eitaa logo
مدافعان ظهور
389 دنبال‌کننده
10.2هزار عکس
3.9هزار ویدیو
74 فایل
ارتباط با خادم کانال @alishh.. با به اشتراک گذاشتن لینک کانال مدافعان ظهور،در ثواب راه اندازی آن و نشر مطالب شریک باشید ★ به بهانه یه لبخند مهدی فاطمه★ لینک کانال در پیام رسان ایتا👇 @modafeanzuhur ویا https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
مشاهده در ایتا
دانلود
Khalaj-GolchinFatemieh1392[03].mp3
6.25M
مناجات با امام زمان(عج)! 🎙حاج حسن خلج 🔊ای نسیم سحر...‌‌‌... بانوای حاج ای نسیم سحر آرامگه یار کجاست منزل آن مه عاشق کش عیار کجاست شب تار است و ره وادی ایمن در پیش آتش طور کجا موعد دیدار کجاست هر که آمد به جهان نقش خرابی دارد در خرابات بگویید که هشیار کجاست آن کس است اهل بشارت که اشارت داند نکته‌ها هست بسی محرم اسرار کجاست هر سر موی مرا با تو هزاران کار است ما کجاییم و ملامت گر بی‌کار کجاست بازپرسید ز گیسوی شکن در شکنش کاین دل غمزده سرگشته گرفتار کجاست عقل دیوانه شد آن سلسله مشکین کو دل ز ما گوشه گرفت ابروی دلدار کجاست ساقی و مطرب و می جمله مهیاست ولی عیش بی یار مهیا نشود یار کجاست حافظ از باد خزان در چمن دهر مرنج فکر معقول بفرما گل بی خار کجاست _________________
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌟قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی، شب عید سعید فطر، ماه مبارک رمضان ۱۴۴٢ ه.ق🌟 ✨برابر با ۱۴۰۰/۲/۲۲✨ 💢جلسه پنجاه "شرح رساله‌‌ی لقاءالله"💢 ♦️جلسه یازدهم "شرح آیاتِ آخرِسوره‌ی فرقان" (وعباد الرحمن) قسمت اول⬇️⬇️ (از اول تا دقیقه ۱۲) 🔴 خداوند را بر این توفیق سنگین و مهم شکر گزار باشیم و هستیم که توفیق ادراک کل این ماه را به همگان عطاء فرمود و روزه‌ی این ماه را به شب عید فطرت اتصال داد. ❇️ در ادامه‌ی بحث شریف سالک الی الله، اگر کسی بگوید برای سیر و سلوک یک دستور العمل می‌‌خواهیم در جواب باید گفت که آیات آخر سوره‌ی فرقان که در اوصاف عبادُالرحمن است را سرلوحه کارتان قرار بدهید. 📗 والَّذِينَ يَقُولُونَ رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَاجِنَا وَذُرِّيَّاتِنَا قُرَّةَ أَعْيُنٍ وَاجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِينَ إِمَامًا (فرقان-۷۴) 💢 بارالها! از همسران و فرزندان و ذُریّه‌‌ی ما برای ما نور چشم قرار بده. مردان و زنان "با هم" در این دعا شریک هستند. ❇️ در تفسیر خلاصةُالمِنهج از ملا فتح الله کاشانی درمعنای این آیه آمده است؛ خداوندا ! اهل و اولاد ما را طوری قرار بده که ما از ایشان دل خوش و شادمان باشیم. ✅ در این آیه مراد، فزرندان و همسران صالح می‌‌باشد. فرزند صالح و متقی دل را شاد می‌کند. و روشنی چشم می‌‌شود. در واقع در این دعا از خداوند می ‌‌‌‌‌‌خواهیم به فرزندان و ذُریّه و همسران ما هم توفیق اطاعت و تقوی الهی عطا کن. 🔴 اگر نسلِ انسان اهل اطاعت و تقوی باشند و ذُرّیه او شایسته باشند؛ حتی اگر خودش شخص ، به ظاهر از دنیا رفته باشد، در نظام تکوین از آنها خوش دل است و دائماً از ناحیه‌‌ی آنها به او برکات می‌رسد. 🔴 امّا اگر فرزند انسان شایسته نباشد، اهل نماز و روزه نباشد، خیلی باعث سر شکستگی می‌‌شود. البته این در صورتی هست که خودش انسان صالحی باشد. در غیر این صورت برای انسان لاابالی فرقی نمی‌‌کند! 💢 هدف و مراد ما در این بحث، عبادُ الرحمن هستند. آنهایی که بندگان رحمان و شايسته الهی هستند. 💢 ما همیشه باید دعاگوی همسر، فرزندان و ذُرّیه‌‌ی خود باشیم. ✴️ ابن عباس میفرماید: "مراد از ذُرّیه؛ فرزندی است که کتابت علم فقه کند" جناب ابن عباس یکی از مفسّران قرآن بودند و در محضر حضرت خاتم الانبیاء جزء کُتّاب وحی بود و در محضر حضرت علی( ع) شاگردی کرد. حقیقتاً ایشان به اجتهاد رسید و تَفَقُّه در دین کرده بود. @modafeanzuhur
🌟قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی، شب عید سعید فطر، ماه مبارک رمضان سال ۱۴۴۲ ه.ق🌟 ✨برابر با ۱۴۰۰/۲/۲۲✨ 💢جلسه پنجاه شرح رساله‌ی لقاءالله💢 جلسه یازدهم شرح آیات آخر سوره‌‌ی فرقان (عبادالرحمن...) قسمت دوم⬇️⬇️ از دقیقه ۱۲ تا ۲۵ 📗 ومَا کَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِیَنفِرُواْ کَآفَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِن کُلِّ فِرْقَةٍ مِّنْهُمْ طَآئِفَةٌ لِّیَتَفَقَّهُواْ فِى الدِّینِ وَلِیُنْذِرُواْ قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُواْ إِلَیْهِمْ لَعَلَّهُمْ یَحْذَرُونَ (توبه- ۱۲۲) 🔴 اینطور نباشد که همه به جِهاد و جِبهه بروید‌. باید از شما یک گروهی باشند که تَفَقُه در دین بکنند و موقعی که قوم‌‌شان از جنگ برمی‌‌گردند، آنها را اِنذار کنند. ✴️ شأن نزول این آیه‌ی سوره‌ی توبه این است که؛ در زمان جناب رسول الله(ص) جنگی ( جنگ تبوک ) پیش آمد آقا اعلام فرمودند هر کسی که توان دارد به جبهه برود و با دشمن بجنگد. با دستور حضرت تقریباً کُل اصحاب به سمت جبهه حرکت کردند. چون جِهاد خیلی برکت دارد و از حج هم با عظمت‌‌تر است. 🔶 حضرت به ایشان فرمودند یک طائفه ای از شما باشید که تَفَقُه در دین بکنید وقتی این رزمندگان از جنگ برگشتند آنها را اِنذار کنید تا بترسند. ❇️ مانند اینکه امروزه دانشجویانی از شهر خود برای تحصیل به دانشگاه می‌‌روند و یا طلبه‌‌ها برای تحصیل به حوزهای دینی می‌‌‌روند. بعد بین مردم بر می‌‌گردند و تبلیغ می‌‌کنند، آنها را اِنذار و اِرشاد می‌‌کنند. ✅ در ایام دفاع مقدس ما ، این آیه کمتر مورد توجه قرار گرفت و مطرح شد، البته در مورد طلبه ها، دفتر تبلیغات یک برنامه‌‌ای را تنظیم کرد که هر طلبه ای بیست روز به جبهه اعزام می‌شد بعد برمی‌‌گشت به ادامه درس می‌‌پرداخت و طلبه ای دیگر اعزام می‌‌شد‌. در نتیجه با این روش، درس تعطیل نمی‌‌شد. 🔶 این‌ها باید در اجتماع بمانند تحصل علم کند تا زمانی که رزمندگان برمی‌‌گردند نیاز به علوم معارف دارند. ✴️ معمولاً افراد حوصله ندارند تفقّه در دین کنند؛ تفقّه در دین مربوط به کلّ ابعاد دین می‌شود، نه فقط در خصوص احکام شرعیه، چه در اصول دین و چه در فروع دین. 🔶 رزمنده‌ای که به استقبال شهادت و اسارت می‌رود وقتی از جبهه برگشت، به او تفقُّه در دین بدهی و اِنذار کنی، حرف گوش می‌‌کند. رزمنده‌ای که از جبهه می‌آید تشنه‌ی تفقه در دین است! یکی از‌‌ معانی "لَعلَّهُم یَحذَرُون" این است ❇️ به تعبیری جِهاد با دشمن در جبهه، جِهاد اصغر و این جِهاد،(تفقه در دین) جهاد اکبر است. جهاد اکبر، همین اِنذاری است که باید به این‌ رزمنده‌ها بشود تا در دین تفقه کنند. ✅ ما در جبهه‌ خیلی کار کردیم اما متاسفانه این آیه را بعد از جنگ خوب اجرا نکردیم. تقریباً سه میلیون رزمنده‌ی بسیجی که از جنگ برگشتند با این‌ها باید کار تفقه دینی می‌کردیم و نکردیم و حیف شد. 🔴 ابن عباس که خودش در علم فقه آدم قوی بود؛ می‌فرماید: آیه بیان می‌کند که یکی از اوصاف عبادُالرّحمن این است که دوست دارند فرزندشان کتابت علم فقه کنند. 🔶 نور چشم بودن یک فرزند انسان چیست؟ این است که کتابت علم فقه کند یعنی علم دین بنویسید در اصول عقائد، احکام، اخلاق، صفات انسانی، احکام شرعیه ... @modafeanzuhur
🌟قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی، شب عید سعید فطر، ماه مبارک رمضان سال ۱۴۴۲ ه.ق🌟 ✨برابر با ۱۴۰۰/۲/۲۲✨ 💢جلسه پنجاه شرح رساله‌ی لقاءالله💢 جلسه یازدهم شرح آیات آخ سوره‌‌ی فرقان(عبادالرحمن...) قسمت سوم⬇️⬇️ از دقیقه ۲۵ تا آخر ✴️ ابن عباس کیست؟ چهار تا از پسران عباس بن عبد المطلب (عموی پیامبر) به نام عبدالله و قَثَم و فضل و عبیدالله بودند. مراد از ابن عباس ، عبدالله بن عباس است که از او به "حِبرُالاُمَّه" دانشمند امت محمّد صلّی الله علیه و آله و سلّم، تعبیر می‌‌کنند. 🔴 اما برادر او، عبیدالله بن عباس را ، امام حسن علیه السلام فرمانده‌ی لشکر کرد که در یک شب با ۴۰۰۰ هزار نیرو به معاویه پناهنده می‌شود. 🔶 اما عبدالله بن عباس (ابن عباس معروف) پای پیامبر و امیرالمومنین ایستاد و یک دوره قرآن را در محضر جناب رسول الله فراگرفته و بخصوص یک دوره تفسیر قرآن را در محضر امیرالمومنین مشرّف بود و از امیرالمومنین اَسرار زیادی دارد که در بعضی از روایات آمده ولی متاسفانه این روایات کم است. شاید این کتاب‌ها از بین رفته ... ❇️ ابن عباس از صحابه‌ی پر عمر بود که از زمان جناب رسول الله بودند تا زمان امام زین العابدین، وما باید نوشته‌های زیادی از امیرالمومنین از ناحیه‌‌ی ایشان داشتیم اما آنطور چیزی نداریم. ✅ معمولاً ذیل اکثر آیات، مطلبی هم از ابن عباس نقل می‌کنند. معلوم می‌شود ایشان در محضر امیرالمومنین به درجه‌ی اجتهاد رسیده است. ✅ اجتهاد به معنای تفقّه در دین؛ و بر اساس همان اجتهاد می‌گوید مراد از « قُرّةَ أَعيُن » یعنی پدری ببیند فرزندش کتابت علم فقه می‌کند. 📗 جمله بعدی این است: "وَاجعَلنَا لِلمُتَّقیِن اَمَاماً" یکی دیگر از اوصاف عبادُالرحمان این است که از خدای متعال درخواست می‌کنند ما را برای پرهیزگاران پیشوا قرار بده. 🔴 یعنی چنان توفیق پرهیزگاری بده که شایسته‌ی امامت متّقیان باشیم تا اهل تقوا در نماز و سایر امر دین و افاضه‌ی علم و توفیق عمل به ما اقتدا کنند. 🌺 مثل این‌که آقاجان "محبوب القلوب" در الهی نامه دارد که: 💢 الهی! شُکرت که مرا بر قدم پیامبر اكرم قرار دادی که من بتوانم امّت تو را تَحذیر کنم، درخواست می‌کنم این توفیق من ادامه دار باشد. ❇️ در اینجا ابوبصیر از ابوجعفر(امام باقر"ع") معنیِ آیه را اینگونه نقل کرده است : برای ما از متّقیان و پرهیزگاران، امامی و پیشوایی قرار ده تا به وی اقتدا کنیم. 🌺 بنابراین ، آیه از باب "قلب" است و این معنای دیگری از آیه است. 🔴 در روایت قبلی معنایش این است که ما را پیشوای متّقیان قرار بده اما طبق این روایت یعنی ما را از متّقیان و پرهیزگاران، امام و پیشوایی قرار بده تا به وی اقتدا کنیم. ✴️ این معنای قلبی (معکوس) لطایفی دارد که دعای معکوس است و دیگران نگویند که ما خلیفه‌ی رسول الله هستیم. (یعنی کسی که اهل نیست، ادعای خلیفه رسول الله بودن نکند) 🔴 ماه رمضان که ۲۹ روزه می‌شود و شب عید فطر دیر اعلام می‌شود آمادگی برای ادراک شب عید فطر حاصل نمی‌شود و حیف است. 🔶 چون امسال هم رویت ماه از آن "لبه مرزها" شد. ولی با پارامترهایی که داشتیم می‌خواستیم بگوییم قطعاً قابل رویت هست و الحمدلله که شده. ❇️ اگر مُستَخرِج دقیق و قوی داشته باشیم که از زیجات استخراج کند حرف را به صورت قطعی می‌زند الآن بخصوص محاسبات دیجیتالی هم خیلی دقیق شده. ✅ متاسفانه در کشور ما مُستخرِج محکم نداریم اما محاسبات دیجیتالی هم خوب است الحمدلله. 🔴 من(حضرت استاد) از آقای موحّد نژاد( مسئتول ستاد استهلال دفتر رهبری ) درخواست کردم این جمع ستاد استهلال را با مبانی زیجی آخوندی هم بیشتر آشنا کنید که دقت در استخراج را آن‌ها هم پیدا کنند. الحمدلله رب العالمین (دقیقه ۳۶) قرائت دعای شب عید فطر توسط جناب استاد @modafeanzuhur
سر درس مهدویت قسمت۷۷ اتهام خرافات پارت۲ متن زیر مطالعه شود👇👇👇
مدافعان ظهور
#امام_زمان_شناسی سر درس مهدویت قسمت۷۷ اتهام خرافات پارت۲ متن زیر مطالعه شود👇👇👇
سر درس مهدویت قسمت۷۷ اتهام خرافات پارت۲ از عباراتی که در درس قبل بیان شد، سه تهمت روشن به جامعه شیعیان قابل استخراج است: اول مساله سرداب و اینکه شیعیان آن را محل خروج و قیام امام عصر عجل الله تعالی فرجه می دانند. آری علاوه بر ابن تیمیه و برخی تابعانش – که در درس قبل بیان شد – بسیاری دیگر نیز این اتهام را وارد کرده اند. (ر.ک: تاریخ ابن خلدون، ج ۱، ص ۳۵۲ و وفیات الاعیان ابن خلکان، ج ۱، ص ۳۶۴ و …) حقیقت این است که حتی عوام شیعیان نیز چنین اعتقادی ندارند و سرداب مقدس در سامرا را صرفا «مکان شروع غیبت کبری» محسوب می کنند. ایشان هرگز این مکان را، مکان ظهور حضرت ندانسته و انتظار ظهور او را این نقطه نمی کشند بلکه همگان می دانند که مکان ظهور او در مکه مکره ما بین رکن و مقام است. در همین راستا در معجم احادیث المهدی، ج۱، ص ۳۶۴ از بیش از پنجاه نفر از علمای شیعه و سنی نقل شده است که محل ظهور حضرت مهدی نه سامرا است و نه کربلا و نه سرداب بلکه محل ظهور حضرت در مکه و بین رکن و مقام است. دوم اینکه شیعیان نماز را جمع و در آخر وقت می خوانند تا از ظهور امامشان غفلت نورزند، آری نویسنده می توانست ادعا کند شیعیان شغلی نیز ندارند! خرید و فروش نیز نمی کنند! استحمام هم ندارند! به دید و بازدید یکدیگر هم نمی روند! و … زیرا می ترسند اگر به این امور مشغول شوند امامشان ظهور کند و آنها غافل باشند! گویا نویسنده حتی یک مرتبه هم بین جامعه شیعیان پرسه نزده و بانگ اذان و نماز جماعت آنان را در اول وقت در مساجد نشنیده است و الا آنان را متهم به تاخیر در نماز نمی کرد. سوم اینکه اساسا برخی از آنان از ترس از غفلت از ظهور امام اصلا نماز نمی خوانند! این اتهام آنقدر سست است که نیازی به طول سخن پیرامون آن نیست. #shia #عدالت_در_اسلام @modafeanzuhur
✅ *14 حدیث ناب از امام زمان (علیه السلام)* ◀️حدیث اول 🌤️امام زمان علیه السلام: إنَّ اللّه َ بَعَثَ مُحَمَّدا رَحمَةً لِلعالَمينَ و تَمَّمَ بِهِ نِعمَتَهُ. خداوند محمّد را برانگيخت تا رحمتى براى جهانيان باشد و نعمت خود را تمام كند 📗بحارالأنوار؛ ج53، ص194   ◀️حدیث دوم 🌤️امام زمان علیه السلام: إنّی أمانٌ لأِهلِ الأرضِ كَما أنَّ النُّجُومَ أمانٌ لأِهلِ السَّماءِ من مايه امان اهل زمينم؛ چنان كه ستارگانمايه امان اهل آسمان اند. 📗بحارالأنوار؛ ج78، ص380   ◀️حدیث سوم 🌤️امام زمان علیه السلام: أنَا بَقِيَّةُ اللّه ِ في أرضِهِ و خَليفَتُهُ و حُجَّتُهُ عَلَيكُم. من يادگار خدا در زمين و جانشين و حجّت او بر شما هستم. پس هر كسی بخواهد بر او سلام كند گويد: اَلسَّلامُ عَلَيكَ يا بَقِيةَ اللّهِ فی اَرْضِهِ  📗كمال الدّين؛ صفحه 331   ◀️حدیث چهارم 🌤️امام زمان علیه السلام: أنَا الَّذی أملأَُها عَدلاً كَما مُلِئَت جَورا منم كه زمين را از عدالت لبريز مى كنم، چنان كه از ستم آكنده است. 📗بحارالأنوار؛ ج52، ص2   ◀️حدیث پنجم 🌤️امام زمان علیه السلام: فَلْیَعْمَلْ کُلُّ امْرِء مِنْکُمْ بِما یُقَرَّبُ بِهِ مِنْ مَحَبَّتِنا، وَلْیَتَجَنَّبْ ما یُدْنیهِ مِنْ کَراهِیَّتِنا وَ سَخَطِنا هر یک از شما باید به آنچه که او را به دوستى ما نزدیک مى‌سازد، عمل کند و از آنچه که خوشایند ما نبوده و خشم ما در آن است، دورى گزیند. 📗بحارالأنوار؛ ج53، ص176   ◀️حدیث ششم 🌤️امام زمان علیه السلام: ما أرْغَمُ أنْفُ الشَيْطانَ بِشَى ءٍ مِثْلَ الصَّلاةِ، فَصَلِّهاوَ أرْ غَمْ أنْفَ الشَّيْطانَ با هيچ چيز مثل نماز، بينى شيطان به خاک ماليده نمى شود، پس نماز را به پادار و بينى شيطان را به خاك بمال. 📗بحارالانوار؛ ج53، ص182   ◀️حدیث هفتم 🌤️امام زمان علیه السلام: إنَّ اللّه َ مَعَنا، فَلا فاقَةَ بِنا إلى غَيرِهِ و الحَقُّ مَعَنا فَلَن يُوحِشَنا مَنقَعَدَ عَنّا خدا با ما است و نيازمند ديگرى نيستيم. حق با ما است و باكى نيست كه كسى از ما روى بگرداند. 📗الغيبة طوسى؛ صفحه 285   ◀️حدیث هشتم 🌤️امام زمان علیه السلام: أنا خاتِمُ الأوصِياءِ، بي يُدفَعُ البَلاءُ مِن أهلی و شيعَتی من وصىّ آخرين ام؛ به وسيله من بلا از خانواده و شيعيانم دفع مى شود. 📗الغيبة طوسى؛ صفحه 285   ◀️حدیث نهم 🌤️امام زمان علیه السلام: أمّا وَجهُ الاِنتفاعِ بِي فی غَيبَتی فَكَالاِنتِفاعِ بِالشَّمسِ إذا غَيَّبَها عَنِ الأبصارِ السَّحابُ. چگونگى بهره مندى از وجود من در دوران غيبتم، همچون بهره اى است كه از خورشيد مى برند، آن گاه كه ابر آن را از ديدگان نهان مى كند. 📗بحارالأنوار؛ ج52، ص92   ◀️حدیث دهم 🌤️امام زمان علیه السلام: إنّا غَيْرُ مُهْمِلينَ لِمُراعاتِكُمْ، وَ لاناسينَ لِذِكْرِكُمْ، وَلَوْلا ذلِك لَنَزَلَ بِكُمْ الْلَأواءُ وَاصْطَلَمَكُمْ الْأعْداءُ فـَاتـَّقـُوااللّه َجَلَّ جـَلالُهُ ما در رعايت حال شما كوتاهى نمى كنيم و شما را فراموش نمى كنيم، اگر جز اين بود گرفتاريها بر شما فرود مى آمد و دشمنان، شما را ريشه كن مى كردند پس تقواى خداى بزرگ را پيشه خود سازيد. 📗بحارالانوار؛ ج53، ص175   ◀️حدیث یازدهم 🌤️امام زمان علیه السلام: فَاعْلَمْ أنَّهُ لَيْسَ بَيْنَ اللّه ُ عَزَّوَجَلَّ وَ بَيْنَ اَحَدٍ قَرابَةٌ، وَمَنْ أنْكَرَنى فَلَيْسَ مِنّى وَسَبيلُهُ سَبيلَ ابْنِ نُوحٍ. بدان كه ميان خداى متعال و بندگانش خـويـشى و قـرابـتى نيـست، و كسى كه مرا انكار كند از من نيست و راه او راه پسر نـوح است. 📗كمال الدين و تمام النعمة؛ ج2، ص484   ◀️حدیث دوازدهم 🌤️امام زمان علیه السلام: وَ لَوْ اَنَّ أشياعَنا وَ فَقَّهُمُ اللّه ُ لِطاعَتِهِ، عَلى اجْتِماعٍ مِنَ الْقُلُوبِفى الْوَفاءِ بِالْعَهْدِ عَلَيْهِمْ،لَما تأخَرَّ عَنْهُمُ الْيُمْنُ بِلِقائنا،:وَ لَتَعَجَّلَتْ لَهُمْ السَّعادَةُ بِمُشاهِدَتِنا، عَلى حقِّ الْمَعْرِفَةِ وَ صِدْقِها مِنْهُمْ بِنا، فَما يَحْبِسُنا عَنْهُمْ إلاّ ما يَتَّصِلُ بِنا مِمّا نُكْرِهُهُ. اگر دلهاى شيعيان ما، كه خداوند آنان را براى اطاعت خودش موفق كند در وفا كردن به پيمانشان يكى بود هرگز سعادت و ملاقات ما از آنانبه تأخير نمى افتاد، بلكه سعادت ديدار با ما همراه با شناخت و صداقت براىآنان زود به دست مى آمد، چيزى جز كارهاى ناشايست آنان ما را از ايشان محبوس نمى سازد. 📗بحارالانوار؛ ج53، ص177   ◀️حدیث سیزدهم 🌤️امام زمان علیه السلام: وَ اَكْثِرُوا الدُّعآءَ بتَعْجيلِ الْفَرَجِ فَاِنَّ ذلِكَ فَرَجُكُمْ براى تعجيل فرج زياد دعا كنيد، چون همين دعا موجب فرج شماست. 📗منتخب الأثر، صفحه 268   ◀️حدیث چهاردهم 🌤️امام زمان علیه السلام: إنَّ لِی فی إبنَةِ رَسولِ اللّه ِ اُسوَةٌ حَسَنةٌ دختر رسول خدا،(فاطمه) براى من سرمشقى نيكو است. 📗الغيبة طوسى؛ صفحه ۲۸۶: @modafeanzuhur
⛅ *غربــــــــت یـــــــــار ...* ____________________ ____________________ 😔غریب یعنی چه⁉️ ◀️برای غریب سه معنی ذکر شده است: 1- کسی که از وطنش دور است. 2- فرد تنهایی که هیچکدام از خانواده و دوستانش نزد او نیستند. 3- کسی که یار و یاوری ندارد. 😔همه ی معصومین (علیه السلام)، غریب هستند؛ اما بین آنها سه امام به صفت غریب توصیف شده اند: ☀️امام حسین(علیه السلام) ☀️امام رضا (علیه السلام) 🌤️امام زمان (علیه السلام) 😔از بین سه امام غریب هم حضرت مهدی صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) به خاطر طولانی بودن دوران غربت؛ زندگی مخفیانه؛ کمی یاران و تقسیم میراثش در حالی که زنده هستند؛ از همه غریب تر هستند. ☀️تا جایی که امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) فرموده اند: مهدی؛ آواره، رانده شده، و بی کس، و تنهاست. ____________________ ____________________ ✍منبع: 📚📚بحار الانوار؛ ج۸، ص۱۲ @modafeanzuhur
🍃✨🍃✨🍃✨ ✨🍃✨🍃✨🍃 🌼 اهل ولایت باشیم🌼 💖 قربان جان امیرالمومنین و فرزندشان امام حسین (علیهما السلام )بشویم وقتی وارد میدان جنگ میشدند یک وقت شمشیر را از بالای سر دشمن رد می کردند همین کار را هم جناب امام حسین در کربلا میکردند 💖 حضرت ابوالفضل در کربلا از آقا سؤال کرد و مالک هم در جنگ صفین از امیرالمؤمنین (ع) سوال کرد که آقا شما گاهی شمشیر را از سر دشمن رد میکنید ، قضیه چیست؟ " این نکات از آن ریزه کاریهای درکربلا و صفین بود ؛ اینها خیلی پُر از سِرّ است " 💖 جواب میفرمودند : ما همینطوری مثلِ شما نیستیم شمشیر بیاوریم و آدمها را بکشیم اگر در بین این دشمنان ببینیم یک نفر هست که در آینده در نسل او ،در فرزندان او ، در دودمان او ، فرزندی باشد که اهل ولایت ما باشد ، ریشه اش را قطع نمیکنیم ۰ با ما دشمنی کند ، با ما بجنگد و ما را مجروح هم بکند، اشکالی ندارد ؛ ما ریشه ی اهل ولایت را قطع نمیکنیم ⭕️ ما که الآن توی کشور داریم ریشه هم دیگر را قطع میکنیم، نمیتوانیم قرآن را مسّ کنیم ای خدا این درد را کجا ببریم ما را چه شده است ؟ چرا نباید الآن قرآن ها شده باشیم ؟ چرا نباید عالَمها طی کرده باشیم ؟ 🔸برادر جان ! الآن اگر به من بفرمایند در این سی وچند سال ، بغیر از این آسمان و زمین هیچ کجا طی کردی و رفتی ؟ آخر اگر نکردم که وای بحال من ، پس (بر من) چه دارد میگذرد ! 💖 امام صادقِ من و شما که میفرماید : من در هر شب جمعه، شانزده هزار عالَم طی میکنم ، پس چه جوری امام صادق را میمانیم ؟ چکار میکنیم ؟ کجا خوراکِ ما ، سیره ی ما ، امام را میماند ؟ حیف ، سرمایه داریم اما استفاده نمیکنیم . ⭕️ تاپراکنده ایم ، تاطهارت نداشته باشیم ، تا بهم سوءظن داشته باشیم ، نمی توانیم قرآن را مس کنیم با این اجتماعی که امروز داریم ،نمتوانیم حقایق قرآن را مسّ کنیم . 🔹 نمیتوانیم ، آلوده ایم ، چشم ِما آلوده ، گوش ِما آلوده ، قوه خیال ِما آلوده ، چه جور میتوانیم ادعا کنیم قرآن را ، حقایق را ، مس کنیم ؟ ✨باید تطهیر شویم✨ ✅《جلسه پنجم_شرح نهج الولایه》 🌸 استاد صمدی آملی 🌸 @modafeanzuhur
سر درس مهدویت قسمت۷۸ کیفیت انتفاع از امام غائب پارت۱ متن زیر مطالعه شود👇👇👇
مدافعان ظهور
#امام_زمان_شناسی سر درس مهدویت قسمت۷۸ کیفیت انتفاع از امام غائب پارت۱ متن زیر مطالعه شود👇👇👇
سر درس مهدویت قسمت۷۸ کیفیت انتفاع از امام غائب پارت۱ یکی دیگر از اشکالات ابن تیمیه سوال در خصوص «فایده امام غائب» بلکه انکار معاندانه هر گونه بهره مندی از چنین امامی است، او در این راستا بی مهابا و با زبانی تند و گزنده و به دور از مراعات اصول علمی می نویسد: «[مدعیان دروغین مهدویت] از مهدی رافضیان [شیعیان] بهتر هستند زیرا که هیچ اثری از او وجود ندارد و حس نشده، خبری از او وجود ندارد؛ نفعی از او در دنیا و نه در دین برده نمی شود بلکه با اعتقاد به وجود او شر و فسادی حاصل می گردد که غیر از رب العالمین نمی تواند عدد آن را شماره نماید» (منهاج السنه، ج ۸، ص ۲۵۹) البته او در خصوص اخبار متواتری که به عنوان نشانه های قطعی از مهدی موعود سخن گفته اند یادی نمی کند و در خصوص شر و فسادی که ادعا کرده نیز کلامی به زبان نمی آورد. همو در صفحات بعد می نویسد: «این معصومی که مدعى او هستند، از آن روز که به اعتقاد ایشان متولد شده است، داخل در سرداب گردیده! و کوچکترین نفعى که از کمترین مردم ظاهر می شود از او ظاهر نگردیده است، نفعی که از یک امیر و یا از یک کارمند عادى و یا عالم و یا قاضى سرمیزند از او سرنزده است، پس چه فایده اى از او انتظار رود و حال اینکه خود معدوم است. آنان که به او ایمان آورده اند کدامین لطف و کدامین منفعت در امر دین و دنیایشان از جانب او نصیبشان شده است؟»  (همان، ص ۲۶۱) آری این اشکال – که از زبان او و همفکرانش با تعابیری غییر علمی و تند و گزنده، گاه و بیگاه بیان می شود – مورد توجه حضرات معصومین علیهم السلام بوده و پاسخ به آن در روایات ایشان تبیین شده است. در درسهای آینده در این خصوص بیشتر توضیح خواهیم داد. #shia #عدالت_در_اسلام @modafeanzuhur
💔 درون قلب جهان، انقلاب گشته بیا نفس، بدون تو همچون عذاب گشته بیا نظاره کن به فرا سوی مدینه و ببین حرم به دست حرامی خراب گشته بیا 🥀 🏴 🥀
بمناسبت آخرش این خاک ایوانش طلایی می‌شود گنبد و گلدسته های باصفایی می‌شود این حرم با چار گنبد می شود بیت الحسن هرکسی اینجا بیاید مجتبایی می‌شود پنجره فولاد اینجا چه قیامت می‌کند واقعاً اینجا عجب دارالشفایی می‌شود نقشه‌ی این صحن را باید که از زهرا گرفت نقشه را مادر دهد وه چه بنایی می‌شود گنبد صادق ضریح باقر و صحن حسن پرچم سجاد، دارد دل هوایی می‌شود! شاعر:
یادمان باشد اگر روزی بقیع را ساختیم ذکر کاشی های باب المجتبی یا قاسم است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مداحی آنلاین - کنار حرم پیغمبر زمین خاک - کریمی.mp3
7.73M
🔳 👌بسیار دلنشین 🎤 🌴کنار حرم پیغمبر 🌴زمین خاک حرم خاک ┄┅┅❅💠❅┅┅┄
فردا سالروز تخریب بقیع به دست وهابیت پلید...
🅿️ آخر یک روز شیعه برات حرم میسازه ‌ . . . ◾️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تمام کارمان این شده که فقط می گوییم آقا بیایند و نمی گوییم ما برویم و ما به محضرشان مشرّف شویم. آخر الآن به برکت چه کسی سحر بر می خیزیم؟ و به برکت چه حقیقتی زنده ایم؟ مگر نه اینکه در دعا داریم به ایشان است که باران می بارد... پس به وجود این واسطه ی فیض است که خورشید می تابد و ما نفس می کشیم و ما تعقل می کنیم و به برکت ایشان است که نماز می خوانیم. او قائم است؛ یعنی او قوام نظام هستی است. لذا اگر کسی به علم شهودی و حضوری ایشان را ببیند می بیند که هر لحظه در محضر اوست ک حاضر است. ما هر لحظه که رشد می کنیم، آقا است که ما را می برد، گویا آقاست که نفس ماست. لذا است که فرموده اند: « من عرف نفسه فقد عرف امام زمانه » لذا او غائب حاضر است. 📚برگرفته ازبیانات استاد صمدی آملی پیرامون اول
سر درس مهدویت قسمت۷۹ کیفیت انتفاع از امام غائب پارت۲ متن زیر مطالعه شود👇👇👇
مدافعان ظهور
#امام_زمان_شناسی سر درس مهدویت قسمت۷۹ کیفیت انتفاع از امام غائب پارت۲ متن زیر مطالعه شود👇👇👇
سر درس مهدویت قسمت۷۹ کیفیت انتفاع از امام غائب پارت۲ فایده امام نادیدنی در چیست؟ آیا پیشوای غائب می تواند به فرد و جامعه خیری برساند؟ آیا بودن و نبودن آن تفاوتی به حال جامعه اسلامی خواهد داشت؟ این سوال نیز – مانند بسیاری دیگر از سوالات وهابیت – ریشه در درک ناصحیح ایشان از مساله امامت دارد. آری اگر امام را همان «رئیس حکومت» محسوب نمائیم و وظیفه او را حفظ بقای نظم اجتماعی تفسیر کنیم آنگاه چنین امامی اگر به غیبتی طولانی رود و هیچ کس او را نشناخته از مکان او خبر نداشته باشد هیچ فایده ای نخواهد داشت و بین بود و نبود آن تفاوتی وجود ندارد. اما اگر امام را واسطه فیض الهی و صاحب ولایت تکوینی و حجت و خلیفه خدا بر روی زمین محسوب کنیم و او را آنچنان که در اعتقادات اصیل شیعه تبیین شده است[۱] بازشناسیم آنگاه فواید او متوقف بر ظهور و شناخته شدن او نیست و اگر ضرورتی ایجاب کرد تا در پرده غیبت فرو رود هرگز از فواید وجود او بی بهره نخواهیم بود. به هر روی خود امام عصر عجل الله تعالی فرجه نیز به این پرسش واقف بوده است و خود ایشان فایده امام غائب را تبیین نموده، فرموده اند: «وَ أَمَّا وَجْهُ الِانْتِفَاعِ بِی فِی غَیْبَتِی فَکَالانْتِفَاعِ بِالشَّمْسِ إِذَا غَیَّبَهَا عَنِ الْأَبْصَارِ السَّحَابُ وَ إِنِّی لَأَمَانٌ لِأَهْلِ الْأَرْضِ کَمَا أَنَّ النُّجُومَ أَمَانٌ لِأَهْلِ السَّمَاء؛ و اما چگونگى انتفاعى که مردم در غیبت من از وجودم میبرند مانند استفاده از آفتاب است که ابر آن را از نظرها مستور ساخته است. وجود من امان مردم روى زمین است چنان که ستارگان امان اهل آسمان هستند.» در درسهای بعدی در این خصوص بیشتر توضیح خواهیم داد. [۱] در خصوص شناخت امام رجوع شود به مباحث «سر درس امامت» در همین کانال #shia #عدالت_در_اسلام @modafeanzuhur