eitaa logo
ره توشه مبلغین
3.7هزار دنبال‌کننده
452 عکس
23 ویدیو
351 فایل
📋📄کانال مخصوص محتوای تخصصی تبلیغ 🎤✔ 🎤سخنرانی های کوتاه⌛⏰ 📕 محتوای مناسبتی... سبکی متفاوت در ارائه ی محتوای تبلیغی... مدیر کانال جهت نظرات و پیشنهادات و تبادل و ... @abdolmahdi70 👆👈👈لطفا قبل از ترک کانال علت ترک را به مدیر بگویید🌟⭐
مشاهده در ایتا
دانلود
منبر آغاز امامت حضرت ولیعصـــــر(عج) کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
بسم الله الرحمن الرحيم روز جمعه، هشتم ربیع الاول سال 260 هـ.ق، امام حسن عسکری علیه السلام پس از این که نماز صبح را خواندند، بر اثر زهری که هشت روز قبل معتمد به ایشان خورانده بود، به شهادت رسید. این حادثه در شرایطی روی داد که امام یازدهم افزون بر این که مانند پدران خود زمینه را برای غیبت آماده کرده بود، شب پیش از شهادت شان، دور از چشم مأموران خلیفه، نامه های بسیاری به شهرهای شیعه نشین فرستادند. خبر شهادت امام در سراسر شهر سامرا پیچید و مردم به احترام او عزاداری کردند. به گفته مورخان، در روز شهادت امام، سامرا به صحرای قیامت تبدیل شده بود. عثمان بن سعید عمری، به نمایندگی از حجت بن الحسن علیه السلام متصدی غسل و کفن و دفن حضرت شد و بر اساس گفته شیخ صدوق، خود امام زمان علیه السلام با کنار زدن عمویش جعفر که قصد نمازگزاردن داشت، بر بدن پدر بزرگوارش نماز خواند. حکومت عباسی از مدت ها پیش بر اساس سخن رسول الله صلی الله علیه و آله و امامان معصوم علیهم السلام مبنی بر این که مهدی فرزند امام حسن عسکری علیه السلام است، امام یازدهم را زیر نظر داشت و مراقب بود تا فرزندی از ایشان نماند، ولی امام یازدهم با پنهان نگه داشتن خبر ولادت فرزندش این نقشه را باطل کرده بود. پس از شهادت امام کم کم خبر فرزندی به نام مهدی علیه السلام پخش شد و تلاش چند باره خلیفه عباسی برای یافتن امام مهدی علیه السلام به نتیجه نرسید. عثمان بن سعید، نائب اول امام بود و با آغاز غیبت ولی عصر علیه السلام توقیعات حضرت را به شیعیان می رساند. از همین زمان بود که شیعیان برای نخستین بار طعم غیبت را چشیدند. آغاز غیبت صغرا مصادف با آغاز امامت حضرت مهدی علیه السلام بود تا مردم آرام آرام با مفهوم تلخ و دردناک غیبت آشنا شده، بتوانند تا آن زمان که به اشتباه خود پی می‌برند و به وظایف خود در برابر امامان آگاه می‌شوند، همچنان دیندار بمانند. در دوران غیبت صغرا چهار نایب خاص، امر وساطت میان امام علیه السلام و شیعیان را به عهده داشته و چنان‌که خواهیم دید، همه آنها معروف و سرشناس بوده‌اند. آنان احکام دین را از وجود اقدس امام زمان علیه السلام گرفته و در اختیار شیعیان می‌گذاشتند. سؤالات [کتبی و شفاهی] ایشان را به حضور امام زمان علیه السلام برده و سپس پاسخ را به شیعیان می‌رسانیدند و همچنین، وجوه شرعی شیعیان را با وکالتی، که از امام داشتند، می‌گرفتند [و به حضرت تحویل می‌دادند یا با اجازة ایشان مصرف می‌کردند] آنان جمعی بودند که امام حسن عسکری علیه السلام در زمان حیات خود عدالتشان را تأیید فرمود و همه را به عنوان امین امام زمان علیه السلام معرفی کرد و بعد از خود، ناظر املاک و متصدی کارهای خویش گردانید، و آنها را با نام و نسب به مردم معرفی نمود. 💠 آغاز امامت امام زمان علیه السلام زمانی برای شادی منتظران💠 بر اساس تعالیم اسلامى یکى از وظایف مهم هر مسلمان، انتظار ظهور حضرت قائم(عج) است؛ انتظار تحقق وعده الهى بر حاکمیت صالحان و تشکیل دولت اهل بیت رسول خدا(صلی الله علیه و آله) است. اما آیا هیچ مى‏دانید که پاداش این انتظار چیست و چه ثمرى براى منتظران دارد؟ امام صادق(علیه السلام) در روایت زیر به این پرسش پاسخ مى‏دهند: «الا اخبرکم بما لا یقبل ‏الله عزوجل من ‏العباد عملا الا به؟ فقلت: بلى. فقال: شهادة ان لا اله الا الله، و ان محمدا عبده [و رسوله] و الاقرار بما امرالله، و الولایة لنا، و البراءة من اعدائنا - یعنی الائمة خاصة - و التسلیم لهم، و الورع و الاجتهاد و الطمانینة، و الانتظار للقائم - علیه‏السلام - ثم قال: ان لنا دولة یجیى‏ء الله بها اذا شاء. ثم قال: من سره ان یکون من اصحاب القائم فلینتظر ولیعمل بالورع و محاسن الاخلاق، و هو منتظر، فان مات و قام القائم بعده کان له من الاجر مثل اجر من ادرکه، فجدوا وانتظروا، هنیئا لکم ایتها العصابة المرحومة.(النعمانى، محمدبن ابراهیم‏بن جعفر، کتاب الغیبة، ص‏200، ج‏16/ المجلسى، محمدباقر، بحارالانوار، ج‏52، ص‏140، ح‏50 .) سپس [امام] فرمود: براى ما دولتى است که هر زمان خداوند بخواهد، آن را محقق مى‏سازد. آنگاه [امام] فرمود: هر کس دوست مى‏دارد از یاران حضرت قائم(عج) باشد باید که منتظر باشد و در این حال به پرهیزکارى و اخلاق نیکو رفتار نماید، در حالى که منتظر است، پس چنانچه بمیرد و پس از مردنش قائم(عج)، بپا خیزد، پاداش او همچون پاداش کسى خواهد بود که آن حضرت را درک کرده است، پس کوشش کنید و در انتظار بمانید، گوارا باد بر شما [این پاداش] اى گروه مشمول رحمت‏ خداوند! آیا شما را خبر ندهم به آنچه که خداى صاحب عزت و جلال، هیچ عملى را که جز به آن عمل، از بندگان نمى‏پذیرد؟ گفتم: بله. فرمود: گواهى دادن به این که هیچ شایسته پرستشى جز خداوند نیست و این که محمد(صلی الله علیه و آله) بنده و فرستاده او است،و اقرار کردن به آنچه خداوند به آن امر فرموده، و ولایت ما،و بیزارى از دشمنان ما
- یعنى خصوص امامان - و تسلیم شدن به آنان، و پرهیزکارى و تلاش و مجاهدت و اطمینان و انتظار قائم(عج) . براى منتظران زمان غیبت همین پاداش بس که نام آنها در زمره یاران امام عصر(عج)، و از جمله کسانى ثبت‏ شود که آن حضرت را به هنگام ظهور همراهى مى‏کنند. کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
بسم الله الرحمن الرحیم روش بیان احکام 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
روش بیان احکام کودک و نوجوان(۱۴) ♦️شیوه ی بخوریم یا نخوریم؟ مربی سوالاتی را مطرح میکند و مخاطب با واژه ی بخوریم یا نخوریم پاسخ می دهد ❇️مثال❇️ 🔹غذای که نجس شده....... 🔸قسم دروغ..... 🔹از میوه های باغ دیگران بی اجازه... 🔸نوشیدنی که نمیدانیم مال کیست.... کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
🔹🔹🔹فیش احکام🔹🔹🔹🔹🔹
احکام نماز(۲۵) احکام مقدمات نماز(۲۴) احکام طهارت(۲۴) احکام نجاسات(۲۳) 🍇حکم آب انگور جوشیده 🍇 💠انگور یا آب انگور یا خود به خود به جوش می آید یا به وسیله ی آتش و پختن ♦️اگر خود به خود جوش بیاید♦️ خامنه ای،صافی و سیستانی:پاک است ولی خوردن آن حرام است شبیری و وحید:بنا بر احتیاط واجب نجس و خوردن آن حرام است مکارم و نوری:نجس و خوردن آن حرام است. 💠نکته:اگر این قسم ثابت شود که مست کننده است به فرموده ی همه ی مراجع نجس می باشد 💠نکته:این قسم فقط با سرکه شدن پاک و حلال می شود ♦️آب انگوری که به وسیله ی آتش جوشانده می شود♦️ همه ی مراجع:نجس نیست ولی خوردن آن حرام است و اگر آنقدر جوشانده شود که دو سوم آن بخار شود خوردنش هم حلال می شود کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
احکام نماز(۲۶) احکام مقدمات نماز(۲۵) احکام طهارت(۲۵) احکام نجاسات(۲۴) احکام خرما و کشمش و مویز خرما و مويز و كشمش و آب آنها اگر جوش بيايند، پاك و خوردن آنها حلال است صافي و نوري:احتياط مستحب این است که از آن اجتناب کنند مکارم:هرگاه مويز و كشمش را در غذا بريزند و بجوشد، به طوری که آب به داخل آن نفوذ کند و آب داخلش نیز بجوشد حرام می شود امّا نجس نیست و می توان آنها را جدا کرد و غذا را خورد. ولی در حال سرخ کردن و دم کردن در برنج و امثال آن مانعی ندارد. و در مورد خرما نیز اگر آب آن در غذا وارد شود و بجوشد و مستهلک شود مانعی ندارد. ولی اگر مقدار آن بقدری باشد که بجوشد ولی مستهلک نشود نمی توان آن را خورد کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
احکام نماز(۲۷) احکام مقدمات نماز(۲۶) احکام طهارت(۲۶) احکام نجاسات(۲۵) 🌾فقاع(آب جو)🌾 فقّاع كه از جو گرفته مي شود و به آن آبجو مي گويند نجس است، ولي آبي كه به دستور طبيب از جو مي گيرند و به آن «ماءالشّعير» مي گويند پاك مي باشد. کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
احکام نماز(۲۸) احکام مقدمات نماز(۲۷) احکام طهارت(۲۷) احکام نجاسات(۲۶) 💥استفاده از شراب و آب جو برای درمان💥 اگر انسان برای درمان بیماری مثلا سنگ کلیه یا هر مریضی دیگر شراب استفاده کند چه حکمی دارد؟ 💠به چند شرط استفاده اشکال ندارد💠 🔹دستور پزشک متخصص و متدین باشد(نه اینکه پسرخاله ام گفته شراب بخور خوب می شوی) 🔹شراب بیماری را درمان کند 🔹راه دیگری برای درمان نباشد(مصرف دارو،عمل جراحی و... اگر بتواند انحام دهد ولو بیماری دیرتر خوب شود باید برود راهی به جز راه حرام انتخاب کند این که شراب زودتر خوب می کند مجوز استفاده نیست) کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠 ⭕️⭕️بســـــم الله الرحمن الرحیم⭕️⭕️
منبرک قرآنی