فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 توصیههای آخرالزمانی امیرالمومنین علی علیه السلام
✨✨همیشه رشد کردن در سرعت گرفتن، دیده شدن، معروف شدن ،مورد پسند بودن و زبان زد بودن همه نیست .
✨✨اتفاقاً رشد در آخرالزمان معنای دیگری دارد...
~~~~~~~~~~~~
🇮🇷به اضافه مردم🇮🇷
@b_mardoom🗣
۱۵ خرداد ۱۴۰۳
#حدیث
🔻رسول اكرم صلى الله عليه و آله:
🔸 اَلْعِلْمُ خَزائِنُ وَ مَفاتيحُهُ السُّؤالُ،
فَاسْألُوا رَحِمَكُمُ اللّه ُ فَاِنَّهُ يُؤْجَرُ اَرْبَعَةٌ:
السّائِلُ وَالْمُتَكَلِّمُ وَالْمُسْتَمِعُ وَالْمُحِبُّ لَهُمْ
▫️ دانش، گنجينه هايى است كه كليد آن «سؤال» است. پس بپرسيد، خدا رحمتتان كند، چرا كه در پرسش چهار نفر بهره و اجر مى برند: ۱ ـ سؤال كننده، ۲ ـ گوينده، ۳ ـ شنونده ۴ ـ دوستدار آنان.
📚 [بحارالانوار، ج 74 ص 144]
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
📛 مدعیان دروغین
⚜ @modaeian
۱۵ خرداد ۱۴۰۳
حلبی و قیام ۱۵ خرداد!
🔻معتقد بود نمیشود با رژیم تا دندان مسلّح شاه مبارزه کرد و کسانی که به این راه کشیده میشوند خونشان را هدر میدهند و کسانی که افراد را به این راه میکشانند مسئول این خونها هستند.
💬 مهندس طیب، عضو جدا شده انجمن حجتیّه
انروز بیشتر از هر زمانی باید مراقب فعالیت و جذبهای انجمن حجتیه باید باشیم
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
📛 مدعیان دروغین
⚜ @modaeian
۱۵ خرداد ۱۴۰۳
11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
استاد تیجانی:
دوستم که وهابی بود گفت: ماجرای طوفان الاقصی در غزه باعث شد تا من شیعه شوم...
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
📛 مدعیان دروغین
⚜ @modaeian
۱۵ خرداد ۱۴۰۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#شیعه_میپرسد
📽چرا #عمر_بن_خطاب احادیث را سوزاند؟
🔊 #آیت_الله_قزوینی
👈یکی از دستورات عمر بن خطاب در دروان حیاتش، سوزاندن احادیث پیامبر صلیاللهعلیهوآله است! اما یک سوال؛ چرا عمربن خطاب احادیث را سوزاند؟
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
📛 مدعیان دروغین
⚜ @modaeian
۱۵ خرداد ۱۴۰۳
💠انتخابات پیش رو و نقش مولوی عبدالحمید/1
✍️مجتبی محیطی
🔹با شروع فرایند انتخابات چهاردهم ریاست جمهوری در ایران اسلامی، برخی گمانه زنی ها در رابطه با نقش اهل سنت در انتخابات مطرح است. سؤالاتی از این دست که آیا اهل سنت در انتخابات به اصول گراها رأی می دهند یا به اصلاح طلب ها؟ شرکت اهل سنت در انتخابات به چه میزان است؟ و نقش مولوی عبدالحمید در انتخابات چگونه است؟ آیا مشارکت یا عدم مشارکت وی در انتخابات بر سبد رأی اهل سنت اثرگذار است یا خیر؟
🔹در پاسخ به این سؤال ها نمی توان به صورت (صفر و یکی) پاسخ داد؛ اما بالاجمال می توان این مطالب را مطرح کرد.
🔹اول: با بررسی سیر تاریخی مشارکت اهل سنت در انتخابات ریاست جمهوری، می توان این نتیجه را گرفت که رأی اهل سنت، معمولا در سبد اصلاح طلب هاست. بنابراین در صورتی که کاندیدای اصلاح طلب، شانسی برای رأی داشته باشد، بیشتر اهل سنت به آن کاندیدا رأی خواهند داد؛ مگر اینکه آن کاندیدا رأی نداشته باشد که در این صورت، اهل سنت نیز به کاندیدای اصول گرا رأی خواهند داد. همچنان که در دوره سیزدهم ریاست جمهوری، اهل سنت به شهید آیت الله رئیسی رأی دادند. البته از ذکر این نکته نیز نباید غفلت کرد که طیفی در بین اهل سنت هستند که همیشه به اصول گراها رأی داده و رأی می دهند.
🔹دوم: در رابطه با میزان مشارکت رأی اهل سنت در انتخابات نیز باید گفت که اهل سنت، بدنه ای از شهروندان ایران هستند و نمی توان نگاه آنها به انتخابات را مذهبی دید؛ بلکه بر اساس شرایط اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و... که در همه ایران جاری و حاکم است، اهل سنت نیز متأثر از این شرایط بوده و میزان مشارکت آنها در انتخابات بسته به شرایط مختلفی دارد؛ همچنان که این شرایط در همه استان های ایران جاری و ساری است. بنابراین به عنوان مثال اگر مردم ایران در انتخابات، مشارکت پرشوری داشته باشند، اهل سنت نیز از این قاعده مستثنی نیستند.
🔹سوم: در رابطه با نقش مولوی عبدالحمید در انتخابات نیز باید گفت که ایشان به عنوان یک شهروند ایرانی حق دارد که در انتخابات شرکت کند و یا اینکه مثل انتخابات گذشته، انتخابات را تحریم کند. اگر وی در انتخابات پیش رو شرکت کند به منزله آن است که مجددا سوار بر قطار ایران شده است؛ چون این قطار با عبدالحمید یا بدون عبدالحمید در حال حرکت است و به حرکت خود ادامه خواهد داد. همچنان که در انتخابات دوازدهم مجلس، اهل سنت ایران در انتخابات شرکت کردند و این مولوی عبدالحمید بود که از این قطار جا ماند.
🔹اما در رابطه با اینکه آیا میزان تأثیرگذاری مولوی عبدالحمید بر اهل سنت ایران به چه میزان است؟ باید گفت: اهل سنت ایران دارای بافت فکری و قومیتی خاص خودش است و نمی توان برای آن رهبر واحد فرض کرد. از همین رو قطعا شرکت یا عدم شرکت مولوی عبدالحمید در انتخابات، هیچگونه تأثیری بر اهل سنت غرب و جنوب و... ندارد؛ زیرا اساسا آنها مولوی عبدالحمید را به عنوان رهبر خود قبول ندارند که بخواهند از او پیروی کنند.
🔹اما در رابطه با تأثیرگذاری وی بر اهل سنت بلوچستان نیز باید پذیرفت که حضور یا عدم حضور ایشان بر سبد مشارکت مردم بلوچستان اثر گذار است؛ اما تأثیر چندانی هم ندارد. به عنوان مثال، میزان مشارکت مردم استان سیستان و بلوچستان در انتخابات مجلس در سال 1398، چیزی حدود 60 درصد بود و در انتخابات مجلس سال 1402، چیزی حدود 43 درصد بود. بنابراین میزان مشارکت مردم در انتخابات مجلس دوازدهم، حدودا 17 درصد کمتر از دوره قبل (دوره یازدهم) بوده است. البته این کسری 17 درصدی، دلایل مختلفی دارد. از جمله دلایلی که بر عدم مشارکت اثرگذار بوده حوادثی است که در این دو سال اخیر در این استان افتاد و البته چند درصد از عدم مشارکت نیز بسته به موضع عبدالحمید است.
🔹ادامه دارد...
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
📛 مدعیان دروغین
⚜ @modaeian
۱۵ خرداد ۱۴۰۳
۱۶ خرداد ۱۴۰۳
8.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#استوری #فضائل_امیرالمؤمنین
۲۰ روز تا #غدیر
امام علی بن موسی الرضا علیهالسلام فرمود: «أَنَّ يَوْمَ الْغَدِيرِ فِي السَّمَاءِ أَشْهَرُ مِنْهُ فِي الْأَرْضِ» بهراستی که روز غدیر خم در میان اهل آسمان مشهورتر از روز غدیر در میان اهل زمین است.
(وسائل الشيعة، ج۱۴، ص۳۸۸)
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
📛 مدعیان دروغین
⚜ @modaeian
۱۶ خرداد ۱۴۰۳
6.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️احمد الحسن بصری کیست؟
⭕️ادعای خود را چگونه آغاز کرد؟
🔉علی محمدی هوشیار
#مدعی_یمانی
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
📛 مدعیان دروغین
⚜ @modaeian
۱۶ خرداد ۱۴۰۳
23.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✡ در #روز_اورشلیم چه میگذرد؟
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
📛 مدعیان دروغین
⚜ @modaeian
۱۶ خرداد ۱۴۰۳
✡️ تاریخچهٔ روز اورشلیم
1️⃣ پس از صدور «منشور استقلال اسرائیل» در تاریخ ۱۴ مه ۱۹۴۸ میلادی و حملهٔ اعراب در روز پس از صدور منشور، که به «جنگ ۱۹۴۸» یا «جنگ اول اعراب و اسرائیل» مشهور شد، بخش غربی شهر اورشلیم (بیتالمقدس) به تصرف #اسرائیل و قسمت شرقی به تصرف #اردن درآمد.
2️⃣ اما نهایتاً در پی #جنگ_ششروزه میان اعراب و اسرائیل و پیروزی اسرائیل در ژوئن ۱۹۶۷ میلادی، بخش شرقی نیز مانند بخش غربی #اورشلیم غصب و به آن ضمیمه شد، که در اسرائیل به آن «جشن یکپارچهشدن شهر اورشلیم» گفته میشود.
3️⃣ مراسم #روز_جهانی_قدس در مخالفت با #روز_اورشلیم و بهمنظور ابراز حمایت از آرمان فلسطین و مردم مظلوم آن و آزادسازی قدس شریف از سویی، و مخالفت با #صهیونیسم_بینالملل و دولت غاصب اسرائیل و محکومیت اقدامات فسادبرانگیز این غدّهٔ سرطانی از سوی دیگر، توسط جمهوری اسلامی ایران یک سال پس از انقلاب اسلامی ایران آغاز شد و تا کنون هرساله از سوی مسلمانان و سایر آزادیخواهان و آزادگان غیرمسلمان، در سراسر جهان و در شهرهای مختلف برگزار میشود.
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
📛 مدعیان دروغین
⚜ @modaeian
۱۶ خرداد ۱۴۰۳
🔸حذف بلندگوهای ۲۵۸ مسجد هند برای جلوگیری از پخش اذان
▫️مقامات هندی طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۳۷ بلندگو را از ۲۵۸ مسجد در مناطق مختلف ایالت «مادیا پراش» که تحت حکومت حزب «بهاراتیا جاناتا» قرار دارد، جمع آوری کرده است.
▫️به نقل از « kmsnews»، مقامات هندی طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۳۷ بلندگو را از ۲۵۸ مسجد در مناطق مختلف ایالت «مادیا پراش» که تحت حکومت حزب «بهاراتیا جاناتا» قرار دارد، جمع آوری کرده است.
▫️این در حالی است که چند روز پیش هیئتی به سرپرستی قاضی «محمد عشرت علی» از شهر «ایندور» با «آشیش سینگ» قاضی هندوی این منطقه دیدار کرد و خواستار اجازه استفاده از بلندگو در مکانهای مذهبی و مساجد شد.
▫️اما دولت ایالتی «مادیا پراش» با بی اعتنایی به این درخواست و برای نشان دادن مخالفت با مسلمانان اقدام به جمع آوری بلندگوها از مکان های مذهبی کردند و در در مجموع ۴۳۷ بلندگو از ۲۵۸ مکان مذهبی مختلف که عمدتا مساجد بودند برداشته شد.
▫️اقدام دولت تحت حکومت «بهاراتیا جاناتا» به اعتراض رهبران مذهبی مسلمان منجر شده است.
قاضی «محمد عشرت علی» که اگر استفاده از بلندگو در مساجد ممنوع است، همین قانون باید در معابد هندوها و حتی در مراسم عزاداری یا عروسی اعمال شود.
▫️اما قاضی سینگ گفت که بلندگوهای اماکن مذهبی به دستور دولت «بهاراتیا جاناتا» حذف شده است و هیچ اقدامی نمیتوان برای بازگشت این دستور انجام داد.
#هند
#مسجد
#اسلام_ستیزی
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
📛 مدعیان دروغین
⚜ @modaeian
۱۷ خرداد ۱۴۰۳