eitaa logo
طلایه داران تمدن اسلامی
389 دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
1.1هزار ویدیو
400 فایل
این کانال جهت ارتباط با خواهران مبلغ از سوی معاونت جامعه و مردم‌ جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأسیس شده است. جهت ارتباط با این معاونت به آیدی زیر پیام دهید: @mmardom
مشاهده در ایتا
دانلود
بالاترين نقش را در قيام مشروطيت علما داشتند و در اين راه شهید دادند. حتى آن كسى را كه به عنوان ضد مشروطه معرفى كردند (شیخ فضل الله نوری(قدس سره)) بزرگترين حامى مشروطيت و ضد استبداد بود، منتهى او می‌گفت مشروطيت در سايه اسلام، به اصطلاح مشروطه‌ی مشروعه، غربزدگان می‌گفتند مشروطه منهاى مشروعيت. ۱۳۷۸/۰۴/۰۵ 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
🔰 بسته ویژه به مناسبت سالروز شهادت آیت‌الله نوری 🔘 شیخ فضل‌الله نوری؛ شهید پیوند دین و قانون/ محسن اسماعیلی 🔘 ولایت فقیهان از دیدگاه شیخ فضل الله نوری و نقد دیدگاه مخالف/ علی احمدی‌خواه 🔘 ویژگی‌های نظام سیاسی مطلوب در آرای شیخ فضل‌الله نوری/ سید محمدجواد قربی 🔘 «ولایت فقهاى جامع الشرایط» در نگاه شیخ فضل‌الله نوری/ علی ابوالحسنی منذر 🔘 سه‌گام تا شناخت اندیشه سیاسی شیخ فضل‌الله نوری/ مظفر نامدار 🔘 خطر شیخ ابراهیم زنجانی‌ها همیشه وجود دارد!/ محمدصادق ابوالحسنی 🔘 ساختارهای مشروطیت در بلاد غربی و تحقیر فرهنگی اسلامی/ محمد صالحی 🔘 مشروطه در ذات خود غیر مشروع بود/ حمید پارسانیا 🔘 تفاوت روحانیت مشروطه‌خواه و مشروعه‌خواه/ احمد رهدار 🔘 در چالش شرع و قانون باید کدام سو ایستاد؟/ محسن اسماعیلی 🔘 نکاتی درباره اعدام شیخ فضل‌الله 🔘فقیهان عصر مشروطه و مسائل مستحدثه سیاسی 🔘مشروطه؛ آزمون مسئولیت‌پذیری فقها و روشنفکران/ سید علی متولی 🔘فرجام مشروطیت باعث انزوای روحانیت شد/ عبدالوهاب فراتی 🔘تجدد، عقب‌ماندگی و مفهوم تمدن در انقلاب مشروطه و انقلاب اسلامی/ رسول جعفریان 🔘 معمای مشروعه، مغازله کفر و ایمان/ یحیی نوری وکیل‌آباد 🔘 قانون‌گذاری در آرای «شیخ فضل‌الله نوری» و «میرزای نائینی»/ سیدجواد ورعی 🔘 خوانشی نو از «حدیث نامکرر مشروطه»/ محمدحسن رجبی، موسی حقانی 🔘 اسباب اختلاف بین مواضع آخوند با شیخ فضل‌الله/ محمدصادق ابوالحسنی 🔘مهمترین دغدغه شیخ فضل‌الله/ محمد ملک‌زاده 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
🔰 مراسم چهلمین روز ارتحال جانسوز عالم جلیل‌القدر حضرت آیت الله حاج شیخ محمدرضا آشتیانی معاون فقید جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ◼️ پنجشنبه 12 مردادماه 1402 ساعت 17 تا 18:30 ◾️ خیابان شهیدان فاطمی (دورشهر) - مسجد امیرالمؤمنین علیه‌السلام 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
13.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 اینها نمی‌فهمند که این روضه و گریه آدم‌ساز است ❇️ چرا گریه و عزاداری 🔰 ملت اسلام اگر نام حسین را و یاد حسین را زنده نگه بدارد، و آن را الگو قرار بدهد برای خود، از همه موانع و مشکلات عبور خواهد کرد... علیه‌السلام 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
006_1402-01-17.mp3
3.25M
ششم 🌸 سرچشمه زلال معارف 🔰 کلمات قصار نهج البلاغه 🗃 جلسه: ششم 📢 توسط مرحوم آیت الله آشتیانی 🗓 تاریخ: 1402/01/17 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
ششم بسم الله الرحمن الرحیم 🔰 سرچشمه زلال معارف 👇👇👇 [کلمات قصار نهج‌البلاغه📕] [جلسه ششم(جمله قصار پنجم] «علم و دانش ميراثی گران بهاست ، و آداب (انسانى) لباسی زيبا و کهنگى ناپذير است، و فکر آيينه صافى است.» 👈همانطور که در جلسه گذشته بیان گردید ،امام علی [علیه السلام] در اولین بخش این جمله به اهمیت علم و دانش اشاره فرموده از آن به عنوان میراثی گرانبها یاد می کنند و اگر چه مال و ثروت هم نوعی میراث به شمار می‌رود، اما از دیدگاه امام، این ارزش و گرانبها بودن فقط متعلق به علم و دانش📗 است. 👇👇👇 شاهد مثال بر کلام امام [علیه السلام]، علامه مجلسی صاحب مجموعه گرانسنگ بحارالانوار📚 هستند که سالهاست رحلت فرموده اند؛ اما اثر ارزشمند و بی نظیر ایشان(بحارالانوار) در معتبرترین کتابخانه‌ها و مراکز دینی و دانشگاهی همواره مرجع تحقیق و پژوهش هزاران پژوهشگر بوده و می باشد. 👈در بخش دوم جمله قصار، حضرت می‌فرمایند: «آداب، لباس زیبا و کهنگی ناپذیر است.» 👇👇👇 👈 برای فهم این عبارت کوتاه، از سخن دیگر خود امام علی [علیه السلام] کمک می گیریم. حضرت می فرمایند: «برای اینکه ادب داشته باشی، همین بس که از آنچه برای دیگران نمی پسندی، دوری کنی»![۱] 👈 منظور امام به زبان امروزی این است که ای پیروان من، اگر مشتاق هستید به آداب و فضایل انسانی آراسته گردید ،خوب نگاه کنید و از رفتارها و گفتارهایی که در نظرتان ناپسند و زشت می آیند دوری کنید!🤔 اگر از نوع لباس پوشیدن کسی ناراحت می‌شوید ،آن نوع لباس پوشیدن را برای خود انتخاب نکنید! اگر از نوع رفتار یک فرزند با پدر و مادر آزرده خاطر می شوید، آن رفتار را با والدین خودتان نداشته باشید! اگر از نوع برخورد یک مسئول با ارباب رجوع ناراحت می شوید، آن رفتار را در همان موقعیت از خودتان دور کنید. از امام صادق [علیه السلام] روایت شده که فرمودند: پدرم مرا به سه چیز ادب فرمود. ۱-👈« کسی که با رفیق بد همنشین شود از آفات در امان نخواهد بود. ۲-👈کسی که سخنان خود را مهار نکند پشیمان می‌شود. ۳-👈 کسی که در محله های آلوده وارد گردد متهم و بدنام خواهد شد».[۲] 👈 بنابراین آداب، مجموعه فضایل و ویژگی هایی هستند که داشتن آنها برای انسان همانند لباس فاخر و با ارزشی است که به او زیبایی صدچندان می بخشد و هیچگاه از تازگی و زیبایی آن کاسته نخواهد شد. با ادب را ادب سپاه بس است بی ادب با هزار کس تنهاست 👈واضح است که این آراسته گردیدن به فضایل و آداب زیبا، کوشش می خواهد و اشتیاق و به وقت نوجوانی و جوانی خیلی بهتر و با ثبات تر در انسان شکل می گیرد و در کهنسالی، تقریباً شاکله انسان شکل گرفته و مجال آراسته شدن به آداب وفضایل زیبا و انسانی مشکل است و معمولاً میسر نمیگردد😭 منبع: [۱] نهج البلاغه، حکمت ۴۱۲ [۲] بحارالانوار، ج ۷۵، ص۲۶۱ اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
36.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 ویژه‌نامه مرحوم آیت الله آشتیانی معاون فقید جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
66 🔰 دوران پهلوی آغاز تهاج سازمان‌یافته فرهنگی غرب ملت ایران باید تاریخچه این 150 - دویست سال اخیر، از دوران اواسط قاجار و جنگ‌های ایران و روس به بعد را بخوانند و ببینند چه حوادثی بر این کشور روی داده است. یکی از این حوادث، ایجاد جریان روشنفکرىِ وابسته است. ما نمی‌توانیم بگوییم که در طول تاریخ ایران روشنفکر نداشته‌ایم. همیشه در همه عصرها و دوران‌ها، روشنفکرهایی بوده‌اند که جلوتر از زمان می‌اندیشیدند و حرکت می‌کردند. اما زمانی که غربِ مسلّطِ به تکنولوژی و علم، خواست در ایران، پایگاه تسلّط خود را مستحکم بکند، از راه روشنفکری وارد شد. از طریق عناصر خود فروخته‌ای مثل میرزا ملکم خان‌ها و تقی‌زاده‌ها اقدام کرد. جریان روشنفکرىِ در ایران در دوران قاجار به بعد بیمار و وابسته متولّد شد. متأسفانه چند نفری هم که آدم‌های سالم و خالصی بودند، بین آن‌ها گم شدند. این جریان از ابتدا وابسته بود. بعضی از آن‌ها وابسته به روسیه بودند مثل میرزافتحعلی آخوندزاده و بعضی دیگر وابسته به اروپا و غرب مثل‌میرزاملکم‌خان و امثال او. این کارها قبلاً در داخل ایران شده بود؛ ولی اثر چندانی نداشت. کسی که در آن روز بزرگ‌ترین قدم را به نفع فرهنگ غرب و در حقیقت، به‌نفع سلطه غرب و استعمار انگلیس در ایران برداشت، رضاخان بود. شما ببینید در وضع امروز این چقدر رسواست، که یک پادشاهی یکباره لباس ملی یک کشور را عوض کند! شما به اقصی نقاط دنیا مثل هند که تشریف ببرید می‌بینید ملت‌ها لباس‌های ملی خود را دارند و به آن افتخار هم می‌کنند؛ و از آن احساس سرشکستگی هم نمی‌کنند. ولی آن‌ها آمدند یکباره لباس ملی این ملت را ممنوع کردند؛ چرا؟ گفتند: چون با این لباس، نمیشود عالِم شد ... تهاجم فرهنگی علیه اسلام و ملت ایران از آن‌جا شروع شد و شکل‌های گوناگونی هم پیدا کرد. این تهاجم در دوران جدید خاندان منحوس پهلوی یعنی در بیست؛ سی سال آخر حکومت آن‌ها شکل خطرناک‌تری پیدا کرد. 🔸 بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با جمعی از کارگزاران فرهنگی، 1371/05/21. 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
موضوعِ كارِ هيئت، عبارت است از ايجاد ارتباط بين جامعه و عاشورا. و برنامه‌ريزی برای اينكه اين ارتباط، به‌شكل صحيح برقرار شود. هيئاتِ ما کانون‌های جوشش عواطف عاشورايی هستند که در آنجا می‌خواهيم مردم را به عاشورا گره بزنيم و از متن اين گره‌زدن، بصيرت، صف‌بندی با کفر و نفاق و موضع‌گيری حاصل شود. 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
🔰 اظهارات آقای خدایاری‌فرد؛ منافی فرآیند بروز رفتار در انسان‌ها است حجت الاسلام دکتر رضا مهکام، رئیس کمیسیون روانشناسی اسلامی کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری رسا تبیین کرد: وقتی شخص، تحت تاثیر عوامل متعددی، رفتارهایی را از خود بروز می دهد، آیا می توانیم بگوییم این فرد خودش است و همه رفتارهای او از درون او برخاسته و نشان دهنده خود واقعی اوست؟ تعدادی از افراد تحت تاثیر عواملی چون فشارهای روانی، بیماری های روان شناختی یا فشارهای محیطی، در رفتار خود تغییراتی ایجاد می کنند که هیچ کدام نشان دهنده خود درونی افراد نیست و اتفاقا در روان شناسی ما بر اساس این عوامل و گونه های بروز آن اقدام به تحلیل آن رفتار نموده و در مورد بهنجاری و یا نابهنجاری آن قضاوت می کنیم. انتخاب پوشش و نوع حجاب نیز یکی از این رفتارهاست و اقدام به کنار گذاشتن نوعی از پوشش و یا انتخاب نوعی دیگر از پوشش به تنهایی به معنای سلامت روان فرد نیست؛ برای مثال اگر فردی به دلیل افسردگی اقدام... 📎 ادامه گفت‌وگو 🌐https://rasanews.ir/0035Q8 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
🔰 گزارش تصویری چلهمین روز ارتحال حضرت آیت الله آشتیانی 🔸 معاون فقید جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم پنجشنبه 12 مرداد 1402 مسجد حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السلام لینک تصاویر 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat