📚 #داستان_های_کوتاه_و_آموزنده
👈 هفت سال حبس
مرحوم آیت الله سید محمد باقر مجتهد سیستانی، پدر آیت الله العظمی حاج سید علی سیستانی، دامت برکاته، در مشهد مقدّس، برای آن که به محضر امام زمان (عج) شرفیاب شود، ختم زیارت عاشورا را چهل جمعه، هر هفته در مسجدی از مساجد شهر آغاز می کند.
ایشان می فرمود: «در یکی از جمعه های آخر، ناگهان، شعاع نوری را مشاهده کردم که از خانه ای نزدیک به آن مسجدی که من در آن مشغول به زیارت عاشورا بودم، می تابید. حال عجیبی به من دست داد و از جای برخاستم و به دنبال آن نور، به در آن خانه رفتم. خانه کوچک و فقیرانه ای بود که از درون آن، نور عجیبی می تابید.
در زدم. وقتی در را باز کردند، مشاهده کردم که حضرت ولی عصر امام زمان (عج)، در یکی از اتاق های آن خانه، تشریف دارند و در آن اتاق، جنازه ای را مشاهده کردم که پارچه ای سفید روی آن کشیده بودند.
وقتی که من وارد شدم و اشک ریزان سلام کردم، حضرت، به من فرمودند: «چرا این گونه به دنبال من می گردی و این رنج ها را متحمّل می شوی؟! مثل این باشید (اشاره به آن جنازه کردند) تا من به دنبال شما بیایم.» بعد فرمود: «این، بانویی است که در دوره بی حجابی (دوران رضا خان پهلوی)، هفت سال از خانه بیرون نیامد تا مبادا نامحرم او را ببیند!»
📗 #شیفتگان_حضرت_مهدی_عج
✍ احمد قاضی زاهدی گلپایگانی
#اهل_بیت
#امام_زمان
#حجاب
#منبرک
#داستان
کانال ره توشه مبلغین
@mobaleqin20
@Dastanhaykotah
روش بیان احکام کودک و نوجوان(۷)
شیوه پازل
شیوه دیگری که برای آموزش احکام برای کودک و نوجوان می توان بکار گرفت پازل است استاد احکام موضوعهای متناسب با سطح مخاطبان خود را در قالب تصویر یا نوشتار روی مقوا یونولیت یا نئوپان مینویسد و به صورت قطعههای مختلف درمیآورد آنگاه از شاگردان می خواهد که تصویر یا نوشته موردنظر را با تنظیم و چینش مناسب بدست آورد
#روش_تبلیغ
#روش_بیان_احکام
#قالب_بیان_احکام
#کودک_و_نوجوان
کانال ره توشه مبلغین
@mobaleqin20
احکام نماز(۸)
احکام مقدمات نماز(۷)
احکام طهارت(۷)
احکام نجاسات(۶)
خوني كه بواسطهٔ كوبيده شدن، زير ناخن يا زير پوست مي ميرد، اگر طوري شود كه ديگر به آن خون نگويند، پاك است و اگر به آن خون بگويند در صورتي كه ناخن يا پوست سوراخ شود اگر مشقت ندارد بايد براي وضو و غسل خون را بيرون آورند و اگر مشقّت دارد بايد اطراف آن را به طوري كه نجاست زياد نشود، بشويند و پارچه يا چيزي مثل پارچه، بر آن بگذارند و روي پارچه دست تر بكشند
💠سیستانی،وحید: اگر بیرون آوردن خون و تطهیر محلّ جهت وضو یا غسل حرجی[سیستانی:مشقت زیاد] باشد باید تیمم نماید.(یعنی لازم نیست پارچه بگذارند و دست تر بکشند تیمم کنند کافی است)
💠نوری،مكارم،صافی: اگر بیرون آوردن خون زحمت زياد[نوری،صافی:مشقت] دارد بايد براي وضو و غسل اطراف آن را شست و پارچه اي روي آن بگذارد و روي پارچه دست تر بكشد و احتياطاً تيمم هم بكند.[آیت الله نوری تیمم را واجب میداند]
💠شبیری:اگر بیرون آوردن خون مشقت زیاد دارد دارد بايد اطراف آن را به طوري كه نجاست زياد نشود، بشويند و پارچه يا چيزي مثل پارچه، بر آن بگذارند و روي پارچه دست تر بكشند و اگر گذاشتن پارچه ممکن نبود تیمم بکند
💠خامنه ای: اگر طوری باشد که به آن خون نگویند، پاک است و اگر به آن خون بگویند، در صورتی که آب به آن برسد، باید برای وضو و غسل ـ اگر مشقت نداشته باشد ـ خون را بیرون آورند و اگر مشقّت دارد، باید اطراف آن را بهطوری که نجاست زیاد نشود بشویند، و پارچه یا چیزی مثل پارچه، بر آن بگذارند و روی آن به نیت وضو یا غسل، دست تر بکشند.
#احکام #نماز #مقدمات_نماز #طهارت #وضو #غسل #تیمم #نجاسات #احکام_نماز
کانال ره توشه مبلغین
@mobaleqin20
احکام نماز(۹)
احکام مقدمات نماز(۸)
احکام طهارت(۸)
احکام نجاسات(۷)
اگر انسان نداند كه خون، زير پوست مرده يا گوشت بواسطهٔ كوبيده شدن به آن حالت درآمده، پاك است.
#احکام #نماز #مقدمات_نماز #طهارت #وضو #غسل #تیمم #نجاسات #احکام_نماز
کانال ره توشه مبلغین
@mobaleqin20
منبر و روضه ی وفات حضرت ام البنین(سلام الله علیها)
#اهل_بیت
#حضرت_ام_البنین
#روضه
کانال ره توشه مبلغین
@mobaleqin20
بسم الله الرحمن الرحیم
حضرت ام البنين عليهاالسلام از زنان بزرگواري است كه درگاهش پناهگاه بي كسان و نااميدان است. از اين رو، نزد مسلمانان و شيعيان و دل باختگان آل اللّه عليه السلام، منزلتي والا دارد و كرامت هايي از او نقل كرده اند كه به چند نمونه بسنده مي كنيم.
1. آيت اللّه العظمي حاج سيّدمحمود حسيني شاهرودي رحمه الله مي فرمود:
من در سختي ها، صد مرتبه صلوات براي مادر حضرت عباس عليه السلام جناب ام البنين عليهاالسلام ـ مي فرستم و حاجت مي گيرم.
از آيت اللّه العظمي حاج ملاعلي معصومي همداني رحمه الله (معروف به آخوند) نقل شده است:
در يكي از روستاهاي همدان، خانمي بود كه با وجود آن كه سال ها از ازدواجش مي گذشت، بچه دار نمي شد. روزي خانم ديگري به او مي گويد: نذر كن نام فرزندت را ابوالفضل بگذاري. پس از مدتي خداوند فرزندي به او مي دهد و او نامش را ابوالفضل مي گذارد. آن فرزند در 14 ـ 15 سالگي دچار بيماري سختي مي شود، به گونه اي كه از زنده ماندنش نااميد مي شوند. باز همان خانم، به مادر فرزند توسل به حضرت عباس عليه السلام را سفارش مي كند. او نيز چنين مي كند. صبح فردا همان خانم به در منزل آن ها مي آيد و مي گويد: خدا فرزندتان را شفا داده است. ناراحت نباشيد. مي گويد: تو از كجا مي داني؟ پاسخ مي دهد: در خواب ديدم گروهي از زنان به سوي خانه شما مي آيند كه حضرت ام البنين عليهاالسلام نيز در ميانشان بود و فرمود: براي شفاي اين پسر مي روم.3
♦️نحوه توسل به حضرت ام البنین(سلام الله علیها)
💠نذر زیارت کربلا به نیابت از حضرت ام البنین
آنچه به تجربه به اثبات رسیده است و در کتبی که مربوط به کرامات این بزرگوار ثبت است (از جمله کتاب ستاره درخشان مدینه نوشته شیخ علی ربّانی خلخالی)، آمده است:
نذر زیارت کربلا به نیابت از حضرت ام البنین به این نحو که هرگاه حاجت مهمی تو را روی داد به نیابت ایشان به کربلا برو و ثواب زیارت را به روح این علیا مخدره هدیه کن و از ایشان بخواه که در درگاه الهی شفیع شده تا مشکلت بر طرف گردد.
حتی اگر خودت نمیتوانی به کربلا بروی، خرج سفر کسی را تامین نما تا وی به کربلا رفته و به نیابت از ایشان زیارت به جا آورد.
💠ختم صلوات
بدین صورت که؛ روز چهارشنبه شروع نماید تا چهل روز، هر روز پس از نماز صبح به تعداد ۱۳۵ مرتبه به نام فاطمه صلوات فرستاده و به روح حضرت فاطمه کلابیه، خانم ام البنین سلام الله علیها هدیه نماید. ان شاء الله در روز چهلم حاجت روا گردد.
در این ختم شرط است که اهل منزل از شروع این ختم مطلع نباشند و در طول این چهل روز مراقبه شدید نفس نماید که به گناهی مبتلا نگردد.
حفظ چشم، زبان و گوش شدیدا در این ختم چهل روزه توصیه میگردد. ان شاء الله امید است که پس از روز چهلم به زودی زود به حاجت برسد.
#اهل_بیت
#حضرت_ام_البنین
کانال ره توشه مبلغین
@mobaleqin20
روضه ام البنین.pdf
573.9K
▪️روضه مکتوب▪️
🔹فیش مرثبه🔹
#حضرت_ام_البنین سلام الله علیها
◀️ ۱۳ جمادی الثانی رحلت حضرت ام البنین سلام الله علیها
┈••✾•🍃⚫️🌿•✾••┈┈
🚩 کانال روضه و مرثیه 👇
🌴🌴روضه های جانسوز اساتید 👇😭
╭┅─────────┅╮
▶️ @rovzeha ◀️
╰┅─────────┅╯
14-DAHA150-Hashemi Nejad - Khastegari Az Omolbanin-(www.Rasekhoon.net).mp3
3.93M
▪️روضه و مرثیه▪️
#استاد_هاشمی_نژاد
🔻 مرثبه حضرت ام البنین سلام الله علیها 🔹
#حضرت_ام_البنین سلام الله علیها
◀️ ۱۳ جمادی الثانی رحلت حضرت ام البنین سلام الله علیها
┈••✾•🍃⚫️🌿•✾••┈┈
🚩 کانال روضه و مرثیه 👇
🌴🌴روضه های جانسوز اساتید 👇😭
╭┅─────────┅╮
▶️ @rovzeha ◀️
╰┅─────────┅╯
May 11
May 11
محتوای تبلیغی دهه فجر
#دهه_فجر
#سیاسی
#انقلاب_اسلامی
#شبهه
#شبهات_انقلاب
#ولی_فقیه
#ولایت_فقیه
#صوت
#کلیپ
کانال ره توشه مبلغین
@mobaleqin20
♦️شبهات انقلاب♦️
💠شبهه اول💠
همه می دانیم امام خمینی(ره) به خاطر اثبات خیانت های بنی صدر او را عزل کرد چرا امام خامنه ای با اثبات خیانت های روحانی او را عزل نکرد که هیچ از او حمایت هم کرد
♦️جواب♦️
اولا امام خمینی(ره) بنی صدر را عزل نکرد چون این کار طبق قانون در اختیار رهبر نیست بلکه مجلس این کار را کرد
در 26 خرداد 1360، برخی از نمایندگان مخالف بنیصدر آییننامه رسیدگی به طرح عدم کفایت سیاسی رئیسجمهور را به مجلس تقدیم کردند. در این آییننامه که به امضای پانزده نفر از نمایندگان رسیده بود آمده است: «... بنا به وضعیت فعلی کشور و تظاهرات میلیونی مردم انقلابی و شهیدداده علیه خلافکاریها و قانونشکنیهای آقای ابوالحسن بنیصدر، طرح قانونی را بهعنوان آییننامه بررسی طرح عدم کفایت سیاسی رئیسجمهور به مجلس تقدیم داشته و تقاضای تصویب آن را با قید دو فوریت داریم». دو فوریت این آییننامه به رأی گذاشته شد که از مجموع ۱۸۳ نفر، ۱۴۵ نفر به آن رأی موافق دادند(مشروح مذاکرات مجلس اول شورای اسلامی، جلسه ۱۶۵، ص ۱7.)
و درنتیجه با تصویب آن، اصل طرح تقدیم مجلس شد. متن این طرح به قرار زیر بود:
برادر آقای هاشمی رفسنجانی ریاست محترم مجلس شورای اسلامی
با توجه به تخلفات متعدد و مکرر آقای بنیصدر، رئیسجمهوری، از قانون اساسی وظایف قانونی بهخصوص عملکرد چندماهه اخیر ایشان و اقدامات تحریکآمیز که شخص ایشان داشتهاند و هم دفتر و روزنامه ایشان که در اثر توهین و تضعیف ارگانهای رسمی کشور، درگیریها، و حتی تلفات جانی و خسارات مالی بهوجود آوردهاند، درخواست عدم کفایت سیاسی ایشان در مجلس شورای اسلامی به قید دو فوریت را داریم.(همان،ص۱۹)
سرانجام پس از آنکه نمایندگان نظرات خود را درباره کفایت یا عدم کفایت بنیصدر مطرح کردند آن طرح به رأی گذاشته شد و با کسب 177 رأی موافق، 12 رأی ممتنع و 1 رأی مخالف، در 31 خرداد 1360 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید. پس از تصویب طرح عدم کفایت سیاسی بنیصدر در مجلس، امام خمینی نیز در تاریخ ۱ تیر ۱۳۶۰ بنیصدر را از ریاستجمهوری عزل نمود و این گونه دوره ریاستجمهوری بنیصدر به پایان رسید(صحیفه امام، ج 14، ص 480.)
#دهه_فجر
#سیاسی
#انقلاب_اسلامی
#شبهه
#شبهات_انقلاب
#ولی_فقیه
#ولایت_فقیه
کانال ره توشه مبلغین
@mobaleqin20
قسمت دوم شبهه
دلیل حمایت رهبری از رئیس جمهور این بود که اولا یک نهاد که جزء ارکان نظام هست تضعیف نشود پس رهبری از شخص حمایت نکرد ثانیا اگر در جایی رهبری ذره ای کم می گذاشت الان تمام خساراتی که به بار آورده بودند را گردن ایشان می انداختند وما این که با وقاحت آمدند و گفتند ریاست جمهوری اختیارات کمی دارد
با وجود مخالفت های فراوان رهبری و تذکرات ایشان باز هم کار خودشان را کردند
#دهه_فجر
#سیاسی
#انقلاب_اسلامی
#شبهه
#شبهات_انقلاب
#ولی_فقیه
#ولایت_فقیه
کانال ره توشه مبلغین
@mobaleqin20
شبهات انقلاب
💠شبهه ی دوم💠
اینکه فساد اخلاقی و بی بند و باری بعد انقلاب هست نشان دهنده ی این است که انقلاب موفق نبوده و از زمان پهلوی بهتر نشده است.بلکه بدتر شده و مشروب خواری و بی حجابی و فساد از زمان پهلوی بیشتر شده است
♦️جواب♦️
اولا مگر انقلاب باید همه را خوب کند؟
امام خمینی(ره) بالاتر بود یا پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم)؟
آیا همه ی افراد به پیامبر اکرم ایمان آوردند و عوض شدند که انتظار داریم با انقلاب این اتفاق بیفتد؟
خود خداوند می فرماید
إِنَّا هَدَيْنَاهُ السَّبِيلَ إِمَّا شَاكِرًا وَإِمَّا كَفُورًا(انسان/۳)
ما راه را به انسان نشان میدهیم یا شاکر می شود و به راه می آید یا کفران میکند و گمراه می شود
در سوره ی بقره می فرماید لا اِکراهَ فی الدّین
در دین اجبار نیست و بشر در پذیرش دین آزاد است
قَدْ جَاءَكُمْ بَصَائِرُ مِنْ رَبِّكُمْ ۖ فَمَنْ أَبْصَرَ فَلِنَفْسِهِ ۖ وَمَنْ عَمِيَ فَعَلَيْهَا ۚ وَمَا أَنَا عَلَيْكُمْ بِحَفِيظٍ(انعام/۱۰۴)
همانا بصیرتهایی از جانب پروردگارتان به سوی شماآمده ، هر که آنها را ببیند به نفع خودش می باشد و هر کس نبیند به ضرر خوداوست و من نگهبان شما نیستم(یعنی من وکیل مدافع و حافظ اعمال شما نیستم و هر کاری کنید به نفع یا ضرر خودتان است)
وقتی قرآن اینطور میگوید ما چه انتظاری داریم؟
ثانیا اینکه در زمان پهلوی تریاک مثل قرص سرماخوردگی راحت و مجانی در داروخانه ها یافت می شد.
وقتی اگر یک اجنبی به ناموست جسارت می کرد حق اعتراض نداشتی
وقتی شراب فروشی ها و رقاص خانه های پهلوی جمع شد اینها کار کنی هست؟
اعتکاف های دانشجویی و ازدواج های آسان و ... این ها کم فساد را از بین برده؟
#شبهات_انقلاب
#ولی_فقیه
#ولایت_فقیه
#سیاسی
#انقلاب_اسلامی
کانال ره توشه مبلغین
@mobaleqin20
شبهات انقلاب(۳)
💠آیا دین از سیاست جداست؟💠
♦️جواب♦️
یکی از مسائلی که همیشه مورد گفتگو و بحث و اختلاف نظر بوده، موضوع جدایی دین از سیاست است. بسیاری از افراد میگویند که دین را چه کار به سیاست؟
آنها میگویند که وظیفه دین هدایت مردم و راهنمایی آنها برای سعادت در دنیای دیگر است و دین باید اجازه دهد که سیاست راه خودش را برود و دخالتی در آن نداشته باشد.
اما جا دارد یک بار به سراغ قرآن و سیره اهل بیت علیهم السلام رفته، تا بررسی شود این تفکر مورد پذیرش این مراجع وارسته هست یا خیر؟
حرکت حضرت موسی به سمت فرعون برای اصلاح حکومت بود
خداوند در سوره طه، آیه ی ۲۴ به حضرت موسی(ع) میفرمایند: «اذْهَبْ إِلى فِرْعَوْنَ إِنَّهُ طَغى». با این ترجمه که، (اى موسى! اكنون) به سوى فرعون حركت كن كه او طغيان كرده است.
یعنی موسی(ع)، برای مبارزه با حاکمی که در روی زمین طغیان کرده است، باید حرکت کند.
در تفسیر نور، در ذیل همین آیه میخوانیم که، دين از سياست جدا نيست، موسى براى اصلاح حكومت حركت كرد.
پیامبران فقط موعظهگر نبوده و هدایتگری جامعه را عهده دار بودند
در همین زمینه سوره انبیا، آیه ۷۳ به این موضوع اشاره میکند. «وَ جَعَلْناهُمْ أَئِمَّةً يَهْدُونَ بِأَمْرِنا وَ أَوْحَيْنا إِلَيْهِمْ فِعْلَ الْخَيْراتِ وَ إِقامَ الصَّلاةِ وَ إِيتاءَ الزَّكاةِ وَ كانُوا لَنا عابِدِينَ».
با این ترجمه که، و آنان را پيشوايانى قرار داديم كه به فرمان ما (مردم را) هدايت مىكردند و به آنان، انجام كارهاى نيك و برپايى نماز و پرداخت زكات را وحى كرديم و آنان فقط عبادت كنندگان ما بودند.
با کمک گرفتن از تفسیر نور، درباره آیه ۷۳ سوره انبیا این مطلب واضحتر میشود. پيامبران بزرگ علاوه بر مقام رسالت (رساندن پيام وحى)، امامت و رهبرى جامعه را نيز بر عهده داشتهاند.
بنابراین وظیفه پیامبران فقط نصیحت جامعه نبوده است؛ بلکه جامعه را رهبری میکردند.
پس مطابق با آنچه در تفسیر هفتاد و سومین آیه از سوره انبیاد در کتاب تفسیر نور آمده، دين از سياست جدا نيست.
حاکم شدن دین در کل جامعه جز سنتهای الهی است
حاکم شدن دین در کل جامعه هم جز سنتهای الهی است. آن جایی که در قرآن میفرماید «وَ لَقَدْ كَتَبْنا فِي الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّكْرِ أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُها عِبادِيَ الصَّالِحُونَ». با این ترجمه که، و همانا در (كتاب آسمانى) زبور (كه) بعد از ذكر، (تورات، نازل شده) نوشتيم كه قطعاً بندگان صالح من وارث زمين خواهند شد.
این اتفاق جزو سنت های الهی است. در تفسیر نور درباره این آیه چنین آمده که، سنّت الهى آن است كه بندگان صالح، حاكم و وارث جهان باشند.
غدیر گواهی بر جدا نبودن دین از سیاست
اگر قرار بود که دین از سیاست بهرهای نداشته باشد، حاکم شدن بندگان صالح در روی زمین معنایی نداشت. اگر قرار بود که دین از سیاست جدا باشد، پس دلیل معرفی امیرالمومنین(ع)، توسط پیامبر چه بود؟
امیرالمومنین (ع) میتوانست بعد از پیامبر(ص) مردم را هدایت کند و کاری به حکومت نداشته باشد. به فرموده رهبر معظم انقلاب، مسئله غدیر، مشخص کننده جدا نبودن اسلام از مسائل سیاسی و اجتماعی است.
ایشان فرمودند: آن کسانى که سعى کردند اسلام را از مسائل اجتماعى و از مسائل سیاسى برکنار بدارند و آن را منحصر کنند به مسائل شخصى و مسائل خصوصى زندگى افراد؛ و در واقع نگاه سکولار به اسلام داشته، جوابشان مسئله غدیر است.۱۳۹۳/۰۷/۲۱.
و در جایی دیگر امام خمینی(ره) میفرمایند: والله اسلام تمامش سیاست است، اسلام را بد معرفی کردهاند.
اگر دین از سیاست جدا باشد، دیگر دینی نیز باقی نخواهد ماند
نکته مهم این جاست که اگر دین از سیاست جدا باشد، دیگر دینی نیز باقی نخواهد ماند. اگر سیاست را به افراد غیر دینی واگذار کنید، دیگر به علما هم اجازه تبلیغ دین را نمیدهند.
امام خمینی (ره) در اینباره میفرمایند: اسلام را همچو معرفی کردهاند به ما که ما هم باورمان آمده است که اسلام به سیاست چه، سیاست مال قیصر و محراب مال آخوند، محراب هم نمیگذارند برای ما باشد.
هر زمانی که سیاست مدارانی در راس کار آمدهاند که نگاه دینی نداشتهاند، یکی از تلاشهایشان از بین بردن دین در زندگی شخصی و اجتماعی مردم بوده است.
وقتی حکومت دست امیرالمومنین (ع) نباشد، کسانی راس کار خواهند آمد که به خودشان اجازه میدهند که به امامی که از طرف رسول خدا (ص) منسوب شده است، توهین کنند.
وقتی حکومت دینی نباشد، رسول خدا (ص) باید سه سال در شعب ابی طالب دوران سختی را بگذراند. وقتی سیاست از دین جدا شد، حاضر میشوند همه امکانات را در اختیار برگزیده خدا بگذارند، تا دست از تبلیغ دین خدا بکشد.
چه قدر ساده هستند کسانی که گمان میکنند که میشود حاکمیت اسلام نباشد و پیامبران و ائمه و علما دین را تبلیغ کنند.
اصلا نبوت از حاکمیت جدا نیست. همچنانکه برای آیه ۵۵ سوره یوسف چنین تفسیری آمده است. ن
بوّت، از حكومت و سياست جدا نيست، همچنان كه ديانت، از سياست جدا نيست. تفسیر نور.
حفظ دین وظیفه سیاست است
اگر قرار بود که نبوت و دین از سیاست جدا باشد، پس چرا حضرت یوسف(ع) خودشان پیشنهاد مسئولیت میدهند؟ «قالَ اجْعَلْنِي عَلى خَزائِنِ الْأَرْضِ إِنِّي حَفِيظٌ عَلِيمٌ». آیه ۵۵ سوره یوسف با این ترجمه همین موضوع را بیان میکند. (يوسف) گفت: مرا بر خزانههاى اين سرزمين (مصر) بگمار، زيرا كه من نگهبانى دانا هستم.
وظیفه سیاست و حکومت، حفظ دین است. وظیفهای که تفسیر نور در ذیل آیه ۵۵ سوره نور نیز به آن اشاره میکند. دين، از سياست جدا نيست، بلكه سياست و حكومت براى حفظ دين است.
سئوالی را که میتوان از افرادی که معتقدند دین از سیاست جدا هست پرسید، این است که آیا خدایی که جهان را آفریده، از اداره کردن آن جهان عاجز است؟
سخن كسانى كه امروز مىگويند: دين از سياست جداست، همانند سخن كسانى است كه مىگويند: حساب آفريدن جهان به اراده خداوند از حساب اداره كردن آن جداست. شعرا/۲۴: تفسیر نور.
قطعا كسى كه آفريد مىداند چه قانونى وضع كند. جا دارد نگاهی به آیه ۱۴ سوره ملک انداخت. «أَ لا يَعْلَمُ مَنْ خَلَقَ». یعنی، آيا كسى كه آفريد، آگاه نيست؟
بنابراین حتما باید سیاست و دیانت را در کنار یکدیگر دید و جدا کردن سیاست و دیانت از یکدیگر مورد تایید قرآن و دین نیست
منبع: پايگاه خبری جهان نيوز
#دهه_فجر
#سیاسی
#انقلاب_اسلامی
#شبهه
#شبهات_انقلاب
#ولی_فقیه
#ولایت_فقیه
کانال ره توشه مبلغین
@mobaleqin20
بسم الله الرحمن الرحیم
آثار محبت مادر هستی حضرت صدیقه کبری(سلام الله علیها)
1- تسهیل امور آخرت
رسول خدا (صلی الله علیه و آله) به سلمان فرمود:
انگیخته شدن و گذر از پل صراط و محاسبه اعمال است.
یا سَلمانُ حُبُّ فاطِمَةَ یَنْفَعُ مِائَةً مِنَ المَواطِن اَیْسَرُ تِلْکَ المَواطِنِ المَوتُ والقَبْر و المیزانُ والصِّراطُ والُمحاسَبَةُ
ای سلمان! محبت فاطمه در صد جا سودمند است که آسان ترین آنها هنگام مرگ و ورود به قبر، هنگام سنجش اعمال و برانگیخته شدن و گذر از پل صراط و محاسبه اعمال است.
2- همسایگی با رسول خدا (صلی الله علیه و آله)
پیامبر (صلی الله وعلیه وآله) به سلمان فرمود: ای سلمان! کسی که به دخترم فاطمه محبت داشته باشد در بهشت با من خواهد بود و کسی که با او دشمنی کند در آتش جهنم خواهد بود. و روزی دست حسن وحسین علَیهِما السلام را گرفت و فرمود: هر کس این دو نفر و پدر و مادرشان را دوست داشته باشد، در روز قیامت در درجه من و با من خواهد بود.
3- بهره مندی از ثواب عبادت فرشته ها
رسول خدا (صلی الله علیه و آله) فرمود: فرشته ها تسبیح و تقدیس خدا می کردند که به آنها فرمود: به عزّت و جلالم قسم ثواب تسبیح و تقدیس شما را تا روز قیامت برای دوستداران این خانم و پدر و همسر و فرزندانش قرار می دهم.
4- محبوبیت نزد خداوند
جبرئیل علیه السلام فرمود: خداوند دوستداران آنها (علی، فاطمه، حسن و حسین علیهِم السلام) را دوست دارد.
5- نیل به محبت خدا
رسول خدا (صلی الله علیه و آله) فرمود: مَن أَقامَ عَلی مُوالاتِنا أهلِ البَیتِ سَقاهُ اللهُ تَعالی مِن مَحَبَّتِهِ کأساً لایبغُونَ بِهِ بَدَلاً کسی که ما اهل بیت را دوست داشته باشد خدای تعالی کاسه ای از محبت خود را به او می نوشاند که نمی خواهد با چیزی عوض شود.
6- اکمال دین
پیامبر (صلی الله وعلیه وآله) فرمود: فضل و برتری اهل بیت و ذریه من بر دیگران مانند برتری آب بر هر چیز دیگر است و حیات هر چیزی به آب است، و محبت به اهل بیت و فرزندانم دین را کامل می کند.[3]
7- ریزش گناهان
امام صادق (علیه السلام) فرمود: محبت ما اهل بیت گناهان را از بندگان می ریزد همان گونه که باد شدید برگ را از درخت می ریزد.[4]
8- ثبات ایمان
امیرالمومنین (علیه السلام) فرمود: خوشا به حال کسی که محبت ما اهل بیت در قلبش رسوخ کرده باشد. ایمان در قلب چنین کسی از کوه احد در مکانش ثابت تر است و کسی که محبت ما در دلش وارد نشده باشد ایمان در دلش حل می شود، همان گونه که نمک در آب حل می شود.[5]
9- نیل به برترین عبادت
امام صادق (علیه السلام) فرمود: بالای هر عبادتی، عبادت دیگری است و محبت ما اهل بیت بهترین عبادت است.[6]
10- کسب حکمت
امام صادق (علیه السلام) فرمود: کسی که اهل بیت را دوست داشته باشد و محبت ما در قلبش جا گرفته باشد، چشمه های حکمت بر زبانش جاری می شود.[7]
11- نیل به مقام توکل
رسول خدا (صلی الله وعلیه وآله) فرمود: کسی که خواستار توکل بر خداست، اهل بیت مرا دوست بدارد، کسی که می خواهد از عذاب قبر نجات یابد، اهل بیت مرا دوست داشته باشد، کسی که طالب حکمت است، اهل بیت مرا دوست داشته باشد، کسی که می خواهد بدون حساب وارد بهشت شود، اهل بیت مرا دوست داشته باشد. به خدا قسم کسی آ نها را دوست ندارد مگر اینکه در دنیا و آخرت سود برده است.[8]
12- نجات از جهنم
پیامبر (صلی الله وعلیه وآله) فرمود: ولایت من و اهل بیتم موجب امان از آتش جهنم است.[9]
13- نیل به مقام شهادت
رسول خدا (صلی الله وعلیه وآله) فرمود: کسی که بر محبت آل محمد بمیرد، شهید مرده است. کسی که بر محبت آل محمّد بمیرد، با آمرزش گناهان مرده است.
بدانید کسی که بر محبت آل محمد بمیرد، با توبه از گناهان خود مرده است.
بدانید کسی که بر محبت آل محمد بمیرد، با ایمان کامل مرده است.
بدانید کسی که بر محبت آل محمد بمیرد، فرشته مرگ و سپس منکر و نکیر به او مژده بهشت می دهند.
بدانید کسی که بر محبت آل محمد بمیرد، مانند عروس که به خانه همسرش می رود، با تجلیل به بهشت فرستاده می شود.
بدانید کسی که بر محبت آل محمد بمیرد، خداوند فرشته های رحمت را به زیارت قبرش می فرستد.
بدانید کسی که بر محبت آل محمد بمیرد، بر سنت و جماعت مرده است.[10]
14- کسب همه خوبی ها
رسول خدا (صلی الله وعلیه وآله) فرمود: کسی را که خداوند با معرفت و ولایت اهل بیت من بر او منت گذارده است، همه خوبی ها را برای او قرار داده است.[11]
15- کسب امنیت
رسول خدا (صلی الله وعلیه و آله) فرمود: کسی که ما اهل بیت را دوست داشته باشد، خداوند او را در حال امنیت در روز قیامت محشور خواهد کرد.[12]
16- ثبات قدم بر صراط
پیامبر (صلی الله وعلیه وآله) فرمود: ثابت قدم ترین شما بر پل صراط کسی است که اهل بیت و اصحاب مرا بیشتر دوست دارد.[13]
17- ورود به بهشت
رسول خدا (صلی الله وعلیه وآله) فرمود: یک روز دوستی آل محمد، از یک سال عبادت بهتر است
و کسی که بر محبت آل محمد بمیرد وارد بهشت شود.[14]
حکم
بن عتیبه گوید: در حضور امام باقر (علیه السلام) بودم و خانه آن حضرت پر از جمعیت بود. ناگاه دیدم پیرمردی عصازنان آمد و کنار در ایستاد و عرض کرد: السلام علیک یا بن رسول الله و رحمة الله و بر کاته امام باقر عَلَیهِ السَّلام جواب سلام او را داد.
آنگاه پیرمرد بر حاضران سلام کرد و همه آنها جواب سلام او را دادند.
سپس رو به امام باقر (علیه السلام) کرد و با اکرام و احترام عرض کرد: ای پسر رسول خدا! اجازه بده به شما نزدیک گردم فدایت شوم.
سوگند به خدا من شما را دوست دارم و دوستدار شما را هم دوست دارم و سوگند به خدا این محبت به خاطر طمع به دنیا نیست و سوگند به خدا دشمنان شما را دشمن می دارم و از آنها بیزاری می جویم و این به خاطر کینه توزی به آنها نیست و سوگند به خدا من حلال شما را حلال، و حرام شما را حرام می شمارم و در انتظار فرمان شما هستم. آیا در این صورت امیدوار باشم؟
امام باقر (علیه السلام) فرمود: إِ لَی إلَی، نزد من بیا، نزد من بیا!
پیرمرد نزدیک آمد و امام علیه السلام او را کنار خود نشاند و فرمود: ای پیرمرد! مردی نزد پدرم علی بن الحسین عَلَیهِ السَّلام آمد و مثل سوال تو را از او پرسید.
پدرم به او فرمود: وقتی از دنیا رفتی بر رسول خدا صَلی اللهُ عَلَیهِ وَ اله و بر علی و حسن و حسین و علی بن الحسین عَلیهِم السَّلام وارد می شوی و قلبت آرام و جگرت خنک، و چشمت روشن می شود و هنگام مرگ با رَوح و ریحان با فرشته های نویسنده اعمال روبه رو می شوی و تا زنده هستی آنچه را که دیدگان تو را روشن کند می بینی و همراه ما در مقام بلندی خواهی بود.
پیرمرد گفت: چگونه؟ امام باقر (علیه السلام) دوباره سخن خود را برای او بیان کرد.
پیرمرد گفت: الله اکبر! ای اباجعفر، اگر بمیرم بر رسول خدا صَلی اللهُ عَلَیهِ وَ اله و علی و حسن و حسین و علی بن الحسین عَلَیهِم السَّلام وارد می شوم و چشمم روشن می شود و قلبم آرام می گیرد و جگرم خنک می شود و هنگام مرگ با روح و ریحان با فرشته های نویسنده اعمال روبه رو می شوم و اگر زنده بمانم چیزی که چشمم را روشن می کند می بینم و با شما در مقام بلندی جای دارم؟
آنگاه منقلب شد و های های گریست تا آ نکه بر زمین افتاد و همه اهل مجلس از گریه او گریه کردند و امام باقر (علیه السلام) اشک های او را از دور چشمانش پاک کرد.
سپس پیر مرد سر بلند کرد و به امام عَلَیهِ السَّلام عرض کرد: ای پسر رسول خدا فدایت شوم، دستت را به من بده! حضرت دست خود را به طرف او دراز کرد.
دست امام را گرفت و بوسید و بر چشم ها و گونه ها و سینه و شکمش گذارد و آ نگاه برخاست و سلام کرد و رفت و امام باقر (علیه السلام) از پشت سر به او نگاه می کرد.
سپس رو به مردم کرد و فرمود: مَن أَحَبَّ أَن ینظُرَ إِلی رَجُلٍ مِن أَهلِ الجَنَّةِ، فَلینظُر إِلی هذاهر کس دوست دارد به مردی از اهل بهشت نگاه کند به این مرد بنگرد.[15]
پی نوشت ها
[3] بحارالانوار، ج 37، ص37
[4] ثواب الاعمال، ص187
[5] کتاب سلیم بن قیس، ص357
[6] بحارالانوار، ج 27، ص91
[7] بحارالانوار، ج 27، ص90
[8] بحارالانوار، ج 27، ص116
[9] بحارالانوار، ج 27، ص 88
[10] بحارالانوار، ج 27، ص111 و 112
[11] بحارالانوار، ج 27، ص88
[12] بحارالانوار، ج 27، ص79
[13] بحارالانوار، ج 27، ص133
[14] بحارالانوار، ج 27، ص104
[15] بحارالانوار، ج 46، ص361 و 362.
#اهل_بیت
#حضرت_زهرا
کانال ره توشه مبلغین
@mobaleqin20