eitaa logo
نشریات تبلیغی
1.2هزار دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
1.9هزار ویدیو
873 فایل
ارتباط با: مسئول نشریات تبلیغی @mmoball سردبیر ماهنامه مبلغان ارتباط با سردبیر ماهنامه سفیر امین @Msafiramin مدیر اجرایی فصلنامه علمی مطالعات تبلیغ دینی @salambarhosain دبیر اجرایی ماهنامه خانواده مبلغان
مشاهده در ایتا
دانلود
🌹🌹🌹جهاد تبیین مرتبط با موضوع آیه جزء سوم🌹🌹🌹 1. ایده بانکداری بدون ربا در مواجهه با گسترش روزافزون بانک‌ها و ارتقای نقش آنها در نظام اقتصادی کشورهای اسلامی برای جلوگیری از انجام عملیات بانکی ربوی، مطرح شد. اقتصاددانان مسلمان و قانون‌گذاران در کشورهای اسلامی برای پرهیز از ایجاد رابطه حقوقی میان سپرده‌گذاران و بانک‌ها بر اساس قرض ربوی به بازنگری در حکم حرمت ربا پرداختند و قوانینی بر کنترل سود و بهره تصویب کردند. 2. ربا انواع متفاوتی دارد و تفاسیر آن در اقشار و افراد متفاوت است، اما نوعی که ممکن است بیشتر مردم با آن سر و کار داشته باشند ربای قرضی به این معنی است که کسی چیزی را به دیگری قرض دهد و منفعتی بیش از آنچه داده تقاضا کند. همچنین برجسته‌ترین مسائل ربا در نظام بانکی را می‌توان در دو بخش اعطای تسهیلات، جریمه تأخیر و تمدید مهلت پرداخت بدهی بررسی کرد. فقها برای پاسخ‌گویی به نیازهای موجود در زمینه بانکداری، برای مشروع کردن فعالیت‌های بانک، راهکارهایی مانند دریافت کارمزد در قبال انجام عمل و تبدیل عقد قرض به عقد بیع، ارائه دادند. 3. تأسیس بانک‌ها و موسسات مالی اسلامی برای پرهیز از ربا در سیستم‌های مالی، اقدام دیگری بود که توسط برخی از اقتصاددانان مسلمان انجام شد. اولین اقدامات در این زمینه تأسیس بانک ذخیره اسلامی توسط احمد نجار در مصر بود و بعد از آن در کشورهای دیگری مانند پاکستان، مالزی و عربستان نیز این روش پیگیری شد. 4. طرح بانکداری بدون ربا در جمهوری اسلامی ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان یک ضرورت تشخیص داده شد و در یک پروسه چند مرحله‌ای با ملی کردن بانک‌ها در خرداد سال ۵۸ شروع و با تصویب قانون عملیات بانکی بدون ربا در سال ۱۳۶۲ش و اصلاح آن در سال ۱۳۶۸ش پیگیری شد. 5. برخی علما و مراجع بزرگوار به بانک‌ها انتقاد کرده و برخی از مصوبات بانکی مانند جریمه دیرکرد را، از مصداق‌های ربا دانسته‌اند:آیت‌الله مکارم شیرازی: «در دنیای امروز بانکداری اسلامی، وجود بانک یک ضرورت است و اساسا بدون بانک نمی‌توان مبادلات و فعالیت‌های بزرگ اقتصادی کرد و زندگی بدون بانک بسیار سخت است. بانکداری از غرب به کشور آمده و ما از غرب پیروی کردیم؛ باید بانکداری را اصلاح و اسلامی کنیم؛ هر کاری می‌کنیم از طرف دیگر بوی غرب می‌دهد، خیلی کار می‌خواهد تا بانکداری تبدیل به اسلامی شود. نکته مهم اجرای بانکداری اسلامی است، بانک‌ها گوش به بانکداری اسلامی نمی‌دهند؛ هرچه می‌گوییم به قانون بانکداری اسلامی عمل کنید گوش نمی‌کنند، این مسئله را بارها تذکر دادیم، ولی عملی نشد. مسئولین برخی بانک‌ها می‌خواهند درآمد بیشتر داشته باشند و مقید به بانکداری اسلامی نیستند. مشکل دیگر دور زدن قانون بانکداری اسلامی است، بانک‌ها به بهانه‌های مختلف کلاه درست می‌کنند و قانون را دور می‌زنند.» همچنین آیت الله سبحانی در دیدار با مدیرعامل یکی از بانک‌های دولتی در بخشی از سخنان خود اظهار کردند: «مسئله دیرکرد وام، نگران‌کننده است و قالب استفتائات مردم در همین رابطه است و نشان می‌دهد جامعه از این بابت دچار خسران شده که موجب ناراحتی بوده و لازم است فکری برای حل این مشکل کرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻تواضع و خاکساری شهدا، برگرفته از آموزه‌های قرآن بود 🎙حجت الاسلام والمسلمین جوشقانیان 🔰کانال نشـــــریاٺ تبلیـغے https://eitaa.com/mobaleghan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▫️افطار سینه زن ها، با گریه می شود باز ▫️نوکر به یاد ارباب، آب و غذا گرفته 🎙حاج منصور ارضی 🤲 مجموعه استوری موشن ؛ 🔰کانال نشـــــریاٺ تبلیـغے https://eitaa.com/mobaleghan
▪️مرحوم حاج سید احمد خمینی:هر کس بین اطاعت از مقام معظم رهبری و امام راحل تفاوت قائل باشد، در خط آمریکاست/می‌خواستند مرا در مقابل آیت الله خامنه‌ای قرار دهند توی دهانشان زدم ▪️گرامیباد 25 اسفند سالگرد رحلت حاج احمد خمینی اللَّهُم‌َّصَلّ‌ِعَلَی‌مُحَمَّد‌ٍوَآل‌ِمُحَمَّدوعَجِّلْ فَرَجَهم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔘می دانستید مؤسس درمانگاه قرآن و عترت قم که خواستند با ماجرای پیش آمده در آن، نسبت به روحانیت نفرت پراکنی کنند یک روحانی و عالم دینی بوده است؟ مرحوم آیت الله شیخ عبدالله مجد فقیهی با کمک خیّرین آن زمان در سال ۱۳۴۶ این درمانگاه را که شاید قدیمی ترین درمانگاه قم باشد تأسیس کرد. https://eitaa.com/ostovarmeymandi
سطر پنجم 💐 گـل و گـل‌چین 🔰 سطر سطرِ 🌙 أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
*این هشدار واقعیه!* هم میهنان گرامی، شما رو بخدا قسم در هنگام رانندگی احتیاط کنید! ‌ 🌹🌹🌹🌹
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♻️ حدیث بندگی 5⃣شرح دعای روز پنجم ماه مبارک رمضان «اللهمّ اجْعَلْنی فیهِ من المُسْتَغْفرینَ واجْعَلْنی فیهِ من عِبادَکَ الصّالحینَ القانِتین واجْعَلْنی فیهِ من اوْلیائِکَ المُقَرّبینَ بِرَأفَتِکَ یا ارْحَمَ الرّاحِمین». https://eitaa.com/ostovarmeymandi
❇️ بررسی شرعی عمل طلبه بزرگوار در درمانگاه 🖋 جلال‌الدین احمدی 1⃣ رفتار طلبه‌ در درمانگاه با توجه به اینکه چند نفر قبل از او به آن خانم، تذکر داده بودند در صورتی که احتمال تأثیر در حفظ حجاب او را می‌داده واجب بوده است زیرا طبق نظر همه مراجع تقلید، صرف احتمال تأثیر در وجوب امر به معروف و نهی از منکر کافی است. حتی احتمال تأثیر می‌تواند در این باشد که با پیامک توبیخی که برای او از طریق نهادهای مسئول می‌آید در آینده چنین عمل خلاف شرع و قانونی را مرتکب نشود و تعجب از دیگران است که چگونه نسبت به نهی از منکر -آن هم در شهر قم که هنوز قبح کشف حجاب ریخته نشده است- احتمال تأثیر نمی‌دهند!! حال آنکه به تجربه دیده‌ایم اکثر تذکرات منجر به رعایت طرف مقابل می.گردد. 2⃣ رفتار وی از جنبه دیگری هم می‌تواند واجب باشد و آن اینکه رفتار آن خانم با توجه به تذکرات مکرر دیگران و اینکه چنین عملی در درمانگاهی در قم نزدیک حرم حضرت معصومه سلام الله علیها هنوز حتی دارای قبح اجتماعی زیادی است، در واقع قبح‌زدایی از یک منکر بزرگ است و جلوگیری از این قبح‌زدایی که سبب ارتکاب این گناه توسط بسیاری از زنان این شهر می‌شود نیز بر همه مسلمانان واجب است. 3⃣ اما این رفتار آیا حرام است؟ آیا این عمل او مصداق نظر حرام به موی زن نامحرم نیست؟ آیا مصداق اذیت دیگران نیست؟ آیا مصداق وهن و بی حرمت کردن دین نیست؟ آیا مصداق بیزاری مردم نسبت به دین نیست؟ برای پاسخ به این سؤالات باید این رفتار را از نظر فقهی بررسی کنیم: ➖ نسبت به نظر به موی زن نامحرم، بسیاری از مراجع تقلید از قبیل آیت الله سیستانی(المسائل المنتخبه، ص ۳۹۸) و آیت الله مکارم(استفتائات، ج ۲، ص ۳۵۰) و آیت الله وحید خراسانی(منهاج الصالحین، ج ۳، ص ۲۹۵) و آیت الله تبریزی (منهاج الصالحین، ج ۲، ص ۳۳۳) می‌گویند نظر به موی زنی که وقتی او را نهی از منکر می‌کنند رعایت نمی‌کند و حجاب خود را رعایت نمی‌کند اگر از روی ریبه نباشد اشکال ندارد و بعضی از دیگران در این زمینه احتیاط واجب کرده‌اند (مانند مرحوم امام خمینی رحمة الله علیه و مقام معظم رهبری) و شاید آن طلبه بزرگوار مقلد مرجعی است که این عمل را جائز می‌شمارند، علاوه بر اینکه کسانی که در این نگاه اشکال می‌کنند نسبت به نظر از طریق دوربین گوشی احتیاط می‌کنند و شاید این طلبه در این مسأله به مرجع تقلیدی مراجعه کرده است که این کار را مجاز می‌شمارد. بنا بر این از این جهت نمی‌توان این طلبه محترم را متهم نمود. ➖ اما نسبت به «ایذاء» باید گفت بر خلاف برداشت بسیاری از افراد بی‌اطلاع، خانم مذکور، مادر کودک در آغوش خود نبوده و آن کودک هم بیمار نبوده و صرفا برای ختنه‌کردن به درمانگاه مراجعه کرده و آن خانم، خاله او بوده و چند نفر قبل از این طلبه عزیز، به آن خانم تذکر داده بودند، بنا بر این طبیعی است که او هیچ احتمال ایذاء نمی‌داده است. شاهد این مطلب این است که به شهادت دوستان و اطرافیان آن طلبه، ایشان فردی اخلاقی و آرام هستند که این مطلب از فیلم منتشر‌شده نیز کاملا مشهود است لذا اصلا احتمال ایذاء نمی‌داده است. بله؛ بعدا معلوم شد که آن خانم مشکلات روانی داشته و پرخاشگری عجیبی می‌کند که هیچ کسی چنین برخوردی را پیش‌بینی نمی‌کرد. ➖ اما بعضی شبهه وهن دین را مطرح کرده‌اند!! حال آنکه اولا عرفا این عمل اصلا وهن نیست؛ زیرا این طلبه بزرگوار هیچ عمل خلاف اخلاقی انجام نداده است و این صرفا یک فضاسازی رسانه‌ای است که می‌خواهند القا کنند هر کس در برابر منکر اقدام کند عملش وهن دین است. ثانیا به شهادت مسئولین درمانگاه بعد از مدتی از این ناراحتی، مسأله با خوبی و خوشی تمام شد. و ثالثا این منتقدین، کشف حجاب یک خانم در یک درمانگاه اطراف حرم در قم -که مسلما قبح‌شکنی نسبت به این گناه بزرگ است- را در نظر نگرفته‌اند، بلکه عبور یک روحانی از کنار این ماجرا و تذکر‌ندادن، تأیید این عمل است. بله؛ بعد از سر و صدا و فحاشی‌هایی که آن خانم انجام داد وقتی ما ماجرا را می‌بینیم می‌گوییم این عمل سبک‌کردن دین بود؛ حال آنکه طلبه عزیز نمی‌دانست که این خانم چنین برخورد عجیب و خلاف اخلاق و عرفی انجام می‌دهد. ➖ در نهایت باید گفت برخورد بسیار متین و اخلاقی این طلبه بزرگوار که در تصاویر نیز کاملا مشهود است مصداق عمل به وظیفه شرعی بود و هر انسان منصفی وقتی به دور از فضاسازی رسانه‌ای به این ماجرا نظر می‌افکند اعتراف می‌کند که این طلبه که هم مورد فحاشی و هم ضرب و شتم قرار گرفت و دم بر نیاورد مظلوم واقع شد و از حدود شرعی پا فراتر نگذاشت.
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
۳ شکلات کربلایی و ۳ زن مکشفه 🍭روش برخورد با خانمهای بی حجاب ❤️الناس عبید الاحسان 🔰کانال نشـــــریاٺ تبلیـغے https://eitaa.com/mobaleghan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 موضع گیری مهم آیت الله اراکی در زمینه ماجرای درمانگاه قم ▫️ شخص بی‌حجاب اولاً به خود کرده و ثانیاً به جامعه! ▫️باید از کسی که در مقابل این ظلم می‌خواهد ایستادگی کند، حمایت کرد! ▫️او از حقوق جامعه، بلکه از حقوق همان زن دفاع کرده است! ▫️ کسی که از حقوق اجتماعی معنوی و فرهنگی و ملی دفاع میکند مانند کسی است که از مرزهای کشور در سرما و گرما دفاع می‌کند، او از دفاع می‌کند و این از ، و ! ▫️ از این افراد ما تجلیل بعمل می آوریم و از خداوند متعال میخواهیم به این عزیزان قوت، قدرت و توفیق بیشتر عنایت کند، و عمل آنها را قبول کند و در دنیا و آخرت عنایت کند! فیلم کامل بیانات آیت الله اراکی ✅ دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه 👇 https://eitaa.com/joinchat/1406075456Cc23175814d
🕊🕊🕊سی آیه مَثل🕊🕊🕊 جزء پنجم مثال اصحاب سبت حجت الاسلام و المسلمین علیرضا زنگوئی از مثل‌های قرآنی می گوید. 👇👇👇 يَا أَيُّهَا الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ آمِنُوا بِمَا نَزَّلْنَا مُصَدِّقًا لِمَا مَعَكُمْ مِنْ قَبْلِ أَنْ نَطْمِسَ وُجُوهًا فَنَرُدَّهَا عَلَىٰ أَدْبَارِهَا أَوْ نَلْعَنَهُمْ كَمَا لَعَنَّا أَصْحَابَ السَّبْتِ ۚ وَكَانَ أَمْرُ اللَّهِ مَفْعُولًا دانلود صوت مثل پنجم 👇👇👇👇 ⏳⏳ لحظاتی در محضر قرآن به درس بنشینیم⌛️ 🔰کانال نشـــــریاٺ تبلیـغے
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
سی آیه مثل جزء پنجم مثل اصحاب سبت
نکته‌ها: 1. «قوّام»، در نگاه اهل لغت به معنای کارپردازی و محافظت و نگهبانی است. قوامیت مرد بر زن؛ یعنی او را حفظ نمود و به امور او پرداخت. مفسران قرآن‏کریم نیز اکثراً به نقل این دیدگاه مشترک لغت‌شناسان پرداخته‌اند و آن را در این آیه به معنای سرپرست، نگهبان و کارپرداز گرفته‌اند. بنابراین می‌توان چنین برداشت کرد که آیه در بیان رهبری و سرپرستی واحد و منظم - در خانواده - با توجه به مشورت‌ها و مسئولیت‌های لازم است، نه در صدد تشریع و تجویز استبداد، سلطه و اجحاف نسبت به زنان. از آن‌جا که خانواده یک واحد کوچک اجتماعی است، طبیعی است که - مانند یک اجتماع بزرگ - رهبری و سرپرستی واحدی را می‌طلبد. بنابراین، این مسئولیت به جهاتی و به لحاظ خصوصیاتی که در مردان وجود دارد، نظیر غلبۀ قدرت تفکر مرد بر نیروی عاطفه و احساسات زنان، داشتن بنیه و نیروی جسمی بیشتر در جهت دفاع از حریم خانواده و تعهد مالی در برابر زن و فرزندان نسبت به پرداخت هزینه‌های زندگی، به عهده مرد گذاشته شده است. البته ممکن است زنانی در زمینه‌های ذکر شده بر مردان امتیاز داشته باشند، ولی قوانین به موارد جزئی نظر ندارد، بلکه نوع و کلیت را در نظر می‌گیرد و بدون شک از نظر کلی مردان نسبت به زنان برای سرپرستی خانواده آمادگی بیشتری دارند.
🌹🌹🌹ادامه نکته های آیه 🌹🌹🌹 نکته‌ها: 2. از آیه مزبور نمی توان حكم برتری مردان بر زنان را استنباط كرد. چنین برداشتی با سایر آیات قرآن كه در مقام بیان ملاك‏های برتری و فضیلت انسان است، منافات دارد؛ زیرا هیچ‌یك از آیات قرآنی كه ملاك ارزش‏ها را درباره انسان بیان می‏كند، اختصاصی به مرد ندارد. ملاك ارزش‌ها در قرآن، تقوا و كار و كوشش با هدف‏گیری‌هایی انسانی است و این امور در مورد «انسان» مطرح شده نه زن یا مرد بخصوص. حتی نمی‏توان یك آیه در قرآن پیدا كرد كه برای مرد در برابر زن ارزش انسانی خاصی را اثبات كند. 3. مقام معظم رهبری: قرآن می‌فرماید: الرِّجَالُ قَوَّامُونَ عَلَى النِّسَاءِ؛ یعنی سرپرستی امور خانواده به عهدۀ مرد است. مرد باید برود کار کند. معیشتِ خانواده به عهدۀ اوست. زن هرچه ثروت دارد مال خودش است. امّا معیشتِ خانواده بر دوش او نیست... اسلام مرد را قوّام و زن را ریحان می‌داند. این نه جسارت به زن است نه جسارت به مرد. نه نادیده گرفتن حق زن است و نه نادیده گرفتن حق مرد؛ بلکه، درست‏دیدن طبیعت آنهاست. ترازوی آنها هم اتفاقاً برابر است؛ یعنی وقتی جنس لطیف و زیبا و عامل آرامش و آرایش معنوی محیط زندگی را در یک کفه می‌گذاریم، و این جنس مدیریت و کارکرد و محلّ اعتماد و اتکابودن و تکیه‏گاه بودن برای زن را هم در کفۀ دیگر ترازو می‏گذاریم، این دو کفه با هم برابر می‌شود. نه آن بر این ترجیح دارد و نه این بر آن... در روایات داریم «المرأة ریحانة»، زن گل است. حالا شما ببینید، اگر مردی با یک گُلی با خشونت و بی‌اعتنایی رفتار کند و پاسِ گُل بودن او را ندارد، چقدر ظالم و بد است. مثل تحمیل کردن، زیاده روی کردن، زیاده خواهی کردن مردها از زنها، توقّعات بی‌جا و زیادی. «المرأةُ رَیحانةٌ و لَیسَتْ بقَهْرِمانَةٍ» قهرمان، یعنی همین کار پرداز امروز زندگی ... این زن، کار پرداز شما نیست که همۀ کارهای زندگی‌تان را روی دوش او بگذارید و بعد هم از او مؤاخذه کنید. نه! این یک گُلی است در دست شما ... حتی اگر دانشمند یا سیاستمدار باشد، در بحث معاشرت خانوادگی، او گُل است.
🌹🌹🌹متن بیانیه گام دوم مرتبط با موضوع آیه جزء پنجم🌹🌹🌹 تلاش غرب در ترویج سبک زندگی غربی در ایران، زیان‌های بی‌جبران اخلاقی و اقتصادی و دینی و سیاسی به کشور و ملّت ما زده است؛ مقابله با آن، جهادی همه‌جانبه و هوشمندانه می‌طلبد که باز چشم امید در آن به شما جوانها است.
🌹🌹🌹 جهاد تبیین با موضوع آیه جزء پنجم🌹🌹🌹 یکی از مهم‌ترین افتخارات و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران، هویت‌بخشی به زنان است که توانسته‌اند با اتکا به نفس و توانمندی‌های خود در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی بدرخشند. در دوران بعد از انقلاب اسلامی شاهد دستاوردهای فراوانی در حوزه زنان و خانواده در کشور هستیم که مهم‌ترین دستاوردهای حوزه زنان و خانواده در چهل سالگی انقلاب اسلامی به شرح ذیل است: 1. در سال ۵۷ تنها ۳۵ درصد زنان باسواد بودند، امروز نزدیک ۹۰ درصد باسوادند؛ 2. تعداد دانش‏آموزان دختر از دو میلیون نفر در سال ۵۵ به ۶ میلیون نفر در سال ۹۵ رسید؛ 3. تعداد دانش‌آموختگان دانشگاهی زن از ۶ درصد در سال ۱۳۵۵ به ۴۴ درصد رسیده است؛ 4. تعداد طلاب زن از چند ده نفر در قبل از انقلاب به ۸۰ هزار طلبه و ۴۰ هزار دانش‌آموخته رسیده است؛ 5. پیش از انقلاب تنها ۱.۴ درصد اساتید دانشگاه‌ها زن بوده‌اند، امروز زنان ۲۰ درصد اساتید دانشگاه‌اند؛ 6. امروز ۷ هزار نفر از اساتید دانشگاه‌ها و ۲۷۰۰ نفر از اساتید حوزه علمیه زنان هستند؛ 7. تعداد ورزشگاه‌های اختصاصی بانوان پس از انقلاب ۳۰ برابر گذشته شده است؛ 8. حضور زنان در مسابقات خارجی قبل از انقلاب تنها ۶ مورد بوده که به ۱۲ هزار مورد افزایش‌یافته است؛ 9. نهادهای داخلی و خارجی تشریفاتی زنان که در انحصار فرح و اشرف پهلوی بود به نهادهای فراگیر داخلی و بین‌المللی با نقش‌آفرینی زنان فرهیخته و دانشمند توسعه یافت؛ 10. طبق آمارهای جهانی تعداد مرگ‌ومیر مادران در هنگام زایمان نسبت به قبل از انقلاب اسلامی ۹۰ درصد کاهش‌یافته است؛ 11. بزرگ‌ترین تشکل مردمی زنان در جهان با ۹ میلیون نفر عضو و ۱۶ هزار پایگاه، بسیج زنان ایران است؛ 12. مشارکت زنان در امور سیاسی از حد ناچیز و غیرقابل‌شمارش در قبل از انقلاب با شایسته‌سالاری و بر اساس توانایی‌های زنان در دوران بعد از انقلاب اسلامی رشد قابل‌توجهی کرده است؛ 13. هفت هزار شهیدِ و پنج هزار جانباز زن، نماد مقاومت و نقش‌آفرینی ممتاز زنان در انقلاب و دفاع مقدس است؛ 14. مشارکت فعال ۲۳ هزار امدادگر و ۲۳۰۰ پزشک زن در جبهه‌های دفاع مقدس افتخار مقاومت جامعه زنان است؛ 15. امید به زندگی زنان از ۵۴ سال در سال ۱۳۵۵ به ۷۸ سال در سال ۱۳۹۵ ارتقا یافته است.
