شب وعده گذاشتیم سپس آن را با ده شب دیگر تکمیل نمودیم به این ترتیب میعاد پرودگارش با او چهل شب شد و «موسی به برادرش هارون گفت جانشین من در میان قوم من باش... » 🔶اعراف 142 👌اما بنی اسراییل خلافت و جانشینی هارون را نادیده گرفتند و به وصیت موسی عمل نکردند و راه کفر و شرک و بت پرستی و گوساله پرستی را در غیاب موسی در پیش گرفتند چنان که قرآن نقل می کند: « قوم موسی بعد از ( رفتن ) او ( به میعاد گاه خداوند) از زیور آلات خود گوساله ای ساختند ...هنگامی که موسی خشمگین و اندوهناک به سوی قوم خود بازگشت گفت پس از من بد جانشینانی برایم بودید ( و آیین مرا ضایع کردید ) ...( هارون گفت ) فرزند مادرم این گروه مرا در فشار گذاشتند و نزدیک بود مرا به قتل برسانند...» 🔷اعراف 148 تا 151 ❓آیا پشت کردن بنی اسراییل به خلافت و وصایت هارون دلیلی بر بطلان خلافت او می باشد❕ 👌پشت کردن صحابه به امام علی مورد پیش بینی پیامبر گرامی قرار گرفته بود چنان که علمای اهل سنت نقل می کنند که پیامبر گرامی خطاب به حضرت علی فرمود: « کینه هایی مردم نسبت به تو در دل دارند که هنگامی آن را آشکار خواهند کرد که من از دنیا رفته باشم» 📚المعجم الکبیر ج11 ص73 📚مسند ابی یعلی ج1 ص426 📚تاریخ مدینه دمشق ج42 ص322 🔶وفرمود: « پس از من مردم با حیله گری با تو رفتار می کنند» 📚المستدرک علی الصحیحین ج3 ص 150 ❗️البته چنان نبود که تمام صحابه غدیر و مساله ولایت و خلافت حضرت علی را فراموش کنند بلکه عده ای از آنان تن به خلافت ابوبکر نداده و در برابر او اعتراض و احتجاج به ولایت حضرت علی می کردند. 👌علامه مجلسی در کتاب شریف بحار الانوار بابی را اختصاص داده است به احتجاجات صحابه بر خلافت وامامت امیر مومنان در برابر غاصبان خلافت 📚بحار الانوار،ج29 ص79 باب 8 👌از ابی بن کعب نقل می کند زمانی که ابوبکر داشت خطبه می خواند بلند شد وچنین احتجاج کرد: «آیا نمی دانید که پیامبر علی را برای ما چنین معرفی کرد "من کنت مولاه فهذا علی مولاه یعنی علیا ومن کنت نبیه فهذا امیره" "هرکس من مولای او هستم علی مولای اوست وهرکس من پیامبر او هستم علی امیر اوست" 📚همان مدرک،ص83 ❗️اسامه بن زید دربرابر ابوبکر چنین استدلال کرد: «تو سخن پیامبر در مورد علی در روز غدیر را چه زود فراموش کردی» 📚همان مدرک،ص92 🔶همچنین علامه مجلسی در ج28 ص175 باب 4 از بحار الانوار انبوهی از این احتجاج ها را می آورد. ❗️در کتب اهل سنت هم سخن از مخالفت صحابه با خلافت ابوبکر آمده است؛ 🔶بخاري در صحيح خود از زبان عمر بن خطاب نقل می کند که تمام انصار و نيز علی بن ابی طالب ، زبير بن عوام و تمام طرفداران آن‌ها با خلافت ابوبکر مخالف بودند: َ «تمامي انصار با ما مخالفت كردند و در سقيفه بنی ساعده جمع شدند، و نيز علی و زبير و كسانی كه همراه آن‌ها بودند، با ما مخالفت كردند» 📚صحیح بخاری،ج8 ص26 ❗️و طبری و ابن اثير در تاريخ شان نقل کرده‌اند که تمام انصار و يا بعضی از آن‌ها گفتند که ما تنها با علی بن ابی طالب بيعت مي‌کنيم: « فقالت الا نصار او بعض الانصار: لا نبايع الا علیا» 📚الكامل ج 2، ص 325 📚تاريخ الطبري ج 2 ص 443 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا، بله و سروش t.me/mobahesegroup eitaa.com/mobahesegroup ble.ir/mobahesegroup sapp.ir/mobahesegroup www.instagram.com/mobahesegroup2
⁉️پرسش👇👇👇 ❔اهل سنت شبهه می کند که در اواخر اسفند یا اوایل فروردین اتفاق افتاده است و در آن ایام هوا زمستانی و سرد است ❕چگونه می گویید پیامبر در گرما مردم را برای ولایت علی علیه السلام جمع کرد ❕❕ ✅پاسخ👇👇👇 👌این که در روز غدیر ، هوا به شدت بوده است ، و صحابه از شدت گرما ، عبای خود را به سر و زیر پای خود کشیده بودند تا از آزار گرما در امان باشند ، در روایات شیعه و اهل مورد اشاره قرار گرفته است . 🗯حاکم از زید بن ارقم نقل می کند ؛ « با رسول خدا به منطقه غدیر خم رسیدیم ...آن روز روزی بود که به مانند آن را ندیده بودیم ...پیامبر دست علی را گرفت و گفت ای مردم چه کسی بر مومنان ولایت دارد ، مردم گفتند خدا و رسولش ، پیامبر گفت هر کس که من بر او ولایت دارم و مولی او هستم ، علی مولای اوست » 📚المستدرک علی الصحیحین ج3 ص613 👌در دیگری زید بن ارقم می گوید ؛ « آن روز به شدت گرم بود تا جایی که برخی از ما از شدت گرما ، را به سر و برخی به پا کشیده بودیم تا از آزار گرما در امان باشیم » 📚الروضه الندیه ص157 👌در دیگری آمده است ؛ « ما با سرعت به سوی پیامبر رفتیم ، هوا بسیار گرم بود تا جایی که پیامبر مقداری از لباس ( عبایش ) را از شدت گرما به سر و مقداری را به کشیده بود » 📚بحار الانوار ج37 ص152 🗯اهل سنت می گویند منظور از در حدیث غدیر ، تنها بیان دوستی علی علیه السلام می باشد در حالی که مساله دوستی علی علیه السلام با مومنان مطلب مخفی و پیچیده ای نبود که نیاز به این همه تاکید و بیان داشته باشد ، و احتیاج به متوقف ساختن آن قافله در وسط بیابان خشک و سوزان داشته باشد . 🔶قرآن با می گوید ؛ « مومنان همه برادر یکدیگرند » 🔷حجرات 10 👌و می فرماید ؛ « مردان مومن و زنان مومنه دوست و یاور یکدیگرند » 🔷توبه 71 🗯مساله اخوت اسلامی و مسلمانان با یکدیگر از بدیهی ترین مسائل اسلامی است که در آغاز اسلام وجود داشت و پیامبر بارها آن را تبلیغ کرد و دیگر نیازی به بیان آن ، در آن اجتماع عظیم و سوزان نبود . ❕همه این ها قرینه روشن است که مراد از مولی تنها ولایت و است نه چیز دیگر. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا، بله و سروش t.me/mobahesegroup eitaa.com/mobahesegroup ble.ir/mobahesegroup sapp.ir/mobahesegroup www.instagram.com/mobahesegroup2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❌ دروغ‌پردازی معاندین علیه واکسن «کوو ایران برکت» 🛑 شایعه‌ی مرگ یک پیرمرد پس از دریافت دُز دوم واکسن برکت 🔺 کاربری ادعا کرده که پدربزرگشان 4روز بعد از دریافت دُز دوم واکسن برکت فوت شدند در حالی‌که تا الان وهنگام زدن این توئیت از دُز دوم اولین کسانی که واکسن برکت دریافت کردند 4روز نگذشته است. 🔸اما ادعای مطرح‌شده در این حسابِ جعلی کذب بوده و با توجه به تاریخ تزریق دُز دوم #واکسن کووبرکت به اولین دریافت‌کننده‌های آن، چنین ادعایی امکان‌پذیر نبوده است. 🔸در همین رابطه حجت نیکی ملکی، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در تاریخ 2 مرداد در صفحه توئیتری خود نوشت: «‏این خبر کاملا دروغ است. حواسمان باشد؛ این روزها از این دروغ‌ها بیشتر خواهیم شنید.» 👇👇👇 کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات ┏⊰✾✾⊱━━━─»»»━━┓ 🆔 @mobahesegroup ┗━━─»»»━━━⊰✾✾⊱┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 مناظره و استدلال بر حقانیت شیعه و محکوم کردن وهابی در یک دقیقه 🔺عالم وهابی خطاب به شیعی: ➕شما شیعه هستید ➖(عالم شیعی)خیر سنی هستم ➕ایرانی و سنی؟ ➖بله ➕خلفای بعد از پیامبرو نام ببر ➖ابوبکر، عمر، علی (ع)... ➕این عثمان(عثمان کو؟)...❓👆 « #مبلغ_غدیر_باشیم » #خلافت #عید_غدیر 👇👇👇 کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات ┏⊰✾✾⊱━━━─»»»━━┓ 🆔 @mobahesegroup ┗━━─»»»━━━⊰✾✾⊱┛
⁉️پرسش👇👇👇 ❓اهل سنت می گویند حدیث غدیر مربوط می شود به شکایت سپاهیانی که به همراه حضرت علی به رفته بودند و در بازگشت از عدالت علی که بدون اجازه پیامبر غنائم را به آنها نداد شکایت کردند و پیامبر هم گفت که با علی دشمنی نکنید هر کس من دوست او هستم علی دوست اوست ❗️❗️ ✅پاسخ👇👇👇 👌در برابر این اشکال توجه به نکاتی لازم است ؛ 1⃣اگر حدیث غدیر در پاسخ به شکایت سپاهیان یمن صورت گرفته است چرا پیامبر در همان روزهای ابتدایی مناسک حج آن ها را نداد و تا روز هجدهم ذی الحجه صبر کرد و در منطقه غدیر خم این پاسخ این شکایت را مطرح کرد و در مطرح نکرد ❕ 2⃣اگر واقعا شکایت سپاهیان اعزامی به مردم یمن موجب بیان حدیث غدیر گردیده است باید پیامبر در حدیث غدیر صراحتا یا به صورت کنایه اشاره ای به این ماجرا و شکایت داشته باشد در حالی که به هیچ عنوان چنین اشاره ای از پیامبر صادر نشده است . 3⃣این واقعه بین امام علی علیه السلام و تعداد اندکی از کسانی که همراه او بودند اتفاق افتاد ، چرا پیامبر چنین واقعه کوچکی را بین تمام مطرح کرد ❕آیا بهتر نبود که پیامبر این قضیه را بین همان جمع اندک حل میکرد و از علی می کرد و جمعیت عظیم مسلمین را در آن گرمای طاقت فرسا معطل یک دعوای نمی کرد ❕ 4⃣اگر حدیث غدیر تنها برای بیان دوستی علی علیه السلام با تعدادی از مسلمین بوده است چرا گروه صحابه و پیشاپیش آنها عمر برای عرض به محضر علی علیه السلام آمدند و به او تبریک گفته و بیعت کردند ❕مگر بیان تبریک دارد ❗️ 5⃣به فرض بپذیریم که حدیث برای پاسخ به سپاهیان یمن بیان شده باشد ، پیامبر در پاسخ این شکایت ، علی علیه السلام را به عنوان رهبر و امام معرفی کردند و بیان کردند که هیچ کس حق دشمنی کردن با کسی که امام و سرپرست آنها است را ندارد ❗️ بنابراین جریان مذکور به هیچ عنوان خدشه به ولایت و امامت علی علیه السلام که در حدیث غدیر بیان شده است نمی رساند . کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا، بله و سروش t.me/mobahesegroup eitaa.com/mobahesegroup ble.ir/mobahesegroup sapp.ir/mobahesegroup www.instagram.com/mobahesegroup2
⁉️پرسش👇👇👇 ❔آیا راست است که پس از آن که پیامبر علی را در غدیر به عنوان امام معرفی کرد کسی آمد به نزد پیامبر و به ان انتخاب اعتراض کرد و خداوند هم از آسمان فرو فرستاد که بر سرش خورد و مرد ❗️❗️ ✅پاسخ👇👇👇 👌خداوند می فرماید ؛ « تقاضا کننده ای تقاضای عذابی کرد که واقع شد ، این عذاب مخصوص کافران است ، و هیچکس نمی تواند آن را دفع کند از سوی خداوند ذی المعارج است (خداوندی که فرشتگانش بر آسمانها صعود می کند) .» 🗯معارج 1 تا 3 ❕بسیاری از و ارباب حدیث شان نزولی برای این آیات نقل کرده اند که حاصل آن چنین است : 🔷«هنگامی که رسول خدا علی علیه السلام را در روز غدیر خم به خلافت منصوب فرمود و درباره او گفت : من کنت مولاه فعلی مولاه «هر کس من مولی و ولی او هستم علی مولی و ولی او است » چیزی نگذشت که این مساله در بلاد و شهرها منتشر شد .نعمان بن حارث فهری خدمت پیامبر آمد و عرض کرد تو به ما دستور دادی شهادت به یگانگی خدا و اینکه تو فرستاده او هستی دهیم ما هم شهادت دادیم ، سپس ‍ به جهاد و حج و روزه و نماز و زکات دادی ما همه اینها را نیز پذیرفتیم اما با اینها راضی نشدی تا اینکه این جوان (اشاره به علی علیه السلام است ) را به جانشینی خود منصوب کردی ، و گفتی : من کنت مولاه فعلی مولاه ، آیا این سخنی است که از ناحیه خودت یا از سوی خدا ؟ پیامبر فرمود : قسم به خدائی که معبودی جز او نیست این از ناحیه خدا است . 🔷نعمان روی بر گرداند در حالی که می گفت اللهم ان کان هذا هو الحق من عندک فامطر علینا حجارة من السماء : «خداوندا اگر این سخن حق است و از ناحیه تو ، سنگی از آسمان بر ما بباران » 🔶اینجا بود که سنگی از آسمان بر فرود آمد و او را کشت ، همینجا آیه سال سائل بعذاب واقع للکافرین لیس له دافع نازل گشت . 👌آنچه را در بالا گفتیم مضمون عبارتی است که در مجمع البیان از ابوالقاسم با سلسله سندش از امام صادق علیه السلام نقل شده است . 📚مجمع البیان ج10 ص 352 همین مضمون را بسیاری از مفسران اهل سنت ، و روات حدیث با مختصری تفاوت نقل کرده اند . 📚تفسیر قرطبی ج10 ص6757 📚تفسیر ثعلبی ج29 ص52 ❕مرحوم علامه در الغدیر آن را از سی نفر از علمای معروف اهل سنت نقل می کند (با ذکر مدرک و نقل عین عبارت ) از جمله : 📚تفسیر غریب القرآن (حافظ ابوعبید هروی ) . 📚تفسیر شفاء الصدور (ابوبکر نقاش موصلی ) . 📚تفسیر الکشف و البیان (ابواسحاق ثعالبی ) . 📚تفسیر ابوبکر یحیی (القرطبی ) . 📚تذکره ابواسحاق (ثعلبی ) . 📚کتاب فرائد السمطین (حموینی ) . 📚کتاب (دررالسمطین )(شیخ محمد زرندی ) . 📚تفسیر سراج المنیر (شمس الذین شافعی ) . 📚کتاب (سیره حلبی ) 📚کتاب نور الابصار سید مؤمن شبلنجی. 📚و کتاب شرح جامع الصغیر سیوطی از (شمس الدین الشافعی ) . 📚و ... الغدیر جلد 1 صفحه 239 تا 246 👌در بسیاری از این کتب شده که آیات فوق در همین رابطه نازل شده است ، البته درباره اینکه این شخص حارث بن نعمان بوده یا جابر بن نذر یا نعمان بن حارث فهری اختلاف است ، و می دانیم این امر تاثیری در اصل مطلب ندارد . 📚تفسیر نمونه ج25 ص7 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا، بله و سروش t.me/mobahesegroup eitaa.com/mobahesegroup ble.ir/mobahesegroup sapp.ir/mobahesegroup www.instagram.com/mobahesegroup2
⁉️سوال👇👇👇 امام علی در موارد متعددی خلفا را تایید می کرد و به انان در مشکلات کمک می کرد چگونه است که شیعیان خلاف خلفا را قبول نمی کنند ✅پاسخ:👇👇👇 ❗️رفتـار امام علي با خلفا را بايد در دو زمينه مورد بررسي قرار داد: 1. به رسميت شناختن خلافت آنان. 2. همكاري امام با دستگاه خلفا در حل معضلات ديني و مشكلات سياسي. و اين دو مطلب بايد از يكديگر تفكيك شود. 🗯با قطع و يقين مي‌گوييم كه موضع امام در مورد اوّل كاملاً منفي بود و در مورد دوم مثبت. ❗️در مورد دلايل منفي بودن موضع امام در مورد نخست بايد گفت: 🔷اوّلاً: علي(ع) چگونه مي‌تواند خلافت ديگران را به رسميت بشناسد، در حالي كه وي از جانب خدا در مواضع مختلف و به ويژه روز غدير، به عنوان ولي مسلمانان و سرپرست آنان معرفي شده است؟ ولايت امام، يك حكم آسماني بود كه جز خدا، هيچ فردي نمي‌تواند آن را دگرگون سازد، چنان كه مي‌فرمايد: «هيچ مرد و زن با ايماني حق ندارد هنگامي كه خدا و پيامبر او درباره امري حكمي كنند، اختياري (در برابر فرمان خدا) داشته باشد» 📓احزاب36 ❗️امامت امام حق شخصي وي نبود كه از آن چشم پوشي كند، بلكه حكم الهي بود كه كسي قادر بر تغيير آن نيست، امّا اگر شرايط براي اجراي اين حكم فراهم نباشد، مصلحت ايجاب مي‌كند كه درباره آن سكوت كند، نه اين كه ديگري را جاي خود بنشاند. 🔷ثانياً: تاريخ سقيفه و بررسي زندگي امام حاكي است كه آن حضرت با وجود شديدترين فشارها، دست بيعت به سوي خلفا دراز نكرد. ❗️معاويه در يكي از نامه‌هاي خود به علي مي‌نويسد: 🔶 «تو همان كسي هستي كه به سان شتر افسار زده به سوي بيعت كشيدند»; و اين جمله بيانگر آن است كه فشار براي بيعت به حدي بود كه امام را به زور از خانه خود بيرون كردند و به مسجد بردند. امام در پاسخ نامه معاويه، اين بي‌حرمتي را انكار نمي‌كند، ولي تصريح مي‌كند كه اين نشانه مظلوميت اوست، آنجا كه مي‌فرمايد: «گفتي كه همچون شتر، افسار زدند و كشيدند كه بيعت كنم، عجبا! به خدا سوگند خواستي مذمت كني ولي ناخود آگاه ستودي. خواستي رسوا كني ولي رسوا شدي. براي يك مسلمان نقص نيست كه مظلوم واقع شود، مادام كه در دين خود ترديد نداشته باشد و در يقين خود شك نكند». 📚نهج البلاغه نامه 28 🔶ثالثا: كلمات امام در موارد مختلف حاكي از آن است كه او تا آخرين لحظات زندگي، خود را شايسته خلافت مي‌دانست و اين كه خلافت حق مسلم او بود و از وي گرفته شد. در اين مورد، علاوه بر خطبه «شقشقيه» كه همه با او آشنا هستيم، سخنان ديگر او حاكي از غصب خلافت و عقب زدن او است كه ما در اين جا به برخي از سخنان آن حضرت اشاره مي‌كنيم: 🔷الف. «به خدا سوگند از روزي كه خدا جان پيامبر خويش را تحويل گرفت تا امروز همواره حق مسلم من از من سلب شده است». 📓نهج البلاغه خطبه6 🗯ب: «شخصي در حضور جمعي به من گفت: پسر ابوطالب تو بر امر خلافت حريصي به او گفتم: ❗️«بلكه شما حريص‌تر و از پيغمبر دورتريد و من از نظر روحي و جسمي نزديك‌ترم. من حق خود را طلب كردم و شما مي‌خواهيد ميان من و حق خاص من حائل و مانع شويد و مرا از آن منصرف سازيد. آيا آن كه حق خويش را مي‌خواهد حريص‌تر است يا آن كه به حق ديگران چشم دوخته است؟ همين كه او را در برابر حاضران با نيروي استدلال كوبيدم به خود آمد و نمي‌دانست در جواب من چه بگويد». 📚نهج البلاغه خطبه 172 ❗️حضرت در ادامه مي‌فرمايد: «خدايا از ظلم قريش و همدستان آنها به تو شكايت مي‌كنم. اينها با من قطع رحم كردند و مقام و منزلت بزرگ مرا تحقير نمودند. اتفاق كردند در مورد امري كه حق خاص من بود، بر ضدّ من قيام كنند». 📚بحار الانوار ج29 ص605 🗯تا اين جا روشن گرديد كه امام هرگز در مسأله خلافت و امامت با خلفا مصالحه نكرد و پيوسته از مظلوميت خود سخن مي‌گفت و نسل‌ها را از حقايق آگاه مي‌ساخت. ❗️علامه مجلسی انبوهی روایت از احتجاجات امام بر دیگران در مورد خلافت و وصایت خویش نقل می کند 📚بحار الانوار ج29 ص3 باب 5 ❗️بخاری نقل می کند که حضرت علی خطاب به ابوبکر چنین عرضه داشت: « اما تو ای ابوبکر در حق ما اهل بیت استبداد ورزیدی» 📚صحیح بخاری ج4 ص1549 🗯وحضرت در شورای شش نفره ،تصدی خلافت به شرطی که بر مبنای ابوبکر و عمر حکمرانی کند را رد کرد 📚مسند احمد،ج1 ص75 📚اسد الغابه ج4 ص123 🗯ادامه پاسخ 👇👇👇👇 👇👇👇 کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات ┏⊰✾✾⊱━━━─»»»━━┓ 🆔 @mobahesegroup ┗━━─»»»━━━⊰✾✾⊱┛
ادامه پاسخ بالا 👆👆🔻👇👇👇 🔴نكته دوم، همكاري امام با خلافت در مسائل ديني و سياسي و حل مشكلات خلفا است كه موضع امام در اين مورد كاملاً مثبت بود. 🗯 ايشان در يكي از نامه‌هاي خود، علت همكاري با دستگاه خلافت را به روشني بيان مي‌كند. اکنون ترجمه نامة امام را در اين جا مي‌آوريم: 🗯«به خدا سوگند هرگز فكر نمي‌كردم و به خاطرم خطور نمي‌كرد كه عرب بعد از پيامبر; امر امامت و رهبري را از اهل بيت او بگردانند (و در جاي ديگر قرار دهند و باور نمي‌كردم) آنها آن را از من دور سازند! تنها چيزي كه مرا ناراحت كرد اجتماع مردم اطراف فلان... بود كه با او بيعت كنند. دست بر روي دست گذاردم تا اين كه با چشم خود ديدم گروهي از اسلام بازگشته و مي‌خواهند دين محمد را نابود سازند. (در اين جا بود) كه ترسيدم اگر اسلام و اهلش را ياري نكنم، شاهد نابودي و شكاف در اسلام باشم كه مصيبت آن براي من از رها ساختن خلافت و حكومت بر شما بزرگ‌تر بود؛ چرا كه اين بهره دوران كوتاه زندگي دنيا است كه زايل و تمام مي‌شود. همان طور كه «سراب» تمام مي‌شود و يا همچون ابرهايي كه از هم مي‌پاشند. پس براي دفع اين حوادث به پا خاستم تا باطل از ميان رفت و نابود شد و دين پا برجا و محكم گرديد». 📚نهج البلاغه نامه 62 👌اين نامه به روشني بيان مي‌كند كه امام در عين انتقاد از خلافت، براي صيانت اسلام تا آنجا كه امكان داشت با آنان همكاري کرد و معضلات علمي و سياسي آنان را به نحو احسن، حل و فصل نمود. 📚راهنمای حقیقت،ص647 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا، بله و سروش t.me/mobahesegroup eitaa.com/mobahesegroup ble.ir/mobahesegroup sapp.ir/mobahesegroup www.instagram.com/mobahesegroup2
✨⚜️✨⚜️✨⚜️✨⚜️✨ ⚜️ بسم الله الرحمن الرحیم ✨وقَالُوا مَالِ هَذَا الرَّسُولِ یَأْکُلُ الطَّعَامَ وَیَمْشِی فِی الْأَسْوَاقِ لَوْلَا أُنزِلَ إِلَیْهِ مَلَکٌ فَیَکُونَ مَعَهُ نَذِیرًا * أَوْ یُلْقَی إِلَیْهِ کَنزٌ أَوْ تَکُونُ لَهُ جَنَّةٌ یَأْکُلُ مِنْهَا وَقَالَ الظَّالِمُونَ إِن تَتَّبِعُونَ إِلَّا رَجُلًا مَّسْحُورًا * انظُرْ کَیْفَ ضَرَبُوا لَکَ الْأَمْثَالَ فَضَلُّوا فَلَا یَسْتَطِیعُونَ سَبِیلًا ✨و گفتند: این چه پیامبری است که غذا می‌خورد و در بازارها راه می‌رود؟ چرا فرشته ای به سوی او نازل نشده تا همراه وی هشداردهنده باشد؟ * یا گنجی به طرف او افکنده نشده یا باغی ندارد که از (بار و بر) آن بخورد؟ و ستمکاران گفتند: جز مردی افسون شده را دنبال نمی کنید * بنگر چگونه برای تو مثل‌ها زدند و گمراه شدند؟ در نتیجه نمی توانند راهی بیابند. 📗سوره مبارکه فرقان آیات 9-7 💠 محمّد بن فضیل، از ابو حمزه ثمالی، از امام محمّد باقر (علیه السّلام) روایت کرده است که ایشان این آیه را چنین قرائت کرده اند: «وَ قَالَ الظَّالِمُونَ لآلِ محمَّدٍ حقَّهم إن تَتِّبعونَ إلَّا رجلاً مَسْحوراً» و منظورشان از «رجلا مسحورا» حضرت محمّد (صلّی الله علیه و آله و سلّم) بوده است و خداوند در ادامه به پیامبرش می فرمایند: «انظُرْ کَیْفَ ضَرَبُوا لَکَ الْأَمْثَالَ فَضَلُّوا فَلَا یَسْتَطِیعُونَ سَبِیلًا»👈 یعنی نمی توانند راهی به ولایت علی بن ابی طالب (علیه السّلام) بیابند و علی (علیه السّلام) همان سبیل است. 📗 تاویل الآیات، ج 1، ص 371، ح 1. ⚜️ ✨⚜️✨⚜️✨⚜️✨⚜️✨ کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات t.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup ble.ir/mobahesegroup
⚜️✨⚜️✨⚜️✨⚜️ ✨ ⚜️ 🔹 از جمله مصادیق حجاب ،حفظ عفت در لحن و کلام است که با تامل در حضرت قرآن و سیره نورانی حضرات قرآن ناطق (علیهم السلام) معنا و حقیقت حجاب را بیشتر درمی یابیم : ابتدا به نمونه ای از آیات و روایات درباره سخن گفتن زنان و حدود کلام ایشان در برابر نامحرمان اشاره می کنیم: ✨ خداوند در آیه شریفه 32 سوره مبارکه احزاب میفرماید : "یا نِساءَ النَّبِیِّ لَسْتُنَّ کَأَحَدٍ مِنَ النِّساءِ إِنِ اتَّقَیْتُنَّ فَلا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَیَطْمَعَ الَّذِی فِی قَلْبِهِ مَرَضٌ وَ قُلْنَ قَوْلاً مَعْرُوفاً" اى همسران پیامبر! شما همچون یکى از زنان معمولى نیستید اگر تقوى پیشه کنید، بنا بر این به گونه اى هوس انگیز سخن نگوئید که بیماردلان در شما طمع کنند و سخن شایسته بگوئید. 🔻 البته در این آیه ،‌ خداوند ، مخاطب خود را زنان پیغمبر (صلی الله علیه و آله و سلم) قرار داده است ، اما بر طبق نظر مفسرین ،‌ اگر چه مخاطب ، زنان پیامبر (صلی الله علیه و آله) هستند ، اما جمیع نساء مورد خطاب قرار می گیرند،که در اینجا لحن کلام زنان مورد دقت قرار گرفته است که نباید با لحن و آهنگی همراه باشد که در دل بیماردلان طمعی ایجاد شود . ⚜️ و نیز امام الحق علی بن ابی طالب (علیهما السلام) فرمودند: پیامبر خدا (صلی الله علیه وآله) زنان را از بلند صحبت کردن نهی می کردند مگر آن که ناچار باشند؛ و نیز مردان را از سلام کردن بر آنان نهی می نمودند. 📗 مستدرک الوسایل، ج14، ص28. 🔸 و نیز در روایتی دیگر حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه وآله) زنان را نهی فرمودند از این که در حضور نامحرم بیشتر از پنج کلمه (یا جمله) درباره مسائل ضروری سخن بگویند. 📗 بحارالانوار،ج 100، ص 243. که ان شاءالله در آینده به توضیح بیشتر درباره این روایات نورانی خواهیم پرداخت. ⚜️ ✨ ⚜️✨⚜️✨⚜️✨⚜️ کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات t.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup ble.ir/mobahesegroup
📰رهبر معظم انقلاب اسلامی در آخرین دیدار با هیئت دولت دوازدهم: در این دولت معلوم شد اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد 🔹رهبر انقلاب، صبح امروز در آخرین دیدار دولت دوازدهم: دیگران باید از تجربه‌های شما استفاده کنند. یک تجربه را من به خصوص یادداشت کرده‌ام. حرفی است که من مکرر با شما و مردم تکرار کردم حالا هم همان حرف را تکرار میکنم. این تجربه عبارت است از بی‌اعتمادی به غرب. آیندگان باید از این تجربه استفاده کنند. در این دولت معلوم شد که اعتماد به غرب جواب نمیدهد. 🔹غربیها به ما کمک نمیکنند. هرجا بتوانند ضربه میزنند. جایی که ضربه نمیزنند آنجایی است که امکانش را ندارند. هرجا امکان داشتند ضربه زدند. این تجربه بسیار مهمی است. 🔹مطلقاً نبایستی برنامه‌های داخلی را به همراهی غرب موکول و منوط کرد. چون قطعاً شکست میخورد، قطعاً ضربه میخورد. شماها هم هرجایی که کارهایتان را منوط کردید به غرب ناموفق ماندید، هرجایی که بدون اعتماد به غرب، خودتان قد علم کردید و حرکت کردید،‌ موفق شدید. اینجور است دیگر. نگاه کنید کارکرد دولت‌های یازدهم و دوازدهم اینجوری است. 🔹هرجا شما موضوعات را به توافق با غرب و با مذاکره با غرب و با آمریکا و اینها موکول کردید، آنجا ماندید، نتوانستید پیش بروید. چون آنها کمک نمیکنند دیگر، دشمن‌اند دیگر. هرجا شما از آنها قطع نظر کردید، خودتان راه افتادید از شیوه‌های مختلف هزار تا راه وجود دارد اینجور نیست که یک راه. نه راه‌های مختلف وجود دارد. انسانها فکر کنند راه‌های گوناگونی برای زندگی شخصی و اجتماعی و مدیریتی پیدا خواهند کرد. 🇮🇷اخبار جبهه انقلاب اسلامی @News_Revolution 📡
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥شاه کلید بیانات حضرت امام خامنه‌ای در آخرین دیدار با دولت سازشکاران: در این دولت معلوم شد اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد #اخبار_جبهه_انقلاب_اسلامی 🇮🇷اخبار جبهه انقلاب اسلامی @News_Revolution 📡
🔴در حمایت از اقدام انقلابی برخی از نمایندگان مجلس امروز طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی در مجلس برای تصویب نهایی به کمیسیون فرهنگی فرستاده شد . فضای مجازی بی صاحبی که تنها منتفعان آن دشمنان ملت و براندازان و فروشندگان فیلترشکن و اپراتورهای همراه بخاطر سودآوری بالا هستند و تنها بازندگان آن هم مردم و خانواده ها و فرهنگ و هویت و تاریخ و تمدن این کشور هستند. در این چند روز دو گروه بصورت اساسی مخالف این طرح بودند . اول جریان تحریف و دشمنان و فتنه گران و غربزدگان که با این طرح نانشان آجر میشود و دیگر ابزاری برای فریب مردم و ایجاد فتنه و آشوب در جامعه ندارند . و دومین گروه افرادی به ظاهر حزب الهی و انقلابی که در خوش بینانه ترین حالت متاثر از جنگ رسانه ای غربگرایان اینها هم گارد شبه روشنفکری گرفته اند و با برچسب دروغین فیلترینگ علیه ساماندهی فضای مجازی کشور قلم فرسایی میکنند. سخن بنده اینجا تنها خطاب به آن دسته از مدعیان دروغین آزادی بیان و حق انتخاب مردم است: وقتی بنده به راحتی نمیتوانم فعالیت انقلابی در اینستاگرام داشته باشم حتی نمیتوانم در پیج شخصی ام یک تصویر از قهرمان بزرگ کشورم شهید حاج قاسم سلیمانی منتشر کنم ، اما ضدانقلاب آزادانه فعالیت براندازانه میکند چرا کسی حرف از حق انتخاب مردم نمیزند ؟ و اینستاگرام را بخاطر مسدودسازی پیج های ما مورد سوال قرار نمیدهد ؟ اما وقتی نظام میخواهد پلتفرم هایی مانند اینستاگرام را پاسخگو کند و فعالیت آنها را مشروط به رعایت حقوق کاربران کند ، همه بیاد حق انتخاب مردم و آزادی بیان می افتند؟ چه کسی در این مملکت پاسخگوی مسدود سازی پیج های بنده توسط اینستاگرام که حاصل چندین سال زحماتم در فضای مجازی است ،میباشد؟ طبق طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی پلتفرم های مانند اینستاگرام باید پاسخگوی حقوق ضایع شده افرادی چون بنده باشند . پس لطفا بدون آگاهی علیه طرح صیانت موضع گیری نکنید ✍سعید درخشان کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا، بله و سروش t.me/mobahesegroup eitaa.com/mobahesegroup ble.ir/mobahesegroup sapp.ir/mobahesegroup www.instagram.com/mobahesegroup2
4_5769630727805078440.pdf
306.6K
طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی (مجلس شورای اسلامی ) 👇👇👇 کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات ┏⊰✾✾⊱━━━─»»»━━┓ 🆔 @mobahesegroup ┗━━─»»»━━━⊰✾✾⊱┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پاسخ به سوالات شما یکی از طراحان طرح صیانت از فضای مجازی به برخی شبهات پیرامون طرح جواب داده 👇👇👇 کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات ┏⊰✾✾⊱━━━─»»»━━┓ 🆔 @mobahesegroup ┗━━─»»»━━━⊰✾✾⊱┛
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
⁉️ متن شایعه👇👇👇 😂😂اینو دیگه کجای دلم بزارم:😂😂 ✅ فرزندآوری از مطالبات مهم مقام معظم رهبری است که در
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 واکنش رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به شایعات عجیب و مضحک برخی رسانه‌های غیر رسمی درباره موضوع محرم و سازمان تبلیغات اسلامی کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات 👇👇👇👇👇 @mobahesegroup
35.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥آیت‌الله سیدمحمدمهدی میرباقری: بزرگترین خطری که در جهان پسا کرونا در حال ایجاد است: وابستگی بیش از حد بشر در فضای مجازی که حکم‌رانی آن دست جریان غرب است! #اخبار_جبهه_انقلاب_اسلامی 🇮🇷اخبار جبهه انقلاب اسلامی @News_Revolution 📡
ا⬜️⚜️⬜️⚜️⬜️⚜️ ا◻️⚜️◻️⚜️ ا◽️⚜️ (17) *️⃣یکی از مناقب حضرت صدیقه کبری فاطمة الزهراء (عليها السلام) ، نام مبارک «فاطمه» است که از اسم الله «فاطر» مشتق و برگرفته شده است. 🔹در چندین آیه از آیات حضرت قرآن به اسم «فاطر» از اسامی ذات اقدس اله اشاره شده است: الْحَمْدُ لِلَّهِ فاطِرِ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ‏ (سوره فاطر،‌ آیه 1). ✔️فاطر از ریشه «فَطَر» به معنی خلق، ايجاد شي‏ء و ابداع آن،‌ همچنین انشقاق و انفکاک است. لذا بر نوع خاصی از خلق کردن دلالت دارد، یعنی خلق کردن بر وجه منشق کردن و شکافتنِ هسته وجودی و رنگ آمیزی بر اساس فطرت الهی. ◀️در معنای عام،‌ کل شیء بر اساس فطرت توحیدی خلق شده اند؛ اما در معنای خاص که اشاره دارد به عرضه شدن معرفت الله به ذریه بنی آدم در عالَم ألست و سپس اخذ شدن عهد ربوبیت ذات اقدس اله از آنان و در نتیجه مفطور شدشان بر اساس فطرت توحیدی و ربوبی،‌ تنها مخصوص بنی آدم می باشد. 🔹چنانچه شریفه 30 سوره مبارکه روم تصریح می نماید:«.. فِطْرَتَ اللَّهِ الَّتي‏ فَطَرَ النَّاسَ عَلَيْها..» . و در حدیث شریف نبوی بیان شده است: کلّ مولود یولد علی الفطرة. 📔بحار الأنوار ج3 ؛ص281 ⏪به عبارت دیگر، وجود تمامی انسانها (چه مومن و چه کافر) در نتیجه اقرار به ربوبیت ذات اقدس اله در عالَم الست، با فطرت الهی سرشته شده است: ✨و إِذْ أَخَذَ رَبُّكَ مِنْ بَني‏ آدَمَ مِنْ ظُهُورِهِمْ ذُرِّيَّتَهُمْ وَ أَشْهَدَهُمْ عَلى‏ أَنْفُسِهِمْ أَ لَسْتُ بِرَبِّكُمْ قالُوا بَلى‏ شَهِدْنا أَنْ تَقُولُوا يَوْمَ الْقِيامَةِ إِنَّا كُنَّا عَنْ هذا غافِلين‏ (سوره اعراف، آیه 172) 🖋نوع خلقت تمام انسانها، بر اساس خلقت عهد ألستی است و صبغه و رنگ آمیزی شان با «رحمت الهی» : «.. صَبَغَهُم فی رَحمَته» (خداوند آنان را با رحمت خود رنگ‌ آمیزی نمود) ➖صبْغَةَ اللَّهِ وَ مَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللَّهِ صِبْغَةً وَ نَحْنُ لَهُ عابِدُون‏ (سوره بقره،‌ آیه 138) 📔بحار الأنوار ؛ ج‏ 64 ص 73 📔بصائرالدرجات ص 80 🖋مفطور شدن بر اساس فطرت ربوبی ، با اسم «فاطر» از اسامی ذات اقدس اله صورت پذیرفته است و حضرت أمّ عالَم امکان، فاطمة الزهراء (سلام الله علیها) معنای اسم فاطر از اسامی ذات هستند. ☑️شرح مطلب آن است که تجلی ربوبیت (که از نظر لغوی به معنای پرورش دهندگی است) در مطلق معنا، در وجود اُم عالَم امکان، حضرت أم الائمه فاطمه الزهراء (سلام الله علیها) تجلی یافته است. یعنی آن معنا و مفهومی که تمام خلق از اسم «ربّ» و معنای ربوبیت و پرورش دهندگی در مطلق معنا درک می کنند، ربوبیت و پرورش دهندگی حضرت مادر عالَم است ؛ که ائمه (علیهم السلام) نیز خود پرورش یافتگان دامان حضرت مادر اند: «نَحنُ حُجّة الله علی الخَلق و اُمّنا فاطمة حُجّة الله عَلَینا» . ✔️رحمت عام الهی نیز دلالت دارد بر وجود حضرت اُم ابیها فاطمة الزهراء (علیها السلام)؛ یعنی خداوند عزوجل تمام خلق را با محبت حضرت مادر، رنگ آمیزی کرده است : ▫️رحْمَتُهُ (رحمة الله) :فاطمة (عليها السّلام) 📔البرهان في تفسير القرآن ج4، ص52 📔عوالم العلوم و المعارف ج11 ؛ص106 🔰بنابراین معنای اینکه «خلائق با فطرت ربوبی و صبغه رحمت الله ای،‌ خلق شده و عجین شده اند»، این است که مجهز به محبت حضرت مادر عالَم امکان شده اند و مفطور شدنشان، یعنی خلق شدن و شکافته شدن وجود شان با محبت حضرت فاطمه (سلام الله علیها) بوده است. 🖋بدین سبب حضرت خاتون فاطمة الزهراء (سلام الله علیها) یکی از فضائل و شئون ذاتی خویش را مشتق شدن نامشان از اسم الله «فاطر»، معرفی نمودند؛ همانطور که در معراج، ذات اقدس اله به حضرت ختمی مرتبت (صلی الله علیه و اله و سلم) خطاب نمود: ➖يا مُحَمَّدُ إِنِّي‏ أَنَا اللَّهُ لا إِلهَ إِلَّا أَنَا فاطِرُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ‏ وَهَبْتُ لِابْنَتِكَ اسْماً مِنْ أَسْمَائِي فَسَمَّيْتُهَا فَاطِمَةَ وَ أَنَا فَاطِرُ كُلِّ شَيْ‏ءٍ ➖ای محمد! من خدایی هستم که جز من خدایی نیست، فاطر آسمانها و زمین هستم؛ به دخترت اسمی از اسماء خود را هدیه دادم؛ او را فاطمة نامیدم و من فاطر کلّ شئ هستم 📔تأويل الآيات الظاهرة في فضائل العترة الطاهرة ؛ ص60 🖋لذا حضرت صدیقه طاهره فاطمة الزهراء (علیه السلام)، حقیقت معنای اسم فاطر از اسامی ذات اقدس اله هستند: یا فاطرُ بِحقّ فاطمة. ⚜️ به همین جهت حضرت می فرمایند: أَنَا كَذَلِكَ فَهُوَ اَلْفَاطِرُ وَ أَنَا فَاطِمَةَ ◽️⚜️ ◻️⚜️◻️⚜️ ⬜️⚜️⬜️⚜️⬜️⚜️ کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات t.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup ble.ir/mobahesegroup
ا⬜️⚜️⬜️⚜️⬜️⚜️ ا◻️⚜️◻️⚜️ ا◽️⚜️ #خطبه_مفاخره (17) ⚜️ قال سیدنا و مولانا علی (علیه السلام): «أَنَا اَلَّذِي اِشْتَقَّ اَللَّهُ تَعَالَى اِسْمِي مِنْ اِسْمِهِ فَهُوَ اَلْعَالِي وَ أَنَا عَلِيٌّ»؛ من آنم که نامم از الله تعالی مشتق شده، پس او عالی است و من علی. ✨ قالت سیدتنا و مولاتنا فاطمة الزهراء (سلام الله علیها): «وَ أَنَا كَذَلِكَ فَهُوَ اَلْفَاطِرُ وَ أَنَا فَاطِمَةَ»؛ و من نیز مشتق شده از نام الله هستم، پس او فاطر است و من فاطمه. 📗 عوالم العلوم، ج 11، ص 261؛ الفضائل، لإبن شاذان، ج 1، ص 80. ◽️⚜️ ◻️⚜️◻️⚜️ ⬜️⚜️⬜️⚜️⬜️⚜️ کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات t.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup ble.ir/mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَهِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ(ع) وَ الْأَئِمَّهِ عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ ... برترین عید خدا بر شما دوستداران امامت و ولایت مبارک باد. کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات 👇👇👇👇👇 @mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا