eitaa logo
ره توشه مبلغین
3.7هزار دنبال‌کننده
450 عکس
22 ویدیو
351 فایل
📋📄کانال مخصوص محتوای تخصصی تبلیغ 🎤✔ 🎤سخنرانی های کوتاه⌛⏰ 📕 محتوای مناسبتی... سبکی متفاوت در ارائه ی محتوای تبلیغی... مدیر کانال جهت نظرات و پیشنهادات و تبادل و ... @abdolmahdi70 👆👈👈لطفا قبل از ترک کانال علت ترک را به مدیر بگویید🌟⭐
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
منبر و روضه وفات حضرت ام البنین(سلام الله علیهم) کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
مقام عرفانی حضرت ام البنین_.pdf
421K
🔖منبر مکتوب کامل🔖 سلام الله علیها 💠مقام عرفانی حضرت ام البنین سلام الله علیها 💠 ۱۳ جمادی الثانی رحلت مادر ادب حضرت ام البنین سلام الله علیها از کانال مبلغان 📩دانلود فــــیــــــش منبر و مرثیه👇 ╭┅─────────┅╮ ↪️ @fishemenbar ↩️ talabeyar.ir ╰┅─────────┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فیش احکام👇👇👇👇👇👇
احکام نماز(۱۲۱) احکام مقدمات نماز(۱۲۰) احکام طهارت(۱۲۰) احکام وضو(۲۳) شرایط وضو💦 ✅شرط سوم:مباح بودن آب وضو آن که آب وضو مباح باشد. و همچنین بنابر احتیاط باید فضایی که در آن وضو می گیرد مباح باشد، اگر چه اباحهٔ فضا لازم نیست. 💠 سیستانی و صافی:اباحه ی فضا لازم است. 💠وحید:اباحه ب فضا بنابر احتیاط واجب لازم است 💠مکارم:آن که آب وضو و فضایی که در آن وضو می گیرد و جایی که آب وضو در آن می ریزد و ظرف آن بنابراحتیاط واجب مباح باشد. 💠شبیری:آب وضو و فضائی که در آن وضو می گیرد، مباح باشد. (در صورتی که آب و مکان مباح نداشته باشد، وضو باطل است و باید تیمم کند و اگر با وجود آب و مکان مباح، با آب غصبی یا در مکان غصبی وضو بگیرد، بطلان وضو مبنی بر احتیاط است.) 💠خامنه ای:آب وضو باید مباح باشد، بنابراین وضو با آب غصبی جایز نبوده و باطل است. امام خامنه ای: رساله آموزشی ص ۸۲: اگر آب وضو در ظرف غصبی است و غیر از آن آب دیگری ندارد باید تیمم کند و چنانچه با آن آب وضو بگیرد باطل است و اگر آب مباح دیگری دارد چنانچه در آب ظرف غصبی وضوی ارتماسی بگیرد و یا با آن ظرف، آب به‌ صورت و دستها بریزد وضویش باطل است ولی اگر با کف دست یا با وسیله ­ای از آن ظرف آب بردارد و به ‌صورت و دستها بریزد وضویش صحیح است؛ اگرچه از جهت تصرّف در ظرف غصبی مرتکب معصیت شده است.(*) (*) تفاوت فرع اول (هنگامی که فقط یک آب، آن هم در ظرف غصبی در دسترس است) با فرع دوم (حالتی که شخص دو آب در اختیار دارد، یکی در ظرف غصبی و دیگری در ظرف غیر غصبی) در این است که در فرع اول چون آب دیگری در دسترس ندارد، شخص مکلف به وضو نیست فلذا وضوی او باطل است، لاکن در فرع دوم چون آب دیگری در دسترس وجود دارد، شخص مکلف به وضو گرفتن شده است. کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
احکام نماز(۱۲۲) احکام مقدمات نماز(۱۲۱) احکام طهارت(۱۲۱) احکام وضو(۲۴) وضو با آب غصبی و با آبی که معلوم نیست صاحب آن راضی است یا نه، حرام و باطل است ولی اگر سابقاً راضی بوده و انسان نمی داند که از رضایتش برگشته یا نه، وضو صحیح است و نیز اگر آب وضو از صورت و دستها در جای غصبی بریزد، وضوی او صحیح است. 💠مکارم:وضو با آب غصبی و با آبی که معلوم نیست صاحب آن راضی است یا نه اشکال دارد. اگر صاحب آب قبلاً اجازه داده و انسان نمی داند از اجازه اش برگشته یا نه، وضوی او صحیح است. 💠سیستانی و صافی: وضو با آب غصبی و با آبی که معلوم نیست صاحب آن راضی است یا نه، حرام و باطل است و نیزاگر آب وضو از صورت و دستها در جای غصبی بریزد.، چنانچه در غیر آنجا نتواند وضو بگیرد، تکلیف او تیمّم است. و اگر در غیر آنجا بتواند وضو بگیرد، لازم است که در غیر آنجا وضو بگیرد (💠صافی:اگر در غیر آنجا بتواند وضو بگیرد، وضو صحیح است.)ولی چنانچه در هردو صورت معصیت کرده و همانجا وضو بگیرد وضویش صحیح است. 💠وحید:وضو با آب غصبی و با آبی که حجّت بررضایت صاحب آن ندارد حرام و باطل است. و اگر آب وضو در جای غصبی بریزد، چنانچه در غیر آنجا نتواند وضو بگیرد، باید تیمّم کند، و اگر درغیر آنجا بتواند وضو بگیرد لازم است که درغیر آنجا وضو بگیرد، ولی چنانچه در این صورت معصیت کرد، وهمانجا وضو گرفت، صحت وضو محلّ اشکال است. 💠شبیری: وضو با آب غصبی و با آبی که معلوم نیست صاحب آن راضی است یا نه حرام و بنابراحتیاط باطل است؛ ولی اگر صاحب آن سابقاً راضی بوده و معلوم نیست که از رضایت خود برگشته یا نه، وضو گرفتن جایز و صحیح است. و اگر آب وضو از صورت و دستها در جای غصبی بریزد وضوی او بنابراحتیاط باطل است. کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
منبرک اخلاقی👇👇👇👇👇
✍ ارزش كارهای خوب به این است كه برای رضای خدا باشد، نه برای معامله با خدا همسر پادشاهی دیوانه‌ای را دید كه با كودكان بازی می‌كرد و با انگشت بر زمین خط می‌كشید. پرسید: چه می‌كنی؟ دیوانه گفت: خانه می‌سازم. پرسید: این خانه را می‌فروشی؟ گفت: می‌فروشم. پرسید: قیمت آن چقدر است؟ دیوانه مبلغی را گفت! همسر پادشاه فرمان داد كه آن مبلغ را به او بدهند، دیوانه پول را گرفت و میان فقیران قسمت كرد. هنگام شب پادشاه در خواب دید كه وارد بهشت شده، به خانه‌ای رسید، خواست داخل شود اما او را راه ندادند و گفتند: این خانه برای همسر توست. روز بعد پادشاه ماجرا را از همسرش پرسید و همسرش قصه آن دیوانه را تعریف كرد! پادشاه نزد دیوانه رفت و او را دید كه با كودكان بازی می‌كند و خانه می‌سازد. گفت: این خانه را می‌فروشی؟ دیوانه گفت: می‌فروشم. پادشاه پرسید: بهایش چه مقدار است؟ دیوانه مبلغی را گفت كه در جهان نبود! پادشاه گفت: به همسرم به قیمت ناچیزی فروخته‌ای! دیوانه خندید و گفت: همسرت نادیده خرید و تو دیده می‌خری. میان این دو، فرق بسیار است. ارزش كارهای خوب به این است كه برای رضای خدا باشد، نه برای معامله با خدا. کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
✍ تار و تور و تیر خدا 👤حاج‌اسماعیل دولابی می‌گفت: خدا یک تار، یک تور و یک تیر دارد. با تار، تیر و تور خودش، آدم‌ها را جذب می‌کند. مجذوب خودش می‌کند. 🔹تار خدا، قرآن است. نغمه‌های آسمانی است. خیلی‌ها را از طریق قرآن جذب خودش می‌کند. 🔸خیلی‌ها را با تور خودش جذب می‌کند. مثل مراسم اعتکاف و مراسم ماه رمضان و شب قدر.  🔹تیر خدا همان بارهای مشکلات است. غالب آدم‌ها را از این طریق مجذوب خودش می‌کند. اولیای خدا برای این مشکلات لحظه‌شماری می‌کردند. 🔸شیخ بهایی می‌گوید: شد دلم آسوده چون تیرم زدی ای سرت گردم چرا دیرم زدی. 🔹اگر کسی به گرفتاری‌ها چنین نگاهی داشته باشد، دیگر جای ناامیدی برایش باقی نمی‌ماند. این گرفتاری‌ها باید زمینه امید ما را فراهم کند. 🔸گرفتاری‌ها باید زمینه نشاط ما را فراهم کند ولی چون ما با شیوه تربیتی خدا آشنا نیستیم، تا مصیبتی می‌رسد، ناراحت می‌شویم. این شیوه خداست. کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
منبر میلاد حضرت زهرا(سلام الله علیها) کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
 بسم الله الرحمن الرحیم آثار محبت مادر هستی حضرت صدیقه کبری(سلام الله علیها) 1- تسهیل امور آخرت رسول خدا (صلی الله علیه و آله) به سلمان فرمود: انگیخته شدن و گذر از پل صراط و محاسبه اعمال است. یا سَلمانُ حُبُّ فاطِمَةَ یَنْفَعُ مِائَةً مِنَ المَواطِن اَیْسَرُ تِلْکَ المَواطِنِ المَوتُ والقَبْر و المیزانُ والصِّراطُ والُمحاسَبَةُ  ای سلمان! محبت فاطمه در صد جا سودمند است که آسان ترین آنها هنگام مرگ و ورود به قبر، هنگام سنجش اعمال و برانگیخته شدن و گذر از پل صراط و محاسبه اعمال است. 2- همسایگی با رسول خدا (صلی الله علیه و آله) پیامبر (صلی الله وعلیه وآله) به سلمان فرمود: ای سلمان! کسی که به دخترم فاطمه محبت داشته باشد در بهشت با من خواهد بود و کسی که با او دشمنی کند در آتش جهنم خواهد بود. و روزی دست حسن وحسین علَیهِما السلام را گرفت و فرمود: هر کس این دو نفر و پدر و مادرشان را دوست داشته باشد، در روز قیامت در درجه من و با من خواهد بود. 3- بهره مندی از ثواب عبادت فرشته ها رسول خدا (صلی الله علیه و آله) فرمود: فرشته ها تسبیح و تقدیس خدا می کردند که به آنها فرمود: به عزّت و جلالم قسم ثواب تسبیح و تقدیس شما را تا روز قیامت برای دوستداران این خانم و پدر و همسر و فرزندانش قرار می دهم. 4- محبوبیت نزد خداوند جبرئیل علیه السلام فرمود: خداوند دوستداران آنها (علی، فاطمه، حسن و حسین علیهِم السلام) را دوست دارد. 5- نیل به محبت خدا رسول خدا (صلی الله علیه و آله) فرمود: مَن أَقامَ عَلی مُوالاتِنا أهلِ البَیتِ سَقاهُ اللهُ تَعالی مِن مَحَبَّتِهِ کأساً لایبغُونَ بِهِ بَدَلاً کسی که ما اهل بیت را دوست داشته باشد خدای تعالی کاسه ای از محبت خود را به او می نوشاند که نمی خواهد با چیزی عوض شود. 6- اکمال دین پیامبر (صلی الله وعلیه وآله) فرمود: فضل و برتری اهل بیت و ذریه من بر دیگران مانند برتری آب بر هر چیز دیگر است و حیات هر چیزی به آب است، و محبت به اهل بیت و فرزندانم دین را کامل می کند.[3] 7- ریزش گناهان امام صادق (علیه السلام) فرمود: محبت ما اهل بیت گناهان را از بندگان می ریزد همان گونه که باد شدید برگ را از درخت می ریزد.[4] 8- ثبات ایمان امیرالمومنین (علیه السلام) فرمود: خوشا به حال کسی که محبت ما اهل بیت در قلبش رسوخ کرده باشد. ایمان در قلب چنین کسی از کوه احد در مکانش ثابت تر است و کسی که محبت ما در دلش وارد نشده باشد ایمان در دلش حل می شود، همان گونه که نمک در آب حل می شود.[5] 9- نیل به برترین عبادت امام صادق (علیه السلام) فرمود: بالای هر عبادتی، عبادت دیگری است و محبت ما اهل بیت بهترین عبادت است.[6] 10- کسب حکمت امام صادق (علیه السلام) فرمود: کسی که اهل بیت را دوست داشته باشد و محبت ما در قلبش جا گرفته باشد، چشمه های حکمت بر زبانش جاری می شود.[7] 11- نیل به مقام توکل رسول خدا (صلی الله وعلیه وآله) فرمود: کسی که خواستار توکل بر خداست، اهل بیت مرا دوست بدارد، کسی که می خواهد از عذاب قبر نجات یابد، اهل بیت مرا دوست داشته باشد، کسی که طالب حکمت است، اهل بیت مرا دوست داشته باشد، کسی که می خواهد بدون حساب وارد بهشت شود، اهل بیت مرا دوست داشته باشد. به خدا قسم کسی آ نها را دوست ندارد مگر اینکه در دنیا و آخرت سود برده است.[8] 12- نجات از جهنم پیامبر (صلی الله وعلیه وآله) فرمود: ولایت من و اهل بیتم موجب امان از آتش جهنم است.[9] 13- نیل به مقام شهادت رسول خدا (صلی الله وعلیه وآله) فرمود: کسی که بر محبت آل محمد بمیرد، شهید مرده است. کسی که بر محبت آل محمّد بمیرد، با آمرزش گناهان مرده است. بدانید کسی که بر محبت آل محمد بمیرد، با توبه از گناهان خود مرده است. بدانید کسی که بر محبت آل محمد بمیرد، با ایمان کامل مرده است. بدانید کسی که بر محبت آل محمد بمیرد، فرشته مرگ و سپس منکر و نکیر به او مژده بهشت می دهند. بدانید کسی که بر محبت آل محمد بمیرد، مانند عروس که به خانه همسرش می رود، با تجلیل به بهشت فرستاده می شود. بدانید کسی که بر محبت آل محمد بمیرد، خداوند فرشته های رحمت را به زیارت قبرش می فرستد. بدانید کسی که بر محبت آل محمد بمیرد، بر سنت و جماعت مرده است.[10] 14- کسب همه خوبی ها رسول خدا (صلی الله وعلیه وآله) فرمود: کسی را که خداوند با معرفت و ولایت اهل بیت من بر او منت گذارده است، همه خوبی ها را برای او قرار داده است.[11] 15- کسب امنیت رسول خدا (صلی الله وعلیه و آله) فرمود: کسی که ما اهل بیت را دوست داشته باشد، خداوند او را در حال امنیت در روز قیامت محشور خواهد کرد.[12] 16- ثبات قدم بر صراط پیامبر (صلی الله وعلیه وآله) فرمود: ثابت قدم ترین شما بر پل صراط کسی است که اهل بیت و اصحاب مرا بیشتر دوست دارد.[13] 17- ورود به بهشت رسول خدا (صلی الله وعلیه وآله) فرمود: یک روز دوستی آل محمد، از یک سال عبادت بهتر است
و کسی که بر محبت آل محمد بمیرد وارد بهشت شود.[14] حکم بن عتیبه گوید: در حضور امام باقر (علیه السلام) بودم و خانه آن حضرت پر از جمعیت بود. ناگاه دیدم پیرمردی عصازنان آمد و کنار در ایستاد و عرض کرد: السلام علیک یا بن رسول الله و رحمة الله و بر کاته امام باقر عَلَیهِ السَّلام جواب سلام او را داد. آنگاه پیرمرد بر حاضران سلام کرد و همه آنها جواب سلام او را دادند. سپس رو به امام باقر (علیه السلام) کرد و با اکرام و احترام عرض کرد: ای پسر رسول خدا! اجازه بده به شما نزدیک گردم فدایت شوم. سوگند به خدا من شما را دوست دارم و دوستدار شما را هم دوست دارم و سوگند به خدا این محبت به خاطر طمع به دنیا نیست و سوگند به خدا دشمنان شما را دشمن می دارم و از آنها بیزاری می جویم و این به خاطر کینه توزی به آنها نیست و سوگند به خدا من حلال شما را حلال، و حرام شما را حرام می شمارم و در انتظار فرمان شما هستم. آیا در این صورت امیدوار باشم؟ امام باقر (علیه السلام) فرمود: إِ لَی إلَی، نزد من بیا، نزد من بیا! پیرمرد نزدیک آمد و امام علیه السلام او را کنار خود نشاند و فرمود: ای پیرمرد! مردی نزد پدرم علی بن الحسین عَلَیهِ السَّلام آمد و مثل سوال تو را از او پرسید. پدرم به او فرمود: وقتی از دنیا رفتی بر رسول خدا صَلی اللهُ عَلَیهِ وَ اله و بر علی و حسن و حسین و علی بن الحسین عَلیهِم السَّلام وارد می شوی و قلبت آرام و جگرت خنک، و چشمت روشن می شود و هنگام مرگ با رَوح و ریحان با فرشته های نویسنده اعمال روبه رو می شوی و تا زنده هستی آنچه را که دیدگان تو را روشن کند می بینی و همراه ما در مقام بلندی خواهی بود. پیرمرد گفت: چگونه؟ امام باقر (علیه السلام) دوباره سخن خود را برای او بیان کرد. پیرمرد گفت: الله اکبر! ای اباجعفر، اگر بمیرم بر رسول خدا صَلی اللهُ عَلَیهِ وَ اله و علی و حسن و حسین و علی بن الحسین عَلَیهِم السَّلام وارد می شوم و چشمم روشن می شود و قلبم آرام می گیرد و جگرم خنک می شود و هنگام مرگ با روح و ریحان با فرشته های نویسنده اعمال روبه رو می شوم و اگر زنده بمانم چیزی که چشمم را روشن می کند می بینم و با شما در مقام بلندی جای دارم؟ آنگاه منقلب شد و های های گریست تا آ نکه بر زمین افتاد و همه اهل مجلس از گریه او گریه کردند و امام باقر (علیه السلام) اشک های او را از دور چشمانش پاک کرد. سپس پیر مرد سر بلند کرد و به امام عَلَیهِ السَّلام عرض کرد: ای پسر رسول خدا فدایت شوم، دستت را به من بده! حضرت دست خود را به طرف او دراز کرد. دست امام را گرفت و بوسید و بر چشم ها و گونه ها و سینه و شکمش گذارد و آ نگاه برخاست و سلام کرد و رفت و امام باقر (علیه السلام) از پشت سر به او نگاه می کرد. سپس رو به مردم کرد و فرمود: مَن أَحَبَّ أَن ینظُرَ إِلی رَجُلٍ مِن أَهلِ الجَنَّةِ، فَلینظُر إِلی هذاهر کس دوست دارد به مردی از اهل بهشت نگاه کند به این مرد بنگرد.[15] پی نوشت ها [3] بحارالانوار، ج 37، ص37 [4] ثواب الاعمال، ص187 [5] کتاب سلیم بن قیس، ص357 [6] بحارالانوار، ج 27، ص91 [7] بحارالانوار، ج 27، ص90 [8] بحارالانوار، ج 27، ص116 [9] بحارالانوار، ج 27، ص 88 [10] بحارالانوار، ج 27، ص111 و 112 [11] بحارالانوار، ج 27، ص88 [12] بحارالانوار، ج 27، ص79 [13] بحارالانوار، ج 27، ص133 [14] بحارالانوار، ج 27، ص104 [15] بحارالانوار، ج 46، ص361 و 362. کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فیش احکام 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
احکام نماز(۱۲۳) احکام مقدمات نماز(۱۲۲) احکام طهارت(۱۲۲) احکام وضو(۲۵) وضو گرفتن از آب مدرسه ای که انسان نمی داند آن حوض را برای همهٔ مردم وقف کرده اند یا برای محصّلین همان مدرسه، در صورتی که معمولاً مردم از آب آن وضو بگیرند اشکال ندارد. ( در مورد مسجد و مسافرخانه ها و... هم حکم همین است) کسی که نمیخواهد در مسجدی نماز بخواند اگر نداند آب آن وقف عموم شده یا نه نمی‌تواند آنجا وضو بگیرد و در جای دیگر نماز بخواند مگر این که معمولا مردم از آنجا وضو بگیرند که کاشف از وقف عمومی باشد کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
منبرک اعتقادی 💎 جواب کامل شبهه 3️⃣3️⃣1️⃣ اگر خدا مهربان است پس چرا برخی را مریض و معلول آفریده است؟ 🔶 اول: خداوند همه چیز را بر اساس علت و معلول آفریده است یعنی هر چیزی دلیلی دارد. 🔻 مثلا دلیل سوختن این است که باید آتشی باشد تا سوختنی اتفاق بیفتد. یا خیس شدن باید آب و رطوبتی باشد تا خیسی اتفاق بیفتد. یا باید ویروس یا آلودگی باشد تا انسان بیمار شود. یا دلیل روشنایی این است که نوری باشد. 🔻 پس هر چیزی یک دلیلی دارد اگر من مریض شدم حتما دلیلی داشته است و ممکن است من غذای آلوده خوردم یا کسی من را آلوده کرده است. 🔻 خداوند هم چون همه چیز را بر اساس قانون علت و معلول آفریده است می‌گذارد دنیا بر طبق قانون پیش برود و جلوی آن را نمی‌گیرد. 🔻 یعنی اگر کسی سم خورد قانون طبیعی سم این است که انسان را مسموم و بیمار کند. و نمی‌شود کسی بگوید من سم می‌خورم ولی خدا جلوی مسموم شدن مرا بگیرد، این خلاف قانون خداست. 🔷 دوم: اما اینکه چرا من مرض و معلول آفریده شده‌ام دلیلش چیست؟! 🔻 امکان دارد دلایل مختلفی داشته باشد مثلا من سم و آلودگی خوردم مریض شدم، یا از پشت بام افتادم و فلج شدم یا تصادف کردم و فلج شدم. 🔻 یا اینکه من مقصر نیستم بلکه پدر و مادر من در معرض آلودگی‌ها قرار گرفتند و من در شکم مادرم معلوم شدم. 🔻 یا دوست من با خودکار زده به چشم من و مرا نابینا کرده است. و نباید بگوییم خدا مرا مریض و معلول آفریده است. 🔶 سوم: گاهی وقت‌ها مریضی و معلولیت یک نوع امتحان است. خدا برای اینکه پاداش بیشری به ما بدهد و موجب تقویت ایمان ما بشود ما را در آن قرار داده است. 🔷 چهارم: گاهی این بیماری ما یک لطف خداست به ما و دفع خطر بزرگتر است مثلا یک خطر بیشتر در انتظار ما بوده است ولی خدا با این بیماری خطر بزرگتر که مرگ و یا بیماری شدیدتری بوده را دفع کرده است. مثل سوراخ کردن کشتی توسط حضرت خضر. 🔶 پنجم: اما کسی که در مریضی و معلول شدنش مقصر نباشد و به خاطر عوامل دیگران مریض و معلول شده باشد خداوند به او امتیازات ویژه‌ای در دنیا و در آخرت می‌دهد، مثلا در دنیا اگر کسی نابینا باشد درست است یک حس ندارد ولی بقیه‌ی حس‌های او را مثل شنوایی و بویایی را قوی‌تر می‌کند. 🔻و یا فرزندان سالم و صالحی به او می‌دهد. و در آخرت خدا برای او جبران می‌کند و آنچنان به او نعمت می‌دهد که خیلی از انسان‌های سالم در دنیا آرزو می‌کنند به جای او بودند. 📎 📎 📎 📎 ره توشه مبلغین @mobaleqin20
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
منبرک داستانی 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
❗️خبر گناه ، اولیای خدا را از پا در می آورد ✍ عالمى در شيراز بود كه قبرش در حافظيه است و به حاج ميرزا حسين يزدى معروف است. روزگارى مسجد اين عالم، شلوغترين مسجد بود. او جزء علماى رده اول زمان قاجاريه در شيراز بود. 📌 روزى براى شيراز حكمران و به تعبير امروزى، استاندار فرستادند. جلسه معارفه گرفت. ادارى ها، نظامى ها و انتظامى ها را دعوت كرد، از جمله چند نفر از تاجران معروف بازار شيراز را نيز دعوت كرد. 🎉 براى اين كه ميهمان ها شاد باشند، دسته اى مطرب يهودى نيز دعوت كرد كه بخوانند و بنوازند. جلسه در روز پنج شنبه بود. حاج ميرزا حسين يزدى روز جمعه بعد از ظهر و عصر به منبر رفت. 👈 گفت: من شنيده ام كه ديروز در اين شهر، در منزل حاكم ميهمانى بوده و چند نفر از شما بازاريان متدين نيز شركت كرديد. دسته مطرب يهودى تصنيف خواندند و تار و تنبور زده و رقصيدند، خبرش را به من دادند. 😔 طاقت من از شنيدن اين خبر طاق شده است. رنج بيشتر من اين است كه شما چهره هاى مذهبى چرا در آن جلسه بوديد و هيچ عكس العملى نشان نداديد. 🔗 از منبر پايين آمد و به خانه رفت و مريض شد. يك ماه نتوانست به مسجد بيايد. اين گونه از پا در آمد. 🔹روزى در طول اين يك ماه، تاجرى آمد تا از بازار شيراز رد شود. به مغازه اى آمد تا جنسى بخرد، صاحب مغازه گفت: چنين پيشامدى در شيراز شده است. 🔺تاجر گفت: عاقبت اين پيشامد به خير است؟ تاجر در فكر فرو رفت كه مهمترين پيشامدى كه شده اين است كه عالمى در اين شهر از شنيدن خبر مريض شده و امروز و فردا میميرد و مرد. ▪️از شنيدن خبر گناه می مردند. ⁉️اما ما چرا حالتى پيدا نمی كنيم؟ چون خود اين گناهانى كه ما می بينيم، گرچه خودمان اهل آن نيستيم،🔺همين ديدن ها بين ما و خدا حجاب ايجاد كرده است.👈 اين است كه می بينيم و ناراحت نمی شويم. ❗️اما خبر گناه، اولياى خدا را از پا در می آورد. ❓ پس آثار گناه با خود گناهكار، در دنيا و آخرت، چه می كند؟ منبع : استاد انصاریان - سایت عرفان کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
منبرک تمثیلی 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇 ✍مثل سایه دیوار! 🌫🌫🌫🌫🌫 @kashkoolmanavi ⚽️توپ را که شوت میکنند و به آن ضربه می زنند، بالا می رود اما پایی که ضربه می زند به عقب بر می گردد. ✅یعنی اگر به کسی البته به ناحق و نا بجا ضربه ای بزنی آن که ضربه می خورد اوج می گیرد ولی تو که ضربه می زنی عقب می افتی و این یعنی بدی های تو به خود تو بر می گردد. 📖 و این همان است که قرآن کریم می گوید: «ْ وَإِنْ أَسَأْتُمْ فَلَهَا » آیه ۷ سوره اسراء 💠بدی های شما به خود شما باز می گردد. 🏠دیوار را ببین! صبح که می شود، سایه سیاه و دراز خود را به این طرف و آن طرف می اندازد، اما نزدیک به ظهر که میشود؛ همان سایه آرام آرام به خودش برمیگردد. کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20