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🕊🕊🕊سی آیه مَثل🕊🕊🕊 جزء پنجم مثال اصحاب سبت حجت الاسلام و المسلمین علیرضا زنگوئی از مثل‌های قرآنی می گوید. 👇👇👇 يَا أَيُّهَا الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ آمِنُوا بِمَا نَزَّلْنَا مُصَدِّقًا لِمَا مَعَكُمْ مِنْ قَبْلِ أَنْ نَطْمِسَ وُجُوهًا فَنَرُدَّهَا عَلَىٰ أَدْبَارِهَا أَوْ نَلْعَنَهُمْ كَمَا لَعَنَّا أَصْحَابَ السَّبْتِ ۚ وَكَانَ أَمْرُ اللَّهِ مَفْعُولًا ⏳⏳ لحظاتی در محضر قرآن به درس بنشینیم⌛️ 🔰کانال نشـــــریاٺ تبلیـغے
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
با صرف زبان و توصیه نمی‌شود کاری کرد، قدرت نظام باید جلوی فساد و فحشا را بگیرد... 📼 حضرت امام خامنه‌ای پ.ن: بعضیا این صحبتهای حضرت آقا رو به شما نشون نمیدن 😊
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♻️ حدیث بندگی 6⃣شرح دعای روز ششم ماه مبارک رمضان «اللهم لا تَخْذلْنی فیهِ لِتَعَرّضِ مَعْصِیتِکَ ولا تَضْرِبْنی بِسیاطِ نَقْمَتِکَ وزَحْزحْنی فیهِ من موجِباتِ سَخَطِکَ بِمَنّکَ وأیادیکَ یا مُنْتهى رَغْبـةَ الرّاغبینَ». https://eitaa.com/ostovarmeymandi
ای اهل ایمان! هر کس از شما از دینش برگردد [زیانی به خدا نمی‌رساند] خدا به زودی گروهی را می‌آورد که آنان را دوست... دارد، و آنان هم خدا را دوست دارند؛ در برابر مؤمنان فروتن‌اند، و در برابر کافران سرسخت و قدرتمندند، همواره در راه خدا جهاد می‌کنند، و از سرزنش هیچ سرزنش‏کننده‌ای نمی‌ترسند. این فضل خداست که به هر کسی بخواهد می‌دهد؛ و خدا بسیار عطاکننده و داناست».
ای اهل ایمان! هر کس از شما از دینش برگردد [زیانی به خدا نمی‌رساند] خدا به زودی گروهی را می‌آورد که آنان را دوست... دارد، و آنان هم خدا را دوست دارند؛ در برابر مؤمنان فروتن‌اند، و در برابر کافران سرسخت و قدرتمندند، همواره در راه خدا جهاد می‌کنند، و از سرزنش هیچ سرزنش‏کننده‌ای نمی‌ترسند. این فضل خداست که به هر کسی بخواهد می‌دهد؛ و خدا بسیار عطاکننده و داناست».
🌹🌹🌹نکته های آیه جزء ششم🌹🌹🌹 نکته‌ها: 1. این آیه، یکی از پیشگوئی‌های قرآن‏کریم است. در این آیه، خداوند متعال، ضمن تهدید جمعی از همراهان پیامبر که در باورهای دینی و دفاع از ارزش‌های اسلامی استوار نیستند، با صراحت پیش‌بینی می‌کند در آینده، گروهی به یاری این آیین و دین خواهند شتافت که خداوند متعال، آنان را دوست دارد و آنان نیز خدا را دوست دارند. آنان با اهل ایمان، فروتن و مهربان‌اند و در برابر دشمنانِ ارزش‌های دینی، شکست‌ناپذیر و قاطع، در راه اقامه ارزش‌های الهی با دشمنان پیکار می‌کنند و از سرزنش ملامتگران پروایی ندارند. 2. قرآن در دو آیۀ دیگر نیز به این پیشگویی اشاره دارد. «إِنْ یشَأْ یذْهِبْكُمْ أَیهَا النَّاسُ وَ یأْتِ بِآخَرینَ وَ كانَ اللَّهُ عَلى‏ ذلِكَ قَدیراً ؛ ای مردم، اگر خدا بخواهد، شما را می‌بَرَد و دیگرانی را می‌آورد و خداوند بر این کار تواناست». و در جایی دیگر می‌فرماید: «وَ إِن تَتَوَلَّوْاْ یَسْتَبْدِلْ قَوْمًا غَیْرَکُمْ ثُمَّ لاَ یَکُونُواْ أَمْثَلَکُم ؛ و اگر روی برتابید، خداوند، گروه دیگری را جای شما می‌آورد که آنان، مانند شما نخواهند بود.» 3. منظور از این گروه چه کسانی هستند؟ آیا این پیشگویی قرآن تاکنون تحقّق یافته است یا باید در انتظار تحقّق آن باشیم؟ در تفسیر گران‌سنگ مجمع‌البیان و نورالثقلین ذیل آیه می‌خوانیم وقتی از پیامبر درباره مردمی که مصداق پیشگوییِ قرآن در آیه 54 مائده هستند، پرسیدند، «ضَرَبَ رسول‌الله یدَهُ عَلَى عَاتِق سَلْمَانَ وَ قَالَ هَذَا وَ ذَوُوهُ ثُمَّ قَالَ لَوْ كَانَ الْإِیمَانُ مُعَلَّقاً بِالثُّرَیا لَنَالَهُ رِجَالٌ مِنْ فَارِس‏؛ آن حضرت دست به شانه سلمان فارسی زد و فرمودند: [مقصود آیه] این مرد و هم‌وطنان اویند! سپس فرمود: اگر ایمان به [ستاره] ثریا آویخته باشد، هر آینه مردانی از ایرانیان به آن دست یابند.» همچنین در تفسیر آیه إِن یَشَأْ یُذْهِبْکُمْ... ، امین الاسلام طبرسی می‌نویسد: روایت‌شده است که آنگاه که این آیه نازل شد، پیامبر خدا دستش را به پشت سلمان زد و فرمود: «هُم قُوم هذا، یعنی عَجَم الفرس ؛ آنان، هم‌وطنان این مرد هستند، یعنی ایرانیان.» و نیز در تفسیر آیۀ وَ إِن تَتَوَلَّوْاْ یَسْتَبْدِلْ قَوْمًا غَیْرَکُمْ ... می‌نویسد: وقتی پیامبر خدا این آیه را تلاوت فرمودند، از ایشان پرسیدند: این‌هایی که اگر ما رو برتابیم و روی برگردانیم، خداوند آنان را جایگزین ما می‌کند، چه کسانی هستند؟ پیامبر اکرم درحالی‌که به شانه سلمان می‌زدند، فرمودند: «هَذَا وَ قَوْمُه؛ این مرد و هم‌وطنان او.» 4. اگر این احادیث هم نبود، بی‌شک، انسان‌های شایسته‌ای که از همه اقشار ملّت مسلمان ایران به رهبری امام خمینی در این مقطع از تاریخ به یاری اسلام آمدند و انقلاب شکوهمند اسلامی ایران را آفریدند و برای تداوم آن، بار سنگین هشت سال دفاع مقدّس را بر دوش کشیدند و برخی افتخار شهادت پیدا کردند؛ مصداق بارز پیشگویی قرآن‌اند و احادیث مذکور، علاوه بر تأیید صحت این استنباط و ادعا، یکی از دلایل صدق گفتار پیامبر و از معجزات حضرت ختمی‌مرتبت است. اکنون بر همه ما علاقه‌مندان به اسلام و ایران و انقلاب اسلامی است که برای حفظ این سند افتخار قرآنی و تداوم این دستاورد بزرگ تاریخی برنامه‌ریزی کنیم به‌ویژه در انتخابات حضوری بصیرانه داشته باشیم.
🌹🌹🌹متن بیانیه گام دوم با موضوع آیه جزء ششم🌹🌹🌹 از میان همۀ ملّت‌های زیر ستم، کم‌تر ملّتی به انقلاب همّت می‌گمارد؛ و در میان ملّت‌هایی که به‌پاخاسته و انقلاب کرده‌اند، کمتر دیده شده که توانسته باشند کار را به نهایت رسانده و به‌جز تغییر حکومت‌ها، آرمانهای انقلابی را حفظ کرده باشند. امّا انقلاب پُرشکوه ملّت ایران که بزرگ‌ترین و مردمی‌ترین انقلاب عصر جدید است، تنها انقلابی است که یک چلّۀ پُرافتخار را بدون خیانت به آرمانهایش پشت سر نهاده و در برابر همۀ وسوسه‌هایی که غیر قابل مقاومت به نظر میرسیدند، از کرامت خود و اصالت شعارهایش صیانت کرده و اینک وارد دوّمین مرحلۀ خودسازی و جامعه‌پردازی و تمدّن‌سازی شده ‌است. درودی از اعماق دل بر این ملّت؛ بر نسلی که آغاز کرد و ادامه داد و بر نسلی که اینک وارد فرایند بزرگ و جهانیِ چهل سال دوّم می‏شود