eitaa logo
مدافعان ظهور
389 دنبال‌کننده
10.3هزار عکس
3.9هزار ویدیو
74 فایل
ارتباط با خادم کانال @alishh.. با به اشتراک گذاشتن لینک کانال مدافعان ظهور،در ثواب راه اندازی آن و نشر مطالب شریک باشید ★ به بهانه یه لبخند مهدی فاطمه★ لینک کانال در پیام رسان ایتا👇 @modafeanzuhur ویا https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
مشاهده در ایتا
دانلود
دعای روز دوازدهم ماه مبارک رمضان
سر درس مهدویت قسمت۵۵ ولادت مهدی در روایات شیعه پارت۳ متن زیر مطالعه شود👇👇👇
مدافعان ظهور
#امام_زمان_شناسی سر درس مهدویت قسمت۵۵ ولادت مهدی در روایات شیعه پارت۳ متن زیر مطالعه شود👇👇👇
سر درس مهدویت قسمت۵۵ ولادت مهدی در روایات شیعه پارت۳ در برخی دیگر از روایات در باب ولادت امام عصر علیه السلام می خوانیم: ۸- ابی غانم خادم گوید: برای ابومحمّد حسن (عسکری) فرزندی متولّد شد نامش را «محمد» گذاشت و در روز سوم آن را به اصحابش نشان داد و فرمود: «این امام شما بعد از من و جانشین من است و اوست قائمی که کشیده می شود به سوی او گردن ها با انتظار کشیدن، پس زمانی که زمین پر از ظلم و ستم شد، او خروج کرده و زمین را پر از عدل و داد می کند.» (بحارالأنوار، ج ۵، ص ۵۱) ۹- یعقوب بن منقوش گوید: به خدمت امام عسکری علیه السلام داخل شدم، بر روی سکویی نشسته بود و از کنار آن حضرت پرده ای آویزان بود، عرض کردم: مولای من! بعد از شما صاحب این امر (امامت) کیست؟! فرمود: پرده را کنار بزن! پرده را کنار زدم، کودکی بیرون آمد … و روی زانوی پدر نشست. امام خطاب به او (یعقوب) فرمود: این صاحب شماست. پس درنگ کرده و فرمود: «یا بُنی! أدخل إلی الوقت المعلوم، فدخل البیت وأنا أنظر الیه …؛ فرزندم داخل شو تا وقت تعیین شده، پس حجّت خدا در حالی که من او را می نگریستم داخل خانه شد؛ آن گاه امام خطاب به من فرمود: ای یعقوب! نگاه کن ببین چه کسی در خانه هست؟! وارد خانه شدم و کسی را نیافتم!» (کمال الدین، ج ۲، ص ۱۱۰) ۱۰- محمّد بن صالح بن علی بن محمّد بن قنبر بن قنبر الکبیر گوید: «صاحب الزمان به سوی عمویش جعفر (کذّاب) بیرون آمد، زمانی که به مال ابی محمّد متعرّض شد و فرمود: ای عمو!! چرا به حقوق من متعرّض می شوی؟! پس عمویش جعفر متحیّر و بهت زده شد و سپس حضرت غایب گردید.» (ینابیع الموده، ج ۳، ص ۱۲۴) #shia #عدالت_در_اسلام @modafeanzuhur
دعای روز سیزدهم ماه مبارک رمضان
سر درس مهدویت قسمت۵۶ ولادت مهدی در روایات شیعه پارت۴ متن زیر مطالعه شود👇👇👇
مدافعان ظهور
#امام_زمان_شناسی سر درس مهدویت قسمت۵۶ ولادت مهدی در روایات شیعه پارت۴ متن زیر مطالعه شود👇👇👇
سر درس مهدویت قسمت۵۶ ولادت مهدی در روایات شیعه پارت۴   ۱۱- وقتی که «امّ الحسن» مادربزرگ صاحب الزمان فوت کرد، وصیت کرد در خانه  پسرش (امام حسن عسکری علیه السلام) دفن شود، جعفر (برادر امام عسکری علیه السلام) نزاع کرد (مانع شد و) گفت: خانه من است (برادرم وارث نداشت و به من رسیده است)، صاحب الزّمان بیرون آمد و فرمود: «ای عمو! آن خانه تو نیست، سپس حضرت غایب شد.» (ینابیع الموده، ج ۳، ص ۱۲۳) ۱۲- حمدان قلانسی گوید: به محمّد بن عثمان عمری (از نوّاب خاص) گفتم: ابومحمّد از دنیا رفت؟! (در جوابم) به من گفت: «ابومحمد از دنیا رفت ولیکن در میان ما جانشینی گذاشت که گردن های ما در زیر بیعت اوست» یعنی حضرت مهدی موعودعجل اللَّه تعالی فرجه. (همان) ۱۳- چند نفر از قم آمدند و سراغ امام عسکری علیه السلام را گرفتند، پس هنگامی که از وفاتش باخبر شدند، گفتند: «به چه کسی تسلیت بگوییم». جعفر را به آن‌ها معرفی کردند. به او سلام کردند و تسلیت گفتند و عرضه داشتند: «همراه ما نوشته‌ها و اموالی است، پس به ما بگو نامه‌ها از چه کسانی و اموال چقدر هست، تا آن‌ها را به تو تحویل دهیم». جعفر برخاست و جامه‌هایش را تکان داد و گفت: «از من می‌خواهید که علم غیب بگویم؟!» در این هنگام خادم امام زمان علیه السلام بیرون آمد و گفت: «با شما، نامه‌های فلانی و فلانی و کیسه‌ای است که در آن هزار دینار است که ده دینار آن طلا است» پس نامه‌ها و اموال را به او دادند و گفتند: «کسی که تو را به این کار دستور داده، امام و جانشین امام عسکری علیه السلام است» (کمال الدین و تمام النعمه، ج ۲، ص ۴۷۴) در کتاب های شیعه از روایات فوق و جریان های مذکور، فراوان هست که برای رعایت اختصار به این تعداد اکتفا می شود. طالبان تفصیل می توانند به کتاب «منتخب الاثر» نوشته آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مراجعه نمایند. مولف در این کتاب، نام ۳۰۴ نفر از افرادی را که در دوران کودکی و پس از ولادت، امام علیه السلام را مشاهده کرده اند، مطرح می نماید. #shia #عدالت_در_اسلام @modafeanzuhur
9-400-2-4 legha alla j 18=.mp3
15.51M
🌸 جلسه هجدهم شرح « رساله لقاء الله » 🔸 شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ ✅روز ِ یازدهم ماه مبارک رمضان 🌺 استاد صمدی آملی @modafeanzuhur
10-400-2-4 legha alla j 19=.mp3
16.06M
🌸 جلسه ۱۹ شرح « رساله لقاء الله » 🔸 شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ ✅شب ِ دوازدهم ماه مبارک رمضان 🌺 با افاضات استاد صمدی آملی @modafeanzuhur
🌟قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی شبِ یازدهم ماه مبارک رمضان ۱۴۰۰ ه.ق🌟 ✨برابر با ۱۴۰۰/۲/۳✨ 💢جلسه هفدهم « شرح رساله لقاءالله » 💢 قسمت اول💢⬇️⬇️ 🔹از دقیقه (۱۰-۱) ❇️ واعلم اَنَّ دَرَجاتِ الجّنَة عَلی عددِ آیاتِ القرآن. "بدان درجات بهشت به عدد آیات قرآن است" اگر در معنای ظاهری عبارت توقف کنیم ، هر آیه ای از قرآن به منزله یک درجه ای از درجات بهشت است ، یعنی در حدود شش هزار و ششصد وشش درجه برای بهشت می‌‌توان قائل شد. ✅ در قیامت به شخص قاریِ قرآن در نشئه طبیعت خطاب می ِشود" اِقراء وَأرق" یعنی بخوان و بالا برو، البته کسی که در این جا (نشئه طبیعت) قرآن تلاوت کرده و قابلیّت واستعداد پیدا کرده است مخاطب به این خطاب می‌شود. 🔴 به همین دلیل در حدیث آمده است که : قرآن را تلاوت کن ، به آن عمل نما، در انجام فرائض و شرایع آن کوشش کن، به حلال و حرام آن آمِر و ناهی باش ، در تَهَجُّدِ به قرآن اِهتمام داشته باش. زیرا قرآن عَهدُاللّهی است که باید هر روز در آن بنگری ، در این صورت آمادگی پیدا می‌کنی که به تو بگویند بخوان و بالا برو. 🔶 ان‌‌شاءالله توفیق داشته باشیم در شبانه روز در طول عمرمان در محضر قرآن تشرّف حاصل کنیم به فرموده امام(ع) حتی به اندازه "پنجاه آیه" ( خَمسینَ آیَه) بخوانیم. البته چونکه این عزیزان خود عرب زبان بودند برای آنها آسان بود امّا برای غیر عرب زبانها این تلاوت کار سختی است. ما کلام را تَنَّزل بدهیم ، آن را به پنج آیه سفارش می‌‌کنیم. به این نحوی که بیان شد تلاوت شود. 🔶 در تلاوت قرآن، طوری عمل نماید که ، تمام اعضا و قوا در این تلاوت سهیم باشد ، چشم با نگاه کردن تلاوت می‌‌کند ، گوش و همچنین قوه مربوط به این عضو با شنیدن صدای قرآن ، قاری محسوب می‌‌‌شود . ❇️ این نحوه تلاوت قرآن، مانند نماز است. در نماز تمام اعضاء و جوارح در حال نماز خواندن هستند . وقتی در ابتدا رو به قبله می‌‌‌ایستیم که مَقادیم بدن به سمت قبله رو می‌‌کنند در این حال کلّ بدن در حال نماز است. ✅ مجموعه بدن در هنگام رکوع وسجده بافت خاصی پیدا می‌‌کند در سجده هفت عضو بدن حتماً باید مُماس با زمین شود ، دو کف دست ، دو زانوی پا، دو تا نوک انگشت شصت پا و دیگری هم نقطه‌‌ی پیشانی است که بر روی مُهر قرار می‌‌‌گیرد ، اینها اعضای هفتگانه در نماز خواندن هستند . 🔶 در هنگام اقامه‌‌ی رکعات نماز ، ایستادن در نماز ، ذکر بدن محسوب می‌‌شود. 🌺 پس نمازِ بدن، به ایستادن است البته در نماز های مستحبی می‌‌‌توان نشست و نماز خواند. 🔴 در آغاز نماز وقتی دستها را برای تکبیرةالاِحرام بلند می‌‌‌کنیم باید کف دستها به سوی قبله باشد این حرکت خود برای دست یک نحوه نماز خواندن است. 🔶 تمام حرکات و سَکَنات و هیئت و بافتی که در نماز داریم همه در مجموع نماز را تشکیل می‌‌‌دهد. در تکبیرِ نماز ابتدا نماز گزار یک تعدادی از کارها را بر خود حرام می کند. مانند نگاه کردن به اطراف. خوردن ، آشامیدن، ... یعنی با گفتن تکبیرةالاِحرام ، مُحِرِم می‌‌شود و مجوز ورود به نماز را پیدا می‌‌‌کند. @modafeanzuhur
🌟 قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی در شب یازدهم ماه مبارک رمضان ۱۴۴٢ ه.ق🌟 ✨برابر با ۱۴۰۰/۲/۳✨ 💢جلسه هفدهم شرح رساله لقاءالله💢 قسمت دوم ⬇️⬇️ دقیقه (٢۰-۱۰) ❇️ تمام اعضاء وجوارح و همه قوای انسان در هنگام اقامه‌‌ی نماز در حال نماز خواندن هستند، مانند قوه حافظه ، قوه مُتَخیّله، قوه خیال ، قوه مُتَصوّره ، قوه عاقله، در هنگام نماز در کار هستند. ✳️ حواس پنجگانه انسان اعم از قوه سامِعه در شنیدن ، قوه باصِره در دیدن ، در حال نماز هستند .به همین دلیل فرمودند: در هنگام نماز چشم نمازگزار باید باز باشد و به محل سجده نگاه کند ، یا فرمودند در هنگام رکوع بین دو تا قدم خود را نگاه کنید، دلیل این دستورات این است که هر یک از اعضاء ، نماز مخصوص به خودشان دارند. 🔶 در هنگام نماز ، زبان کوچک با زبان همکاری می‌‌کند تا دَمِ خارج شده از ریه به حلق برسد و به صوت تبدیل شود ، اگر نماز جَهریه است باید بلند بخواند ، اگر نماز اِخفاتیه است باید آهسته خوانده شود و صوت نداشته باشد. 🔶 اگر کسی بگوید من حضور قلب ندارم پس نماز خواندنِ من فایده ای ندارد در پاسخ او باید گفت تمام اعضاء و جوارح انسان در حال نماز خواندن هستند و اگر با حضور قلب باشد خیلی بهتر است. 🔴 اگر در نماز، حضور قلب باشد این توجه قلبی، به منزله‌‌ی امام جماعت محسوب می‌‌شود .در این مسیر تمام قُوا ، اعم از قوایِ خیال و وَهم و مُتخیّل و مُتصوّره که کلمات را با کلمات ترکیب می‌‌کند آیات را با آیات ضمیمه می‌‌‌کند و دَم به دَم از قوه حافظه مُدرکات خودش را به ظهور می‌‌‌رساند. 🔶 برای مثال بعد از تکبیر" بِسم الله الرحمن الرحیم "می‌‌‌گوید بعد آن "الحمداللّه " می‌‌گوید اگر شخص حافظه نداشته باشد نمی‌‌تواند این ها را به ترتیب اِعاده کند. ✳️ در هنگام نماز قوه متخیّله اَشکال و صُوَرِ کلمات را از مخزن خیال صورتگری می‌‌کند تا با همدیگر دوخت و دوز کند و این رَوندِ پشت سر هم بودن ، درست صورت بگیرد. آنقدر این جا کار انجام می‌‌گیرد که تعجب آور است. 🔴 قوه متخلیّه در این هنگام شش کار را انجام می‌‌دهد : 🔶 صورت را با صورت ترکیب می‌‌‌کند. 🔶 صورت را با معنا ترکیب می‌‌کند. 🔶 معنا رابا معنا ترکیب می‌‌کند. 🔶 صورت را از صورت تجزیه می‌‌کند. 🔶 معنا را از صورت تجزیه می‌‌کند. 🔶 معنا را از معنا تجزیه می‌‌کند. 🌺 متخَیّله مانند یک نقاشی است که می‌‌خواهد عکس یک حیوانی را بکشد که فرضاً سَرِ او شبیه طاووس باشد بدن او شبیه گاو ، پاهای او شبیه فلامینگو ...! این نحوه تجزیه و ترکیب کار بسیار بزرگی است. ✅ در نماز؛ تمام اعضاء و جوارح و قوای ادارکی از قوای حسی گرفته تا خیالی و وهمی و مخازنِ آنها همه در حال نماز هستند. تمام اعضاء و جوارح وهمچنین قلب که به طور مستمر در حال تَقلُّب و انقلاب است در حال نماز است. ❇️ قلب را به این دلیل قلب می‌‌گویند چون این توانمندی را دارد که دائماً بسوی عالم غیب رو کند وبه عالم شهادت مُطلقه برگردد. و به عالم شهادتِ مُضاف برود و واردِ غیب مُضاف شود و همچنین به عالم غیبِ مطلق برود ... یعنی بطور مستمر در حال رفت آمد در عوالِم است‌ این توانمندی را مقام قلب می‌‌‌گویند. ❇️ قلب حالت تحولی دارد؛ گاهی در غیب است، گاهی هم تنزّل می‌‌کند در عالم مادّه است. اگر قلب در هنگام نماز توجّه غیبی او بر قرار باشد، قابلیّت پیدا می‌‌کند که امام جماعت شود. سایر قوا مادونِ قلب هستند لذا ایشان افق اعلایی دارد به همین دلیل بقیّه قوای ادراکی نمی‌‌توانند امام شوند. @modafeanzuhur
🌟 قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی در شب یازهم ماه مبارک رمضان سال ۱۴۴۲ ه.ق🌟 ✨برابر با ۱۴۰۰/۲/۳✨ 💢جلسه هفدهم شرح رساله لقاءالله💢 قسمت سوم⬇️⬇️ دقیقه (۳۰-۲۰) 🔴 اگر قلب اهل حضور و مراقبت‌‌ باشد و در هنگام نماز این سویی نباشد با مدرکات حِسیّه مشغول نشود (چون قلب دائماً در تقلب و انقلاب است) این توانمندی در قلب هست که رو را به طرف عالم غیب کند و تمام این قوای ادراکی حسی و خیالی و وهمی و عقلی و ..همه به دنبال او باشند. ✅ این‌جا یک نماز جماعت برقرار می‌شود. لذا نماز با حضور قلب، برای هر شخصی یک نماز جماعت است؛ امام جماعت قلب اوست که رو به سوی عالم غیب است. همانگونه که بدن ظاهری او به سوی کعبه است قلب او هم به سوی کعبه‌ی باطنی است و تمام این اعضاء و جوارح و قوا... همه به دنبال او نماز خودشان را به امامت ایشان می‌خوانند و یک نماز جماعت می‌‌شود. ❇️ در قرآن خواندن هم بهترین نوع تلاوت قرآن این است که چشم ببیند، گوش هم بشنود، زبان هم حرکت کند این آیات نوشته شده‌ی در قرآن مادیِ طبیعی و عنصری را هم به تلفظ دربیاورد چطور در نماز خواندن ، همه اعضاء، جوارح، قوا در کار هستند این‌جا هم در کار باشند و همه قرآنِ خود را بخوانند. قلب هم در این قرائت قرآن رو به سوی عالم غیب داشته باشد. 🔶 یا قلب اراده کند مستقیماً ً در محضر جناب خاتم انبیاء و بر اساس قُرب فریضه یا قُرب نافله، با ایشان قرآن بخواند. یا در محضر حق متعال باشد که اول خدای متعال برای او قرآن تلاوت کند او هم به تَبعِ حق متعال قرآن تلاوت کند. 🌺🌺 در قرب نافله ،حق تنزّل می‌‌کند و چشم و گوشِ عبد می‌‌شود و عبد شنونده و بیننده است، ولی در قرب فریضه ، عبد تَرفُّع می‌‌یابد و صعود و عروج پیدا می‌‌کند و بیننده و شنونده حق است. لذا فرق بین دو قرب ، فرق بین تنزّل و ترفع است. و به قدر تفاوت بین عبد و رَبّ است . 📚شرح دفتر دل ، ج۱، ص٣۴٧ ❇️ وقتی قاری قرآن این چنین باشد که قلب او توجه به اَسرار و حقایق قرآن، مراتب وجودیِ قرآن داشته باشد علاوه بر این وجودِ مادیِ عنصریِ طبیعی قرآن که به صورتِ خط روی صفحه‌ی کاغذ درآمده و با یک نظم خاصی هست؛ به چنین شخصی در قیامت گفته می‌شود: "اِقراء وَارقَ" بخوان و بالا برو. 🌺 خواندن در این‌جا (نشئه طبیعت) بصورت تدریج است اما در آن‌جا (عوالم بالا) "اقرا و ارق" به صورت انشاء و دفعی است. آن‌جا تدریج به معنای عالم طبیعت نیست. (دقیقه ۲۵) ❇️ اگر در عالم طبیعت بخواهیم قرآن را جوری بخوانیم که هم زبان ما، هم چشم و گوش ما، هم اعضاء و جوارح ما و تنفس و ریه‌ و مطلقاً قوای ظاهری و باطنی قرآن بخواند باید به تدریج از سوره‌ی فاتحه ، سوره‌ی بقره تا آخر قرآن بخوانیم. حال بعضی تندتر و بعضی آرام می‌‌خوانند این قرائت تدریجی است. ✅ کسی که مقید است قرآن بخواند چه بسا حتی بلد هم نباشد شاید از جنبه‌ی ظاهری صحیح هم نخواند اما دوست دارد قرآن بخواند قرآن را نگاه می‌کند آن را مسح می‌کند، به صورت و چشم خود می‌کشد، او هم لیاقت پیدا می‌کند که در قیامت قرآنِ دفعی بخواند، قرآن انشائی بخواند. 🌺 به او هم می‌گویند "اِقراء وارقَ" خودت بخوان بالا برو. 🔴 " یُقال لِقاری القرآن" به قاری قرآن گفته می‌شود! گوینده کیست؟ چه کسی به او می‌گوید بخون بالا برو؟ این جاها وقتی فعل مجهول می‌آورند مطلب خیلی عمیق است. 🔸 ملائکه الله به او می‌گویند؟ درست است. 🔸 جبرئیل امین به او می‌‌گوید؟ صحیح است. 🔸 خاتم انبیاء به او می‌‌‌گوید؟ صحیح است. 🔸 ائمه بگویند .... 🔸 ذات الهی بگوید .... همه درست است. 🌺 اینقدر طرفدار پیدا می‌کند که همه به او می‌گویند بخوان بالا برو. ✅ آن‌جا به صورت تدریجی نیست. در این‌جا اگر سواد نداشت عرب زبان هم نبود ، نمی‌تواند کلمات عربی را ادا کند و با چه زحمتی قرآن می‌خواند. ✅ اما به همین شخص خدای متعال خطاب می‌کند بخوان بالا برو و ایشان " کالبرق الخاطف" می‌‌خواند و می‌گذرد. 💢 قرآن؛ هرگز تمام شدنی نیست "اِنّ درجاتِ الجَنّة عَلی عددِ آیاتِ القرآن"💢 ✅ آن وقت آیات قرآن در نفس او تکسیر می‌شود. یکی از بطونِ معانیِ "اقرا وارق" این است که قرآن در نفس قاری قرآن تکسیر می‌شود. همین اندازه تکسیر با سین را در نظر داشته باشید که خودش در عالَم علم وادی عظیمی است. ❇️ پس قاری، قرآن را به اَنحاء گوناگون می‌خواند. به همین نحوی که بر پیغمبر نازل شده وقتی تلاوت می‌کند اصلاً تمام نمی‌شود. و هر دفعه که تلاوت می‌کند مقام دفعی و انشائی او برای او منشآت می‌آورد. ❇️ منشآت مُنشِئ به امرِ ایجادی و توجّهِ ایجادیِ دفعی، هرگز تمام نمی‌شود چون متوقف بر اراده‌ی اوست و اراده هم هرگز پایان پذیری ندارد. 🔶 نفس ناطقه‌ی این شخص هم که قاری قرآن است مقامِ لایَقِفی پیدا می‌کند که در هیچ مرتبه‌ای از مراتب قرآن متوقف نمی‌شود. @modafeanzuhur
🌟 قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی در شب یازهم ماه مبارک رمضان سال ۱۴۴۲ ه.ق🌟 ✨برابر با ۱۴۰۰/۲/۳✨ 💢جلسه هفدهم « شرح رساله لقاءالله »💢 قسمت چهارم⬇️⬇️ دقیقه ۳۰ تا ۳۵ ✳️ "وَانظُر بِنور العقل و العلم الی ما افاضه ولی الله الاعظم فی کلامه هذا" با نور عقل و علمت به آنچه را که این ولی اعظم حق یعنی امیرالمومنین علیه الصلوة والسلام در این کلام افاضه فرمود د‌قت کن ببین چه خبر است. ❇️ "فانّ محاسنه و لطائفه فوق ان یحوم حولها العباره". نیکوئی‌های این کلام امیرالمومنین و لطائف آن، فوق آن است که بخواهد به عبارت درآید‌ و با الفاظ نمی‌شود کلام امام را توضیح داد. 🔴 آقا فرمودند که به نور عقل و علم به این فرمایش نگاه کنید که باید خداوند این نور را به انسان عطا کند: « الْعِلْمُ نُورٌ يَقْذِفُهُ اللّه‏ُ فِى قَلْبِ مَنْ يَشآءُ » آن علمی را که نور الهی است، خداوند در دل‌ها قذف می‌کند و می‌اندازد، اِلقاء می‌کند. (کتاب العلم اصول کافی) 🔶 حقیقت علم؛ آن نوری است که خدای متعال ، الله ، اَلعلمُ نورَُ یَقذفه الله ، الله که اسم جامع است این نور را ، في قلب مَن یشاء در دل آن‌هایی که خدا می‌خواهد قذف می‌کند ، پرت می‌کند. 🌺 این‌ بزرگواران می‌توانند معنای این حدیث را بفهمند. وگرنه اینکه کسی بگوید ما فلسفه خواندیم عرفان خواندیم و ما می‌توانیم اینها را برای شما شرح کنیم، درست است این‌ها هم کمک می‌کند اما آن لطائفِ این حدیث چیزی نیست که با عبارات‌ بدست بیاید. @modafeanzuhur
20.mp3
14.8M
🌸 جلسه ۲۰ شرح « رساله لقاء الله » 🔸 یکشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ ✅روز ِ دوازدهم ماه مبارک رمضان 🌺 استاد صمدی آملی @modafeanzuhur
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
*یادتان هست، شـهید جهـان آرا بـه یارانش چه فرمـود؟!* ____________________ ____________________ ✍ یادتان هست، شـهید جهـان آرا بـه یارانت چه فرمـود؟! ✍شهید جهان آرا فرمود: بچه ها اگر شهر سقوط کرد دوباره آنرا فـتـح میـکنیـم مـواظـب بـاشـید.. ایمـانـتان سـقـوط نکـند.! 🔸ولـی حـالا..! خیلی ها در این زمونه هستند که ایمانشان در حال سـقوط است.!؟ شـاید هم سقـوط کـرده..! 🔸بعضی ها دکتری فـراموشی گرفـتند کـه شما برای چی رفتید...؟! بعضـی ها در این زمـونه...! ایمانـشان به کـنار "تمام انسانیتشـان" هم سقـوط کرده..! 🔸بعضـی ها هم به اسم زنـدگی در جـهان سوم..! در حال سـقوط است، حجـب و حیـا و ایـمانشان..! هم سقوط کرده... 🔸سلام بر شما شهید جهان آرا و یارانـت که چـنان مقاومتی کردید.. که شـهر سـقوط نکـند... 🔸امـا ایـن روزهـا...! ایمـان بعضـی ها بـا دیـدن ایـن همـه اختلاس، دزدی، بی حجابی و نامهربانی... میـلرزد...! 🔸بعـضی ها هـم نشـستن روی مـرز بی خیالی.. 🔸راستی شـهید جهان آرا فرمـودید؛ برای ایمـان و شعائر الهـی جنگیدیم.! ولی نمیـدونم چرا در عـصر ما کسی نهی از منـکر نمیکنـه... 🔸بعضی ها باد به گلـو میندازن و منجـنیق های خودشان را پـرتاب میکنند..! ⚠️در ایـن روزگـار تلـخ آخرالزمانی جاهلـیت البـته از نـوع مدرنـش همچون مـوشک باستـیک... آئین و سنـت و فرهـنگ بعضی ها را از بـین برده..! ✍دلتـنـگ کـه مـیشم از ایـن روزگـار... مسـیر دلـم هـدایت میشـود به یـوسف زهرا از بغـض هایـی که راه گلویـم را مـیگیرنـد..!😔 مهــدی فاطمه؛ شیعیانت غریب و تنهایند...😔 ____________________ ____________________ اللًّهُــمَ صَّــلِ عَــلَى مُحَمَّــدٍ وَ آلِ مُحَمَّــَد و عَجِّــلّ فَّرَجَهُــم 📖💫 @modafeanzuhur
💫 *دعـــــــای فـــــــرج*💫 ____________________ ____________________ 🌠🌠🌠🌠🌠🌠🌠 *بسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحیم* اِلهی عَظُمَ الْبَلاَّءُ وَبَرِحَ الْخَفاَّءُ وَانْکَشَفَ الْغِطاَّءُ وَانْقَطَعَ الرَّجاَّءُ وَضاقَتِ الاْرْضُ وَمُنِعَتِ السَّماَّءُ واَنْتَ الْمُسْتَعانُ وَاِلَیْکَ الْمُشْتَکی وَعَلَیْکَ الْمُعَوَّلُ فِی الشِّدَّهِ وَالرَّخاَّءِ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ اُولِی الاْمْرِ الَّذینَ فَرَضْتَ عَلَیْنا طاعَتَهُمْ وَعَرَّفْتَنا بِذلِکَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلا قَریباً کلمح الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ، یامُحَمَّدُ یاعَلِیُّ، یاعَلِیُّ یامُحَمَّدُ، اِکْفِیانی فَاِنَّکُما کافِیانِ، وَانْصُرانی فَاِنَّکُما ناصِرانِ، یا مَوْلانا یا صاحِبَ الزَّمان،ِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ، اَدْرِکْنی اَدْرِکْنی اَدْرِکْنی، السّاعَهَ السّاعَهَ السّاعَهَ، الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ، یا اَرْحَمَ الرّاحِمین، بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَآلِهِ الطّاهِرینَ.️ ◀️ *یادتون باشه:* اگر یک نفر را به او وصل کردی برای سپاهش تو سردار یاری... ✍ زمینه سازے برای ظـهور، قدمی برای ظـهـــــور برداریم ☀️امام جعفر صادق(علیه السلام فرمودند): خداوند ۱۷۰ سال ظهور منجی بنی اسرائیل را به خاطر دعا و تضرع دسته جمعی آن ها جلو انداخت و مابقی غیبت منجی آنها را که حضرت موسی و هارون بودند را بر آنها بخشید. سپس فرمودند: شما شیعیان هم اگر مانند بنی اسرائیل با ضجه و گریه، دعای همگانی کنید خداوند فرج ما را خواهد رساند. اما اگر چنین نکنید این سختی، به نهایت مدّتش خواهد رسید..[۱] 📚[۱]بحار الانوار؛ ج۵۲، ص۱۳۱ ____________________ ____________________ 🌠🌠🌠🌠🌠🌠🌠 @modafeanzuhur
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍂🌺حقیقت انتظار و ظهور 🌺فرج باز كردن و گشايش و رهايي از غم و اندوه و خلاصي از تنگي و دشواري، و راز را پوشاندن است. یکی ازبطون معانی فرج، پیاده شدن متن قرآن کریم و دستورات شرع مقدس الهی و معارف حقه علوی و محمدی الهی در متن اجتماع است که مردم بیدار شوند و از غفلت به در آیند و راه سعادت انسانی خود را طی کنند و انسان شوند و در پناه صلح  و صفای قرآنی و نورانیت اهل عصمت به غایت قصوای انسانی خود نائل شوند هر روزی که از دست یکدیگر در امن و امان بودیم و از همدیگر نترسیدیم و مغازه ها و منازل و ماشين ها ووو را قفل و دزدگیر نزدیم و با خیال آسوده نسبت ،به ناموس یکدیگر بودیم و از دروغ و سالوسی و ریا و شایعه و دیگر رذائل نفسانی دور شدیم و يعنی مسلمان به واقعی کلمه آن که سلام و سلامتی است شدیم آن روز یکی ازمراتب ظهور و فرج حضرت صاحب عجل الله تعالي فرجه الشريف تحقق می یابد و جامعه داراي مدينه فاضله ی سعادتمند خواهد بود. 🌸مرتبه بالاتر آنکه جامعه یکپارچه درس و تحصیل کمال و معارف باشد و به بیان عرشی مولایم اگر حضرت بقیة الله هم ظهور بفرمایند باز همانند جد بزرگوارشان امام ملک و ملکوت صادق آل محمد صلي الله عليه و آله و سلم حوزه درس و بحث و کارخانه انسان سازی بر پا می کند تا افراد لایق به کمال برسند و همچو نیست که آقا جان تشریف بیاورند و به هر فردی يك ليوان آبي بدهند يا یک دانه یا حبه قرصی بدهند و او یکبارگی انسان شود بلکه باز هم باید سکوت، مراقبت، خلوت، تهجد، روزه، ذکر به دوام و تلاوت قرآن و حضور و عندیت، اعمال شرعیه و بخصوص درس و بحث و تحصیل علوم و معارف و استاد کامل داشتن و حرف شنیدن باشد تا انسان شود و در الهی نامه گفتم: «الهی جان به لب رسید تا جام به لب رسید.» 🌺ازبیانات ارزشمند استاد صمدی آملی حفظه الله🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دعای روز چهاردهم ماه مبارک رمضان
سر درس مهدویت قسمت۵۷ ولادت مهدی در نظر برخی دانشمندان سنی پارت۱ متن زیر مطالعه شود👇👇👇
مدافعان ظهور
#امام_زمان_شناسی سر درس مهدویت قسمت۵۷ ولادت مهدی در نظر برخی دانشمندان سنی پارت۱ متن زیر مطا
سر درس مهدویت قسمت۵۷ ولادت مهدی در نظر برخی دانشمندان سنی پارت۱ در درسهای گذشته برخی از روایاتی که در آنها به ولادت امام زمان علیه السلام اشاره شده است را از نظر گذراندیم. بر پایه همین روایات است که دانشمندان شیعه به ولادت آن بزرگوار اعتقاد دارند اما باید توجه نمود که اعتقاد به ولادت آن حضرت، منحصر به اندیشمندان شیعه نیست بلکه جمع قابل توجهی از اهل سنت نیز به آن تصریح نموده اند. اینک به برخی از ایشان اشاره می نمائیم: محی‌الدین‌ ابن‌ عربی در «الیواقیت‌ و الجواهر» ج ۲، ص ۱۴۳؛ قرمانی‌ حنفی در «اخبار الدُول‌» ص‌ ۳۵۳ و ۳۵۴، فصل‌ ۱۱؛ گنجی‌ شافعی در «البیان‌ فی‌ اخبار صاحب‌ الزمان»‌ ص‌ ۱۴۸؛ حنفی‌ قندوزی در «ینابیع‌ الموده»‌ ج‌ ۳، ص‌ ۱۱۴؛ سبط‌ ابن‌ جوزی‌ حنفی در «تذکره الخواص»‌ ص ۳۲۵؛ ابو نصر سهل بن عبد الله از اعلام قرن چهارم در کتاب «سر السلسله العلویه»، ص ۳۹ وی می نویسد: «هیچ اشکالی در نسب آن حضرت (و اینکه فرزند امام عسکری است) نیست؛ ولی به خاطر برخی از مسائل سیاسی برادرش جعفر میراث امام عسکری را ادعا کرد.» فخر رازی، صاحب کتاب تفسیر کبیر می گوید: «فله ابنان و بنتان. اما الإبنان فأحدهما صاحب الزمان والثانی موسی درجه فی حیات أبیه؛ امام عسکری (علیه السلام) دو تا دختر و دو تا پسر داشتند. یکی از پسران او «صاحب الزمان» و دیگری موسی بوده که در زمان حیات پدرش از دنیا رفته است.» (الشجره المبارکه فی انساب الطالبیه، ص۷۸) محمد امین در «معرفه قبائل العرب» ص۳۶۴ صراحت دارد که «محمد المهدی وکان عمره عند وفات أبیه خمس سنین؛ عمر حضرت مهدی، هنگام وفات پدرش پنج سال بوده است.» عمری در کتاب «المجزی فی انساب الطالبین»، ص۱۳۰؛ ابن عنبه در «عمده الطالب فی أنساب آل أبی طالب»، ص۱۹۹؛ ابن اثیر جزری ، صاحب «الکامل فی التاریخ» ج۷ ،‌ ص۲۷۴؛ ابن خلکان در کتاب «وفیات الأعیان»، ج۴، ص۱۷۶، وی می‌نویسد: «کانت ولادته یوم الجمعه منتصف شعبان سنه خمس وخمسین ومأتین؛ ولادت حضرت مهدی، روز جمعه نیمۀ شعبان در سال ۲۵۵ هجری بوده است.» #shia #عدالت_در_اسلام @modafeanzuhur
11-400-2-5legha alla j 21=.mp3
13.27M
🌸 جلسه ۲۱ شرح « رساله لقاء الله » 🔸 یکشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ ✅شب ِ سیزدهم ماه مبارک رمضان 🌺 با افاضات استاد صمدی آملی @modafeanzuhur
🌷🌹🌺🌸 🌸🌷🌹 🌷🌹 🌸 🌟قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی،روز یازدهم ماه مبارک رمضان۱۴۴۲ ه .ق برابربا 1400/2/4 🌟 💢جلسه هجدهم«شرح رساله لقاء الله » 💢 🌸در آداب سالک الی الله اولین بحث ، قرآن و تلاوت آن مطرح شد،ازباب اینکه قرآن شرح حقیقت محمدیه (ص) است. 🔸گاهی شایدشرح یک مطلبی باعث تاریک ترشدن آن مطلب می شود. شرح و تفسیر آیات قرآن براساسِ علم فکری موجب مجهول ترشدن آیات می شود. 🔸شیخ اکبرمی فرماید: روز قیامت قرآن به صورت باکره و بکر ظهورمی کند. بکر یعنی پرده ی کشیده شده. 🔸یکی از درخواستهای ما هنگام تلاوت قرآن ( حالا در خواب یا بیداری ) این باشد که به محضر امام عصر (عج ) برسیم و از اسرار و لطایف الهی بهره بگیریم. تمام قرآن خواندن های ما در دنیا و مس و تجوید،زمینه این است که قابلیت یابد و قیامتش قیام کند. 🔸پیامبر(ص) درزمان عمرمبارکشون ، معراج داشتند و الان هم امام عصر عج دائم المعراج اند. معراج و قیامت توأمان اند. دوبرادردوقلویندکه از یک پستان شیر می خورند. معراج ومعاد عِدْل هم اند، جناب امام عصر عج که صاحب المعراج و وارث المعراج نبی است. ایشان دائما قیامتشان برپاست. این یکی از اسرار معراج است. 🔸تاکید تلاوت قرآن در پاسی از شب هم زمینه قیام قیامت شخص می شود. قیامت در امتداد زمانی و نسیه را ، قرآن نگفته ؛ بلکه قیامت ، همیشه حاضر است؛ جزانفس عمل است. 🔸قیامت ظهور آنچه در دنیاست، می باشد نه حدوث آنچه دردنیاست. خواب هم یک نحوه قیامت هست، هرچه می بینی انشا ء و منشئآت خودت هست. قیامت برای اکثری، بعد موت طبیعی شان حاصل می شود. 🔸حمل توحیدصمدی کار آسانی نیست، وقتی به حضرت فاطمه ۹ تا ۱۸ ساله مدام جبرئیل نازل می شود و درباره فرزندانش می گوید، اینها در حقیقت تفسیر عالم ذر ّ ِ فاطمی است. حضرت آقاجان به این توحید رسیده که « محبوب قلوب » است. خوانی ازسرّ حسن سَر در بیاری دون که من بنده فرمانبر آل پیمبر هَسّمه آقای ما راه موت اسود را انتخاب فرمودند. و مهمترین آن بحث وحدت وجود است. 🔸اگرکاری برای رضای خدا انجام دهی که مردم فحش دهند و تو تحمل کنی ، اینجا عزیزالله می شود. وگرنه اگر راه ژنده پوشی درپیش گیری و مردم برایت دلسوزی کنند، این تعلق می آورد و توحید پیاده نمی شود. 🔸توحیدالصمد قرآنی راهش این است که حتما باید به موت اسود برسی، همه ی ائمه باموت اسودبه امامت رسیدند. @modafeanzuhur