eitaa logo
مهدویت ومدعیان دروغین
147 دنبال‌کننده
169 عکس
60 ویدیو
21 فایل
کانال احادیث مهدوی و مبارزه با فرق ظاله همچون احمد الحسن دجال بصره و وهابیت و... ارتباط باما @modaiane
مشاهده در ایتا
دانلود
✅گفتگوی کوتاه در یکی از گروه های احمد بصری(دجال بصره) 👈دیروز سری زدم به یکی از گروه های جریان انحرافی احمد بصری(دجال بصره) و وقتی وارد گروه شدم متوجه شدم که یکی از اساتید این گروه در حال تدریس می باشد و بحث مورد نظر این استاد از اتباع احمد بصری، معنی کلمه امی در قرآن برای پیامبر(ص) بود 🌸ایشان تصریح کردند که وهابیون و انسان های نادان امروزی اعتقاد دارند که که پیامبر(ص) سواد خواندن و نوشتن نداشت و چنین شخصی در روایات شیعه توسط حضرت رضا(ع) لعن شده است و امام فرموده است وی ملعون می باشد و طبق آیات قرآن پیامبر ذاتا توانایی تلاوت و خواندن کتب الهی را داشته است و با هفتاد و سه زبان صحبت میکرد. 😳بعد از شنیدن این سخنان از ایشان تعجب بسیاری کردم، زیرا این شخص با این سخنان در واقع احمد بصری و امام خویش را وهابی،نادان و ملعون معرفی کرده است، و دلیل آن هم این است که احمد بصری معتقد است امی در قرآن در مورد پیامبر یعنی اینکه حضرت بیسواد بوده است و توانایی خواندن و نوشتن نداشتند و کسی که ادعا کند پیامبر سواد داشتند غالی است،بهتر است رجوع کنیم به خود کتاب احمد چنین میگوید: ✍️این موضوع بیان می کند که اشکالی ندارد که محمد رسول الله (ص) امی باشد و نخواند و ننویسد. و اشکالی ندارد که ایشان متون تورات و انجیل را نداند یا آن را حفظ نباشد. هر کس مدعی خلاف این شود، غلو کننده است و خودش را دچار موضوعی کرده است که دلیلی برای آن ندارد و تنها هوای نفس، این افراد را به چنین سخنی واداشته است... ✍️به همین دلیل این موضوع را روایت کرده اند که کسی ایشان را در حال خواندن و نوشتن ندیده است. بنابراین حتى اثبات اینکه ایشان توانایی خواندن و نوشتن داشته اند، فایده ای برای منتفی کردن امکان اینکه رسول، یا خلیفه ی خداوند در زمین، در عمل نمی خواند و نمی نوشت (یعنی أمی بود) ندارد. محمد رسول الله (ص)به صحیفه هایی از تورات موسی نیازمند بود که برایش نقل شود و ایشان و على السلام نسبت به خواندن آن توانایی نداشتند؛ چرا که این صحیفه ها به زبان دیگر غیر از عربی بود. این موضوع، مطلب مهمی را که برخی افراد مدعی می شوند که حجت خدا باید همیشه و در همه حالتها باید همه ی زبان ها را بداند، نفی می کند... ایشان در این عالم، مانند بقیه مردم، مسائل زیادی را نمیداند 📚عقائد اسلام و از تو درباره روح می پرسند احمد الحسن ص193📚 ⁉️بنده منتظر ماندم تا کلاس استاد تمام شد و در تایم پرسش و پاسخ این سوال را از ایشان پرسیدم و متن جناب احمد را هم در گروه زدم بعد از چند دقیقه از گروه اخراج شدم ولی چند دقیقه بعد ادمین گروه به من اعلام کرد که اشتباه صورت گرفته و دوباره بنده را وارد گروه کردند و من هم سوالم را بیان کردم ولی هر چقدر منتظر ماندم کسی نه استاد پاسخی بیان فرمودند و نه کسی دیگر ظاهرا گروه و اساتید کلا همه هنگ کرده بودند، هر چقدر صبر کردم خبری نشد و بدون گرفتن پاسخ خداحافظی کردم ⭕️به راستی نمیدانم اتباع احمد با کدام عقلی حاضر می شوند مرید چنین انسان شیادی بشوند که به خاطر بیسوادی و ناتوانی خودش اینگونه به پیامبر و ائمه توهین میکند و آنان را بیسواد خطاب میکند در حالی که خود اتباع وی به مانند این شخص به نادانی و ملعون بودن وی اعتراف کرده ولی باز هم میگوید دجال بصره را به عنوان امام قبول دارد https://t.me/sharifi_110 مدارک و فایل های صوت👇👇👇
❌الکفر امة واحدة❌ همه کفار از یک امت واحد هستند. ✅فقهاء و اهل بیت ✅ ونظر 👇 وهابی ها بهائیان همبوشی ها 🅾️🅾️🅾️🅾️🅾️🅾️🅾️🅾️🅾️🅾️ علی علیه السلام برای ابلیس تحمل ⬅️یک فقیه از هزار عابد سخت تر است. 📕امالی - شیخ طوسی ج۱ص۸۱۹ ================== امام هادی علیه السلام: اگر ⬅️علمای زمان غیبت نبودند همه مردم از دین خدا مرتد میشدند. 📕احتجاج طبرسی ج۱ص۹ ================== 💭 امام باقر (عليه السلام) فرمودند: عالمان شيعه همانند پاسداران ومرزدارانى اند که در برابر ابليس و لشکريانش صف کشيدهاند، و از حمله ي آنها به شيعيان ما که توانايى دفاع از (عقايد وآموزه هاي)خود را ندارند جلوگيرى ميکنند، و از تسلط ابليس و پيروان او بر شيعيان جلوگيرى مينمايند. 📕احتجاج طبرسی ج۱ص۱۵۵ 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 ❌بهائیان❌ : علی محمد باب میگوید: در شهر قم نفوس شریر و خبیثی وجود دارد و این شهر ،شهر خبیثی است من وارد آن نمیشوم و از کنار آن میگذرم. 📕اشراق خاوری ص۲۰۶ ================== ❌وهابیان و نواصب❌ محی الدین عربی این عالم ناصبی سنی که معتقد است صورت باطنی شیعیان به شکل خوک است در مورد فقهاء میگوید: فقهاء فتوای قتل امام زمان را میدهند و امام زمان دشمنی اشکارتر از فقها ندارد. 📕فتوحات مکیه ج۳ص۳۱۹ ✅توجه دونکته : ۱- وهابیان کثرت روایات در مورد صاحب الزمان علیه السلام را نتوانستند منکر شوند و معتقدند هنوز حضرت بدنیا نیامده است. ۲- اتباع احمد اسماعیل به این جمله محی الدین ناصبی خیلی علاقه دارند و بارها انرا ضد فقهای شیعه استفاده میکنند. ================== ❌فرقه احمد اسماعیل ❌ ۱- احمد اسماعیل که از ترس جانش دوباره غیبت کرده با پدرش شمشیر به دوش میاید و گردن شش هزار نفر از فقها را خواهد زد!! ۲- علمای شیعه همان منتظران شکست خورده هستند که بدور ضریح حضرت علی میگردند و سیستانی دجال انهاست و‌عمل به دستور او عمل به دستور شیطان است و همه اعمال او ریاست و مصداق الذینهم یرائون قران میباشد. 📕متشابهات احمد اسماعیل بصری ج۳ص۵۰ و نوشته های دیگر @modaein
سوره زخرف آیه8⃣2⃣ : 🏮وَ جَعَلَها كِلِمَةً باقِيَةً في عَقِبِهِ لَعَلَّهُم يَرجِعونَ. 🏮و این را در ذریه و اعقاب خودش کلمه باقی گذاشت تا بازگردند. ➖➖➖🔰🔰 راوی میگوید: امام زین العابدین علیه السلام فرمودند: ❇️ …وَ فينا نَزَلَت هذهِ الآيَةُ : "وَ جَعَلَها كَلِمَةً باقِيَةً في عَقِبِهِ" وَ الإمامَةُ في عَقِبِ الحُسَينِ بنِ عَليِّ بنِ أبيطالِبٍ إلي يَومِ القِيامَةِ ، فإنَّ لِلغائِبِ مِنّا غَيبَتَينِ إحديهُما أطوَلُ مِنَ الاُخري أمّا الاُولي فَسِتَّةُ أيّامٍ اَوْ سِتَّةُ أشهُرٍ اَوْ سِتُّ سِنينَ وَ أمّا الاُخري فَيَطولُ أمَدُها حَتّي يَرجِعَ عَن هذا الأمرِ أكثَرُ مَن يَقولُ بِهِ ، فَلا يَثبُتُ عَليهِ إلّا مَن قَوِيَ يَقينُهُ وَ صَحَّت مَعرِفَتُهُ وَ لَم يَجِد في نَفسِهِ حَرَجاً مِمّا قَضَينا وَ سَلَّمَ لَنا أهلَ البَيتِ. ➖➖➖⚜ ✴️ …ودرباره ما نازل شد این آیه : "و آن را کلمه باقیه ای در اعقابش قرار داد" ؛ و امامت در بازماندگان حسین بن علی بن ابیطالب (عليهم السلام) است تا روز قیامت ؛ که همانا غائبِ از ما را دو غیبت خواهد بود , یکی طولانیتر از دیگری ، اما اولی: شش روز یا شش ماه یا شش سال میباشد و اما دومی :آنقدر مدتش طول خواهد کشید تا اینکه گروندگان از این امر برخواهند گشت ، پس بر آن ثابت نمی ماند مگر کسی که یقینش قوی و معرفتش صحیح باشد ، و از آنچه ما بخواهیم در دل چیزی احساس نکند و نسبت به ما اهل البیت تسلیم باشد. ➖➖➖🔰🔰 ☑️ کمال الدین و تمام النعمة ٣٢٣/٢ @modaein
✅ آخرین وصی ✅ آخرین مَهدی ➖▪️🎴💠¤¤ به این دو روایت توجه کنید: ⬅️ اوصياءاز فرزندانم "١٢نفر"هستند. آخرينشان قائم است.⤵️ جابر جعفى از امام محمّد باقر عليه‌السّلام : از جابر بن عبد اللّه انصارى روايت كرده كه گفت: من يك روز خدمت فاطمه دختر رسول خدا صلى اللّه عليه و آله رفتم، لوحى نزد آن حضرت بود كه نور آن چشمها را فرا ميگرفت. در ظاهر آن لوح سه نام بود و در باطن آن سه نام، در يك طرف آن سه نام و در جانب ديگرش سه نام ديگر نوشته شده بود. آنچه كه در باطن آن لوح بود از ظاهرش ديده ميشد و آنچه در ظاهر آن بود از باطنش مشاهده ميگرديد، وقتى آن نامها را شماره كردم ديدم كه (12) نام بودند. بفاطمه زهراء گفتم: اين نامها نام كيانند؟ فرمود: نام اوصيائى از فرزندان منند كه 👈 آخرى آنان قائمشان خواهد بود. جابر ميگويد: در بين آن نامها كلمه محمّد را در سه موضع ديدم. 📙ترجمه اثبات الوصیة؛متن؛ ص۵۰۰ ----------------------------- ⬅️ آخرين مهدي نهمين فرزند من است(امام حسين)⤵️ حديث دويست ونهم در كتاب غيبت از عبد الرحمن بن سليط حديث كند كه گفت: حسين بن على عليه السّلام فرمود: از ما (خانواده) 👈دوازده نفر مهدى هستند كه اوّلى ايشان امير المؤمنين عليه‌السّلام و 👈آخرين آنها نهمى از فرزندان من است، و او است قيام‌كننده به حق كه خداوند به وسيله او زمين را پس از مرگش زنده گرداند، و دين حق را به دست او بر تمامى اديان پيروز نمايد، اگر چه مشركين نخواهند، براى او غيبتى است كه جمعى در آن مرتدّ شوند و جمعى ديگر ثابت قدم در دين بمانند و آزار شوند و به ايشان گفته شود: كجاست اين وعده اگر راستگو هستيد، هر آينه بردباران در غيبت او بر آزار و تكذيب (مردم) همانند جهادكنندگان با شمشيرند در ركاب رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله. 📕الإنصاف في النص على الأئمة الإثني عشرعليهم السلام / ترجمه رسولى محلاتى ؛ فارسى ؛ ص313 مؤلف گويد: 📕و همين حديث را صدوق (ره) در كتاب نصوص و خصال نيز روايت كرده است. 🔹نكته: دراين كتاب ٣٤٥ حديث در اثبات دوازده امام(الاثني عشر) نقل شده است. ➖➖➖➖➖➖ ⁉️⁉️ به راستی جایگاه وصی سیزدهم طبق ثقلین کجاست؟؟!!! بنظرم اينهمه حديث از نظر اتباع ومبلغين احمد هنبوشي از ثقلين نيست! بالاخره برای جهنم🔥رفتن و قائل شدن به امام سيزدهم (ودرمجموع ٢٤ امام) بايد چشمان خود را بر روی اينهمه حديث ببندند! جالب اينست كه يك حديث هم در مورد تعداد ائمه بيست وچهارگانه نداريم! ➖➖➖➖ @modaein
🔥دروغ اخوند همبوشی🔥 شیخ طوسی اعتقاد داشته امامان بیشتر از دوازده نفر هستند و امام سیزدهم قائم آل محمد است!!! ______________________ 🅾️نظر صریح شیخ طوسی🅾️ 👇👇👇👇👇👇👇👇👇 اما كساني كه گفته بودندحجة ابن الحسن اولادي داشته وپس از ايشان 👈 فرزندش به امامت رسيده قول بي اساس (دقت كنيد) اينها هم باطل است ، چرا كه استدلال كرديم ائمه دوازده ١٢(12) نفر هستندبنايراين رد قول اينها از بديهيات است. فأما من قال: إن للخلف ولدا وأن الائمة ثلاثة عشرع. فقولهم يفسد بما دللنا عليه من أن الائمة عليهم السلام اثنا عشر، فهذا القول يجب إطراحه، على أن هذه الفرق كلها قد انقرضت بحمد الله ولم يبق قائل يقول بقولها، وذلك دليل على بطلان هذه الاقاويل. 📕غیبت شیخ طوسی ص۴۰۸ ------------------------------ 🅾️مجددا شیخ طوسی میگوید 👇👇👇👇👇👇👇👇👇 ائمه بعد از پيامبر: 🍀 دوازده (١٢) نفرندنه يك نفركم نه يك نفر زياد(اثناعشرلايزيدون ولاينقصون) (📕كتاب غيبت شيخ طوسي ص٢٧٨خ١ببعدچاپ مسجدجمكران) 👈شيخ طوسي بعد از نقل بيست وپنج حديث (٢٥) در اثبات وحصر دوازده امام ، ميگويد: 💥مخالفين اشكال ميكنند(دقيقا اشكال فرقه همبوشي): 💥شما از كجا ميگوييدكه امامانتان همان دوازده (١٢) عدد روايات هستندو امامان ديگر را شامل نميشود؟ (فمن اين لكم ان ائمتكم هم المرادون بها دون غيرهم ؟) 👈شيخ طوسي ضمن رد اين اشكال ميگويد: اين موضوع (حصر دوازده امام) و روايات آن را نسل به نسل وبصورت تواتر نقل و روايت كرده اند. 👈شيخ ادامه ميدهد:(ص٣١٤) علاوه براين : 💥اما مراد از اخبار دوازده امام كه همان ائمه ما هستند اينست كه وقتي به واسطه اين اخبار اثبات شد كه امامت در دوازده امام محصور بوده وكم وزياد نميشود(ان الامامة محصورة في الاثني عشر اماما،وانهم لايزيدون ولاينقصون) اعتقاد ما ثابت ميشود. ---------------------------------- ✅تذکر: کسانی که عقل خود را بدست چند اخوند همبوشی(بهائیان جدید) داده اند چرا دین و سرنوشت قبر و قیامت خود فدا کرده و حال تحقیق ندارند که چنین افراد مغرضی مزخرفاتی را بیان وشما را فریب دهند. آیا شما معذور هستید؟؟ @modaein
✅ لزوم پاسخگوئی به شبهات معاندین، در 🔺 در عصر علیه السلام «» یکی از فلاسفه مشهور عصر امام، تناقضات قرآن کریم را جمع می‌کند و آیات قرآن را با یکدیگر مقایسه می‌کند و می‌گوید: این آیات باهم در تناقض هستند!! 🔻 امام حسن عسکری (علیه السلام) به تعدادی از شاگردان «اسحاق کندی» فریاد می‌زند: ❓ «أَ مَا فِیکمْ رَجُلٌ رَشِیدٌ یرْدَعُ أُسْتَاذَکمُ الْکنْدِی عَمَّا أَخَذَ فِیهِ مِنْ تَشَاغُلِهِ بِالْقُرْآنِ» ❓ آیا در میان شما جوانمردی وجود ندارد که در برابر قرآنی اسحاق کندی پاسخگو باشد؟! 🔸 «فَقَالَ التِّلْمِیذُ نَحْنُ مِنْ تَلَامِذَتِهِ کیفَ یجُوزُ مِنَّا الِاعْتِرَاضُ عَلَیهِ فِی هَذَا أَوْ فِی غَیرِه» 1 ▫️شاگردان او عرضه می‌دارند: یابن رسول الله! ما توانایی پاسخگویی نداریم. امام حسن عسکری علیه السلام به تعبیر ما می‌فرمایند: اگر کلاس روش پاسخگویی برای شما راه اندازی کنم و روش پاسخگویی را یاد بدهم حاضرید او را پاسخ دهید؟! 🔸 شاگردان او دعوت امام حسن عسکری علیه السلام را اجابت می‌کنند. آن بزرگوار برای شاگردان «اسحاق کندی» کلاس پاسخگویی به شبهه تأسیس می‌کند و به این افراد روش پاسخ گفتن به شبهات را آموزش می‌دهد. شاگردان او در برابر «اسحاق کندی» مبارزه می‌کنند، او را از پای درمی‌آورند، مغلوب می‌کنند و از نظراتشان برمی‌گردانند. به طوری که «اسحاق کندی» احساس می‌کند روش‌ها و سخنانی که در این زمینه داشته همگی اشتباه و غیرصحیح است. ✔️ یکی از رسالاتی که ما امروز در عصر غیبت حضرت ولی عصر (ارواحنا له الفدا) داریم، با این امواج شبهاتی که از طریق رسانه‌ها، فضای سایبری و مجازی راه اندازی می‌شود، همین است. پ. ن: 1- 📚 بحار الأنوار،ج 10، ص 392، ح 1 📆 سخنرانی 96/09/06 @modaein
👈جزء [13]سوره یوسف، آیات 88و89 ❄«يا أَيُّهَا الْعَزِيزُ مَسَّنا وَ أَهْلَنَا الضُّرُّ وَ جِئْنا بِبِضاعَةٍ مُزْجاةٍ فَأَوْفِ لَنَا الْكَيْل تَصَدَّقْ عَلَيْنا إِنَّ اللَّهَ يَجْزِي الْمُتَصَدِّقِينَ» ⭐«قالَ هَلْ عَلِمْتُمْ ما فَعَلْتُمْ بِيُوسُفَ وَ أَخِيهِ إِذْ أَنْتُمْ جاهِلُونَ» 🔰ای یوسف ما، ما با نداری آمدیم پیش تو، به ما صدقه بده! بعد حضرت یوسف به آنها می گوید: آیا می دانید با یوسف چه کردید؟😔 🔆امام صادق (ع) می فرماید: در حضرت مهدی ما (عج) شباهتی از حضرت یوسف وجود دارد چگونه است که این امت انکار می نمایند که خداوند با حجتش آنگونه عمل نماید که با یوسف انجام داد، که در بازارهایشان حرکت می کند، بر فرش هایشان گام می نهد در حالی که او را نمی شناسند تا این که خدا به مهدی ما اجازه می دهد که خود را معرفی کند و آنگاه که خود را معرفی کند می گوید: «هَلْ عَلِمْتُمْ ما فَعَلْتُم»؟ آیا می دانید چه کردید.. (۱)⁉️ ⚠️تذکر: نکنه فردا امام زمان (عج) ظهور کند ما او را ببینیم بعد بگویند: «هَلْ عَلِمْتُمْ مافَعَلْتُم؟» آیا می دانید با من مهدی چه کردید نکنه امام زمان (عج) چنین گله ای بکند.😔 👈زراره از امام صادق (ع) سؤال می کند: اگه زمان غیبت مهدی را درک کردم (یعنی همین زمان ما) چه کار کنم؟ امام صادق (ع) فرمودند: دعای معروف معرفت را بخوان «اَللّهُمَّ عَرِّفْنى نَفْسَک..»(2) 📚منابع: (1)کمال الدین، ج1،ص144 (2)کمال الدین، ج2،ص343 📘برگرفته از: کتاب سیمای ماه دوازدهم در سی جزء قرآن نوشته استاد اباذری از اساتید مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم @modaein
FD: 🔥نقد احمد بصری 🔥 تناقض گویی مدعی بصری 🌺َ وَلَوْ كَانَ مِنْ عِنْدِ غَيْرِ اللَّهِ لَوَجَدُوا فِيهِ اخْتِلَافًا كَثِيرًا🌺 انصار احمد بصری موضعهای شدیدی علیه مراجع تقلید وفقیهان شیعه دارند ومی گویند هیچ دلیلی بر وجوب تقلید وجود ندارد وروایات دال بر ولایت عامه فقهاء در عصر غیبت را به بهانه های واهی رد می کنند . این در حالی است که خود احمد بصری که سردمدار مخالفت با مراجع وفقهای شیعه است فراموش کرده که در کتاب ( التیه او الطریق الی الله ) گفته است بر مسلمانان واجب است در ایام غیبت کبری از مرجع جامع الشرایط تبیعت کنند مگر اینکه نائب خاص از سوی امام زمان معرفی شود عبارت احمد اسماعیل بصری در کتاب التیه ص 27 را دقت کنید ( اذن فواجب المسلمین فی زمن الغیبه هی نصرة الدین بتمكن نائب الامام الخاص المرسل منه او الفقيه الجامع للشرائط العادل الزاهد في الدنيا في حال عدم وجود نائب خاص له من بسط يده على الحكم من كل حيثية وجهة ) ترجمه : مي گوید واجب بر مسلمانان یاری دین خدا با تمکین دادن به نائب خاص وفرستاده امام زمان است ودر صورت نبود نائب خاص واجب است مسلمانان اطاعت از فقیه جامع شرایط عادل وزاهد در دنیا ودر همه حالات کنند سوال ما از انصار بی خرد دجال بصره این است اگر هیچ دلیلی بر تقلید ورجوع به فقها نداریم چرا احمد اسماعیل می گوید در نبود نائب خاص واجب است به فقیه مراجعه کرد 😁پس یا امامتون اشتباه کرده یا شما 😁 جالب اینکه احمد اسماعیل بصری در تتمه سخنان خود در کتاب التیه بعد از ذکر اقوال علمای شیعه برای وجوب تقلید فقها به حدیث ( علی العوام ان یقلدوه) استناد می کند که انصار او این حدیث را رد می کنن عبارت احمد اسماعیل را دقت کنید ( ومن فروع ولاية الإمام (ع) ولاية الفقيه الجامع لشرائط الإفتاء الملخصة في التفسير المنسوب إلى الإمام العسكري (ع) بهذه العبارة: (وأمّا من كان من الفقهاء صائناً لنفسه، حافظاً لدينه، مخالفاً لهواه، مطيعاً لأمر مولاه فللعوام أن يقلدوه). می نویسد : ازفروع ولایت امام ولایت فقیه جامع شرایط است (سپس استناد به این روایت می کند ) می گوید : در تفسیر منسوب به امام حسن عسکری آمده » - هر کدام از فقها که صیانت نفس دارد، از دینش محافظت می‌نماید، با هوای نفس مخالفت می‌کند و امر مولای خود (ائمه‌ی معصومین –ع) را اطاعت می‌کند، پس بر مردم است که از او تقلید کنند. @modaein
👈جزء [14]سوره حجر، آیه36 ⭐«قَالَ رَبِّ فَأَنْظِرْنِي إِلَى يَوْمِ يُبْعَثُونَ، قَالَ فَإِنَّكَ مِنَ الْمُنْظَرِينَ، إِلَى يَوْمِ الْوَقْتِ الْمَعْلُومِ» 🔰«(شيطان) گفت: پروردگارا مرا تا روز رستاخيز مهلت ده، و زنده بگذار،خداوند فرمود: تو از مهلت يافتگانی» (اما نه تا روز رستاخيز) بلکه تا روز و وقت معينی» 🔆امام صادق (ع) می فرماید: خداوند به ابلیس تا روز قیام مهدی ما مهلت داد پس آنگاه که مهدی ما قیام می کند ابلیس در مسجد کوفه مقابل حضرت زانو می زند و می گوید: وای بر من از امروز! (1) 📜در روایتها هم آمده که حضرت مهدی (عج) ابلیس را از بین می برد. پس شیطان طبق این آیه تا روز قیامت زنده نیست، بلکه تا روز ظهور آقا امام زمان (عج) زنده خواهد بود. 📚منبع: (1)تفسیر عیاشی، ج2، ص242 📘برگرفته از: کتاب سیمای ماه دوازدهم در سی جزء قرآن نوشته استاد اباذری از اساتید مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم @modaein
✅ دوازده وصی ✅ آخرین وصی ➖▪️💠🎴¤¤ قابل توجه پیروان احمد بصری که امام کذاب خود را ، سیزدهمین وصی می‌دانند! به این دو روایت توجه کنید:⬇️⬇️ 🌐 اى محمد، من تو را از ميان پيامبرانم برگزيدم و وصى تو را به ساير اوصياء برترى دادم و على را براى تو وصى قرار دادم و حسن را صندوقچه علم خودم نمودم كه بعد از پايان عمر پدرش جانشين او باشد. و حسين را كه بهترين اولاد اولين و آخرين می‌باشد و خانه امامت از اوست، و بعد از او هم زين العابدين امام است، و بعد از او محمد كه شكافنده علم من است و دعوت‌كننده مردم به راه راست و طريق حق، و بعد از او جعفر است كه در قول خود صادق است و همچنان در علمش صادق می‌باشد، و بعد از او دوره تاريكى و فتنه مىآيد. پس واى بر كسى كه بنده و منتخب من از خلقم، موسی كاظم را تكذيب كند. بعد از او هم علی رضا است كه او را يك عفريت كافر می‌كشد و در شهرى دفن می‌شود كه بنده صالح من آن شهر را بنا كرده و او را در كنار شرورترين خلق خدا دفن می‌كنند. و پس از او محمد هادى بر راه من و حمايت‌كننده از حريم من، عدالت‌كننده در ميان رعيتش است و از صلب او دو نفر خارج می‌شوند، يكى به نام علي (على النقى) و ديگرى حسن عسگرى و 👈آخر از همه محمد است كه در آخر زمان ظاهر می‌شود. 📕الجواهر السنية في الأحاديث القدسية (كليات حديث قدسى)، ص: ۴۱۴ ----------------------------------- 🌐 شيخ طوسى(توجه) در كتاب غيبت خود از جابر بن عبد الله انصارى حديث كند كه گفت: وارد شدم بر حضرت فاطمه عليها السّلام و در دست او (نامهاى بود) كه در آن اسامى اوصياء از اولاد او بود، 👈پس دوازده اسم شمردم 👈كه آخر آنها حضرت قائم بود ، سه تن از آنها محمد و چهار نفر على در آنها بود. ً 📕الإنصاف في النص على الأئمة الإثني عشرعليهم السلام / ترجمه رسولى محلاتى ؛ فارسى ؛ ص173 _______________ ⚠️ نكته: مبلغين احمد هرگاه اسم كتاب الانصاف في النص علي الائمة الاثني عشر ميايد اين كتاب را فقط بنام الانصاف ذكر ميكنند. زيرا نام كامل اين كتاب رد عقيده آنها مبني به وجود امام سيزدهم(و در مجموع بيست وچهار امام )ميباشد. 📥 بعضی از احاديث ائمه اثني عشر و آخرين امام در ادامه تقدیم میشود؛ انتخاب جهنم🔥با رد اين احاديث و قبول حديث ضعيف وصيت و دروغهای ناظم العقيلی در كتاب مهديين با خودتان! انا هديناه السبيل ➖➖➖➖➖ @modaein
نقد فایل تصویری مبلغ همبوشی عباس فتحیه ۱-حدیث ۴۵ صفحه ۱۳۳کتاب غیبت طوسی قال الصادق علیه السلام: علی راَس السابع منّا الفرج. در این روایت که از امام صادق علیه السلام نقل شده است حضرت میفرمایند "فرج بر سر هفتمی ماست" متن روایت دقیقا اشاره به وجود مبارک آقا حجت بن الحسن ارواحنا فداه دارد ولی فتحیه این جوان منحرف جویای نام قائل به این امر نیست ولی با کمی دقت هم میتوان متوجه شد که حضرت خود را نیز جزو هفت نفر قرار داده و بیان نکرده از نسل من بلکه فرموده هفتمین ما واین موضوع بسیار ساده است که وقتی در جمعی حضور دارید و از لفظ" ما "استفاده میکنید خود را نیز جزو آن جمع قرار می دهید واین مبلغ بیسواد این فرقه انحرافی حتی موضوع به این سادگی را هم نمیداند وبا تدلیس میخواهد بگوید هفتمین، شخصی بعداز آقا حجت بن الحسن است و فرج را به احمدبن اسماعیل ربط دهد و جالب تر اینکه کسی نیست به این مارقین آخرالزمان بگوید مگر خودتان باورتان براین نیست که احمدبصری با چهار واسطه به امام زمان میرسد خب کمی فکر کنید که اگر هم در شمارش هفتمین، امام صادق علیه السلام را هم در نظر نگیرید باز هم هفتمین به احمدبصری نمیرسد. چگونه در شمارش شش امام دیگر قائل به ترتیب شدید وبعد هفتمی را به احمدبصری اطلاق کردید در صورتی که خودتان امام زمان را جدپنجم احمدبصری میدانید و سلمان رو پسر مستقیم حضرت، که خب با این ترتیب باید هفتمین رو به سلمان که جد امامتان هست نسبت دهید نه خود احمدبصری. درضمن خود شیخ طوسی در کتابش به صراحت در توضیح روایت بیان میکند که هفتمین نفر موردنظر کلام امام صادق علیه السلام وجود پربرکت آقا حجت بن الحسن میباشد حال با بیان این مطالب آیا میشود نام این اتباع احمد بصری رو شیعه نامید کسانی که اینگونه روایاتی که به صراحت در مورد آقا حجت بن الحسن وارد شده هست را به شخص دیگری نسبت میدهند وبا تدلیس و تحریف و تقطیع روایات دنبال فریب دادن شیعیان هستند @modaein
💠 بخش اول همانطور که بارها در خلال مباحث کانال بیان نموده‌ایم، فرقه مدعی یمانی با ارائه ترجمه‌های اشتباه نسبت به احادیث سعی بر این دارند تا حقانیت خود را اثبات کرده ومخاطبین عوام و نا آشنا به لغت عرب را جذب خود نموده تا ازین رهگذر به هدف خود نائل آید. ⛔️ اخیرا با منتشر شدن کلیپی در فضای مجازی ــ البته این کلیپ در کانال سایت (شایعات) تکذیب گردید ــ که در آن صداهای عجیبی از آسمان به گوش می رسد، دست به ترجمه آزاد خنده‌دار حدیثی زده‌اند که در زیر به آن اشاره می‌نماییم. (( . . . إذا صاح الناقوس، و كبس الكابوس، و تكلّم الجاموس، فعند ذلك عجائب و أي عجائب . . . فتوقعوا ظهور مكلم موسى من الشجرة على الطور ترجمه: امام علی فرمود: ای جابر اگر ناقوس (آسمانی) صیحه کشید وکابوس به شدت روی آورد و گاو تکلم کرد ‌(صدای آسمانی شبیه گاو) پس در آن زمان شگفتی هاست وچه شگفتی‌هایی . . . پس منتظر ظهور آن کسی باشید که از کوه طور با موسی سخن گفت)) معجم احادیث الامام المهدی ج3ص27 و یوم الخلاص ج1ص354 و الزام الناصب ج2ص203 اینک توجه شما همراهان را به نکاتی پیرامون حدیث فوق جلب می نماییم. ✅ بررسی: 1⃣ یکی از ادعاهای احمداسماعیل این است که او مکلّم موسی در کوه طور می‌باشد. پس در حقیقت می‌خواهند بگویند که حدیث فوق اشاره به احمداسماعیل همبوشی دارد. 2⃣ عبارات فوق قسمتی از خطبه تطنجیة ــ منسوب به امیرالمومنین (صلوات الله علیه) ــ می‌باشد که ناقل آن فقط حافظ رجب برسی (متوفی 813 قمری) در کتاب مشارق انوار الیقین می‌باشد وهیچ سندی هم برای این خطبه ذکر نمی‌کند. 3⃣ سه کتاب الزام الناصب و یوم الخلاص ومعجم احادیث الامام المهدی هم ــ که تقریبا جزو کتب معاصر محسوب می شوند ــ از کتاب مشارق انوار الیقین این حدیث را نقل نموده‌اند. 3⃣ آقای کورانی در معجم احادیث الامام المهدی ــ که در بالا به عنوان مدرکی برای حدیث ذکر گردیده ــ پس از نقل این حدیث می‌گوید: (هذه الخطبة وغیرها تفرّد بروایتها البرسی رحمه الله فیما نعلم، ولم یذکر لها سندا، وفیها الفاظ عدیدة لم نعرف معناها . . . ) ترجمه: این خطبه وغیر این خطبه را فقط برسی روایت نموده است وسندی هم برای آن ذکر نکرده و در آن الفاظ زیادی است که معنایش مشخص نیست. عبارات فوق از جناب آقای کورانی بیان کننده عدم اعتماد واطمینان به حدیث مذکور می باشد. 4⃣ غوّاص بحار روایات اهل بیت، مرحوم علامه مجلسی هم به روایاتی که فقط در کتاب مشارق انوار الیقین حافظ برسی ذکر گردیده ودیگر علماء آن را ذکر نکرده‌اند وشاهدی هم بر آن در روایات دیگر نیست، اعتنا نمی‌کند. ایشان می‌فرماید: (و كتاب مشارق الأنوار و كتاب الألفين للحافظ رجب البرسي و لا أعتمد على ما يتفرد بنقله لاشتمال كتابيه على ما يوهم الخبط و الخلط و الارتفاع و إنما أخرجنا منهما ما يوافق الأخبار المأخوذة من الأصول المعتبرة) ترجمه: وکتاب مشارق الانوار وکتاب الفین ــ که از تالیفات حافظ رجب برسی است ــ و اعتماد نمیکنم بر آنچه که تنها او نقل نموده است به خاطر مشتمل بودن این دو کتاب بر آنچه که موهم خبط و خلط و ارتفاع است وفقط احادیثی را از این دو کتاب را نقل می‌کنم که موافق با اخبار اخذ شده از اصول معتبره می‌باشد. بر این اساس، علامه مجلسی ذکری از این خطبه در بحارالانوار به میان نمی آورد. 5⃣ با صرف نظر از بحث سندی حدیث، ترجمه آزاد ارائه شده توسط این عزیزان بسیار عجیب و مغرضانه است. به عبارات زیر دقت کنید: 👈 إذا صاح الناقوس / زمانی که ناقوس (آسمانی) صیحه کشید 👈 و تكلّم الجاموس / و گاو تکلّم کرد (صدای آسمانی شبیه گاو) در قسمت اول ــ یعنی اذا صاح الناقوس ــ اصلا صحبتی از (آسمان) در میان نیست اما با عبارت داخل پرانتز به مخاطب اینگونه القاء می‌کنند که این صیحه از آسمان است. ⛔️ وبر اساس همین ترجمه آزاد هدفمند، آن کلیپ منتشر شده در فضای مجازی را بر این حدیث تطبیق می‌دهند. تو خود حدیث مفصل بخوان ازین مجمل آیا اینگونه ترجمه های آزاد، انگیزه ای غیر از غرض ورزی می تواند داشته باشد!!؟ 📌 آری عزیزان! اینان برای رسیدن به اهداف خود از هیچ کاری دریغ ندارند. از تهمت به اهل بیت و تمسک به احادیث جعلی و سنّی گرفته . . . تا ترجمه‌های مغرضانه. ـ📄👇
6⃣ همین غرض ورزی را دوباره در ترجمه فراز سوم [وتكلّم الجاموس / و گاو تکلّم کرد (صدای آسمانی شبیه گاو)] مرتکب می‌شوند. در این فراز هم نه صحبتی از (آسمان) است و نه صحبتی از (شباهت به صدای گاو)، بلکه حضرت فقط فرمودند: و گاو تکلّم کرد. 7⃣ 📣 جالب‌تر اینکه: 👈 در این حدیث که هیچ صحبتی از (آسمان) نشده، اینان برای رسیدن به منافع خود در ترجمه آن صحبت (آسمان) را پیش می‌کشند، 👈 و اما در علائم ظهور که به وضوح در احادیث صحبت از (صیحه آسمانی) شده، برای رسیدن به منافع خود می‌گویند: منظور شنیدن صدایی در عالم خواب است 😳 به عبارت دیگر ــ برای رسیدن به اغراض خود ــ آنجا که صحبتی از آسمان نیست، بحث آسمان را مطرح می‌کنند وآنجا که صحبت از آسمان هست، معنای آسمان را عوض نموه وبحث خواب را مطرح می‌کنند 😳 ❇️ تذکر وتوجه: یکی از علائم قیام حضرت حجت (عج)، بحث صیحه آسمانی می‌باشد که این مطلب را احمداسماعیل واتباع شدیدا منکر بوده وهمه روایات را توجیه می‌کنند ومی‌گویند: منظور در عالم خواب، همه خواب می‌بینند ونام حضرت حجت ونام احمد اسماعیل را می‌شنوند. 👈 جهت آشنایی با مقداری از روایات مربوط به بحث صیحه آسمانی به لینک زیر مراجعه فرمایید: https://t.me/zohour5/1530 8⃣ دیگر اینکه احمداسماعیل ادعا دارد که مکلم موسی در کوه طور می‌باشد واین عبارات را هم (فتوقعوا ظهور مكلم موسى من الشجرة على الطور) ناظر به خود می‌گیرد. واین در حالی است که قرآن مکلم موسی را، خداوند متعال معرفی می‌نماید: (فَلَمَّا قَضى مُوسَى الْأَجَلَ وَ سارَ بِأَهْلِهِ آنَسَ مِنْ جانِبِ الطُّورِ ناراً قالَ لِأَهْلِهِ امْكُثُوا إِنِّي آنَسْتُ ناراً لَعَلِّي آتِيكُمْ مِنْها بِخَبَرٍ أَوْ جَذْوَةٍ مِنَ النَّارِ لَعَلَّكُمْ تَصْطَلُونَ فَلَمَّا أَتاها نُودِيَ مِنْ شاطِئِ الْوادِ الْأَيْمَنِ فِي الْبُقْعَةِ الْمُبارَكَةِ مِنَ الشَّجَرَةِ أَنْ 👈 يا مُوسى إِنِّي أَنَا اللَّهُ رَبُّ الْعالَمِين 👉) [قصص/30] مضافا اینکه در همین حدیث، امیرالمومنین خود را به عنوان مکلم موسی مطرح نموده ومی‌فرمایند: (أنا صاحب الطور، أنا ذلك النور الظاهر) مشارق انوار الیقین ص266 ویا مرحوم برسی در جایی دیگر می‌گوید: (أنا مكلّم موسى من الشجرة، أنا ذلك النور) همان ص347 ودر الزام الناصب ج2ص204 اینگونه آمده: (أنا صاحب الطور يوم التجلّي لموسى بن عمران أنا كاشف لما خرّ موسى صعقا، أنا ذلك النور الظاهر أنا صاحب موسى) 9⃣ اگر اتباع بگویند: (منظور از مکلم موسی این است که خدا با صدا ولحن احمداسماعیل با موسی سخن گفت)، گوییم: اگر مراد از مکلم موسی، آنگونه که شما گفتید باشد، با توجه به حدیث فوق معلوم می‌شود گفتگوی خدا با جناب موسی، با صدا ولحن آقا امیرالمومنین بوده، نه با لحن احمداسماعیل همبوشی. 0⃣1⃣ با توجه به اشکالاتی که در مورد خطبه تطنجیه مطرح گشت، باید عرض کنیم این حدیث قابلیت استدلال را ندارد، مضافا اینکه این حدیث خبر واحدی بیش نیست واحمداسماعیل خبر واحد را در اعتقادات مفید نمی داند. 🔵 : 📌 خطبه تطنجیه فقط در کتاب مشارق حافظ برسی ذکر گردیده، آنهم بی سند. 📌علامه مجلسی اخباری را که فقط حافظ برسی آن را نقل نماید معتبر ندانسته ونقل نمی کند. 📌 متاسفانه در ترجمه حدیث، عباراتی نظیر (آسمان) و (صدای شبیه گاو از آسمان) را اضافه نموده اند. 📌 آنجا که صحبتی از آسمان نیست، بحث آسمان را مطرح می‌کنند وآنجا که صحبت از صیحه آسمانی هست، معنای آسمان را عوض نموه وبحث خواب را مطرح می‌کنند 😳 📌 امیرالمومنین در این حدیث، مکلم موسی را بر خود تطبیق داده اند، نه بر شخص دیگری. 📌 اهل بیت دستور داده اند که به احادیث شاذ اخذ ننماییم و این حدیث هم شاذ وهم خبر واحد بوده واشکالات فراوانی هم دارد بنابراین نمی توان به آن استدلال نمود. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 💥 تلنگر وتعقّل: 🔸 آیا فرقه ای که برای نیل به اهداف خود، دست به ترجمه های آزاد هدفمند ومغرضانه می زند تا بتواند بهتر عوام الناس را فریب دهد، می تواند فرقه ای حقّ باشد ⁉️ 🔸 آیا واقعا انصار امام زمان در ترجمه روایات به مردم خیانت می کنند ⁉️ 🙏 برای رضای خدا منصفانه تعقل و قضاوت کنیم تا راه را از چاه تشخیص دهیم 🙏 👈 إنَّ في ذلِكَ لَعِبْرَةً لِأُولِي الْأَبْصار به امید بصیرت وبیداری برای همه محبین اهل بیت (علیهم السلام) همچنان با ما همراه باشید 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 .
💥 یمانی همان قائم آل محمد است❗️❗️❗️ یکی از پایه‌های استدلال در اثبات قائمیت یمانی که در بخش قبل ذکر گردید، حدیث زیر می‌باشد. ⛔️ (. . . مردی قبل از مهدی از خاندانش از سمت مشرق خارج می شود شمشیر را هشت ماه روی دوش حمل می كند). كتاب الممهدون، كورانی ص 110. نکاتی در مورد این حدیث در بخش قبل ذکر گردید و در این بخش به بررسی مفصل این حدیث می‌پردازیم. 📌 جهت یادآوری و مرور بر نکات قبلی، به لینک بخش قبل در بالا مراجعه فرمایید. ✅ ادامه بررسی: 1⃣ این حدیث از منابع اهل سنت نقل شده است و اخذ معالم دین از غیر شیعیان، در روایات مورد منع واقع شده است. امام کاظم (علیه السلام) ضمن حدیثی فرمودند: لَا تَأْخُذَنَّ مَعَالِمَ دِينِكَ 👈 عنْ غَيْرِ شِيعَتِنَا 👉 فإِنَّكَ إِنْ تَعَدَّيْتَهُمْ أَخَذْتَ دِينَكَ عَنِ الْخَائِنِينَ الَّذِينَ خَانُوا اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ خَانُوا أَمَانَاتِهِمْ إِنَّهُمُ اؤْتُمِنُوا عَلَى كِتَابِ اللَّهِ فَحَرَّفُوهُ وَ بَدَّلُوهُ فَعَلَيْهِمْ لَعْنَةُ اللَّهِ وَ لَعْنَةُ رَسُولِهِ وَ لَعْنَةُ مَلَائِكَتِهِ وَ لَعْنَةُ آبَائِيَ الْكِرَامِ الْبَرَرَةِ وَ لَعْنَتِي وَ لَعْنَةُ شِيعَتِي إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَة. وسائل الشیعة ج27ص150 🔅 ترجمه: معالم دينت را 👈 از غیر شيعه ما فرا مگير 👉 زيرا اگر از ايشان بگذرى (ومعالم دين را از شیعیان ياد نگيرى) دينت را از خيانتكارانی كه به خدا و رسول او و به امانات ايشان خيانت و نادرستى كردند فرا گرفته اى، خيانتكاران را بر كتاب خداوند امين گردانيدند پس آنان كتاب خدا را تحريف و تبديل كردند، پس لعنت خدا و پيامبر و فرشتگان او و لعنت پدران گرامى و نيكو کردارم و لعنت من و لعنت شيعه ام تا روز قیامت بر ايشان باد. 2⃣ متاسفانه همین حدیث سنی را هم ذکر نموده‌اند ومعمولا انتهای حدیث را سه نقطه می‌گذارند زیرا در صورت نقل کامل آن، فرقه خودشان زیر سوال می‌رود. در زیر حدیث را کاملا نقل نموده تا علت تقطیع حدیث را از سوی همبوشیان متوجه شوید. إذا بعث السفياني إلى المهدي جيشا فخسف بهم بالبيداء، و بلغ ذلك أهل الشام، قالوا لخليفتهم: قد خرج المهدي فبايعه و ادخل في طاعته و إلّا قتلناك، فيرسل إليه بالبيعة، و يسير المهدي حتى ينزل بيت المقدس، و تنقل إليه الخزائن، و تدخل العرب و العجم و أهل الحرب و الروم و غيرهم في طاعته من غير قتال حتى تبنى المساجد بالقسطنطينية و ما دونها، و يخرج قبله رجل من أهل بيته بأهل الشرق، و يحمل السيف على عاتقه ثمانية أشهر يقتل و يمثّل و يتوجّه إلى بيت المقدس، فلا يبلغه حتى يموت. التشریف بالمنن ص139 🔅 ترجمه: زمانی که سفیانی لشکری را به سوی مهدی می فرستد، در بیداء زمین آنها را در خود فرو می برد. این خبر به اهل شام می رسد، پس به خلیفه خود می گویند: مهدی خروج کرده، با او بیعت کن و در اطاعتش داخل شو، وگرنه تو را به قتل می رسانیم. پس او برای بیعت به سوی مهدی می فرستد و مهدی می آید تا به بیت المقدس می رسد، خزاین به او منتقل می شود و عرب، عجم، اهل جنگ، رومیها و غیر آنها بدون جنگ در اطاعتش در می آیند تا آنکه مساجدی در قسطنطنیه و غیر آن ساخته می شود و قبل از او مردی از اهل بیتش در مشرق خروج می کند و هشت ماه شمشیر را بر دوشش حمل می کند، می‌کشد و مُثله (1) می‌کند و به سمت بیت المقدس می آید، پس به آن نمی رسد تا می میرد. 📌 این روایت را آقای کورانی از کتاب سید بن طاووس نقل می‌نماید و مرحوم سید هم این روایت را از کتاب الفتن نعیم بن حماد سنی مذهب ذکر می‌نماید. 3⃣ لازم به ذکر است که مرحوم سید بن طاووس این حدیث را قبول نداشته و بعد از نقل این روایت می‌گوید: (هكذا رأيت الحديث، و فيه نظر/ اینچنین حدیث را دیدم و در آن نظر [واشکال] است) وی روایات نعیم بن حماد را در کتابش نقل نموده اما بررسی صحت و سقم احادیث آن را بر عهده خوانندگان می‌نهد تا سرزنشی متوجه‌اش نگردد (2). ــــــــــــــــــــــ پاورقی: (1) مُثله کردن: بریدن گوش و بینی و . . . شخصی که کشته شده است. (2) فمن وقف على شيء ممّا ذكرناه و رآه يخالف الحقّ الذي كنّا رويناه أو عرفناه فالدرك على من رواه و نحن بريئون من الملامة في الدنيا و يوم القيامة، فإنّنا قصدنا كشف ما أشار إليه، فإنّ المصنّف نعيم بن حمّاد ما هو من رجال شيعة أهل بيت النبي صلوات اللّه عليه و آله. التشریف بالمنن فی التعریف بالفتن، سید بن طاووس ص214 ــــــــــــــــــــــ (صفحه بعد)📄👇👇👇 .
ـ📄👆👆👆 4⃣ از این حدیث (بعث السفياني إلى المهدي جيشا) فهمیده می‌شود که کار سفیانی قبل از امام زمان (عجّل الله تعالی فرجه الشریف) تمام نشده و نمی‌شود. بر خلاف تصور برخی مبلغین همبوشی که در استدلالات خود طوری وانمود می‌کنند که سفیانی قبل از ظهور امام زمان (عج) کشته می‌شود. 📌 به تصریح روایت فوق، سفیانی سپاهی را به طرف امام زمان (عج) گسیل می‌دارد که آن سپاه در سرزمین بیداء فرو می‌رود. لازم به ذکر است که احمد بصری هم در کتاب سرگردانی به زنده بودن سفیانی در زمان ظهور امام زمان اشاره دارد که در لینک زیر تصویر این کتاب موجود است: https://telegram.me/PayehayePooshaly/849 5⃣ فرقه همبوشی گمان می‌کنند که آن مردی که قبل از امام زمان (عجّل الله تعالی فرجه الشریف) هشت ماه می‌جنگد، یمانی می‌باشد اما غافل از اینکه اگر این شخص یمانی باشد، وی قبل از امام زمان (عج) می میرد زیرا در حدیث اینگونه آمده بود که: (و قبل از او مردی از اهل بیتش در مشرق خروج می کند و هشت ماه شمشیر را بر دوشش حمل می کند، می‌کشد و مُثله می‌کند و به سمت بیت المقدس می آید 👈 پس به آن نمی رسد تا می میرد) و این در حالی است که فرقه همبوشی معتقد است یمانی زنده می‌ماند وبعد از امام زمان (عج) به حکومت می‌رسد. 📌 به همین دلیل همواره انتهای حدیث را نقل نمی‌کنند تا بتوانند از قسمت ابتدای حدیث به نفع خود سود جویند. 6⃣ علی فرض صحت این حدیث، قطعا این حدیث به یمانی ارتباطی ندارد زیرا بر طبق اعتقاد همبوشیان، یمانی می‌باشد در حالی که در این حدیث آمده است آن شخص خروج کننده، مُثله میکند وهمگان می‌دانیم کردن عملی است که در روایات مورد نهی واقع شده است. 7⃣ همین مُثله کردن، خود قرینه‌ای است که اساساً این شخص خروج کننده مذموم بوده، نه اینکه مورد تایید باشد. 8⃣ عبارت (رجل من أهل بيته) ظهوری در فرزندی این شخص برای امام زمان (عجّل الله تعالی فرجه الشریف) ندارد بلکه می‌تواند مراد از این عبارت 👈 سید بودن آن شخص خروج باشد. با مقایسه دو حدیث زیر شما هم ادعای ما را تصدیق می‌نمایید. 🔆 عنْ أَبَانِ بْنِ تَغْلِبَ قَالَ سَمِعْت أَبَا عَبْدِ اللَّهِ جَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ ع يَقُولُ إِذَا ظَهَرَتْ رَايَةُ الْحَقِّ لَعَنَهَا أَهْلُ الْمَشْرِقِ وَ أَهْلُ الْمَغْرِبِ أَ تَدْرِي لِمَ ذَاكَ قُلْتُ لَا قَالَ لِلَّذِي يَلْقَى النَّاسُ مِنْ أَهْلِ بَيْتِهِ قَبْلَ خُرُوجِهِ. زمانی که پرچم حق ظاهر شود، اهل مشرق و مغرب آن را لعن می‌کنند. آیا می‌دانی چرا؟ گفتم: نه، حضرت فرمودند: به خاطر آنچه که از اهل بیتش قبل خروجش به مردم می‌رسد و ملاقات می‌کنند. 🔆 عنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع أَنَّهُ قَالَ: إِذَا رُفِعَتْ رَايَةُ الْحَقِّ لَعَنَهَا أَهْلُ الْمَشْرِقِ وَ الْمَغْرِبِ قُلْتُ لَهُ مِمَّ ذَلِكَ قَالَ مِمَّا يَلْقَوْنَ مِنْ بَنِي هَاشِمٍ. زمانی که پرچم حق بلند شود اهل مشرق و مغرب آن را لعن می‌کنند، عرض کردم: چرا؟ حضرتش فرمودند: به خاطر آنچه که از بنی هاشم می‌رسد و ملاقات می‌کنند. همانطور که مشاهده فرمودید، در حدیث اول عبارت (من اهل بیته) وجود دارد و در حدیث مشابه بعدی، عبارت (من بنی هاشم) وجود دارد لذا عبارت (من اهل بیته) ظهوری در فرزندی آن مرد خروج کنند ندارد بلکه ممکن است مراد سید بودن آن شخص باشد. 📌 در روایت داریم که: قبل از خروج امام زمان (عج) 12 نفر از سادات قیام می کنند و مردم را به خودشان فرا می خوانند. غیبت شیخ طوسی ص437 9⃣ ناظم العقیلی ـــ یکی از سران این فرقه ـــ می‌کوشد تا در عبارت (فلا يبلغه حتى يموت) تردید ایجا نماید که با مراجعه به نسخه خطی کتاب نعیم بن حماد، غرض ورزی ناظم العقیلی بر همگان روشن می‌شود. 📌 در لینک زیر، قدیمی ترین نسخه خطی کتاب الفتن ابن حماد سنی مذهب تقدیم می‌گردد. https://telegram.me/PayehayePooshaly/858 ادامه دارد . 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 .
اصلی: ✅ بررسی روایت (و قبل از او مردی از اهل بیتش در مشرق خروج می کند و هشت ماه شمشیر را بر دوشش حمل می کند . . . )
💥 یمانی همان قائم آل محمد است❗️❗️❗️ ⛔️ در ادامه استدلال کودکانه برای اثبات قائمیت شخصیت یمانی می‌گویند: ((صفار از امام صادق (ع) نقل می‌کند که ایشان به مفضل فرمودند: ای مفضل هر بیعتی قبل از ظهور قائم بیعت کفر و نفاق و خدعه است پس لعنت خدا بر بیعت کننده و بیعت گیرنده باد. ملاحظه: روایت فوق هر بیعتی قبل از ظهور قائم را لعنت می کند لذا اگر قائم فوق را امام مهدی محمد بن الحسن علیه السلام بدانیم پس یمانی صاحب پرچم هدایت را نیز لعنت می‌کند. پرچم هدایت که نمی‌تواند ملعون باشد پس قائم در روایت فوق همان یمانی است و هر کسی که قبل از ظهور یمانی با کسی غیر از یمانی بیعت می‌کند لعنت خدا بر او شامل می‌گردد)) ✅ بررسی: از این استدلال مضحک 😂 فهمیده می‌شود که هیچ مبنی بر معرفی به عنوان اهل بیت وجود ندارد زیرا اگر نصّی وجود می‌داشت، به این استدلال سست پناه نمی‌بردند. 📢 واما جواب: اگر بپذیریم که با صاحبان پرچم هدایت باشد، اینکه حضرت فرمودند (هر بیعتی . . .)، حکم عامی است که این حکم عام به وسیله پرچم خراسانی و یمانی و جعفری تخصیص می‌خورد و بر این اساس دیگر نمی‌توان قائمیت را برای یمانی ثابت نمود. 📌 در روایات فراوانی اینگونه است که ابتدا اهل بیت (ع) حکم کلّی و عامّی را بیان می کرده و بعدا اشاره به استثنائات این حکم می نمودند. به همین راحتی اگر هم بیعت با صاحبان پرچم هدایت قبل از ظهور را نپذیریم، باز هم استدلال همبوشیان ناتمام بوده و نمی‌توانند قائمیت را برای یمانی از این حدیث اثبات نمایند. در این فرض، معنای روایت اینگونه می شود که: حتی پرچمهای هدایت هم، مردم را به بیعت با خود تشویق و ترغیب نمی کنند و بیعت مختص اهل بیت (علیهم السلام) می باشد. 📌 ناگفته نماند که بر اساس استدلال کودکانه فرقه همبوشی، پیروان این فرقه باید قائل به قائمیت سید خراسانی هم ‌باشند زیرا او هم از علائم قبل ظهور بوده وخروجش، هم زمان با سفیانی است و پرچمش هم، پرچم هدایت می‌باشد. ⛔️ در ادامه این استدلال کودکانه برای اثبات قائمیت یمانی آمده است: ((أَنَّهُ سُئِلَ عَنِ الْقَائِمِ فَقَالَ كُلُّنَا قَائِمٌ بِأَمْرِ اللَّهِ وَاحِدٌ بَعْدَ وَاحِدٍ حَتَّى يَجِيءَ صَاحِبُ السَّيْفِ فَإِذَا جَاءَ صَاحِبُ السَّيْفِ جَاءَ بِأَمْرٍ غَيْرِ الَّذِي كَانَ. کافی ج 1ص536 🔅 ترجمه: از وی ــــ یعنی امام صادق (ع) ــــ در مورد قائم سوال شد پس فرمود: همه ما قائم به امر خدا هستیم یکی پس از دیگری تا اینکه صاحب شمشیر بیاید پس زمانیکه صاحب شمشیر بیاید با امری غیر از آنچه که بوده است می‌آید. توضیح: صاحب شمشیر فرزند امام مهدی می باشد طبق روایت زیر . . . از امير المومنين علی (ع) روايت است كه فرمودند : (. . . مردی قبل از مهدی از خاندانش از سمت مشرق خارج می شود شمشیر را هشت ماه روی دوش حمل می كند). كتاب الممهدون، كورانی ص 110. توجه: قائمی که در روایت فوق صاحب شمشیر است همان فرزند امام مهدی می باشد که قائم به امر پدرش و همان یمانی است)) ✅ بررسی: 1⃣ همانطور که مشاهده فرمودید، در این استدلال برای تعیین صاحب سیف به روایت دیگری استناد شده است که در آن روایت، نه صحبتی از است ونه صحبتی از ونه صحبتی از ! 😂 حال چگونه اینان فهمیدند که آن مردی که قبل از امام مهدی می‌آید همان قائم ویمانی بوده و صاحب سیف می‌باشد، فقط خدا می‌داند وبس! 2⃣ مراد از صاحب شمشیر همان شخصیتی است که بوده و زمین را پر از و داد می‌کند وبین ومقام با او بیعت می‌شود وبر طبق روایات متواتر این شخصیت، کسی نیست جز فرزند امام حسین (ع) یعنی امام زمان (عج). در زیر به نمونه‌ای از نصوص روایات در این زمینه اشاره می‌شود تا به گزافه گویی فرقه پوشالی همبوشی در مورد قائمیت یمانی پی ببرید. (صفحه بعد)📄👇👇👇 .
ـ📄👆👆👆 ☘ روزی جبرئیل امین در محضر رسول خدا (صلوات الله علیه وآله) بود که امام حسین ‌(صلوات الله علیه) وارد می‌شوند. فَقَالَ جَبْرَئِيلُ مَنْ هَذَا فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص ابْنِي فَأَخَذَهُ النَّبِيُّ ص فَأَجْلَسَهُ عَلَى فَخِذِهِ فَقَالَ جَبْرَئِيلُ أَمَا إِنَّهُ سَيُقْتَلُ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص وَ مَنْ يَقْتُلُهُ قَالَ أُمَّتُكَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص أُمَّتِي تَقْتُلُهُ قَالَ نَعَمْ وَ إِنْ شِئْتَ أَخْبَرْتُكَ بِالْأَرْضِ الَّتِي يُقْتَلُ فِيهَا فَأَشَارَ جَبْرَئِيلُ إِلَى الطَّفِّ بِالْعِرَاقِ وَ أَخَذَ عَنْهُ تُرْبَةً حَمْرَاءَ فَأَرَاهُ إِيَّاهَا فَقَالَ هَذِهِ مِنْ تُرْبَةِ مَصْرَعِهِ فَبَكَى رَسُولُ اللَّهِ ص فَقَالَ لَهُ جَبْرَئِيلُ لَا تَبْكِ 👈فسَوْفَ يَنْتَقِمُ اللَّهُ مِنْهُمْ بِقَائِمِكُمْ أَهْلَ الْبَيْتِ فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص حَبِيبِي جَبْرَئِيلُ وَ مَنْ قَائِمُنَا أَهْلَ الْبَيْتِ قَالَ 👈هوَ التَّاسِعُ مِنْ وُلْدِ الْحُسَيْنِ ع 🔅 ترجمه: جبرئیل گفت این کیست؟ پیامبر فرمودند: فرزندم هست سپس او را گرفته وبر پای خود نشاندند. جبرئیل گفت: آگاه باش که او به زودی کشته می‌شود. پیامبر فرمودند: چه کسی او را می‌کشد؟ جبرئیل گفت: امت تو. رسول خدا فرمودند: امت من؟ جبرئیل گفت: بله. اگر می‌خواهی خبر دهم تو را از سرزمینی که در آن کشته می‌شود پس اشاره نمود به سرزمین طف در عراق و خاک قرمزی از آن را گرفت ونشان پیامبر داد وگفت: این خاک از خاک قتلگاه اوست سپس رسول خدا گریه کردند، جبرئیل گفت: گریه نکن، در آینده خداوند بوسیله قائم شما اهل بیت از آنها انتقام می‌گیرد. پیامبر فرمودند: حبیب من جبرئیل، قائم ما اهل بیت کیست؟ گفت: او نهمین از فرزندان حسین است. 3⃣ علاوه بر اینکه روایت امیرالمومنین (صلوات الله علیه) هیچ ارتباطی با ادعای قائمیت یمانی ندارد ــــ که در نکته 1 به آن اشاره شد ــــ ناقل این روایت بوده لذا استناد به این حدیث سنی در مباحث، هیچ دردی را دوا نخواهد نمود. 📌 همانطور که می‌دانید در روایات به ما دستور داده‌اند که: (لَا تَأْخُذَنَ مَعَالِمَ دِينِكَ عَنْ غَيْرِ شِيعَتِنَا/حتما معالم دینت را از غیر شیعیان ما نگیر) بحارالانوار ج 2ص82 در قسمت بعدی، به تفصیل این روایت سنی مورد دقت و بررسی قرار خواهد گرفت ان شا الله. با ما همراه باشید . . 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 .
💥 یمانی همان قائم آل محمد است❗️❗️❗️ یکی از عقائد مسلم در مذهب تشیع، قیام قائم اهل بیت حضرت مهدی (عجّل الله تعالی فرجه الشریف) می‌باشد. 📌 بر اساس نصوص فراوان و متواتر، قائمِ 👈 نهمین فرزند امام حسین (علیه السلام) بوده و ایشان همان کسی است که 👈 بین رکن و مقام با او بیعت می‌شود 👈 و زمین را پر از عدل و داد می‌نماید. به علت طولانی نشدن مقاله، فقط به سه نص از احادیث متواتر در این زمینه اشاره می‌شود. ☘ عنْ يُونُسَ بْنِ عَبْدِ الرَّحْمَنِ قَالَ: دَخَلْتُ عَلَى مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ ع فَقُلْتُ لَهُ يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ أَنْتَ الْقَائِمُ بِالْحَقِ فَقَالَ أَنَا الْقَائِمُ بِالْحَقِّ وَ لَكِنَّ الْقَائِمَ الَّذِي يُطَهِّرُ الْأَرْضَ مِنْ أَعْدَاءِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ يَمْلَؤُهَا عَدْلًا كَمَا مُلِئَتْ جَوْراً وَ ظُلْماً هُوَ الْخَامِسُ مِنْ وُلْدِي لَهُ غَيْبَةٌ يَطُولُ أَمَدُهَا . . . کمال الدین ج2ص361 🔅 ترجمه: یونس بن عبدالرحمن می‌گوید که بر امام موسی بن جعفر (صلوات الله علیه) وارد شدم وگفتم: ای پسر رسول خدا! 👈 شما همان قائم به حق هستید؟ حضرت فرمودند: من قائم به حق هستم اما 👈 آن قائمی که زمین را از دشمنان خدا پاک می‌کند 👈 و آن را از عدل پر می‌کند همانطور که از ظلم و جور پر شده 👈 او پنجمین از فرزندان من است وبرای او غیبتی است که پایانش طول می‌کشد. 📌 به تصریح حدیث فوق، این امام دوازدهم است که زمین را پر از عدل و داد کرده و آن را از دشمنان پاک می‌نماید، نه شخص دیگری. ❇️ نکته: لازم به ذکر است بعضی از مبلغین فرقه همبوشی گمان می‌کنند که: ⛔️ (امام زمان دو غیبت دارد و اگر در حدیثی صحبت از یک غیبت شود، مراد شخص دیگری است) اما با توجه به حدیث فوق می‌فهمیم که این گمان باطل بوده و تعبیر (لَهُ غَيْبَةٌ/برای او غیبتی است) هم نسبت به امام زمان (عج) در روایات به کار رفته است. ☘ در حدیث دیگری امام باقر (صلوات الله علیه) سخن از قائم به میان آورده وبه برخی از علائم ظهور اشاره نموده وفرمودند: فَوَ اللَّهِ لَكَأَنِّي أَنْظُرُ إِلَيْهِ بَيْنَ الرُّكْنِ وَ الْمَقَامِ يُبَايِعُ النَّاسَ بِأَمْرٍ جَدِيدٍ وَ كِتَابٍ جَدِيدٍ وَ سُلْطَانٍ جَدِيدٍ مِنَ السَّمَاءِ أَمَا إِنَّهُ لَا يُرَدُّ لَه رَايَةٌ أَبَداً حَتَّى يَمُوت‌. غیبت نعمانی ص262 🔅 ترجمه: به خدا قسم گویا نظر می‌کنم به سوی او 👈 بین رکن ومقام که با مردم بر امر جدید و کتاب جدید و سلطنت جدید از آسمان می‌کند، آگاه باشید هرگز پرچمی برای او برگشت ندارد [یعنی شکست ناپذیر است] تا اینکه می‌میرد. 📌همانطور که می‌دانیم عبارت (لَا يُرَدُّ لَه رَايَةٌ/ پرچمی برای او برگشت ندارد) از اوصاف مربوط به قائم آل محمد (ص) یعنی امام زمان (عج) می‌باشد که در حدیث دیگری به این مطلب اشاره فرموده‌اند (1) . بنابراین بیعت بین رکن و مقام در حدیث فوق هم مربوط به امام زمان می باشد. ــــــــــــــــــ 📝 پاورقی (1): در ضمن حدیثی امام باقر (صلوات الله علیه) سخن از قائم به میان آورده و به شباهت ایشان با پنج پیامبر اشاره فرموده وپرچم او را شکست ناپذیر اعلام فرموده وگفتند: إِنَّ فِي الْقَائِمِ مِنْ آلِ مُحَمَّدٍ ص شَبَهاً مِنْ خَمْسَةٍ مِنَ الرُّسُل . . . ِ 👈 و أَنَّهُ لَا تُرَدُّ لَهُ رَايَةٌ وَ إِنَّ مِنْ عَلَامَاتِ خُرُوجِهِ خُرُوجَ السُّفْيَانِيِّ مِنَ الشَّامِ 👈 و خُرُوجَ الْيَمَانِيِ مِنَ الْيَمَنِ وَ صَيْحَةً مِنَ السَّمَاءِ فِي شَهْرِ رَمَضَانَ وَ مُنَادٍ يُنَادِي مِنَ السَّمَاءِ بِاسْمِهِ وَ اسْمِ أَبِيهِ. کمال الدین ج1ص327 🔅 ترجمه: همانا در قائم از آل محمد (ص) شباهتی است از پنج رسول . . . و همانا پرچمی برای او برگشت ندارد و از علامات خروج قائم، خروج سفیانی از شام و خروج یمانی از یمن و صیحه‌ای از آسمان در ماه رمضان و ندا دهنده‌ای ندا می‌دهد از آسمان به اسمش و اسم پدرش. که به وضوح در این روایت بین شخصیت قائم (عجّل الله تعالی فرجه الشریف) و یمانی جدایی وجود دارد و خروج یمانی از علائم خروج قائم شمرده شده است و آن پرچم شکست ناپذیر هم مربوط به پرچم قائم (عجّل الله تعالی فرجه الشریف) می‌باشد. پایان پاورقی 📝 ــــــــــــــــــــ (صفحه بعد)📄👇👇👇 .
📢 لازم به ذکر است هیچ حدیثی مبنی بر این که (یمانی همان قائم آل محمد می‌باشد و اوست که زمین را پر از عدل و داد می‌کند) وجود ندارد بلکه بر خلاف آن روایت داریم که به نمونه‌ای از آن احادیث در بالا اشاره شد. 📌 ناگفته نماند که همه امامان قائم به امر می‌باشند اما آن قائمی که منتقم از دشمنان است و زمین را پر از عدل و داد می‌کند، نهمین فرزند امام حسین (صلوات الله علیه) می‌باشد ولاغیر. ❇️ نکته: اساساً لفظ (قائم) در روایات اشاره به امام دوازدهم دارد و امامان دیگر به این نام در روایات مطرح نیستند. لذا در روایات فراوانی فرموده‌اند که قائم، امام دوازدهم می‌باشد. برای دیدن گوشه‌ای از روایات به لینک زیر مراجعه فرمایید: https://telegram.me/PayehayePooshaly/750 😔 متاسفانه در فرقه همبوشی بر خلاف نصوص روایات، یمانی را هم به عنوان قائم معرفی نموده، آن هم قائمی که منتقم است و دنیا را پر از عدل و داد می‌نماید. ⛔️ اینان معتقدند که: (ما چندین قائم داریم و یمانی، همان قائمی است که دنیا را پر از عدل و داد کرده وبا او بین رکن ومقام بیعت می‌شود و در نهایت، یمانی حکومت را مثل عروسی تحویل قائم دیگر ــ یعنی امام زمان (عج) ــ می دهد) 📣 همانطور که ذکر شد، هیچ نص و دلیلی بر این ادعاها وجود ندارد واین ادعاها چیزی جز گزافه گویی نمی‌باشد. البته در این مسیر، ادله‌ی بی ربطی از سوی مبلغین فرقه همبوشی ارائه می‌شود که در حال بررسی این ادله بودیم. ⛔️ اینان برای اثبات قائمیت شخصیت یمانی می‌گویند: ((امام باقر (ع) می فرماید: (سفیانی و قائم هر دو در یک سال خروج خواهند کرد) روایت فوق می گوید سفیانی و قائم خروجشان در یک زمان واحد می باشد لذا خودِ امام باقر در روایتی دیگر می فرماید: ( خروج سفیانی و یمانی و خراسانی در یک سال و ماه و روز واحد می باشد) وبا توجه به اینکه سفیانی از علائم قبل از خروج امام زمان (عج) می‌باشد پس آن قائمی که همزمان با سفیانی خروج می‌کند شخص دیگری است)) ✅ بررسی: متاسفانه در این استدلال کودکانه از روانشناسی تلقین بهره جسته‌اند تا به اهداف شوم خود نائل آیند. توضیح اینکه امام باقر (ع) فرمودند (سفیانی و قائم هر دو در یک سال خروج خواهند کرد). اما با استفاده از روانشناسی تلقین بلافاصله به مخاطب اینگونه القاء می‌شود که: (سفیانی و قائم خروجشان در یک زمان واحد می باشد). 📌 عبارت (سفیانی و قائم در یک سال خروج می‌کنند) کاملا متفاوت با عبارت (سفیانی و قائم خروجشان در یک زمان واحد است) می‌باشد و کلام امام باقر (ع) ناظر به عبارت می‌باشد اما مبلغین این فرقه با سوء استفاده از روانشناسی تلقین، عبارت دوم را به مخاطب القاء می‌کنند. با توجه به این نکته بسیار ساده و لو رفتن تدلیس مبلغین این فرقه پوشالی، از این احادیث نمی‌توان یکی بودن شخصیت قائم با یمانی را برداشت نمود. ⛔️ مضافا اینکه این استدلال بر این پایه بنا شده بود که: (سفیانی قبل از ظهور امام زمان کشته می شود لذا آن قائمی که هم زمان با سفیانی است، شخصی غیر از امام زمان می باشد). 📌 اما این پیش فرض در نظر همبوشیان مردود است زیرا احمد اسماعیل همبوشی معترف است که 👈 سفیانی قبل از امام زمان کشته نشده بلکه در زمان ظهور حضرت کشته می شود. 📚 این اعتراف در کتاب سرگردانی احمدبصری ص84 ثبت شده است که عکس آن در زیر ارائه می گردد. https://telegram.me/PayehayePooshaly/849 📢 پس با توجه به این دو اشکال مطرح شده، نمی توان از این نتیجه گرفت که یمانی قائم می باشد. البته اشکالات دیگری هم به این استدلال بار می شود که به همین مقدار کفایت می نماییم. 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 .