🔴کانال های مجموعه مهدویت فُسْطاطُ الْمَهْدی در نرم افزار های #ایتا #بله #سروش #تلگرام #روبیکا
@fostatolmahdi
معارف امام زمان "سلام الله علیه"
@alhaghgholjadid
رسانه مهدویت
@serat_almahdi
پرسش و پاسخ مهدویت
@soalate_mahdaviat
تدریس مهدویت
@tadrise_mahdaviat
اشعار مهدویت
@ashaaremahdaviat
کتابخانه مهدویت
@ketabkhaneh_mahdaviat
خدمت مهدوی
@khedmatemahdavi
مبلغین مهدویت
@moballeghinemahdaviat
استیکر مهدوی (فقط ایتا)
@sticker_mahdavi
جلسه چهارم شعر مهدوی.mp3
9.39M
#شعر_مهدوی
🔴#جلسه_چهارم
حُسن مَطلَع و حُسن خِتام
▪️شروع شعر باید از هر جهت دارای محاسن باشد
▪️ختم شعر باید از هر جهت دارای محاسن باشد
▪️برای یادگیری داشتن حسن مطلع و حسن ختام شعر باید به اشعار بزرگان توجه کرد
▪️روش تعیین نقطه آغاز و پایان شعر
▪️دو اثر مهم مخاطب از شعر ما
مبلغین مهدویت
@moballeghinemahdaviat
هدایت شده از معارف الشیعه
VID_20241215_092108-mc.mp3
27.29M
#شب_وفات_حضرت_ام_البنین سلام الله علیها
۱۴۰۳/۹/۲۴
▪️برای رشد معنوی و رسیدن به کمالات عالیه باید موانع از بین برود
▪️یکی از مهم ترین دعاها برای از بین رفتن موانع دعای حضرت زهرا سلام الله علیهاست:
"اَللَّهُمَّ فَرِّغْنِي لِمَا خَلَقْتَنِي لَهُ"
▪️حضرت ام البنین سلام الله علیها برای خدمت تام و تمام هیچ مانعی نداشتند
▪️یکی از مهم ترین موانع سلوک قائل شدن به شان های خیالی و کاذب است
▪️حضرت ام البنین سلام الله علیها هیچ شانی برای خود قائل نبودند
▪️وادی دین و کمال وادی عبودیت است
▪️خانم ها و آقایان باید به وظایف عمل کنند و شان های خیالی مانع عبودیت آن ها نشود
▪️اگر کسی بخواهد به طور اتم مورد رضایت امام زمان سلام الله علیه قرار گیرد باید به طور اتم موانع را کنار بزند
▪️یکی از مشکلات بعد از ظهور شان های خیالی و عدم تبعیت از حضرت است
▪️اهل بیت سلام الله علیهم شان های خیالی را می شکستند
🔻حجتالاسلام #شیخ_محمد_توحیدی_اسدآبادی
کانال معرفتی " معارف الشیعه "
@maaref_shiaa
هدایت شده از رسانهمذهبےهنریصراطالمهدی
شعر مهدوی _جلسه چهارم.pdf
438K
💠#آموزش_شعر_مهدوی | جلسه چهارم
🔹️حُسن مَطلَع و حُسن خِتام
🖌خلاصه مطالب:
▪️شروع شعر باید از هر جهت دارای محاسن باشد
▪️ختم شعر باید از هر جهت دارای محاسن باشد
▪️برای یادگیری داشتن حسن مطلع و حسن ختام شعر باید به اشعار بزرگان توجه کرد
▪️روش تعیین نقطه آغاز و پایان شعر
▪️دو اثر مهم مخاطب از شعر ما
📲 ایتا | بله | تلگرام | اینستاگرام
@serat_almahdi
جلسه پنجم شعر مهدوی.m4a
7.63M
#شعر_مهدوی
🔴#جلسه_پنجم
آرایه های ادبی
▪️استفاده از آرایه های ادبی شرط کمالی شعر است
▪️در اشعار اهل بیت سلام الله علیهم آرایه های ادبی مشاهده می شود
▪️آرایه های ادبی به طور کلی به دو قسمت تقسیم می شود
▪️آرایه های لفظی و ظاهری
▪️آرایه های معنوی
مبلغین مهدویت
@moballeghinemahdaviat
هدایت شده از خدمت مهدوی
🔻السلام علیک یا مولانا یا صاحب الزمان
عجل الله تعالی فرجک
بحمدالله با عنایات وجود مقدس امام زمان "سلام الله علیه" و با سفارش اساتید بزرگوار #کتاب امامِ غریبِ قریب جهت آشنایی با وجود مقدس امام عصر و شناخت غربت و تقرب به حضرت به #چاپ رسید.
عزیزانی که مایل به دریافت کتاب هستند به آی دی زیر مراجعه بفرمایند👇
@alhojjat14
🔴به قید #قرعه به ۱۴ نفر نفر از کسانی که اسامی خود را برای ما ارسال بفرمایند کتاب به صورت #رایگان اهداء خواهد شد ان شاءالله تعالی.
[قرعه کشی در روز سیزدهم ماه رجب انجام خواهد گرفت]
خدمت مهدوی
@khedmatemahdavi
مبلغین مهدویت
🔻السلام علیک یا مولانا یا صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجک بحمدالله با عنایات وجود مقدس امام زمان "
این کتاب هم برای مبلغین بسیار مفید خواهد بود و هم عموم مردم
صلی الله علیک یا صاحب الزمان
عجل الله تعالی لک الفرج
تبلیغ یعنی رساندن و مُبَلِّغ یعنی کسی که چیزی را به مخاطب می رساند
در وادی تبلیغ برای وجود مقدس امام زمان سلام الله علیه مبلغین باید ابتدا به معارف صحیح و محبت حضرت برسند، سپس این معارف و محبت را به مخاطبین برسانند
#استاد معظم و بزرگوار می فرمودند: بعد از هر امر تبلیغی باید دو مسئله برای مخاطب حاصل شده باشد؛ افزایش معرفت و انس با حضرت
تبلیغ مهدوی را در این راستا قرار دهیم.
هدایت شده از الحَقُّ الجَدید(معارف مهدویت)
مُقَرَّبین به امام زمان مُقَرِّب خواهند بود.mp3
1.87M
#مهدویت_و_معنویت
#قسمت_هشتم
مُقَرَّبین به امام زمان "سلام الله علیه" مُقَرِّب خواهند بود
🔻حجة الاسلام #شیخ_محمد_توحیدی_اسدآبادی
کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه
@alhaghgholjadid
مرحوم شیخ طبرسی نقل کرده از ابوهاشم جعفری
این اشعار را در باب کسالت حضرت
امام هادی سلام الله علیه سروده:
مادَتِ الاَرْضُ بی وَأدَّتْفُؤادی
و اعـتـرَتـنـی مـوارِدُ الْـعُـرَواءِ
حینَ قیل الاِمـامُ نِضْـوٌ عَلیـلٌ
قُلتُ نَفْسی فَدَتـهُ کُلَّ الْـفِـداءِ
مَرِضَ الدّینُ لاِعْتِلالِکَ وَ اعْتَلَّ
و غـارَت لـهُ نُـجــومُ السّـمــاءِ
عَجَبا أنْ مُنیتَ بالداءِ وَ السُّقمِ
و أنــتَ الامـامُ حَــســمُ الــدّاءِ
أنـتَ اسـی الأدواءِ فــي الدّیـنِ
والدُّنیاومُحییالأمواتِ والاَحیاءِ
یعنی مضطرب و متزلزل شد زمین برایم و سنگین شد دلم و مرا تب و لرز گرفت هنگامی که گفتند به من امـام لاغر و بیمار گشتـه، گفتم جان من فـدا و تمام فدای او باد، پس گفتم بیمار و مریض شد دین برای بیماری تو و ستارگان آسمان برای بیماری تو فرو شدند، ای آقای من! تعجب میکنم که مبتلا به درد و ناخوشی شوی و حال آنکه امامی هستی که درد و مرض را میبری و قطع میکنی، و تویـی طبیـب دردهای دین و دنیا، تویی که حیات میدهـی بـه مردگان و زندهها!
📚منتهي الآمال، شیخ عباس قمی
ج٢، ص٤٥٦، باب١٢، فصل۲
ابن جوزى نویسنده اهل سنت مى نویسد: یك بار از امام هادى سلام الله علیه نزد متوكل بدگویى كردند كه در منزل او اسلحه و نوشته ها و چیزهاى دیگرى است كه از شیعیان او در قم به او رسیده و او در پى تهاجم بر دولت است . متوكل گروهى را به منزل آن حضرت فرستاد و آنان شبانه به خانه حضرت هجوم بردند ولى چیزى به دست نیاوردند، آنگاه حضرت را در اتاقى تنها دیدند كه در به روى خود بسته و جامه اى پشمین به تن دارد و بر زمینى شن فرش نشسته و به عبادت خدا و تلاوت قرآن مشغول است . حضرت را با همان حال نزد متوكل بردند و به او گفتند: در خانه اش چیزى نیافتیم و او را رو به قبله دیدیم كه قرآن مى خواند.
متوكل چون امام هادی سلام الله علیه را دید، عظمت و هیبت امام او را فراگرفت و بى اختیار ایشان را احترام كرد و در كنار خود نشاند، و جام شرابى را كه در دست داشت به آن حضرت تعارف كرد. حضرت سوگند یاد كرد كه:
« گوشت و خون من با چنین چیزى آمیخته نشده است ، مرا معاف دار»
او دست برداشت و گفت : شعرى بخوان !
حضرت فرمود: من شعر كم از حفظ دارم .
گفت : باید بخوانى .
امام هادی سلام الله علیه این اشعار را خواند:
بَاتُوا عَلَى قُلَلِ اَلْأَجْبَالِ تَحْرُسُهُمْ
غُلْبُ اَلرِّجَالِ فَلَمْ تَنْفَعْهُمُ اَلْقُلَلُ
وَ اِسْتَنْزَلُوا بَعْدَ عِزٍِّّ مِنْ مَعَاقِلِهِمْ
فَأُسْكِنُوا حُفَراً يَا بِئْسَ مَا نَزَلُوا
نَادَاهُمُ صَارِخٌ مِنْ بَعْدِ مَا دُفِنُوا
أَيْنَ اَلْأَسِرَّةُ وَ اَلتِّيجَانُ وَ اَلْحُلَلُ
أَيْنَ اَلْوُجُوهُ اَلَّتِي كَانَتْ مُحَجَّبَةً
مِنْ دُونِهَا تُضْرَبُ اَلْأَسْتَارُ وَ اَلْكِلَلُ
فَأَفْصَحَ اَلْقَبْرُ عَنْهُمْ حِينَ سَاءَلَهُمْ
تِلْكَ اَلْوُجُوهُ عَلَيْهَا اَلدُّودُ تَنْتَقِلُ
«شاهان بر قله كوهسارها شب را به روز آوردند، در حالى كه مردان نیرومند از آنان پاسدارى مى كردند، ولى قله ها نتوانستند آنان را از خطر مرگ برهانند.
آنان پس از مدت ها عزت از جایگاه هاى امن به زیر كشیده شدند و در گورها جایشان دادند. چه منزل بد و ناپسندی!
پس از آنكه به خاك سپرده شدند، فریادگرى فریاد برآورد: كجاست آن دست بندها و تاج ها و لباسهاى فاخر؟ كجاست آن چهره هاى در ناز و نعمت پرورش یافته كه به احترامشان پرده ها مى آویختند؟ بارگاه و پرده و دربان داشتند.
گور به جاى آنان پاسخ داد: بر آن چهره ها هم اكنون كِرم ها راه مى روند. اكنون كِرم ها بر سر خوردن آن چهره ها با هم مجادله مى كنند.
آنان مدت درازى در دنیا خوردند و آشامیدند؛ ولى امروز آنان كه خورنده همه چیز بودند، خود خوراك حشرات و كرم هاى گور شده اند».
مسعودى مى نویسد: متوكل و تمام حاضران گریستند و آنگاه متوكل دستور داد بساط شراب را برچیدند و سپس چهارهزار درهم به امام علی النقی سلام الله علیه داد و آن حضرت را با احترام به منزل بازگرداند.
مروج الذهب ، ج 4، ص 11؛ نورالابصار، ص 166؛ تذكرة الخواص ، ص 361؛ وفیات الاعیان ، ج 3، ص 272؛ مآثر الانافة فى معالم الخلافة ، ج 1، ص 232.