eitaa logo
نشریات تبلیغی
1.2هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
2.5هزار ویدیو
937 فایل
ارتباط با: مسئول نشریات تبلیغی @alireza31359 دبیر مقالات ماهنامه مبلغان @m_khalil ارتباط با سردبیر ماهنامه سفیر امین @Msafiramin مدیر اجرایی فصلنامه علمی مطالعات تبلیغ دینی @salek61 سردبیر ماهنامه خانواده مبلغان @esfahani_ess
مشاهده در ایتا
دانلود
جذب قشر سیال در انتخابات.pdf
1.51M
با کلیک بر روی یک گل در نشر این نمونه‌ها سهیم شوید.🌹🌺🌸🌷💐
🔴 به این میگن مذاکره کننده! ✅ براى امير المومنين عليه السلام نامه اى از معاويه رسيد. ✍️ حضرت مهر نامه را شكست و قرائت كرد : 🔥 " از طرف امير المومنين و خليفة المسلمين ، معاويه بن ابى سفيان براى على! ☘️ اى على ! در جنگ جمل هر چه خواستى با ام المومنين عايشه و اصحاب رسول خدا طلحه و زبير كردى، اكنون مهياى جنگ باش! 🌹 حضرت جواب نامه را اينگونه نوشت : از طرف عبدالله، تو به رياست مى نازى و من به بندگى خداوند، من آماده جنگ هستم. به همان نشان كه " انا قاتل جدك و عمك و خالك : من همان قاتل پدربزرگ و عمو و دايى تو هستم " 🔶 سپس نامه را مهر و امضاء فرمود و از شاگردانش كه در محضرش بودند ، پرسيد : كيست كه اين نامه را به شام ببرد ؟ كسى جواب نداد. ✅ دوباره حضرت سوالش را تكرار فرمود و اين بار طرماح از ميان جمعيت برخاست و عرض كرد : على جان ! من حاضرم . ☘️ حضرت ضمن اينكه او را از متن تند نامه آگاه كرد ، فرمود : طرماح ! به شام كه رفتى مواظب آبروى على باش... 🌹طرماح گفت : سمعاً و طاعةً ... آنگاه نامه را گرفت و بسوى شام حركت كرد 🍂 معاويه در باغ قصرش بود كه عمرو عاص خبر رسيدن يكى از شاگردان على را به او رساند. 🔥 معاويه فورا دستور داد كه بساطى رنگين پهن كنند تا شكوه آن طرماح را تحت تاثير قرار بدهد و او را به لكنت بيندازد . 🌿 طرماح وقتى وارد شد و آن فرشهاى رنگين و بساط مفصل را ديد ، بى اعتناء با همان كفشهاى خاك آلوده اش قدمها را بر فرشها گذاشت! 🌱 سپس خود را به معاويه رساند و همانطور كه او بر مسندش لميده بود ، طرماح نيز لم داد و پاهايش را دراز كرد! 🌑 اطرافيان معاويه به طرماح اعتراض كردند كه پاهايت را جمع كن! اما او گفت : تا آن مردك ( معاويه ) پاهايش را جمع نكند ، من هم پاهايم را جمع نخواهم كرد! ⚡️عمرو عاص به معاويه در گوشى گفت : اين مردى بيابانيست و كافيست كه تو سر كيسه ات را كمى شل كنى تا او رام بشود و لحنش را هم عوض كند. 🔥 معاويه ضمن اينكه دستور داد تا سى هزار درهم پيش طرماح بگذارند ، از او پرسيد : از نزد كه به خدمت كه آمده اى ؟ 🍀 طرماح گفت : از طرف خليفه برحق ، اسدالله ، عين الله ، اذن الله ، وجه الله ، امير المومنين على بن ابيطالب نامه اى دارم براى امير زنازاده فاسق فاجر ظالم خائن ، معاوية بن ابى سفيان! ⛔️ معاويه ناراحت از اينكه سى هزار درهم نيز نتوانسته است كه اين شاگرد على عليه السلام را ساكت كند ، گفت : نامه را بده ببينم! 🍀 طرماح گفت : روى پاهايت مى ايستى ، دو دستت را دراز ميكنى تا من نامه على عليه السلام را ببوسم و به تو بدهم. 🔥 معاويه گفت : نامه را به عمرو عاص بده 🍀 طرماح گفت : اميرى كه ظالم است ، وزيرش هم خائن است و من نامه را به خائنى چون او نميدهم. 🔥 معاويه گفت : نامه را به يزيد بده 🍀طرماح گفت : ما دل خوشى از شيطان نداريم چه رسد به بچه اش! بالاخره معاويه طبق خواسته طرماح عمل کرد و نامه را گرفت و خواند. ⚡️ بعد هم با ناراحتى تمام كاتبانش را احضار كرد تا جواب نامه را اينگونه بنويسد : على ! عده لشكريان من به عدد ستارگان آسمان است، مهياى نبرد باش " 🍀 طرماح برخاست و گفت : من خودم جواب نامه ات را مى دهم: على عليه السلام خود به تنهايى خورشيديست كه ستارگان تو در برابرش نورى نخواهند داشت. 🌼 سپس خواست برود كه معاويه گفت " طرماح ! سى هزار درهمت را بردار و سپس برو " 🌹 اما طرماح بى اعتناء به حرف معاويه و بدون خداحافظى راه كوفه را در پيش گرفت. 🔥 معاويه رو به عمرو عاص كرد و گفت : حاضرم تمام ثروتم را بدهم تا يكى از شما به اندازه يكساعتى كه اين مرد از على طرفدارى كرد ، از من طرفدارى كند! 🔥 عمرو عاص گفت : بخدا اگر على به شام بيايد ، من كه عمرو عاصم نمازم را پشت سر او ميخوانم اما غذايم را سر سفره تو ميخورم!! 📕 الأختصاص ص ١٣٨ هزار دیپلمات فدای یک مرد میدان با کلیک بر روی یک گل در نشر این نمونه‌ها سهیم شوید.🌹🌺🌸🌷💐
تحلیل ذیل از سیدمحسن موتورچی نکات بسیار دقیقی دارد حتما مطالعه بفرمایید: 1. رقابت اصلی در سیزدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری بر سر ایدۀ کلان ادارۀ دولت، و در مرتبۀ بعد خصوصیات کارگزار شکل خواهد گرفت. درک صحیح این مسئله جهت‌گیری راهبردی رقابت در انتخابات را تعیین خواهد کرد. 2. جریان غیرانقلابی برای ایدۀ قدیمی خود که همان حل مشکلات کشور از طریق مذاکره است، ادبیاتی جدید خلق کرده است و آن «هماهنگی دو رئیس‌جمهور در ایران و آمریکا» است. ممکن است بیان‌های دیگری نیز برای آن خلق شود؛ ولی همواره اصل سخن ثابت است. 3. به دلیل ناکارآمدی‌های مفرط در دورۀ هشت‌ساله، بعید است جریان غیرانقلابی سخنی اثباتی جز درزمینۀ سیاست خارجی در خصوصیات کارگزار داشته باشد. لذا در این زمینه رقیب‌هراسی محور کار ایشان خواهد بود. 4. متأسفانه سه ابرتصویر در ذهن جامعه از جریان انقلابی ساخته‌شده است: الف) فقدان کار کارشناسی و روحیۀ دیکتاتورمآب؛ ب) ترجیح دستیابی به اهداف ایدئولوژیک بر منافع ملی؛ ج) تحجر و تمایل به انسداد فرهنگی. پایه‌های رقیب‌هراسی جریان غیرانقلابی به کمک دشمن بر این ستون‌ها بنا خواهد شد. 5. جریان انقلاب از فعالیت‌هایی که این سه تصویر را در اذهان زنده یا تشدید می‌کند، باید بپرهیزد. تا قبل از موسم تبلیغات انتخابات، مهم‌ترین نقش در این زمینه را مجلس شورای اسلامی بر عهده دارد. 6. در بُعد ایجابی، جریان انقلاب باید گفتمان خود را به‌گونه‌ای سامان دهد که این سه تصویر را پوشش دهد. 7. جریان انقلاب دو گونه مواجهه با گفتمان رقیب دارد: الف) رویکردی که صرفاً تقابل مستقیم با ایدۀ رقیب را برگزیده و ترجمۀ اجتماعی آن عدم مذاکره است؛ ب) رویکردی که تکیه به خصوصیات کارگزار دارد، با تکیه‌بر مفهوم کارآمدی. 8. رویکرد نخست بازی در زمین ازپیش‌طراحی‌شدۀ دشمن است؛ همچنین به‌شدت سه ابرتصویر پیش‌گفته را در اذهان تشدید می‌کند. لذا باعث ایجاد نگرانی در جامعه از جریان انقلابی و به وجود آمدن دوقطبی کاذب حول محور مذاکره است. 9. رویکرد دوم درک صحیحی از محور رقابت در انتخابات 1400 ندارد و نمی‌داند که رقابت در درجۀ نخست بر سر ایدۀ کلان دولت شکل خواهد گرفت. لذا گفتمانی ناقص دارد. این نقیصه می‌تواند باعث شود به‌طور خودکار از صحنۀ رقابت حذف شود. در انتقادی دیگر می‌توان گفت تصمیم این جریان مبنی بر گذار مسالمت‌آمیز از مذاکره با روشی که برگزیده و به‌نوعی تأیید ضمنی مذاکره است، امکان ندارد. داشتن سخنی صریح در این زمینه لازمۀ حضور در عرصۀ رقابت است. 10. طرح رهبری معظم انقلاب، با هوشمندی ویژه‌، نخست بازی در زمین ازپیش‌طراحی‌شدۀ دشمن نیست. لذا از به وجود آمدن دوقطبی‌های کاذب جلوگیری می‌کند؛ دوم، به دلیل تطابق با مسائل اصلی جامعه و گره‌های ذهنی آن قابلیت جامعه‌پذیری ویژه‌ای دارد؛ سوم، به دلیل وجود ابعاد ایجابی خاص می‌تواند میدان‌های وسیع گفتمانی پیش روی جبهۀ انقلاب بگشاید. 11. از حجم بیانات و تأکیدات ویژۀ مقام معظم رهبری چنین برمی‌آید که ایشان رقابت اصلی در انتخابات آینده را بر سر ایدۀ کلان دولت تشخیص داده‌اند و در مرتبۀ بعد خصوصیات کارگزار را نیز بیان کرده‌اند. 12. مقام معظم رهبری می‌کوشند در مواجهه با ایدۀ حل مشکل از طریق مذاکره این پیام را به ملت مخابره کنند که این موضوع از اساس مسئلۀ درجه دوم کشور است و مسئلۀ اصلی چیز دیگری است. این نوع مواجهه از به وجود آمدن دوقطبی کاذب پیشگیری خواهد کرد و درواقع نوعی مواجهۀ هوشمند و ابتکاری است. 13. در مرتبۀ بعدی و به‌اندازۀ لازم، مذاکرۀ قبلی نیز نقد می‌شود. البته تکیۀ اصلی بر بدعهدی و نابکاری دشمن باید باشد و بیشتر آنان مورد تاخت‌وتاز باشند تا عنصر داخلی مذاکره‌کننده. سپس باید این پیام به جامعه مخابره شود که فی‌الجمله مصلحتی در مذاکره بود؛ اما عناصر عزت، حکمت و درایت در مذاکرات وجود نداشت. لذا پس از گذشت پنج سال کشور نصیبی از مذاکرات ندارد. پس‌ازاین نیز مذاکره از موضع ضعف همین‌گونه خواهد بود. 14. پایۀ ایجابی گفتمانی «تحول برای پیشرفت و ساخت ایران قوی» با راهبرد «تکیه به توان داخلی» است. 15. در مرتبۀ بعدی، خصوصیات کارگزار نیز مطرح است. دوگانۀ مدیر جهادی و کارآمد در مقابل مدیر دیوان‌سالار خسته، پیر و ناکارآمد قابلیت طرح دارد. 16. تناسب در وزن دهی و تنظیم اضلاع گفتمانی که همان هدایت راهبردی است، لازمۀ کار است. 17. جبهۀ انقلاب باید بداند پس از درک صحیح راهبردی از طرح رهبر معظم انقلاب اسلامی، نوبت به‌کارگیری اصحاب هنر و رسانه برای ترجمه به زبان تودۀ مردم است که اگر به‌درستی صورت بگیرد، به مدد الهی قابلیت تفوق بر سایر گفتمان‌ها را دارد. با کلیک بر روی یک گل در نشر این نمونه‌ها سهیم شوید.🌹🌺🌸🌷💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
120612_002.mp3
36.49M
‼️توجه، توجه، توجه 👆🏻👆🏻👆🏻👆🏻👆🏻👆🏻 ⚠️ فوق العاده مهم و استراتژیک 🔴 تحلیل جامع استاد شکوهیان راد، مدرس سایبرنتیک دانشگاه تهران پیرامون کرونا، انتخابات و سناریوی براندازی نظام... 🌷 50 دقیقه وقت گرانبهایتان را برای شنیدن این فایل صوتی بگذارید. قطعا پشیمان نخواهید شد. ✅ انتشار حداکثری ✅👇👇👇👇📩📩📩📩
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️نامه‌ی سردار سلیمانی برای دخترش؛ اولین بار است اعتراف میکنم هیچوقت نمیخواستم نظامی شوم...من راه خدا را انتخاب کرده‌ام دخترم خیلی خسته‌ام 30 سال است که نخوابیده‌ام ای داغ بر دل نشسته😭😭
سی جزء سی ایه انتخاباتی جزء نوزدهم: پیامدهای دوری دولت از مبانی قرآنی آیۀ منتخب جزء19: وَقَالَ الرَّسُولُ يَا رَبِّ إِنَّ قَوْمِي اتَّخَذُوا هَٰذَا الْقُرْآنَ مَهْجُورً ؛ « و پیامبر [درقیامت] می گوید: پروردگارا! همانا قوم من این قرآن را متروک گذاشتند!» رجوع کنید مقاله فریاد قرآن بارگزاری شده در کانال ماهنامه مبلغان (https://eitaa.com/mobaleghan)
ماهنامه مبلغان 239 رمضان المبارک ق 1440 (دو سال قبل) جهت استفاده مبلغین عزیز👇📩👇 👇👇👇👇📩📩📩📩
ماهنامه مبلغان 227 رمضان المبارک ق 1439 (سه سال قبل) جهت استفاده مبلغین عزیز👇📩👇 👇👇👇👇📩📩📩📩
تحلیل پیام های قرآنی درماه مبارک رمضان، قسمت سوم https://www.balagh.ir/content/14740
هدایت شده از مباحثات علمی
بسم الله الرحمن الرحیم ❤️ جاریِ شب قدر ✅ مقدمه شب ها و روزها ـ به لحاظ حقیقت ذات ـ یکسانند و به لحاظ تعلّق به خالق، در فضیلت، برابر. اما گاهی به لحاظ متعلّقی شریف، شبی، قدرِ کلان می بیند و بر صدر زمان می نشیند. از آن پس، رنگ تیره ی شب، که تمثال سیاهی و تباهی بوده، از رنگ سپیده ی صبح، برتر می شود و سَلَامٌ هِي حَتَّى مَطْلَعِ الْفَجْرِ. یکی از مهمترین، بلکه مهمترین شب سال، «شب قدر» است. اهمیت این شب به حدی است که در لسان خالق، از هزار ماه برتر دانسته شده (خَيرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ) و برای اشاره به اهمیت عمل در آن، در همنوعانش پنهان شده است، به نحوی که با این که «لیلةٌ» است [تنوین وحدت]؛ یعنی «یک شب» اما در ارتکاز و اندیشه ی متشرعه، «لیالی» (شب ها) خطور می کند. در این نوشتار، با استفاده از «بَابٌ فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ» از جلد 4 از صفحه ی 56 کتاب کافیِ مرحوم کلینی، اطلاعاتی از این شب پر قدر، خدمت برادران و خواهران به عرض می رسد، به این امید که قدر شبهای دیگر را نیز بدانیم و در شکوفائی عقل و جان خویش در لحظه های ملکوتیِ خلوت با خالق هستی بکوشیم. ✅ شب قدر در روایات کافی 1️⃣ یکی از دو شب 21 و 23 به جهت اهمیت شب قدر، پرده از چهره ی این شب برداشته نشده و در ابهام بین یکی از دو شب 21 و 23 ماه مبارک رمضان باقی مانده است. از امام صادق علیه السلام در تعیین شب قدر سؤال شد. امام به یکی از شب 21 و 23 ماه رمضان ـ بدون تعیین ـ اشاره کرده است (احادیث 1 و 2). 2️⃣ اهمیت عبادت در شب قدر در انجام عبادت در آن شب، تأکید شده است (حدیث 2). به نظر می رسد سؤالِ جویندگان، برای درک شب قدر، برای انجام عبادت در آن و رسیدن به ثواب بوده است (نک: کتاب من لا یحضره الفقیه، ج 2، ص 97، ح 1834). بنابراین «درک شب قدر» ـ والله اعلم ـ به معنای فهمیدن زمان خاص آن و إحیا و عبادت در آن است و معنائی مانند فَمَنْ شَهِدَ مِنْكُمُ الشَّهْرَ فَلْيصُمْهُ [185 بقره] دارد. 3️⃣ فضیلت عبادت در شب قدر اگر چه حقیقت این شب را کسی غیر از صاحب این شب نمی داند (وَمَا أَدْرَاكَ مَا لَيلَةُ الْقَدْرِ)، اما درباره ی فضیلت عبادت در شب قدر، از عبارات قابل فهم استفاده شده است: همانطور که شب قدر بهتر از هزار ماه است، عبادت در شب قدر، بهتر است از عبادت در هزار ماه (هشتاد و سه سال و چهار ماه) که شب قدر در آنها نباشد (احادیث 4 و 6). 4️⃣ حادثه ی مهم شب قدر شب قدر، ظاهراً، دارای شرافتی جدای از شرافت نزول قرآن در آن دارد، زیرا قرآن در شب قدر نازل شده («إِنَّا أَنْزَلْنَاهُ فِي لَيلَةِ الْقَدْرِ» و «إِنَّا أَنْزَلْنَاهُ فِي لَيلَةٍ مُبَارَكَةٍ») نه این که به جهت نزول قرآن شب قدر نامیده شده است. بدین ترتیب، «تورات» در شب ششم، «انجیل» در شب دوازدهم، «زبور» در شب هجدهم و «قرآن» در شب قدر نازل شده اند (حدیث 5). 5️⃣ جریان شب قدر در اندیشه ی شیعی، برپائیِ شب قدر، إحیایِ یک سالگرد مانند شب میلاد امام زمان علیه السلام یا شب بعثت رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم نیست، بلکه إحیای یک جریان مستمرّ است (اشاره به «تَنَزَّلُ» و «سَلَامٌ» در سوره ی قدر). بنابراین شب قدرِ شیعی، هر سال تکرار می شود و شیعیان در آن، إحیاء می گیرند، نه این که تمام شده باشد و به یاد آن، إحیاء بگیرند (حدیث 6). 6️⃣ شب تقدیر و مشیّت شب قدر را می توان به یک طرح کلی از برنامه ی زمانبندی شده در طول یک سال، تشبیه کرد. لذا شب قدر، شب تقدیر و سرنوشت نیز هست و آن را می توان اول و آخر سال نیز نامید (احادیث 3، 6، 9 و 11). بنابراین اگر انسان در این شب عبادت کند، گویا برنامه ی کلّیِ عبادی برای طول سالِ خود نوشته است و آن کسی پیروزِ سرنوشت است که طرح کلّیِ عبادتش را، که در این شب ارائه کرده، در طول سال اجرا کند. والحمدلله رب لیلة القدر محمد ذکاوت صفت ـ قم ـ 99/2/24 (برای شب قدر سال 1441)
*برنامه روزانه رهبر انقلاب* مقام معظم رهبری در این باره فرمودند: «همه باید تلاش کنیم، شما یک جور تلاش می کنید، من یک جور تلاش می کنم. خب، الحمدلله شما جوان هستید، تلاش تان هم آسان تر و هم موفق تر است. ما دیگر سنین پیری(۸۱ سال) و در واقع به طور متعارف سنین بازنشستگی مان است. منتها ما بازنشستگی نداریم، ما تا آن دم آخر باید حرکت کنیم. لکن کار خودمان را می کنیم. من به شما عرض بکنم، بنده همین روزهایی که الان در خدمت شما هستیم من کارم را از ساعت پنج صبح شروع می کنم. یعنی شروع کار من از ساعت پنج صبح است. بعد از نماز صبح می روم مشغول کار می شوم، تا بعد بیاییم و درس بگوییم، بعد برویم یک استراحتی بکنیم، باز مشغول کار بشویم تا ظهر و تا عصر و حالا تا هر وقت که بشود، تا شب. الان هم که نزدیک ساعت ده است. بنده ساعت ده و ربع، ده و نیم معمولا دلم می خواهد بخوابم اگر بشود. کار باید کرد برادران هرچه می توانید از این جوانی استفاده کنید، جوانانتان را هم تشویق کنید کار بزرگی در پیش دارید برای اداره این کشور، این کشور به شما جوان‌ها در آینده احتیاج دارد. غلام شاه پسندی از محافظان رهبری نیز در مورد برنامه روزانه آیت الله خامنه ای گفت: ایشان حدود یک تا یک‌ونیم ساعت پیش از نماز صبح بیدارند که تهجد و عبادت شخصی ایشان است. روزهایش هم با هم فرق می‌کند، شبیه به هم نیست‌. ایام هفته فرق می‌کند. یک روز آقا بیشتر نماز می‌خوانند،‌ یک روز بیشتر قرآن می‌خوانند، یک روز بیشتر دعا می‌خوانند، یک روز بیشتر ذکر می‌گویند ... بعدش نماز صبح را می‌خوانند، ایشان نماز صبح را به‌ جماعت می‌خوانند و کمترین جماعتشان، آن شخصی است که همراه ایشان است و بیشترین‌شان هم هر کسی که توی آن ساختمان است، می‌آید. ایشان توی دفتر کارشان نماز می‌خوانند و همه کسانی که صبح در محل کار هستند ـ اعم از پاسدارها و دفتری‌هایی که آنجا هستند ـ‌ نمازشان را با آقا می‌خوانند. ایشان هفته‌ای سه روز را کوهنوردی می‌کنند بعد از نماز صبح،‌ ایشان هفته‌ای سه روز را کوهنوردی می‌کنند و حداقل بین چهل‌وپنج تا شصت دقیقه به سمت بالا حرکت می‌کنند. این مسیر را حدود نیم ساعت تا چهل‌وپنج دقیقه برمی‌گردند. بعضی از مواقع کوه‌هایی دورتر هستند و برای اینکه به وضعیت کار ایشان لطمه نزند، آقا آن ساعت که باید تهجد و نماز و عبادت شخصی خودشان باشد را‌ می‌آیند بیرون و در طول مسیر عبادتشان را انجام می‌دهند. پای کوه که می‌رسیم، نماز را آن‌جا می‌خوانیم. هنوز تاریک است و کسی بیدار نیست. یک ساعتی که بالا می‌رویم، هنوز آفتاب نزده است. آن سه روز کوهنوردی وقتی از کوه پائین می‌آیند، بعد وقت اداری کار ایشان است و آن چهار روز دیگر را توی خانه ورزش می‌کنند. پس از ورزششان از ساعت هفت، هفت‌ونیم، ایشان در محل کار حاضر می‌شوند. اگر ملاقات خاصی نداشته باشند می‌روند منزل و صبحانه را در منزل با خانواده می‌خورند و بعد از صبحانه می‌آیند دفتر، کارشان انجام می‌شود. اگر ملاقات داشته باشند،‌ ملاقات با صبحانه شروع می‌شود. وقتی هفت صبح با آقا ملاقات هست،‌ صبحانه‌شان را هم با آقا می‌خورند. بعد از خوردن صبحانه و کار اداری، تا نماز ظهر، آقا توی دفتر است. اذان که گفته بشود، هر کاری که وجود داشته باشد، وسط سخنرانی هم که باشد،‌ آقا قطع می‌کنند، می‌گویند نماز را بخوانیم بعد بیاییم؛ نماز اول وقت. بعد از نماز، ادامه کار. اگر جلسات ادامه داشته باشد، نهار را آقا با آن افراد جلسه، توی دفتر میل می‌کنند. اگر توی دفتر، ملاقاتی نبود، بین ساعت نماز تا یکی دو ساعت بعد از نماز، چون فاصله بین منزل آقا و دفتر به اندازة ده‌، بیست قدم است، در منزل غذایشان را می‌خورند و استراحت‌شان را می‌کنند، مجدد اولین برنامه‌ای که دارند ساعت سه بعد از ظهر، چهار بعدازظهر است. ایشان می‌آیند در داخل دفتر هستند و مواقعی که بعدازظهر جلسه خاصی نباشد، ایشان توی کتابخانه شخصی‌شان به مطالعه می‌پردازند. هر زمانی که شما ایشان را ببینید، یا ذکر می‌گوید یا قرآن می‌خواند. ایشان به ما توصیه می‌کردند و می‌گفتند: «بچه‌ها قرآن را زیاد بخوانید؛ قرآن نور است، قرآن را خیلی مطالعه کنید. من در جوانی هر سه روز یک دور قرآن می‌خواندم. یعنی روزی ده جزء. الآن دیگر اصلاً حوصله‌اش نیست، پیر شده‌ام، از نظر سن‌وسال، وضعیت، شغل، گرفتاری‌های کاری، این‌ همه مسائل واقعاً نمی‌توانم قرآن بخوانم. خیلی از قرآن دور شدم. نُه روز، ده روز طول می‌کشد من یک دور قرآن را بخوانم.» الآن که دور شده، روزی سه جزء قرآن می‌خوانند. همه افراد خانواده آقا حافظ کل قرآن هستند. منزل حضرت آقا یک خانواده پرجمعیتی است، خودشان، خانمشان و شش تا فرزند با ایشان زندگی کرده‌اند که همه الآن ازدواج کرده‌اند و رفته‌اند؛ هر هشت نفر این خانواده حافظ کل قرآن هستند. مأنوس قرآن بودن یعنی این. کل افراد خانواده قاری و حاف
روایتی بسیار زیبا الكافي (ط - الإسلامية) ؛ ج‏2 ؛ ص423 ✅ روایت اول از باب حالات قلب: عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ وَ عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ سَهْلِ بْنِ زِيَادٍ وَ مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ جَمِيعاً عَنِ ابْنِ مَحْبُوبٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ النُّعْمَانِ الْأَحْوَلِ‏ عَنْ سَلَّامِ بْنِ الْمُسْتَنِيرِ قَالَ: كُنْتُ عِنْدَ أَبِي جَعْفَرٍ ع فَدَخَلَ عَلَيْهِ حُمْرَانُ بْنُ أَعْيَنَ وَ سَأَلَهُ عَنْ أَشْيَاءَ فَلَمَّا هَمَّ حُمْرَانُ بِالْقِيَامِ قَالَ لِأَبِي جَعْفَرٍ ع أُخْبِرُكَ أَطَالَ اللَّهُ بَقَاءَكَ لَنَا وَ أَمْتَعَنَا بِكَ أَنَّا نَأْتِيكَ فَمَا نَخْرُجُ مِنْ عِنْدِكَ حَتَّى تَرِقَّ قُلُوبُنَا وَ تَسْلُوَ أَنْفُسُنَا عَنِ‏ الدُّنْيَا وَ يَهُونَ عَلَيْنَا مَا فِي أَيْدِي النَّاسِ مِنْ هَذِهِ الْأَمْوَالِ ثُمَّ نَخْرُجُ مِنْ عِنْدِكَ فَإِذَا صِرْنَا مَعَ النَّاسِ وَ التُّجَّارِ أَحْبَبْنَا الدُّنْيَا قَالَ فَقَالَ أَبُو جَعْفَرٍ ع إِنَّمَا هِيَ الْقُلُوبُ‏ مَرَّةً تَصْعُبُ‏ وَ مَرَّةً تَسْهُلُ‏ ثُمَّ قَالَ أَبُو جَعْفَرٍ ع أَمَا إِنَّ أَصْحَابَ مُحَمَّدٍ ص قَالُوا يَا رَسُولَ اللَّهِ نَخَافُ عَلَيْنَا النِّفَاقَ قَالَ فَقَالَ وَ لِمَ تَخَافُونَ ذَلِكَ قَالُوا إِذَا كُنَّا عِنْدَكَ فَذَكَّرْتَنَا وَ رَغَّبْتَنَا وَجِلْنَا وَ نَسِينَا الدُّنْيَا وَ زَهِدْنَا حَتَّى كَأَنَّا نُعَايِنُ الْآخِرَةَ وَ الْجَنَّةَ وَ النَّارَ وَ نَحْنُ عِنْدَكَ فَإِذَا خَرَجْنَا مِنْ عِنْدِكَ وَ دَخَلْنَا هَذِهِ الْبُيُوتَ وَ شَمِمْنَا الْأَوْلَادَ وَ رَأَيْنَا الْعِيَالَ وَ الْأَهْلَ‏ يَكَادُ أَنْ نُحَوَّلَ عَنِ الْحَالِ الَّتِي كُنَّا عَلَيْهَا عِنْدَكَ وَ حَتَّى كَأَنَّا لَمْ نَكُنْ عَلَى شَيْ‏ءٍ أَ فَتَخَافُ عَلَيْنَا أَنْ يَكُونَ ذَلِكَ نِفَاقاً فَقَالَ لَهُمْ رَسُولُ اللَّهِ ص كَلَّا إِنَّ هَذِهِ خُطُوَاتُ الشَّيْطَانِ‏ فَيُرَغِّبُكُمْ فِي الدُّنْيَا وَ اللَّهِ لَوْ تَدُومُونَ‏ عَلَى الْحَالَةِ الَّتِي وَصَفْتُمْ أَنْفُسَكُمْ بِهَا لَصَافَحَتْكُمُ الْمَلَائِكَةُ وَ مَشَيْتُمْ عَلَى الْمَاءِ وَ لَوْ لَا أَنَّكُمْ تُذْنِبُونَ‏ فَتَسْتَغْفِرُونَ اللَّهَ لَخَلَقَ اللَّهُ خَلْقاً حَتَّى يُذْنِبُوا ثُمَّ يَسْتَغْفِرُوا اللَّهَ فَيَغْفِرَ اللَّهُ لَهُمْ‏ إِنَّ الْمُؤْمِنَ‏ مُفَتَّنٌ‏ تَوَّابٌ‏ أَ مَا سَمِعْتَ‏ قَوْلَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ التَّوَّابِينَ وَ يُحِبُّ الْمُتَطَهِّرِينَ‏ وَ قَالَ‏ اسْتَغْفِرُوا رَبَّكُمْ ثُمَّ تُوبُوا إِلَيْهِ‏.
سلام بن مستنير گويد: من در خدمت حضرت باقر عليه السّلام بودم كه حمران بن اعين (يكى از اصحاب آن حضرت) وارد شد، و از چيزهائى از آن حضرت پرسيد، پس همين كه خواست برخيزد بامام باقر عرضكرد: من شما را آگاه كنم- خداوند عمر شما را دراز كند و ما را بوجود شما بهره‏مند سازد- كه ما خدمت شما ميرسيم و از نزد شما بيرون نميرويم تا اينكه (در نتيجه) دلهاى ما نرم شود، و جانهاى ما از (نداشتن) اين دنيا تسلى يابد، و آن چه از اين اموال و دارائى كه در دست مردم است بر ما خوار و پست شود، سپس از نزد شما بيرون رويم و همين كه (دوباره) پيش مردم و تجار رويم دنيا را دوست بداريم؟ (اين چگونه است؟) گويد: آن حضرت عليه السّلام فرمود: همانا اينها دلهاست كه گاهى سخت شود، و گاهى هموار و آسان. سپس فرمود: هر آينه ياران محمد (ص) عرضكردند: اى رسول خدا ما بر نفاق از خودمان ترسناكيم؟ فرمود: چرا از آن مى‏ترسيد؟ عرضكردند: هنگامى كه نزد شما هستيم و شما ما را متذكر كنيد؟ و بآخرت تشويق‏ كنيد، از خدا مى‏ترسيم و در دنيا را (يكسره) فراموش كنيم و در آن بى‏رغبت شويم تا آنجا كه گويا آن حضرت را بچشم خود ببينيم و بهشت و دوزخ را (بنگريم) و چون از خدمت شما برويم و داخل اين خانه‏ها گرديم، و بوى فرزندان را بشنويم و زنان و خاندان را بنگريم از آن حالى كه نزد شما داشتيم برگرديم بحدى كه گويا ما هيچ نداشته‏ايم (و شما را نديده و خدمت شما نبوده‏ايم و آن حال قبلى را نداشته‏ايم) آيا شما از اين كه اين تغيير حالت نفاق باشد بر ما ميترسيد؟ رسول خدا (ص) بآن‏ها فرمود: هرگز (اين نفاق نيست)، اينها وسوسه‏هاى شيطانيست كه شما را بدنيا تشويق كند، بخدا سوگند اگر شما بهمان حالى كه بآن خودتان را توصيف كرديد ميمانديد هر آينه فرشتگان دست در دست شما ميگذاردند (و بدون وسيله) روى آب راه ميرفتيد، و اگر نبود كه شما گناه ميكنيد سپس از خدا آمرزش (آن گناه را) خواهيد هر آينه خداوند خلقى مى‏آفريد تا گناه كنند و سپس از خدا آمرزش خواهند و خداوند آنها را بيامرزد، و براستى مؤمن در گناه افتد (يا بامتحان در گناه گرفتار شود) و بسيار توبه كند، آيا نشنيده‏اى گفتار خداى عز و جل را (كه فرمايد:) «همانا خداوند دوست دارد توبه‏كنندگان را و دوست دارد پاكيزه‏جويان را» (سوره بقره آيه ۲۲۲) و (نيز) فرمايد: «و آمرزش خواهيد از پروردگار خويش سپس بازگشت كنيد بسوى او» (سوره هود آيه ۹۰). اگر لذت بردید از این کلام نور نامه دیگری باز کنید 👈 📩📩📩📩
1_986593004.pdf
18.88M
🌺 مدیریت فرهنگی 🌺 دوستانی که کار فرهنگی می کنند، حتما این فایل مدیریت فرهنگی را ببینند. 🌼 تجربه مدیریت چندین ساله کارهای فرهنگی مراکز و نهادها 🌼 روش تحلیل وضعیت فرهنگی، طرح نویسی، کارتشکیلاتی، مدیریت و رهبری و... 🌼 قابل استفاده برای تدریس مدیریت فرهنگی و نیروسازی 🌼 در ترویج خوبی ها سهیم باشیم. اگر لذت بردید از این جزوه نامه دیگری باز کنید 👈 📩📩📩📩
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 کلیپ بسیار عالی با موضوع پذیرش حـوزه های علمیه 🎙استادحجة الاسلام والمسلمین قرائتی 📌دعوت استاد قرائتی برای ورود به حوزه علمیه 🔔 پذیرش سراسری حوزه‌های علمیه آغاز شد 🔹داوطلبان گرامی می توانند جهت ثبت نام و یا کسب اطلاعات بیشتر به سایت پذیرش حوزه های علمیه به نشانی paziresh.ismc.ir و یا به مدیریتهای استانی و مدارس علمیه سراسر کشور مراجعه نمایند. ▫️لیست مراکز مدیریت استانها و مدارس در سایت پذیرش موجود است. ⏱ آزمون ورودی: جمعه ۱۸ تیرماه ۱۴۰۰، رأس ساعت ۹ صبح عزیزان در نشر شریک باشید.... اگر لذت بردید از این مطلب نامه دیگری باز کنید 👈 📩📩📩📩
هدایت شده از نشریات تبلیغی
سی پیام قرآنی - سی جز سی آیه انتخاباتی.pdf
2.1M
مقام معظم رهبری می‌فرمایند: «ما از قرآن دوریم؛ ما از قرآن بیگانه‌ایم؛ ما با مفاهیم قرآن ناآشناییم؛ باید کاری کنیم؛ آن‌قدر تلاش کنیم که مفاهیم قرآنی جزو مفاهیم رایج و گفتمان‌های عمومی ملّت‌های مسلمان و کشور‌های ما قرار بگیرد» سی پیام از قرآن کریم (سی جزء سی آیه انتخاباتی) به قلم حجت الاسلام والمسلمین علیرضا زنگوئی عنوان مقاله ای است از مقالات ماهنامه 263 مبلغان ویژه رمضان المبارک که با عنایت به جلسات قرآن کریم و مناسبت‌های روز تدوین گردیده است. یقیناً کمک خوبی است برای دوستانی که در کنار جلسات قرآن می‌خواهند یک نکته را به مخاطبین یادآور شوند. جزء اول: خطر جریان نفاق، بیش‌تر از جریان کفر جزء دوم: جوان انقلابی منتخب قرآنی جزء سوم: کفر به طاغوت جزء چهارم: رضایت از عملکرد افراد جزء پنجم: واگذاری امانت به اهلش جزء ششم:انقلاب اسلامی؛ انقلاب قرآنی جزء هفتم:یهود دشمن‌ترین دشمنان ... دانلود سایر مقالات ماهنامه مبلغان به نیت نزدیکی جامعه به مفاهیم قرآن کریم و ان‌شاء الله انتخابی قرانی در نشر این مقالات سهیم شوید. 👇👇👇👇 📩📩📩📩
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا