🔰بسم الله الرحمن الرحیم🔰
🌸#نکات_طبی🌸
📝 #مزاج_شناسی
( #قسمت_هفتم)
✅ مزاج شناسی در مرحله دوم:👇👇
♻️مرحله پرسش و پاسخ:
🌸۲- میل خوردن ( اشتها ) و توان هضم :👇👇
🔸میل به غذا نشان دهنده میزان توان و نوع مزاج حاکم درون و باطن بدن را آشکار می سازد .
🔸هرچه حرارت و رطوبت متعادل تر باشد، اشتهاء به خوراک و توان هضم بالاتر است.
✅ « دموی ها » دارای بالاترین اشتهاء و بالاترین توان هضم می باشند. دارای دستگاه گوارش و هاضمه قوی هستند.
✅ « سوداوی ها » بعلت ترشح بیش از اندازه سوداء ، به فم( دهانه ) معده که وظیفه آن ایجاد اشتها و گرسنگی است ، میل به خوردن و اشتهای بالایی دارند، اما توان خوردن و هضم ضعیفی دارند .
این گروه در اصطلاح چون سیر غذا نمیشوند ، تیکه تیکه غذا می خورند. هریک ساعت چند لقمه می خورند همیشه گرسنه اند. اما وقتی به غذا می رسند . اشتهای خوردن ندارند و دستگاه هاضمه آنها نیز بعلت سردی و رطوبت ، ضعیف است.
✅ « صفراوی ها »بعلت ترشح زیاد صفرا در بدن آنها ،موجب سوخت بیشتر غذا و بافت ها میشود. اما از طرفی بعلت کمبود اشتها غذای کافی به اعضاء نمی رسد و لاغرتر از بقیه گروهها می باشند.
✅ « بلغمی ها » نیز به علت رطوبت و سردی زیاد معده ، میل زیاد به غذا خوردن دارند. اما توان هضم ضعیف دارند و در صورت غلبه بلغم در بخش گوارش و هضم غذاها بصورت هضم و جذب ناقص در مدفوع قابل مشاهده است .
🔸مجددا متذکر میشویم این معیارها نسبی می باشند یعنی صفراوی نسبت به بلغمی و دموی اشتهای کمتری دارد نه آنکه برای صفراوی حکم کنیم وی دارای اشتهای ضعیف باشد. چه آنکه بحث صاحب یک مزاج با صاحب غلبه یک مزاج متغیر است .👇👇
▪️مثلا فردی که غلبهِ مزاج صفرا دارد ،دارای اشتهای ضعیفی است.
▪️اما یک فرد دارای مزاج پایه صفرا ،که غلبه و بیماری صفرا در خود ندارد ،به اندازه می خورد و می آشامد.
.
گاهی اوقات فکر میکنیم داریم شوخی میکنیم، ولی دل طرف مقابل میشکنه💔
بیاین بخاطر دل اماممونم که شده، یسری ازعادت های بدمون رو ترک کنیم😊
.
#هیچ_چیز_ارزش_شکستن_دل_مهدی_عج_را_ندارد .
@modafeanzuhur
🌷امام مهدی شناسی 🌷
🌿زیارت آل یاسین🌿
✨سلام علي آل يس✨
💠 سلام نامي از اسماء الهی است، صاحب اين نام همواره از آسیب، عیب و گزند و نقص پیراسته است.
💠سلام نوعی تحیت و درود است ،اصل تحیت به معنای درخواست حیاتی عاری از کل آفات است. از آنجا که وجودمقدس امام زمان عجلاللهتعالیفرجهالشریف جلوه كامل اسامی خدای سبحانند از اين رو پيوست به حضرت انسان را تحت نام سلام خداوند سبحان قرار میدهد.
💠معنای حقیقی اين نام مختص حضرت حق است و «آل یس» از آن جهت که تحت سلطه و تربیت کامل حضرت حق واقع شده بالتبع حامل اسم سلام خداوند در عالم ملک و ملکوت است.
💠 گویا زائر به میزان پیوست با امام، تشعشعات این نام را دریافت میكند و سیر کمالی را در سلامت تا وصال به معشوق طی میكند.
💠انوار نام «سلام» اختصاص به عالم دنیا ندارد بلکه در قیامت بندگان صالح حق، با بهترین هدیه و تحیت که همین سلام است پذیرایی میشوند.
