eitaa logo
مبلغان
5.3هزار دنبال‌کننده
83 عکس
36 ویدیو
554 فایل
☑ کانال تخصصی محتوایی مبلغان 🔹ارسال محتوای بین الصلاتین روزانه و مناسبتی 🔹ارسال فیش منبر روشمند مناسبتی و اقتضایی ✍️ انتقاد و پیشنهاد به محتوای کانال @Habib_shahid_hadi 🤝تبادل (فقط کانال طلاب ) و تبلیغ کانال @efefefef
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از مبلغان
نیاز به حامی_ وفات حضرت خدیجه س _ حمایت از کالای ایرانی.pdf
383.1K
💠مناسبت: ویژه ماه رمضان _ 🌀عنوان: "نیاز به حامی" ⭕️پیام: حمایت از کالای ایرانی ✅کانال تخصصی محتوایی مبلغان(طلاب) https://eitaa.com/moballeghan
معارفی از جزء نهم قرآن👆
شب نهم
مهربان ترین مادر مومنین!.pdf
152.6K
💠مناسبت: ⭕️عنوان: "مهربان ترین مادر مومنین" ✅کانال تخصصی محتوایی مبلغان(طلاب) https://eitaa.com/moballeghan
مطالب منتشر شده در هفته گذشته (3) «درس: » 🔰مهم‌ترین عامل، بسیاری از دین‌گریزی‌ها و دین‌ستیزی‌ها! 📚https://eitaa.com/Daneshetabliqedin/84 🔰چگونه به خانمی که حجاب را رعایت نمی کند، تذکر داده شود؟ 📚https://eitaa.com/Daneshetabliqedin/89 🔰«تبلیغ مؤثر» به چه «دانش‌هایی» نیاز دارد؟ 📚https://eitaa.com/Daneshetabliqedin/95 🔰چگونه با «مدیران سیاسی جامعه» سخن بگویم؟ 📚 https://eitaa.com/Daneshetabliqedin/103 🔰چگونه منبری شوم؟ 📚https://eitaa.com/Daneshetabliqedin/109 🔰شیوه و آداب تبلیغ، با مخاطبانی که کفر و عناد دارند؟ 📚https://eitaa.com/Daneshetabliqedin/116 👤 علیرضا پناهیان 🌐 منبع : کانال تخصصی «دانش تبلیغ دین» 🆔https://eitaa.com/Daneshetabliqedin ✅کانال تخصصی محتوایی مبلغان(طلاب) https://eitaa.com/moballeghan
💠شرح دعای هر روز ماه مبارک رمضان دهم أللَّهُمَّ اجْعَلْنِی فِیهِ مِنَ الْمُتَوَکِّلِینَ عَلَیْكَ وَ اجْعَلْنِی فیهِ مِنَ الْفَائِزِینَ لَدَیْكَ وَ اجْعَلْنِی فِیهِ مِنَ الْمُقَرَّبِینَ إِلَیْكَ بِإِحْسَانِكَ یا غَایَةَ الطَّالِبِین خدایا! مرا در این روز از آنان که بر تو توکل کنند و نزدت فوز و سعادت یابند، قرار ده و مرا از آنان که مقربان درگاه تو باشند، قرار ده. به حق احسانت، ای منتهای آرزوی طالبین! 🔹پیام‌های دعا 1- توکل بر خدا 2- قرارگرفتن جزء رستگاران 3-قرارگرفتن جزء مقربان درگاه الهی 4- احسان خداوند به بندگان 🔸پیام منتخب ✍️انسان باايمان، بايد در امور گوناگون به خداوند توكل کند و معتقد باشد كه خدا خير او را می‌خواهد: «وَ عَلَی اللهِ فَلْيَتَوَكَّلِ الْمؤمِنونَ؛ و مؤمنان بايد تنها بر خدا توكل كنند!» آل‌عمران، آيۀ ۱۲۲ اما از اين نكتۀ مهم نبايد غافل شد، توكل هنگامی معنا پيدا می‌كند كه ما وظيفه و عمل صحيح خويش را انجام داده باشيم و پس از آن توكل كنيم. مردی در زمان رسول خدا(ص)، می‌خواست با توكل به خدا شترش را نبندد و آن را رها سازد؛ اما پيامبر به او فرمود: «ابتدا شترت را ببند و سپس توكل كن.» ابن ابی‌الحدید، شرح نهج‌البلاغه، ‌ج ۱۱، ص ۲۰۱ نتیجۀ توكل بر خدا: «وَ مَنْ يَتَوَكَّلْ عَلَی اللهِ فَهُوَ حَسْبَهُ؛ هركس بر خدا توكل و اعتماد كند، او برايش بس است.» طلاق، آيۀ ۳ https://eitaa.com/moballeghan
هدایت شده از مبلغان
هدایت شده از مبلغان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 معارفی از جزء یازدهم قرآن کریم 🔸 با پرداخت واجبات مالی جان خود را پاک و نورانی کنید خُذْ مِنْ أَمْوَالهِِمْ صَدَقَةً تُطَهِّرُهُمْ وَ تُزَکِّیهِم بهَِا وَ صَلّ‌ِ عَلَیْهِمْ  إِنَّ صَلَوتَکَ سَکَنٌ لهَُّمْ  وَ اللَّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ(103- توبه) این آیه که در مورد پرداخت زکات مال است(۱) به پیامبر صلی الله علیه و آله به عنوان ولی امر مسلمین دستور می‌دهد تا زکات اموال مسلمانان را گرفته و بعد از دریافت برای آن‌ها دعا کند. این آیه در ماه رمضان سال دوّم  هجری در مدینه نازل شد و پیامبر صلی الله علیه و آله فرمود ندا دهند که خداوند، زکات را نیز همچون نماز واجب ساخت. پس از یک سال نیز فرمان داد که مسلمانان زکاتشان را بپردازند.(۲) مفسرین در فاعل « تُطَهِّرُهُمْ » اختلاف دارند که پاک کننده کیست یا چیست؟ خلاصه نظر آیت الله جوادی آملی این است که: « تُطَهِّرُهُمْ » جمله وصفیه است برای صدقه؛ یعنی صدقه‌ای که پاک می‌کند آن‌ها را و این اختصاصی به زکات واجب ندارد بلکه تمام عبادات این‌گونه اند که باعث تطهیر و تزکیه فاعل آن می‌شوند.(۳) بر این اساس، پرداخت وجوهات شرعی مانند زکات و خمس و به طور کلی، انجام وظایف دینی، عامل پاکی روح و موجب رشد فضایل اخلاقی در فرد و جامعه خواهد بود. کثرت وجود تعابیر بلند و عبرت آموز از قبیل بلا گردان فرد و جامعه، زمینه ساز نزول رحمت و برکت، عامل توسعه عمر و گسترش زندگی، تجارت مستقیم با خداوند، ذکر عملی و... که در لسان آیات و روایات، عمق باور مؤمنان و عرف جامعه، در شأن این واجب الهی، جاری و ساری است از جایگاه ویژه این عبادت اجتماعی و ضرورت اهتمام به آن خبر می دهد. رسول خدا صلی الله علیه و آله سوگند یاد کرد که جز مشرک کسی در مورد پرداخت زکات خیانت نمی کند.(۴) نیز فرمود: یا  علی! ده گروه از امّت من کافر می شوند که یکی از گروهها کسانی هستند که زکات نمی پردازند.(۵) ایشان در آخرین خطبه خویش نیز به مردم فرمود: ای مردم! زکات اموال خود را بپردازید و هر که زکات نپردازد، برای او نه نمازی است و نه حجّی و نه جهادی.(۶) پی نوشت ها : (1) نمونه ،ج8 ،ص95-96 (2) المیزان ،ج9 ،ص377 (3) تفسیر نور  ،ج5 ،ص138 (۴) بحارالانوار، ج 96، ص 29. (۵) همان، ص 30. (۶)مستدرک الوسائل، ج 1، ص 507. https://eitaa.com/moballeghan
💠 معارفی از جزء یازدهم قرآن کریم 🔸شما در مقابل دوربین هستید مواظب باشید ! وَ قُلِ اعْمَلُواْ فَسَیرََی اللَّهُ عَمَلَکمُ‌ْ وَ رَسُولُهُ وَ الْمُؤْمِنُونَ  وَ سَترَُدُّونَ إِلیَ‌ عَالِمِ الْغَیْبِ وَ الشهََّادَةِ فَیُنَبِّئُکمُ بِمَا کُنتُمْ تَعْمَلُونَ(105- توبه) معنای آیه این است: ای رسول ما! بگو هر کاری می‌خواهید، بکنید؛ چه خوب، چه بد؛ اما بدانید که به تحقیق خدای سبحان و نیز رسول او و مؤمنینی که شاهدان اعمالند حقیقت عمل شما را می‌بینند و آن وقت که به عالم غیب و شهود بازگشتید، حقیقت عمل شما را به شما نشان می‌دهد. به عبارت دیگر آنچه را که انسان پس از مرگ و در قیامت از حقیقت اعمال خود مشاهده می‌کند همان در دنیا مشهود خدا و رسول و مؤمنین شاهد اعمال است.(۱) از اهداف تربیتی این آیه وادار کردن مردم به مراقبت در کارهایشان است و نیز فراموش نکنند که برای اعمال نیک و بدشان حقایقی وجود دارد که به هیچ وجه پنهان نمی‌ماند و برای تک تک افراد بشر مراقب‌هایی هست که از اعمال ایشان اطلاع یافته و حقیقت آن را می‌بینند. آیت الله مجتهدی تهرانی فرمودند : تقوا یعنی اینکه اگر یک هفته مخفیانه از همه کارهای ما فیلم گرفتند و گفتند اعمال هفته گذشته ات در تلویزیون پخش شده، ناراحت نشویم...  چند نکته: «سین» در «فَسَیرََی» به معنای آینده نزدیک نیست و برای تحقیق و تاکید است زیرا در مورد دیدن حقیقت فعل آن هم از سوی خدا متعال معنا ندارد که آن را موکول به آینده کنیم. مراد از دیدن عمل دیدن حقیقت و باطن آن است زیرا دیدن ظاهر عمل برای همه مقدور است و معنا ندارد آن را منحصر در عده خاصی دانست. این دیدن هم مربوط به همین دنیاست زیرا دیدن در آن دنیا ضمن آنکه در پایان آیه و بعد از این مرحله مطرح است برای همگان ممکن خواهد بود.(۲) بنا بر روایات رسیده از اهل بیت علیهم السلام منظور از مؤمنینی که در این دنیا شاهد حقایق اعمالند امامان معصوم علیهم السلام است.(۳) (۱) المیزان ،ج9 ،ص379 (۲) المیزان ،ج9 ،ص379 (۳)  مجمع‌البیان ،ج5 ،ص104 https://eitaa.com/moballeghan