🏴مصائب حضرت سکینه سلام الله علیها
▪️چون امام حسين علیهالسلام، يارانش را كشته و بر روى زمين افتاده ديد متوجه خيمهگاه شد. سكينه علیهاالسلام که گفته می شود در کربلا ۱۰ تا ۱۴ سال داشته است، فرياد زد: پدر جان! آيا تن به مرگ دادهاى؟
▪️ امام علیه السلام فرمود: چگونه تن به مرگ ندهد كسى كه يار و ياورى ندارد. سكينه گفت: ما را به حرم جدّمان بازگردان. [۱]
▪️ امام حسين علیه السلام به زنها گفت: سكينهى من امروز یتیم خواهد شد؛ به او توجّه و التفات كنيد، زيرا دل يتيمان نازک است. [۲]
🔺در اين وقت سكينه فرياد كنان به سوى آن حضرت آمد و امام علیه السلام او را در آغوش گرفت و فرمود: «اى سكينه! بدان كه گريهى تو پس از مرگ من طولانى خواهد شد.» [۳]
🔺چون دشمن ، زنان را از ميان كشتگان عبور داد، حضرت سكينه خود را بر روى پدر انداخت و آن را در آغوش گرفت. در اثر گریه ، بىهوش شد. در آن حالت شنيد كه پدرش مىفرمايد: شیعیان من! هر زمان كه آب گوارايى نوشيديد، مرا به ياد آوريد. يا حكايت غريب يا شهيدى را شنيديد بر من بگرييد.[۴]
▪️امام محمد باقر علیه السلام مىفرمايد:
چون ذرّيه و اهل بيت امام حسين علیه السلام را در روز و با وضعى خاصّ به مجلس يزيد بردند، مردم جفاكار شام گفتند:
🔺اسيرانى نيكوتر از اينان نديدهايم.
◽️حضرت سكينه كه ريسمان به كتفش بسته بودند فرمود: ما اسيران خاندان پيامبريم.[۵]
◽️ گردانندگان مجلس يزيد، سكينه را جايى نشانده بودند كه سر بريده پدر را نبيند.[۶]
ولى وقتى تلاش كرد تا آن را ببيند يزيد با چوب خيزران بر لب و دندان مبارک پدرش مىزد.
صداى گريهاش بلند شد. به طورى كه زنهاى يزيد و دختران معاويه به گريه افتادند. سرانجام او و خواهرش، فاطمه، بىتاب گشته و به عمّهى خود زینب پناه بردند و گفتند: «عمّه جان! يزيد با چوب دستى خود دندانهاى پيشين پدرمان را مىزند.»[۷]
▪️سکینه پس از چهار روز اقامت در دمشق خوابى ديد كه بخشى از آن چنين است:«ديدم زنى در هُودَجى نشسته و دستان خود را روى سرگذاشته است. پرسيدم: اين زن كيست؟ گفتند: او فاطمه ، دختر محّمد (ص) و مادر پدر تو است. با شتاب به سوى او رفتم و گفتم: مادر جان! به خدا سوگند حقّ ما را انكار كردند و حريم ما را هتک كردند.
مادر جان! به خدا پدرمان، حسين علیه السلام را كشتند. فرمود: سكينه جانم! ديگر نگو. زيرا بند دلم را پاره كردى و جگرم را شكافتى. اين پيراهن پدرت حسين علیه السلام است كه از من دور نمىشود تا با اين پيراهن خدا را ملاقات كنم.[۸]
📚[۱]بحارالأنوار، ج ۴۵، ص ۴۷.
📚[۲] روضة الشهدا، ص ۴۲۴.
📚[۳]مناقب آل ابیطالب علیهمالسلام،ج۳،ص ۲۵۷.
📚[۴]الملهوف علی قتلی الطفوف، ص ۱۸۱.
📚[۴]بحار الانوار، ج ۴۵، ص ۵۹.
📚[۵] الامالی، ص ۲۳۰.
📚[۵]بحارالأنوار، ج ۴۵، ص ۱۵۵.
📚[۶]تاریخ الاسلام ذهبی، ج ۵، ص ۱۸-۱۹.
📚[۷]معالى السبطين، ج ۲، ص ۱۵۶.
📚[۸]الملهوف علی قتلی الطفوف، ص ۲۲۰.
📚[۸]بحارالأنوار، ج ۴۵، ص ۱۹۴.
#حضرت_سکینه س
#بنت_الحسین ع
▪️◽️▪️◽️▪️🔘🔳🔘▪️◽️▪️◽️▪️
گوشه ای با دردهای خویش خلوت می کند
چشم هایش را انیس اشک غربت می کند
راوی روضه گریز،روضه های خویش را
سمت گودال عطش،کم کم هدایت می کند
بانویی با خشکی لبهای خود دارد هنوز
" شیعتی مهما شربتم" را روایت میکند
اشک میریزی به یاد کربلا بنت الحسین
جان من قربان غم های تو یا بنت الحسین
#حضرت_سکینه س
#تولید_محتوا
#پایگاه_حضرت_قمر_بنی_هاشم ع
#حوزه_128_حضرت_ام_البنین س
🏴🏴🏴🏴
▪️پنجم ربیع الاول سالروز وفات حضرت سکینه سلام الله علیها تسلیت باد..
🔳حضرت امام خامنهای در وصف این بزرگ بانوی اسلام فرمودند:
««سکینهی کبری» که شما اسمش را در کربلا شنیدهاید، دختر امام و شاگرد زینب سلام الله علیها یکی از مشعلهای معرفت و دانش عربی در همهی تاریخ اسلام است.
کسانی که حتّی حضرت زینب سلام الله علیها و پدر زینب و پدر سکینه سلام الله علیها را قبول نداشتند، به این اعتراف میکنند.»
۱۳۷۰/۰۸/۲۲
#حضرت_سکینه س
#سالروز_وفات
#حوزه_128_حضرت_ام_البنین س
🔳حضرت سکینه سلام الله علیها درمیان دختران امام حسین علیهم السلام مقام بسیار بالاتری داشتند...
#حضرت_سکینه س
#سالروز_وفات
#آیت_الله_جوادی_آملی
▪️سلام بر پیامبر عاشورا...
▪️بازماندهی ذبحِ عظیم...
شاگردِ عقیلهی بنی هاشم و پروردهی دامانِ رباب، که کلامش، ذوالفقاری دیگر است...
همانقدر بزرگ که حسین"ع" در توصیفش قلم میزند؛
” سکینه غرق در ذات الهیست...”
💫السلام علیکِ یا بِنتَ اَبیالأحرار
#یا_سکینة_بنت_الحسین سلاماللهعلیها
#حضرت_سکینه س
#حوزه_128_حضرت_ام_البنین س
❤️رفاقت و همنشین(۱)
صحنه قیامت، صحنه ندامت و پشیمانی است و یکی از اسامی روز قیامت، {الحسرة} نام دارد.
🌺يَوْمَ الْحَسْرَةِ🌺
📚 مریم/٣٩
💥یکی از موارد حسرت خوردن انسانها در آن روز، تأسف بر انتخاب رفیق بد است، که او را از راه راست منحرف کرده است.
🍎در سوره فرقان خداوند حال برخی ظالمان را اینگونه بیان میدارد:
وَيَوْمَ يَعَضُّ الظَّالِمُ عَلَي يَدَيْهِ يَقُولُ يَا لَيْتَنِي اتَّخَذْتُ مَعَ الرَّسُولِ سَبِيلاً
👈يَا وَيْلَتَي لَيْتَنِي لَمْ أَتَّخِذْ فُلَاناً خَلِيلاً👉
📙فرقان/٢٧ و ٢٨
و (روز قیامت) روزى است كه ستمكار (مشرك) دو دست خود را (از روى حسرت) به دندان مى گزد و مى گويد: اى كاش با پيامبر همراه مى شدم.
اى واى بر من! كاش فلانى را دوست خود نمى گرفتم.
✅تأثیر دوست و همنشین، در شخصیت انسان، موضوعی است که آیات و روایات بسیاری به آن پرداخته اند و از آن نمیشود غافل شد.💯
#رفاقت_و_همنشینی
🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰
ابعاد جنگ نرم(بعد دینی(۲))‼️
🔹🔷🔹شبهه پراکنی های مذهبی و اعتقادی:
حجم شبهه هایی که در سالهای اخیر علیه تشیع و آموزه های آن مطرح شده، بدون اغراق هزاران برابر بیشتر از کل شبهاتی است که در طول تاریخ علیه آن مطرح بوده است. در دوران گذشته شبهات، معمولا در لا به لای کتاب ها و مجامع علمی مطرح می شد و عموم مردم یا اصلا متوجه آن نمی شدند و یا اینکه دغدغه ای نسبت به آنها و شرایط لازم برای فهم آنها نداشتند. اما در دوران جدید با توجه به وجود وسایل ارتباط جمعی گسترده، شبهات به جای آنکه که در کتاب های علمی و در جمع اندیشمندان و مجامع علمی مطرح شوند، در روزنامه ها و سایت ها و مجلات عمومی و شبکه های رادیویی و تلوزیونی و ماهواره ای بویژه در فضای مجازی، با زبانی ساده تر و عوام فریبانه ترمطرح می شوند و هم در دایره ای بسیار وسیع و گسترده و حجمی بالا تکثیر و ترویج می شوند، به همین دلیل نقش تخریبی آنها بسیار بالاست.
📚شریفی، احمدحسین(۱۳۸۹)، جنگ نرم. قم: انتشارت موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) (تلخیص و بازنویسی با اندکی تصرف: رمضان فیضی)
#جنگ_نرم
🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰
ابعاد جنگ نرم (بعد دینی(۳))‼️
🔹🔷🔹سوء استفاده از روحانیت
در تاریخ معاصر ایران فعالیت اجتماعی مهمی، بدون حمایت روحانیت به نتیجه نرسیده است. این موضوع در جنگ نرم مدنظر دشمن بوده و برای استفاده ابزاری از روحانیت برنامه ریزی دارند.
بر همین مبنا نظریه پردازان جنگ نرم غربی توصیه می کنند؛ برای رسیدن به هدف باید افرادی از روحانیان را برای خدمت شکار کنند.
نویسندگان کتاب "ساخت شبکه های مسلمان میانه رو" توصیه می کنند: برای دست یابی به اهداف جنگ نرم، روحانیون جوان باید مورد توجه قرار گیرند. رهبران مبارزه(مخالفان حکومت) باید کاری کنند که رهبران مذهبی یا با آنها همراه شوند یا کاری کنند که تاثیر شان در ضدیت با مخالفان خنثی شود.
به قول حضرت امام(ره) در "منشور روحانیت"، دشمن دو راه برای نفوذ در روحانیت در پیش گرفته است: اول راه زور که موفق نبوده؛ دوم القای جدایی دین از سیاست که در بخشی از بدنه روحانیت موفق عمل کرده است..
📚شریفی، احمدحسین(۱۳۸۹)، جنگ نرم. قم: انتشارت موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) (تلخیص و بازنویسی با اندکی تصرف: رمضان فیضی)
#جنگ_نرم
🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰
ابعاد جنگ نرم (بعد دینی(۴))‼️
🔹🔷🔹سوء استفاده از روحانیت(۲)
🔺حضرت امام(ره) در سخنرانیها و بیانیه های خود از برخی روحانیون با عناوینی مانند متحجر، مقدس نما، وابسته و درباری یاد و آنها را پیروان اسلام آمریکایی می دانستند و خطر آنها را برای اسلام بیشتر از سایر گروهها می دانستند.
افرادی که کم نبوده و تیشه به ریشه اسلام ناب محمدی(ص) می زنند. این افراد زمینه عملیاتی شدن نقشه غرب را بر علیه اسلام فراهم می کنند.
🔺ایشان می فرمایند: القای جدایی دین از سیاست توسط غربیها، در برخی ها در حوزه و روحانیت، کارگر افتاده است. ایشان در وصیت نامه الهی سیاسی نیز، نفوذ دادن افراد منحرف و تبهکار توسط مخالفین اسلام در حوزه را گوشزد و خطر آن را در کوتاه مدت بدنام کردن حوزه ها با اعمال ناشایست، اخلاق و روش انحرافی می دانند و خطر درازمدت آن را رسیدن این افراد شیاد به مقامات بالا با تسلط بر علوم اسلامی و زدن ضربه مهلک به حوزه های علمیه و اسلام عزیز می دانند.
📚 شریفی، احمدحسین(۱۳۸۹)، جنگ نرم. قم: انتشارت موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) (تلخیص و بازنویسی با اندکی تصرف: رمضان فیضی)
#جنگ_نرم