eitaa logo
طلایه داران تمدن اسلامی
322 دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
1.1هزار ویدیو
391 فایل
این کانال جهت ارتباط با خواهران مبلغ از سوی معاونت جامعه و مردم‌ جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأسیس شده است. جهت ارتباط با این معاونت به آیدی زیر پیام دهید: @mmardom
مشاهده در ایتا
دانلود
52 🔰 اعتقاد به روحانیت، اعتقادی بنیادین در جامعه ایرانی یعنی هزاران انسان برگزیده، عمرهایشان را به طهارت و تقوا گذراندند، مجموعه‌های علمی سطح بالا به وجود آوردند و آثار علمی ارائه دادند، تا بتدریج یک جامعه و یک ملت را به روحانیت - به صورت بنیادین - معتقد کردند. این نیست که عدّه‌ای؛ مردم یک عهد و زمان و نسلی، کسی را بخواهند، امّا نسل بعد نخواهند. وقتی که محبّتی، بنیادی و عمیق شد، به مثابه خصال انسانی، از نسلی به نسل دیگر به ارث میرسد. مثل محبّتِ حسین‌بن‌علی علیه‌الصّلاةوالسّلام، یا محبّت اهل بیت علیهم‌الصّلاةوالسّلام. اینها خصوصیاتی نیست که یک نسل داشته باشد و نسل دیگر بخواهد تحصیل کند. نه؛ اینها تحصیل کردنی نیست. اینها از نسلی به نسل دیگر به ارث میرسد و در تعلیمات پدران، در تربیت مادران، در نوازش مربّیان و در لالایی دایه‌ها برای کودکان، خودش را نشان میدهد. بنیادین شدن یک موضوع به این معناست و اعتقاد به روحانیت در جامعه ما، بنیادین بوده و هست. 🔸 بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با روحانیان و مبلغان در آستانه ماه مبارک رمضان، 1371/11/25 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
سلام‌الله‌علیها 🔻آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی (ره) 🔹حال در میان اهل بیت (ع)، حضرت زهرا (س) یک محوریت و مقام و عظمت خاصی دارند که همه ائمه (ع) به وجود ایشان افتخار می‌کنند. در واقع، آن وجود مقدس برای همه اهل بیت حجت است، یعنی برای حقانیت خودشان و برای بطلان غاصبین و ستمگران به وجود آن بزرگوار احتجاج می‌کنند. همه اهل بیت حجتند، ولی حضرت فاطمه زهرا (س) از این جهات، حجیتش از همه بیشتر است. 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
🔰 چرا عده‌ای، از قطارِ انقلاب اسلامی پیاده می‌شوند و به جبه‍ۀ مقابل پناه می‌برند؟ 💠 آیت‌الله میرباقری: 🔶 انقلاب اسلامی حرکتی در برابر تمدن غرب است که می‌بایست مراحل مختلفی را تا رسیدن به آرمان‌هایش پشت سر بگذارد. به‌طور طبیعی، انقلاب اسلامی در هر مرحله از حرکتش، با ریزش‌هایی روبه‌روست؛ زیرا در هر دوره، کسانی که نمی‌توانند با آرمان‌ها و برنامه‌های انقلاب اسلامی هم‌گام شوند، به‌تدریج ریزش می‌کنند. به عنوان نمونه، آن‌ها که نمی‌خواهند از عقلانیت مدرن عبور کنند، با تکیه بر این عقلانیت، به نفی اصل انقلاب می‌پردازند؛ آن‌ها راه رسیدن به سعادت و عدالت اجتماعی را همین عقلانیت مدرن می‌دانند و گمان می‌کنند که انقلاب اسلامی به بی‌راهه می‌رود! در‌واقع، آن‌ها آرمان‌‌های انقلاب و مقولاتی چون عدالت، امنیت و رفاه بشر را بر‌اساس همین عقلانیت مدرن، درک و تحلیل می‌کنند و عبور از آن را به‌معنای عبور از آرمان‌‌های انقلاب و ناکارآمد و متحجرانه تلقی می‌کنند؛ از این جهت، در‌ مقابل این مرحله از حرکت متعالی انقلاب اسلامی مقاومت می‌کنند و درنهایت، صف خود را از صف انقلابیون جدا می‌کنند. بر این اساس ریزش‌ها، به عدم همراهی عده‌ای با مرحله‌ای از مراحل تکاملی انقلاب اسلامی برمی‌گردد. از طرف دیگر، در هر مرحله، رویشی هم پیدا می‌شود؛ زیرا وقتی انقلاب اسلامی طرح جدید اجتماعی را پیش روی ملت‌ها قرار می‌دهد و پیشرفت‌های گسترده‌ای را در عرصه‌های مختلف رقم می‌زند، قشر وسیعی از نخبگان و روشن‌فکران و یا مستضعفان و مظلومان در دنیای اسلام و در مقیاس جامعه جهانی، مجذوب انقلاب اسلامی می‌شوند و به این سو می‌آیند. این ریزش و رویش، در همه مراحل تاریخی انقلاب اسلامی وجود داشته و در ادامۀ مسیر هم وجود خواهد داشت و طبیعی است. 🔶 انقلاب اسلامی از آغاز بر محور بسط خلافت الهیه حرکت کرد و به مبارزه با جریان استکبار و مبارزه با نظام سلطنتی به‌عنوان یک ساختار عدالت‌گریز و دین‌ستیز پرداخت و یک ایده اثباتی به نام «حکومت اسلامی» را مطرح کرد. در هر یک از این مراحل، با دقیق‌تر شدن و تبیین بیشتر آرمان‌های اسلامی، عده‌ای، که برخی از ایده‌‌های نظری و عملی خود را حذف‌شده می‌دیدند، از انقلاب جدا شدند! به‌عنوان مثال، هنگامی که مبارزه به مرحله درگیری با اصل نظام سلطنت منتهی شد، گروه‌هایی که سلطنت مشروطه یا مشروعه و یا دموکراتیزه شده را می‌خواستند، از قطار انقلاب پیاده شدند؛ چون گمان کردند که این انقلاب از آرمان‌های صحیح خود فاصله گرفته است! یا در آن‌جا که امام انقلاب بر «جمهوری اسلامی» تأکید کرد؛ برخی که به‌دنبال تحقق جمهوری سوسیالیستی و یا جمهوری با قیدهای دیگر بودند، این جهت‌گیری را متناسب با آرمان‌ها خود ندیدند و ریزش کردند. مبارزات مارکسیستی بر علیه انقلاب اسلامی عمدتاً از همین مرحله شروع شد. هنگامی که قانون اساسی تدوین شد نیز ریزش بر همین منوال بود. هواداران حکومت دموکراتیک و دین حداقلی وقتی مشاهده کردند که اسلام و ولایت فقیه به یک نظام حقوقی کلان در جامعه تبدیل می‌شود از انقلاب فاصله گرفتند. از مرحله‌ای که انقلاب اسلامی وارد مبارزه جهانی شد نیز طیفی که به یک رفرم یا انقلاب در مقیاس ملی می‌اندیشیدند، فریاد برآوردند که ضرورتی ندارد ما هزینه یک انقلاب جهانی را بپردازیم؛ باید در حد حل‌وفصل مسائل ملی و عمران و آبادانی کشور خود تلاش کنیم. بنابراین، حاضر نشدند در بسط فرهنگی اسلام و انقلاب اسلامی در مقیاس جهانی و مبارزه با نظام استکباری حاکم بر جهان همکاری کنند. به عبارت دیگر، وقتی انقلاب اسلامی برای دفاع از اسلامیت نظام، تا مرز درگیری نظامی با استکبار ایستاد، حتی عده‌ای از طرفداران انقلاب اسلامی، به دلیل هزینه این حرکت، راه خود را جدا کردند؛ بدون آن‌که به دستاوردهای این حرکت توجه داشته باشند. در کنار همۀ ریزش‌هایی که در مراحل تکاملی انقلاب اسلامی روی می‌دهد، رویش‌هایی بسیار گسترده‌ای نیز به وقوع پیوسته است که از آن جمله می‌توان به رویش نسل‌های جدید جوان، مؤمن و انقلابی، هویت‌یابی و قدرت گرفتن اسلام انقلابی و گرایش به اندیشه مقاومت در منطقه و جهان و تغییر در جبهه‌بندی سیاسی جهانی و... اشاره کرد. (۱۳۹۰) 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
مولفه های قدرت نرم.pdf
477.8K
🔰 نمودار 📌مؤلفه‌های قدرت نرم 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
🔰 بالاترین شتاب در توسعه و رفاه انسانی در سطح جهان ❇️ انقلاب اسلامی از نقطه زیر صفر آغاز کرد 🔻به اذعان عموم نهادهای بین المللی، محققان و نویسندگانی که درباره اقتصاد ایران عصر پهلوی قلم زده اند، ➖ ایران پهلوی در شرایطی پایین تر از کشورهای عقب مانده جهان سوم قرار داشت. جمهوری اسلامی، به رغم موانع بسیار دشواری که داشت [از جمله جنگ تحمیلی = هزینه ٣٠ سال نفت و تحریم های دائم از سوی چپاولگران نظام سلطه] توانسته است، رتبه های نخست شتاب پیشرفت را در رفاه و بزرگ کردن سفره مردم در سطح جهان کسب کند. 🔻اکنون به اعتراف نهادهای جهانی از جمله سازمان ملل متحد، ❇️ ایران اسلامی توانسته بالاترین شتاب پیشرفت در شاخص مهم و کلیدی HDI (توسعه و رفاه انسانی) را در بین همه کشورهای جهان کسب نماید. 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
🔰 یک بسته کتاب جدید ویژه فاطمیه ۱۴۴۴ 🔻 آثار جدید از مرکز مطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات (حوزه‌های علمیه): 📕 اسلام، ایران، ناسیونالیسم 📕 طلوع بی‌پایان (پاسخی به شبهات زندگی، سیره و شهادت حضرت فاطمه سلام الله علیها) 📕 از شبهه تا فتنه (پاسخ به شبهات و چالش‌های فکری معترضان) ✅ دانلود از: : https://fa.wikipasokh.com/view/کتاب_پاسخ ◄ مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات (حوزه‌های علمیه) 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
040_1401-08-05.mp3
4.06M
🌸 تفسیر خطبه قاصعه 🔰 خطبه 192 نهج البلاغه 🗃 جلسه: چهلم 📢 توسط آیت الله آشتیانی 🗓 تاریخ: 1401/08/05 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
🔸پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله: ألا لا يَمنَعَنَّ أحَدَكُم هَيبَةُ النّاسِ أن يَقولَ الحَقَّ إذا رَآهُ أن يَذَّكَّرَ بِعِظَمِ اللّهِ ، لا يُقَرِّبُ مِن أجَلٍ ولا يُبعِدُ مِن رِزقٍ . 🔹هان! مبادا ترس از مردم مانع از آن شود كه فردى از شما حق را ببيند و نگويد. [كه حق گويى ]نه اجلى را نزديك مى‌كند و نه روزيى را دور مى‌گرداند. 📚 كنز العمّال : ح ٥٥٧٠. 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
52 🔰 تفاوت تبادل فرهنگ‌ها با تهاجم فرهنگی ... تهاجم فرهنگی به این معناست که یک مجموعه سیاسی یا اقتصادی برای اجرای مقاصد خاص خود و برای اسیرکردن یک ملت، به بنیان‌های فرهنگی آن ملّت هجوم می‌برد. آن‌ها هم چیزهای تازه‌ای را وارد آن کشور و ملت می‌کنند، اما به زورو به قصد جایگزین کردن آن‌ها با فرهنگ و باورهای ملی آن ملت که نام این، تهاجم فرهنگی است. 🔸 بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با جمعی از کارگزاران فرهنگی، 1371/05/21 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
سلام‌الله‌علیها 🔻آیت‌الله العظمی گلپایگانی (ره) 🔹«گریه بر سیدالشهدأ (علیه السلام) تولّی است اما گریستن در عزای حضرت زهرا (سلام الله عیها) هم تولّی و هم تبرّی است». 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
50.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 مهمترین درس معارف 🔹اولین، دومین، سومین، چهارمین و پنجمین درس مهم، کدام درس است؟ 👈🏻 این کلیپ از جلسۀ دوم درس‌های " صدر اسلام" تهیه شده است. 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat