﷽؛
🔥 سستی کننده نماز به پانزده بلا مبتلا می شود 🔥
💠 رسول اللَّه صلى الله عليه و آله- لِابنَتِهِ فاطِمَةَ عليها السلام لَمّا قالَت لَهُ: يا أبَتاه، ما لِمَن تهاوَنَ بِصَلاتِهِ مِنَ الرِّجالِوالنِّساءِ؟-: يا فاطِمَةُ، مَن تَهاوَنَ بِصَلاتِهِ مِنَ الرِّجالِ والنِّساءِ ابتَلاهُ اللَّهُ بِخَمسَ عَشَرَةَ خَصلَةً: سِتٌّ مِنها في دارِ الدُّنيا، وثَلاثٌ عِندَ مَوتِهِ، وثَلاثٌ في قَبرِهِ، وثَلاثٌ فِي القيامَةِ إذا خَرَجَ مِن قَبرِهِ.
💠 فَأمَّا اللَّواتي تُصيبُهُ في دارِ الدُّنيا: فَالاولى يَرفَعُ اللَّهُ البَرَكَةَ مِن عُمُرِهِ، ويَرفَعُ اللَّهُ البَرَكَةَ مِن رِزقِهِ، ويَمحُو اللَّهُ عز و جل سيماءَ الصّالِحينَ مِن وَجهِهِ، وكُلُّ عَمَلٍ يَعمَلُهُ لا يُؤجَرُ عَلَيهِ، ولا يَرتَفِعُ دُعاؤُهُ إلَى السَّماءِ، والسّادِسَةُ لَيسَلَهُ حَظٌّ في دُعاءِ الصّالِحينَ.
💠 وأمَّا اللَّواتي تُصيبُهُ عِندَ مَوتِهِ: فَأَوَّلُهُنَّ أنَّهُ يَموتُ ذَليلًا، والثّانيَةُ يَموتُ جائِعًا، والثّالِثَةُ يَموتُ عَطشانًا؛ فَلَو سُقيَ مِن أنهارِ الدُّنيا لم يَروَ عَطَشُهُ.
💠 وأمَّا اللَّواتي تُصيبُهُ في قَبرِهِ: فَأَوَّلُهُنَّ يُوَكِّلُ اللَّهُ بِهِ مَلَكًا يُزعِجُهُ في قَبرِهِ، والثّانيَةُ يُضَيَّقُ عَلَيهِ قَبرُهُ، والثّالِثَةُ تَكونُ الظُّلمَةُ في قَبرِهِ.
💠 وأمَّا اللَّواتي تُصيبُهُ يَومَ القيامَةِ إذا خَرَجَ مِن قَبرِهِ: فَأَوَّلُهُنَّ أن يُوَكِّلَ اللَّهُ بِهِ مَلَكًا يَسحَبُهُ عَلى وَجهِهِ والخَلائِقُ يَنظُرونَ إلَيهِ، والثّانيَةُ يُحاسَبُ حِسابًا شَديدًا، والثّالِثَةُ لا يَنظُرُ اللَّهُ إلَيهِ ولا يُزَكّيهِ ولَهُ عَذابٌ أليمٌ.
📚 بحار الأنوار: ج 83 ص 21
✨ پيامبر خدا صلى الله عليه و آله- در پاسخ دخترش فاطمه كه پرسيده بود: اى پدر! مردان و زنانى كه نمازشان را سبك مى شمرند، چه [جزايى] دارند؟
✨ اى فاطمه! هر كس از مردان يا زنان، نمازش را سبك بشمرد، خداوند، او را به پانزده خصلت مبتلا مى كند: شش خصلت در دنيا، سه خصلت هنگام مرگش، سه خصلت در گورش و سه خصلت در قيامت، هنگامى كه از گورش بيرون مى آيد.
🔥 امّا آنچه در دنيا به او مى رسد:
خداوند، بركت را از عمر و روزى اش بر مى دارد،
نشان صالحان را از چهره اش مى زدايد،
به هر عملى كه انجام مى دهد، پاداشى داده نمى شود،
دعايش به آسمان نمى رود
و ششم اين كه براى او در دعاى صالحان نصيبى نيست.
🔥 امّا آنچه هنگام مرگش به او مى رسد:
نخست، خوار، دوم گرسنه و سوم، تشنه مى ميرد. و اگر از نهرهاى دنيا به او بنوشانند، سيراب نمى شود.
🔥 امّا آنچه در گورش به او مى رسد:
نخست، آن كه خداوند، فرشته اى مى گمارد تا او را در گورش بيازارد،
دوم اين كه گورش را بر او تنگ مى كند
و سوم اين كه گورش تاريك است.
🔥 امّا آنچه روز قيامت هنگام بيرون آمدن از گورش به او مى رسد:
نخست، آن كه خداوند، فرشته اى مى گمارد تا او را با صورت [روى زمين] بكشد، در حالى كه مردم به او مى نگرند،
دوم اين كه بازخواست سختى مى شود
و سوم اين كه خداوند به او نمى نگرد، وپاكش نمى سازد و عذابى دردناك دارد.
📚 بحار الأنوار: ج 83 ص 21
#حدیث_نماز
#منبرک
#نماز
کانال ره توشه مبلغین
@mobaleqin20
@namazmt
﷽؛
🔥 عواقب سبک شمردن نماز 🔥
☀️ عن أبي بصير: دَخَلتُ عَلى امِّ حَميدَةَ اعَزّيها بِأَبي عَبدِ اللَّهِ عليه السلام، فَبَكَت وبَكَيتُ لِبُكائِها، ثُمَّ قالَت: يا أبا مُحَمَّدٍ، لَو رَأَيتَ أبا عَبدِ اللَّهِ عليه السلام عِندَ المَوتِ لَرَأَيتَ عَجَباً! فَتَحَ عَينَيهِ ثُمَّ قالَ: اجمَعوا لي كُلَّ مَن بَيني وبَينَهُ قَرابَةٌ، قالَت: فَلَم نَترُك أحَداً إلّا جَمَعناهُ، قالَت: فَنَظَرَ إلَيهِم ثُمَّ قالَ: إنَّ شَفاعَتَنا لا تَنالُ مُستَخِفّاً بِالصَّلاةِ.
🍀 ابو بصير : بر امّ حميده (همسر امام صادق عليه السلام) وارد شدم تا او را در رحلت ابو عبد اللَّه (امام صادق عليه السلام) تسليت دهم. پس او گريست و من نيز از گريه او گريستم.
🍀 سپس گفت: اى ابو محمّد! (كنيه ديگر ابو بصير) اگر ابو عبد اللَّه را هنگام مرگ مى ديدى، به شگفت مى امدى. چشمانش را باز كرد و سپس فرمود: «هر كس را ميان من و او پيوند خويشاوندى است، گرد آوريد».
🍀 [امّ حميده] گفت: هيچ كس را رها نكرديم، مگر اين كه او را گرد آورديم. امام عليه السلام به آنها نگريست و سپس فرمود: «همانا شفاعت ما به سبك شمارنده نماز نمى رسد».
📚 بحار الأنوار: ج 47 ص 2
#حدیث_نماز
#منبرک
#نماز
@mobaleqin20
@namazmt
﷽؛
☀️ فقط نماز می خواندم ... داستانی زیبا از تأثیر مشاهده نماز خوبان در تغییر رفتار انسان ☀️
🌹 سید علی اکبر ابوترابی ۲۶ آذر ۱۳۵۹ در عملیات شناسایی در تپه های الله اکبر به اسارت درآمد. او ۲۰۰متر در قلب نیروهای دشمن نفوذ کرده بود.
ابوترابی هنگام اسارت خود را به مرگ زده بود تا تیر خلاص کارش را تمام کند. اما نیمه جان به درون نفر بر انداخته شد و با سر به کف آن خورد. او در زندان وزارت دفاع حزب بعث بارها و بارها تحت بازجویی و شکنجه قرار گرفت.
خاطره ای از تاثیرگذاری نماز ایشان را از زبان خودشان بخوانید :
🌺 تصمیم قطعی بر کشتن من داشتند. لذا مرا در وزارت دفاع از جمع جدا کردند و به یک پادگان نظامی که اسیر ایرانی هم آنجا نبود، بردند. دیدم اینجا آخر خط به معنای واقعی است.
جایتان خالی از صبح که بلند می شدم نماز قضا می خواندم تا ظهر. ۳ دقیقه بین نمازهایم فاصله نمی گذاشتم. بکوب نماز، تا ظهر و ظهر نیم ساعتی چرت می زدم و بعد از آن می خواندم تا غروب آفتاب. بعد از نماز مغرب تا ده شب [هم] بکوب نماز می خواندم.
🌹 آنجا کسانی بودند که با ایرانی سر و کار نداشتند. غذا را برایم با لگد می آوردند. خیلی برخورد بدی داشتند. بعد از ۳روز-که سلول هم انفرادی بود و یک روزنه ای داشت- نگهبان دید صبح رد می شود من دارم نماز می خوانم، یک ساعت دیگر، دو ساعت دیگر هم همین طور.
از روز سوم غذا را دو دستی گذاشت جلوی من. شب چهارم و پنجم در را باز کرد و آمد خیلی مودب گفت: انت عابد؛ زاهد؟ تو عابدی؟ تو زاهدی؟ چه هستی؟
🌹 گفت: ما شنیده ایم ایرانی ها مجوسند و آتش پرستند. تو را از کجا به نام ایرانی آوردند. گفتم: به هرحال اگر ایرانی ها مجوسند، من هم مجوسم و اگر نماز می خوانند من هم نماز می خوانم.
🌹 از روز دوم که دید نمازم قطع نمی شود، خجالت کشید که با من آن گونه برخورد کند. از آن شبی که به من گفت: انت زاهد، انت عابد، دیگر می آمد در سلول را دو، سه ساعت باز می گذاشت که هر وقت می خواهم بروم دستشویی و وضو بگیرم. نماز رفتار اینها را عوض کرد.
بعد از ۱۶روز صحنه عوض شد. مرا دوباره بردند وزارت دفاع [ و از کشتن من صرف نظر کردند]
📚 کتاب تسبیح ابوترابی ؛ حسن شکیب زاده ؛ ص 78 ؛ خاطره سید علی اکبر ابوترابی
(الگوی مرحوم حجت الاسلام ابوترابی امام کاظم علیه السلام بودند، ایشان با عبادت خود در زندان زن بی عفت و بدکاره ای را که از طرف هارون الرشید مأموریت کثیفی داشت را متحول و اهل عبادت کردند)
#منبرک
#نماز
@mobaleqin20
@namazmt
#پرسش_پاسخ_مهدوی
در روایات آمده، زمانی امام زمان «عجّلاللهتعالیفرجهالشریف» میآید که همهجا را فساد گرفته باشد، پس برای اینکه امام زودتر بیاید باید فساد کنیم؟
پاسخ :
باید بین علامت ظهور و شرایط آن تفاوت قائل شد. علامت ظهور، یعنی چیزی که نشانۀ ظهور است و اتفاق افتادن آن نشان میدهد ظهور نزدیک شده است؛ اما علت ظهور نیست و باعث نمیشود که ظهور اتفاق بیفتد و فقط هردو در یک زمان اتفاق میافتند، اما شرط ظهور، یعنی آنچه زمینهساز ظهور است و اگر آن شرط باشد ظهور میشود و اگر نباشد ظهور اتفاق نمیافتد.
حال که این تفاوت معلوم شد، باید دانست روایتی که هنگام ظهور را فراگیر شدن جهان از ستم و فساد برمیشمرد، علامت ظهور را بیان میکند، نه شرط آن را؛ پر شدن زمین از فساد، از شرایط ظهور نیست که ظهور وابسته به آن باشد، بلکه فساد علامت ظهور است؛ یعنی در زمان ظهور وضع دنیا چنین خواهد بود و در چنین وضعی امام ظهور خواهد کرد.
افزون بر این، مگر هماکنون زمین پر از ظلم و فساد نیست؟ مگر در تمام کشورهای عربی که مدعی اسلام هستند، مشروبفروشیها و مراکز فساد، رسماً فعالیت نمیکنند؟ مگر امریکا به نام حقوق بشر و مبارزه با تروریسم، کشورها را به آتش نمیکشد؟ مگر کشوری هست که از ظلم و فساد ننالد؟ بنابراین در پر بودن دنیا از فساد شکی نیست و اگر این امر علت ظهور بود، حتماً تا حال ظهور پدید آمده بود.
اما شرط ظهور، وجود یاران واقعی و آمادگی اکثریت مردم برای قبول عدالت و حقیقت است، یعنی عدالت را هرچند به ضررشان باشد بپذیرند و آن را فقط برای سود خود نخواهند. اگر میخواهیم امام زودتر ظهور کند، باید برای پرورش انسانهای صالح و باتقوا کمک کنیم و جامعه را آمادۀ پذیرش حکم خدا کنیم. این کار با ترک گناه، فساد و ظلم امکان دارد، نه با ترویج فساد و ظلم و بیعدالتی.
پس نه تنها افراد نیکوکار مانع ظهور نیستند، بلکه زمینهساز ظهور نیز به شمار میآیند و اگر تعداد آنها زیاد شود، امید به ظهور بیشتر خواهد شد.
منبع: hawzah.net
#امام_زمان
#منبرک
#مهدوی
کانال ره توشه مبلغین
@mobaleqin20
#پرسش_پاسخ_مهدوی
شبهه: اعتقاد به منجى و مهدویت، عقیدهاى شرقى است
پاسخ :
شرح شبهه:
فان فلوتن مىگوید: روحیه شرقى به طور عموم دنبال کردن اخبار غیبى است. آنان علاقه فراوانى به کشف پرده هاى غیبى از آینده مجهول دارند، لذا اعتقاد به خلاصى بخش یا به تعبیر آنها منقذ یا ... با طبیعت شرقى انس دارد و این در نتیجه تاریکى هاى جهل و استبداد است که پدید آمده است.(1)
پاسخ شبهه:
1- این عقیده تنها از انسان هاى شرقى نیست بلکه در بین همه ادیان و مکاتب و آیین هاى شبه دینى یافت مى شود.
2- این عقیده با فطرت انسان عجین است که در همه یکسان است.
3- این عقیده مطابق آیات قرآن و روایات متواتر و اجماع مسلمین بلکه همه ادیان و مکاتب فلسفى و غیر فلسفى است.
برتراند راسلف فیلسوف انگلیسى مى گوید:
عالم در انتظار مصلحى است که تمام عالم را یک پارچه کرده و آنان را تحت یک پرچم و یک شعار درآورد.(2)
پرفسور انشتاین - صاحب نظریه نسبیت - مى گوید:
روزى که صلح و صفا تمام عالم را فرا گیرد و مردم با دوستى و برادرى با یکدیگر زندگى کنند چندان دور نیست.(3)
پی نوشتها:
1- السیادة العربیه، ص 107.
2- تاثیر علم بر اجتماع، ص 56.
3- مفهوم نسبیت، ص 35.
منبع: موعود شناسی و پاسخ به شبهات، علی اصغر رضوانی، انتشارات مسجد مقدس جمکران
#امام_زمان
#منبرک
#مهدوی
کانال ره توشه مبلغین
@mobaleqin20