💠 قرآن در آیه ٤٤ سوره مبارکه احزاب می فرمايد: «تَحِيَّتُهُمْ يَوْمَ يَلْقَوْنَهُ سَلَامٌ وَأَعَدَّ لَهُمْ أَجْرًا كَرِيمًا»«تحیّت آنان در روزی که او را دیدار میکنند سلام است؛ و برای آنها پاداش پرارزشی فراهم ساخته است.»
💠ذکر سلام در دنیا، موجب میمنت و برکت حیات انسانی بوده و در بهشت نیز فرشتگان با نام سلام از بهشتیان استقبال میکنند.
💠 بهشت دارالسلام است كه نام «سلام» خدای سبحان در آنجا گوش بهشتیان را نوازش میدهد در واقع بهشت فضایی است که از هر گونه کلام لغو و بیهودهگويی مبراست.
💠 قرآن در آیه ۵۸ سوره مبارکه یس میگويد: «سَلامٌ قَوْلاً مِنْ رَبٍّ رَحیمٍ»
«با سلام [ی پرارزش و سلامت بخش] که گفتاری از پروردگاری مهربان است.»
💠در ابتدا صاحبان بهشت - حضرات معصومین علیهمالسلام- تحت نام سلام قرار میگیرند و به تبع ایشان، محبین و شیعیان از بركت اين نام بهرهمند میگردند.
💠 با عبارت «سَلامٌ عَلى آلِ یس» زائر به منشأ و مصدر تطهیر و تزکیه عالم اقرار میكند و به بركت اين نام طهارت و پیراسته شدن از رذائل اخلاقی را تقاضا میکند.
💠سلام به تعبیر دیگر یعنی «اَنَا مُسَلِّمٌ عَلَيْكَ»؛ «من درمقابل تو تسلیم هستم».
تسلیم بودن کامل زائر در مقابل امام مطرح میشود.
💠او با اين سلام تسلیم خود را در مسیر بندگی و در جاده عبودیت اعلام میكند و تواضع و فروتنی و خاکساریش را بر امام عرضه میدارد.
💠فاصله انسان خاكی تا وصال به قرب الهی به میزان تسلیم او در مقابل امام است.
💠 زائر در این سلام اعتراف دارد که، امام سلامتی کامل را از ناحیه خداوند دریافت كرده است پس سلامتی روح و جسم، ظاهر و باطن او وابسته به تسليمش در مقابل امام است.
#امام مهدی_شناسی
#زیارت_آل_یس ۱
#سهشنبههایجمکرانی
✨هر دم یتیم توست، دل جمکرانی ام
جانم به لب رسیده، بیا یار جانی ام...
✨از بادها نشان شما را گرفته ام
عُمری ست عاجزانه پی آن نشانی ام...
✨طی شد جوانی من و رؤیت نشد رُخ ات
شرمنده جوانی از این زندگانی ام...
#اللهمعجللولیکالفرج
#مدعیان_دروغین_مهدویت
مدعیان مهدویت
پارت۲
سید محمد برادر امام عسکری علیه السلام
قسمت۲۷
متن زیر مطالعه شود⬇️⬇️
مدافعان ظهور
#مدعیان_دروغین_مهدویت مدعیان مهدویت پارت۲ سید محمد برادر امام عسکری علیه السلام قسمت۲۷ متن زی
#مدعیان_دروغین_مهدویت
مدعیان مهدویت
پارت۲
سید محمد برادر امام عسکری علیه السلام
قسمت۲۷
عده ای موسوم به فرقه «محمدیه» پس از وفات ابوجعفر محمد بن علی الهادی برادر امام حسن عسکری علیهما السلام در سال ۲۵۴ ه.ق به رغم این که وی در حیات پدر بزرگوارش وفات نمود؛ به مهدویت و امامت وی معتقد شدند. (الغیبه، شیخ طوسی، ص ۱۹۲)
سید محمد نزدیک سامرا مدفون است وی از بزرگان سادات و صاحب کرامات متواتر است؛ حتی برخی از اهل سنت و اعراب بادیه به غایت به او احترام گذاشته از جنابش می ترسند، هرگز قسم دروغ به او نمی خورند و پیوسته از اطراف برای او نذورات می برند. بیشتر دعاوی در سامرا و اطراف آن، با قَسَم به او حل می شود و مکرر دیده می شود که چون موردی برای سوگند خوردن پیش می آمد، سوگند به او مال را به صاحبش می رساند و منکران و غاصبان از خوردن قسم دروغ صدمه می دیدند. (نجم الثاقب، ص ۲۱۶)
فرقه محمدیه استدلال می کردند که امام هادی و امام عسکری علیهما السلام جعفر را به عنوان وصی معرفی نکرده اند و هیچ کس حق ندارد خود را امام بداند. از طرفی امام هم بدون جانشین از دنیا نمی رود؛ پس چنین نتیجه گیری می کردند که چون قطع امامت و بی اعتباری آن ممنوع شده، از این رو ناچار بودند به امامت محمد بن علی رجوع کنند؛ این امر باعث شد عده ای او را قائم (مهدی) بدانند و برخی تا آن جا پیش رفتند، که مرگ او را منکر شدند. (تاریخ سیاسی غیبت امام دوازدهم، ص ۱۰۸) البته باید یادآوری کرد که خود محمد بن علی علیهما السلام هرگز چنین ادعایی نکرده بود.
#پس_از_ظهور #ظهور #مهدویت #امام_زمان #اسلام #شیعه #islam #خدا #الله #god#shia #امام_دوازدهم #ادیان #تکامل_در_عصر_ظهور#عدالت_در_اسلام #ظهور_عدالت
#عدالت #عدالت_روزی #وقایع_ظهور #انقلاب_جهانی #اجرای_عدالت
#islam #shia
#imam_mahdi #son_of_man
@modafeanzuhur
.
خیلی خوبه اگر کاری ازمون برمیاد دریغ نکنیم👌
هر روز یک هدیه عملی تقدیم به امام خوبی ها🌹
.
#همه_هستی_فدای_مهدی_عج
@modafeanzuhur
توجه توجه 📣📣
سلام و عرض ادب و احترام خدمت همه عزیزان 🌺🍁
*سومین جلسه کارگاه شناخت امام زمان (عج)امشب انشالله حوالی ساعت ۱۹ برگزار می شود*
منتظر حضور پرمهرتان هستیم🪴
ممنون از همراهی همیشگی شما 🌺🙏
توجه توجه 🔊🔊
🪴 *لطفا حتماااا با نام و نام خانوادگی کامل وارد شوید* 🪴
✅ *لینک شرکت در جلسه:*
https://sr.kmu.ac.ir/ch/nahad2
🔰بسم الله الرحمن الرحیم🔰
🌸#نکات_طبی🌸
📝 #مزاج_شناسی
( #قسمت_هشتم)
✅ مزاج شناسی در مرحله پرسش و پاسخ در دو بخش ذیل بیان و بررسی شد.
🌸 ۱- گرمی و سردی بدن
🌸۲- میل خوردن ( اشتها ) و توان هضم
🌸 ۳- از موارد دیگر مزاج شناسی در مرحله پرسش ، گرایش به شیرینی یا ترشی یا . . .
✅ تمایل به شیرینی و شوری نشان مزاج سرد بدن و دستگاه گوارش میباشد.
✅ تمایل به ترشی نشان گرمی مزاج بدن و دستگاه گوارش است.
🔸 چه آنکه شیرینی و شوری دارای مزاج گرم و خشک و ترشی دارای مزاج سرد است.
🔹 هرفردی برای تعدیل مزاج خود طبیعتا میل به ضد مزاج خود دارد .
♻️نبض:👇👇
🔸نبضی که از نظر طول، عرض و ارتفاع ، قوی باشد و محل نبض در لمس گرم باشد نشان نبض یک دموی مزاج است.
🔸نبضی که از نظر ارتفاع مانند نبض دموی مزاجان قوی اما از نظر عرض و طول از آنان ضعیف تر است و درلمس محل نبض گرمی و خشکی نمایان است نبض صفراوی مزاجان است.
🔸نبض سوداوی مزاجان از نظر طول وعرض و ارتفاع ضعیف و گاها یافتن نبض سخت تر از مزاجهای دیگر است و در محل لمس نبض خشکی و سردی یافت میشود.
🔸نبض بلغمی مزاجان از نظر طول وارتفاع، ضعیف و عرض آن ضعیف است و در محل لمس نبض سردی و نرمی یافت میشود .
🔹بطور کلی نبض گرم مزاجان قوی تراز نبض سرد مزاجان است.
♻️میل و توان جنسی تمایل به مقاربت:👇👇
🔸میل و توان جنسی بطور کلی وابسته به دو ملاک رطوبت و حرارت است ، یعنی هرچه حرارت و رطوبت درفرد معتدل باشد، میل و توان جنسی فرد نیز معتدل خواهد بود .
🔸صفراوی ها دارای میل و توان جنسی زیاد می باشند این گروه از نظر میل جنسی حتی از دموی ها قوی ترند ، اما از نظر توان جنسی ازدموی ها ضعیف ترند .
🔸دموی ها از نظر میل جنسی هردو در اوجند و میل و توان جنسی قوی دارند .
🔸سوداوی ها و بلغمی از نظر میل و توان جنسی ضعیف می باشند .
🔹تذکر : بین میل و توان جنسی تفاوت است .شاید یک فرد میل به جماع و میل جنسی در او زیاد باشد و تمایل به جماع داشته باشد ،اما هنگام جماع و مقاربت زود خسته شود یا زود انزالی داشته باشد .
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺
🔆#شرح_مراتب_طهارت🔆
🌷🍃بسم الله الرحمن الرحیم🍃🌷
🌷#مجلس_اول - اولین شب محرم سال ۱۴۱۸ قمری
📒6️⃣ تطبیق وقایع قرآنی در سیر انسانی (صفحه ۳۲) "بخش اول"
✍️همچنانکه گفتیم باید تمامی آیات قرآن را از بدو تا ختم آن در نفس و اطوار وجودی و شئون اطوار آن پیاده نمود.
به عنوان مثال یکی از آیاتی که اشاره مستقیم به ذبح خُلق و خوهای ناشایست و کندن و نابود نمودن آنها از حریم دل دارد؛ آیۀ ۲۶۱ سوره مبارکه بقره است که از جانب ابراهیم خلیل چنین حکایت می نماید:
▪️وإِذْ قَالَ إِبْرَاهِيمُ رَبِّ أَرِنِي كَيْفَ تُحْيِي الْمَوْتَىٰ ۖ قَالَ أَوَلَمْ تُؤْمِنْ ۖ قَالَ بَلَىٰ وَلَٰكِنْ لِيَطْمَئِنَّ قَلْبِي ۖ قَالَ فَخُذْ أَرْبَعَةً مِنَ الطَّيْرِ فَصُرْهُنَّ إِلَيْكَ ثُمَّ اجْعَلْ عَلَىٰ كُلِّ جَبَلٍ مِنْهُنَّ جُزْءًا ثُمَّ ادْعُهُنَّ يَأْتِينَكَ سَعْيًا ۚ وَاعْلَمْ أَنَّ اللَّهَ عَزِيزٌ حَكِيمٌ
▪️و چون ابراهیم گفت بار پروردگارا به من بنما که چگونه مردگان را زنده خواهی کرد، خداوند فرمود : باور نداری؟ گفت آرى باور دارم لکن میخواهم تا به مشاهده آن، دلم آرام گیرد.
🔸خداوند فرمود: چهار مرغ بگیر و گوشت آنها به هم درآمیز نزد خود، آنگاه هر قسمتی بر سر کوهی بگذار، پس آن مرغان را بخوان تا بسوى تو شتابان پرواز کنند و آنگاه بدان که خداوند بر همه چیز توانا و به حقایق امور عالم داناست.
🔸همانگونه که در ظاهر آیه شریفه آمده است جناب ابراهیم علیه السلام در این کریمه خواست تا حقیقت اسم شریف "محیی" را مسّ نموده و در مقام شهود آن برآید؛ لذا از حق متعال چگونگی احیاء را طلب کرد که "رب أرِنِی کَیفَ تُحیِ المَوتی"،
لذا به حضرتش گفته شد؛ چهار مرغ که عبارتند از کرکس و اردك و طاووس و خروس را بگیر و پاره پاره کن و گوشتهاى آنها را در هم بنما و بالاى هر کوهی قسمتی از آن را بگذار، سپس آنها را بخوان تا به سوی تو شتابان پرواز کنند.
🔸حضرت این چهار مرغ را تهیّه کرد و آنها را در هم کوبید و با هم مخلوط کرد و بالاى ده قلّه کوهی نهاد، سپس آنها را صدا زد و این ذرات درآمیخته، از هم تفکیک شدند و هر یک از آن چهار تا، بار دیگر تشکیل شده و به سوی حضرتش پرواز کردند.
🔸اگر چه اکنون درصدد انکار تحقّق چنین قضیهای در خارج نیستیم چرا که از نظر عقلی وقوع قضایایی از این قبیل ممکن بوده و استحاله عقلی ندارد، زیرا انسان کامل، صاحب ولایت کلیه است و وى را دست تصرّف بر ماده کائنات است.
🔸اما با توجه بدین اصل که قرآن، صورت کتبیۀ انسان کامل است و تمامی آیات آن حکایت از احوال گوناگون سالک اِلیالله در سیر صعودی دارد؛ عمده آن است که اهتمام وافر به دریافت تفسیر انفسی آیات داشته باشیم.
✴️#شرح_مراتب_طهارت_مجلس_اول - صفحات ۳۲ و ۳۳
✴️ استاد صمدی آملی( حفظه الله )
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺
🔆#شرح_مراتب_طهارت🔆
🌷🍃بسم الله الرحمن الرحیم🍃🌷
🌷#مجلس_اول - اولین شب محرم سال ۱۴۱۸ قمری
📒6️⃣ تطبیق وقایع قرآنی در سیر انسانی (صفحه ۳۲) "بخش دوم"
✍️در حدیثی از صادق آل محمد- صلی الله علیه و آله و سلم -میخوانیم که آقا فرمودند: حیوانات صور و مُثُلِ اعمالِ شما هستند. فیالمثل باید دید هر یک از انواع اربعۀ مذبوحه که عبارت بود از کرکس و اردك و طاووس و خروس حاوی چه خصائصی است که در آیۀ شریف، امر به ذبح آنها شده است!
🔸به تعبیر دیگر هر یک از این حیوانات بیانگر چه خُلق و خوی زشتی هستند که حق متعال به پیغمبر خود دستور ذبح و نابودی آنها را صادر مینماید!
با مطالعه و تأمل در خصوصیات این حیوانات دانسته میشود که هر کدام از اینها حاوی صفاتی هستند که وجود آنها در انسان، رذیله به حساب آمده و او را مستحقّ عقاب خواهد ساخت.
🔸مثلاً صفت بارز خروس، شهوترانی است که وجود آن نشانهی افراط در شهوت است و در انسان رذیله بشمار میآید. و یا اینکه خصوصیت غالب بر طاووس، میل به زر و زیور و نقش و نگار و زیبایی و تجملات دنیایی و کبر و خودخواهی است که باز هم وجود آن در انسان، از خصائص ناپسند بشمار میآید.
🔸همچنین است صفاتی چون لجنخوری و مردهخواری که به ترتیب در حیواناتی چون اردك و کرکس نمودِ بیشتری دارد و هریک از آنها در انسان، مانع از رسیدن او به کمالات لایق انسانی میشود. لذا باید هر یک از این صفات را در خود کُشت؛ تا بالهای طیران به عالم قدس گشوده شود.
✍️حضرت مولی -روحی فداه - در باب دوم دفتر دل اشاره به حقایق مذکور دارند، آنجا که میفرمایند:
▪️برای مسّ سرّ اسم محیی
بخواهد از خدایش کیف یحیی
▪️باذن او بیابد رهنمون را
بگیرد چهار مرغ گونه گون را
▪️چه مرغان شگفت پر فسوسی
ز نسر و بط و طاووس و خروسی
▪️نماید هر یکی را پاره پاره
به هر کوهی نهد جزیی دوباره
▪️ بخواند نام آنان را به آواز
كه دردم هر چهار آيد به پرواز
▪️ترا هر چار مرغ اندر نهادست
كه روحت از عروجش اوفتادست
▪️ ترا تا خسّت نفس است بطّى
كه با لاى و لجن ، در بحر و شطّى
▪️همى جوشد ز شهوت ، ديك، دانى
زخارف آن ِطاووس است و آنى
▪️ چو نسرى ، كركس مردار خوارى
ببين اندر نهاد خود چه دارى
▪️بكش اين چار مرغ بى ادب را
كه تا يابى حيات بوالعجب را
⭕️توضیح: ▪️ نسر: کرکس ▪️ بط : اردک
✴️#شرح_مراتب_طهارت_مجلس_اول - صفحات ۳۴ و ۳۵
✴️ استاد صمدی آملی( حفظه الله )
آقاترین سکوت مرا غرق نور کن
مارا قرین منت و لطف حضور کن
وقتی گناه کنج دلم سبز می شود
آقا شفاعت این ناصبور کن
می ترسم از شبی که به دجال رو کنیم
آقا تو را قسم به شهیدان ظهور کن.
#اللهمعجللولیکالفرج.
#دعابرایظهورآقافراموشنشه
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0