eitaa logo
طلایه داران تمدن اسلامی
320 دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
1.1هزار ویدیو
392 فایل
این کانال جهت ارتباط با خواهران مبلغ از سوی معاونت جامعه و مردم‌ جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأسیس شده است. جهت ارتباط با این معاونت به آیدی زیر پیام دهید: @mmardom
مشاهده در ایتا
دانلود
سلام‌الله‌علیها 🔰 شش‌ اثر محبت‌ به‌ فاطمه‌ سلام‌الله‌علیها 💚 رسول خدا (صلوات الله علیه):«حُبُّ فَاطِمَةَ ینْفَعُ فِی مِائَةٍ مِنَ الْمَوَاطِنِ أَیسَرُ تِلْكَ الْمَوَاطِنِ الْمَوْتُ وَ الْقَبْرُ وَ الْمِیزَانُ وَ الْحَشْرُ وَ الصِّرَاطُ وَ الْمُحَاسَبَةُ.» 💚 حضرت محمد ص فرمودند: «دوستی فاطمه (علیها‌السّلام) در صد جا فایده دارد که آسان‌ترین آن مکان‌ها، 1️⃣هنگام مردن، 2️⃣قبر، 3️⃣میزان، 4️⃣از قبر بیرون شدن، 5️⃣صراط 6️⃣و حساب است.» 📚 ارشاد القلوب / ج 2 / ص 294 📎 📎 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
53 🔰 تفاوت تبادل فرهنگ‌ها با تهاجم فرهنگی در تبادل فرهنگی، هدف بارورکردن و کامل کردن فرهنگ ملی است، ولی در تهاجم فرهنگی، هدف ریشه‌کن کردن و از بین بردن فرهنگ ملی است. در تبادل فرهنگی ملت گیرنده فرهنگ، چیزهای مطبوع، دلنشین، خوب و مورد علاقه را می‌گیرد. فرض کنید، ملت ایران می‌بیند اروپایی‌ها ملتی هستند سخت‌کوش و دارای روح خطر کردن، اگر ملت ما این صفات را از آن‌ها یاد بگیرد خیلی خوب است؛ یا این که ملت ما می‌رود به اقصی نقاط شرق آسیا می‌بیند که مردم آنجا، مردمی هستند دارای وجدان کار، علاقه‌مند و مشتاق به کار، وقت‌شناس، دارای نظم و انضباط، دارای محبت بین خود و دارای حسن ادب و احترام و این خصوصیات را از آن‌ها می‌گیرد که خیلی هم خوب است. در تبادل فرهنگی ملت فراگیرنده نقاط درست و چیزهایی که فرهنگ او را کامل می‌کند، تعلیم می‌گیرد، مثل یک انسانی که ضعیف است و دنبال غذا یا دوای مناسب می‌گردد تا آن را مصرف کند و سالم شود. 🔸 بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با جمعی از کارگزاران فرهنگی، 1371/05/21 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
تضعیف شعائر فاطمیه خیانت به اسلام است.mp3
1.68M
🔰 تضعیف شعائر فاطمیه خیانت به مذهب و جنایت به أمیرالمؤمنین (ع) است. 👤 آیةالله العظمی وحیدخراسانی 🏴 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
🔆علامه مصباح یزدی رحمه‌الله علیه: 🍃اگر نقطه اصلی ضعف سران فتنه، ضعف دینی‌شان بود؛ ضعف اعتقادشان به احکام اسلام و به خصوص مسأله ولایت‌فقیه بود، بدانیم اگر فتنه دیگری در این کشور پدید بیاید از همین‌جا آب می‌خورد🍃 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
سلام‌الله‌علیها 🔰 فاطمه سلام‌الله‌علیها در نهضت و نظام محمدی فتنه افّاک 🔸بخش اول 🔶 در دوره نظام، هزینه ها و غرامت ها هم هست؛ فاطمه(س) اینجا هم الگوست، هم در اُحد و احزاب هم در کمک به فقر اصحاب در صحنه هست. 🔶 از آن بیشتر اصلا مسئول حفظ میراث شهدا و دفاع مقدس، فاطمه(س) است؛ بدون اینکه دفتر و دستکی داشته باشد. هفته ای اقلا یکبار عزیمت به احد برا زیارت حمزه سیدالشهدا و شهدای احد، نگهداشت یاد و نام شهدا و شهادت در جامعه است. تسبیح اش از خاک قبر حمزه برای این گرامی داشت ها بود. در جنگ های روانی(نرم) هم الگوست. 🔶 برنامه های منافقین منافقین نیروی سازمان یافته و غیر سازمان یافته ی کفار درون مسلمین بودند که توطئه ها و برنامه هایی اجرا می کردند. 🔶 سه سطح کار منافقین: 1️⃣ کارکرد اصلی: فتنه گری آیه ۴۸توبه آنرا بیان می کند: لقد ابتغوا الفتنه من قبل! قبل از تبوک (و نقشه برای ترور پیامبر) در احد، عبدالله بن اُبی توانست یک سوم سپاه را جدا کند! اختلاف افکنی و فعال کردن گسل های عصبیت جاهلی از جمله فتنه های آنها بود. 2️⃣ کارویژه و ماموریت: تقلیب ادامه آیه: وقَلَّبوا لک الاُمور... تقلیب = زیرورو کردن و وارونه ساختن چیزی! رجل قَلّب یعنی مردی که آراء مردم را در کارها زیرورو می کند. 🔶 "قَلَّبوا لک الامور" مقابلِ "و نَظمِ امرکم" است. "امرکم" یعنی امر سیاسی و اجتماعی تان همان که "اولی الامر" دارد، همان که"شاورهم فی الامر" دارد نه یعنی در کارهای شخصی منظم باشید؛ اگر این بود می فرمود: نظم امورکم! 🔶 کار وقتی در مجرا و نظام خویش است، "نظم امرکم" برقرار است مثلا رابطه حاکم-مردم وقتی رعایت از طرف حاکم و اطاعت از طرف مردم و اعتماد و پیوستگی هست، نظم امر هست. تقلیبش یعنی بهم زدن این نظم سلب اعتماد عمومی از مجاری رسمی و مانند آن؛ فرقی نمی کند کارگزار یا سخنگویان رسمی این آسیب را بزنند یا منافقین با تقلیب چنان نتیجه ای بگیرند! 3️⃣ کاربست و اعمال: متعدد است و همه در خدمت تقلیب و کلان تر در خدمت ابتغاء فتنه است: 🔶 شیوع اراجیف: رجفه، یعنی تکانه. اراجیف یعنی حرفهای سست و بی پایه(شایعه) ای که موجب تشویش اذهان عمومی شود. "مرجفون" شایعه سازانی هستند که چنین تشویش های عمومی را درست می کنند. آیه ۶۰ احزاب یکی از کارهای منافقان را این می شمارد و مجازات تبعید از شهر را برای آن مقرر می کند. 🔶 خَلق اِفک: - افک = گرداندن واقعیت و منحرف کردن از وجهه اصلی اش. دروغ و تهمت و بهتان از اینرو افک است بخلاف غیبت. - قرآن کار ساحران فرعون را هم افک می خواند: ان الق عصاک فاذا هی تلقف ما یافکون: عصایت را بیانداز! پس ناگهان افک آنها را بلعید !(۱۱۷/اعراف) 🔶 ساحران در چشم حاضران تصرف و سحر کردند و آنها مشتی طناب را مار می دیدند(از این حیث افک)؛ معجزه عصای موسی(س) خوردن طنابها نبود! اگر طنابها را می خورد حرف فرعون که تهمت زد موسی، استاد ساحران است، موجه جلوه می کرد؛ ساحری اژدها آورده، مار ها را خورد! نه! قرآن می فرماید: افک شان یعنی سحر آنها را بلعید! یعنی چشم مردم باز شد واقعیت را دیدند؛ دیدند چند طناب بین زمین و آسمان می جهد! مار سحر خور کسی ندیده بود! از اینجا ساحران زودتر از همه ایمان آوردند چون این با سحر نمیشد؛ بلکه دقیقاً باطل السحر بود! 🔶 توجه۱: در اصول و تفسیر بحثی است که الفاظ برای حقایق وضع می شوند نه مصادیق! مثلا ترازو برای حقیقتی بنام ابزار سنجش وضع شده؛ حالا یک زمان دو کفه ای است یک زمان دیجیتال؛ این مصادیق، استعمال لفظ را منحصر و برای دیگری مَجاز نمی کند. لذا اگر در قیامت موجودی مایه سنجش ایمان و کفر شد هم درست است بدون مَجاز گفته شود: وَضعَ المیزان.(ر.ک: مقدمه المیزان ج۱) ⬅️ پس افک و "ما یأفکون" منحصر در بهتان یا سحر نیست، امپراطور رسانه ای که واقعیت را برگرداند و پدیده ها را از صورت اصلی اش منحرف جلوه دهد ، همه افک است. حتی افّاک است یعنی مبالغه کمّی و کیفی در ساخت افک. 🔶 توجه۲: چنانچه در تجربه عصای موسی(ع) دیدید باید افک، خنثی و بلعیده شود نه طنابها! در مقابل رسانه های افّاک چاره اصلی بلعیدن افک شان است که موسی و توان و تمدن می خواهد. صرفاً بستن آنها، در بهترین وضع خوردن طنابهاست و مردم را از سحر آنان آگاه نمی کند! 🔸 : حجت الاسلام محسن قنبریان 🔍 ادامه👇 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
سلام‌الله‌علیها 🔰 فاطمه سلام‌الله‌علیها در نهضت و نظام محمدی ✅ فتنه افّاک 🔸بخش دوم 🔶 فتنه افک در نظام نبوی! به دو همسر پیامبر(ص) تهمت فحشاء زده شد: ماریه(توسط یکی از زنان پیامبر)/ عایشه (توسط منافقان مثل عبدالله ابن اُبی) اختلافی است که کدامیک شان نزول آیات۱۱ به بعد سوره نور است!(با آن اختلاف اینجا کاری نداریم) 🔶 ارکان افک: - تولیت و اتاق مدیریت افک: "والذی تولّی کبره" یعنی کسی که کُر و مُعظم آن افک و بهتان را مدیریت می کرد! یک بهتان نیاز به شارژ دارد. موید می خواهد باید برایش شاهد ساخت. موج اول و دوم می خواهد تا کل جامعه را بگیرد. در ماجرای جا ماندن عایشه از سپاه در بنی مصطلق و با تاخیر رسیدنش به همراه صفوان بن معطّل(که پی سپاه بود)، منافقین یک ماه بهتان را تاب دادند و حیثیت اجتماعی پیامبر را با آن در عموم آسیب زدند. - جماعت و پیاده نظام آن اتاق عملیات: "عُصبَه منکم" یعنی جماعتی منسجم از خودتان! عصبه، هر جماعتی نیست یک انسجام و هماهنگی می خواهد مثل یک حزب عمل کنند. آن افک را شایع کنند، موج دومش را و... - مردم عادی: اینها موظف اند "ظن خیر" بزنند اما گاهی در افک منافقان می افتند و سوء ظن و شایعه فراگیر می شود(لولا اذ سمعتموه ظنَّ المومنون و المومنات بانفسهم خیراً و قالوا هذا افک مبین: چرا وقتی آن بهتان را درباره همکیش خود شنیدند، مردان و زنان مومن در حق او گمان نیک نبردند؟! و نگفتند: این بهتانی آشکار است؟!) ⬅️ پس هم گمان نیک بزنند هم بگویند این افک است تا مانع سرایت شوند ! اما بسیاری نکردند و یک ماه حیثیت پیامبر(ص) آسیب دید! 🔶 چک و خنثی! اینجا نقش خانه فاطمه(س) منحصر به فرد است. 🔶 اولا: فاطمه(س) هیچ جا سوژه افک نمی شود! طبعاً منافقان او را برای سوژه سازی بیشتر ترجیح می دادند تا زنان پیامبر؛ اما فاطمه هیچ جا سوژه افاک ها نشد. ⬅️ این مهم است. منصوبین و منسوبین نظام نباید یک کلاغِ چهل کلاغ دشمن شوند! نباید با فعل یا ترک فعل، بی سند گویی یا مخفی کاری زمینه افک فراهم کنند! 🔶 ثانیاً: در چک و خنثای افک ها پیشتاز بودند. امیرالمومنین هم به نفع عایشه شهادت داد تا بهتان فحشاء از او رفع کند و هم در جریان ماریه و جریح خود مامور و کمیته حقیقت یاب شد. بعدا در شورای شش نفره بدان تفاخر کرد که من بودم که بهتان بر ماریه را کشف کردم (ثابت کرد جریح اصلا مرد نیست و هیچ رابطه ای با ماریه نداشته است) 🔶 افک بعد از نبی(ص) بدتر از آن افک ها، خلیفه تراشی بعد از پیامبر بود. اینجا هم واقعیتی دگرگون و منحرف می شود. نقش فاطمه(س) در مواجه با آن بی بدیل است هرچه در فاطمیه ها از فعالیت های او شنیده اید در چک و خنثی این افک طبقه بندی می شود. 🔸 : حجت الاسلام محسن قنبریان 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
امریکامنفی نهایی.pdf
6.82M
🔰 روایت افول آمریکا 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
زهرا اگر در اول خلقت ظهور داشت دیگر خدا نیاز به پیغمبری نداشت فرموده اند در برکات وجود او زهرا اگر نبود علی همسری نداشت محشر بدون مهریه ی همسر علی سوگند می خوریم شفاعتگری نداشت ▪️ شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها تسلیت باد. ــــــــــــــــ روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم 🆔@j_modarresin
سلام‌الله‌علیها 🔸پیامبر اکرم «صلی الله علیه و آله» فرمودند: به جبرئیل گفتم: ای حبیب من جبرئیل! چرا فاطمه در آسمان «منصوره» و در زمین «فاطمه» نامیده شده است: جبرئیل گفت: 🔹«سُمِّيَتْ فِي الْأَرْضِ فَاطِمَةَ لِأَنَّهَا فَطَمَتْ‏ شِيعَتَهَا مِنَ النَّارِ وَ فُطِمَ أَعْدَاؤُهَا عَنْ حُبِّهَا و هِيَ فِي السَّمَاءِ الْمَنْصُورَةُ وَ ذَلِكَ قَوْلُ اللَّهِ‏ عَزَّ وَ جَلَّ «يَوْمَئِذٍ يَفْرَحُ الْمُؤْمِنُونَ بِنَصْرِ اللَّهِ يَنْصُرُ مَنْ يَشاءُ» يَعْنِي نَصْرَ فَاطِمَةَ لِمُحِبِّيهَا» 🔹او بدین سبب در زمین فاطمه نامیده شده، که شیعیان خود را از جهنم رهایی می‏‌بخشد، و دشمنانش از محبت وی بی‏‌بهره خواهند بود، 🔹در آسمان بدین جهت منصوره است که خداوند فرموده: «در آن روز (قیامت) مؤمنان به‌جهت یاری خدا که هر فردی را بخواهد یاری دهد خرسند می‏‌شوند»؛ منظور از این یاری همان نصرتی است که فاطمه به دوست‌داران خویش خواهد کرد. 📚 معاني الأخبار؛ ص396 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
54 🔰 پیروی مردم از روحانیت نتیجه اعتقاد به معنویت او ما با یک لاقبا، مثلاً چه چیزی داشتیم که موجب بشود مردم با حرف روحانیت و حرف امام، آن‌طور حرکت کنند، پانزده سال مبارزه نمایند و بعد با فداکاری، آن را به پیروزی برسانند و سپس ده سال در دوران مبارک حضرت امام، در مقابل این همه توطئه ایستادگی کنند و بعدش هم همین‌طور؟ آیا جز معنویت و جز این اعتقاد در دل مردم که روحانیت برای خودش کار نمیکند، بلکه برای خدا و خیر مردم است و امر خدا را اجرا میکند، چیز دیگری بوده است؟ برای همین هم است که وقتی نهضتها به غیر جنبه‌ی معنوی و ایمان قلبی متکی باشند، به جایی نمیرسند. این، در جاهای دیگر امتحان شده و در کشور ما هم امتحان شده است. نهضتی به جایی میرسد، که یک رگه‌ی معنوی و ایمانی و اعتقادی و خدایی در آن حاکم است. 🔸 بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان دادگاه و دادسرای ویژه روحانیت، 1369/08/13 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
26.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سلام‌الله‌علیها 🔰 سه نقطه‌ی درخشان زندگی فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها؛ خانه‌دار، مجاهد، عابد ▪️در زندگی معمولی این بزرگوار، یک نکته‌ی مهم است و آن جمع بین زندگی یک زن مسلمان در رفتارش با شوهر و فرزندان و انجام وظایفش در خانه از یک طرف و بین وظایف یک انسان غیور خستگی ناپذیر در برخوردش با حوادث سیاسی مهم بعد از رحلت رسول‌اکرم(ص) که به مسجد می‌آید و سخنرانی و موضع گیری و دفاع می کند و حرف می زند و یک به تمام معنا و خستگی ناپذیر و محنت‌پذیر و سختی تحمل‌کن است، از طرف دیگر. همچنین از جهت سوم، یک عبادت گر و بپادارنده‌ی نماز در شب های تار و قیام‌کننده‌ی للَّه و خاضع و خاشع برای پروردگار است و در محراب عبادت، این زن جوان مانند اولیای کهن الهی، با خدا راز و نیاز و عبادت می کند. ▪️این سه بُعد را با هم جمع کردن، نقطه‌ی درخشان زندگی فاطمه‌ی زهرا (علیهاالسّلام) است. ... بعضی خیال می کنند انسانی که مشغول عبادت می باشد، یک عابد و متضرّع و اهل دعا و ذکر است، نمی تواند یک باشد. یا بعضی خیال می کنند کسی که اهل سیاست است ... و در فی‌سبیل‌الله حضور فعال دارد، اگر زن است، نمیتواند یک خانه با وظایف مادری و همسری و کدبانویی باشد و اگر مرد است، نمیتواند یک مرد خانه و دکان و زندگی باشد ... درحالی که از نظر اسلام، این سه چیز با یکدیگر منافات و ضدیت که ندارد؛ در شخصیت انسان کامل، کمک کننده هم است. 🗓 ۱۳۶۸/۰۹/۲۲ 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat